Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Futóművel és gumival kapcsolatos kérdések
Futómű és Gumi

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © juhász béla2014. júl. 07. 21:28 | Válasz | #1058 
Sokszor az a gond hogy a gumisok lusták felpucolni a felnit,ha csak kis hajlás van benne arra még ki tud feszűlni a gumi,ha tiszta a felűlet .Egyébként létezik olyan paszta amivel megkenik a felnit a jobb tömités érdekében.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

Fáy Tibor2014. júl. 07. 21:18 | Válasz | #1057 
Tibi!Több helyen csinálnak felnigörgőzést,4500-6000 ft között,valószínüleg az segíteni fog. Szépen rendbehozzák a felnit.
Tyti

Bertalan Tibor2014. júl. 07. 21:13 | Válasz | #1056 
5leteket tanácsot kérnék, a hátsó kerekem rendszeresen enged, kiderült a felni a hunyó mert állitólag egyenetlen és ezért nem fexik rá a köpeny pereme. Létezik olcsó és jó megoldás?
1. szerviz, és csiszolás , 2. felni csere ?

tamas2014. júl. 04. 12:43 | Válasz | #1055 
'mer Te onnan is előrrelácc!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2014. júl. 04. 12:07 | Válasz | #1054 
Mert mindig a végére küldtök.. Diszkrimináció.. Le is dobtam és el is adtam a Metzellert.

tamas2014. júl. 04. 09:42 | Válasz | #1053 
Sose előztél meg!
Talán kicsit igyekezni kellett volna
Az biztos, nekem a Metzeller volt ami sztenderig kifogástalanul fogott.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2014. júl. 04. 08:57 | Válasz | #1052 
Akkor a tempónk más volt/lehetett.. ;)

tamas2014. júl. 03. 20:56 | Válasz | #1051 
250-es maján az a Felfree ami Neked nem jött be, nekem maximálisat fogott. A T-MAX-on is.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2014. júl. 03. 20:54 | Válasz | #1050 
Én arra reagáltam, hogy "az eltérés közöttük minimális".
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2014. júl. 03. 20:39 | Válasz | #1049 
Kategóriánként más más márka jó/jobb/rossz/abb gumik léteznek. Pl Metzellel Feelfree a Burgin leszerepelt. Csuszkát vele,sőt 3.5mm pofimélysége volt. Michelin pilot sport 5mm,annál jobb gumit abban a kategóriában nem volt jobb. Varán gyárilag Bridgestone volt,egy kalap kaki. Michelin Anekee nagyon jó,szintén jó a PR3-PR4,Conti ebben a méretekben vacak,nincs a gumi oldalfalában anyag. Aztán ott van amit Te is írsz,hol,hogyan,mire használja az ember a motort.

 © satyapapa2014. júl. 03. 19:11 | Válasz | #1048 
Én nem pont azt irtam amire Te válaszoltál..Na mindegy.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2014. júl. 03. 19:10 | Válasz | #1047 
Én nem pont azt irtam amire Te válaszoltál..Na mindegy.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Herold2014. júl. 03. 15:21 | Válasz | #1046 
Épp ez jött szembe, bár nem pont ua. típus:
http://www.r17.hu/219-robogo/scooter/moped-gumik/product-search/?diameter=12.0000&manuf_id=200&width=110%2F90
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Herold2014. júl. 03. 15:14 | Válasz | #1045 
Nézd, mivel véleményt kérdeztél, azt írtam.
Szívesen kikeresem Neked a mostani árakat, amikor én vettem (kb 3-4 éve), akkor a többi prémium márka áraival partiban volt!
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Mr. Majesty2014. júl. 03. 14:21 | Válasz | #1044 
Ára?
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2014. júl. 03. 14:20 | Válasz | #1043 
Első kerékre van olcsón mindkettő az MBM guminál Érden..
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

tamas2014. júl. 02. 21:39 | Válasz | #1042 
Messze nem értek Veled egyet!
A Metzeller messze veri a többséget. A Michelin, Bridgestone, Heidenau követik, a Continental meg a fasorban sincs.
De igenis van különbség!
Ami jobban tapad az jobban kopik ez tény, nyilván számít ki hogyan és milyen stílusban veszi a kanyarokat. Biztosan van akinek a stílusából fakadóan nincs különbség a gumik között, de hidd el igenis van!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. júl. 02. 19:54 | Válasz | #1041 
http://www.kepesmotor.hu/robogo_gumi/p1397639
-
Igen kedvezö ár-érték arány, ujj is van
06 30-273-9402 : Szabó Laci
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2014. júl. 02. 19:34 | Válasz | #1040 
Pirelli,IRC, Metzeller, Michelin,Heidenau,Dunlop
Mind jó,arra amire nekünk kell.Az eltérés köztük minimális.Sportmotoroknál nyilván jobban kijönne az eltérés.Valószinüleg nálunk inkább az áruk a döntö .
Nekem most Michelin van a 400-as osonon és tökéletesen müködik,,elötte Pirelli volt,arra sem volt panaszom,-az igazsághoz tartozik azonban hogy lett vele egy kis gond.
De szerintem erröl az elözöekben már sokat irtunk.Talán érdemes visszaolvasni is.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. júl. 02. 18:17 | Válasz | #1039 
Minél kisebb a kerék, annál fontosabb a jó minőségű gumiabroncs. A Pirellikkel sok tapasztalatom nincs, amit mentem vele (csak hátul) az jó volt, de a Metzellernek nincs ellenfele.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Herold2014. júl. 02. 16:41 | Válasz | #1038 
A bolt korrekt,a szervizzel egyetemben.
De én ekkora méretben csakis Michelin-t.
Az enyémen pilot sport volt, soha semmi gond velük.
Saját vélemény
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Mr. Majesty2014. júl. 02. 12:16 | Válasz | #1037 
http://www.motorgumishop.hu/robogo/1194800-pirelli-gts-23.html

Erről vélemény?

Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2014. júl. 01. 16:05 | Válasz | #1036 
Michelin Motor City Grip 110/90-12 jöhet...
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Carlos2014. júl. 01. 15:10 | Válasz | #1035 
Sziasztok!
A napokban találkoztam egy volt általános iskolai osztálytársammal, aki gumis műhelyt üzemeltet. Az a jó az egészben, hogy eszembe sem jutott, csak amikor találkoztunk, és elkezdtünk beszélgetni, ki-mivel foglalkozik. Rákérdeztem a méretekre, azt mondta, hogy mindig szokott lenni készlet kisöprési akció, akkor jó áron szabadulnak a készlettől. Tehát, ha kapok infót, és bárkinek motorgumira lesz majd szüksége, nagyon szívesen segítek olcsóbban beszerezni, ha lesz a szükséges méretben!!!

 © Mr. Majesty2014. jún. 30. 13:51 | Válasz | #1034 
Első kerékre gondoltam, amíg nem lesz pénzem Michelin Motor City Gripre...
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

tamas2014. jún. 28. 01:19 | Válasz | #1033 
A Yamaha az első Majestyket IRC gumival adta ki gyárilag. Én is motoroztam vele, elég jó gumi. Messze nem hozza azt amit a Metzeller, de sokkal jobb mint a Continental.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Major József2014. jún. 27. 13:06 | Válasz | #1032 
Tudom ajánlani Miskát Szarvason teleszkópügyben.Az én Majámon / 250 DX /amikor megvettem Simson teleszkóp volt azt cserélte le Miska.Ő amikor meglátta a simson telókat azt mondta azonnali csere,ugy hogy cseréltem is nagyon korrekt állapotban lévőkre.
majoroci@gmail.com

 © Mr. Majesty2014. jún. 27. 08:46 | Válasz | #1031 
Srácok. IRC gumiról mit kell tudni....
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2014. jún. 27. 08:44 | Válasz | #1030 
Sajnos cserés. Nem javítható. Gyári vagy utángyartott?
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

Bertalan Tibor2014. jún. 10. 22:17 | Válasz | #1029 
Szia, csere.

 © kalo józsef2014. jún. 10. 20:44 | Válasz | #1028 
Szervusztok!
Ma teszteltem az új gumikat(Michelin Power Pure)
extrém esős körülmények közepette.Az igaz hogy azért óvatosan mentem, de nagyon meglepett ahogy tapadt az aszfalthoz.Egész rendes tempót lehet vele menni, még a kanyarokban is.Szó szerint
nyomta ki maga alól a vizet.Ja az útvonal amin volt a próba,Eger-Tard, és felhöszakadás szerü
esőben.Nekem nagyon megfelel, főleg napi használatra.

 © Arne2014. jún. 10. 19:21 | Válasz | #1027 
sziasztok,
csak infó, hogy most már 2 hónapja használom a Michelin Motor City Grip gumikat a 125-ösömre elől-hátul és csak ajánlani tudom mindenkinek.

szepi2014. jún. 10. 11:51 | Válasz | #1026 
Üdv!
Olyan kérdésem lenne hogy az egyik hátsó lengéscsillapítóm megadta magát elfolyt az olaj. Javítható vagy csak cserélni lehet? (YP250)
--Széles Utat--

Ifj. Posta Sándor2014. jún. 04. 05:37 | Válasz | #1025 
Én ugyan nem láttam még a képet róla, de elmondásod alapján egy az egyben ugyan az lehet mint ami az enyémnél is volt amikor megvettem a maját. Mi az egyik hekkezős taliról jöttünk haza asszonykával amikor az M1-esen fura lett a gumi hangja. Itthon vettem észre, hogy az összesütésnél ugyan így keresztberepedt a futófelület. Kicsit meghült bennem a vér amikor arra gondoltam, hogy gyakorlatilag az egész utat a pályán ezzel a gumival ketten 130-140-es temøpóval tettük meg. Ja! És szintén pirelli volt. Pirelli Diablo Scooter.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

tamas2014. jún. 03. 21:19 | Válasz | #1024 
Az a szerencse, hogy menet közben nem szállt el. Nagy zakó lehetett volna!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. jún. 03. 20:05 | Válasz | #1023 
Két gumis is megnézte,és azt mondták ez gyártási hiba.Szerintem is az.Grisa barátom is igen elcsodálkozott amikor látta.
Mindenesetre ezután sokkal gyakrabban ellenörzöm majd a gumikat..
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. jún. 03. 19:56 | Válasz | #1022 
Biztos nem vágta ki valaki vagy valami?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. jún. 03. 19:23 | Válasz | #1021 
Hát kérlek ez Pirelli...
Ettől azonban,nem tagadom meg a márkát.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. jún. 03. 19:17 | Válasz | #1020 
Milyen gyártmányú a gumi Satyapapa?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Szomjas2014. jún. 03. 19:14 | Válasz | #1019 
Megjött. Köszönöm. Érdekes meg veszélyes egy ilyet kifogni.
A maja klub német nagykövete. ;)

 © satyapapa2014. jún. 01. 14:53 | Válasz | #1018 
Fotók elküldve.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Szomjas2014. máj. 31. 16:00 | Válasz | #1017 
Satyapapa egy fotót feldobhatnál róla! Köszi
A maja klub német nagykövete. ;)

 © satyapapa2014. máj. 31. 15:22 | Válasz | #1016 
Ma a 400as csodás majámon lecseréltük a hátsó gumit,,Bár a futofelület még elég jó, viszont kereszt irányba kb 10cm hosszan elég mélyen szétvált a gumi.A szerelö sem látott még ilyet.
Hihetetlen.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Tamas_812014. márc. 31. 20:29 | Válasz | #1015 
Köszönöm a linket, nagyon hasznos, szerencsére a 1,6mm felett van bőven.

 © Pazo2014. márc. 31. 20:21 | Válasz | #1014 
Itt egy link is.http://cat58.blogspot.hu/2012/02/motorozas-ii-muszaki-vizsga.html
tel.sz: 06 30 445 85 96

 © Pazo2014. márc. 31. 20:18 | Válasz | #1013 
Azt olvastam, hogy annyi, mint az autóknál, 1,6 mm-nél mélyebb legyen. Gondolom középen.
tel.sz: 06 30 445 85 96

 © Tamas_812014. márc. 31. 20:05 | Válasz | #1012 
Sziasztok

Tudja valaki, hogy a sikeres műszaki vizsgához legalább milyen mélynek kell lenni az első keréken lévő gumi profiljának?

Ifj. Posta Sándor2014. márc. 31. 04:32 | Válasz | #1011 
Ahogy mondod.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Mosquito2014. márc. 30. 21:27 | Válasz | #1010 
Tegyük hozzá,hogy az "erős" csontozatod is megkívánja ezt a hasznos extrát.

Ifj. Posta Sándor2014. márc. 30. 20:23 | Válasz | #1009 
Köszi. Akkor én sem fogom rá sajnálni a pénzt. A súly miatt amúgy is elég magaalá nyeklős az eleje az enyémnek is. Köszi az infót.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Mosquito2014. márc. 30. 19:32 | Válasz | #1008 
Ma gurultam 300Km-t így tudok nyilatkozni. Sokkal stabilabb az eleje és az egész motor. Gyors gázra nem emelkedik,hirtelen fékezésre nem nyaklik össze a teleszkóp. Kátyúkat eddig sem éreztem a 19/17-es kerekeken,de most még jobb lett mint a gyári/széria rúgó. Keményebbnek tűnik de a gyakorlatban jobban ki/vasalja,kisimítja az úthibákat. Hasznos extra!

Ifj. Posta Sándor2014. márc. 30. 06:20 | Válasz | #1007 
Az teljesen korrekt ár. És mennyivel lett jobb ill. más az új rugóval a gép? Mi volt az ok ami miatt cseréltetted?
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Mosquito2014. márc. 29. 07:44 | Válasz | #1006 
Szia Sutyi pajtás,
Első rugó olaj is van hozzá 35eFt. Itthon az X-Bike árulja,szokott néha akció is lenni. Zsifi teszi be Moto-Cafe a műhelyébe 10eFt-ért. Érdemes Ebey-en is körbenézni mert szoktak ott is akciók lenni,így akár 5-10eFt is lehet sporólni. Figyelni kell,hogy pontosan a motor/évjárathoz passzoljon a cucc. Két éve a Burgihoz innen lett rendelve. Ebay, Zietech

Ifj. Posta Sándor2014. márc. 29. 06:57 | Válasz | #1005 
Szóval Mosquito!

Mennyibe fáj a proresszív rugaó és hol szerezted be illetve ki raja be? Olaj is van hozzá? Nekem is terveben van az XJR-be.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Zsé2014. márc. 13. 08:26 | Válasz | #1004 
Érték ár arányban ez tűnt a legjobbnak. Sőt. Gyakorlatilag olcsóbb volt mint a metzeler, és a heienau. A wee rubbert próbáltam kismotoron, nekem nem vált be. Csak hogy számszerű legyen a dolog a 2 pirelli volt 21. rugó.

 © satyapapa2014. márc. 12. 16:51 | Válasz | #1003 
Jó választás...Nekem is az van a 400-as maján
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsé2014. márc. 12. 15:26 | Válasz | #1002 
Jelentem én is beruháztam két új gumedlire. Nem volt egyszerű a döntés, pirelli lett belőle.

 © satyapapa2014. márc. 08. 15:55 | Válasz | #1001 
Az komoly,,,tapadni fog mint a ragszalag..
06304373303-vagyok elérhetö

 © Pazo2014. márc. 08. 13:44 | Válasz | #1000 
Ma beújítottam az első gumit, metzeler, mint a hátsó.
tel.sz: 06 30 445 85 96

 © Tamas_812014. márc. 05. 21:31 | Válasz | #999 
Tegnap elmentem az új gumiért, jónak tűnik.
Esetleg tudja valaki, hogy milyen szerszámok kellenek a hátsó kerék leszereléséhez? Szüleim garázsába tettem le és ott nincs semmi, én viszont nem szeretnék rengeteg kulcsot egyebet átvinni ha nem muszáj.

tamas2014. márc. 03. 15:34 | Válasz | #998 
Jó döntés!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Tamas_812014. márc. 03. 15:21 | Válasz | #997 
Sikerült döntenem, a Michelin Power Pure Sc gumija lesz számomra a nyerő, ebből a fajtából van méret előre is.

 © satyapapa2014. márc. 03. 10:38 | Válasz | #996 
egy személy esetén (kis terhelés) nincs nagy szerepe hogy 56-62p (szerintem),,,,
-
A klubban nem az dönt hogy kinek milyen pöpec a gépe,,,szivesen látunk mindenkit.Más ily jött már erösen használt,kopottas géppel is.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Tamas_812014. márc. 03. 10:29 | Válasz | #995 
Ez a WeeRuber valóban sokkal olcsóbb, bár ebből meg van 5 fajta ugyanabból a méretből és nem igazodok ki közöttük,mert nincs a szokásos 56p vagy 62p feltüntetve.
A gurulást még meglátjuk, mert én főleg mint munkába járó eszközt vettem a kis Mayát és ezért messze nincs olyan szép állapotban mint az itteni tulajoknak, kellemetlenül meg nem szeretném lrezni magam emiatt.

 © satyapapa2014. márc. 03. 09:53 | Válasz | #994 
Azért talira-gurira csak eljössz velünk.??
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. márc. 03. 09:51 | Válasz | #993 
Eloszlik a súly, de nem arányosan. A robogóknál lényegesen nagyobb tömeg jut hátra.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. márc. 03. 09:44 | Válasz | #992 
Hát akkor talán még WeeRuber gumi is megfelelö,,az is nagyon olcsó és az igényeidnek megfelelö lehet.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Tamas_812014. márc. 03. 09:31 | Válasz | #991 
Köszönöm! Azért kérdeztem,mert akkor olyat kell vennem hátra amiből létezik első méretre való is, így azért szűkül a választás, ami egyáltalán nem baj. Én meg sima mezei városi felhasználó vagyok, Bp. táblát nem igazán fogom elhagyni, sportosságról meg főleg nem beszélnék, mert akkor nem 250-es robogót veszek :)

 © satyapapa2014. márc. 03. 09:27 | Válasz | #990 
Lehet használni eltérö márkáju gumit.. de jobb lenne ha egyforma lenne. Tudod te is hogy az eltérő tipusok más keverékü gumit készíthetnek.Ez vizes, úton hideg guminál, okozhat meglepetést,ezért is érdemes ebben az esetben óvatosabban haladni..A robogó farnehéz és nagy a rugózatlan tömege,ezért kényesebb a gumira mint a hagyományos motorok..Száraz nyári közlekedésben nem gond az eltérö gumi.
Sportosabb vezetés esetén sokkal gondosabban kell gumit választani.viccesebben-((Városi nyári araszolós, tötymörgéses közlekedésre még a végtelenitett orosz slag is jó.))
06304373303-vagyok elérhetö

 © Tamas_812014. márc. 03. 08:51 | Válasz | #989 
Szia
Köszönöm a tippet,találtam egy kékhold nevű céget ahol elég jó árakon vannak a gumik ha webshopon keresztül veszem meg.
10 és 12 ezer között elég sok márkából lehet válogatni, szerintem innen rendelem meg.
Ami még nem világos, hogy a Mayára 56-os vagy 62-es gumit érdemes venni. Találtam egy táblázatot ami szerint ezek az értékek a súlykódok és az 56-os 224kg-t a 62-es 265-t jelent.Ez most hülye kérdés,de abroncsonként kell érteni a terhelést? Úgy értem eloszlik a 224/224kg az első hátsó gumikra? A forgalmi szerint 155kg üresen a gép,a max terhelhetősége meg 335kg, úgyhogy biztos így lehet.
Ja igen, robogónál van megkötés, hogy az első és hátsó guminak a típusának meg kell egyeznie? Megmondom őszintén nem emlékszem már a műszakira... :(

 © satyapapa2014. márc. 03. 06:13 | Válasz | #988 
A szomszédomban a gumis azt mondja hogy a motorgumik még csak mostanában kezdenek bejönni, most alacsony a raktárkészlet..Ha tudsz várj kb egy hónapot,,nagyobb lesz a kinálat,,és talán kedvezőbb áru gumit is kapsz .
06304373303-vagyok elérhetö

 © Tamas_812014. márc. 02. 21:35 | Válasz | #987 
Sziasztok

A jövő hétre tervezem az új hátsó gumi vásárlást, olvasgatom lelkesen a topicot,nézem mi jó, mi nem jó, viszont az rmc motors-nál most akcióba van egy bizonyos kenda k453 4pr tl abroncs. Hallottatok már erről? Vagy valaki nem tud véletlenül olyan helyet ahol akciós a gumi, akár első-hátsó egyben,mert szerintem az is csere érett lesz.
Köszi!

tamas2014. jan. 29. 07:45 | Válasz | #986 
Ez az egész beállítósdi attól függ, milyen a vezetési stílusod (sportos ill. uras), mikor üt fel a teleszkóp -mikor koppan-, mekkora a terhelés (a robogók zöme eleve farnehéz).
Nem mellékes mit bír az utas, nekem Kata a komfortos, lágyabb rúgóbeállítást tolerálta. Szűk határokon belül a keréklégnyomással is próbálkozhatsz, de a alacsonyabb a lègnyomás, nagyon hamar instabbillá válhat a háta, kemény gumival meg megcsúszik. A kopási problémákról nem is beszélve.
Egyszóval, próbàld így is, úgy is, ami Nektek megfelel, azt vàlaszd.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © diosi gábor2014. jan. 28. 23:42 | Válasz | #985 
gyerekek. azt szeretném megkérdezni hová álitsam a hátsó rugót mert mi állandóan ketten megyünk . jelenleg a legmagasabb fokozatban van és nagyon keménynek találom? sziasztok..

orpi552014. jan. 23. 16:19 | Válasz | #984 
Oké! Én laposra verem,de aztán jön Tamás ötlete...és vagyunk egy páran a klubban!
Teee nagybajúszú kanizsai zsivány.

Feco2014. jan. 23. 12:03 | Válasz | #983 
A Tiédet Te vagy a főnök...De rendesen ám...!!
Motor után,első a család legyen!

tamas2014. jan. 23. 06:45 | Válasz | #982 
Majd ha mindenki a Tiédet...! :-D :-D :-D
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2014. jan. 23. 06:31 | Válasz | #981 
Mindenki neee...! Először Orpi, aztán mindenki!!!!
Motor után,első a család legyen!

tamas2014. jan. 22. 23:40 | Válasz | #980 
Vagy ha nem veri laposra, legalább verjen be egy féldecit!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. jan. 22. 22:11 | Válasz | #979 
Ja-
06304373303-vagyok elérhetö

talicskas2014. jan. 22. 21:24 | Válasz | #978 
Bocsánat "Ehhez......" jav.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2014. jan. 22. 21:18 | Válasz | #977 
Ehez csak annyit fűznék hozzá, hogy mindenki verje laposra :-)
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

Papp László2014. jan. 22. 19:43 | Válasz | #976 
Kedves kis Orpi! Nagyon köszönöm felkérésedet! Én elsősorban korrózióvédelmi szakember vagyok, qjárok az országos tanácsba is, ahhoz, hogy annak idején bevegyenek, esküt kellett tennem, melyből egy részlet, hogy a korróvédelemért keményen dolgozom, de azt soha meg nem szüntetem, mert az állunk felkopik. Szóval szívesen segítek neked a féldecit fogyasztó motor sofőrön, jaj bocsánat Majestyn. De jelenleg némi birs alapú etanol előállítása a legfontosabb feladatom, ez fűtőanyagként és egyben inhibítorként is működni fog, jó néhány emberi egyeden.
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

orpi552014. jan. 22. 18:04 | Válasz | #975 
Szia Laci!

Kis orpi vagyok! Elkezdtem az ELTÉ-n a vegyészszakot,elég jól megy szerencsére. Elsősorban is az alant publikált doktori disszertációd alapján beválasztanánk a haverokkal az ELTE Motorgumikkal foglalkozó újonnan alakult tanszékébe docensnek!
Ha mi ketten konzultálnánk(Én mint gyakorló elsőéves kémiás hallgató) eljuthatnánk odáig,hogy kizárólag a Yamaha Majesty Club tagjainak megalkotnánk egy olyan gumit ami soha nem kopik el, tapadása első osztályú, sőt minden egyes fordulatnál 1 cl benzint pumpálna a tankba. Ezen felül kedves gazdáját ellátná minden földi jóval(sör,bor,pálinka,16 éves és még ami kell.) Akinek ennél is több kell az meg fizesse meg!!
Én ezen dolgozom mer a Fater nem hagy békén...,ha van ötleted/javaslatod egyeztessünk!

oborzilió2014. jan. 22. 17:20 | Válasz | #974 
Satyapapa!Megkérdeznéd a gumis szomszédodat hogy mennyibe kerül nála egy 100/90/18-as gumi? előre is köszi.

Papp László2014. jan. 22. 11:50 | Válasz | #973 
Kedves Barátaim! Dehogy szeretnék én vitázni, az adatokat csak az érdekesség kedvéért osztottam meg veletek! A google-ról meg csak annyit, hogy ha helyes adatokkal, már legépelve ott a szöveg, mért is ne Schmittelné az ember fia, végül is ez nem doktori!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

tamas2014. jan. 21. 22:24 | Válasz | #972 
Jaj, bocsánat, valamit félreérthettem! :-)
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. jan. 21. 22:02 | Válasz | #971 
Nem emlékszem hogy bárkivel is vitáztam volna itt a gumi ügyben!!!,,
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522014. jan. 21. 20:53 | Válasz | #970 
Ez itt a Google a barátom!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

gábor2014. jan. 21. 20:30 | Válasz | #969 
Ez itt a robogó klub???
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

tamas2014. jan. 21. 19:43 | Válasz | #968 
Satya...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

orpi552014. jan. 21. 18:40 | Válasz | #967 
Ámen...

 © juhász béla2014. jan. 21. 17:25 | Válasz | #966 
Na erről van itten nagyba szó uraim,és ezek után remélem sok ember tisztábban látja ezt a guminak csufolt terméket......Szóval 10 m-es fa 24 óra 7g kaucsuk, mennyi gumi is készül naponta!.....Ne legyetek olyannyira hiszékenyek a gyártók adataival szemben,mert ha már a fele is igaz lenne már akkor nagyon jól járnánk,de ezek szerint a fele sem igaz amit állitanak.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

Papp László2014. jan. 21. 17:09 | Válasz | #965 

A KAUCSUK ÉS A GUMI
A gyakorlati élet szempontjából legjelentősebb izoprénvázas szénhidrogén a kaucsuk. A kaucsuk óriásmolekulái az Amazonas vidékén vadon termő fa (Hevea Brasiliensis) és más növények (pl. kutyatej, gyermekláncfű) nedvében, a latexben fordulnak elő. (A kaucsuk elnevezés a kahucsu = „síró fa” indián szóból származik.) A latex 30–35% kaucsukot tartalmaz..
A kaucsuk* molekulái 8000–30000 izoprénegységből épülnek fel, így a természetben előforduló legnagyobb molekulák közé tartoznak. A hosszú szénlánc a kettős kötések mentén végig cisz-szerkezetű.

A gyakorlatban csak a kaucsukfa nedvét alkalmazzák kaucsuk kinyerésére, mert egy közepes nagyságú fából (kb. 10 m magas) is csak napi 7 g latex nyerhető ki. A kaucsukfa kérgét több helyen bemetszik, és a kifolyó tejszerű latexet összegyűjtik.
A latexet savval kezelik (megalvasztják), majd a vizet eltávolítva jutnak a nyers kaucsukhoz. A nyers kaucsuk sárga színű, nyúlós, képlékeny anyag, amely a hőmérsékleti hatásokra igen érzékeny. Benne az óriásmolekulák egymással összegubancolódva helyezkednek el, amelyek húzás hatására kinyúlnak, valamelyest elrendeződnek egymás mellett. Erősebb húzásra elválhatnak egymástól, mivel csak gyenge másodrendű (diszperziós) kölcsönhatás működik közöttük. A kaucsuk ilyen formában gyakorlati célokra (pl. autókerék-abroncsok készítésére) nem alkalmas, mivel könnyen szakítható, melegben nyúlóssá, hidegben pedig rideggé válik.

A gumi depolimerizációja, és a keletkező gázok reakciója a brómos vízzel.
Milyen gázok keletkezhetnek?
A fenti ábrán bemutatott módon melegítsünk óvatosan gumicsődarabokat! A keletkező gőzöket vezessük brómos vízbe!
A gumicsődarabkákat óvatosan melegítve, és a keletkező gőzöket brómos vízbe vezetve, a brómos víz elszíntelenedik.
Hevítés hatására a kaucsuk depolimerizálódik, és a keletkező izoprénmolekulák addíciós reakcióba lépnek a brómmal.

Az előző kísérlethez hasonlóan hevítsünk gumicsődarabkákat kémcsőben, majd tartsunk a kémcső nyílásához ólom-acetát-oldatba mártott szűrőpapírcsíkot!
A gumicsődarabkák hevítésekor keletkező gőzök hatására az ólom-acetát-oldatba mártott papír megbarnul, illetve megfeketedik.
Hevítés hatására a gumi kéntartalma (záptojás szagú) kén-hidrogén alakjában távozik, amely az ólom-acetáttal fekete színű ólom-szulfidot (PbS) képez.
A természetes kaucsukból vulkanizálással rugalmas gumit* állítanak elő. A vulkanizálás úgy történik, hogy a nyers kaucsukot öszszegyúrják néhány százalék (3–5%) kénporral, majd 130–140 0C-ra hevítik. A vulkanizálás előtt a kénnel együtt egyéb anyagokat is kevernek a nyerskaucsukhoz: vulkanizálásgyorsítókat, töltőanyagokat (pl. korom, kréta), szerves színezékeket, öregedésgátlókat, konzerválószereket és szagjavítókat.

Térhálós polimer
Vulkanizáláskor a szomszédos poliizoprén láncok kettős kötései néhány helyen felszakadnak, és a szénatomok a kénatomokkal alakítanak ki kötéseket. Így a kénatomok (ún. kénhidak) összekapcsolják a szomszédos láncokat, és ezáltal egy térhálós szerkezetet alakítanak ki. A térhálós szerkezet teszi lehetővé a gumi rugalmasságát.
Minél nagyobb a gumi kéntartalma, annál kevésbé nyújtható, annál keményebb.
A 30%-nál magasabb kéntartalmú gumi az ebonit** (keménygumi).


A gumi rugalmasságát szerkezete biztosítja
A járműipar rohamosan növekedő nyersanyagigényét természetes kaucsukkal már nem tudják fedezni. Ma a gumitermékek nagy részét nem természetes kaucsukból készítik, hanem telítetlen szénhidrogénekből polimerizációval hozzák létre. Régebben az izoprén mesterséges előállítása túl költséges volt, ezért helyette az olcsóbban előállítható butadiént használták. A butadién polimerizációjakor nyert polibutadién a nyers kaucsukhoz hasonlóan vulkanizálható. Miután az izoprén olcsó szintézise is megoldódott, ma a mesterséges kaucsuk molekulái ugyanolyanok, mint a természetes kaucsuké.
A mesterségesen előállított kaucsukot műkaucsuknak, a belőle vulkanizálással nyert gumit pedig műguminak nevezzük.

Szóval 10 m-es fa 24 óra 7g kaucsuk, mennyi gumi is készül naponta!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

tamas2014. jan. 21. 17:03 | Válasz | #964 
Legalább a Vegyésszel ne vitázz...
Te elolvasod minek kéne benne lennie, Ő meg megmondta mi van benne. Jelentős különbség!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. jan. 21. 10:22 | Válasz | #963 
Ezek az anyogok,alapanyagok. A keverési arány a gyártól függ illetve hogy milyen gumit akar elöállitani,,
Én emlékszem hogy a zsigámon a Y stomil gumi jó esetben 35 ezret ment ell,, Most a zafirámon a "modern" 7éves, Kléber gumiba 70ezer van és még tök jó állapotu.
Azért most a mai világba is lehet jót és tartósat venni,
Sok esetben a gumi összetételét leirja a gyártó igy a táblázat alapján sejthetö a tulajdonsága.
06304373303-vagyok elérhetö

 © juhász béla2014. jan. 21. 10:12 | Válasz | #962 
Ha ez mind jelen lenne a megfelelő arányban a mai gumikban ,akkor ráérnénk 10 évente cserélni gumit.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © satyapapa2014. jan. 21. 07:13 | Válasz | #961 
A jelenleg elöirásoknak megfelelö abroncsgyártás:
A felhasznált anyagok közül a kaucsuk típusai:

NR (természetes kaucsuk)
SBR (butadién-sztirol kaucsuk)
BR (butadiénkaucsuk)
IIR (butilkaucsuk)
EPDM (etilén-propilén kaucsuk)
A vulkanizálás hatóanyagai:

Vulkanizálószerek (általában kén)
Gyorsítók
Aktiválószerek
Késleltetők
Öregedésgátlók:

Fényelnyelő és -visszaverő viaszok
Szabad gyököket hatástalanító inhibitorok
Töltőanyagok:

Korom (carbon black)
Szilícium-dioxid (silica)
Kaolin
Lágyítók:

Ásványi olajok (kőolaj- és kőszénszármazékok)
Növényi olajok
Gyanták
Egyéb adalékok és segédanyagok:

Lebontószerek
Színezékek
Égésgátlók
Tapadásfokozók
Ragadásgátlók
Szilárdsághordozók:

Viszkóz
Poliamid (még mindig az alifás poliamidok az elterjedtek, mivel a kevlar nagyon drága)
Poliészter
Acél
06304373303-vagyok elérhetö

Papp László2014. jan. 20. 21:32 | Válasz | #960 
Sziasztok! Csak egy szösszenet, olyan, hogy kaucsuk a mai gumikban, talán 15 éve nincs, is talán szintetikus kaucsuk utánzatok, de leginkább elasztomerizált ( lágyított ) műanyagok alkotják a mai kor gumiait. Poliuretánok, poeszterek, stb.... Màr nem is vulkanizálás van, térhálósítás!!! A vegyészek jót kísérleteznek a járművezetők bőrén, leginkább a forma 1-ben, de az olcsóbb gyártók a közutakon is. Valami néha összejön és valami nem!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

tamas2014. jan. 18. 22:43 | Válasz | #959 
Hiába na, jó a Mesterem! :-)
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


1 [2] 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől