|
|
|
2014. okt. 01. 10:09 | Válasz | #800 | |||
Nemá Berci! A villanybringák többet tudnak, mint a 0,75Le-s Babetta... | |||
| |||
© jasa | 2014. okt. 01. 10:44 | Válasz | #801 | ||
Pont azért távoli, amit írtál: a nagy érdekek még az olaj mögött állnak. Ha majd tényleg elfogy, akkor "ezerrel" jön elő minden más, addig csak kóstolgatják az egyéb technológiákat. Érdekes volt: augusztus közepén, mikor Józsihoz igyekeztem, a határon innen már többtucat "szélmalmot" láttam, a túlsó felén meg többszázat !!!.....kb 10-12 éve a tési erőművek a Bakonyban még csodaszámba mentek. | |||
| |||
2014. okt. 01. 12:12 | Válasz | #802 | |||
Úgy értettem, hogy minden feltétel adott, csak nem érdekük bevezetni. Nem a technológia a távoli, hanem a bevezetés. Sajnos. Mondjuk, ha belegondolok, hány munkahelyre nem lenne szükség ha ottomotorok helyett villanymotorok hajtanák a járműveket... | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 01. 19:19 | Válasz | #803 | ||
ausztriában is több helyen,parkolóban van ingyenes töltö. pl klagenfurt strand parkolóban.Amig pancsol a tulaj addig feltöltödik a robesz--ingyé
| |||
|
2014. okt. 01. 20:52 | Válasz | #804 | |||
Magyarországon is van pár, itt mellettünk Felsőtárkányban is van. A megyeszékhelyen nem... Nem is a töltés, inkább az akkuk cseréje lenne a megoldás. Az Audibam Győrben a targoncák akksiját 2' alatt cserélték... | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 01. 21:07 | Válasz | #805 | ||
Erröl volt valami cikkféle,hogy a gyártók még egyeztettnek a csereszabatos ,kommunikativ aksikról.Ha ebbe egyezségre jutnak akkor talán pl a benzinkutnál hipp-hopp cserélhetö lenne,némi pénzér. Létezik olyan hogy az akksi jelzi hogy pl hányszor volt töltve??? mennyire használt?? Mert az sem lenne mindegy hogy beállok cserére egy jó állapotu de merült akksival,és egy agyonhasznált de töltöttet kapok??? Mint mondjuk az akkus furógépeknél.Nekem is van olyanom hogy feltöltöm,bosh 12voltos,de másnapra még ugyis lemerül hogy alig használtam | |||
| |||
2014. okt. 01. 21:31 | Válasz | #806 | |||
Szinte az összes laptop akku jelzi ezt. Ha tönkremegy nem is elég benne cellákat cserélni hanem ki is kell sütni és újraprogramozni benne a kis epromot. Addig hiába is van benne új cella rossznak jelzi a gép és nem is működik.Tehát ez működő dolog.
| |||
| |||
© juhász béla | 2014. okt. 01. 22:01 | Válasz | #807 | ||
Hát azt megnézném hogy mennyire egyszerű ebben a BMW emblémával ellátott csodabogárban aksit cserélni.
| |||
|
2014. okt. 01. 22:17 | Válasz | #808 | |||
Nem hiszem hogy egyszerű. Itt még nem az a cél.
| |||
|
2014. okt. 03. 14:11 | Válasz | #809 | |
© Gazsi | 2014. okt. 05. 19:12 | Válasz | #810 | ||
Személygépkocsira való télgumi garnitúrám van eladó. Klubtagoknak KEDVEZMÉNY! http://olx.hu/hirdetes/fulda-teli-gumi-garnitura-ID2Df5n.html?action=show&id=38905457&utm_source=serviceletterManageAd&utm_medium=email&utm_campaign=diplayLink#xtor=EREC-55 | |||
|
© satyapapa | 2014. okt. 08. 19:19 | Válasz | #811 | ||
Hátha érdekel valakit.Tanulságos lehet. Néhány napja a zafirácskámon a motor kontrol lámpa jelzést adott hogy valami gáz van. Nosza szerviz,kódolvasás.A hibakód szerint lambdaszonda,,,a rohadt anyját,kb 20ezer van a mostaniba 30ezerér...No azért jó kétórás matatás után,találtunk egy másik "okot" A szervófék vákumcsöve,egy pipacsö a pipa belsö felén elrepedt,ezért pici falsot szívott.A fék jól müködött...Vettem egy másikat 600,,,azaz hatszáz forintér.Belett szerelve 5perc alatt..És a drágaságom megjavult.A lámpa nem világit. A szonda sokkal drágáb lenne.Ráadásul egy lehuzós szerviz ezen jót nyelt volna. | |||
|
2014. okt. 08. 22:17 | Válasz | #812 | |||
Tanulságos... Kollégámnak is Zafirája van, az autó hol ment, hol meg nem... Mondták Neki, hogy a gyujtósor szállt el. Szerzett 60'000ftért, mire egy fiatal villamosságis srác kiderítette, hogy a kábelköteget kidörzsölte valahol a kasztni... 20 cm szigszallagba került... | |||
| |||
2014. okt. 26. 17:37 | Válasz | #813 | |||
Ha szeretnétek igazi tanulságot én is mesélek egyet nektek: Tegnap a Magnál elhatároztam, hogy alapjáratot állítok, beindítottam a motort és szívatóval kb egy percig szépen melegedett is. Utána elkezdett szaggatni a motor járása és leállt.... Mégegyszer szikerült beindítani, utána se kép se hang. Kiszereltem a négy gyertyát, gyönyörű őzbarnák voltak, s szikra is jónak tűnt..... Mire egyszercsak felbukkant a nejem ránézett a motorra és naívan megkérdezte " a benzincsapot kinyitottad? ", a többit már nem mesélem tovább.... Kb 30 km motorozás után kiváló alapjárattal leparkoltam a vasat. | |||
|
© jasa | 2014. okt. 26. 19:01 | Válasz | #814 | ||
Lám, mire való a Zasszony....
| |||
| |||
2014. okt. 26. 19:20 | Válasz | #815 | |||
És még egy fontos dolog, a telefonon a predektív bevitelt kapcsoljátok ki Ti is, hogy ennyi hülyeséget ne írjatok, mint én az előbb!
| |||
|
2014. okt. 26. 19:38 | Válasz | #816 | |||
Lacikám! Kérdezzed meg nagybajszú Fecónkat, hogy a piros gomb az mire való a gázmarkolat környékén?? Na Ő is tudna ilyen szépet mesélni, meg persze engemet elhajtani a világ túlsó végére!! | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 26. 19:45 | Válasz | #817 | ||
Az elsö majámnál elfeledtem megkérdezni az eladótól hogy nyilik a csomagtartó az ülés alatt.. Ö elment a sisakom meg bent volt,, Így hát aznap már nem motoroztam.. | |||
| |||
2014. okt. 26. 20:40 | Válasz | #818 | |
Namegugye, amikor az ujdonsült szűz 250-s elfelejti hogy lehajtott oldalsztenderrel hiába nyomogatja az inditógombot.
| |
2014. nov. 05. 21:33 | Válasz | #819 | |||
Sziasztok ! Egy kis segítségre lenne szükségem. A felnőttkorba lépett autómon már van egy kis hangja a hidrotőkéknek. Gondoltam a fékolajos motortisztítás ( hallottam már jó hírét tőletek )lehet hogy orvosolná. Milyen arányban, és meleg, vagy hideg motornál ajánlatos használni ? | |||
|
2014. nov. 05. 23:31 | Válasz | #820 | |||
Írtam Neked!
| |||
| |||
2014. nov. 06. 02:11 | Válasz | #821 | |
Hasonló problémával álltam szemben az Opel Corsánknál,nekem a szerelő motortisztító adalékot ajánlott.Konkrétan a WYNN'S motor cleaner-t. Ezt olajcsere előtt kellet a motorba tölteni,15-km-nyit menni,majd leengedni,szűrő és olajcsere. Végtelenül boldog voltam,mert elmúlt a csörgés,de az öröm kb.csak két hónapig tartott,mert újra előjött.A végső megoldás a hidrotőkék cseréje,átmenetileg segitett csak a "motormosás".Ez a saját tapasztalatom. | |
2014. nov. 06. 08:45 | Válasz | #822 | |||
Srácok Orpihoz és a korábban leírtakkal kapcsolatban egy dologra hívnám fel a figyelmet! Sem a motor tisztító, sem a fékfolyadék nem olaj, sőt mindkettő folbontja a zsírsavakat. Tehát, ha bármelyik verziót is választjátok a következőkre oda kellene figyelni: 1 a blokkban található olajmennyiség max 10-15%-a legyen az oldó folyadék mennyisége, az adalék beöntése után ne közlekedjetek a járművel mert az olaj elkezd szétbomlani, felhígul, kenő képessége lecsökken, a motor fokozott kopásnak lenne kitéve, 3 az alapjáraton 10-15 perces járatás a legjobb módszer!
| |||
| |||
2014. nov. 06. 17:53 | Válasz | #823 | |||
Köszönöm a válaszokat. Mivel csak hideg motornál, és akkor is csak alkalmakként hallani, bízom benne hogy csak némi lerakódás a ludas. | |||
|
2014. nov. 07. 10:23 | Válasz | #824 | |
2014. nov. 09. 20:50 | Válasz | #825 | |||
Olajcsere OK.(alapjáratos) Hallhatóan jólesett az öregfiúnak, mos biztos mosolyog a garázsban. Köszönöm, köszönjük a jó tanácsokat. | |||
|
© satyapapa | 2014. nov. 10. 11:32 | Válasz | #826 | ||
Ha valaki mégis ezt a típusú blokk mosást választja, annak azt is figyelembe kell venni hogy a löttyöt is ki kell öblíteni. Mert a furatokban olaj járatokban ez a "mosós" anyag még ott van. Ha erre ráborítjuk a friss olajat,annak biztos nem tesz jót...Szerintem,,
| |||
| |||
2014. nov. 10. 12:37 | Válasz | #827 | |||
Köszi Satya a kiegészítést! A forró blokkból kiengedett olajat természetesen 1-2dl friss olajjal ki kell öbliteni.... utána szűrő csere és feltöltés.
| |||
|
2014. nov. 10. 15:27 | Válasz | #828 | |||
Gyuresznak azt javasoltam (és ezt is tette) hogy miután átmosta, engedje le a régi, löttyös olajat, vegye le a szűrőt, csurgassa ki, majd töltse fel a régi szűrőt friss TG gazdaságos olajjal, tegye vissza és a blokkot is töltse fel ugyan ezzel a TG gazdaságos motorolajjal. Ezzel megint járassa 10'-ig és ezt ismételten engedje le. Csak ezután töltse fel a megfelelő olajjal és csak ezután tegye rá az új, tiszta olajszűrőt. Én is ilyenkor minden esetben rögtön két teljes olajcserét megejtek, pontosan a lötyi kitisztítása érdekében. Gyuresz is ezt tette. | |||
| |||
2014. nov. 10. 15:40 | Válasz | #829 | |||
Köszönöm Tamás a nem "TG" minden igényt kielégítő hozzáfűzésed! Ez a leghelyesebb technika!
| |||
| |||
2015. feb. 21. 18:17 | Válasz | #830 | |||
|
© Dunai Krisztián | 2015. márc. 18. 20:15 | Válasz | #831 | ||
Sziasztok Egy olyan kérdésem lenne h PIAGGIO NRG 50ccm robogónak mekkora kompressziót kellene mérni,mert már kb 4-5 féle adatot találtunk így nem tudjuk eldönteni h mi a jó,ha vki esetleg tudna ebben segíteni azt megköszönném. | |||
|
© kalo józsef | 2015. ápr. 08. 20:27 | Válasz | #832 |
Üdvözletem Mindenkinek! Most értem ide, hogy bemutassam a lányom gépét, amivel már az elején kis galibát okoztunk. Nos a tisztes neve, Malaguti Madison 125. Egyébiránt 125-ös Yamaha blokk van benne.1999-es évjáratú sokat állhatott mert a por rá volt sülve.Eddig még csak én mentem vele mert a jogsi még most készül. Viszonylag kényelmes, csak nekem magas.De hát nem is az enyém.A gazdája majd megszokja.Az Ő lába leér a földig, a szája meg a füléig.Szóval nagyon örül.Az egri talira szeretne már azzal jönni. Röviden ennyi, képeket(jó helyen és jó formátumban) még majd teszünk fel a galériába. |
2015. ápr. 08. 20:52 | Válasz | #833 | |||
Sok balesetmentes kilométert hozzá!
| |||
| |||
2015. máj. 23. 22:11 | Válasz | #834 | |
Kis segítségre lenne szükségem.Szereztem nagyon áron alul egy Motorhispania rx 50es mini visítót. Már beindul, szépen jár, ám mikor le akarom állítani a kulcs elfordításával, kijelzők, lámpa index elalszik, de a motor tovább jár, csak gyertyapipa levételével akar leállni. Tippek hol álljak neki keresni a hibát?
|
2015. máj. 24. 07:27 | Válasz | #835 | |||
Talán kezd a kapcsolónál.... Az biztos., hogy elektromos baj....
| |||
| |||
2015. máj. 24. 22:19 | Válasz | #836 | |
sajna nem az.... a vezeték köteg meg mélyen a burkolat és a váz alatt van
|
2015. máj. 25. 06:52 | Válasz | #837 | |||
Nem lesz egyszerű a játék .... megcsinálni nem nehéz de megtalálni???Valszeg szakember lesz a vége...
| |||
| |||
2015. júl. 06. 08:50 | Válasz | #838 | |
Segitség Help Hilfe! Ki az a pesti, ill. környéki bátor önkéntes akinek van szerelő akna lehetősége és alá tudnánk kukkantani a kék villámomnak, mert folyása van. Köszönöm
|
2015. júl. 06. 13:13 | Válasz | #839 | |||
Vidd szervizbe és akkor a futóművet is nézesd meg Tibi!
| |||
| |||
2015. júl. 06. 16:00 | Válasz | #840 | |
Tamás, a futómüvet már megnézettem az oké, csak valami néha kicsit ereszt.
| |
2015. júl. 06. 16:47 | Válasz | #841 | |||
Kellett állítani rajta, vagy olyan furán áll?
| |||
| |||
2015. júl. 06. 22:25 | Válasz | #842 | |
Olyan mint én, kicsit fura az állása meg a járása
| |
2015. júl. 06. 22:38 | Válasz | #843 | |||
Hát ha úgy maradt, el fogja nyalni a gumit...
| |||
| |||
2015. júl. 07. 20:30 | Válasz | #844 | |||
Az sokba lesz!!
| |||
| |||
2015. aug. 10. 16:41 | Válasz | #845 | |||
Nem tudom, hogy kinek vétettem vagy mi okozza azon hibát,most már mindkét motoromon / Maja és a Wing/, hogy GPS-el mérve 10 km/h-val kevesebbet mutat mindkét órám! Remélem, hogy nem mértek be sehol, de ha így lesz, akkor beviszem a rendőrségre a motoromat, hogy én is csak most teszteltem le a sebességét. Asszonyom fogta a GPS-t és elindultunk mérni. 110-ig mértük, de szinte minden sebességnél az órám 10-el kevesebbet mutatott. Na nem gond, mert ezután lakotton csak 40-ig engedem a mutatót felmenni! Ha valaki tudna erre megoldást, hogy rendben esetleg valós adatot mutasson a Maja is és a Wing is akkor azt megköszönném! A gumik gyári előírt méretűek!!!! | |||
|
2015. aug. 10. 17:12 | Válasz | #846 | |||
Arrébb kell tenni a mutatót... Macerás szétszedni, de kifizetődő hosszú távon! | |||
|
2015. aug. 10. 18:21 | Válasz | #847 | |||
Ez általában forditva szokott lenni, km óra mutat 60-at, gps 53-at. Ez nekem autón és minden motoron igy volt eddig.
| |||
| |||
2015. aug. 10. 20:04 | Válasz | #848 | |||
A Fiatjaimnál így van, + 8 km/h! A Vitara az pont annyit mutat, mint a GPS. A Maja -8 km/h a Wing - 10 km/h. Nem gond, mert ez csak szokás kérdése, csak azt hittem, hogy az óra szétszedése javítása nélkül is megoldható történet lett volna. A Majában spirál van és az első kerék működteti. A Wing valahonnét a kuplung házból kapja elektromosan a jelet, majd, ha lebontom, hogy megnézzem a hajtást, akkor majd okosabb leszek, hogy minek méri a fordulatát. | |||
| |||
2015. aug. 10. 22:38 | Válasz | #849 | |||
Ha a mutató arrább kerül, mindjárt mást mutat. Én így csináltam a Ladának az órájával. Többször nekifutottam, de jó lett. | |||
| |||
2015. aug. 11. 08:20 | Válasz | #850 | |||
| |||
2015. aug. 11. 08:31 | Válasz | #851 | |||
Macerás, mert szemre (érzésre) teszed arrébb és lehet higy elsőre rosszabb lesz mint volt. Ráadásul kiemelt műszerfallal kell kipróbálni, miközben a GPS is ott fityeg... De megéri. | |||
| |||
© satyapapa | 2015. aug. 12. 06:56 | Válasz | #852 | ||
Az nagyon érdekes hogy a használt motoroknál micsoda piaci árak vannak.Pl az Én 550ccm Kawám 1992-es és 210 ezer ft volt. Mz Ts 251-es 1989-es 250 ezer ft.
| |||
|
2015. aug. 12. 07:29 | Válasz | #853 | |||
Az MZ azért olyan drága, mert lassan elérte a Pannonia és a Trabant Wartburg Barkas szintet és a jó öreg "Dojcse" ember meg nosztalgiaként jó pénzért megveszi! Majd, ha a "ferdeszemű Jappán" két pével megkívánja a retró motort, akkor majd felverik a Kawa árát is!!! Addig meg csak örülj, hogy "kabátgombért" tudtál venni olyat, amilyenbe régóta szerelmetes vagy! | |||
| |||
2015. aug. 12. 07:40 | Válasz | #854 | |||
Mert most ébrednek a népek, hogy a jól megkonstruált motor hiába öreg, ugyan azt az élményt nyújtja töredék üzemeltetési költséggel. Aki meg 60-80 lóerő fölötti motorokat 100%-ban ki tud motorozni, az folyamatosan szabályt sért és életveszélynek teszi ki magát. Tehát, ahogy Béla mottója szól: "attól hogy valami régi..." | |||
| |||
© satyapapa | 2015. aug. 12. 08:04 | Válasz | #855 | ||
Igazából én nem értem miért kell nagy bitang gépeket venni. Már az előző 750-es gépem is sok volt. ,,,És mégis.... Most ugye van a 400-as majám a normális hétköznapokra , kisebb túrákra ahol kényelmesen és komfortosan közlekedve zabáltatom meg az úttal a gumikat.Na meg van a másik szerelmem az 550-as kawa amit hobbynak vettem és persze rosszalkodni. Nem hasonlítható össze a kettő..A Kawa tudása untig elég ahhoz hogy összekenjük magunkkal a betont,ha a hülyeség köde az arcunkra borul. Imádom de tisztelem,,,nagyon. A maja adja az úriasság és az ésszerűség lehetőségét, hogy akár öltönyben is tisztán és pihenten érjem el az úti célt. Imádom, és őt is tisztelem. Mindkettőt szeretném megtartani... Lasan 60-éves leszek (remélem).. Muszáj végre a régí álmokkal is foglalkozni,hogy az út végén életünk cetlijén sok kipipált dolog legyen,és ne csak a munka uralja az emlékeimet..Lehet hogy rossz hobbyt választottam,de boldoggá tesz.... Köszönöm kis feleségemnek a türelmét, szeretetét..!! Nektek is ezeket a dolgokat, érzéseket kívánom!! | |||
|
2015. aug. 12. 19:08 | Válasz | #856 | |
Talán azért is mert olcsó és elég lehet amire megveszik/használni fogja. "Ugyan azt az élményt nyújtja" Ezzel picit vitatkozni lehetne. A maga módján/tempójában/stílusában nyújtja azt az élményt. Elvisz A-ból B-be. Mint minden robogó/motor mást és mást nyújt más és mást tud. Egy öreg gépet azért nem biztos,hogy elpörgetnék akár tiltásig is,míg egy fiatalabbat.. Ezzel nem azt akarom írni,hogy rossz a régi,csak más. Öregember nem gyorsvonat. 60-80+Le-t legálisan pályán lehet/ne kimotorozni,ha annak olyan a karakterisztikája.
| |
2015. aug. 12. 20:25 | Válasz | #857 | |||
Ne már Krisztián! Béla 30 éves motorjával helyből 100-at méssz! Nem egy 80 éves Indiánra gondoltam, vagy egy Royal Enfieldre... Azért a szabálysértéshez a 70-es 80-as évek motorjai bőven elegendőek. Élmény... Na erről nem nyitok vitát, mert valóban más 20, 30, 40, 50, 60, 70 évesen... | |||
| |||
2015. aug. 12. 20:27 | Válasz | #858 | |
Tamás, visszatérve a gps-re, akkor mindenképp az a pontos? Mert nálam is a kék villámnál van eltérés, kb. 6km-rel kevesebbet mutat a gps.
| |
2015. aug. 12. 21:06 | Válasz | #859 | |
Béla bá motorját nekem nem lenne szívem úgy hajtani mint a Varát. (Nem állat módjára közlekedem,de azért szeretek haladni. Majd elmúlik. ) Persze minden kétkerekű élmény a maga módján. Nem is szeretnék ezen vitatkozni. | |
2015. aug. 12. 21:24 | Válasz | #860 | |||
Szerintem igen. De a GPS csak egyenletes sebességgel haladva mér pontosan. Beállsz a kocsival 40-re és tartod. A GPS majd beáll. | |||
| |||
2015. aug. 12. 21:25 | Válasz | #861 | |||
| |||
© satyapapa | 2015. aug. 13. 20:35 | Válasz | #862 | ||
Köszi fiúk a látogatásokat na és a jó kívánságokat. Egyenlőre nincs szándékomban a Maját eladni. A Kawa szerintem nem pótolhatná a Maját..Ja és nem akarok lemaradni Pl a Mészitöl, Heroldtól (nekik is kettő van) | |||
|
© Herold | 2015. aug. 13. 20:47 | Válasz | #863 | ||
Bocsi, de három...
| |||
| |||
© jasa | 2015. aug. 14. 10:32 | Válasz | #864 | ||
Burrrrzsujjj !
| |||
| |||
© satyapapa | 2015. aug. 14. 12:11 | Válasz | #865 | ||
A Q,,va életbe akkor gyűjthetek megint,,és veszek egy 900-as vagy 1100-es kawát is. Ja és most már ne vegyél még 1-et ezek mellé | |||
| |||
© Herold | 2015. aug. 14. 13:32 | Válasz | #866 | ||
Szerényen csak azokat számoltam, amelyiken van rendszám és forgalmi...
| |||
| |||
© Herold | 2015. aug. 14. 13:36 | Válasz | #867 | ||
Hááát, tudod, fussa na! Azt csak csenben teszem hozzá, hogy egy közepes Tmax, egy jobb SuHanó tán ki sem jönne az egész csordából... | |||
| |||
2015. aug. 14. 14:21 | Válasz | #868 | |||
Ha jól számolom, akkor: 1: Suzuki 400 (a típust hirtelen nem tudom) 2: Yamaha XJ600 3: MZ TS125 ? | |||
| |||
© Herold | 2015. aug. 14. 20:11 | Válasz | #869 | ||
Most számoltam össze. -Yamaha XJ 600 -Honda CH 125 -MZ TS 125 | |||
| |||
© jasa | 2015. aug. 14. 22:04 | Válasz | #870 | ||
Andris, 3-ból 2-t eltaláltál, más csordájánál nem rossz arány ! Herold ne aggódj, nem kötözködök. Egyik erre, másik arra való. Egyébként meg tényleg, egy új nagy SH másfél milla környékén van, ennyiért meg már alighasznált "rendes motort is kapni" ahogy Bélabá mondaná... Az első 3 év alatt átlagosan 30-50 %-os az értékvesztés a járműveknél, de hát tudjuk ez közhely. | |||
|
© satyapapa | 2015. aug. 17. 21:17 | Válasz | #871 | ||
Mint néhányan emlékeztek volt nekem egy Z 750 L tip. Kawám is. Össze hasonlítva a mostani zephyr 550-es géppel megdöbbentő a különbség. A két gép között csak pár év a különbség,de a motorozhatóságban óriási az eltérés az 550-es javára. Igaz hogy a 750-es jóval erősebb,és talán szebb gép (!!), de az úton normál üzemben a kisebb jobban teljesít.Ez elsősorban a futóműnek köszönhető,ezért az erejével is könnyebb bánni.Kezdem élvezni a gépet.. Persze jó lenne egy mai modern gépet is kipróbálni..Viszont ezek a mai vasak nem tetszenek küllemre.. | |||
|
© jasa | 2015. aug. 18. 11:27 | Válasz | #872 | ||
Szép ez, igazi klasszikus túra sornégy ! (Soha nem volt láncos gépem, így a fújkálással kapcsolatos fenntartásaim inkább egyéni szocprobl körébe tartoznak. A másik, hogy a léghűtés hogy teljesít melegben városi araszoláskor ? ) | |||
| |||
© satyapapa | 2015. aug. 18. 11:49 | Válasz | #873 | ||
A lánc karbantartás az nem nagy dolog, kb 6-800km után kell fújni a zsir sprayt. Na léghütés már érdekesebb...Az nagyban függ a lábtartó helyzetétől. A mostaninál már hátrébb van , így nem igazán süt..Persze nagy melegben érezhető, a rövid nadrágos gurulás nem előnyös. De hát ez a gép nem is arra való.Érdekes módon a chopper sokkal rosszab volt a V-henger aztán bokától, tökig nyomta a meleget. Viszont Hűvös időben a léghűtés még áldásos is lehet.
| |||
| |||
2015. aug. 18. 12:10 | Válasz | #874 | |||
Az araszolós dologról tudnék mesélni. Nekem igazából csak ez az egy negatív tapasztalatom volt az XJR-el kapcsolatban. Minden mást illetően csak szuperlatívuszokban tudok az XJR-ről mesélni. És talán még kezesebb is volt az FJR nél. Bár azt mondják, hogy ez a nagy Le miatt a porlasztó és injektor közötti különbségnek nameg a lánc és kardánhajtás közötti különbségnek tudható be. Mindenesetre én imádtam.
| |||
| |||
© satyapapa | 2015. aug. 18. 12:24 | Válasz | #875 | ||
Hu a kardán hajtást nehezebb megszokni,,főleg kanyarból kijöve a gázadás érdekes dolgot művelhet.Persze jó dolog a kardán,de igencsak meg kell adni neki a tiszteletet..Az 500-as Viragon próbáltam,,és meglepödtem rajta.Majdnem el is pereceltem, aztán észbe kaptam és óvatosan bántam vele. Nyilván ha az ember megszokja akkor már nincs gond.
| |||
| |||
2015. aug. 18. 13:59 | Válasz | #876 | |||
Nekem is baromi furcsa volt az XJR után. Olyan rugalmatlannak, merevnek tünik az egész hajtás a láncos után. De azért már kezdem megszokni. Ma bűnöztem egy kicsit . Elmentem dokihoz a táppénzes papírjaimat intézni, majd kipróbáltam, hogy mennyire zavarnak a köldökömnél lévő varratok a tanknál. Hát nem zavartak. Így elmentem egy jó félórát motorozni. Csak Asszonyka meg ne tudja, mert akkor kapok, hogy nem ágyban voltam amíg Ő dolgozik. Be kell vallanom közel 5 nap kórházban fekvés után nagyon jól esett. | |||
| |||
2015. aug. 18. 15:02 | Válasz | #877 | |||
Inkább azért fogsz kapni, hogy Őt nem vitted!
| |||
| |||
2015. aug. 18. 15:23 | Válasz | #878 | |||
| |||
© juhász béla | 2015. aug. 18. 15:32 | Válasz | #879 | ||
Megszokni inkább maga a motort kell,ha már azon tul van az ember akkor már eszében sincs szinte hogy mi hajtja a hátsó kereket.Egyébként sok minden fűgg attól hogy ha egy motor gardános,mennyire kiegyensujozott a motor,keresztben vagy hosszában van elhejezve,mennyire kemény vagy lágy a tehermentesitő mehanizmus ami a kihajtásnál van,.De olyan is van ahol a hátsókerék agyban van a tehermentesitő,de van olyan amiben egyáltalán nincs,és csak egy egyszerű hardy tárcsa van.Én azé már elég sok 20 évnél öregebb gardánt szervizeltem,de javitani simeringen kivűl semmit nem kellett.De viszont olvasni olyat hogy mostani fiatal gardános gépeknél pl 5000km után zabálja a szimeringet,és akármilyenre cseri az ember akkor sem bir többet.Ott gyárilag van valami nagy bibi,megmunkálás,vagy illesztési probléma,,,mindegy,,,ez legyen a gyár szégyene.Lényeg hogy egy gardánhajtás sokkal megbizhatóbb,mint bármely más,/lánc,szij,hydro,stb/,és jóval kissebb a fentartási kölsége,.Pl az én szarszivattyumba most már közel 310000km van,és ha hiszitek ha nem még a szimering is eredeti a hajtásba,és ha ezt egy láncos géppel kelett volna lemotorozni,akkor mennyi lánc és lánckereket kellett volna vennem,meg mennyi karton láncsprét kellet volna elfujkálni,szerintem kitett volna egy másik motor árát,és akkor még a többi felmerűlő költségekről nem is beszéltűnk.Na de ne bonyolódjunk bele,a lényeg hogy a legstrapásabb ,és leg megbizhatóbb,és leg kölségkimélő hajtás ,az a jól eltalált kardán.
| |||
| |||
2015. aug. 18. 21:21 | Válasz | #880 | |||
Nem kívánok vitát nyitni, de én a kardánt részesítem előnyben! Érdekes nekem nem volt semmi úgynevezett kardánreakcióm! GoldWing, VF750S, XV Virago535. Egyedül a Viragónál hallottam enyhe síró, fütyölő hangot 80-90-es tempónál! Én szerettem, legalább annyira,mint az ékszíjas robogóimat, bár az ékszíj szerintem több odafigyelést érdemel! | |||
| |||
2015. aug. 19. 06:30 | Válasz | #881 | |||
Az IFA is kardános. Biztos abba is azért raktak azt, mer az a legjobb. Bár most így kora reggel, IFA ékszíjjal nem is olyan rossz gondolat... | |||
|
© satyapapa | 2015. aug. 19. 06:38 | Válasz | #882 | ||
Muris lenne egy IFA pl. variátor szíjjal. De tényleg a kardán a tuti. Az tény hogy a gépet kell szokni összességében. | |||
| |||
© jasa | 2015. aug. 19. 11:31 | Válasz | #883 | ||
Ha majd nyögdíjas leszek és nem bejárós robesz kell, akkor olyan motort szeretnék, ami: - olyan kényelmes mint egy klasszikus túramotor - bírja az utat, esetleg aszfalton kívül is mint egy endúró - időjárás elleni védelem, és pakolhatóság mint egy maxirobinál - nyugis-nyomatékos mint egy chopper-cruiser - kardános vagy szíjas hajtású - ha akarom váltós, ha akarom automata (DCT) - vízhűtéses, négyütemű, injektoros, tárcsafékes - mellékesen meg keveset fogyaszt Még van kb négy-öt éve a járműiparnak a feladvány megoldására.... | |||
|
© juhász béla | 2015. aug. 19. 12:55 | Válasz | #884 | ||
Ébresztő!!! Jó reggelt!!Ez már mindennek nevezhető majd ,csak motornak nem.Meg a másik hogy addira milyen "minősigi" anyagokból fogják ezt összedobálni.Mert addigra a sok ujrabeolvasztott anyagok még szarabbak lesznek az idő multával.
| |||
| |||
© satyapapa | 2015. aug. 19. 16:24 | Válasz | #885 | ||
Így van...Éljenek a régi vasak,ezért választottam Én is ilyet. (Részben Béci tehet róla.Köszi) A Kawa 23 éves és pl. most is a gyári féktárcsa van elöl, hátul!!! Igaz viszont hogy a hátsó már csere érett. Kissé nyersebb gép mint a drága majám, de ezzel együtt imádni való ez is. A sor 4 motor hangja , anyaga dinamikája super jó. | |||
| |||
© jasa | 2015. aug. 20. 14:05 | Válasz | #886 | ||
Ráharaptak az Urak a csalira..... nem új motor lesz az, hanem valami jó öreg, józan kompromisszum.
| |||
|
2015. aug. 22. 17:12 | Válasz | #887 | |||
Uraságok! Szakmai tanácsot szeretnék kérni!!! Barátom Simson S51B motorján komplett láncszett csere fog hamarosan történni. Ő nem a versenyző típushoz tartozik. Azon megy az agyalás, hogy a jelenlegi 15 fogas első lánckerék helyett milyen fogszámút rendeljen hozzá, hogy inkább még erősebb legyen a motorja. A jelenleg rendelhető készlet 11 fogtól indul. Mindjárt ezzel a legkisebbel kezdjen vagy inkább próbálja meg a 12 vagy 13 fogszámot a jelenlegi 15 helyett! Minden infót és tapasztalatot megköszönünk! | |||
|
2015. aug. 22. 17:25 | Válasz | #888 | |||
Na ebben Béla nagyon ott van. Ő Szabolcsból Simsonnal ment a Balcsira pancsira...! :-D
| |||
| |||
2015. aug. 22. 17:47 | Válasz | #889 | |||
Hát én most egy elég nagy hülyeséget fogok kérdezni. A motor blokk ugye nem tud rozsdásodni? Az valami öntvény!? Mert a varaderon a hűtőrácsról itt ott lepattogzott a festék (télen használhatták, vagy nem tárolták megfelelően). Annyira nem zavar, mert a homok fúvás gondolom nem olcsó. Csak nyugtassatok meg, hogy nem rozsdásodik. Légyszi! | |||
|
© satyapapa | 2015. aug. 22. 17:51 | Válasz | #890 | ||
Nem ismerem a gépet,de valószínüleg rézből van a hűtö azt pedig nehéz jól festeni...A homokfúfás felejtős. Egy mágnessel választ kapsz a kérdésedre... | |||
| |||
2015. aug. 22. 18:03 | Válasz | #891 | |||
Magára a motorblokkra gondoltam.A henger is bordás.
| |||
| |||
© satyapapa | 2015. aug. 22. 18:13 | Válasz | #892 | ||
Bocsiiika. Rosszul értelmeztem amit írtál. De a mágnes most is ok. Szerintem aluminium..azt se egyszerű festeni,,,de a hőálló festék ha jól előkészített felületre kerül akkor tartós is. | |||
| |||
2015. aug. 22. 18:23 | Válasz | #893 | |||
Köszönöm. Igen úgy néz ki, hogy valamilyen alu ötvözet. | |||
| |||
2015. aug. 23. 08:17 | Válasz | #894 | |||
Az első lánckeréken már egy fog változtatás is elég nagy áttétrlváltozást jelent. Magánvéleményem.... nem érdemes eltérni a gyáritól mert többet fog kajolni a gép...rakéta meg úgy sem leasz belőle.
| |||
| |||
2015. aug. 23. 08:20 | Válasz | #895 | |||
Weriwel... nevezetű festékkel javíthítod...de alapos előkészítést igényel...
| |||
| |||
© bundás | 2015. aug. 23. 09:03 | Válasz | #896 |
Csatlakozom Fecó magánvéleményéhez. Kevesebb fogszám az első fogaskeréken:pörgősebb motor,hamarabb kell elváltani,növekszik a fogyasztás,csökken az élettartam,csökken a végsebesség. Egy pozitívum:lehet vele "hegyet" mászni. |
2015. aug. 23. 09:48 | Válasz | #897 | |||
Igen, igen azt ismerem. Azzal szoktam lefújni az sr kipufogót. Hát lehet, hogy télen nekiveselkedünk és kikapjuk a blokkot. | |||
| |||
2015. aug. 23. 14:04 | Válasz | #898 | |||
Asszem most baj van. Nem néztem meg rendesen a forgalmit vételkor... 11KW szerepel bent, de 347 ccm. Hogy a fenébe lehet ez?? Varaderoba ilyen nem is létezik. Nem hiszem el.... A hengerre simán rá van írva, hogy 125 ccm. Elírhatták az az osztrák forgalmi alapján ezt? Hát el vagyok keseredve.. Szerintetek mi a fenét csináljak? Holnap megyek átíratni. Meg lehet ezt nézetni valahogy? | |||
|
2015. aug. 23. 14:54 | Válasz | #899 | |||
Igen, elírhatták. Szerintem Hondához el, szakvélemény kér, azzal elrobog NKH-hoz, és korrigálják... szerintem...
| |||
| |||
|
|
|