|
|
|
© juhász béla | 2014. júl. 07. 21:28 | Válasz | #1058 | ||
Sokszor az a gond hogy a gumisok lusták felpucolni a felnit,ha csak kis hajlás van benne arra még ki tud feszűlni a gumi,ha tiszta a felűlet .Egyébként létezik olyan paszta amivel megkenik a felnit a jobb tömités érdekében.
| |||
|
2014. júl. 07. 21:18 | Válasz | #1057 | |||
Tibi!Több helyen csinálnak felnigörgőzést,4500-6000 ft között,valószínüleg az segíteni fog. Szépen rendbehozzák a felnit.
| |||
| |||
2014. júl. 07. 21:13 | Válasz | #1056 | |
5leteket tanácsot kérnék, a hátsó kerekem rendszeresen enged, kiderült a felni a hunyó mert állitólag egyenetlen és ezért nem fexik rá a köpeny pereme. Létezik olcsó és jó megoldás? 1. szerviz, és csiszolás , 2. felni csere ? |
2014. júl. 04. 12:43 | Válasz | #1055 | |||
'mer Te onnan is előrrelácc!
| |||
| |||
2014. júl. 04. 12:07 | Válasz | #1054 | |
Mert mindig a végére küldtök.. Diszkrimináció.. Le is dobtam és el is adtam a Metzellert.
| |
2014. júl. 04. 09:42 | Válasz | #1053 | |||
Sose előztél meg! Talán kicsit igyekezni kellett volna Az biztos, nekem a Metzeller volt ami sztenderig kifogástalanul fogott. | |||
| |||
2014. júl. 04. 08:57 | Válasz | #1052 | |
Akkor a tempónk más volt/lehetett.. ;)
| |
2014. júl. 03. 20:56 | Válasz | #1051 | |||
250-es maján az a Felfree ami Neked nem jött be, nekem maximálisat fogott. A T-MAX-on is.
| |||
| |||
2014. júl. 03. 20:54 | Válasz | #1050 | |||
Én arra reagáltam, hogy "az eltérés közöttük minimális".
| |||
| |||
2014. júl. 03. 20:39 | Válasz | #1049 | |
Kategóriánként más más márka jó/jobb/rossz/abb gumik léteznek. Pl Metzellel Feelfree a Burgin leszerepelt. Csuszkát vele,sőt 3.5mm pofimélysége volt. Michelin pilot sport 5mm,annál jobb gumit abban a kategóriában nem volt jobb. Varán gyárilag Bridgestone volt,egy kalap kaki. Michelin Anekee nagyon jó,szintén jó a PR3-PR4,Conti ebben a méretekben vacak,nincs a gumi oldalfalában anyag. Aztán ott van amit Te is írsz,hol,hogyan,mire használja az ember a motort.
| |
© satyapapa | 2014. júl. 03. 19:11 | Válasz | #1048 | ||
Én nem pont azt irtam amire Te válaszoltál..Na mindegy.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 03. 19:10 | Válasz | #1047 | ||
Én nem pont azt irtam amire Te válaszoltál..Na mindegy.
| |||
| |||
© Herold | 2014. júl. 03. 15:21 | Válasz | #1046 | ||
Épp ez jött szembe, bár nem pont ua. típus: http://www.r17.hu/219-robogo/scooter/moped-gumik/product-search/?diameter=12.0000&manuf_id=200&width=110%2F90 | |||
| |||
© Herold | 2014. júl. 03. 15:14 | Válasz | #1045 | ||
Nézd, mivel véleményt kérdeztél, azt írtam. Szívesen kikeresem Neked a mostani árakat, amikor én vettem (kb 3-4 éve), akkor a többi prémium márka áraival partiban volt! | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. júl. 03. 14:21 | Válasz | #1044 | ||
Ára?
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. júl. 03. 14:20 | Válasz | #1043 | ||
Első kerékre van olcsón mindkettő az MBM guminál Érden..
| |||
|
2014. júl. 02. 21:39 | Válasz | #1042 | |||
Messze nem értek Veled egyet! A Metzeller messze veri a többséget. A Michelin, Bridgestone, Heidenau követik, a Continental meg a fasorban sincs. De igenis van különbség! Ami jobban tapad az jobban kopik ez tény, nyilván számít ki hogyan és milyen stílusban veszi a kanyarokat. Biztosan van akinek a stílusából fakadóan nincs különbség a gumik között, de hidd el igenis van! | |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 02. 19:54 | Válasz | #1041 | ||
http://www.kepesmotor.hu/robogo_gumi/p1397639 - Igen kedvezö ár-érték arány, ujj is van 06 30-273-9402 : Szabó Laci | |||
|
© satyapapa | 2014. júl. 02. 19:34 | Válasz | #1040 | ||
Pirelli,IRC, Metzeller, Michelin,Heidenau,Dunlop Mind jó,arra amire nekünk kell.Az eltérés köztük minimális.Sportmotoroknál nyilván jobban kijönne az eltérés.Valószinüleg nálunk inkább az áruk a döntö . Nekem most Michelin van a 400-as osonon és tökéletesen müködik,,elötte Pirelli volt,arra sem volt panaszom,-az igazsághoz tartozik azonban hogy lett vele egy kis gond. De szerintem erröl az elözöekben már sokat irtunk.Talán érdemes visszaolvasni is. | |||
|
2014. júl. 02. 18:17 | Válasz | #1039 | |||
Minél kisebb a kerék, annál fontosabb a jó minőségű gumiabroncs. A Pirellikkel sok tapasztalatom nincs, amit mentem vele (csak hátul) az jó volt, de a Metzellernek nincs ellenfele.
| |||
| |||
© Herold | 2014. júl. 02. 16:41 | Válasz | #1038 | ||
A bolt korrekt,a szervizzel egyetemben. De én ekkora méretben csakis Michelin-t. Az enyémen pilot sport volt, soha semmi gond velük. Saját vélemény | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. júl. 02. 12:16 | Válasz | #1037 | ||
http://www.motorgumishop.hu/robogo/1194800-pirelli-gts-23.html Erről vélemény? | |||
|
© Mr. Majesty | 2014. júl. 01. 16:05 | Válasz | #1036 | ||
Michelin Motor City Grip 110/90-12 jöhet...
| |||
| |||
© Carlos | 2014. júl. 01. 15:10 | Válasz | #1035 |
Sziasztok! A napokban találkoztam egy volt általános iskolai osztálytársammal, aki gumis műhelyt üzemeltet. Az a jó az egészben, hogy eszembe sem jutott, csak amikor találkoztunk, és elkezdtünk beszélgetni, ki-mivel foglalkozik. Rákérdeztem a méretekre, azt mondta, hogy mindig szokott lenni készlet kisöprési akció, akkor jó áron szabadulnak a készlettől. Tehát, ha kapok infót, és bárkinek motorgumira lesz majd szüksége, nagyon szívesen segítek olcsóbban beszerezni, ha lesz a szükséges méretben!!! |
© Mr. Majesty | 2014. jún. 30. 13:51 | Válasz | #1034 | ||
Első kerékre gondoltam, amíg nem lesz pénzem Michelin Motor City Gripre...
| |||
|
2014. jún. 28. 01:19 | Válasz | #1033 | |||
A Yamaha az első Majestyket IRC gumival adta ki gyárilag. Én is motoroztam vele, elég jó gumi. Messze nem hozza azt amit a Metzeller, de sokkal jobb mint a Continental.
| |||
| |||
© Major József | 2014. jún. 27. 13:06 | Válasz | #1032 | ||
Tudom ajánlani Miskát Szarvason teleszkópügyben.Az én Majámon / 250 DX /amikor megvettem Simson teleszkóp volt azt cserélte le Miska.Ő amikor meglátta a simson telókat azt mondta azonnali csere,ugy hogy cseréltem is nagyon korrekt állapotban lévőkre.
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. jún. 27. 08:46 | Válasz | #1031 | ||
Srácok. IRC gumiról mit kell tudni....
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. jún. 27. 08:44 | Válasz | #1030 | ||
Sajnos cserés. Nem javítható. Gyári vagy utángyartott?
| |||
| |||
2014. jún. 10. 22:17 | Válasz | #1029 | |
Szia, csere.
| |
© kalo józsef | 2014. jún. 10. 20:44 | Válasz | #1028 |
Szervusztok! Ma teszteltem az új gumikat(Michelin Power Pure) extrém esős körülmények közepette.Az igaz hogy azért óvatosan mentem, de nagyon meglepett ahogy tapadt az aszfalthoz.Egész rendes tempót lehet vele menni, még a kanyarokban is.Szó szerint nyomta ki maga alól a vizet.Ja az útvonal amin volt a próba,Eger-Tard, és felhöszakadás szerü esőben.Nekem nagyon megfelel, főleg napi használatra. |
© Arne | 2014. jún. 10. 19:21 | Válasz | #1027 |
sziasztok, csak infó, hogy most már 2 hónapja használom a Michelin Motor City Grip gumikat a 125-ösömre elől-hátul és csak ajánlani tudom mindenkinek. |
2014. jún. 10. 11:51 | Válasz | #1026 | |||
Üdv! Olyan kérdésem lenne hogy az egyik hátsó lengéscsillapítóm megadta magát elfolyt az olaj. Javítható vagy csak cserélni lehet? (YP250) | |||
|
2014. jún. 04. 05:37 | Válasz | #1025 | |||
Én ugyan nem láttam még a képet róla, de elmondásod alapján egy az egyben ugyan az lehet mint ami az enyémnél is volt amikor megvettem a maját. Mi az egyik hekkezős taliról jöttünk haza asszonykával amikor az M1-esen fura lett a gumi hangja. Itthon vettem észre, hogy az összesütésnél ugyan így keresztberepedt a futófelület. Kicsit meghült bennem a vér amikor arra gondoltam, hogy gyakorlatilag az egész utat a pályán ezzel a gumival ketten 130-140-es temøpóval tettük meg. Ja! És szintén pirelli volt. Pirelli Diablo Scooter.
| |||
| |||
2014. jún. 03. 21:19 | Válasz | #1024 | |||
Az a szerencse, hogy menet közben nem szállt el. Nagy zakó lehetett volna!
| |||
|
© satyapapa | 2014. jún. 03. 20:05 | Válasz | #1023 | ||
Két gumis is megnézte,és azt mondták ez gyártási hiba.Szerintem is az.Grisa barátom is igen elcsodálkozott amikor látta. Mindenesetre ezután sokkal gyakrabban ellenörzöm majd a gumikat.. | |||
| |||
2014. jún. 03. 19:56 | Válasz | #1022 | |||
Biztos nem vágta ki valaki vagy valami?
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jún. 03. 19:23 | Válasz | #1021 | ||
Hát kérlek ez Pirelli... Ettől azonban,nem tagadom meg a márkát. | |||
| |||
2014. jún. 03. 19:17 | Válasz | #1020 | |||
Milyen gyártmányú a gumi Satyapapa?
| |||
| |||
© Szomjas | 2014. jún. 03. 19:14 | Válasz | #1019 | ||
Megjött. Köszönöm. Érdekes meg veszélyes egy ilyet kifogni.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jún. 01. 14:53 | Válasz | #1018 | ||
Fotók elküldve.
| |||
| |||
© Szomjas | 2014. máj. 31. 16:00 | Válasz | #1017 | ||
Satyapapa egy fotót feldobhatnál róla! Köszi
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. máj. 31. 15:22 | Válasz | #1016 | ||
Ma a 400as csodás majámon lecseréltük a hátsó gumit,,Bár a futofelület még elég jó, viszont kereszt irányba kb 10cm hosszan elég mélyen szétvált a gumi.A szerelö sem látott még ilyet. Hihetetlen. | |||
|
© Tamas_81 | 2014. márc. 31. 20:29 | Válasz | #1015 |
Köszönöm a linket, nagyon hasznos, szerencsére a 1,6mm felett van bőven.
| |
© Pazo | 2014. márc. 31. 20:21 | Válasz | #1014 | ||
Itt egy link is.http://cat58.blogspot.hu/2012/02/motorozas-ii-muszaki-vizsga.html
| |||
| |||
© Pazo | 2014. márc. 31. 20:18 | Válasz | #1013 | ||
Azt olvastam, hogy annyi, mint az autóknál, 1,6 mm-nél mélyebb legyen. Gondolom középen.
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 31. 20:05 | Válasz | #1012 |
Sziasztok Tudja valaki, hogy a sikeres műszaki vizsgához legalább milyen mélynek kell lenni az első keréken lévő gumi profiljának? |
2014. márc. 31. 04:32 | Válasz | #1011 | |||
Ahogy mondod.
| |||
| |||
2014. márc. 30. 21:27 | Válasz | #1010 | |
Tegyük hozzá,hogy az "erős" csontozatod is megkívánja ezt a hasznos extrát.
| |
2014. márc. 30. 20:23 | Válasz | #1009 | |||
Köszi. Akkor én sem fogom rá sajnálni a pénzt. A súly miatt amúgy is elég magaalá nyeklős az eleje az enyémnek is. Köszi az infót.
| |||
| |||
2014. márc. 30. 19:32 | Válasz | #1008 | |
Ma gurultam 300Km-t így tudok nyilatkozni. Sokkal stabilabb az eleje és az egész motor. Gyors gázra nem emelkedik,hirtelen fékezésre nem nyaklik össze a teleszkóp. Kátyúkat eddig sem éreztem a 19/17-es kerekeken,de most még jobb lett mint a gyári/széria rúgó. Keményebbnek tűnik de a gyakorlatban jobban ki/vasalja,kisimítja az úthibákat. Hasznos extra!
|
2014. márc. 30. 06:20 | Válasz | #1007 | |||
Az teljesen korrekt ár. És mennyivel lett jobb ill. más az új rugóval a gép? Mi volt az ok ami miatt cseréltetted?
| |||
| |||
2014. márc. 29. 07:44 | Válasz | #1006 | |
Szia Sutyi pajtás, Első rugó olaj is van hozzá 35eFt. Itthon az X-Bike árulja,szokott néha akció is lenni. Zsifi teszi be Moto-Cafe a műhelyébe 10eFt-ért. Érdemes Ebey-en is körbenézni mert szoktak ott is akciók lenni,így akár 5-10eFt is lehet sporólni. Figyelni kell,hogy pontosan a motor/évjárathoz passzoljon a cucc. Két éve a Burgihoz innen lett rendelve. Ebay, Zietech | |
2014. márc. 29. 06:57 | Válasz | #1005 | |||
Szóval Mosquito! Mennyibe fáj a proresszív rugaó és hol szerezted be illetve ki raja be? Olaj is van hozzá? Nekem is terveben van az XJR-be. | |||
|
© Zsé | 2014. márc. 13. 08:26 | Válasz | #1004 |
Érték ár arányban ez tűnt a legjobbnak. Sőt. Gyakorlatilag olcsóbb volt mint a metzeler, és a heienau. A wee rubbert próbáltam kismotoron, nekem nem vált be. Csak hogy számszerű legyen a dolog a 2 pirelli volt 21. rugó.
|
© satyapapa | 2014. márc. 12. 16:51 | Válasz | #1003 | ||
Jó választás...Nekem is az van a 400-as maján
| |||
| |||
© Zsé | 2014. márc. 12. 15:26 | Válasz | #1002 |
Jelentem én is beruháztam két új gumedlire. Nem volt egyszerű a döntés, pirelli lett belőle.
|
© satyapapa | 2014. márc. 08. 15:55 | Válasz | #1001 | ||
Az komoly,,,tapadni fog mint a ragszalag..
| |||
| |||
© Pazo | 2014. márc. 08. 13:44 | Válasz | #1000 | ||
Ma beújítottam az első gumit, metzeler, mint a hátsó. | |||
|
© Tamas_81 | 2014. márc. 05. 21:31 | Válasz | #999 |
Tegnap elmentem az új gumiért, jónak tűnik. Esetleg tudja valaki, hogy milyen szerszámok kellenek a hátsó kerék leszereléséhez? Szüleim garázsába tettem le és ott nincs semmi, én viszont nem szeretnék rengeteg kulcsot egyebet átvinni ha nem muszáj. |
2014. márc. 03. 15:34 | Válasz | #998 | |||
Jó döntés!
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 03. 15:21 | Válasz | #997 |
Sikerült döntenem, a Michelin Power Pure Sc gumija lesz számomra a nyerő, ebből a fajtából van méret előre is.
|
© satyapapa | 2014. márc. 03. 10:38 | Válasz | #996 | ||
egy személy esetén (kis terhelés) nincs nagy szerepe hogy 56-62p (szerintem),,,, - A klubban nem az dönt hogy kinek milyen pöpec a gépe,,,szivesen látunk mindenkit.Más ily jött már erösen használt,kopottas géppel is. | |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 03. 10:29 | Válasz | #995 |
Ez a WeeRuber valóban sokkal olcsóbb, bár ebből meg van 5 fajta ugyanabból a méretből és nem igazodok ki közöttük,mert nincs a szokásos 56p vagy 62p feltüntetve. A gurulást még meglátjuk, mert én főleg mint munkába járó eszközt vettem a kis Mayát és ezért messze nincs olyan szép állapotban mint az itteni tulajoknak, kellemetlenül meg nem szeretném lrezni magam emiatt. |
© satyapapa | 2014. márc. 03. 09:53 | Válasz | #994 | ||
Azért talira-gurira csak eljössz velünk.??
| |||
| |||
2014. márc. 03. 09:51 | Válasz | #993 | |||
Eloszlik a súly, de nem arányosan. A robogóknál lényegesen nagyobb tömeg jut hátra.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. márc. 03. 09:44 | Válasz | #992 | ||
Hát akkor talán még WeeRuber gumi is megfelelö,,az is nagyon olcsó és az igényeidnek megfelelö lehet.
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 03. 09:31 | Válasz | #991 |
Köszönöm! Azért kérdeztem,mert akkor olyat kell vennem hátra amiből létezik első méretre való is, így azért szűkül a választás, ami egyáltalán nem baj. Én meg sima mezei városi felhasználó vagyok, Bp. táblát nem igazán fogom elhagyni, sportosságról meg főleg nem beszélnék, mert akkor nem 250-es robogót veszek :)
|
© satyapapa | 2014. márc. 03. 09:27 | Válasz | #990 | ||
Lehet használni eltérö márkáju gumit.. de jobb lenne ha egyforma lenne. Tudod te is hogy az eltérő tipusok más keverékü gumit készíthetnek.Ez vizes, úton hideg guminál, okozhat meglepetést,ezért is érdemes ebben az esetben óvatosabban haladni..A robogó farnehéz és nagy a rugózatlan tömege,ezért kényesebb a gumira mint a hagyományos motorok..Száraz nyári közlekedésben nem gond az eltérö gumi. Sportosabb vezetés esetén sokkal gondosabban kell gumit választani.viccesebben-((Városi nyári araszolós, tötymörgéses közlekedésre még a végtelenitett orosz slag is jó.)) | |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 03. 08:51 | Válasz | #989 |
Szia Köszönöm a tippet,találtam egy kékhold nevű céget ahol elég jó árakon vannak a gumik ha webshopon keresztül veszem meg. 10 és 12 ezer között elég sok márkából lehet válogatni, szerintem innen rendelem meg. Ami még nem világos, hogy a Mayára 56-os vagy 62-es gumit érdemes venni. Találtam egy táblázatot ami szerint ezek az értékek a súlykódok és az 56-os 224kg-t a 62-es 265-t jelent.Ez most hülye kérdés,de abroncsonként kell érteni a terhelést? Úgy értem eloszlik a 224/224kg az első hátsó gumikra? A forgalmi szerint 155kg üresen a gép,a max terhelhetősége meg 335kg, úgyhogy biztos így lehet. Ja igen, robogónál van megkötés, hogy az első és hátsó guminak a típusának meg kell egyeznie? Megmondom őszintén nem emlékszem már a műszakira... :( | |
© satyapapa | 2014. márc. 03. 06:13 | Válasz | #988 | ||
A szomszédomban a gumis azt mondja hogy a motorgumik még csak mostanában kezdenek bejönni, most alacsony a raktárkészlet..Ha tudsz várj kb egy hónapot,,nagyobb lesz a kinálat,,és talán kedvezőbb áru gumit is kapsz . | |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 02. 21:35 | Válasz | #987 |
Sziasztok A jövő hétre tervezem az új hátsó gumi vásárlást, olvasgatom lelkesen a topicot,nézem mi jó, mi nem jó, viszont az rmc motors-nál most akcióba van egy bizonyos kenda k453 4pr tl abroncs. Hallottatok már erről? Vagy valaki nem tud véletlenül olyan helyet ahol akciós a gumi, akár első-hátsó egyben,mert szerintem az is csere érett lesz. Köszi! |
2014. jan. 29. 07:45 | Válasz | #986 | |||
Ez az egész beállítósdi attól függ, milyen a vezetési stílusod (sportos ill. uras), mikor üt fel a teleszkóp -mikor koppan-, mekkora a terhelés (a robogók zöme eleve farnehéz). Nem mellékes mit bír az utas, nekem Kata a komfortos, lágyabb rúgóbeállítást tolerálta. Szűk határokon belül a keréklégnyomással is próbálkozhatsz, de a alacsonyabb a lègnyomás, nagyon hamar instabbillá válhat a háta, kemény gumival meg megcsúszik. A kopási problémákról nem is beszélve. Egyszóval, próbàld így is, úgy is, ami Nektek megfelel, azt vàlaszd. | |||
| |||
© diosi gábor | 2014. jan. 28. 23:42 | Válasz | #985 |
gyerekek. azt szeretném megkérdezni hová álitsam a hátsó rugót mert mi állandóan ketten megyünk . jelenleg a legmagasabb fokozatban van és nagyon keménynek találom? sziasztok..
|
2014. jan. 23. 16:19 | Válasz | #984 | |
Oké! Én laposra verem,de aztán jön Tamás ötlete...és vagyunk egy páran a klubban! Teee nagybajúszú kanizsai zsivány. | |
2014. jan. 23. 12:03 | Válasz | #983 | |||
A Tiédet Te vagy a főnök...De rendesen ám...!!
| |||
| |||
2014. jan. 23. 06:45 | Válasz | #982 | |||
Majd ha mindenki a Tiédet...! :-D :-D :-D
| |||
| |||
2014. jan. 23. 06:31 | Válasz | #981 | |||
Mindenki neee...! Először Orpi, aztán mindenki!!!!
| |||
| |||
2014. jan. 22. 23:40 | Válasz | #980 | |||
Vagy ha nem veri laposra, legalább verjen be egy féldecit!
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 22. 22:11 | Válasz | #979 | ||
Ja-
| |||
| |||
2014. jan. 22. 21:24 | Válasz | #978 | |||
Bocsánat "Ehhez......" jav.
| |||
| |||
2014. jan. 22. 21:18 | Válasz | #977 | |||
Ehez csak annyit fűznék hozzá, hogy mindenki verje laposra :-) | |||
| |||
2014. jan. 22. 19:43 | Válasz | #976 | |||
Kedves kis Orpi! Nagyon köszönöm felkérésedet! Én elsősorban korrózióvédelmi szakember vagyok, qjárok az országos tanácsba is, ahhoz, hogy annak idején bevegyenek, esküt kellett tennem, melyből egy részlet, hogy a korróvédelemért keményen dolgozom, de azt soha meg nem szüntetem, mert az állunk felkopik. Szóval szívesen segítek neked a féldecit fogyasztó motor sofőrön, jaj bocsánat Majestyn. De jelenleg némi birs alapú etanol előállítása a legfontosabb feladatom, ez fűtőanyagként és egyben inhibítorként is működni fog, jó néhány emberi egyeden.
| |||
| |||
2014. jan. 22. 18:04 | Válasz | #975 | |
Szia Laci! Kis orpi vagyok! Elkezdtem az ELTÉ-n a vegyészszakot,elég jól megy szerencsére. Elsősorban is az alant publikált doktori disszertációd alapján beválasztanánk a haverokkal az ELTE Motorgumikkal foglalkozó újonnan alakult tanszékébe docensnek! Ha mi ketten konzultálnánk(Én mint gyakorló elsőéves kémiás hallgató) eljuthatnánk odáig,hogy kizárólag a Yamaha Majesty Club tagjainak megalkotnánk egy olyan gumit ami soha nem kopik el, tapadása első osztályú, sőt minden egyes fordulatnál 1 cl benzint pumpálna a tankba. Ezen felül kedves gazdáját ellátná minden földi jóval(sör,bor,pálinka,16 éves és még ami kell.) Akinek ennél is több kell az meg fizesse meg!! Én ezen dolgozom mer a Fater nem hagy békén...,ha van ötleted/javaslatod egyeztessünk! | |
2014. jan. 22. 17:20 | Válasz | #974 | |
Satyapapa!Megkérdeznéd a gumis szomszédodat hogy mennyibe kerül nála egy 100/90/18-as gumi? előre is köszi.
|
2014. jan. 22. 11:50 | Válasz | #973 | |||
Kedves Barátaim! Dehogy szeretnék én vitázni, az adatokat csak az érdekesség kedvéért osztottam meg veletek! A google-ról meg csak annyit, hogy ha helyes adatokkal, már legépelve ott a szöveg, mért is ne Schmittelné az ember fia, végül is ez nem doktori!
| |||
|
2014. jan. 21. 22:24 | Válasz | #972 | |||
Jaj, bocsánat, valamit félreérthettem! :-)
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 21. 22:02 | Válasz | #971 | ||
Nem emlékszem hogy bárkivel is vitáztam volna itt a gumi ügyben!!!,,
| |||
| |||
© passat52 | 2014. jan. 21. 20:53 | Válasz | #970 | ||
Ez itt a Google a barátom!
| |||
| |||
2014. jan. 21. 20:30 | Válasz | #969 | |||
Ez itt a robogó klub???
| |||
|
2014. jan. 21. 19:43 | Válasz | #968 | |||
Satya...?
| |||
|
2014. jan. 21. 18:40 | Válasz | #967 | |
Ámen...
| |
© juhász béla | 2014. jan. 21. 17:25 | Válasz | #966 | ||
Na erről van itten nagyba szó uraim,és ezek után remélem sok ember tisztábban látja ezt a guminak csufolt terméket......Szóval 10 m-es fa 24 óra 7g kaucsuk, mennyi gumi is készül naponta!.....Ne legyetek olyannyira hiszékenyek a gyártók adataival szemben,mert ha már a fele is igaz lenne már akkor nagyon jól járnánk,de ezek szerint a fele sem igaz amit állitanak.
| |||
| |||
2014. jan. 21. 17:09 | Válasz | #965 | |||
A KAUCSUK ÉS A GUMI A gyakorlati élet szempontjából legjelentősebb izoprénvázas szénhidrogén a kaucsuk. A kaucsuk óriásmolekulái az Amazonas vidékén vadon termő fa (Hevea Brasiliensis) és más növények (pl. kutyatej, gyermekláncfű) nedvében, a latexben fordulnak elő. (A kaucsuk elnevezés a kahucsu = „síró fa” indián szóból származik.) A latex 30–35% kaucsukot tartalmaz.. A kaucsuk* molekulái 8000–30000 izoprénegységből épülnek fel, így a természetben előforduló legnagyobb molekulák közé tartoznak. A hosszú szénlánc a kettős kötések mentén végig cisz-szerkezetű. A gyakorlatban csak a kaucsukfa nedvét alkalmazzák kaucsuk kinyerésére, mert egy közepes nagyságú fából (kb. 10 m magas) is csak napi 7 g latex nyerhető ki. A kaucsukfa kérgét több helyen bemetszik, és a kifolyó tejszerű latexet összegyűjtik. A latexet savval kezelik (megalvasztják), majd a vizet eltávolítva jutnak a nyers kaucsukhoz. A nyers kaucsuk sárga színű, nyúlós, képlékeny anyag, amely a hőmérsékleti hatásokra igen érzékeny. Benne az óriásmolekulák egymással összegubancolódva helyezkednek el, amelyek húzás hatására kinyúlnak, valamelyest elrendeződnek egymás mellett. Erősebb húzásra elválhatnak egymástól, mivel csak gyenge másodrendű (diszperziós) kölcsönhatás működik közöttük. A kaucsuk ilyen formában gyakorlati célokra (pl. autókerék-abroncsok készítésére) nem alkalmas, mivel könnyen szakítható, melegben nyúlóssá, hidegben pedig rideggé válik. A gumi depolimerizációja, és a keletkező gázok reakciója a brómos vízzel. Milyen gázok keletkezhetnek? A fenti ábrán bemutatott módon melegítsünk óvatosan gumicsődarabokat! A keletkező gőzöket vezessük brómos vízbe! A gumicsődarabkákat óvatosan melegítve, és a keletkező gőzöket brómos vízbe vezetve, a brómos víz elszíntelenedik. Hevítés hatására a kaucsuk depolimerizálódik, és a keletkező izoprénmolekulák addíciós reakcióba lépnek a brómmal. Az előző kísérlethez hasonlóan hevítsünk gumicsődarabkákat kémcsőben, majd tartsunk a kémcső nyílásához ólom-acetát-oldatba mártott szűrőpapírcsíkot! A gumicsődarabkák hevítésekor keletkező gőzök hatására az ólom-acetát-oldatba mártott papír megbarnul, illetve megfeketedik. Hevítés hatására a gumi kéntartalma (záptojás szagú) kén-hidrogén alakjában távozik, amely az ólom-acetáttal fekete színű ólom-szulfidot (PbS) képez. A természetes kaucsukból vulkanizálással rugalmas gumit* állítanak elő. A vulkanizálás úgy történik, hogy a nyers kaucsukot öszszegyúrják néhány százalék (3–5%) kénporral, majd 130–140 0C-ra hevítik. A vulkanizálás előtt a kénnel együtt egyéb anyagokat is kevernek a nyerskaucsukhoz: vulkanizálásgyorsítókat, töltőanyagokat (pl. korom, kréta), szerves színezékeket, öregedésgátlókat, konzerválószereket és szagjavítókat. Térhálós polimer Vulkanizáláskor a szomszédos poliizoprén láncok kettős kötései néhány helyen felszakadnak, és a szénatomok a kénatomokkal alakítanak ki kötéseket. Így a kénatomok (ún. kénhidak) összekapcsolják a szomszédos láncokat, és ezáltal egy térhálós szerkezetet alakítanak ki. A térhálós szerkezet teszi lehetővé a gumi rugalmasságát. Minél nagyobb a gumi kéntartalma, annál kevésbé nyújtható, annál keményebb. A 30%-nál magasabb kéntartalmú gumi az ebonit** (keménygumi). A gumi rugalmasságát szerkezete biztosítja A járműipar rohamosan növekedő nyersanyagigényét természetes kaucsukkal már nem tudják fedezni. Ma a gumitermékek nagy részét nem természetes kaucsukból készítik, hanem telítetlen szénhidrogénekből polimerizációval hozzák létre. Régebben az izoprén mesterséges előállítása túl költséges volt, ezért helyette az olcsóbban előállítható butadiént használták. A butadién polimerizációjakor nyert polibutadién a nyers kaucsukhoz hasonlóan vulkanizálható. Miután az izoprén olcsó szintézise is megoldódott, ma a mesterséges kaucsuk molekulái ugyanolyanok, mint a természetes kaucsuké. A mesterségesen előállított kaucsukot műkaucsuknak, a belőle vulkanizálással nyert gumit pedig műguminak nevezzük. Szóval 10 m-es fa 24 óra 7g kaucsuk, mennyi gumi is készül naponta! | |||
|
2014. jan. 21. 17:03 | Válasz | #964 | |||
Legalább a Vegyésszel ne vitázz... Te elolvasod minek kéne benne lennie, Ő meg megmondta mi van benne. Jelentős különbség! | |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 21. 10:22 | Válasz | #963 | ||
Ezek az anyogok,alapanyagok. A keverési arány a gyártól függ illetve hogy milyen gumit akar elöállitani,, Én emlékszem hogy a zsigámon a Y stomil gumi jó esetben 35 ezret ment ell,, Most a zafirámon a "modern" 7éves, Kléber gumiba 70ezer van és még tök jó állapotu. Azért most a mai világba is lehet jót és tartósat venni, Sok esetben a gumi összetételét leirja a gyártó igy a táblázat alapján sejthetö a tulajdonsága. | |||
| |||
© juhász béla | 2014. jan. 21. 10:12 | Válasz | #962 | ||
Ha ez mind jelen lenne a megfelelő arányban a mai gumikban ,akkor ráérnénk 10 évente cserélni gumit.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 21. 07:13 | Válasz | #961 | ||
A jelenleg elöirásoknak megfelelö abroncsgyártás: A felhasznált anyagok közül a kaucsuk típusai: NR (természetes kaucsuk) SBR (butadién-sztirol kaucsuk) BR (butadiénkaucsuk) IIR (butilkaucsuk) EPDM (etilén-propilén kaucsuk) A vulkanizálás hatóanyagai: Vulkanizálószerek (általában kén) Gyorsítók Aktiválószerek Késleltetők Öregedésgátlók: Fényelnyelő és -visszaverő viaszok Szabad gyököket hatástalanító inhibitorok Töltőanyagok: Korom (carbon black) Szilícium-dioxid (silica) Kaolin Lágyítók: Ásványi olajok (kőolaj- és kőszénszármazékok) Növényi olajok Gyanták Egyéb adalékok és segédanyagok: Lebontószerek Színezékek Égésgátlók Tapadásfokozók Ragadásgátlók Szilárdsághordozók: Viszkóz Poliamid (még mindig az alifás poliamidok az elterjedtek, mivel a kevlar nagyon drága) Poliészter Acél | |||
|
2014. jan. 20. 21:32 | Válasz | #960 | |||
Sziasztok! Csak egy szösszenet, olyan, hogy kaucsuk a mai gumikban, talán 15 éve nincs, is talán szintetikus kaucsuk utánzatok, de leginkább elasztomerizált ( lágyított ) műanyagok alkotják a mai kor gumiait. Poliuretánok, poeszterek, stb.... Màr nem is vulkanizálás van, térhálósítás!!! A vegyészek jót kísérleteznek a járművezetők bőrén, leginkább a forma 1-ben, de az olcsóbb gyártók a közutakon is. Valami néha összejön és valami nem!
| |||
|
2014. jan. 18. 22:43 | Válasz | #959 | |||
Hiába na, jó a Mesterem! :-) | |||
| |||
|
|
|