Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Egyéb típusok
A Yamahától eltérő, egyéb típusokkal kapcsolatos műszaki kérdések

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


tamas2014. okt. 01. 10:09 | Válasz | #800 
Nemá Berci!
A villanybringák többet tudnak, mint a 0,75Le-s Babetta...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2014. okt. 01. 10:44 | Válasz | #801 
Pont azért távoli, amit írtál: a nagy érdekek még az olaj mögött állnak. Ha majd tényleg elfogy, akkor "ezerrel" jön elő minden más, addig csak kóstolgatják az egyéb technológiákat.
Érdekes volt: augusztus közepén, mikor Józsihoz igyekeztem, a határon innen már többtucat "szélmalmot" láttam, a túlsó felén meg többszázat !!!.....kb 10-12 éve a tési erőművek a Bakonyban még csodaszámba mentek.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2014. okt. 01. 12:12 | Válasz | #802 
Úgy értettem, hogy minden feltétel adott, csak nem érdekük bevezetni.
Nem a technológia a távoli, hanem a bevezetés. Sajnos.

Mondjuk, ha belegondolok, hány munkahelyre nem lenne szükség ha ottomotorok helyett villanymotorok hajtanák a járműveket...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. okt. 01. 19:19 | Válasz | #803 
ausztriában is több helyen,parkolóban van ingyenes töltö. pl klagenfurt strand parkolóban.Amig pancsol a tulaj addig feltöltödik a robesz--ingyé
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. okt. 01. 20:52 | Válasz | #804 
Magyarországon is van pár, itt mellettünk Felsőtárkányban is van. A megyeszékhelyen nem...
Nem is a töltés, inkább az akkuk cseréje lenne a megoldás. Az Audibam Győrben a targoncák akksiját 2' alatt cserélték...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. okt. 01. 21:07 | Válasz | #805 
Erröl volt valami cikkféle,hogy a gyártók még egyeztettnek a csereszabatos ,kommunikativ aksikról.Ha ebbe egyezségre jutnak akkor talán pl a benzinkutnál hipp-hopp cserélhetö lenne,némi pénzér.
Létezik olyan hogy az akksi jelzi hogy pl hányszor volt töltve??? mennyire használt??
Mert az sem lenne mindegy hogy beállok cserére egy jó állapotu de merült akksival,és egy agyonhasznált de töltöttet kapok??? Mint mondjuk
az akkus furógépeknél.Nekem is van olyanom hogy feltöltöm,bosh 12voltos,de másnapra még ugyis lemerül hogy alig használtam
06304373303-vagyok elérhetö

TopJoe2014. okt. 01. 21:31 | Válasz | #806 
Szinte az összes laptop akku jelzi ezt. Ha tönkremegy nem is elég benne cellákat cserélni hanem ki is kell sütni és újraprogramozni benne a kis epromot. Addig hiába is van benne új cella rossznak jelzi a gép és nem is működik.Tehát ez működő dolog.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © juhász béla2014. okt. 01. 22:01 | Válasz | #807 
Hát azt megnézném hogy mennyire egyszerű ebben a BMW emblémával ellátott csodabogárban aksit cserélni.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

tamas2014. okt. 01. 22:17 | Válasz | #808 
Nem hiszem hogy egyszerű. Itt még nem az a cél.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Bertalan Tibor2014. okt. 03. 14:11 | Válasz | #809 

 © Gazsi2014. okt. 05. 19:12 | Válasz | #810 
Személygépkocsira való télgumi garnitúrám van eladó. Klubtagoknak KEDVEZMÉNY!
http://olx.hu/hirdetes/fulda-teli-gumi-garnitura-ID2Df5n.html?action=show&id=38905457&utm_source=serviceletterManageAd&utm_medium=email&utm_campaign=diplayLink#xtor=EREC-55
Az életben inkább azt bánjam, amit megtettem, mint amit meg sem próbáltam

 © satyapapa2014. okt. 08. 19:19 | Válasz | #811 
Hátha érdekel valakit.Tanulságos lehet.
Néhány napja a zafirácskámon a motor kontrol lámpa jelzést adott hogy valami gáz van.
Nosza szerviz,kódolvasás.A hibakód szerint lambdaszonda,,,a rohadt anyját,kb 20ezer van a mostaniba 30ezerér...No azért jó kétórás matatás után,találtunk egy másik "okot" A szervófék vákumcsöve,egy pipacsö a pipa belsö felén elrepedt,ezért pici falsot szívott.A fék jól müködött...Vettem egy másikat 600,,,azaz hatszáz forintér.Belett szerelve 5perc alatt..És a drágaságom megjavult.A lámpa nem világit.
A szonda sokkal drágáb lenne.Ráadásul egy lehuzós szerviz ezen jót nyelt volna.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. okt. 08. 22:17 | Válasz | #812 
Tanulságos...
Kollégámnak is Zafirája van, az autó hol ment, hol meg nem... Mondták Neki, hogy a gyujtósor szállt el. Szerzett 60'000ftért, mire egy fiatal villamosságis srác kiderítette, hogy a kábelköteget kidörzsölte valahol a kasztni... 20 cm szigszallagba került...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Papp László2014. okt. 26. 17:37 | Válasz | #813 
Ha szeretnétek igazi tanulságot én is mesélek egyet nektek:
Tegnap a Magnál elhatároztam, hogy alapjáratot állítok, beindítottam a motort és szívatóval kb egy percig szépen melegedett is. Utána elkezdett szaggatni a motor járása és leállt.... Mégegyszer szikerült beindítani, utána se kép se hang. Kiszereltem a négy gyertyát, gyönyörű őzbarnák voltak, s szikra is jónak tűnt..... Mire egyszercsak felbukkant a nejem ránézett a motorra és naívan megkérdezte " a benzincsapot kinyitottad? ", a többit már nem mesélem tovább.... Kb 30 km motorozás után kiváló alapjárattal leparkoltam a vasat.
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

 © jasa2014. okt. 26. 19:01 | Válasz | #814 
Lám, mire való a Zasszony....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Papp László2014. okt. 26. 19:20 | Válasz | #815 
És még egy fontos dolog, a telefonon a predektív bevitelt kapcsoljátok ki Ti is, hogy ennyi hülyeséget ne írjatok, mint én az előbb!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

meszizs2014. okt. 26. 19:38 | Válasz | #816 
Lacikám!
Kérdezzed meg nagybajszú Fecónkat, hogy a piros gomb az mire való a gázmarkolat környékén??
Na Ő is tudna ilyen szépet mesélni, meg persze engemet elhajtani a világ túlsó végére!!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2014. okt. 26. 19:45 | Válasz | #817 
Az elsö majámnál elfeledtem megkérdezni az eladótól hogy nyilik a csomagtartó az ülés alatt..
Ö elment a sisakom meg bent volt,, Így hát aznap már nem motoroztam..
06304373303-vagyok elérhetö

Bertalan Tibor2014. okt. 26. 20:40 | Válasz | #818 
Namegugye, amikor az ujdonsült szűz 250-s elfelejti hogy lehajtott oldalsztenderrel hiába nyomogatja az inditógombot.

Gyuresz2014. nov. 05. 21:33 | Válasz | #819 
Sziasztok !

Egy kis segítségre lenne szükségem.
A felnőttkorba lépett autómon már van egy kis hangja a hidrotőkéknek. Gondoltam a fékolajos motortisztítás ( hallottam már jó hírét tőletek )lehet hogy orvosolná. Milyen arányban, és meleg, vagy hideg motornál ajánlatos használni ?
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

tamas2014. nov. 05. 23:31 | Válasz | #820 
Írtam Neked!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

orpi552014. nov. 06. 02:11 | Válasz | #821 
Hasonló problémával álltam szemben az Opel Corsánknál,nekem a szerelő motortisztító adalékot ajánlott.Konkrétan a WYNN'S motor cleaner-t.
Ezt olajcsere előtt kellet a motorba tölteni,15-km-nyit menni,majd leengedni,szűrő és olajcsere.
Végtelenül boldog voltam,mert elmúlt a csörgés,de az öröm kb.csak két hónapig tartott,mert újra előjött.A végső megoldás a hidrotőkék cseréje,átmenetileg segitett csak a "motormosás".Ez a saját tapasztalatom.

Papp László2014. nov. 06. 08:45 | Válasz | #822 
Srácok Orpihoz és a korábban leírtakkal kapcsolatban egy dologra hívnám fel a figyelmet! Sem a motor tisztító, sem a fékfolyadék nem olaj, sőt mindkettő folbontja a zsírsavakat. Tehát, ha bármelyik verziót is választjátok a következőkre oda kellene figyelni: 1 a blokkban található olajmennyiség max 10-15%-a legyen az oldó folyadék mennyisége, az adalék beöntése után ne közlekedjetek a járművel mert az olaj elkezd szétbomlani, felhígul, kenő képessége lecsökken, a motor fokozott kopásnak lenne kitéve, 3 az alapjáraton 10-15 perces járatás a legjobb módszer!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

Gyuresz2014. nov. 06. 17:53 | Válasz | #823 
Köszönöm a válaszokat.
Mivel csak hideg motornál, és akkor is csak alkalmakként hallani, bízom benne hogy csak némi lerakódás a ludas.
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

Bertalan Tibor2014. nov. 07. 10:23 | Válasz | #824 

Gyuresz2014. nov. 09. 20:50 | Válasz | #825 
Olajcsere OK.(alapjáratos)
Hallhatóan jólesett az öregfiúnak, mos biztos mosolyog a garázsban.

Köszönöm, köszönjük a jó tanácsokat.
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

 © satyapapa2014. nov. 10. 11:32 | Válasz | #826 
Ha valaki mégis ezt a típusú blokk mosást választja, annak azt is figyelembe kell venni hogy a löttyöt is ki kell öblíteni. Mert a furatokban olaj járatokban ez a "mosós" anyag még ott van. Ha erre ráborítjuk a friss olajat,annak biztos nem tesz jót...Szerintem,,
06304373303-vagyok elérhetö

Papp László2014. nov. 10. 12:37 | Válasz | #827 
Köszi Satya a kiegészítést! A forró blokkból kiengedett olajat természetesen 1-2dl friss olajjal ki kell öbliteni.... utána szűrő csere és feltöltés.
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

tamas2014. nov. 10. 15:27 | Válasz | #828 
Gyuresznak azt javasoltam (és ezt is tette) hogy miután átmosta, engedje le a régi, löttyös olajat, vegye le a szűrőt, csurgassa ki, majd töltse fel a régi szűrőt friss TG gazdaságos olajjal, tegye vissza és a blokkot is töltse fel ugyan ezzel a TG gazdaságos motorolajjal. Ezzel megint járassa 10'-ig és ezt ismételten engedje le.
Csak ezután töltse fel a megfelelő olajjal és csak ezután tegye rá az új, tiszta olajszűrőt.

Én is ilyenkor minden esetben rögtön két teljes olajcserét megejtek, pontosan a lötyi kitisztítása érdekében. Gyuresz is ezt tette.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Papp László2014. nov. 10. 15:40 | Válasz | #829 
Köszönöm Tamás a nem "TG" minden igényt kielégítő hozzáfűzésed! Ez a leghelyesebb technika!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

talicskas2015. feb. 21. 18:17 | Válasz | #830 
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Dunai Krisztián2015. márc. 18. 20:15 | Válasz | #831 
Sziasztok
Egy olyan kérdésem lenne h PIAGGIO NRG 50ccm robogónak mekkora kompressziót kellene mérni,mert már kb 4-5 féle adatot találtunk így nem tudjuk eldönteni h mi a jó,ha vki esetleg tudna ebben segíteni azt megköszönném.
Soha ne menj gyorsabban,mint ahogy az őrangyalod repülni tud!

 © kalo józsef2015. ápr. 08. 20:27 | Válasz | #832 
Üdvözletem Mindenkinek!
Most értem ide, hogy bemutassam a lányom gépét, amivel már az elején kis galibát okoztunk.
Nos a tisztes neve, Malaguti Madison 125. Egyébiránt 125-ös Yamaha blokk van benne.1999-es évjáratú
sokat állhatott mert a por rá volt sülve.Eddig még csak én mentem vele mert a jogsi még most készül.
Viszonylag kényelmes, csak nekem magas.De hát nem is az enyém.A gazdája majd megszokja.Az Ő lába
leér a földig, a szája meg a füléig.Szóval nagyon örül.Az egri talira szeretne már azzal jönni.
Röviden ennyi, képeket(jó helyen és jó formátumban) még majd teszünk fel a galériába.

tamas2015. ápr. 08. 20:52 | Válasz | #833 
Sok balesetmentes kilométert hozzá!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852015. máj. 23. 22:11 | Válasz | #834 
Kis segítségre lenne szükségem.Szereztem nagyon áron alul egy Motorhispania rx 50es mini visítót. Már beindul, szépen jár, ám mikor le akarom állítani a kulcs elfordításával, kijelzők, lámpa index elalszik, de a motor tovább jár, csak gyertyapipa levételével akar leállni. Tippek hol álljak neki keresni a hibát?

Feco2015. máj. 24. 07:27 | Válasz | #835 
Talán kezd a kapcsolónál.... Az biztos., hogy elektromos baj....
Motor után,első a család legyen!

trans852015. máj. 24. 22:19 | Válasz | #836 
sajna nem az.... a vezeték köteg meg mélyen a burkolat és a váz alatt van

Feco2015. máj. 25. 06:52 | Válasz | #837 
Nem lesz egyszerű a játék .... megcsinálni nem nehéz de megtalálni???Valszeg szakember lesz a vége...
Motor után,első a család legyen!

Bertalan Tibor2015. júl. 06. 08:50 | Válasz | #838 
Segitség Help Hilfe! Ki az a pesti, ill. környéki bátor önkéntes akinek van szerelő akna lehetősége és alá tudnánk kukkantani a kék villámomnak, mert folyása van. Köszönöm

tamas2015. júl. 06. 13:13 | Válasz | #839 
Vidd szervizbe és akkor a futóművet is nézesd meg Tibi!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Bertalan Tibor2015. júl. 06. 16:00 | Válasz | #840 
Tamás, a futómüvet már megnézettem az oké, csak valami néha kicsit ereszt.

tamas2015. júl. 06. 16:47 | Válasz | #841 
Kellett állítani rajta, vagy olyan furán áll?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Bertalan Tibor2015. júl. 06. 22:25 | Válasz | #842 
Olyan mint én, kicsit fura az állása meg a járása

tamas2015. júl. 06. 22:38 | Válasz | #843 
Hát ha úgy maradt, el fogja nyalni a gumit...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2015. júl. 07. 20:30 | Válasz | #844 
Az sokba lesz!!
Motor után,első a család legyen!

meszizs2015. aug. 10. 16:41 | Válasz | #845 
Nem tudom, hogy kinek vétettem vagy mi okozza azon hibát,most már mindkét motoromon / Maja és a Wing/, hogy GPS-el mérve 10 km/h-val kevesebbet mutat mindkét órám!
Remélem, hogy nem mértek be sehol, de ha így lesz, akkor beviszem a rendőrségre a motoromat, hogy én is csak most teszteltem le a sebességét.

Asszonyom fogta a GPS-t és elindultunk mérni.
110-ig mértük, de szinte minden sebességnél az órám 10-el kevesebbet mutatott.
Na nem gond, mert ezután lakotton csak 40-ig engedem a mutatót felmenni!

Ha valaki tudna erre megoldást, hogy rendben esetleg valós adatot mutasson a Maja is és a Wing is akkor azt megköszönném!

A gumik gyári előírt méretűek!!!!

1996-os Majesty 250

tamas2015. aug. 10. 17:12 | Válasz | #846 
Arrébb kell tenni a mutatót...
Macerás szétszedni, de kifizetődő hosszú távon!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2015. aug. 10. 18:21 | Válasz | #847 
Ez általában forditva szokott lenni, km óra mutat 60-at, gps 53-at. Ez nekem autón és minden motoron igy volt eddig.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

meszizs2015. aug. 10. 20:04 | Válasz | #848 
A Fiatjaimnál így van, + 8 km/h!
A Vitara az pont annyit mutat, mint a GPS.
A Maja -8 km/h a Wing - 10 km/h.
Nem gond, mert ez csak szokás kérdése, csak azt hittem, hogy az óra szétszedése javítása nélkül is megoldható történet lett volna.
A Majában spirál van és az első kerék működteti.
A Wing valahonnét a kuplung házból kapja elektromosan a jelet, majd, ha lebontom, hogy megnézzem a hajtást, akkor majd okosabb leszek, hogy minek méri a fordulatát.
1996-os Majesty 250

tamas2015. aug. 10. 22:38 | Válasz | #849 
Ha a mutató arrább kerül, mindjárt mást mutat.
Én így csináltam a Ladának az órájával. Többször nekifutottam, de jó lett.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2015. aug. 11. 08:20 | Válasz | #850 
1996-os Majesty 250

tamas2015. aug. 11. 08:31 | Válasz | #851 
Macerás, mert szemre (érzésre) teszed arrébb és lehet higy elsőre rosszabb lesz mint volt.
Ráadásul kiemelt műszerfallal kell kipróbálni, miközben a GPS is ott fityeg...
De megéri.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2015. aug. 12. 06:56 | Válasz | #852 
Az nagyon érdekes hogy a használt motoroknál micsoda piaci árak vannak.Pl az Én 550ccm Kawám 1992-es és 210 ezer ft volt. Mz Ts 251-es 1989-es 250 ezer ft.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2015. aug. 12. 07:29 | Válasz | #853 
Az MZ azért olyan drága, mert lassan elérte a Pannonia és a Trabant Wartburg Barkas szintet és a jó öreg "Dojcse" ember meg nosztalgiaként jó pénzért megveszi!
Majd, ha a "ferdeszemű Jappán" két pével megkívánja a retró motort, akkor majd felverik a Kawa árát is!!!
Addig meg csak örülj, hogy "kabátgombért" tudtál venni olyat, amilyenbe régóta szerelmetes vagy!
1996-os Majesty 250

tamas2015. aug. 12. 07:40 | Válasz | #854 
Mert most ébrednek a népek, hogy a jól megkonstruált motor hiába öreg, ugyan azt az élményt nyújtja töredék üzemeltetési költséggel.
Aki meg 60-80 lóerő fölötti motorokat 100%-ban ki tud motorozni, az folyamatosan szabályt sért és életveszélynek teszi ki magát.
Tehát, ahogy Béla mottója szól:
"attól hogy valami régi..."
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2015. aug. 12. 08:04 | Válasz | #855 
Igazából én nem értem miért kell nagy bitang gépeket venni. Már az előző 750-es gépem is sok volt. ,,,És mégis....
Most ugye van a 400-as majám a normális hétköznapokra , kisebb túrákra ahol kényelmesen és komfortosan közlekedve zabáltatom meg az úttal a gumikat.Na meg van a másik szerelmem az 550-as kawa amit hobbynak vettem és persze rosszalkodni.
Nem hasonlítható össze a kettő..A Kawa tudása untig elég ahhoz hogy összekenjük magunkkal a betont,ha a hülyeség köde az arcunkra borul. Imádom de tisztelem,,,nagyon.
A maja adja az úriasság és az ésszerűség lehetőségét, hogy akár öltönyben is tisztán és pihenten érjem el az úti célt. Imádom, és őt is tisztelem.
Mindkettőt szeretném megtartani...
Lasan 60-éves leszek (remélem).. Muszáj végre a régí álmokkal is foglalkozni,hogy az út végén életünk cetlijén sok kipipált dolog legyen,és ne csak a munka uralja az emlékeimet..Lehet hogy rossz hobbyt választottam,de boldoggá tesz....
Köszönöm kis feleségemnek a türelmét, szeretetét..!!
Nektek is ezeket a dolgokat, érzéseket kívánom!!
06304373303-vagyok elérhetö

Mosquito2015. aug. 12. 19:08 | Válasz | #856 
Talán azért is mert olcsó és elég lehet amire megveszik/használni fogja. "Ugyan azt az élményt nyújtja" Ezzel picit vitatkozni lehetne. A maga módján/tempójában/stílusában nyújtja azt az élményt. Elvisz A-ból B-be. Mint minden robogó/motor mást és mást nyújt más és mást tud. Egy öreg gépet azért nem biztos,hogy elpörgetnék akár tiltásig is,míg egy fiatalabbat.. Ezzel nem azt akarom írni,hogy rossz a régi,csak más. Öregember nem gyorsvonat. 60-80+Le-t legálisan pályán lehet/ne kimotorozni,ha annak olyan a karakterisztikája.

tamas2015. aug. 12. 20:25 | Válasz | #857 
Ne már Krisztián!
Béla 30 éves motorjával helyből 100-at méssz!
Nem egy 80 éves Indiánra gondoltam, vagy egy Royal Enfieldre... Azért a szabálysértéshez a 70-es 80-as évek motorjai bőven elegendőek.
Élmény...
Na erről nem nyitok vitát, mert valóban más 20, 30, 40, 50, 60, 70 évesen...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Bertalan Tibor2015. aug. 12. 20:27 | Válasz | #858 
Tamás, visszatérve a gps-re, akkor mindenképp az a pontos? Mert nálam is a kék villámnál van eltérés, kb. 6km-rel kevesebbet mutat a gps.

Mosquito2015. aug. 12. 21:06 | Válasz | #859 
Béla bá motorját nekem nem lenne szívem úgy hajtani mint a Varát. (Nem állat módjára közlekedem,de azért szeretek haladni. Majd elmúlik. )
Persze minden kétkerekű élmény a maga módján. Nem is szeretnék ezen vitatkozni.

tamas2015. aug. 12. 21:24 | Válasz | #860 
Szerintem igen.
De a GPS csak egyenletes sebességgel haladva mér pontosan.
Beállsz a kocsival 40-re és tartod. A GPS majd beáll.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2015. aug. 12. 21:25 | Válasz | #861 
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2015. aug. 13. 20:35 | Válasz | #862 
Köszi fiúk a látogatásokat na és a jó kívánságokat.
Egyenlőre nincs szándékomban a Maját eladni.
A Kawa szerintem nem pótolhatná a Maját..Ja és nem akarok lemaradni Pl a Mészitöl, Heroldtól (nekik is kettő van)
06304373303-vagyok elérhetö

 © Herold2015. aug. 13. 20:47 | Válasz | #863 
Bocsi, de három...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © jasa2015. aug. 14. 10:32 | Válasz | #864 
Burrrrzsujjj !
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © satyapapa2015. aug. 14. 12:11 | Válasz | #865 
A Q,,va életbe akkor gyűjthetek megint,,és veszek egy 900-as vagy 1100-es kawát is.
Ja és most már ne vegyél még 1-et ezek mellé
06304373303-vagyok elérhetö

 © Herold2015. aug. 14. 13:32 | Válasz | #866 
Szerényen csak azokat számoltam, amelyiken van rendszám és forgalmi...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Herold2015. aug. 14. 13:36 | Válasz | #867 
Hááát, tudod, fussa na!
Azt csak csenben teszem hozzá, hogy egy közepes Tmax, egy jobb SuHanó tán ki sem jönne az egész csordából...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

Andris2015. aug. 14. 14:21 | Válasz | #868 
Ha jól számolom, akkor:
1: Suzuki 400 (a típust hirtelen nem tudom)
2: Yamaha XJ600
3: MZ TS125
?
A dzsungelben minden ehető. Te is.

 © Herold2015. aug. 14. 20:11 | Válasz | #869 
Most számoltam össze.
-Yamaha XJ 600
-Honda CH 125
-MZ TS 125
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © jasa2015. aug. 14. 22:04 | Válasz | #870 
Andris, 3-ból 2-t eltaláltál, más csordájánál nem rossz arány !
Herold ne aggódj, nem kötözködök. Egyik erre, másik arra való.
Egyébként meg tényleg, egy új nagy SH másfél milla környékén van, ennyiért meg már alighasznált "rendes motort is kapni" ahogy Bélabá mondaná...

Az első 3 év alatt átlagosan 30-50 %-os az értékvesztés a járműveknél, de hát tudjuk ez közhely.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © satyapapa2015. aug. 17. 21:17 | Válasz | #871 
Mint néhányan emlékeztek volt nekem egy Z 750 L tip. Kawám is.
Össze hasonlítva a mostani zephyr 550-es géppel megdöbbentő a különbség. A két gép között csak pár év a különbség,de a motorozhatóságban óriási az eltérés az 550-es javára. Igaz hogy a 750-es jóval erősebb,és talán szebb gép (!!), de az úton normál üzemben a kisebb jobban teljesít.Ez elsősorban a futóműnek köszönhető,ezért az erejével is könnyebb bánni.Kezdem élvezni a gépet..
Persze jó lenne egy mai modern gépet is kipróbálni..Viszont ezek a mai vasak nem tetszenek küllemre..
06304373303-vagyok elérhetö

 © jasa2015. aug. 18. 11:27 | Válasz | #872 
Szép ez, igazi klasszikus túra sornégy !
(Soha nem volt láncos gépem, így a fújkálással kapcsolatos fenntartásaim inkább egyéni szocprobl körébe tartoznak. A másik, hogy a léghűtés hogy teljesít melegben városi araszoláskor ? )
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © satyapapa2015. aug. 18. 11:49 | Válasz | #873 
A lánc karbantartás az nem nagy dolog, kb 6-800km után kell fújni a zsir sprayt. Na léghütés már érdekesebb...Az nagyban függ a lábtartó helyzetétől. A mostaninál már hátrébb van , így nem igazán süt..Persze nagy melegben érezhető, a rövid nadrágos gurulás nem előnyös. De hát ez a gép nem is arra való.Érdekes módon a chopper sokkal rosszab volt a V-henger aztán bokától, tökig nyomta a meleget. Viszont Hűvös időben a léghűtés még áldásos is lehet.
06304373303-vagyok elérhetö

Ifj. Posta Sándor2015. aug. 18. 12:10 | Válasz | #874 
Az araszolós dologról tudnék mesélni. Nekem igazából csak ez az egy negatív tapasztalatom volt az XJR-el kapcsolatban. Minden mást illetően csak szuperlatívuszokban tudok az XJR-ről mesélni. És talán még kezesebb is volt az FJR nél. Bár azt mondják, hogy ez a nagy Le miatt a porlasztó és injektor közötti különbségnek nameg a lánc és kardánhajtás közötti különbségnek tudható be. Mindenesetre én imádtam.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © satyapapa2015. aug. 18. 12:24 | Válasz | #875 
Hu a kardán hajtást nehezebb megszokni,,főleg kanyarból kijöve a gázadás érdekes dolgot művelhet.Persze jó dolog a kardán,de igencsak meg kell adni neki a tiszteletet..Az 500-as Viragon próbáltam,,és meglepödtem rajta.Majdnem el is pereceltem, aztán észbe kaptam és óvatosan bántam vele. Nyilván ha az ember megszokja akkor már nincs gond.
06304373303-vagyok elérhetö

Ifj. Posta Sándor2015. aug. 18. 13:59 | Válasz | #876 
Nekem is baromi furcsa volt az XJR után. Olyan rugalmatlannak, merevnek tünik az egész hajtás a láncos után. De azért már kezdem megszokni. Ma bűnöztem egy kicsit . Elmentem dokihoz a táppénzes papírjaimat intézni, majd kipróbáltam, hogy mennyire zavarnak a köldökömnél lévő varratok a tanknál. Hát nem zavartak. Így elmentem egy jó félórát motorozni. Csak Asszonyka meg ne tudja, mert akkor kapok, hogy nem ágyban voltam amíg Ő dolgozik.
Be kell vallanom közel 5 nap kórházban fekvés után nagyon jól esett.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

tamas2015. aug. 18. 15:02 | Válasz | #877 
Inkább azért fogsz kapni, hogy Őt nem vitted!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ifj. Posta Sándor2015. aug. 18. 15:23 | Válasz | #878 
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © juhász béla2015. aug. 18. 15:32 | Válasz | #879 
Megszokni inkább maga a motort kell,ha már azon tul van az ember akkor már eszében sincs szinte hogy mi hajtja a hátsó kereket.Egyébként sok minden fűgg attól hogy ha egy motor gardános,mennyire kiegyensujozott a motor,keresztben vagy hosszában van elhejezve,mennyire kemény vagy lágy a tehermentesitő mehanizmus ami a kihajtásnál van,.De olyan is van ahol a hátsókerék agyban van a tehermentesitő,de van olyan amiben egyáltalán nincs,és csak egy egyszerű hardy tárcsa van.Én azé már elég sok 20 évnél öregebb gardánt szervizeltem,de javitani simeringen kivűl semmit nem kellett.De viszont olvasni olyat hogy mostani fiatal gardános gépeknél pl 5000km után zabálja a szimeringet,és akármilyenre cseri az ember akkor sem bir többet.Ott gyárilag van valami nagy bibi,megmunkálás,vagy illesztési probléma,,,mindegy,,,ez legyen a gyár szégyene.Lényeg hogy egy gardánhajtás sokkal megbizhatóbb,mint bármely más,/lánc,szij,hydro,stb/,és jóval kissebb a fentartási kölsége,.Pl az én szarszivattyumba most már közel 310000km van,és ha hiszitek ha nem még a szimering is eredeti a hajtásba,és ha ezt egy láncos géppel kelett volna lemotorozni,akkor mennyi lánc és lánckereket kellett volna vennem,meg mennyi karton láncsprét kellet volna elfujkálni,szerintem kitett volna egy másik motor árát,és akkor még a többi felmerűlő költségekről nem is beszéltűnk.Na de ne bonyolódjunk bele,a lényeg hogy a legstrapásabb ,és leg megbizhatóbb,és leg kölségkimélő hajtás ,az a jól eltalált kardán.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

meszizs2015. aug. 18. 21:21 | Válasz | #880 
Nem kívánok vitát nyitni, de én a kardánt részesítem előnyben!
Érdekes nekem nem volt semmi úgynevezett kardánreakcióm!
GoldWing, VF750S, XV Virago535.
Egyedül a Viragónál hallottam enyhe síró, fütyölő hangot 80-90-es tempónál!
Én szerettem, legalább annyira,mint az ékszíjas robogóimat, bár az ékszíj szerintem több odafigyelést érdemel!
1996-os Majesty 250

Coller úr2015. aug. 19. 06:30 | Válasz | #881 
Az IFA is kardános.
Biztos abba is azért raktak azt, mer az a legjobb.


Bár most így kora reggel, IFA ékszíjjal nem is olyan rossz gondolat...
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © satyapapa2015. aug. 19. 06:38 | Válasz | #882 
Muris lenne egy IFA pl. variátor szíjjal.
De tényleg a kardán a tuti.
Az tény hogy a gépet kell szokni összességében.
06304373303-vagyok elérhetö

 © jasa2015. aug. 19. 11:31 | Válasz | #883 
Ha majd nyögdíjas leszek és nem bejárós robesz kell, akkor olyan motort szeretnék, ami:
- olyan kényelmes mint egy klasszikus túramotor
- bírja az utat, esetleg aszfalton kívül is mint egy endúró
- időjárás elleni védelem, és pakolhatóság mint egy maxirobinál
- nyugis-nyomatékos mint egy chopper-cruiser
- kardános vagy szíjas hajtású
- ha akarom váltós, ha akarom automata (DCT)
- vízhűtéses, négyütemű, injektoros, tárcsafékes
- mellékesen meg keveset fogyaszt

Még van kb négy-öt éve a járműiparnak a feladvány megoldására....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © juhász béla2015. aug. 19. 12:55 | Válasz | #884 
Ébresztő!!! Jó reggelt!!Ez már mindennek nevezhető majd ,csak motornak nem.Meg a másik hogy addira milyen "minősigi" anyagokból fogják ezt összedobálni.Mert addigra a sok ujrabeolvasztott anyagok még szarabbak lesznek az idő multával.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © satyapapa2015. aug. 19. 16:24 | Válasz | #885 
Így van...Éljenek a régi vasak,ezért választottam Én is ilyet. (Részben Béci tehet róla.Köszi)
A Kawa 23 éves és pl. most is a gyári féktárcsa van elöl, hátul!!! Igaz viszont hogy a hátsó már csere érett.
Kissé nyersebb gép mint a drága majám, de ezzel együtt imádni való ez is. A sor 4 motor hangja , anyaga dinamikája super jó.
06304373303-vagyok elérhetö

 © jasa2015. aug. 20. 14:05 | Válasz | #886 
Ráharaptak az Urak a csalira..... nem új motor lesz az, hanem valami jó öreg, józan kompromisszum.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

meszizs2015. aug. 22. 17:12 | Válasz | #887 
Uraságok!
Szakmai tanácsot szeretnék kérni!!!

Barátom Simson S51B motorján komplett láncszett csere fog hamarosan történni. Ő nem a versenyző típushoz tartozik.
Azon megy az agyalás, hogy a jelenlegi 15 fogas első lánckerék helyett milyen fogszámút rendeljen hozzá, hogy inkább még erősebb legyen a motorja.
A jelenleg rendelhető készlet 11 fogtól indul.
Mindjárt ezzel a legkisebbel kezdjen vagy inkább próbálja meg a 12 vagy 13 fogszámot a jelenlegi 15 helyett!

Minden infót és tapasztalatot megköszönünk!

1996-os Majesty 250

tamas2015. aug. 22. 17:25 | Válasz | #888 
Na ebben Béla nagyon ott van. Ő Szabolcsból Simsonnal ment a Balcsira pancsira...! :-D
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2015. aug. 22. 17:47 | Válasz | #889 
Hát én most egy elég nagy hülyeséget fogok kérdezni.
A motor blokk ugye nem tud rozsdásodni?
Az valami öntvény!?

Mert a varaderon a hűtőrácsról itt ott lepattogzott a festék (télen használhatták, vagy nem tárolták megfelelően).
Annyira nem zavar, mert a homok fúvás gondolom nem olcsó.

Csak nyugtassatok meg, hogy nem rozsdásodik.
Légyszi!
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © satyapapa2015. aug. 22. 17:51 | Válasz | #890 
Nem ismerem a gépet,de valószínüleg rézből van a hűtö azt pedig nehéz jól festeni...A homokfúfás felejtős.
Egy mágnessel választ kapsz a kérdésedre...
06304373303-vagyok elérhetö

Coller úr2015. aug. 22. 18:03 | Válasz | #891 
Magára a motorblokkra gondoltam.A henger is bordás.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © satyapapa2015. aug. 22. 18:13 | Válasz | #892 
Bocsiiika. Rosszul értelmeztem amit írtál.
De a mágnes most is ok. Szerintem aluminium..azt se egyszerű festeni,,,de a hőálló festék ha jól előkészített felületre kerül akkor tartós is.
06304373303-vagyok elérhetö

Coller úr2015. aug. 22. 18:23 | Válasz | #893 
Köszönöm.
Igen úgy néz ki, hogy valamilyen alu ötvözet.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Feco2015. aug. 23. 08:17 | Válasz | #894 
Az első lánckeréken már egy fog változtatás is elég nagy áttétrlváltozást jelent. Magánvéleményem.... nem érdemes eltérni a gyáritól mert többet fog kajolni a gép...rakéta meg úgy sem leasz belőle.
Motor után,első a család legyen!

Feco2015. aug. 23. 08:20 | Válasz | #895 
Weriwel... nevezetű festékkel javíthítod...de alapos előkészítést igényel...
Motor után,első a család legyen!

 © bundás2015. aug. 23. 09:03 | Válasz | #896 
Csatlakozom Fecó magánvéleményéhez.
Kevesebb fogszám az első fogaskeréken:pörgősebb motor,hamarabb kell elváltani,növekszik a fogyasztás,csökken az élettartam,csökken a végsebesség.
Egy pozitívum:lehet vele "hegyet" mászni.

Coller úr2015. aug. 23. 09:48 | Válasz | #897 
Igen, igen azt ismerem.
Azzal szoktam lefújni az sr kipufogót.
Hát lehet, hogy télen nekiveselkedünk és kikapjuk a blokkot.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2015. aug. 23. 14:04 | Válasz | #898 
Asszem most baj van.

Nem néztem meg rendesen a forgalmit vételkor...
11KW szerepel bent, de 347 ccm.
Hogy a fenébe lehet ez??
Varaderoba ilyen nem is létezik.
Nem hiszem el....
A hengerre simán rá van írva, hogy 125 ccm.
Elírhatták az az osztrák forgalmi alapján ezt?
Hát el vagyok keseredve..

Szerintetek mi a fenét csináljak?
Holnap megyek átíratni.
Meg lehet ezt nézetni valahogy?

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Andris2015. aug. 23. 14:54 | Válasz | #899 
Igen, elírhatták. Szerintem Hondához el, szakvélemény kér, azzal elrobog NKH-hoz, és korrigálják... szerintem...
A dzsungelben minden ehető. Te is.


Első ... 6 7 8 [9] 10 11

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől