Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 150 főtengely
yp 150 főtengely kerestetik

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


Ifj. Posta Sándor2011. dec. 06. 20:30 | Válasz | #85 
Kisrobogóknál az esetek túlnyomó részében acél a külsö tárcsa. Olyannyira, hogy propeller sincs rajta hanem az egy külön egység ami a tárcsa után megy fel a főtengelyre és egy csillag alakú fém fogja meg ami szintén beleül a ricnibe, hogy a főtengely azt is magával vigye majd ez után jön egy alátét és az anya.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Botos Gyula2011. dec. 06. 19:37 | Válasz | #84 
Annyira alumínium ,hogy fogja a mágnes de ez egy Honda Tact . Nagyobb teljesítményű gépnél a helyzet még kritikusabb !!
Honda FJS 600

gábor2011. dec. 06. 17:12 | Válasz | #83 
Azért érdekes hogy egy alumínium tárcsa ledarálja az acél főtengelyt.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

Botos Gyula2011. dec. 06. 16:31 | Válasz | #81 
Csak a saját esetemet említeném , igen drága mulatság volt , mert 2x kellett ki - be szerelni a főtengelyt . A szíjtárcsa ledarálta a felrakott ricniket és + belemart a főtengelybe egy 4mmm hornyot . Kuka a gyári szíjtárcsa és az agyonnyalt főtengely is .
Honda FJS 600

 © jlaszlo812011. dec. 06. 16:02 | Válasz | #80 
Na most az ellöb lereszeltem a félrenyalt részeket a ricnik melöl, és letudtam szedni a variátort, meg ami allata van, azok tökéletesen fogják az elnyalt részen a főtengelz ékszíj tárcsayt :)A hibát valami kontár idézte elő mert nem rég vettem és most volt idöm leflekszelni az anya csavart mert oda volt hegesztve de csak 2 mm kellet leszedni, a főtengelyem még jó lesz 1 darabig, de az ékszíj tárcsám kuka mert annak a racsnis része nem paszolt nem gyári azért ette meg a főtengelyt azon a részen, külső belső ékszíjtárcsa kell csak egyelöre. :) (Ha valaki tud felujitottat engem érdekelne)

Feco2011. dec. 06. 15:41 | Válasz | #79 
Ne az a baj hogy edződik, hanem a felrakásnál a melegtől elgörbül.Elég ha üt egy tizedet és már szétrázza, nem marad meg az anya rajt.Az igazi megoldás kiszed, kuka és új.
Egy kísérleti próbálkozásod lehet: kihézagolod úgy, hogy a bordák még legalább 50%-ban fogjanak, és utánahézagolod a kuplung felőli oldalt. Nem lesz sétagalopp, sok szerencsét!Egy kis DIO-t csináltam egyszer, még elment egy nyarat, de csak kikövetelte az új tengelyt!!!
Motor után,első a család legyen!

 © sp1szacsa2011. dec. 06. 15:24 | Válasz | #78 
Meglazult a variátor anya? De szerintem lehetne aláhézagolni, hogy fogjon a ricnin. Ha nem akkor az a baj, ha fel is rakják akármivel is, fel edződik a tengely és eltörhet...
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

 © jlaszlo812011. dec. 06. 15:14 | Válasz | #77 
Sziasztok,következő kérdésem lenne lyen tipusu főtengely hibával találkozot e már valaki és ha igen hogy lehetne javitani a blokk szétszedése nélkül, de legalábis ha szét kell szedni megmenti a főtengelyt? főtengely

 © SPOJLERES2009. nov. 23. 01:54 | Válasz | #76 
MÉG egy adatot kihagytam a 31mm es also hajtokar csapszeg hossza aszem 47mm

 © SPOJLERES2009. nov. 22. 19:45 | Válasz | #75 
bocsi ez a 150 es és én is ugytom hogy a lökethossz egyforma a henger különbözik 53mm és 59mm
és ezekhez lehet tuning hengerként 63mm est találni
az adatokat jol leirtam igaz

 © Zsolt2009. nov. 22. 19:33 | Válasz | #74 
Nem baj Fecó,ne siess. A héten bőven ráér!
Zsolt

Feco2009. nov. 22. 19:32 | Válasz | #73 
Nagyon el van sufnizva és hideg van holnap előszedem!
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2009. nov. 22. 19:29 | Válasz | #72 
150-es nem?
Amúgy ha ez a hajtókar ügy bejönne,akkor rohadt olcsón lehet majd generálozni kis majákat!
Zsolt

Feco2009. nov. 22. 19:28 | Válasz | #71 
Akkor most ez 25-ös, vagy 150-es? ezt nem írtad!
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2009. nov. 22. 19:27 | Válasz | #70 
Köszike. Megvárjuk majd Fecó adatait. Ha a gyanúm bejön, akkor egyforma lehet,vagyis olyan mint a 125 és 150 ETZ, amik csak a dugattyú átmérőben különböznek.
Zsolt

 © SPOJLERES2009. nov. 22. 19:08 | Válasz | #69 
A hajtokar csapszeg átmérő 31mm
a dugattyucsapszeg 15mm
a hajtokar szélessége a dugonál 16.95mm
a hajtokar szél az also csapszegnél16.75 de valszinü kopott kicsit már
a hajtokarcsapszegnek a tügörgő nél 41.00mm az átmérője és az utolso adat a két csapszeg távolsága 98mm illetve ez a távolság a központjuk távolsága
van még a tügörgö ami adott átmérőben 31x41 és 16mm széles lehet
örülök hogy segithettem

 © SPOJLERES2009. nov. 22. 18:57 | Válasz | #68 
én most mindjárt megmérem de aszem egy forma lesz

Feco2009. nov. 22. 17:29 | Válasz | #67 
Holnap előszedem !!
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2009. nov. 22. 15:53 | Válasz | #66 
Guszti és Fecó! Tegyünk már ennek a végére pontot, vagyis a 125-ös hajtókar jó a 150-esbe? Mindkettőtöknek van bontva. Beírnátok ide a főbb adatokat? szem átmérő lent/fent és szélesség lent/fent. Köszi!
Zsolt

 © SPOJLERES2009. nov. 13. 07:18 | Válasz | #65 
EL fogsz késni én már bent voltam 5:40 kor:-)
DE hálistennek semmi melo B-)

 © baranyai.imre2009. nov. 13. 05:40 | Válasz | #64 
Szerda lesz belőle.

Most én is indulok mert felcsaptam rabszolgának.

 © SPOJLERES2009. nov. 12. 21:14 | Válasz | #63 
jooo de én most hétfőig délelőttös vagyok kedd szerda szabadnap meg a csütörtök is majdnem attol éjszakás leszek
holnap rálépek a témára jo erősre csinálom és esetleg majd gyengitel rajta ha kell

 © baranyai.imre2009. nov. 12. 20:48 | Válasz | #62 
Ügyi vagy!
Valamelyik nap kimegyek egy kis söröcskével
Majd kidumáljuk a témát.

 © SPOJLERES2009. nov. 12. 20:38 | Válasz | #61 
lehet nem jol irtam le a gyürüforgatást , de számomra meg az az érthetetlen hogy a főtengely csere előtt jo volt a motor ezen része utána meg már nem vagyis füstölt mint állat
de majd egy turán sörözés közbe elmesélem akit érdekel részletesebben amugy jol megy a gép csak a kuplung ferodolozás ojan jol sikerült hogy alig huzom a gázt már harap vagyis kisseb fordulattal indul de azért nem gyorsul jobban csak később mikor már jol tapad a pofája , de nagyon nem mertem menni mert csak hátso tárcsám volt a féken első még meg a másik hátso oda van szabájozni

Feco2009. nov. 12. 20:12 | Válasz | #60 
Bár a "gyűrűforgatás" kicsit érthetetlen, de gratulálok!
Motor után,első a család legyen!

 © SPOJLERES2009. nov. 12. 16:06 | Válasz | #59 
Sziasztok kicseréltem a hengert-dugot gyürüstől a másikra és ugy forgattam a gyürüket ahogy a legjobban illeszkedik a henger falához
és már igy nem füstöl Mindjárt megyek is vele pár kört

 © SPOJLERES2009. nov. 11. 09:06 | Válasz | #58 
JO a kérdés de nem az átmérőböl köszörültem le a 0.5mmt hanem a kerületböl talán 1.5mmt
de mint mondottam ez már igy ment 1x és nem füstölt

 © Zsolt2009. nov. 11. 08:34 | Válasz | #57 
Milyen technikával köszörülted le a 0,5 millimétert?
Zsolt

 © SPOJLERES2009. nov. 11. 07:37 | Válasz | #56 
IGEN csak a lehuzo a 60 as beköszörültem amugy meg a henger falán ugyanugy fekszik fel mint az 59.5 ös kompresszio gyürü +néztem
de ez 1x ill már kétszer össze szerelve ment már, és jo volt teljesen azért ez a tanácstalanság
ugyanis a hajtokar tügörgö beragadása miatt állt meg

Feco2009. nov. 11. 05:56 | Válasz | #55 
HA 59,5-ös kellene akkor a 60-assal hogy szerelted, a diletálóhézaggal mit csináltál?A körívek hogyan ülnek a henger falán?Vagy csak a lehúzó 60-as?
Motor után,első a család legyen!

 © SPOJLERES2009. nov. 10. 20:40 | Válasz | #54 
Akkor a motor most a káros szenvedéjektől nem mentes:-)

 © SPOJLERES2009. nov. 10. 20:37 | Válasz | #53 
Sajna már néztem ott az elsö hajtokar felujitásnál és nem tudtak segiteni
sehol nem kaptam 59.5mm es gyürüt
most a 60mm es van benne, de ezzel már ment 1x jol

 © satyapapa2009. nov. 10. 20:26 | Válasz | #52 
Benzin üzemü jármüvek esetén,a "kék füst" megjelenéséhez 6-8 százaléknyi olaj már elgendö.Égéstérbe kerülése esetén a kipufogó gáz szine enyhén kék lesz,és fokozottan mérhetö kénszármazékok jelennek meg.A kén megjelenése az égéstérben a fémalkatrészekre káros hatást gyakoról.
06304373303-vagyok elérhetö

 © SPOJLERES2009. nov. 10. 20:13 | Válasz | #51 
Igazad lehet tévedni emberi dolog , mondjuk keverék benzin nincs itthol de gázolaj van ,+nézem nem e azt öntöttem bele;-):-(

talicskas2009. nov. 10. 20:03 | Válasz | #50 
csak némi szösszenet....

vajon mennyi olajnak kell a kipun távoznia, hogy lehessen látni a füstjét, mert úgy tudom és mivel a kipufogó utánégetős ezért még a Guszti nagy mértékű olajfogyasztását sem lehetett érzékelni füstileg...

Ja és a Topi régi mocijának az olaját is elégette a kipufogó!!!!

akkor miért fűstől???? és mennyi olaj kell hozzá, hogy nem égeti el a kipufogóóó
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © baranyai.imre2009. nov. 10. 18:56 | Válasz | #49 
Guszti!
A Baross utcán kéne megnézni nincs e nekik lehúzó gyűrű ebben a méretben.Esetleg gyári gyűrűket a másik dugóra.

tamas2009. nov. 10. 17:33 | Válasz | #48 
Tudom primitív a kérdés, de én magamból indulok ki. Pl: Nem maradhatott ki valami csodálatos véletlen folytán az olajlehúzó gyűrű, vagy nem kerülhetett fordítva a dugattyúra? esetleg összecserélted az üzemanyagos kannákat és keveréket öntöttél bele? Szóval arra gondolok hogy az ember képes elkövetni blőd dolgokat is. Velem párszor megtörtént, el se mesélem mert hülyére röhögitek magatokat. Tévedni csak az tud, aki dolgozik!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOJLERES2009. nov. 10. 16:02 | Válasz | #47 
KÖSZI akkor a sörözést nem felejtem el;-)
szavadon foglak, mindjárt hivom imit csak nem értem még rá most jöttem délutánra
Raktam már pár motort össze de igy még nem jártam

talicskas2009. nov. 10. 15:49 | Válasz | #46 
Guszti!

szolj Imrenek, nagy spiller es meg allitolag a sort is szereti:))))
En sorozesben tudnek szegiteni....sajna masban nem igen:((
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © SPOJLERES2009. nov. 10. 12:57 | Válasz | #45 
Sziasztok össze raktam a gépet, mindent ugy ahogy elözöleg már 2x
csak most nem felujitott fötengellyel hanem használttal. A lényeg elsöre beindult de nem volt alapjárat, beállitottam majd minden jo volt rajta hangja is nem is melegedett,
hanem trabant modjára füstölt és nem hagyta abba melegen se, 2x átnéztem a vezérlést és jo, vagy mégse esetleg más tipp mi lehet a baja
köszi elöre is

 © baranyai.imre2009. nov. 02. 20:01 | Válasz | #44 
Akkor duplán zsír

 © SPOJLERES2009. nov. 02. 19:50 | Válasz | #43 
az is benne van habár majdnem ojan kopottasra van kopva a görgők fele mint az enyimben ugyhogy azt majd veszek ujat de a vario tárcsák még elfutnak majd megmutatom ha jössz
a kuplung viszont sztem hibátlan de ráférne egy kis ferodolozás az enyémet épp most csináltattam meg 3 rugoért plusz a fékbetétek párja is 2x3 rugo volt a szij 21mm es
most néztem jobban a szelepbe belevert a dugo gondolom utolérte :) és a szelep elhajlott és ugy maradt nem ment vissza ahoz már gyenge volt a rugoja, vagyis ez lett a motor veszte az én szerencsémre

 © baranyai.imre2009. nov. 02. 19:28 | Válasz | #42 
ZSÍR.A varió is benne van?

 © SPOJLERES2009. nov. 02. 18:52 | Válasz | #41 
Na rászántam magam a főtengely ügyben és megvettem itt közelben a 150es blokkot most bontottam meg, a szelepbe belevert a dugo, gondolom megszorult vagy rugotörés, még nem jutottam odáig, de a dugo nem sérült ja és a főtengely még gyári, állitolag 30ezer van benne és hibátlan,
a henger alapméret, az olajlehuzogyürü viszont már nem is tudot volna tovább kopni mert nem áll ki a dugóbol
ez mindösszesen 25 ezerért felnivel gumival sztem megérte

 © SPOJLERES2009. okt. 18. 06:29 | Válasz | #40 
Köszike. korán keltél, én éjszakás voltam most meek aludni
szép napot nektek meg a turázoknak

 © Zsolt2009. okt. 18. 04:19 | Válasz | #39 
Sima hajtókar cserével orvosolható a probléma, ill, kell majd két csapágy is a főtengely javításhoz. A probléma még abban áll, hogy a hajtókar magában is van vagy 30 rúgó, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy abban a két debreceni dugattyú üzletben lehet majd valami helyettesítő cseredarabot is találni olcsón. Egyenlőre szerintem ne kapkodj, a gépet úgy is le kell tenni, tavaszig meg csak összehozzuk valahogy a blokkfelújítást.
Zsolt

 © SPOJLERES2009. okt. 18. 00:11 | Válasz | #38 
igen már láttam nem merek beleugrani elég siralmas állapotba van
és le is van pusztitva rendesen és érdekes mért csak a főtengej maradt benne :-o

 © SPOJLERES2009. okt. 17. 23:58 | Válasz | #37 
Köszke megnézem
64 ezer és 120ezer közt már találtam főtengelyt:-(

 © baranyai.imre2009. okt. 17. 21:07 | Válasz | #36 
Javitás-karbantartás topic 2651-ben a link egy majesty blokk 20 e-ért.

Feco2009. okt. 17. 20:59 | Válasz | #35 
Tavaly vettem, a neten 55-ért rendeltem 25-öshöz főtengelyt, az ugyanaz mint az 50-es. Sajnos a vebcímre már nem emlékszem de ha beírod a keresőbe akkor hamar megtalálod.Talán nem változtak az árak!
Motor után,első a család legyen!

 © baranyai.imre2009. okt. 17. 20:00 | Válasz | #34 
Igy van! Eléggé alul van méretezve,s az olaj hiány csak egy lapáttal a tűzre.
Ez van

 © SPOJLERES2009. okt. 17. 19:56 | Válasz | #33 
köszi és hol tudnám jo árban beszerezni az OLYMPIÁT mondjuk az idén már ugy se lesz kész annyira nem sürgős

 © Zsolt2009. okt. 17. 19:53 | Válasz | #32 
A főtengely/hajtókar nem az olajhiány miatt megy ki, hanem mert ez a típushibája a majestyknek. Persze ez nem 10-20 ezernél jön elő,hanem olyan 50 körül. Hajtókar van többféle, felújítani meg nem szabad.Mi a 250-esnél az Olympiára szavazunk.
Zsolt

 © SPOJLERES2009. okt. 17. 19:43 | Válasz | #31 
ja szeretnék ujat mert a felujitottba sem nagyon bizok meg a használtba se nagyon de mejik minőség legyen vajon aszem már láttam
DR;
OLYMPIA;
RMS;
TOP RACING;
minőségüeket különféle oldalakon

tamas2009. okt. 17. 19:21 | Válasz | #30 
Szia! Ha összejön a főtengely (remélem újat tudsz szerezni!) szakemberrel rakasd be mert nagyon fínom munka!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOJLERES2009. okt. 17. 15:52 | Válasz | #29 
SZiasztok én is főtengelyt keresnék 150 eshez több oldalon több márkát találtam hol mejiket érdemes
megvenni ami jo is és megbizhato oldal
sajna olajhiány miatt hajtokarcsapágy szétment a többi minden hibátlan

Feco2008. szept. 20. 06:32 | Válasz | #28 
Még pár száz km és nekiálok a vizsgáztatásnak , mindent lefénymásolok és leírom az ügymenetet.
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. szept. 20. 06:04 | Válasz | #27 
Akkor valami nem ment "át" rendesen mert pdf-ben magyarázószöveggel küldtem őket! Külön fotót csak a galériába szánt kész gépről küldtem. Elküldhetem mégegyszer ha gondolod!Összeszedhetem Word-be is mégegyszer ha gondolod!Sajnos az összeállítást nem tudtam fotózni mert már annyira siettem !Fotós segítségem éppen akkor nem volt!
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. szept. 19. 09:57 | Válasz | #26 
Fecó! A felújításról csináltál pár képet. Szeretném ha az összes anyagot rendeznéd és megküldenéd nekem. A kis majákról szerelési anyagunk nincs még. Az egész Word-ben volna a legjobb képekkel, magyarázatokkal. Én majd átfordítom pdf-be.
Zsolt

Feco2008. szept. 19. 06:21 | Válasz | #25 
Ha minden rendben van nem hiszem,hogy gondod lenne a 120-al! Talán a hétvégén lesz rá alkalmas idő!3-400 után én megnézem a végét, ha elég meleg lesz! Kicsit kicsúsztunk a szezonból!Az enyém még meg sem színezte az olajat alig látom a nívón.3-400-nál gondoltam a cserét, ha nem sötétül be akkor várok vele.Furcsa a kétütemű után .. ez 50-60-ig lusta utánna kezd menni, azok meg induláskor egykerékreálltak!A röpsúlyokon kevés a ferodorom, lehet ez az oka!
Jó hétvégét!
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. szept. 18. 21:12 | Válasz | #24 
Ja, ja, meg képe húznom a fülit, de én is fázom rajta. Különben úgy tűnik mintha picit kevesebb lenne benne az olaj (ma nézegettem) de nem vagyok benne biztos. Rátölteni nem akarok, úgyis cserélem. Ha el is tűnt belőle egy pici, nem hiszem hogy káros lenne, mert az illeszkedések még annyira nem pontosak a járatás elején. Majd olajcsere után mutatja meg magát igazán. Ha 1'000km után sem kell tölteni rá, nos akkor leszek nyugodt.
A sógor Pegaso-ja is készen van, de Miskolc cca. 55 km, arrafelé is nagy a hideg. Különben kíváncsi vagyok mennyit fog menni. Ha nem jön ki belőle a 120km/h laposon, megrugdosom a kipufogóját gumicsizmában!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. szept. 18. 20:18 | Válasz | #23 
Lelkiismerets a szerelő, nem kellett csereberélned.Ha 600-at elment akkor már a felújítás biztos jó, ebből adódó hibák nem lesznek.Ennyi km-nél már ideje megküldeni, mert ellustul.Először én is azt hittem ez kamu duma!Beszéltem egy "nagytudásuval" és elmondta, minden fordulaton másképp kopnak az alkatrészek!Ha megvan az alap akkor fokozatosan, először csak röviden és nem nagy fordulaton, meg kell küldeni. Az enyémben 165 van egyszer már megküldtem 100-al. Csak röviden.Rossz az idő, mire hazaérek a melóból már nagyon hideg van nem lehet mocizni!
Jó motorosidőt a bejáratáshoz!
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. szept. 18. 15:25 | Válasz | #22 
Nem volt csere, előbb csinált Gábor bácsi egy próbafúrást, ebből kiderült hogy az első mérete sajnos nem jön össze. Ezek után kimérte a sérülés mértékét, és mondta, hogy amennyiben a hengerfal nem repedt meg a nagy nyomás hatására, a 2. méret kijön simán. De ugye ezt szemmel nem lehet látni. Ezek után lett megrendelve a 70-es dugó, és így lett megfúrva. Már van benne 600km, megyek a héten olajat cserélni és szelepet állítani. A víz nem fogy, és nem is melegszik, vagyis jónak tűnik hál Istennek...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Madarász2008. szept. 18. 07:06 | Válasz | #21 
Sziasztok!
Köszönöm az infokat, most elkezdek keresgélni szerelőt, hátha találok olyatt aki hasonló árban vállalja itt Pesten. Üdv. MB

Feco2008. szept. 18. 06:10 | Válasz | #20 
Rosszabbul is járhattál volna szerencséd volt! A dugót sikerült kicserélned második lépcsőre?
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. szept. 17. 20:34 | Válasz | #19 
A főtengely csapágyait elfelejtettem írni, eredeti japcsi az egyik, 5'900ft, a másik FAG 3'800ft. A szimering forgásirány köteles eredetileg, én német gyártmányú nem forg.ir. kötelest tettem bele. 480ft.
Fúrni azért kellett az alapméretes hengeremet, mert a dugó sajnos széttört, az egész szoknyája leszakadt, be a hajtóműházba. A gyűrűk fele fölfelé, a másik fele lefelé konyult, meghúzta a hengerfalat. Keresztbe is feszült, és meg is nyomta. Sajnos nem adta ki az első méretet (69,5mm) mert két horpadás volt a víztér felé, de szerencsémre nem szakadt át (eddig). Így lett a 2. méretű dugattyúhoz fúrva, ami 70 mm. Ajánlom mindenkinek, hogy amíg nincs kézbe a dugó (már ha fúrni kell) ne kezdje meg a fúrást, mert az én dugóm 0,15mm-el kisebb volt mint 70mm! Ez 0,05-os illesztésnél jelentős méretkülönbség.
Ha nem kell fúrni, és valóban szép a hengerfal, elég a gyűrűzés, ahogy írtad. Nekem erre nem volt lehetőségem. 2'000ftal került többe így.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. szept. 17. 20:05 | Válasz | #18 
Bocsi! Hengerfejtömítés eredeti 3000 körül volt
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. szept. 17. 20:01 | Válasz | #17 
Akkor mondom az én verziómat
A dugót, hengert, megmérettem, szigorúan tűrésen belül volt( a tűrések a bibliában nem részletezem)Ha ép és egészséges nem kell furatni!A gyűrű anyaga jobban kopik, ezt direkt konstruállják így, és ha szerencséd van és a rossz csapágyból nem jut bele forgács,akkor megmarad.Gyűrűkészlet mindenhogyan kell, mert biztosan kopott!9800 vettem nagykanizsán eredetit márkaszervízből.Utángyártott nem jó mert az anyaga jobban koptathatja a hengert.
A főtengely általában az alsó csapágynál megy el! Majdnem mindegyiknél eltörik a tűgörgőskosár és a darabjai megszorítják a csapágyat.10-ből 8-nál igy kezdődik a buli.Ha peches vagy és tovább járkálsz vele, a fémdarabok mindent elintéznek.Ha szerencséd van megszorul és kénytelen vagy szétszedni. Az enyémmel azonnal leállt az előző gazdija.12 rugóért dobták szét és át lett alakítva kosár nélkülire!Gyártva alsó csap, persely a hajtókarba, méretezve jó minőségű tűgörgőkkel.Nem mondom, hogy ez a legjobb, de nekem bevállt.Több kishondát megcsináltam -- már sokat mentek...Főtengelycsapágy-- NEM--cseréltem mert jók voltak!Nem tudom elmondani látni kell, ha jó a hézag nincs hagja én bennthagyom. Jobb az eredeti mint egy akármilyen olasz vagy bármilyen utángyártott!
Az összes szimmeringet viszont cserélni kell.Az árakra már nem emlékszem de jó minőségű szabványosat kell venni nem kell Yamaha.
még a teleszkópba is lehet kapni Eu-s szabványú szimmeringet csak az pár mm-el szűkebb és gyűrűt kell mellé tenni.Bánom, hogy eredetit vettem 2600 volt, de már a boltban nem volt képem mondani nem kell!
Elemek javítása festés, új akksi most több nem is jut eszembe.
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. szept. 17. 14:46 | Válasz | #16 
Na akkor a lista:
Hajtókar + csap, tűgörgőkosárral : 34'700ft
Dugattyú gyűrűkkel, csapszeggel : 22'000ft
Tömítéskészlet : 7'900ft
Hengerfúrás, hónolás 2. lépcsőre : 2'000ft
motorjavítás teljes munkadíja : 18'000ft
jatt : 2'000ft
elkészülési idő : 13nap

Ha gondolod hozd el Egerbe a blokkot, van aki megcsinálja. A távolság az egyetlen kérdés amit nem tudunk, mivel CSAK akkor jelentkezel ha valamire szükséged van, így semmit nem tudunk igazából rólad. Még a névjegyedet sem tetted le.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. szept. 17. 09:39 | Válasz | #15 
Béla! A főtengely szét majd összepréselése, kiegyensúlyozása 5-8 rúgó között van. Ez településfüggő általában. Ha a henger jó állapotban van, akkor is egy új gyűrűsor minimum (meg a hajtókar felső tűgörgősor is), de legjobb egy teljes fúrás. (fúrás ~2 rúgó + a dugó). A főtengely csapágy más kategória, de az biztos, hogy hajtókar cserénél a csapágyak cseréje kötelező kör!
Zsolt

 Madarász2008. szept. 17. 07:41 | Válasz | #14 
Én is csak a kiszerelésre gondoltam, a többit gépműhelyben csináltatnám.

 Madarász2008. szept. 17. 07:39 | Válasz | #13 
Hoppá!
Nekem csak a főtengely kiszerelésére mondtak 20000-et és a gépmunkára még kb. 30000-et. Plussz a tömítések meg a csapágyak. Nekem a henger jó legalább is azt hiszem, nekem valószínűleg az alsó hajtókar csapágy lötyög, és akkor már a főtengely csapágyat is kéne cserélni.

Feco2008. szept. 17. 05:59 | Válasz | #12 
A főtengelynek otthon tényleg nem szabad nekiállni!
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. szept. 16. 21:04 | Válasz | #11 
Ja, nekem a teljes felújítás munkadíja teljes kiszereléssel, hengerfúrással és készre összeszereléssel volt 20'000ft!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. szept. 16. 21:02 | Válasz | #10 
A 150-es főtengelye milyen? Csapos mint a 250-es? Mert ha ezt is sajtolni kell, hát én nem vágnék bele a kellő műszaki ismeretek és tapasztalat nélkül. Nagyon drága próbakör lehet belőle...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. szept. 16. 20:59 | Válasz | #9 
Egy kicsit bonyolultabb a vezérlés miatt de a lényeg ugyanaz!Magadnak kell eldöntened!A vízhűtés a hengerfejtömítés dupla odafigyelést kíván, de meg lehet csinálni!124 km-nél tartok az eső megfékezett, de igyekszem 500 km-ig aztán lecserélem az oljat.Irány a műszaki vizsga, talán nem lesz gond a papírokkal.Muszáj szétszeddi a főtengelyt?Mi a jelenség?
Motor után,első a család legyen!

 Madarász2008. szept. 16. 07:12 | Válasz | #8 
Bocs közben láttam, hogy a másik oldalon már válaszoltál. Köszi. Egy kis szerelői affinitással érdemes neki állni, vagy inkább bízzam szakemberre a főtengely kiszerelést? Annak idelyén a simson főtengelyt könnyen kikaptuk, de azért az egyszerűbb volt.

 Madarász2008. szept. 16. 07:00 | Válasz | #7 
Sziasztok!
Mennyiért vállalták?
Üdv. MB

Feco2008. szept. 13. 07:17 | Válasz | #6 
Nagkanizsán csináltak már többet is de sajnos az utolsóval nagyon megváratott a "szaki"!
A Hondákban már sok km van, (az egyikben 1000 felett) a majában "csak"76.Ha nem esik ma több lesz!Esetleg ha segíthetek a fiam pesten tanul, hetente jár!Azért szerintem Pesten több a lehetőség, és biztos gyorsabbak is, csak meg kell találni!
Motor után,első a család legyen!

 Madarász Béla2008. szept. 12. 11:21 | Válasz | #5 
Sziasztok!
Hol újíttattad a főtengelyt és menniért és meg vagy vele elégedve?
Lehet hogy nekem is szükségem lenne rá Budapesten vagy környékén.
Üdv. MB

 Feco2008. aug. 08. 16:08 | Válasz | #4 
Újítottak már nekem kis Honda főtengelyeket is, jók lettek.Hozzáértő szakit kell választani, és az új töredékéért megvan.Most köszörülik a 125-ös Majáét.

tamas2008. aug. 06. 21:33 | Válasz | #3 
Nekem semmi kifogásom a felújítások ellen, a kóklerekkel kell vigyázni. Csináltam annak idején egy Zsuk motors GAZ-69-et, ezután egy 601-es Trabit, most pedig a lAdát. Mindegyik kitünően működött, ill. működnek jelenleg is. Jó szekember csinálta a megfelelő anyagokból!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. aug. 06. 09:33 | Válasz | #2 
Hát 60 rúgó alatt tényleg nem fogsz új főtengelyt kapni. A használt az lutri, én javasolnám a felújítást. Apropó! Miért nem érdemes felújítani? Nekem 250-es van és már cca. 14 ezer kilométert mentem a felújított főtengellyel.
Zsolt

 © adam00102008. aug. 05. 16:34 | Válasz | #1 
Sziaasztok ha nagyon megköszönném ha vki tudna nekem segiteni,majesty 150-esem van és nem tudom miért olajat mindig rendszereesen cseréltem mégis a hajtókar beadta a kulcsot.Ha vki tudna nekem egy eladót légyszi jhelezzen vagy ha tud vki oan helye
tt ahol jó árban lehet ujjat venni akkor légyszi az is irjon mert én 60.000huf alatt nem nagyon találtam,a főtengely felijitást meg nem érdemes meg csinálni .elöre is köszönöm a válaszotokat.


Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől