Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


orpi552012. márc. 21. 19:00 | Válasz | #4864 
Le kell venni az utasülést,amit egy imbuszcsavar tart a háttámla felőli végében,ott alatta már látni fogod a foglalatot.

 © satyapapa2012. márc. 21. 18:29 | Válasz | #4863 
Milyen tipusu gépen,?
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. márc. 21. 17:13 | Válasz | #4862 
Sziasztok.Tud valaki segíteni,termosztát ügyben,ugy néz ki az enyémből,kivették.Ma néztem egy motoros boltban,de nem tudom milyen megy bele.Ja,ez egy,250-es dx.1999-es.

 © jasa2012. márc. 21. 13:18 | Válasz | #4861 
Érdeklődöm (egyenlőre még csak elvi szinten) hogy első kerékcsapágy csere mennyire macerás művelet, mi a technikája, milyen spec. szerszám szükséges hozzá ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2012. márc. 21. 13:06 | Válasz | #4860 
Ezt linkelte be Mosquito:

Ülésemelő teleszkópok
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2012. márc. 21. 12:04 | Válasz | #4859 
Köszi!
Rákérdezek és jelentkezni fogok!
1996-os Majesty 250

tamas2012. márc. 21. 10:10 | Válasz | #4858 
Ezermesterek rovatba Mosquito belinkelt egy ilyen céget.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Karcsi2012. márc. 21. 09:17 | Válasz | #4857 
Mekkora a mérete a teleszkópnak?
Vannak bontott fénymásolóban használt teleszkópjaim...
Méretei: hosszúság:260mm, átmérője:16mm, fúrat átmérője:8mm
Ez van, ha jó megbeszéljük a dolgot.
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

meszizs2012. márc. 21. 08:58 | Válasz | #4856 
Barátomnak 400-as Silver Wingje van!

Valaki tudna-e okos tanácsot adni, hogy lehetne kapni vagy esetleg milyen típusú személyautóban van olyan gázteleszkóp, ami az ülést kitámasztja?

Azért kérdeztem a személyautót, mert autósbolt jóval több van felénk és kisebb átalakítással mindenképp meg tudnánk oldani a problémát!
1996-os Majesty 250

 © Gál Attila2012. márc. 21. 08:01 | Válasz | #4855 
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 400-as maja ülés alatti csomagtartójából, hogy lehet kivenni azt a kis izzót...?

meszizs2012. márc. 21. 07:52 | Válasz | #4854 
Nem fogok vitatkozni, mert lehet, hogy a technológiám a rossz, de nekem vannak különféle "tömbjeim" azok az eddigi tapasztalataim alapján inkább kenődnek, koszolnak, mintsem fényesítenek!
Én maradok a tubusos kinyomós paszta mellett!
1996-os Majesty 250

trans852012. márc. 20. 21:41 | Válasz | #4853 
lehet venni 5-600 Ft-ért mindenféle fémre polírozó tömböt, ez nem paszta, azzal is hasonló eredményt lehet elérni mint Mészinél, ott is rongykoronggal kell dolgozni az aluhoz sötétszürke tömb kell ezt kifejezetten ehez van.

meszizs2012. márc. 20. 21:27 | Válasz | #4852 
Én épp most vagyok a tükrösítés folyamatában alu alkatrészek esetében az FZR1000-es vasamon!
Az én esetemben az aluk le vannak kezelve lakkszerű anyaggal, emiatt első nekifutásra 100-300 közötti smirgivel rendbe teszem lehetőleg szálirányba a felületeket, aztán a fúrógépbe belerakom a ritkán varrott rongykorongot és nekitolom az alu felületnek úgy, hogy én a Müller drogériában vásárolt aluminiumra is használható pasztát kenek a fényesíteni kívánt felületre.
Nálam az alunál nem vált be a krómtisztító paszta!
Az általam használt anyag illata olyan, mint a "lánykoromban" használt SZIDOL-é volt!

Összegezve: smirgli és pasztás rongykorong a fúrógépbe!
Jó munkát! Időigényes, de megéri! Lakkot szerintem ne használj, mert idővel be fog sárgulni! Inkább a már kész felületet időnként tisztítgasd! Amikor a GoldWing cuccokat szakival csináltattam, Ő azt ajánlotta utólagos kezelésként, hogy a PRONTÓ méhviaszos bútorápolóval tutira rendbe lehet tartani.

Ilyen volt:

Ilyen lett:
1996-os Majesty 250

Feco2012. márc. 20. 19:13 | Válasz | #4851 
Ciff súrolószerrel próbáld meg!
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2012. márc. 20. 18:46 | Válasz | #4850 
kromtisztitó pasztával,
06304373303-vagyok elérhetö

 © Karcsi2012. márc. 20. 13:04 | Válasz | #4849 
Egy zacskóhoz(0,5kg) kb.3lityó forró víz.
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Szomjas2012. márc. 20. 12:20 | Válasz | #4848 
Karcsi próbáltam,de még ez sem az igazi. A pezsgés is elmaradt. Lehet,hogy az arány nem stimmelt. Te egy liter vízhez mennyi trisót teszel?
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Karcsi2012. márc. 19. 11:11 | Válasz | #4847 
Próbáld meg a trisót, meleg vízben elkevered, beleteszed amit szeretnél, párperc pezsgés után meglátod az eredményt. A felület majdnem olyan mintha galvanizáltad volna, utána érdemes színtelen lakkal a felületet kezelni. még egy jó tanács, annál szebb a felület minél simább, előtte nem árt finom csiszpapirral szálra húzni a felületet..
Előtte próba.
Mi az iskolában műszer előlapokat szoktunk így készíteni.

sok sikert!
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

csiGABIga2012. márc. 19. 10:35 | Válasz | #4846 
Talán polir?
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © Szomjas2012. márc. 19. 10:33 | Válasz | #4845 
Alumíniumot mivel lehet fémtisztává varázsolni? Fekete foltok vannak rajta a zsírtalanítás után is. Létezik valami sav vagy egyszerű,bevált megoldás?
A maja klub német nagykövete. ;)

tamas2012. márc. 09. 13:00 | Válasz | #4844 
Ahogy le is lett írva Wiking álltal, a dermedt kenőanyag viszi magával a dolgokat. Nagyobb a súrlódás hidegen.
A görgőn a színkód a súlyokat jelölheti. Én nem tudom ezt innen megmondani, még nem láttam ilyen jellegű táblázatot, de szerintem nincs is mert a gyártók lehet hogy máshogy kódolnak. A legbiztosabb ha megméred.
A zörgés a varióból a csúszkák kopásából, a görgők kopásából is eredhet. Vagy mindkettőéből. Szétszed, megsasol, megmér, esetleg kicserél és összerak.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Gál Attila2012. márc. 09. 10:03 | Válasz | #4843 
Tisztelt fórumózók! Köszönöm, hogy ilyen sokan, ilyen sok irányból tudtátok megközelíteni a problémát. Még sehol sem fórumoztam, de rájöttem, h ez nagy ba.omság volt eddig.
Amúgy hideg időben történik ez a kerékforgatás, kézzel(lábbal) visszatudnám tartani a forgást, de azért nem tenném. Ezekkel lehet összefüggésben az is, hogy ilyenkor a motor variátor felőli oldaláról fémes zörej hallatszik? görgőknek esetleg lehet, hozzá köze szerintetek?
Teljesen belendültem: a gyári görgők egyik oldalán volt egy vékony kék jelzés, nyilván nem véletlen, de azt megmondjátok, h miért?

 © Wiking2012. márc. 08. 21:04 | Válasz | #4842 
Háát azért a légörvények szerintem igen gyengék ahoz, hogy meghajtsák a kereket... Viszont a meghajtott tengelyen forog az egész kuplungszerkezet a csapágyakkal. Hidegben a kenőanyag dermedt azaz nagyobb ellenállásal tud gördülni a csapágy ami így átvisz valamennyi forgási energiát a tengelyre.


Nah ezt sikerült megfogalmaznom aztán!! :D
Ne haragudj Flow! nem kötekedni szerettem volna, de szerintem ez ésszerűbb magyarázat mint a légörvény. Egyébként az enyém is forog...megtanultam nem észrevenni :D

Flow2012. márc. 08. 14:48 | Válasz | #4841 
Igen, gyakorlatilag a kuplungpofák és a harang közt keletkező légörvénytől is elindul. Hidegen a szívató miatt magasabb az alapjárat.
Én egyszer úgy jártam, hogy letekeredett a kuplungot tartó kis vékony anya, és súrlódott belülről a harang oldalához! De ez már az a kategória, amikor csak behúzott fékkel tudod állva tartani a gépet :)

 © Gál Attila2012. márc. 08. 14:11 | Válasz | #4840 
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!!!!

tamas2012. márc. 08. 13:04 | Válasz | #4839 
Szia!
Hidegen teljesen természetes dolog, melegen akkor csinálja, ha magas az alapjárat. Ha komolyabb a probléma, akkor jönnek az olyanok mint amit MésziZs is írt.
De ha kicsit ki vannak "nyúlva" a kuplung rúgói, akkor is hasonló a jelenség. Alapjáraton 1'750 körül kell pöfögnie, a kuplung normál esetben 2'700 körül nyit. De ha kézzel vissza tudod tartani a kereket, akkor az teljen normális.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2012. márc. 08. 12:45 | Válasz | #4838 
Szia!
Az enyém akkor csinálta ezt, amikor új kuplungpofákat raktam be és kicsi volt a hézag!
Aztán a ferrodo és a kuplungharang felszabályozása megoldotta a problémámat.
De akár a kuplungrugó gyengesége is okozhatja a problémádat!
1996-os Majesty 250

 © Gál Attila2012. márc. 08. 12:30 | Válasz | #4837 
ui: ja és persze az lemaradt, hogy mindez gázadás nélkül történik....:D

 © Gál Attila2012. márc. 08. 12:29 | Válasz | #4836 
Sziasztok! Szeretném megkérdezni tőletek, hogy miért lehet az, hogy a hátsókerekem forog a beindítás után, ha a középtámaszra teszem. Nem minden esetben fordul elő, viszont teljesen kiszámíthatatlan. Még nem vittem szervizbe, gondoltam, megkérdezem a tisztelt fórumozóktól, hátha találkoztak már ilyen esettel. Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv: Attila

 © satyapapa2012. márc. 05. 19:09 | Válasz | #4835 
Néhány tipp azoknak akik nem elég járatosak a szervizelésben ,karbantartásban.
Sok tulaj egész télen nem nyult a gépéhez és ilyenkor mikor inditanak több probléma is elöjöhet.
A gumialkatrészek és a benzinnel- vizzel kapcsolodó alkatrészek okozhatnak elsösorban problémát.
A téli álom utáni inditást,és elindulást csak akkor tegyük ha elötte átvizsgáljuk a gépet.
Inditás után az elsö pár km-et szép öreguras tempoban javaslot letudni,hogy a hengerfejtömités, szelepszár simmering , karburátor stb ne kapjon hirtelen nagy terhelést,höt.természetesen gondoljunk arra is hogy pl a fékolaj,ami nedvszivó komoly meglepit okozhat ezért ajánlatos lecserélni,föleg ha már néhány éve a rendszerben van.
Persze lehet még sorolni ilyen meg olyan átvizsgálási pontokat,de a lényeg az hogy meggondolatlanul,felkészületlenül ne induljon ell senki,,,mert sokba kerülhet
06304373303-vagyok elérhetö

 © Krinyák Géza2012. márc. 03. 08:59 | Válasz | #4834 
Arra tippelek én is,hogy azért nagy baja nincsen,mert nem rég mentem vele és jól is ment,semmi baja nem volt!Na majd a szerelő kezelésbe veszi :)))Köszi,Üdv!!!

 © Wiking2012. márc. 02. 22:31 | Válasz | #4833 
Így már értem!! Viszont az nem jó ha ott annyi benzin van...akkor a karbi szint sem jó, és még az is lehet, hogy a csap nem zár rendesen... Remélhetőleg csak beállítási hiba lessz...

 © Krinyák Géza2012. márc. 02. 20:15 | Válasz | #4832 
Üdv Wiking!(Majesty 125)Bal oldalon,oldalt,lent,ahol van a levegőszűrő,kicsavaroztam a fedelet,kivettem a levegőszűrőt,mögötte köralakban üreges és mögötte látom a benzint!Sajnos már este van de majd világosba csinálok róla képet!Illetve felvettem már a kapcsolatot egy motorszerelővel (itt a fórum segítségével :))Így remélem hamarosan megoldódik a gondom :)!Köszi!!!

 © Wiking2012. márc. 02. 20:01 | Válasz | #4831 
Szia Géza! A leírt jelenséget nem igazán értem... Hol van benzin? és hol van ez a lyuk? Esetleg képet csinálj róla, úgy könnyebb. A szerelőben meg a többiek biztosan tudnak segíteni...mármint a környékbeliek. Esetleg Pilis boros jenőn van a Yamaha fehér... ha nincs túl messze neked, róluk eddig jókat hallottam.

 © Wiking2012. márc. 02. 19:58 | Válasz | #4830 
Tekintve, hogy nekem csak a ferodolozás volt majdnem annyi, igen korrekt ár :)

 © hurican682012. márc. 02. 19:47 | Válasz | #4829 
Sziasztok!Egy kérdésem lenne.Egy maja 125 kuplungját fel ferodolozták és a harangot felszabályozták,mindezt 3500ft-ért,egy nap alatt.Szerintetek ez korrekt ár volt?

 © Krinyák Géza2012. márc. 02. 19:03 | Válasz | #4828 
Üdv nektek,köszi a válaszokat,tanácsokat!!!Sajna most jöttem rá,hogy megint befürödtem a vásárlással,de bizakodva nézek a jövőbe :(:)!Tegnap elmentem Anyucikám odaadta a töltöt,este töltöttem,reggel pörgette szépen,csak nem indult be!Láttam,hogy alul a légszűrőnél csöpög valami,ketekertem a csavart,hát tiszta retek volt a légszűrő,és itt jön a kérdésem,hogy az természetes,hogy a légszűrőt tartó műanyag mögött van egy luk,és látom a benzint!Szerintem ott nem kellene benzinnek lennie,mert ha a motort a bal oldalára dönteném egy picit a légszűrőnél kifolyna,mint ahogy benzines is lett a szűrőm!Aki ért hozzá szívesen venném ha írna valami okosat és köszi!Azt hiszem keresek egy szerelőt aki átnézi nekem,ha tudtok Budapesti megbízhatót írjatok!!!ÜDV!

Macy2012. feb. 23. 17:56 | Válasz | #4827 
Az akksit sajna nem tudom vissza vinni, mert ezzel lett véve. A kereskedő tette bele, mikor vettem. Győrbe, meg most nincs időm elmenni. (Üllőről) Az útiköltségről nem is beszélve. Találtam Vartát 14400-ért, nem akármilyen paraméterekkel. Igaz, hogy nem egy géles Yuasa, de a leírása alapján nagyon jó.
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

 © Wiking2012. feb. 23. 17:22 | Válasz | #4826 
Az akkumulátorokra álltalában legalább 1 év garancia van...Tehát Macy fogd az akksit és vidd vissza a vásárlás helyére a blokkal együtt, és ki kell cserélniük. De legalábbis pénzt vissza.

Géza! Mien akku van a gépedben? Motorakkumulátor, vagy riasztó akksi? A riasztó akku nem igazán jött be többeknek sem...köztük nekem sem. Igaz én nem vettem bele, hanem azzal került hozzám, de nem volt túl használható...Nem érdemes garasoskodni az akkukkal én szerintem, főleg ilyen motoroknál, hogy csak önindítóval indítható...Ha valahol megállunk, eléggé kellemetlen tud lenni, mikor pár óra várakozás után egyszerűen nem indul el a gép az akku miatt...

Macy2012. feb. 23. 12:28 | Válasz | #4825 
Nekem is most halt meg. Mikor indultam volna dolgozni. Két napja tettem bele. Eddig bent pihent a melegen. Picit megpezsgettem a töltővel, de nem nagyon vette a töltést. Beraktam indított. Mentem 90 km-t. Leraktam a gépet. Tegnap reggel mentem volna, minden műxik, csak az önindító nyekereg. Akksit estig töltöttem. Beraktam pöcc-röff. Ma reggel, minden működik, csak az önindító nyekereg. Állítólag cellazárlat. Augusztusban lett belerakva ez a kínai f@s!
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

tamas2012. feb. 23. 11:04 | Válasz | #4824 
Géza, a töltő sem mindegy. Az akkukat a kapacitásuk max 10%-ával szabad tölteni, egyébként kinyírod. Indítás előtt kapcsold fel a tompított fényt legalább fél percig és indítás közben is hagy rajta. Ha lekonyul, az akksi gatya minden töltés ellenére is...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Krinyák Géza2012. feb. 23. 10:27 | Válasz | #4823 
Szia Wiking!Köszi,igen azt tudom!Igazából behoztam a melóhelyemre az akkut,reggel feltettem tölteni,majd holnap reggel ha megyek haza,leveszem a töltőről!Aztán reggel ugrik a majom a vízbe,hogy beindul-e! :)

 © Wiking2012. feb. 22. 21:39 | Válasz | #4822 
Helló Géza! Én legelsőként adnék az indítással kapcsolatban egy tanácsot...Ne oldalsztenderen próbáld, mert úgy le van tiltva, hanem az alsósztenderen becsukott oldalsztenderrel. ( Nem feltétlen tudja mindenki, hogy van benne ilyen tiltás...)

 © Krinyák Géza2012. feb. 22. 18:42 | Válasz | #4821 
98-as a motor,szerintem az a gyári kulcsa volt :)

 © juhász béla2012. feb. 22. 17:52 | Válasz | #4820 
Hány éves az a kulcs hogy már fáradt?
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © juhász béla2012. feb. 22. 17:51 | Válasz | #4819 
Ha feltöltött akksival sem indul,akkor interneten nemigazán lehet megkeresni azt a bibit,mert több dolgon mulik egy jó inditás.Tippeket lehet adni de mindenféleképp átkell nézni bizinyos dolgokat.Ezt olyan embernek kell elvégezni akinek van rálátása a problémák feltárására,és azok orvoslására.Mert aki csak kipróbál egy-két jó tanácsot,de azt a gyakorlatban nem tudja rendesen megvalósitani,akkor több kár lesz mint haszon.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © Krinyák Géza2012. feb. 22. 17:29 | Válasz | #4818 
Elfáradt az anyaga a régi kulcsnak :)

 © Krinyák Géza2012. feb. 22. 17:26 | Válasz | #4817 
Köszi,de semmi probléma, az új kulcs kitűnően nyitja az ülésem!Majesty 125-öm van,pont most raktam össze,csak nem tudok még menni vele,mert bár az előző tulaj akitől 16.-án vettem,azt mondta,hogy új az akksi,de most mégsem bírta indítani!Pedig 4órát töltöttem,mert a kollégám aki szintén motorozik azt mondta,hogy 3-4óra elég,de látom nem!Legalább 24órára fel kell tenni!Azt megtudná mondani valamelyikőtök,hogy ha feltöltött akkuval nehezen,vagy nem indul akkor mi lehet a bibi?Állítólag ebbe nem generátor van hanem más?

tamas2012. feb. 22. 11:55 | Válasz | #4816 
Helló Géza!
Azért járj utána mi okozta a kulcs törését. Ha valami szorul, akkor az új kulcs nem a végső megoldás. Az bírni fogja, de valami más engedni fog!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Krinyák Géza2012. feb. 21. 21:32 | Válasz | #4815 
Három napja beletört a kulcs a mocimba,ma csináltattam nagyon masszív kulcsot,2db-ot összesen 2400Ft-ot fizettem!!!Kispesten van ez a kulcsos (mindenfajta kulcsa van!),az 50-es villamossal a Villany telepig kell menni,ott van a CBA,be kell menni és jobb oldalon egy kis helység!De ha már ott jár a motoros,érdemes benézni (CBA másik oldalán,még feljebb kell menni és ott) a Homasita áruházba!Üdv!

 © Krinyák Géza2012. feb. 21. 20:57 | Válasz | #4814 
Üdvözlet nektek!!!
Yodesz!A Nyár utca végén (az erdő felé)NA ODA NE!!!Nekem volt velük kellemetlen tapasztalatom!És hallottam mást is akinek elcseszték a motorját+eléggé fél válról veszik a dolgokat,a lehúzásról nem is beszélve!Sajnos Szigethalmon nem tudok ajánlani,mert nincs más szervizes tapasztalatom arrafelé!Igazából megtanultam magam szerelni a mocimat,csak ha gépmunka,vagy nagyobb kaliberű javítás van akkor megyek szerelőhöz!Üdv!

 © satyapapa2012. feb. 20. 12:11 | Válasz | #4813 
Igen, én ismerem a reptéri srácot, kimondottan Yamaha szerelő, én is voltam már nála, hivjal fel telefonon, segitek szivesen!
06304373303-vagyok elérhetö

 © Herold2012. feb. 20. 06:36 | Válasz | #4812 
Keresd meg Satyapapát, ő ismeri a reptéren dolgozó srácot.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Yodesz2012. feb. 19. 23:00 | Válasz | #4811 
Aki esetleg ismerős Szigetszentmiklós környékén az megoszthatná velem, hogy melyik szerelőhöz lenne érdemesebb a mocit vinni. Szigethalmi robogószervízbe, vagy van valami halásztelki srác? Azt én nem ismerem csak itt a fórumon olvastam róla! Hogy dolgozik, mindent tud szerezni a motorhoz? Csak mindenféle olajcsere, meg az előbb tárgyalt kipufogót kéne kicsit rendbehozni.

 © Yodesz2012. feb. 19. 10:58 | Válasz | #4810 
Megnéztem mágnessel, és a csövet tényleg nem vonzza, de nem hiszem, hogy réz. Biztos gyári a kipufogó, bele van gravírozva, hogy Yamaha 5NR.

 © Wiking2012. feb. 18. 21:05 | Válasz | #4809 
Rozsdamentes acél sem rozsdásodik, de a sima mgánes sem fogja...Csak a neodinium mágnes fogja, és az is csak nagyon gyengén.Ha van sok fölösleges pánzed, akkor hivatalos yamaha szervízben fgsz tudni hozzá szerezni erdeti tömítést, de az alulemez is működhet, és jóval olcsóbb.

 © Szomjas2012. feb. 18. 20:32 | Válasz | #4808 
Mágnessel nézd meg,ne szemre!
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Yodesz2012. feb. 18. 19:35 | Válasz | #4807 
Szerintem nem lehet összehegeszteni, mert a cső ami a blokkból jön nem rozsdásodik (a dob igen), ebből gondolom, hogy nem vas, de nem is acél, ránézésre inkább réznek tűnik, bár nem hiszem, hogy csak egy sima rézcső lenne. Egy kódszám is van beleütve. Szerintem ez gyári lehet. Ha nem akkor nem tudom honnan szedte az előző tulaj.

Feco2012. feb. 18. 18:47 | Válasz | #4806 
A gyári egyben van.Legalább is eddig még nem láttam külön.Nyitsd ki, Vékony alu lemez körbe alá, és esetleg egy új bilincs és biztosan tömít.
Motor után,első a család legyen!

 © Szomjas2012. feb. 18. 18:11 | Válasz | #4805 
Yodesz , hogy te se lógjál ki a sorból ezért hegeszd körbe a könyököt!
Egy hibaforrással kevesebb lesz a motoron.
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Yodesz2012. feb. 18. 16:21 | Válasz | #4804 
Ez még lemaradt:
kép3
kép4

 © Yodesz2012. feb. 18. 16:20 | Válasz | #4803 
Nem lyukas, ez két külön darabból vab összerakva! Itt vannak képek róla:
kép1
kép2

Feco2012. feb. 13. 18:05 | Válasz | #4802 
A kipu egyben van, nem tömítéshiba lyukas a cső!!
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2012. feb. 13. 16:11 | Válasz | #4801 
Injektoros üzemü gép esetén is a szezon kezdése elött ajánlatos tisztitó folyadékot tölteni a benzinbe,elkerülhetö ezzel a befecskendezö meghibásodása,és igy a cseréje is.
Egyébként a megfelelö arányu bioetanol használata is tisztitja a rendszert.Majáknál ajánlott kev arány télen 1-rész etanol 8-rész benzin.nyáron 1/6...A benzin nem keveredik a vizzel(páralecsapodás) az etanol viszont keveredik és segit-eltávozni ,valamint megakadályozza az esetleges fagyást az üz ellátó rendszerben,stb
06304373303-vagyok elérhetö

 © sp1szacsa2012. feb. 13. 15:17 | Válasz | #4800 
szerintem egybe van a cső a könyökkel, feltéve ha nem tévedek :)
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

 © Yodesz2012. feb. 11. 21:16 | Válasz | #4799 
Sziasztok! 150-es majám kipufogó csöve és maga a dob illesztésénél lévő tömítés szerintem cserére szorulna (a képen a piros körnél van ez a rész) Nem tudom hogy másnak volt-e már hasonló problémája, de lehet hozzá ilyet kapni? Vagy milyen tömítés kell oda? Még nem álltam neki, de le akarom szedni a kipufogót, mert egy festés ráférne, de akkor már azt is kicserélném, mert ami látszik belőle az nem néz ki túl jól.

mecsusz2012. feb. 01. 16:34 | Válasz | #4798 
Ami nekem kellett szimering, az 36x50x7-es. (A bordás szíjkerék tengely nekem ilyen nagy)
Én csak a példa kedvéért írtam hogy egy próbát megér... Márka szervizben, bele sem merek gondolni hogy mennyi lett volna!!
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

TopJoe2012. jan. 31. 21:38 | Válasz | #4797 
33x45x11 meretben
Athena cikkszam: 455024
egy pár tehat 2 db 2559 ft.
minden motoros webaruhazban kaphato.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Wiking2012. jan. 31. 20:31 | Válasz | #4796 
Azt azért ne felejtsük el, hogy ez jóval nagyobb méretű szimering mint a főtengelyé. Én is csapágyboltban vettem a szimeringet és ott került 4-5000ft ba a 2 db. ha ugyan ezt tipusra veszed, mondjuk márkaszervízben, akkor szerintem darabja kerül ennyibe.

Feco2012. jan. 31. 18:38 | Válasz | #4795 
A telószimeringem 33x45x11-es.
Motor után,első a család legyen!

Macy2012. jan. 31. 17:14 | Válasz | #4794 
Azért ott is jó vigyázni! (SKF bolt) Tolómérő legyen nálad. Én annak idején a Simson főtengely simmeringgel megszívtam. Én is szám szerint kértem. Aztán folyt az olaj befelé. Nem jöttem rá, hogy miért. Még egy tizenéves srác meg nem mondta, hogy az SKF ugyan annak számú gyűrűjének a belső átmérője néhány századdal nagyobb, mint az eredeti.
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

mecsusz2012. jan. 31. 16:54 | Válasz | #4793 
A szimeringekről csak annyit, hogy az én vasamnak az oldalsó kihajtásnál (Aki nem tudná Suzuki ls 650) eresztett a szimeringem. Szerelő ismerősöm utána nézet, és azt üzente hogy "potom 4300" forintért tud rendelni bele!! (szám alapján)
Na én nem hagytam annyiban a dolgot, és bementem Veszprémbe az SKF boltba, és mondtam az eladónak hogy egy ilyen és ilyen számú szimeringre lenne szükségem. Fél percen belül a kezembe nyomta a szimeringet, amiért volt "pofája" elkérni 300, az-az háromszáz forintot!
A szimering jó minőségű, nem gagyi!!
Érdemes utána nézni, mert biztosra veszem hogy egy SKF boltban nem fognak sz@rt rád sózni, és nem utolsó sorban komoly pénzeket lehet vele megtakarítani!!!
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

 © Wiking2012. jan. 31. 15:29 | Válasz | #4792 
Mérd le a teleszkópszárat, pattintsd ki a porvédőt és mérd meg annak azt az át,érőjét ami benne volt a teleszkópba. A vastagsága pedig 10,5mm a belső átmérő a külső átmérő és a vastagság van ráítva a szimeringre is! 4 és 6000ft között van a 2 szimerung plussz a porvédő...

Feco2012. jan. 30. 20:46 | Válasz | #4791 
Egy kicsit elhavaztam az időbeosztásommal de egy kicsit vársz nekem valahol van egy tarcsi, de meg kell keresnem. A héten előszedem ha nem késő!!
Motor után,első a család legyen!

tamas2012. jan. 30. 14:54 | Válasz | #4790 
Úgy látom nem nagyon jönnek a válaszok. Ebben az esetben azt javaslom, hogy szedd szét a telót és a benne lévő symeringgel látogasd meg a legközelebbi szaküzletet. A méretet pedig jól írd fel, hogy legközelebb ne kelljen másnak hasonló cipőben csetleni-botlani...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Dagi2012. jan. 26. 03:02 | Válasz | #4789 
Üdv!

Majesty 125 2000-es évjáratnak az első teleszkóp szimering méretét valaki meg tudná nekem mondani?

meszizs2012. jan. 23. 09:13 | Válasz | #4788 
Én mindenképp várni fogom a tapasztalataidat!
Amikor "elolvadt" a komplett varióm, akkor bennem is megfordult, hogy egy tuning szettre cserélem, aztán jött a gyári gondolat, majd a Keeway és végül a gyári bontott mellett kötöttem ki!
Igazából a Keeway talán olcsóbb lett volna, mint a bontott, de kaptam olyan infót, ami alapján maradt a gyári bontott.

Mindezen infóktól függetlenül, azért nem biztos, hogy annyira silány lehetne a minőségük, mert akkor a Keeway szerkezetek sem tudnának rendeltetésszerűen működni!

Tegyük hozzá még azt is, hogy szerintem a mi esetünkben az árképzés egyik része a márkanév!
Példaként a Goldhoz Honda márkaszervizben 44ezer a 2db vezérműszíj, ugyanez a szíj az autósboltban kedvezménnyel 5ezer.
Ezek szerint a Honda és a Gates név között van 39 ezer diferencia. Mert azért senki se bántsa a Gatest, hisz talán mindegyikünk autójában ez a vezérműszíj!
Mindenképp vásárlás előtt érdemes pár kört futni!
1996-os Majesty 250

 © Wiking2012. jan. 22. 20:27 | Válasz | #4787 
Sziasztok! Nemsokára meglessz a donor motorom, aminek szeretnám a blokkját teljesen felújítani. Egyrészt alkatrész pótlás miatt, másrészt, ha netán valami nagyobb gond van, akkor is pár órás műtéttel tovább tudom használni a masinát.

Szóval ezügyböl kifojólag előzetesen utánnanéztem keeway alkatrészeknek. Míg a majához a főtengely felújító szett 20 és 35000ft között mozog, addig a keeway főtengely kompletten 26000ft-ért beszerezhető.Természetesen az a fajta ami passzol a majába. Az meglehet, hogy minőségbe és tartósságba nem ugyan az a 2 de azért elgondolkodtató a dolog. Mellékesen megjegyzem, hogy a maja főtengely 130000ft körül van. Ha meglessz a felújítás mindenképp leírom nektek én is a tapasztalataimat!

tamas2012. jan. 22. 20:13 | Válasz | #4786 
Értem én és el is fogadom, azt is hogy seftelnek, vagy nevezzük inkább nagyobb árrésnek ami természetesen nem esik jól.
De azért az alkatrészek között is van különbség, én erre is utaltam. Természetesen én is ott vásárolok ahol kedvezőbbek a megfelelő alkatrészek árai. Nagyon szét kell nézni, Juhász Béla mutat rá gyakran, USA-ból olcsóbb (és gyorsabb) beszerezni sok alkatrészt mint hazulról...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2012. jan. 22. 19:03 | Válasz | #4785 
Kicsit belefolyok!
Való igaz amiket írtok!
Amikor bemegyek az autósboltba és általában 35% kedvezménnyel vásárolok, akkor miről beszélünk?
Ja és tegyük hozzá, hogy még így is "jól" élnek a kereskedők!
Meg kell találnunk a kiskapukat, hogy mi is occsón tudjunk hozzáférni, amihez csak tudunk!
Emiatt is várom, várjuk a Keeway alkatrész tesztek eredményeit!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2012. jan. 22. 17:26 | Válasz | #4784 
több évig foglalkoztam autóalkatrész-anyagbeszerzéssel .Eléggé ismerem a beszerzési-eladási árakat árréseket, haszonkulcsokat.
-
Pl opelhez folytoszelepház 156ezer ft (bolti ár) - a valós bejövö ár 58ezer ft.BMW -325 turbó 217ezerft boltban -egyébként 110ezerft,STB.
Hát erre értem a seftes árakat..ÉS a motor alkatrészkereskedelem is valószinüleg hasonlóan müködik.Ráadásul a robogó-motor alkatrészkereskedelem sokkal kiszolgáltatottab,
Akik ezzel foglakoznak pontosan tudják.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2012. jan. 22. 16:46 | Válasz | #4783 
Mindazonáltal hogy egyet értek Veled valamilyen szinten, azért nem nevezném "itthoni seftesnek" a Yamaha Magyarország KFT-t, akiknél a gyári membrán akkor 29'800Ft volt, az után gyártott 18'900Ft és a kínai gyártmány 5'000Ft.
Szóval vannak olyanok akik igenis felverik az árakat, ez tökéletesen igaz, de tudomásul kell venni a piacot is. Az pedig nálunk sokkal magasabb árakon dolgozik, főleg mostanában. Ez nem elsősorban a seftesek miatt van, hanem a gazdasági és pénzügyi kiszolgáltatottság miatt. Az már más kérdés hogy ezt egyesek kihasználják. Nem is kicsit. Az meg csak mellékzönge hogy ki milyen alkatrészt gyárt, melyik milyen tartós. Ezt azért tükrözi egyrészt a gyártó, másrészt az ár.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2012. jan. 22. 16:33 | Válasz | #4782 
A keeway gyorsitó 500ft,,karbimembrán olaszból 25euró volt.
Az lenne az igazi ha mi itthon tisztába lennénk az egyéb beszerzési forrással is.Mert biza van ami pl olaszba olcsób mint nálunk.Az itteni seftesek is tisztába vannak azokkal a hibákkal ami a tipusra jellemzö és ez jelentkezik az árakban.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2012. jan. 21. 21:23 | Válasz | #4781 
Igen, én csak a membránt vettem 18'900Ft-ért...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2012. jan. 21. 20:09 | Válasz | #4780 
Nem rossz, de a beírásod ezen része igencsak barátinak tűnik, vagy nem lett minden membrán cserélve, vagy Keeway cuccok lettek berakva!
"karbi fellujitás,,membrán, gyorsitószivattyú ,,,9ezer ft "
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2012. jan. 21. 19:13 | Válasz | #4779 
Az én tapasztalatom alapján Javitási költségek (és ha nem mi magunk csináljuk).Persze sok tényezö miatt az ár változhat

--varió szij és görgö,,,,-anyag,munkadij =20ezer
--Elsö teló felujjitás,,,anyag munkadij 12ezer ft (szerelö)
--Dugattyu gyürü,,szelep.sz.csere tömitések+munkadij 31ezerft ..(szerviz)
--Elsöféktárcsa,betét,,,18ezerft
--akksicsere,,,,(riasztós akksival) 4-5ezer ft
--akksicsere,,,, hagyományos de gondozásmentes, savas akksi,,,9ezer ft
--hátsó féktárcsa,,betét 16ezerft
--karbi fellujitás,,membrán, gyorsitószivattyú ,,,9ezer ft
--fesszabályzó csre (bontott) 6ezer ft
--hátsó telok cseréje 9600ft/db
-
Ezek az árak csak irányadok,,lényeges eltérés is lehet.Nekem mindenesetre ennyit kellet fizetni.(((3év és két 250-es majára)))

06304373303-vagyok elérhetö

 © jlaszlo812011. dec. 15. 18:15 | Válasz | #4778 
Amugy a km óra csalhat nem lefele felfele egyaránt, mert ma mentem városba elöszőr 40km/h volt az óra, de igy is tartotam a sebeséget az összes autóval ők pedig sztem nem 40km/h mennek szerintem.

 © jlaszlo812011. dec. 15. 18:03 | Válasz | #4777 
:D Lehet csak azért akkor kapcsol be mert akkor hallod a hangját? De én direkt egy helyben járatam meg gázfröcsöltem hogy ha szükséges, egyáltalán bekapcsol e a ventilátor!

Sanci2011. dec. 15. 11:24 | Válasz | #4776 
Bekapcsolt a venti?
Saját tapasztalatom és a többiekkel való beszélgetés alapján a ventillátor csak szélsőséges esetben kapcsol be. nálam pl: kánikula 30C felett és dugóban araszolgatva (nagyon lassú tempóban). Egyébként meglepően stabilan tartja a hőfokot (azaz ha a hőfokkijelző elérte az üzemi hőfokot mutató értéket onnan nem igen mozdul el).
Persze, bocs én nem szoktam csak helyben járatni, mert ugye előbb -utóbb elindul az ember
Szóval örülök, hogy minden rendben! Nem akartalak meg ijeszteni!
Ha egység van, nincs kétség!

tamas2011. dec. 14. 22:26 | Válasz | #4775 
Ez jó hír, legyen szerencséd!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jlaszlo812011. dec. 14. 18:45 | Válasz | #4774 
Megtaláltam a jeladót köszönöm, és közben eszembe jutott amit itt olvastam hogy termosztát melleti vékony gumi cső ami megy a vizpumpa tetejébe, a vas csatlakozók dugulásáról, és valóban elvolt dugulva nem csak a csatlakozo de a gumi cső is,ezt most kipucoltam és úgy tünik hogy talán most kering a viz is rendesen mert 10 perc egy helyben járás pár gázfrőcs után az egész hütűn éreztem a meleget és a venti is bekapcsolt. :)

 © Szomjas2011. dec. 14. 09:18 | Válasz | #4773 
A szívótoroktól jobbra van a hőmérő jeladója a hengerfejen. A karburátorról jövő gumi hűtővízcső mellett.
A maja klub német nagykövete. ;)

 © jlaszlo812011. dec. 14. 05:14 | Válasz | #4772 
Kimosás után desztiláltVIZET+fagyálló raktam belle. :D

tamas2011. dec. 13. 23:29 | Válasz | #4771 
Ha felforr a víz, az már gáz. A hengerfejben a legmagasabb a hőmérséklet, a víz miután felforrt átmegy gőzbe és a hengerfej pakolást átszakíthatja amerre tudja. Vagy az égéstérbe és akkor gőzmozdonyod lesz, vagy az olajtér felé akkor meg (minta SatyaPapa is utalt rá) tejes állagú jól felismerhető trutymó a motorblokkban. Mindkettő gáz.
Szóval ha csak azután nyit miután forr az edényben a víz, azt el kell dobni. Keress rá az alkatrész bázisban a szentendrei Keeway márkakereskedésre ha olcsó alkatrészre vágysz. Nekik lesz.

De hideg motorral ne járj, se gőzmozdonnyal mert nagyon a zsebedbe fogsz nyúlni hidd el.
A csapvíz meg nem jó ám bele, mert vízkövesedik a rendszer és tele lesz moszattal meg dugulással egy idő után! Hűtőfolyadék és deszt víz!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jlaszlo812011. dec. 13. 20:30 | Válasz | #4770 
Meg kb 1 hete pucoltam ki a teljes rendszert hütőtt leszedtem kimaratam, csöveket még a blokkot is rákötötem a kerti csapra és még szin tiszta viz nem jőtt addig toltam neki csapról. Ja jut eszembe, a müszerfalon lévő égő ami jelzi hogy felfort a viz annak az érzékelőjét hol találom?

 © jlaszlo812011. dec. 13. 20:25 | Válasz | #4769 
Ott mióta megvan, jó a viszint sőt kicsit vonal fellet is van.

 © satyapapa2011. dec. 13. 20:19 | Válasz | #4768 
A jobb oldali taposonál,ahol az akksi van ott nézd a vizszintet.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2011. dec. 13. 20:01 | Válasz | #4767 
Egyik megoldás hogy megnézed az olajat ,melegen,,,, ha vizet kap azt meglátod.De szerintem nálad nincs ilyen gond.Vedd ki a termosztásztot,de hidegen ne gyilkold.csak ugy öregurasan.
06304373303-vagyok elérhetö

 © jlaszlo812011. dec. 13. 20:01 | Válasz | #4766 
Ja és nem vettem észre hogy fogyna avíz, csak annyi ha feltöltöm elöl csurdig és addig járatom+felpörgettem, mig fel nem forr, akkor ott elöl kiköpdős a feltöltönél, de az csak max fél-1 deci viz. Az olajamban sincs viz?? Most akkor mit csináljak vele? 3 hetet kénne igy birnija kb.

 © jlaszlo812011. dec. 13. 19:55 | Válasz | #4765 
Ha kiszedem a termosztátot, és akkor is felforr akkor tutti hengerfejtömités ugye? De ha kiszedem és nem forr fel akkor lehet csak a termosztát rossz? Ugye? Vagy hogy teszteljem le a hengerfejtömitést hogy jó e?


Első ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől