Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 125
Yamaha Majesty YP125

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


tamas2014. nov. 09. 15:49 | Válasz | #1145 
De milyen igazad van!
Megtanulhattam volna olvasni, elnézést!
A többi megáll.
Merre laksz?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Imre2014. nov. 09. 13:51 | Válasz | #1144 
Szia! Köszönöm szépen a választ! A "beállíttatni" szót használtam, így bóknak vettem, a feltételezést, miszerint ahhoz én is értek. :)
BI.

tamas2014. nov. 08. 22:20 | Válasz | #1143 
Szia Imre!
Bocsánat ha esetleg nyersnek érzed majd amit visszakérdezek. Semmi bántás, rossz szándék nincs bennem.

Azt írod, be szeretnéd állítani a szelepeket. Ezért feltételezem, tudod hogy mikor és miért, valamint azt is hogy hogyan kell. Tehát ha ott tartasz hogy szelepet állítasz, tudod hogy csak abban az esetben kell, ha nem megfelelő a szelephézag. Azt hogy mekkora a megfelelő hézag, szerintem szintén tudod. Tehát nem indokolt a kérdés. Az indokolt hogy ellenőrizd hogy jók-e a szelephézagok, hiszen számodra ismeretlen még a motor és mint látom szeretnél kellő módon lelkiismeretesen gondoskodni a járművedről. Mérd meg, ha jó, ne babráld. Ha nem, beállítod.

Ha egy szerelő azt mondja Neked hogy ha indul akkor az jó, azt kerüld el a jövőben messzire.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Imre2014. nov. 08. 18:51 | Válasz | #1142 
Köszöntök Mindenkit! Új vagyok a fórumon kb. 5 perces. Egy majesty 125-ös, új gazdája vagyok. Kezdő kérdésem azonban már van számomra új motor lévén olajcserén stb. túl vagyok. Szóval szerettem volna beállíttatni a szelepeket is. Mire azt mondta a szerelő, hogy ha melegen jól indul a motor akkor nem kell. Nekem ez így fura, szóval ebbe belenyugodhatok?
BI.

 © Carlos2014. nov. 04. 15:03 | Válasz | #1141 
Alapos tisztítás, szárítás után, akksi ki, nagyméretű rongyokkal alaposan bebugyolálom, hogy ne fázzon a téli álom alatt, a fűtetlen garázsban. Az üzemanyag marad a tankban, még soha nem volt baj vele. Az akku a pincében pihen, havonta egy töltéssel.

tamas2014. nov. 01. 19:01 | Válasz | #1140 
Én ia csak addig hagyom benne, amíg nincs "-".

"-" = mínusz... Gy.k.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2014. nov. 01. 16:01 | Válasz | #1139 
Az aksit azért vedd ki, és kéthavonta egy töltés jár neki fagymentes helyen...
Motor után,első a család legyen!

tamas2014. nov. 01. 14:29 | Válasz | #1138 
Mindenki máshogy.
Én amíg nincs -, az akksit bennehagyom. Kéthetente bemelegítem teljesen, megmozgatom.
Volt már olyan tél hogy le se volt a szentem takarítva, hat hónapot állt a ficakban szutykosan, retvásan. Nem vagyok rá büszke, de akkor sem lett semmi problémája.
Van aki a szíjat is leveszi róla, hogy ne dermedjen be egy pontra.
Szóval így...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. nov. 01. 13:36 | Válasz | #1137 
Télire hogy teszitek el aludni a gépet? Kijáratjátok a benyát a karbiból, vagy nem?
Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © KrenAtesz2014. okt. 10. 12:42 | Válasz | #1136 
Pár ezer Ft. még belefér kockáztatásnak, de a keret sajna közel sem végtelen.. :) Igazából nem sürgető a kérdés, majd lesz valami belőle. Ha jutok valamire, megosztom :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

Feco2014. okt. 07. 19:47 | Válasz | #1135 
Nemszentírás amit írtam talán megpróbálhatnád a linkbeli izzót hátha bejön.Hasonló volt az indiai amit rendeltünk de az sem volt jó.Pénz kérdés az egész...Mennyit akarsz kockáztatni.Mi elszórtunk a kukába egy-pár ezrest de Neked talán bejön.
Motor után,első a család legyen!

 © KrenAtesz2014. okt. 07. 15:15 | Válasz | #1134 
Köszi az infót :)

Akkor marad szerintem az emelt fényerejű izzó, hátul meg ha kevés, akkor LED-esítés. Izzókat majd nézek, érdekes, van olyan, amin elöl van "kupak", mint a H4-en, lásd kép: link vagy van a sima gömb alakú. Talán az előbbi kicsit jobb, nemtudom :)

Yamaha Majesty 125ccm 2004

Feco2014. okt. 06. 20:35 | Válasz | #1133 
A foncsor menet közben valamennyit hűl, de a generátorteljesítménynek utána kell számolni.A teljesítményre nem emlékszem pontosan mert megakadt a projekt, eladtam a vasat.Hátul ledet kell bele tenni...
A H4-est nem tudod beletenni ebbe a foncsorba, ha belebuherálod akkor meg nem jó a fókusza.Rendeltünk bele indiai halogént abba is máshol van az izzószál,és nincs bent kanalas terelő sem. Asszem a 2008 utániakban halogén van de ahhoz hogy kicseréld meg kell venned a komplett lámpát.A lámpa a régi első spojlerba nem biztos hogy jó mert egy kicsit másabb.Na idáig nem jutottam mert a leírtak már egy kisebb vagyont kitesznek, de aki akar utánajárhat.Elment a kedvem.
Kis kompromisszum, emelt teljesítmény elöl, hátul csere ledre.
Motor után,első a család legyen!

TopJoe2014. okt. 06. 01:16 | Válasz | #1132 
Van mar 3700K-s xenon pont azert, hogy ne tunjon fel. De egy sima jo minosegu h4 izzo, jo foncsorral,megfelelo fesszel csodakra kepes.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

Papp László2014. okt. 05. 22:18 | Válasz | #1131 
Nem azért írtam, hogy azt vedd meg, csak hogy lásd mit ajánlok.... Szerintem a xenon a legerősebb amit bele tudsz tenni! Ha 4300K veszel, a színe is hasonlítani fog a halogénekhez ami egyébként 3700K.
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

 © KrenAtesz2014. okt. 05. 20:44 | Válasz | #1130 
Ebay link
Ebay-ről megvan olcsóbban, rendszeresen rendelek külföldről ezt-azt, lehet ismerni a kiskapukat :)

Attól nem félek, hogy nagyobb a fényerő, de nemtudom.. :)

Fecó: az 50/55-öst bírja a foncsor?
Yamaha Majesty 125ccm 2004

Feco2014. okt. 05. 20:29 | Válasz | #1129 
Azt hiszem az enyémbe is valami ilyesmi volt nem emlékszem pontosan de lehet talán 50/55-ös...Ledesre kell cserélni a hátsót a terhelés miatt...
Motor után,első a család legyen!

Papp László2014. okt. 05. 19:40 | Válasz | #1128 
Én kis robogóba próbáltam a nagyobb teljesítményű krumpli izzót, kb 5-10% plusz fényerő volt csak, a xenon kb. 5-szörös. Ha 4300-ast veszel annak a halogénekhez hasonló a színe senki nem fog megállítani....
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

Papp László2014. okt. 05. 19:34 | Válasz | #1127 
Xenon.hu webáruház robogó xenon szett 4300K kb. 18000 Ft. xenon szett
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

 © KrenAtesz2014. okt. 05. 19:34 | Válasz | #1126 
LINK

Lehet, egy ilyen párat bele merek rendelni, aztán jónapot.

Vélemény?
Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © KrenAtesz2014. okt. 05. 19:19 | Válasz | #1125 
Az frankó.. Xenonnal nem tudom, akarok-e szívni, ha esetleg megállítanak a rendőrök.. Kínából a 2 db. 10e fölött picivel itt lenne, ha találok 4300K-sat, mindenhol csak 6000K-sat találok. Nem éri meg az esetleges 6 számjegyű bünti..

Akkor szerintem marad így. Próbálom megtalálni a legerősebb / legjobb izzót, felpolíroztatom a búrát, azon se vesszen el a fény, aztán ennyit tud.. :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. okt. 05. 19:14 | Válasz | #1124 
Nekem a Ladában 100W/80W tompított reflektor izzók vannak, kék fényt adnak. Volt hogy azért állítottak meg hogy xenon van benne. Kinyitottam a motorháztőt, kifordítottam az izzót és bemutattam hogy ez H4-es kérem...
Sajnos a 125-ösnek ez a gyenge pontja...
Nagy hőterhelésű izzót véletlenül se rakjál bele, Laci leírta a következményeket.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Papp László2014. okt. 05. 19:01 | Válasz | #1123 
Robogó xenonban van bajonettes.... Nem jó a halogén, mert ha beteszel egy 55w h1, vagy h4 izzót a hőtermelése 80%-al megnő és szétégeti a foncsort...... A xenon 35w-os a kibocsátott hő és UV terhelése a gyári izzót őz közeli lesz!
Arra kell ügyelni, hogy a xenon színhőmérséklete 4300K legyen, ne 6000K mert a rendőrök ugranak a kékes fényű izzókra....
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

 © KrenAtesz2014. okt. 05. 18:20 | Válasz | #1122 
Megnéztem, valóban sima bajonett foglalatos 35/35-ös izzó van benne.

Akkor nem is próbálok jót keresni bele, megpróbálom átalakítani sima H4-esre. Vagy lehet, elég lenne H1-re, és a refi kimarad?
Yamaha Majesty 125ccm 2004

Feco2014. okt. 05. 06:18 | Válasz | #1121 
Az enyémbe nem halogén volt hanem sima bajonettfoglalat.
Motor után,első a család legyen!

Papp László2014. okt. 04. 13:07 | Válasz | #1120 
Teljesen hagyományos H4 foglalata van..... Az izzó viszont kisebb a szokványosnál, de a fókusz pont azonos!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

 © KrenAtesz2014. okt. 04. 10:58 | Válasz | #1119 
Köszönöm a válaszokat :)

Xenon az amúgy is kiesett, a rendszám jó helyen van ott a hátsó sárvédőn :)

Az ilyen +50%, +90% izzókat néztem én is, de foglalatilag belemegy? Úgy néztem, mintha nem klasszikus H4-H7 foglalata lenne. Vagy de?
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. okt. 04. 06:50 | Válasz | #1118 
Nekem is az van a T-MAX-ban.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Papp László2014. okt. 04. 06:44 | Válasz | #1117 
Nekem a 400 Majában az Osram 90+ izzó jött be.... Halogén technológia, de közel dupla fényerő, azonos gyújtópont és hőleadás mellett. Nem olcsó, párban adták, kb 4900Ft-ért.
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

Feco2014. okt. 04. 06:35 | Válasz | #1116 
Most olvastam az eredeti beírásodat,(én itt kerestem)Xenont nem próbáltam...mert még útközben is levehetik a rendszámot...Vigyázz milyen égőt próbálgatsz mert műanyag a foncsor...Nagyon kényes.Még az ujjadat se húzd végig rajt.
Motor után,első a család legyen!

 © juhász béla2014. okt. 03. 19:45 | Válasz | #1115 
Az öreg Kis mögmonta ,igaz Fecó!!
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

Feco2014. okt. 03. 19:37 | Válasz | #1114 
Nem találom az eredeti beírást, de gondolom az a gondod nincs elég fény!!!!!! Ne keseredj el, de nem is lesz.Az összes belebuherálható égőt megvettem de egyik rosszabb volt mint a másik.Az indiai halogén aminek a foglalata passzolt, annak nem volt jó a fókusza stb...Hagyományos foglalattal jóval erősebbet betenni talán, de akkor az összes többi fogyasztót kicserélni ledre, hogy bírja a generátor.Ez a lépés lett volna a következő de közben eladtam...
Motor után,első a család legyen!

tamas2014. okt. 03. 15:04 | Válasz | #1113 
Feco és SomTomi küzdöttek a 125-ös világításával sokat, de sajnos jutottak messzire. Majd Feco elmedéli melyik izzó volt bele a legjobb.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. okt. 03. 14:26 | Válasz | #1112 
Annyira azért csak nem rossz a helyzet :)

Igazából a foglalatot nem találtam meg, mi lehet pontosan, de biztos van rá valami okosság. Ezzel is lehet látni, nem fogok meghalni (remélem), de fényből sosem elég.. :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. okt. 03. 11:55 | Válasz | #1111 
Feco rengeteget kísérletezett ezzel. Aztán vett egy másik motort...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Gyuresz2014. aug. 26. 14:13 | Válasz | #1110 
Ha nem csal az emlékezetem, alulról a műszer háta felől tartja 4 db csavar a fekete keretet, ezután a plexi külön kivehető.
A letöltések között megtalálod a robbantott ábrát a típushoz.
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

 © KrenAtesz2014. aug. 24. 12:31 | Válasz | #1109 
Amugy az ujfajta oras (digit tavolsag szamlalos) muszerfal plexije keretestul hogy jon le? Be van a plexi alulrol koszolodva vagy parasodva.. :(
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. aug. 23. 20:54 | Válasz | #1108 
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. aug. 23. 20:39 | Válasz | #1107 
Megvolt ma a próbaút. Végre élvezhettem a motorozást, nem kellett félnem attól, mikor romlik el :)

Beledurrantottam ~65 km-t, ebben volt lassú csordogálás, folyamatos nagy tempó, minden. Mindig jó, egyenletes :)

Amiben változott, az az, hogy hidegen nem indul elsőre (elindul, majd leáll), kell neki 2-3 indítás (nem érdekel), illetve kevésbé megy, talán 5 km/h-t csökkent a végsebessége, illetve magas fordulaton nem gyorsul már annyira.

De ez részletkérdés, az a lényeg, hogy jóóóó!!!!

(amúgy kikötöttem a kipufogógáz visszavezetőt, nem kell az oda)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. aug. 20. 20:52 | Válasz | #1106 
Na ugye...
A próbaút után irj még!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. aug. 20. 20:40 | Válasz | #1105 
Ma délutánra egy egészen más motort kaptam vissza, mint ami odavittem :)

10 óra után nemsokkal megérkeztem Bélabához. A motor hamar a "boncasztalra" került, így Béla el is kezdte szétszedni. Sorra derültek ki, miket "összegányoltak" a motoron. Kezdve a gyertyapipától, a trafón, ami nem a sajátja, stbstb..

Elsőnek néztünk egy kompressziót, ami 6 körül volt, én itt sírtam el magam a lelkem legmélyén. Béla mondta, nem feltétlen a motor szétkopása az ok, lehet, hogy a gyűrűk állnak rosszul, lehet, hogy a szelepek kokszolódtak el, de az is lehet, hogy szét van kopva :) Megnéztük, szelephézag volt, azt a történetet félre is tettük.

Ezután jött a karbi szétszedés és pucolás. Ott is soksok minden szét volt gányolva. Mint kiderült, 250-es karbi van rajta, nem tudjuk, gyárilag, vagy utólag gányolták rá. De minden megvolt rajta, ami a 250-esen. Csak kisebb fúvóka.

Szétszedés, pucolás, beállítás, összerakás után (én ámultam a precizitáson, ha nagy leszek, én is így szeretnék dolgozni) jött az indulás. Sokat köhögött, mire lett valami járásra hasonlító tevékenysége (még jó, hogy 2 napja vettem bele új akksit, a vásárlás óta benne lévő 3 (!!) Ah-s akksi helyett).

Beindulás után Béla addig tekergette, míg kiderült, hogy nem jó a szivató. Mondom már megint a szivató?

Kiderült, a szivató jó, a csatiban nincsen áram.. Hát ez fasza..

Adtunk az akksiról neki direktben delejt, el is kezdett dolgozni ahogy kell. Béla percek alatt belőtte az értékeket, beizzott a CO mérő gép is, szép értékeket adott.

Gázreakció tökéletes, leállítás után a főtengely negyed fordulatára beindult. Ott már az örömtől a szám a fülemig ért, sose volt ilyen jó.

Próbakör az időjárás (és az ügyeletes "folyton légy a telefon mellett" státuszom) miatt elmaradt, de majd szombaton megkergetem. Bár nem kételkedem, hogy tökéletes, de olyan jó lenne végre úgy tekeregni vele, hogy nem kell félni, mikor lesz gáz :)

Ezúton is köszönöm Bélának mindazt, amit tett!
Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © KrenAtesz2014. aug. 19. 13:16 | Válasz | #1104 
Motor a Transporterben, reméljük a legjobbakat holnapra :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. aug. 19. 12:18 | Válasz | #1103 
Kíváncsi vagyok!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. aug. 19. 11:47 | Válasz | #1102 
Nem mértünk benne, majd holnap Bélabánál, rendbe teszi.
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. aug. 19. 10:53 | Válasz | #1101 
Találgathatunk itt, de azt szét kell szedni...
Mit is mondtál mennyi benne a kompresszió melegen...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. aug. 19. 10:51 | Válasz | #1100 
Elég régóta küzdök vele, hogy sose felejtsem el ezt a hibát :)

Ha meglesz, megírom :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

Coller úr2014. aug. 19. 10:45 | Válasz | #1099 
Azért ha nem felejted el írd meg légyszi, hogy mi volt a baja!
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © KrenAtesz2014. aug. 19. 10:28 | Válasz | #1098 
Köszönöm a tanácsokat! :)

A membrán jó, a súber nem, de majd holnap délelőtt kiderül Bélabánál, mi a baj, mi nem.. :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

Coller úr2014. aug. 18. 20:12 | Válasz | #1097 
Igen tudom igazad van.....
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © juhász béla2014. aug. 18. 17:06 | Válasz | #1096 
Nincs két egyforma motor,még tipuson belűl sem.A mit egy gyár megad a keverék csavar állásának az egy annyi hogy azzal beidul a motor és igy vagy ugy megy.A pontos beállitást,co mérevel lehet a legpontosabban állitani.Volt olyan motor hogy teljesen egyforma tipus ,de az egyik 1,5 ,a másik pedi 2,5 fordulatra volt állitva,és akkor űzemelt jól.Ezzel csak azt akartam mondani hogy amit ir a manual az nem minden motorra igaz.Sok mindentől fűggenek ezek a dolgok.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

Coller úr2014. aug. 18. 15:47 | Válasz | #1095 
Bent van a maja bibliában, hogy a levegőcsavarnak mennyin kell lennie.
Emlékszem én is játszogattam vele egyszer, de egy fél fordulattól is totál rossz lett.
Kereszteződésnél egyszerűen megállt.
# 38 # 36 
Vite del minimo (P.S.) 2 1/2 ± 1/4

Igen úgy van ahogy írtad.

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2014. aug. 18. 15:31 | Válasz | #1094 
Bocs nem akarok belepofázni, csak leírok egy két tapasztalatomat.
A kompresszió mérés mindenképp jó ötlet, lehet látni a dugattyú minőségét + a szelepekre is enged következtetni.

Nem tom megnézted-e, de a membrán nincs elszakadva? kilyukadva?(a subertűn).
A gyertya biztosan jó? Az is tud túlmelegedni, ha rossza hőértéke, vagy ha túl koszos az elektróda.
A súbertű kopottsága az nagy baj, esetleg szerezz egy próba cuccot kipróbálni.
Ha a membrán, vagy a súbertű nem tökéletes a motor nem fog tökéletesen menni(ezred mm is számít)
Ha középállásban van a súbertű, és 2,5-ön van a levegő csavar akkor annak jónak kellene lenni.
Vigyázz mert a maján a karbi pont fordítva van mint pl. a dellorton, a maján a levegőcsavarral benzint adsz tehát minél beljebb van a csavar annál szegényebb, minél kijjebb van a csavar annál dúsabb a keverék.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2014. aug. 17. 20:53 | Válasz | #1093 
Nem egy sértődős fajta, de a megbeszéltekhez tartja magát...
Tudsz kompressziót mérni meleg motoron? Vagy mértétek már?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. aug. 17. 18:59 | Válasz | #1092 
Sziasztok!

Motorom jelenleg a következőt produkálja:

Hidegen pöccre indul, megy szépen, ahogy kell. Amint elkezd bemelegedni (sőőt), azaz kb. 10-20km után, amit általában magas sebességen teszek meg (6-os úton szoktam tesztelni), erőtlenebbül gyorsul (kicsit szaggatósan, darálósan, nem jól), elkezd veszíteni picit a végsebességéből, majd ez egyre hatványozódik, annyira, hogy már kb. 50-re sem tudok felgyorsulni (csak kihagyósan, durrogósan, stb.).

Többedmagammal arra jutottunk, hogy sokat kap.

Elsőre a benzinszinttel játszottam, feljebb vettem, majd addig csökkentettem, míg nem éreztem, hogy erőtlen (konkrét értéket nem találtam..), de ez nem hozott megoldást. A fúvóka gyári, 112-es, az alapjárati is. Alapjárati csavar 2,5 fordulaton van, automata szivató jó.

Súber kopott egy részen egy kicsit, amúgy középállásban van. Ide-oda állítgatva (szegényítve általában) nem javult.

Fura volt, mert a legutóbbi (elszegényített?) üzemben amennyiben fokozatosan nagy tempót mentem, szinte tökjó volt, amikor megálltam 1-2 pirosnál, és utána elindultam, akkor kezdett el rohamosan romlani a menetteljesítmény.

Gyanítom, már nagyon keveset kap, mert a mutató szerint kb. 90 km alatt ment el bő 1/4 tank benzin :)

De a motor mégse jó :(

Merre nézelődjek még a megoldások terén?

Én még szelephézagra tippelnék, nagynak tuti nem nagy, mert nem csörög, de lehet, hogy kicsi, ezáltal, ha meleg, nem zár el teljesen, ez okozza az erőtlenséget?

Gondoltam még benzincsapra, adott esetben a vákuum nem tudná kinyitni, mert elszökik valahol?

Esetleg a gyújtás vagy valami túlmelegszik (ami menet közben nem melegszik el annyira, mert kap hűtést), és amiatt nem gyújt rendesen (kihagy)?

Egyelőre ötletem sincs. :(

(tudom, Bélabá, próbáltam vele e-mailben egyeztetni, de lassan 2 hete nem válaszol, lehet, "megsértődött", mert ígértem neki, elmegyek hozzá, de a munkám nem úgy adta ki. Szóval most megpróbálom saját kútfőből, hátha..)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

TopJoe2014. júl. 26. 17:54 | Válasz | #1091 
Itt egy. De szerintem sok 125-150 yamaha alaplap jó bele.

http://auto-motor.vatera.hu/motor_robogo_quad_alkatresz_felszereles/motorvillamossag/onindito_generator/yamaha_majesty_150_gyujtas_alaplap_1935861047.html
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © ata892014. júl. 26. 16:20 | Válasz | #1090 
Üdv!
gyújtás álló részre lenne szükségem, 30 ezer az új, jó a használt is...
3 nap levelezés után arra jutottam, hogy nincs az országban ilyen alkatrész használtan.

Yamaha Majesty 125 1999

tamas2014. júl. 07. 10:17 | Válasz | #1089 
Bízok!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Carlos2014. júl. 07. 08:36 | Válasz | #1088 
Tamás!
Vasárnap újra szétszedtem az első féket, és a tanácsaid szerint jártam el. A dugattyúk megfelelően mozogtak, de persze végigjátszottam a tisztítás-kenés-mozgatás szentháromságot párszor.A fékpofák 3,7 mm vastagságúak, tehát még nem kell cserélni, mindegyik élét "letörtem" reszelővel, illetve síkba csiszoltam. Néhány kilométer után meglátjuk mit mutat, illetve hallom-e még azt a súrlódó hangot!

 © Mr. Majesty2014. júl. 01. 09:01 | Válasz | #1087 
Közhírré teszem: Motorevüben jelent meg a hír, hogy nyár végén jelenik meg az új MAJESTY 125ös. Szerintem lesz belöle 250es is.
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © ata892014. jún. 24. 18:15 | Válasz | #1086 
Ma jobban megvizsgáltam a dolgot, az órám zörög folyamatosan 30-as tempótól,már csak a csatit kéne valahogy lehúzni róla, hogy megtudjam nézni jobban.
Yamaha Majesty 125 1999

 © ata892014. jún. 23. 19:50 | Válasz | #1085 
Üdv!
Gondom támadt a sebesség méréssel. Menet közben változó sebességnél néha zúg a motor eleje,a mutatóm többet mutat, rezeg, ha lassítok visszaáll minden a helyére.
Ma szétszedtem, spirál rendben, órám is elvileg,már csak a keréknél maradt a meghajtó rész. produkálhat ez ilyen hibát? vagy rosszúl gondolkodom
Yamaha Majesty 125 1999

 © Carlos2014. jún. 20. 08:43 | Válasz | #1084 
Sajnos, tegnap nem sikerült nekiállnom, még este nyolckor is motoron ültem. De a hétvégén mindenképpen neki állok, bár az előző szétszerelés óta, nem hallom már, de azoknak a dugattyúknak szerintem is jobban kéne mozogni! Kitisztítom, megkenem, aztán meglátjuk! Mindenkinek köszönöm a segítséget, telefonost, fórumosat egyaránt!

tamas2014. jún. 19. 19:27 | Válasz | #1083 
Tényleg kétszerre írtam egybe!
Carlosnak igaza volt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2014. jún. 19. 19:17 | Válasz | #1082 
Az utolsó mondatod...
Motor után,első a család legyen!

 © Herold2014. jún. 19. 16:56 | Válasz | #1081 
De, befejezte.
Még arra vigyázz, nehogy a dugattyút sikerüljön kinyomni a nyeregből.
Meg arra, hogy ne javítsd tönkre azt a gyönyörű motort!
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Carlos2014. jún. 19. 15:11 | Válasz | #1080 
Tamás! Az alábbi hozzászólásod, mintha nem fejezted volna be...

tamas2014. jún. 19. 15:06 | Válasz | #1079 
Na akkor az alapoktól.
Ez egy kétdugattyús úszó féknyereg. Ez annyit jelent, hogy a munkahengerek a tárcsa egyik oldalán helyezkednek el és mig egyik oldalról azok, a tárcsa másik oldaláról maga a féknyereg préseli rá a betéteket a féktárcsára.
Ebből az következik, hogy mind a dugattyúknak, mind a féknyeregnek könnyedén kell mozdulnia. A dugattyúknak a saját hüvelyükben, a féknyereg pedig 2 csavaron "úszik". Ha a féknyereg nem úszik, mozdul könnyedén, a tárcsa és az út okozta apró vibrációk nem tudják a betéteket visszaütni picit, mivel itt olyan mint helyrehúzó vagy toló rugó, nincs.
Nagyon alaposan ki kell takarítani mindenhol, az úszó féknyeregnek a csavarjait is finoman, bezsirozni és annak jónak kell lennie. Valamint a munkahengereket kijáratni, lemosni fékolajjal majd féktisztítóval és úgy összerakni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Carlos2014. jún. 19. 13:08 | Válasz | #1078 
Az első gond, a fékbetét vastagságának meghatározása. Több helyen olvastam utána, van ahol azt írják hogy csak a kopó réteget mérjem, máshol meg az egészet, a hordozóval együtt. A helyzet az, hogy a kopó réteg még méreten belüli, a teljes vastagság viszont már cserét mutat! A gyári adat 4,5 cm, csere 4 cm alatt,(3,6 cm-t mértem teljes vastagságot) ez a gépkönyvben van, máshol meg azt írták, hogy 8 mm alatt cserélni kell, de ha csak azt mérem, az jelenleg még jó...mindegy, nem soká cserélem. Ami a kérdéseitekre a válasz: a külső pofát "ráhúzza" a tárcsára a munkahenger,a belsőt viszont rá nyomja. A külső rész könnyen, kézzel mozgatható, de a belső, nyomó rész nem mozdult meg, kézzel nem tudtam benyomni! Azért nem foglalkoztam vele,mert azt gondoltam, nem kell mélyebbre mennie. A jelenség még egyszer: ha a motort beindítás nélkül tolom, hallható az első tárcsa felől, olyan fémes, súrlódó hang, egyértelműen a pofa ér hozzá a tárcsához,mert szerintem a hosszabb úton, a súrlódástól felmelegszik minden, és "megdagad", tágul, ettől lehet...Tehát, a belső dugattyúknak vissza kéne mennie szintbe? Akkor szét kéne szednem újra, és megnézni a dugattyúk mozgását...van esetleg más ötletetek?

Coller úr2014. jún. 19. 12:45 | Válasz | #1077 
Ha folyamatosan nyikorog akkor cserés.
A ferodol akkor sem nyikoroghat, ha hozzáér a tárcsához, az enyém is hozzáér egy kicsit.

Ha új pofákat teszel bele akkor le kell venni fenn a tartály tetejét, és vissza lehet nyomni a hengereket. Akár fogóval is, én csőfogóval szoktam nagyon óvatosa. Kézzel elvileg nem nagyon lehet.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2014. jún. 19. 11:43 | Válasz | #1076 
A munkahengereket tudod könnyedén kézzel nyomogatni? Fontos hogy könnyen járjanak.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Carlos2014. jún. 19. 10:21 | Válasz | #1075 
Az egri találkozó után, hazafelé, azt vettem észre, hogy az első fék nyikorog. Lassú sebességnél még nem, de olyan 30-40 km/h után már folyamatosan. Tegnap szétszedtem, letakarítottam a pofákat, feltöltöttem új folyadékkal, légtelenítettem, de még mindig hallom azt a fémes súrlódást. Ha megnézem a féket, nagyon kicsi a távolság a tárcsa és a pofák között, bár most reggel munkába menet nagy sebességnél nem hallottam a nyikorgást. Arra emlékszem, hogy a két munkahenger, ami szemből csőnek néz ki, nem megy teljesen vissza a tuskóig,de nem is biztos hogy vissza kell mennie,pláne, hogy a tengely, ami a pofákat tartja,és az azon található két biztosító szeg, nem is teszi lehetővé, mert az egyik a tengelyt tartja bent a házban, míg a belső, a belső fékpofa mögött van, tehát nem is mehet beljebb, szerintem. Mit javasoltok, mit tegyek? A pofák nem sokára cserések lesznek, de ha most bele teszek újakat, jobban súrlódna, mert nagyobb, közelebb van a tárcsához,vagy szedjem szét a munkahengert is, hogy megnézzem vissza kell-e mennie teljesen? A légtelenítés sikerült, nagyjából ugyanolyan lett mint előtte, a kábelkötegelős, fecskendős eljárást alkalmaztam, és a pofák éleit is letörtem reszelővel.

tamas2014. jún. 19. 07:00 | Válasz | #1074 
Ki kell alakítani a Te igényeidnek és stílusodnak leg megfelelőbbre.
Úgy van ahogy írtad. Könnyebb görgőkkel pörgősebb, többet is fogyaszthat.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © zsoltxc2014. jún. 18. 19:31 | Válasz | #1073 
Sziasztok! Véleményetek szerint könnyebb vagy nehezebb variátor görgőket érdemes használni? Gondolom a könnyebbekkel nagyobb gyorsulás érhető el...

 © Arne2014. jún. 18. 07:52 | Válasz | #1072 
Sziasztok, véleményetek szeretném kérni mert nem vagyok járatos a témában. Elkezdett pislogni a "hőfokjelző". Megnéztem és van bőven a tartályban fagyálló, biztos ami biztos utána öntöttem egy kis desztillált vizet. A probléma megszűnt, de ma ismét lekezdett pislogni. Főleg akkor csinálja mikor egy nagyobb gázt adok aztán semmi. Mi lehet a gond?

 © KrenAtesz2014. jún. 17. 09:55 | Válasz | #1071 
Beszéltem vele, jövő hét szerdától el tudom vinni hozzá. Kiveszek majd egy nap szabit, kérek kölcsön autót, rááldozok egy napot, de akkor remélem tökéletes is lesz :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © Carlos2014. jún. 16. 19:51 | Válasz | #1070 
Csatlakozom a társakhoz! Zárjuk rövidre: Motor furgonba be,(utánfutóra stb.) irány Atkár, Béla szétszedi, kitakarítja, összerakja, beállítja. Közben nézheted is, nem takarja el, de úgy, ahogyan ő javítja, nem fogod úgy sohasem!!! Egyébként meg a motorozási lehetőséget rövidíted magadnak...Még idén én is elzarándoklok Bélához, már másodszorra.

Feco2014. jún. 16. 18:03 | Válasz | #1069 
Na ezt nem tudod.... Én is szeretem sőt meg is csináltam amit lehet de aztán mentem Bélához.Nem azért mert rosszul csináltam hanem Ő megcsinálja én meg csak megsaccolom...
De aztán Te tudod!
Motor után,első a család legyen!

 © Pazo2014. jún. 16. 15:18 | Válasz | #1068 
Én is elvinném....
tel.sz: 06 30 445 85 96

 © KrenAtesz2014. jún. 16. 14:48 | Válasz | #1067 
Tiszta sor, teljesen elhiszem, hogy ez a legjobb megoldás, csak sajna szeretem magamnak megcsinálni, amit lehet.

De elfogom vinni hozzá. Körülményes lesz, de megoldom. :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. jún. 16. 13:48 | Válasz | #1066 
De hát tudod, mert hogy azzal kezded hogy karbitisztítás...
Szerintem ne nyúlj hozzá, vidd le valahogy a motort Bélának és Ő megcsinálja, ultrahangos tisztítóval kitakarítja minden porcikáját és Co mérővel beállítja.
Nem hasra, pontosan.

Szerintem...

De hogy a kérdésedre is válaszoljak, én mind a három motoromat (Yp-250 és 2 T-MAX) úgy kezdtem, hogy elvittem hozzá...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. jún. 16. 13:15 | Válasz | #1065 
Akkor kezdem a karbitisztítással, azt még meg tudom csinálni.
Van valami irányelv arra, hogy érdemes nekiállni? Vagyis Ti hogy szoktátok csinálni?
Yamaha Majesty 125ccm 2004

Feco2014. jún. 16. 08:02 | Válasz | #1064 
A tünetek arra utalnak, hogy nem kap elég benyát, de ezt nagyon nehezen fogod megtalálni.Volt, hogy egy évig kerestem hasonló hibát, de az járóképes volt.Vidd el valahogy Bélához ő belövi a karbit és ki is takarítja.
Motor után,első a család legyen!

 © KrenAtesz2014. jún. 15. 19:11 | Válasz | #1063 
Az "ismeretlen eszköz" projekt kicsit pihenhet, mert egyre "égetőbb" a másik probléma.

Összefoglalva: amennyiben nagyobb távot megyek vele (20+ km), előjön az a baja, hogy elkezd "kihagyni", rángatni. Amennyiben tartom a gázt, akkor viszonylag el lehet menni vele még, de gyorsítani már csak bizonyos sebességig tud. Ez ma abban nyilvánult meg, hogy mentem vele kb. 10 km-t városban, majd jött kb. 10km M0, majd a visszafelé vezető úton már éreztem, hogy nem lesz jó. Be is igazolódott, az utolsó pár km-en már csak 50-nel tudtam menni. Teljes gázhúzásra erősen kihagy a gép, ha félig húzom, akkor kevésbé.

Adalék: ma cseréltem automata szivatót. Beraktam az újat, majd olyan alapjáratom lett, hogy folyamatosan pörgött a kerék :) Lejjebb csavartam az alapjárati csavart, most jó.

Többen arra tippelünk, hogy (mivel az automata szivató sem volt jó), a karbi van elállítva. De miért csak ~20km után jön elő, amiből ~10 km nyélgáz volt. Nem hiszem, hogy ennyi idő kellene, hogy bemelegedjen, és úgy álljon elő az üzemi hőmérséklet.

Másik, amire gondoltam, hogy nem kap elég benyát. A benzinszűrőt kitakarítottam, lehet, újra bekoszolódott?

Merre keressem a bajt? Legvégső esetben elviszem Bélabához, de így, hogy nem járóképes, nem a legtutibb. Meg magam szeretném megtalálni / megoldani, ha lehet :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. jún. 10. 13:07 | Válasz | #1062 
De azt a légszűrőházba szokták vezetni, minden fölösleges sallang nélkül. Szóval nem értem...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. jún. 10. 11:50 | Válasz | #1061 
Én kartergáz-lecsapatónak gondolnám.. :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. jún. 10. 08:22 | Válasz | #1060 
Nagyon gyári cuccnak néz ki, nem holmi kókányolásnak... Ha rátették, biztos tud valamit!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. jún. 10. 07:37 | Válasz | #1059 
Én is erre gondoltam. De mit nyit? :) Megnézem, honnan jön, hátha attól okosabbak leszünk..
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. jún. 09. 22:46 | Válasz | #1058 
Az nem lehet, hogy egy vákumos, pontosabban nyomásra nyitó csap, szelep lenne? Ha jár a motor, a blokk felől a nyomás nyitja. Jogos a kérdés, hogy mit, illetve minek? A tartály másik csövet nem lehetett rákötve a hűtőre?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. jún. 09. 22:05 | Válasz | #1057 
Az alját pontosan nem tudom, honnan jön (valahonnan a blokk alól), de utána annál a bigyónál megbontottam a csövet a bilincsnél, és teljesen üres, szagtalan volt a cső belülről.. :) Érdekes.. :) Amúgy a tartályon van egy másik "csonk", az teljesen szabadon van a levegőben.. Mintha valami kartergáz lecsapató vagy nemtudom mi lenne.. :)

Más: lekötöttem (széthúztam a sarut..) az automata szívatót, de semmivel nem reagált másképp a motor indulásra, mintha nem is működne. Ahogy kiszedtem, úgy éreztem, mintha az egész szét lenne esve, mozog össze-vissza.. Nincs valakinek kölcsönbe próbára egy tuti működő szívatója? :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2014. jún. 09. 19:48 | Válasz | #1056 
Elég hülye ötlet, de talán kösd le és meglátod mi romlik el...
Nincs jobb ötletem... Bocs...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2014. jún. 09. 18:26 | Válasz | #1055 
Fogalmam sincs, az enyémen ilyen nem volt.
(Legközelebb konvertáld át a fotókat kisebbre, mert szétszedi a topikot!!
Motor után,első a család legyen!

 © KrenAtesz2014. jún. 09. 17:25 | Válasz | #1054 
És ebbe a tartályba megy bele: (ez van a motor farokidoma alatt)

Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © KrenAtesz2014. jún. 09. 17:10 | Válasz | #1053 
Itt van a kép. A pirosan bekeretezett valamibe megy bele az egyik cső a tartályból, majd abból a valamiből megy a motor aljába. Elsőre azt hinném, a hűtés része, de elvileg nem, mert a hűtés sematikus ábráján nincs ilyesmi. De akkor ez mi?

Yamaha Majesty 125ccm 2004

Coller úr2014. jún. 05. 12:13 | Válasz | #1052 
1. "Amúgy nekem kiegyenlítőtartály a motor elejében van"
A fedél alatt elől a hűtőtartály van szerintem. Csinálj fotót az tényleg jól jönne. A motor elejében lévőt is fotózd le.

2. Erre látatlanban elég nehéz de...
Ha kb 30 perc után rángat, fullad akkor lehet az automata szívató.
Akkor elvileg lefulladás után nem indul egyszerre, mert meleg a motor és sokat kap.
A blokk tetején van a szívató maga, és egy kis csatlakozóval van összedugva. Esetleg nézd meg, hogy a csatlakozó nem csúszott e szét.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © KrenAtesz2014. jún. 05. 10:09 | Válasz | #1051 
A cső (ha jól láttam és emlékszem) akkor egy kis "csigaszerű" valamire megy rá a blokk mellett menetirány szerinti jobb oldalon. Este csinálok fotót :) Amúgy nekem kiegyenlítőtartály a motor elejében van, a kis fedél alatt. Vagy kellene még lennie? Amúgy simán elképzelhető, hogy vízcső, viszont hideg volt.. Lehet, ennek kéne a taposó alatt lennie, de valamiért oda hátra tették, viszont így teljesen levegős?

Más: több tippet kaptam már, de hátha nektek is van ötletetek:
Amennyiben megyek 30-40 percet a motorral, elkezd rángatni, "fulladni". Először kicsit, majd egyre jobban. Ha leállítom, nem indul, csak kb. 5 perc múlva. Ameddig jó, addig hibátlan, megy, húz, stb. Utána egy ideig megint minden tökéletes. Szerintetek? Új gyertyát vettem, ma berakom, akkor remélem kiderül, mi a gyertyakép.
Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © Carlos2014. jún. 05. 08:48 | Válasz | #1050 
Nekem 125-ösöm van, de nekem sincs ilyen tartály. Egy fotó jól jönne...

Coller úr2014. jún. 05. 08:17 | Válasz | #1049 
Egy lényeges kérdés.
Honnan jön az a cső ?
Tartály csak a kiegyenlítő tartály van, de az miért van a tank mögött?
A taposó alatt szokott lenni, és totál haszontalan
mert a túlfolyó cső lejjebb van mint a beömlő és nem valósul meg a közlekedési edények elve.
Legalább is az enyémen el volt cseszve.

De a lényeg, hogy honnan jön a cső, ezen a szálon el lehet indulni talán.
Illetve azt nézd meg, hogy a taposó alatt a kiegyenlítő tartály meg van-e és be van-e kötve.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2014. jún. 05. 06:32 | Válasz | #1048 
Úgy látom (vagyis nem látom) nem igazán jönnek a tippek. Nekem semmi tapasztalatom 125-ös téren, de érdekel a dolog.
Honnan jönnek a csövek?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2014. jún. 03. 15:52 | Válasz | #1047 
Sziasztok!
Tegnap benzinszűrőt tisztítottam, és a tank mögött észrevettem valami fehér tartályt, amibe talán 2 db, kb. ujjnyi vastag cső megy. Látszólag üres volt. Mi ez, mi célt szolgál? :)
Robbantott abrakban nem találtam infót, mi lehet ez, lehet, valami utólag beépített cucc?
Yamaha Majesty 125ccm 2004

gábor2014. máj. 06. 20:25 | Válasz | #1046 
Vagy látnok,
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes


Első ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől