![]() |
|
|
|
2011. feb. 04. 07:59 | Válasz | #4411 | |||
![]() | |||
javaslat meg a kobor aram keresesehez, hogy full sotetben kell inditozna es ha valahol szokik a power azt lehet latni...nekem autonal anno bevalt..
| |||
|
© Herold | 2011. feb. 04. 08:09 | Válasz | #4412 | ||
![]() | |||
Így igaz, még ez is hátra van! ![]() | |||
| |||
© Sama | 2011. feb. 04. 08:42 | Válasz | #4413 |
![]() | |
Szerintem itt most mindenkit érdekel a téma azon túl, hogy szeretnénk segíteni. A kinti szikránál hol testeled a gyertyát? A hengerfejnél, a hengernél vagy a blokknál. (Nehezen elképzelhető, de mi van ha a hengerfej nem ad testet?) | |
© Herold | 2011. feb. 06. 17:38 | Válasz | #4414 | ||
![]() | |||
Jó napot kívánok mindenkinek! Rögtön az elején lelövöm a poént... Motoroztam a kis PX-el! Persze az eddigi makacs viselkedés okára nem sikerült fényt deríteni. Satyapapa ötlete adta a megoldást és Tamás mondta a tutit... ![]() Szerinte ugyanis melegben hibátlanul fog menni,persze nem tudni miért.. Satyapapa pedig javasolta a melegítést. Ma azért a biztonság kedvéért sötétben szikrapróbát tartottam, természetesen eredmény nélkül. Utána jött a hősugárzó és amíg a frissen bontott maja háttámlát próbáltam( ![]() ![]() Mégegyszer köszönöm a segítséget és az érdeklődést,Természetesen alkalom adtán személyesen is! ![]() Azért ha valaki meglepne, hogy tudja a hiba okát, külön hálás lennék... ![]() | |||
|
© satyapapa | 2011. feb. 06. 18:06 | Válasz | #4415 | ||
![]() | |||
Mindn egyszerübb felépitésü motor,,1henger, karbis,ksinyomaték,,,stb hajlamos erre a nyirkoshideg efektusos "dögvészre".Már annak idején az MZ ts250 motorom is télen (vele jártam melóba)ugy indult csak rendesen,hogy reggel a sufniba bekapcsoltam alatta a villanyrezsót .Amig én elkészültem ( 20-25perc)addigra a motor is langyi lett,és indult pöcre.
| |||
|
© Herold | 2011. feb. 06. 18:17 | Válasz | #4416 | ||
![]() | |||
Nagyon jó volt az ötlet, őszintén szólva én még soha nem találkoztam a jelenséggel, de tanulni soha nem késő... Mégegyszer köszi!! ![]() | |||
| |||
© LakiMester | 2011. feb. 06. 20:14 | Válasz | #4417 |
![]() | |
Sziasztok! Segítségetek szeretném kérni. friss tulaja vagyok egy 125ös 2002es majesty-nek, nem kicsit van lelakva, úgyhogy nagy volt a kísértés hogy patika motort faragjunk belőle! probléma a következő:1 Egyik pillanatról a másikra, használat közben elment a legkisebb fokozat, értem ezalatt hogy sztenderen forog a kerék úgy hogy csak a hátsó fékkel lehet megállítani, plusz enyhe lejtőn mászik felfelé, majdnem a fulladás határán van így az alapjárat, olyan érzés mintha elment volna az alsó fokozat. 2 elektromosság :D-az aksit valami mindig lehúzza álló helyben, töltés kimértve 14.15, aksi is jó irányjelző relé megbolondul mikor használni kezdem, 3féle intenzitással villog függően: lámpa nélkül, helyzetjelzőn, ill. tompítotton. féklámpa nem működik, égők jók. előre köszönöm a sgítséget :D |
© baranyai.imre | 2011. feb. 23. 11:02 | Válasz | #4418 |
![]() | |
Őszintén szólva már nem emlékszem melyik topicban volt eszmecsere a vario görgők súlyáról.Én most ezt ide írnám. Volt aki azt írta hogy a görgő ha megkopik esetleg 1-2 grammot is csökkenhet a súlya.Az akkori cáfolatomat és ígéretemet most kiegészíteném,pótolnám. Kórházi nagy pontosságú patika mérlegen mértünk és a következő eredményeket kaptuk. Az alany a Malossi gyár 14,5grammos kopott görgői voltak. A kopás elég lapolódott volt ezért került cserére,de még így is a mért eredmények 14,40-14,42 között voltak. Az egyik görgőnek kipréseltem a belső részét aminek a súlya:12,70g volt. |
2011. feb. 23. 11:12 | Válasz | #4419 | |||
![]() | |||
Egyet értek Veled! Szerintem is inkább a görgő belseje adja a tömeget, a külső kopó részt azt valami könnyű, de kopásálló anyagból készítik, mely a kopás során nem veszít jelentősen a súlyból. Én ha legközelebb görgőket cserélek, akkor megy fogom próbálni a gyáritól nehezebbet, mert azt olvastam, hogy a nagyobb súly talán jobban ki tudja tolni a variótárcsát. Egy kísérletet megér. | |||
| |||
2011. feb. 23. 11:33 | Válasz | #4420 | |||
![]() | |||
Nagyobb tömegű görgövel elöbb vált fel, lomhább lesz. Hogy nagyobb végsebességet jelent-e, azt megkérdőjelezem. A görgő kopással a súly szerintem sem nagyon változhat. | |||
|
© baranyai.imre | 2011. feb. 23. 11:38 | Válasz | #4421 |
![]() | |
Itt is megoszlanak a vélemények,mármint a görgők súlyát illetően.Nekem is az a véleményem,hogy a görgők súlya meghatározza hogy mennyire tolja a variót. A végsebességbe mindenképpen beleszól.
| |
2011. feb. 23. 12:13 | Válasz | #4422 | |||
![]() | |||
Az az érdekes, hogy pont a végsebességbe nem lenne szabad beleszólnia, hiszen ha eléri azt a fordulatszámot a főtengely, akkor a görgőknek kutya kötelessége (bár lehet hogy ezt ők nem tudják) a pályák végéig kimenni súlytól függetlenül. Ha ez nem így van, az számomra érdekes. Nekem mind a gyári 14 gr-s és az utólag beletett 12gr-os görgővel is ugyan az volt a vége, csak a gyorsulsa, a válltási ütem válltozott. A görgő súlyán én sem észleltem válltozást a kopáskor. Komoly mérleg van a cégnél, 0,1gr pontossággal mér és nagyon kis eltéréseket tapasztaltam. Új görgők között is van ekkora. | |||
|
2011. feb. 23. 12:13 | Válasz | #4423 | |||
![]() | |||
De ez a téma azt hiszem a CVT topicba való. A varió pont erről szól!
| |||
|
© baranyai.imre | 2011. feb. 23. 12:31 | Válasz | #4424 |
![]() | |
Igazad van,oda való! Amint meglesz a teszt (a végsebességet illetően ) jelzem | |
2011. feb. 23. 12:54 | Válasz | #4425 | |||
![]() | |||
Az jó lesz!
| |||
| |||
2011. feb. 23. 16:00 | Válasz | #4426 | |
![]() | |
Mészi, mintha említetted volna hogy neked Athena variátorszíj van a mocidba. Hogy Muzsikál? Az 50cc kisrobimba akarok cserélni többen mondták hogy nem rosz az árához képest. Neked mi a véleményed?
|
2011. feb. 23. 16:10 | Válasz | #4427 | |||
![]() | |||
Nekem Jó! Nem biztos, hogy ebben az esetben a legdrágább a legjobb! Ha gond van akkor szerintem a kevlárt is megeszi a varió! Legfeljebb azt csinálom, hogy évente úgy is egyszer legalább kitisztítom a variót, akkor majd ráellenőrzök a szíjra is. Nekem eddig jó! Kb.1000-2000km van benne, de most, hogy a variót szabályoztuk nem véltem felfedni rajta említésre méltó hibát. Maradok emellett a termék mellett! | |||
|
2011. feb. 23. 16:20 | Válasz | #4428 | |
![]() | |
köszi az infót akkor azt megveszem |
© Csokáv | 2011. feb. 27. 17:16 | Válasz | #4429 |
![]() | |
Sziasztok! Nagy elhatározással nekiugrottam a 125-ösömet megcsinálni (ismét). :) Tippem szerint a hűtőfolyadék keveredik az olajjal -> hengerfej tömítés szakadásra gyanakszom. Odáig eljutottam, hogy leszedtem a hengerfejről mindent (vízpumpát is). Most szemezek a vezérműlánccal, csak nem tudom, hogy hogy vegyem azt le. A lánckerekén középen a nagy csavart gondolnám kiszedni, de persze elforog a lánccal együtt. Valami spéci körmös szerszámmal kellene lefognom a két furaton keresztül, vagy van erre más, egyszerűbb mód? Illetve utána az összerakáshoz nem találtam infót, hogy hova kell állítani a keréken a jelet? |
© Wiking | 2011. feb. 27. 17:40 | Válasz | #4430 |
![]() | |
Szia csokáv! Valószinűéeg nem a hengerfej tömítéssel lessz a gond, hacsak nem lazult meg a hengerfej. Fámböl van a hengerfej tömítés, esetleg még a hengertalp ereszthet át..de ott talánnincs is víz. A lánckereket én úgy szoktam leszedni, hogy ráteszem a racsnis kulcsot(12-es kulcsnyílásu szerszám kell hozzá)ugye lazításra állítva, és a lazítás irányába megütöm. Nekem elég szokott lenni ha kézzel ütöm meg. Viszont ha ez valakinek túl brutális megoldás, akkor az 1ik furatba beleteszel valami erősebb anyagot amivel ki tudod támasztani és az anyag és a racsniskulcs szára közé betámasztassz 1 pajszert, vagy 1 darab vasat. A kereket ne szedd ki a láncbol, mert utánna nagy szívás úgy visszarakni, hogy jó is legyen, inkább rögzítsd össze valamivel a lánckereket a láncal, hogy ne tudjon elfordulni egymástol a kettő. Ha leszedted a csavarját a lánckeréknek, bedd ki a feszítőt is, mert összerakásnál gond lehet vele ha benthagyod. Összerakásnál annyi a lényeg, hogy a dugónak a felső holtponton kell lennie, a vezérműtengelynél pedig van 1 olyan állás ahol mind 2 szelephimba kitámasztja, így nem tud mozogni. Ezt a 2 dolgot kell beállítani, és összerakni. | |
© Csokáv | 2011. feb. 27. 17:48 | Válasz | #4431 |
![]() | |
Köszi Wiking! Nem értem, de kipróbálom, és menni fog. :) Lehet, hogy csak a pumpánál keveredik a hűtőfolyadék és az olaj, de valami kocsonyás trutyivá vált a pumpánál. Tömítésszettem van a hengerhez, és amúgy is le akarom szedni a hengerfejet egyéb okból is. Ha nem boldogulok, jövök vissza. :) |
© Zsolt | 2011. feb. 27. 18:47 | Válasz | #4432 | ||
![]() | |||
A vezérmű lánckerék levételéhez tegyél a főtengelyre Crova diót hosszú szárral, azzal kontrázd. Úgy lejön. De a témához hosszászolva: a hengerfej tömítés nem szokott tönkremenni. A tömítés 3 nagyon vékony lemez összeszegecselve. Ha az olaj és a víz tényleg keveredik, akkor a vízpumpa is lehet problámás. Ugyanis ez egy pálcaszerű tengelyen kapja a hajtást az olajszivattyú mellöl. | |||
|
© Wiking | 2011. feb. 27. 19:08 | Válasz | #4433 |
![]() | |
A 250-esen lehet úgy van ahogy te írod Zsolt,d e a 125.ösön a vezérműkerék lefogatócsavarja agja a hajtást a vízpumpának. Ettöl függetlenül még természetesen lehet a vízpumpa szimeringje a hibás...
| |
© Zsolt | 2011. feb. 27. 19:22 | Válasz | #4434 | ||
![]() | |||
No az lehet.
| |||
| |||
© Csokáv | 2011. feb. 27. 19:46 | Válasz | #4435 |
![]() | |
Lejött - ki kellett támasztanom egy khm... alkalmatossággal, de sokadik próbálkozásra lejött. A hengerfej tömítés valóban jónak tűnik, úgyhogy valószínűleg a pumpánál van a gond. A vízpumpa rész és a hengerfej közti tömítés sérült - de lehet, hogy csak leszedéskor esett baja. A másik bajom, ami miatt le kellett venni a hengerfejet, hogy a kipufogó egyik tartócsavarja beszakadt. Erre fúrtam egy 2,5-ös furatot (hálistennek nem volt nagyon kemény), majd belehajtottam egy csavarkihajtót. Na ez szépen bele is tört, és ez viszont már baromi kemény anyagból van. :/ Engem a csavarok szívatnak leginkább ezen a motoron - ha még emlékszik valaki... Úgyhogy most itt tartok. Letakarítottam a szelepeket, de nem akarom jobban szétszedni a hengerfejet, és majd szerzek valami nagyon kemény fúrófejet. Az összerakást még nem egészen értem. Most kézzel könnyen el tudom fordítani a vezérmű tengelyt két állás közt, így nem tudom, hogy pontosan hol kellene neki állnia, amikor rakom össze... |
© Zsolt | 2011. feb. 27. 20:05 | Válasz | #4436 | ||
![]() | |||
Itt jön Feco...
| |||
|
2011. feb. 27. 20:39 | Válasz | #4437 | |||
![]() | |||
![]() ![]() | |||
| |||
© Miska | 2011. feb. 27. 20:47 | Válasz | #4438 |
![]() | |
Sziasztok!!!!!!!! Ha valami bajotok van a majesty blokkal kérdezzetek én javitom őket is:-))))) 06203359125 |
© Wiking | 2011. feb. 27. 21:09 | Válasz | #4439 |
![]() | |
el kell forgatnod az 1ik állásig amíg könnyen megy, onnan át kell ugrasztanod abba az állásba amit írtam korábban. Ezt valami szerszámmal tudod csak megcsinálni, mert ugyebár a szelepeket mozgatod vele, és azoknak elég erős a rugója. Szóval tekerd vissza a csavart ami fogja a lánckereket, és 1 rá való kulcsal(12) át tudod hajtani. Erre azért van szükség, mert másképp esélytelen, hogy a megfelelő állásban legyen a tengely a lánckerékhet képest. Mondjuk én elég sokat szívtam vele, mivel nekem kiesett a láncbol a lánckerék, és újra be kellet pozícionálni az egésszet...mivel ugye 4ütemű motor, nagyon figyelni kell a vezérlésre. 1 fog is számít ha arréb van mint ahogy kell állnia. | |
© Csokáv | 2011. feb. 27. 21:46 | Válasz | #4440 |
![]() | |
Köszönöm Wiking! Mondjuk én alkoholos filccel összejelöltem a kereket a lánccal, biztos ami biztos alapon.
|
© Csokáv | 2011. feb. 28. 12:31 | Válasz | #4441 |
![]() | |
Úgy tűnik Zsolt tippje helyes volt: a vízpumpa tűnik betegnek. Kiszedtem a lapátos izét, és alatta a gumi sérült volt, és kis behatásra mállik. Szóval elöregedett, úgy tűnik. Rendeltem is egy felújító készletet, csak az aktuális kérdésem: hogy lehet ezt a gumi szimmeringet kiszedni? Nem nagyon akar mozdulni. |
2011. feb. 28. 12:47 | Válasz | #4442 | |
![]() | |
Egy kis segítség kellene. A féknyergeimet szeretném lefesteni. Eredetileg szürkés/matt fekete és ugyan ilyen színre szeretném! Viszont amit/ket lehet kapni fekete, piros,sárga az mind fényes.. Bár lehet hogy nem festés hanem valami más okossággal van kezelve a felület. |
© satyapapa | 2011. feb. 28. 13:55 | Válasz | #4443 | ||
![]() | |||
Féknyeregre lehet kapni höállo festéket ami nem fényes (kissé selyemfényü)..NEM KÁLYHAFESTÉK
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 28. 15:50 | Válasz | #4444 |
![]() | |
Szia Csokáv! Gondolom a tengelyt ki tudtad akkor vanni a helyéröl.Onnantol fogva meg nem kell sajnálni a rossz szimeringet...valahol fogd meg fogóval ahol tudod, és ki kell húzni egyszerűen. Esetleg csavarhúzóval talán ki tudod feszíteni. | |
2011. feb. 28. 15:56 | Válasz | #4445 | |
![]() | |
Köszi! De nekem matt kellene. Olyan mint kb a kályha szürke. ![]() ![]() | |
© Wiking | 2011. feb. 28. 15:59 | Válasz | #4446 |
![]() | |
Nem valószinű :D RAL színben létezik hőálló festék...habár azt nemtudom mien fajták, de matt fekete biztosan van. Na meg persze az ezüst... | |
2011. feb. 28. 19:47 | Válasz | #4447 | |
![]() | |
Matt feketét azt én is tudok.. ![]() ![]() | |
© Wiking | 2011. feb. 28. 19:49 | Válasz | #4448 |
![]() | |
Festék szaküzletben nézz utánna szerintem. Egyszerűbb és hatékonyabb. | |
2011. feb. 28. 20:23 | Válasz | #4449 | |
![]() | |
Az lesz. ![]() | |
© Csokáv | 2011. feb. 28. 23:32 | Válasz | #4450 |
![]() | |
Rettenetes gyilkosságok árán kijött a vízpumpa szimmeringje. Izomból kalapácsolás kb 20 percen keresztül, mire megadta magát. :) Folyt. köv. |
© Wiking | 2011. márc. 01. 04:21 | Válasz | #4451 |
![]() | |
Akkor az már szépen be volt rohadva :S
| |
© Gyurma | 2011. márc. 01. 09:15 | Válasz | #4452 |
![]() | |
A sima hőálló festék nagyon nem lesz tartós szerintem. Mért nem nézel szét a környéken kik foglalkoznak por szórt festékkel? Féknél van hő meg fékolaj is elő fordulhat és a fék por is csunya anyag.
| |
2011. márc. 01. 09:51 | Válasz | #4453 | |
![]() | |
Na pont ezt nem akarom! Darabokra szedni a fékeket! Lapátra kerül a gép úgy is.
| |
2011. márc. 01. 10:00 | Válasz | #4454 | |||
![]() | |||
Szia Mosquito! Mizujs feléd? Hogy hogy lapátra kerül a gép? Mi törpént? Mi lesz vele? | |||
| |||
2011. márc. 01. 11:15 | Válasz | #4455 | |
![]() | |
Szia Sutyi! Köszi megvagyok! Készülődök a szezonra,csinosítom húzom javítom amit kell a gépen. Váltok Honda SW600 vagy Burgman 650-re. Nálad szuperál a tuning cuccok?! ![]() | |
© jasa | 2011. márc. 01. 13:30 | Válasz | #4456 | ||
![]() | |||
(Jó választás ![]() ![]() ![]() Ha a SW mellett döntesz, tudok egy szászbereki méhészt (Bezz) akinek ilyen van, sok tapasztalattal, de úgy rémlik, hogy Te is ismered | |||
| |||
2011. márc. 01. 13:30 | Válasz | #4457 | |||
![]() | |||
Szia. Igen. Bár még csak rövid távon tudtam picit menni itt a városban az idő miatt. de lassan talán itt a tavasz. | |||
|
© jasa | 2011. márc. 01. 13:41 | Válasz | #4458 | ||
![]() | |||
Olvasom a beírásaidat: hááááát én nem mernék ilyen bátran és mélyen belenyúlni a dolgokba, ennyi előzetes tapasztalattal. ![]() ![]() | |||
| |||
© Csokáv | 2011. márc. 01. 14:54 | Válasz | #4459 |
![]() | |
Ugyan, ne légy ilyen pesszimista. :) Egyrészt pl a kétüteműekhez értek relatíve jól, másrészt egy másik témakörben jókezű szerelőnek ismernek, harmadrészt meg a motorszerelő elhajtott, hogy ezt meg nem csinálja, így nincs is más választásom. :D
| |
© jasa | 2011. márc. 01. 20:29 | Válasz | #4460 | ||
![]() | |||
Oké-oké, csak a nagy kalapácsolás miatt ijedtem meg egy kicsit. ![]() Egyébként valóban, sokszor a jó szerelő (no meg a pénz)hiánya kényszeríti az embert a "self-made man" szerepébe.... ![]() | |||
| |||
© Csokáv | 2011. márc. 04. 15:00 | Válasz | #4461 |
![]() | |
Megjött a vízpumpa felújítóm, és be is raktam a házba (jasa kedvéért: satuval nyomtam össze ;) ). A vízpumpa ház fedél részének tetején van egy csatlakozó, ami a hengerfejre megy. Képen bekarikáztam. Ez úgy tűnik el van dugulva, mert fújásra nem megy át rajta. Próbáltam vékony dróttal kikotorni, de nem javult. Kérdéseim: ez gondolom simán csatlakozó, nem pedig szelep? Illetve ha a robbantott rajzon egyben van a fedéllel, akkor ez nem kiszedhető, ugye? Köszönöm előre is. |
© Csokáv | 2011. márc. 04. 15:06 | Válasz | #4462 |
![]() | |
Kép lemaradt: ![]() |
© Wiking | 2011. márc. 04. 16:00 | Válasz | #4463 |
![]() | |
Szia Csokáv! Úgylátom ez tipus hiba ezen a vízpumpán... Nekem is ugyan ez volt a baja, tele volt rozsdával. Ki lehet szedni, mert csak illesztett furatban van beleszorítva. Tehát megfogod egy fogóval, és kicsit forgatva kihúzod. Ez a csatlakozó vasbol vab, és lehet ezért rozsdásodik, és záródik el. Ez azért nem jó mert nem tud rendesen légtelenedni a vízpumpa. Én csak fúróval tudtám kitisztítani, vagyis újrafúrni. Viszont javaslom, hogy a hengerfejen lévőt is vedd ki (termosztát fedélen), ugyan így jön ki mint ez, és azt is nézd meg, mert valószinű az is el van záródva. | |
© Csokáv | 2011. márc. 04. 16:27 | Válasz | #4464 |
![]() | |
Köszi Wiking! Már nagyon érik neked egy sör. :) Lejött, ahogy írtad + melegítés. Egy kis ecettel meg egy vékony csavarhúzóval ki tudtam tisztítani. A hengerfejről is majd leszedem. (Akkor ezért lehetett anno légtelenítési bajom is.) |
© Wiking | 2011. márc. 04. 18:06 | Válasz | #4465 |
![]() | |
én álványos fúróval takarítottam :D 3mm-es fúrószár...aztán mind2 oldalrol belefúr...és olyan tiszta lett mint az új :D | |
© jasa | 2011. márc. 06. 00:58 | Válasz | #4466 | ||
![]() | |||
Hosszú téli garázsmenetben szétszedtem a hajtásláncot, mind a 4 fő elem eléggé kopott volt : görgők kockásak, a variótárcsák helyenként "vállasak", szíjszélesség 1 mm-rel a mérethatár alatt, kuplungpofák kopottak. - új görgőket a rézmagra esztergáltattam kemény műanyagból (tecamid) -meglátom mennyit bír - szíj egyenlőre marad, de esélyes hogy veszek ebayról gyári mitsuboshit, a hazai márkaszervizes horror ár 60 %-ért - a variótárcsák símára esztergálását nem mertem bevállalni, mert eltolta volna a szíjnak egysíkban futását,az meg gyorsan megeszi a szíjat (erről van korábbi igen rossz tapasztalatom) ez még a jövő zenéje, lehet hogy hagyom így (?) - a kuplung újra lett ferrodolozva, most jó vastag. Tegnap végre összeraktam a hajtásláncot, ma gurultam vele 10 km-t (3 hónap szünet után nagyon jólesett ![]() A vastag kuplung pofával viszont egy dolog előjött: alapjáraton, stenderden rendesen forog a hátsó kerék . Gondolom a visszahúzó rugók nem elég erősek. Korábban is volt alapjárati forgás, de sokkal enyhébb, mert akkor a hézag a kopott pofák miatt sokkal nagyobb volt. Nem tudom hogy lehet külön rugót kapni, és főleg hogy milyen lenne jó ? Hallottam különféle(piros, kék, sárga)tuning rugókról de hát itt pontos rugóerő értéket kellene tudni, ezzel meg sehol nem találkoztam. Kinek van erről tapasztalata ? ![]() | |||
|
2011. márc. 06. 01:42 | Válasz | #4467 | |||
![]() | |||
Jasa! konkrétan ha most a gyári érték felett vagy a ferodol vastagsággal, vagyis kicsi a hézagod most... az nem a rugó hibája!! Én javaslom szabályoztasd fel a harangodhoz..vagyis a gyári hézagra szedesd le!! meglátod akkor tuti lesz! ha nagyon kicsi a hézagod, akkor a tuning kuplung (erősebb) rúgó sem biztos, hogy megoldás lesz!! lehet azzal is fogja forgatni! ha pedig még sem, akkor számíts rá, hogy az induló motor ford.számod meg fog emelkedni, és a motorféked is magasabb sebességnél már le fog oldani! | |||
|
© Csokáv | 2011. márc. 06. 12:32 | Válasz | #4468 |
![]() | |
Bocs, hogy visszaváltok a témában. :) Szóval az összerakáshoz kell egy utolsó tipp. A vezérműlánc fogaskerekét akasztanám rá a tengelyre, és hiányzik kb 2 tized mm, hogy felakadjon. Ismét előre is köszönöm. |
© Csokáv | 2011. márc. 06. 16:37 | Válasz | #4469 |
![]() | |
Visszaszívom. Rájöttem, hogy nem elég a láncfeszítő felső csavarját kiszedni, hanem az egészet le kell, így könnyen visszament a fogaskerék. :) Most ott tartok, hogy a kipufogót kell visszaraknom már csak rá, meg feltölteni hűtőfolyadékkal, olajjal, és mehet a próba. Szorítsatok! :) |
© Wiking | 2011. márc. 06. 16:44 | Válasz | #4470 |
![]() | |
Ha jól emlékszem le is írtam neked, hogy le kell szedni az autómata utánfeszítőt :D De most rájöttél magadtol is, hogy miért :D | |
2011. márc. 06. 21:36 | Válasz | #4471 | |||
![]() | |||
Szia Jasa! Igen visszavásárolta. Már tavaly a 400-as Majával járt. Én szoktam vele találkozni Sopronban mivel egy helyre járunk menüzni meg hébe hóba telcsin is szoktunk beszélni. Ha kell a száma meg tudom adni. | |||
| |||
© jasa | 2011. márc. 07. 12:58 | Válasz | #4472 | ||
![]() | |||
Nem gondolom hogy a rugó "hibája", csak a jóval kisebb hézag miatt még jobban tapasztalható az alapjárati forgás (ez régebben is megvolt de sokkal kevésbé - ebből gondolom hogy inkább a rugóerő a gyenge ). A betétvastagságból nem szednék le mert örülök hogy vastag, eddig volt nagyon kopott a betét alig volt 0,5 mm :=(( a kuplung és a harang együtt volt felszabályozva, abba nem akarok belenyúlni Majd a folyamatos használatban kiderül mi a helyzet. | |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2011. márc. 13. 13:32 | Válasz | #4473 |
![]() | |
Mivel itt a tavasz, itt a motoros szezon is! Már lehet, hogy a múlt évben kellett volna, de idénre maradt a variátor görgők beszerzése! 125 Maxterba kellene, aminek szinte ugyanaz a motorja mint a majának. Olyan nagy a választék, 20*12-ben súlyban,árban,gyártóban, hogy nem tudom melyiket érdemes beszerezni. Szeretném a motor robbanékonyságát megőrizni, esetleg növelni, ha ezzel lehet, ehhez kérnék tanácsot, hogy milyen görgőt vegyek bele. Az eredetiek, már inkább oválisak, sőt sarkosak. Ha tudtok segíteni görgő tanácsban azt megköszönném!!
|
© Wiking | 2011. márc. 13. 20:08 | Válasz | #4474 |
![]() | |
Ha jól tudom, akkor a maja gyári görgősúja 14,5g Ha javítani akarod a gyorsulást akkor ettöl könyebbet tegyél bele, de azért ne sokkal, 1-2 gramm is sokat számít. | |
© satyapapa | 2011. márc. 13. 20:14 | Válasz | #4475 | ||
![]() | |||
Vagy 12 vagy 14 grammos görgöt lehet használni.Hogy melyiket?? hát ez vita kérdése.Ezektöl eltérö sulyut nem javasolt.
| |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2011. márc. 13. 20:18 | Válasz | #4476 |
![]() | |
Őszine leszek, kerestem mindenhol, de nem találtam, hogy milyen a gyári, mármint súlyra. VAlahol a maja motorba 10 g-t találtam, de őszntén szólva 125-ös mociba kicsit keveslem. Ezért kérdeztem. Valahol viszont meg azt olvastam, hogy a túl könnyű sem jó.
| |
© Rezner Zsolt | 2011. márc. 13. 20:31 | Válasz | #4477 |
![]() | |
Na mert az Italmondó.hu-n 20*12 ben a 125 majára 9g és 9.6g hoz a webshop. ???
|
© satyapapa | 2011. márc. 13. 20:33 | Válasz | #4478 | ||
![]() | |||
Bocsi -amit én irtam az a 250majára vonatkozik
| |||
|
© Rezner Zsolt | 2011. márc. 13. 20:43 | Válasz | #4479 |
![]() | |
Semmi gond!!! Inkább köszönöm a segítséget. Most találtam egy katalogust : moped91.com ott vannak a súly és méretre vonatkozóan adatok a létező összes mocira. De ott meg 10.5g :) ![]() ![]() |
2011. márc. 13. 20:51 | Válasz | #4480 | |||
![]() | |||
Szerintem várj kicsit, Feco is régen 125-ösel teker, elmondja a tapasztalatait ha gép közelben lesz! Annyi az egész, hogy tedd át a kérdést konkrétan a 125-ös topicba! | |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2011. márc. 13. 20:57 | Válasz | #4481 |
![]() | |
Ok. Köszi! Holnap megyek a citybike-hoz, csak,hogy őszinte legyek, ha felteszik a kérdést,hogy hány grammosat, akkor nem akarok bámulni mint egy láma! Közben olvasgatva, meg azt írja valami, hogy a nehezebb görgő jobb gyorsulást ad, de lassabban éri el a "versenytempót" ![]() |
2011. márc. 13. 21:29 | Válasz | #4482 | |||
![]() | |||
Hoppá! Zsolt! Passat írta a frankót a megfelelő topicban! | |||
| |||
2011. márc. 13. 21:43 | Válasz | #4483 | |||
![]() | |||
holnap nem biztos hogy nyitva lesznek!!
| |||
| |||
© gyicsa | 2011. márc. 16. 09:37 | Válasz | #4484 |
![]() | |
Sziasztok. Lenne egy kis javítási kérdésem YP250-el kapcsolatban. Remeg elinduláskor a motor, ha jól olvastam a görgőket kell megzsírozni vékonyan, nagyon szét kell bontani a motort hogy hozáférjek?
|
© Jin_Ke | 2011. márc. 16. 09:50 | Válasz | #4485 |
![]() | |
üdv itt is :D szerintem max a bal hátsó alsó elemet kell leszedned (két csavar) hogy kényelmesebben tudj dolgozni, a variátor házat szétszeded és már ott is van. Ha jól tévedek ![]() | |
© gyicsa | 2011. márc. 16. 11:15 | Válasz | #4486 |
![]() | |
Jó lenne pontosan tudnom, hogy milyen szerszámokkal készüljek.
|
© Zsolt | 2011. márc. 16. 12:19 | Válasz | #4487 | ||
![]() | |||
Nem jól olvastad. A remegés oka a kuplungharang ovalitása. Annak idején amikor ez a fórum indult, ez volt az egyik fő problémánk.
| |||
| |||
© gyicsa | 2011. márc. 16. 12:34 | Válasz | #4488 |
![]() | |
Uhh és az hogyan és miképp orvosolható mennyibe kerül?
| |
© Zsolt | 2011. márc. 16. 13:10 | Válasz | #4489 | ||
![]() | |||
Most nem tudom leírni, nincs időm. Olvasd el a 250-es vagy a javítás topic elejét.
| |||
|
2011. márc. 16. 15:01 | Válasz | #4490 | |||
![]() | |||
Használd a keresőt a főoldalon, vagy a "letöltések"-ben megtalálod a Zsolt által készített "kuplung felújítás"-t a 250-es rovatban. Érdemes végigolvasni, ha bármi kérdésed van, írj! | |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2011. márc. 16. 18:56 | Válasz | #4491 |
![]() | |
Kuplungjavítás 250.pdf. A legegyszerűbb módszer, a kuplungházat le akarod szedni! Hasonló módszerrel a variátor tárcsát is letudod szedni,csak a variátor lamelláiba ne akassz semmit, mert törik mint a ropi. Én csináltam hozzá célszerszámot. :) egy 10 centis cő darab, amin átmegy egy 17-19 krova fej. A csőre heggesztettem két darabka betovasat, ami a variátor tárcsán található erre a célra kialakított nútba belemegy. Cészerszám fel, át rajta a krovát, és a "célszerszámra" rászorítok egy franciakulcsot,ami a betonon ugye megakad, és már csak a bicepszeden múlik az egész. :) Feltéve, ha van egy darabka csöved, villanyheggesztőd stb... Mindenki ott spórol ahol tud, mert itt nálunk 9000,- + áfa rezsióradíj a szervíz,minden megkezdett óra után!
|
2011. márc. 18. 20:41 | Válasz | #4492 | |||
![]() | |||
Talicskás! Végül is megvettétek Tibivel az 5 pofás kuplungot? | |||
|
© Csokáv | 2011. ápr. 03. 19:21 | Válasz | #4493 |
![]() | |
Sziasztok! Tovább küzdök a 125-ösöm hűtésével. Az enyém a régebbi típus, és a szervizkönyv az újabbhoz való. Egy különbségre vagyok kíváncsi. A képen a nyíllal jelölt részen nekem van egy fém X alakú elem, aminek egyik szára a hűtés, a keresztbe szárak végén meg valami elektronika van. Ez miféle elektronika? ![]() Megyek vele, túlmelegszik, és most végigtapogattam a csöveket. A hűtő hideg, a légtelenítő csavartól jövő gumicső forró, de ennél az X-nél, ami a kettő közt van, csak langyos. Olyan, mintha ott lenne eldugulva. |
2011. ápr. 03. 19:46 | Válasz | #4494 | |||
![]() | |||
Az X-ben levő elekrtonika szerintem három dolgot tud: 1. Hőfokjelző 2. Hűtőventillátor indítás 3. Automata szivató vezérlése Általában, de ebben az esetben is szerintem a hőfokot a hengerfejen méri, az automata szívató meg talán elektronikusan idő-hő patronnal van szabályozva. Számomra az általad leírt duguláson felül én még megnézném a termosztátot, hogy miként dolgozik, illetve azt is, hogy a vízpumpa/keringető szivattyú/ lapátok rendben vannak-e, illetve dolgozik-e? | |||
| |||
2011. ápr. 03. 21:34 | Válasz | #4495 | |||
![]() | |||
Az elektronika a hűtésben nem vezérel semmit legfeljebb a ventilátort.Itt valami más gond van.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. ápr. 04. 04:30 | Válasz | #4496 |
![]() | |
Szia Csokáv! Ha jól emlékszem ami előre fele áll elektronika kapcsolja be a ventillátort, ami hátrafele áll, meg nemtudom mit csinál :D Vedd ki a termosztátot és nézd meg úgy, ha anélkül is melegszik, akkor rossz a vízpumpa. De szerintem a vízpumpával nem lessz gond. Nekem a ventillátor amúgy egész a piros jelzés aljánál kapcsol csak be, menet közben pedig 2/3-3/4 állásban van kb a hőmérő... | |
2011. ápr. 04. 07:11 | Válasz | #4497 | |||
![]() | |||
Minden elektronika nélkül is nyitnia kellene a termosztátnak, a hűtőnek át kellene melegednie.
| |||
| |||
© Csokáv | 2011. ápr. 04. 11:15 | Válasz | #4498 |
![]() | |
Köszi a válaszokat. A vízpumpát most cseréltem (felújító szettel), annak nem kéne rossznak lennie. Nekem a pirosba is bőven belemegy, és ha ilyenkor kinyitom a légtelenítőt, gőz jön, szóval nem kamuzik. :/ A termosztát nélkül kipróbálom, az jó ötlet! |
2011. ápr. 04. 11:37 | Válasz | #4499 | |||
![]() | |||
Sziasztok! Elrepedt a vízpumpa alu febele ahol a két vastag cső megy bele. Folyik a víz mind állat. Már rendeltem hozzá új febelet meg tömítést. Pár nap és itt is van és kicserélem. Ami viszont érdekes, hogy a hűtőfolyadékom fekete színű. Megnézettem a yamahában meg egüékkel is. Nem olaj tehát nem az van hogy valahol összefolyik az olaj a vízzel. Olajnyomás rendben van. A víz sem folyik sehol pl hengerfely. Meg teljesen más az állaga meg a színe mind amikor az olaj és a víz keveredik. Nincs ötletetek, hogy mi a túróért lehet fekete a víz? | |||
|
2011. ápr. 04. 11:47 | Válasz | #4500 | |||
![]() | |||
Találtam olyan, hogy Primochil fekete hűtővíz. Hallottatok már róla? Lehet, hogy azt raktak bele mielőtt megvettem? Más elképzelésem nincs hogy mitől lehet fekete a víz. | |||
|
2011. ápr. 04. 13:14 | Válasz | #4501 | |||
![]() | |||
Az is lehet hogy ősrégi és tele van mindenféle moszattal... Tedd bele egy befőttesüvegbe két-három nap alatt leülepszik ha tényleg csak retkes. Jó lenne alaposan kimosni az egész rendszert és úgy újratölteni. | |||
| |||
2011. ápr. 04. 13:17 | Válasz | #4502 | |||
![]() | |||
Rendi. Csak nehogy kifejlődjön belőle valami szörny a dunsztos üvegben és megegyen éjjel amig alszok :) | |||
| |||
© Csokáv | 2011. ápr. 04. 15:24 | Válasz | #4503 |
![]() | |
Nekem amikor keveredett az olaj a vízzel, sárszínű, folyós, híg anyag lett, de az olajom viszonylag friss volt. Ha fáradt az olaj, szerintem lehet fekete vízszerű belőle.
|
© Manoo | 2011. ápr. 04. 15:32 | Válasz | #4504 |
![]() | |
Ioncserélt vizzel töltöttem fel a hütőt , ez most baj???
|
© Wiking | 2011. ápr. 04. 17:43 | Válasz | #4505 |
![]() | |
Jól tetted! A sima csapvízben található sók és egyéb anyagok kicsapódnak a hűtőrendszerben és elzáródást okoznak.
| |
© Kiss Róbert | 2011. ápr. 04. 17:46 | Válasz | #4506 |
![]() | |
Nem baj elvileg azzal kell feltölteni,plusz fagyi! Asszem fele fele arányban elég böven!
| |
© Manoo | 2011. ápr. 04. 18:01 | Válasz | #4507 |
![]() | |
Már megijedtem ,mert mintha desztillált vizre emlékeztem volna és csak miután beleöntöttem akkor kezdtem el gondolkozni! Fagyálló van benne ahhoz töltöttem az ionos vizet! |
© Szomjas | 2011. ápr. 04. 18:20 | Válasz | #4508 | ||
![]() | |||
A desztillált meg az ioncserélt majdnem ugyanaz. A hűtőd nem ismeri fel a különbséget,ez a lényeg.
| |||
|
2011. ápr. 06. 06:50 | Válasz | #4509 | |||
![]() | |||
Na tegnap szétkaptam a vízpumpát. Potosabban lekaptam a házat és meg van mindennek az okozója. A vízpumpa fel-le oldal irányba nem lötyög, viszont ki-be van kb 2-3 mm játéka ami azt eredményezte, hogy kimarta szépen lassan a vízpumpaházat és kilyukadt. A lapátokon is látszik mert a végük lekopott és látszik a marásnyom. Úgyhogy bármily keserű is az igazság, vízpumpacsere + házcsere. De legalább meg van az is, hogy mitől volt fekete a hűtővizem. Mivel fekete műanyagból van a lapát rész szépen lassan az csiszolódott bele a vízbe ami megfestette azt feketére. Ahogy néztük tegnap Passat gépénél is ugyan ez a jelenség van indulóban mivel már az ő vize is enyhén szürkés feketés kezd lenni, úgyhogy az övét is szétbombázzuk mielőtt neki is kilyukad a vízpumpaház. Biztos ami biztos. Mindkettőnké ugyan az az évjárat, így esélyes hogy ugyan az a probléma kezd nála is kialakulni. Javaslom, hogy akinél még nem volt vízpumpa csere és 2004-es évjárat vagy az környéki a gépe nézzen rá a tágulási tartályban a víz szinére. Üdv. | |||
|
© adamfzr | 2011. ápr. 06. 08:16 | Válasz | #4510 |
![]() | |
nohát, nekem meg tegnap reggel, mikó megérkeztem melóba, megláttam egy kis hűtőfolyadékot a motor alatt, és úgy látszott a vízpumpából(vagy azon át fentről) gyön. De este mikor hazaértem ugyanannyi menés után, csont szűáraz volt minden, és minden maxon van a tartályokban. hm.
|
|
|
|