|
|
|
© Zsolt | 2011. feb. 21. 21:22 | Válasz | #276 | ||
Nos, lehet Adam, hidd el. Nekem pl. nem is motorkerékpár gyűrűk vannak a dugón, hanem egy Fiat Seicento-é, amihez kicsit esztergálni is kellett. A probléma Wiking esetében ott van, hogy a dugattyút átsimítja erre a méretre, ez okés. De a gyűrűkkel mi lesz?
| |||
|
© adamfzr | 2011. feb. 21. 21:16 | Válasz | #275 |
hónolással is lehet csalni kicsikét, plusz akkor tuti henger lesz a henger
| |
© adamfzr | 2011. feb. 21. 21:15 | Válasz | #274 |
meg ha életedben nem fogtál még intót, sőt nem is hallottál róla, akkor lehet nem mértél tökéletesen, vagy ez tuti?
| |
© adamfzr | 2011. feb. 21. 21:14 | Válasz | #273 |
ki hallott még olyat, hogy dugót esztergálni? meg ne merd tenni, mert különben.... :D de tényleg, ilyen marhaságot, ezt ki mondta? a négy század jól hangzik.
| |
© Wiking | 2011. feb. 21. 19:34 | Válasz | #272 |
Jaa okés...Ne haragudj, de elég fáradt vagyok és nem gondoltam erre :$
|
2011. feb. 21. 19:21 | Válasz | #271 | |||
A tűrés akkor is annyi ha a méret esetleg nem akkora hanem valamivel odébb van.Nem emlékszem a pontos adatokra azért írtam.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 21. 19:10 | Válasz | #270 |
De azzal mit érek, hogy benne van 1 gyári méret valamennyitől valameddig? Megmértem többféle képpen is a hengert, dugattyú kell beke és kész... Mit akarnál ezzel mondani Fecó? | |
2011. feb. 21. 18:36 | Válasz | #269 | |||
Töltsd le a manualt asszem benne van a méret pontosan.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 21. 18:32 | Válasz | #268 |
Nah! Visszavittem a furatmikrót, és konzultáltam ma az 1ik kolégámmal. Felvilágosított, hogy a hengereket úgynevezett into-val szokták mérni, mert ha hordós meg mi1más akkor ezzel lehet látni. Nah most viszont az a gond, hogy az intóval megmérve is 53.7mm a méret...hajszálra pontosan! A leg kisebb kapható dugattyú méret pedig 53,75mm Szóval az lessz, hogy megveszem a 75.ös dugót, és le lessz esztergálva :P Mien illesztés kell a dugó és a henger közé? Valahonnan nekem -0.04mm rémlik :P Valaki tud pontos méretet? A másik meglepő dolog pedig, hogy a hengerben semmi egyenetlenséget nem találtam, itt a kopásra gondolok. sem ovalitás, sem pedig hordósodás nincs a hengerben. A km óra pedig 32000-nél kiakadt :D Nem megy tovább valamiért a számláló :P |
© Wiking | 2011. feb. 20. 19:25 | Válasz | #267 |
Majd holnap visszaadom a raktárba. és szólok, hogy le kéne ellenőrizni.
|
2011. feb. 20. 18:54 | Válasz | #266 | |||
A kalibráláshoz etalonok és tüskék vannak, valamint mérőórás a szerkezet.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 20. 18:23 | Válasz | #265 |
Aha! Az sima 2 ponton mérő furat mikrométer. De ezt is lehet valahogy kalibrálni...
| |
2011. feb. 20. 17:56 | Válasz | #264 | |||
Kétpofás befogó amiben egy mérőóra van. Valamelyik egész milliméterre kalibrálják a mérés-közelben.Jobb mint a hárompofás japcsi lyukmikrók mert ovalitást is mérnek.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 20. 10:46 | Válasz | #263 |
Fecó mi az az intó? Valószinűsítem a mikróra gondoltál :D Lehetséges, hogy nincs jól bekalibrálva...majd holnap leellenőriztetem!
|
2011. feb. 20. 07:03 | Válasz | #262 | |||
Ha intóval mértél akkor valszeg nem pontos a nullázása, nem hiszem hogy 5 századdal a gyári legkisebb alatt lenne.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 19. 20:27 | Válasz | #261 |
Érdekes a dolog a dugóval kapcsolatban... a leg kisebb méret 53,75mm Pedig több helyen is megmértem a hengert és nem ment feljebb max 1 századdal, de álltalában pontosan 7 tizedet mutatott...azaz 53.5+20 század...az szerintem 53,7. |
© Wiking | 2011. feb. 19. 19:59 | Válasz | #260 |
Megtörtént a mérés! Egész jó állapotú a hengerem...majdnem, hogy 0 lopása van :) Nah jó...pár század külömbség van a perem alatt és bent a hengerben mérve, de az elenyésző. A pontos méret pedig 53,7mm Igen pontosan 7 tized a vége, én is meglepődtem :) |
© Wiking | 2011. feb. 19. 18:27 | Válasz | #259 |
Köszönöm a tanácsot, de nem vagyok kezdő én sem :) Tudom, hogy hogyan megy a méretezés, de le akarom mérni a hengert, hogy mekkora a méret, és hogy miánn állapotban van a kopás tekintetében. Mikróval mérve kiderül, hogy mennyire oválos esetleg, kell e furni vagy sem. Bár szerintem fúrni nem kell, mert kb 600km-t mentem vele mielőtt meghalt és előtte meg szét volt szedve. Akkor néztem a hengert meg a dugót, és nem volt túl nagy kopás a gyürüknél. de ha már van lehetőségem megmérni akkor megteszem.... |
2011. feb. 19. 18:16 | Válasz | #258 | |||
Nem úgy van a dugóméretezés..., hogy kicsit nagyobb azt gooo!Típusfüggő, de általában 0,25 mm lépcső.Hacsak nem csináltatsz bele egyedit.Az eset egyszerű. Ott mérj ahol jár a dugó, éa ott is ahol nem.Ha a kettő közt lépcső van - fúrás.Már pár századot is körömmel érezni.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 19. 17:35 | Válasz | #257 |
A dugót nem mérem :) Furat mikrot hoztam...azaz a hengert mérem belülröl. A dugó már kopott lehet és 1ébként is sérült...szóval az már nem mérvadó. Van már jópár km is a motorban, úgyhogy valószinűsítem, hogy bele fog menni már 1 kicsit nagyobb dugó is. |
2011. feb. 19. 17:18 | Válasz | #256 | |||
A dugó mérésénél számíts arra és ne ijedj meg, ha kúposnak fogod mérni. Először számomra is furcsa volt, de felvilágosítottak, hogy azért kisebb az átmérő a tetején/gyűrűknél/ mert üzem közben a hőtágulásnak köszönhetően annyit fog tágulni, hogy minden oké lesz.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 19. 16:36 | Válasz | #255 |
Nah...Mivel nem ír senki semmit sehovasem, ezért én írkálok...ne legyen már olyan pangás idefent. Szóval hoztam haza a melóbol kölcsön 1 furatmikrométert és kimegyek megmérni a 125-ös beteg jószágom hengerét :) Majd kiderül mennyire kopott a masinéria. Nah meg persze szükséges a méret az új dugó megrendeléséhez. Ha már új dugó kell akkor figyelembe feszem a kopást, és így mindjárt egy részbeni felújítás is lessz a javítás :) |
© Wiking | 2011. jan. 23. 11:54 | Válasz | #254 |
Már folyamatban van a hengerfej beszerzés, meg kell más alkatrész is úgyis...szóval neten körülnéztem és találtam többet is. Írtam emberkéknek, aztán a legjobb ajánlat nyer majd :) Februárban már robogni fog újra aparipa :) |
2011. jan. 23. 07:54 | Válasz | #253 | |||
Én most már kíváncsi lennék a fotókra küldd el lécci privibe!Összetörve még nem láttam 25-öst!
| |||
| |||
2011. jan. 22. 22:24 | Válasz | #252 | |||
Hát nagyon nem szeretnék ilyet látni az enyémben... Amúgy szerintem is fontold meg Zsolt javaslatát. | |||
| |||
© Zsolt | 2011. jan. 22. 18:53 | Válasz | #251 | ||
A link sem müxik, xar ez a facebuk. Én azt javaslom, hogy ne vacakolj a hengerfejjel, vegyél egy bontottat. Tegyél rá két új szelepszár szimeringet, plusz érdemes becsiszolni a szeleptányért. Az új dugóval és tömítéskészlettel szerintem max 25 e. lehet a vége ha Te csinálod. | |||
|
© Wiking | 2011. jan. 22. 09:17 | Válasz | #250 |
© Wiking | 2011. jan. 22. 09:14 | Válasz | #249 |
© Wiking | 2011. jan. 22. 09:11 | Válasz | #248 |
Aki esetleg kiváncsi a végeredményre, hogy mien is amikor eltörik a szelep....:P |
© Wiking | 2011. jan. 20. 16:36 | Válasz | #247 |
Köszi :D Remélem is, hogy olcsón kijövök a javításbol... |
2011. jan. 20. 15:43 | Válasz | #246 | |||
Megnéztem a névjegyedet és látom, hogy 125. Óccsón javítható vasad van! | |||
| |||
2011. jan. 20. 15:41 | Válasz | #245 | |||
Bocsáss meg, de én abban a tudatban vagyok, hogy 250-es a vasad! Akkor most mekkora? Mert, ha kisebb, akkor biztosan jó vagy az árban, mert amikor én a 250-est raktam rendbe és nézegettem az árakat, akkor a 125-150 igencsak barátságos árban voltak. Na jó munkát és tökéletes szerelést! | |||
| |||
© Wiking | 2011. jan. 20. 14:56 | Válasz | #244 |
Köszönöm a segíteni akarást, de amiket belinkeltél azok 250-es hengerfejek :D Találtam már én is neten...valószinűleg kompletten cserélem 10-15 között van már...meg 1 dugó csere és mehet újra a paripa :) | |
2011. jan. 20. 13:42 | Válasz | #243 | |||
| |||
2011. jan. 20. 13:38 | Válasz | #242 | |||
Én a helyedben mindenképp a bontott mellett lennék, ha más probléma is van. Mert, ha csak a szeleppel lenne a gond, akkor mindenképp a felújítás mellett lennék, de így sajnos én nem. Az ellenőrzés és a felújítás szerintem mindenképp többe kerül, mint egy jó állapotú bontott. Meg talán ezek a hengerfejek nem arról híresek, hogy bontottan rosszak legyenek. Itt nem használt 100-200ezret futott többhengeres turbó diesel hengerfejről beszélünk. De mindenképp a döntést Te fogod meghozni! | |||
| |||
© Wiking | 2011. jan. 20. 13:30 | Válasz | #241 |
Megtörtént a szétszedés... A kipufogószelep eltört nyakban, átfordult és átütötte a dugattyút, valamint a vezérműtengelyen is elfordult a lánckerék egy kicsit. Utánnanézek a dolgoknak, mert ugye dugócsere biztos kell, de még nemtudom, hogy a hengerfejet érdemes e javítani, vagy inkább vegyek 1 másikat bontottan. A javítás mellett az szól, hogy akkor tuti jó és új szelepek lesznek, a bontott viszont jóval olcsóbb. Mellesleg a vezérműtengelyt még nemtudom, hogy komolyabban sérült e...a kerék ahogy elforhult rajta belemart egy barázdát, de a szelephimbáknál is lehetnek még gondok... |
© Wiking | 2011. jan. 20. 04:19 | Válasz | #240 |
Valószinűsítem kapok hozzá gyári újat is...csak nem olcsón :S És én is ilyesmi diagnózisra gondoltam, pedig nem pörgött valami vészesen a motor...de majd ha szétszedtem kiderül :( |
© SPOJLERES | 2011. jan. 19. 23:00 | Válasz | #239 |
Utolérte a dugó a szelepet majd annak a tengeje elhajlott igy nem tudott felzárni és nincs kompresszio Stb örülj ha szelepcserével meguszod Ami csak bontottba van valóban | |
© Wiking | 2011. jan. 19. 21:50 | Válasz | #238 |
Üdv ismét mindenkinek! Régen jártam erre :) Nagyon elfoglalt lettem mostanában, sok a munka, na meg a motorozás :D Utóbbi viszont ma beadta a kulcsot :S Leejtőnek lefele meghúztam a bajszát...105-110km/h- megy önállóan, leejtőnek lefele mentem most 120-at és 1szer csak snit...motor leállt semmiféle előjel nélkül. lehúzódtam, próbáltam indítani, de semmi... A kipufogóban ki-be jár a levegő, tehát a kipuszeleppel van valami gond :( Hétvégén lessz rá időm, és szétszedem...meglátom mi lett vele. |
2010. nov. 21. 16:29 | Válasz | #237 | |||
Gratulálok! A karbit nem vetted rosszul, ez a reális bontottak ára. Az nagyon jó hír, hogy a blokkon belül minden rendben van! Jó utat és balesetmentes közlekedést! | |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 21. 15:55 | Válasz | #236 |
Üdv ismét mindenkinek! Jóhírek :) Mehjavult a majácskám! Vettem 1 bontott karbit, amiben jó volt a membrán és minden egyéb is, ez orvosolta a problémák nagyrészét. A lefulladások okára is fényt derítettem. Volt 1 olyan jelenség, hogy járo motornál mikor visszatettem az ülést a helyére, leesett az alapjárat fordulata. Először elektromos hibára gyanakodtam, mert a hátsó világítás kábelei a tank alatt vannak 1 részen, de semmi hibát nem találtam a vezetékeknél. Az volt a fura, hogy ha kézzel erősebben megnyomtam a tankot akkor is produkálta a jelenséget. Mi is volt a hibák oka? A tanknak van 1 szellőző tömlője ami rá volt dugva a karburátor szellőzőjére! A tank ezek szerint túl jól zár, és az ülés ahogy összenyomta kicsit a tankot, légnyomás keletkezett ami a karburátorban pedig benyomta a benzint a fúvókán keresztül a motorba. Ez volt az alapjárat esésének oka. A fulladás pedig azért volt mert nem tudott megfelelően ürülni a sem a tank sem pedig a karburátorban a benzin, mivel depresszió( vákum) keletkezett. Most mentem pár karikát a gépezettel és nem fullad, nem áll le, és csodaszépen megy :) Amúgy a karbit 15-ért vettem...ha azt veszem, hogy csak a membrán kerül 20-ba...egész olcsón megúsztam. |
2010. nov. 15. 07:15 | Válasz | #235 | |||
Igen! Ez a méret volt benne és ilyet is szeretnék bele.K5 Burgman.
| |||
| |||
2010. nov. 14. 22:39 | Válasz | #234 | |||
Gábor, a burgmanhoz? 400-as K hányas 5 ?
| |||
| |||
2010. nov. 14. 18:33 | Válasz | #233 | |||
Keresek variószíjjat 24.4x947 méretbe ha valaki tud segíteni megköszönöm. Üdv:Gábor | |||
|
© Wiking | 2010. nov. 14. 17:42 | Válasz | #232 |
Tudom mennyi:) Már néztem én is. Mai napom leírom nektek... Délelőtt pihentem 1 kicsit, mert a hét utolsó pár napja eléggé kemény volt meló szempontjábol. Sok volt a túlóra, de legalább lesz miböl költenem a majestire. :) Van nálam javításra 1 Piaggio NRG ami fel lett fúrva mert nem indult be szerencsétlen az 5 bar kompressióval, utánna beindult, de a szimeringek szét vannak szakadva, úgyhogy azokat szedtem ki. kb 12 körül álltam neki. Ez megvol 1,5-2 óra alatt, utánna nekiláttam a majestinek. A karbival szenvedtem, de a szivatónál nem találtam meg a problémát:( viszont rájöttem, hogy rosszul raktam össze valószinűleg a shuber dugót a membránnal, mert nem akart jól működni a dolog...ezért volt olyan erőtlen tegnap. Fordítottam a dugóm 180°-ot és már meg is jött az ereje. Sokkal jobban hoz fel a hegyen, és az egyenesen is jobban húz és gyorsul. Viszont a lefulladások még mindíg megmaradtak, valószinűleg a falslevegő miatt. Az alapjárat is vándorol, hol magas, hol pedig le akar fulladni.A lefulladások rendszerint akkor következnek be amikor motorfékkel lassulok, na meg amikor kigurulok a garázsbol... Komolyan, mintha direkt szivatna :P Stóval abban majdnem egésszen biztos vagyok, hogy a gyűrűkkel, és a hengerrel minden rendben. Persze még kell mérnem kompressziót, de valószinűsítem, hogy az jó lessz. Viszont a karbi 1 sapkaxar :P már elnézést a vulgáris kifejezésért. Lehet, hogy igénybe veszem Juhász úr segítségét... Esetleg nem szerveztek errefelé 1 túrát? :D Esztergom közelvan, ott a Bazilika, meg sok sok látnivaló :D Viszont azért annak örülök, hogy már látom a fényt, és végre kezd éledezni a paripa :) Még majd kuplungoznom kell nekem is :( szegényem a végét járja már nagyon a ferodolnak. | |
© Zsolt | 2010. nov. 14. 16:33 | Válasz | #231 | ||
Nem 2-3 ezer, hanem csak 1400 Ft. Olcsó.
| |||
|
© Zsolt | 2010. nov. 14. 16:14 | Válasz | #230 | ||
A gyűrűcserét és is javaslom, mert az olajlehúzó vagy elkopott, vagy eltömődött és nem látja el a funkcióját. Olcsón 125-ös gépekhez a A Moped'91 partnereknél tudsz venni alkatrészt. A gyűrűsor talán 2-3 3z3r lehet. A Moped '91 nagyker négy webshopja az ország négy pontján (eltérő árak!): - viktormotor.hu - ket-kerek.hu - natix.hu - unoautomotor.hu Tapasztalatok alapján a Natix a legolcsóbb. | |||
|
2010. nov. 14. 09:27 | Válasz | #229 | |||
Lehet hogy ha megoldod a falslevegő okozta problémát, a teljesítmény is növekedni fog. Kellene neki, de azért mérj egy kompressziót.
| |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 14. 09:12 | Válasz | #228 |
Igen, sajnos az volt és még az is :( Kompressziómérés még tervben van amúgy, csak kell hozzá kérnem műszert.A leállások oka viszont még nemtudom mi...Mondjuk nincs benne túl sok benzin, lehet csak annyi, hogy épp nem jutott amikor ell, mert utánna nehezen is indul vissza. Viszont ami jó, hogy nem füstöl semmit. Első indításnál mikor hozzámkerült füstölt rendesen, és mikor szétszedtem, tiszta olaj volt a henger belülröl. A gyűrűket ahogy néztem, még nem engedhették át túlzottan az olajat, viszont a szelepek eléggé kokszosak voltak, szóval szelepszárszimeringet kicseréltem, meg még az is lehetett, hoghy nem volt jól lehúzva a hengerfej és onnan befolyt az olaj.Most csak akkor füstül ha sztenderen maxra pörgetem, de az normális... hisz azon a fordulatom, már nem tudja rendesen lehúzni a gyűrű az olajat. | |
2010. nov. 14. 08:58 | Válasz | #227 | |||
Még mindig nem mérted vissza a kompressziót, pedig a teljesítménynek egyik alapvető feltétele. De látod, csak érdemes volt megkukkantani a membránt, most már a helyén van! Valahol olvastam, hogy a fickó úgy javította a szakadt de még képlékeny, puha membránt, hogy bekente ecsettel vékonyan valami rugalmas benzinálló ragasztóval és tett rá latex gumikesztyűt. Azóta is használja! Szóval a fals levegő amit Zsolt írt, az valós probléma volt! | |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 14. 08:30 | Válasz | #226 |
Jóreggelt mindenkinek! Tegnap délelőtt megint túlóra volt,de délután nekiálltam gépezetnekk,és haladást értem el vele. A Karburátornál 2 dolgot találtam,Az 1ik a embrán, a másik, pedig az autómata szivató. A pesszimistáknak rossz hírem van, a membrán működik ragasztva! :D Annyi volt vele a gond, hogy félre volt csúszva,nem ült a elyén, és mellette falsot todott szívni.Az autómata sivatónál fiszont valósziműleg falsot szív valahol, mert amíg nyitva a szivató addig az említett jelenség fennáll, de amint elzár teljes mértékben működik a gáz.A motor szépen jár és jól pörög, de terkelten kicsit erőtlennek találom. Eléggé dombvidékes környéken lakom, és habár az utca nem annyira meredek, csak 30-40km/órával hoz fel.Sík úton is csak 60-at tudtam belőle kihozni, igaz ez csak 1-200m hosszú szakasz. Viszont menet közben lefulladt többször is. Meg akarom még keresni a szivatónál, hogy hol kap fals levegőt, meg a kuplungot akarom még megnézni. Viszont adhatnátok még pár ötletet, hátha volt másnak is hasonló gondja, és neki mi volt rá az orvosság. :) |
© Wiking | 2010. nov. 11. 20:05 | Válasz | #225 |
Sziasztok! Mai nap nem sikerült ránéznem a gépezetre, túlóra volt...így azthiszem elhalasztom a hétvégére...de akkor majd megírom, hogy mit találtam mint hibát. |
2010. nov. 11. 10:18 | Válasz | #224 | |||
Igen sajnos így van. Én is folyamatosan tapasztalom nap mind nap.
| |||
|
© juhász béla | 2010. nov. 11. 09:06 | Válasz | #223 | ||
Szeva Sutyi.Tudod mindig van mit javitani.Nézegetik de sok komolytalan ember van ebben az országban.Minden ingyen kéne vagy olcsóbban.
| |||
| |||
2010. nov. 10. 21:56 | Válasz | #222 | |||
Szia Béla. Mizujs felétek? Hogy vagy? Elvitték már a csodát?
| |||
|
2010. nov. 10. 21:55 | Válasz | #221 | |||
Wiking javaslom hallgass a Bélára. Nem ma kezdte. Ha biztosra akarsz menni és nem folyamatosan szívni nézesd meg vele a gépet. Jó kezekben lesz elhiheted. De ez csak tanács. | |||
|
© Wiking | 2010. nov. 10. 21:10 | Válasz | #220 |
Holnap megnézem délután a dolgokat, aztán majd kiderül mi a gond...
|
© juhász béla | 2010. nov. 10. 20:28 | Válasz | #219 | ||
A motor javitásban/nem szerelésben/nincs olyan hogy valószinűleg,meg egy fontos alkatrész ,hogy 90%Ezekről a fontos dolgokról pontosa megkell győződni hogy funkcionál e rendesen.Amilyen egyszerűnek tűnik egy karbi,attól még tud meglepetést okozni.A hiba sok lehet ,a membrántól,a keverékszabályzáson,át a részterhelés.fuvókák,és ezek csatornái,pillangó szelep tengely kopás,szivató nem megfelelő működése,nem belevaló fuvókák,kopott siber,tömitettlen membránház.Tehát ezeket hozzáértő emberrel alaposan át kell nézni.Én megoldanám a problémádat,de nem interneten keresztűl.Ha eljuttatod hozzám .Atkár Alkotmány 42
| |||
| |||
2010. nov. 10. 20:19 | Válasz | #218 | |||
Alapjaratom nekem is volt gyonyoruen de fel nem porgott ,szepen is indult. mondjuk nem majesty volt.Nekem akkor a benzincsap nem eresztett at.Elmondasod szerint a karbu jo.blokk jo.akkor?. probald ki egy ejtotartajjal,mindenfele szuro nelkul.hatha.Amugy udv foldi,en tatabanyai vagyok.
| |||
|
2010. nov. 10. 20:17 | Válasz | #217 | |||
Topi az egyik szomszédod!
| |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 10. 20:07 | Válasz | #216 |
WÁÁÁÁ!!!Fél órát írtam a válaszokat, erre elment a net és nem küldte el.....:P Szóval,A vezérlés valszeg jó, a karbin nem negyon lehet rossz helyre dugni a dolgokat. Benzint kap a karbi, hisz ha nem kapna, alapjárat sem lenne...amúgy raktam be szűrőt, és a csap és a karbi között átlátszó a cső. A membrán 90%, hogy jó, már működött így a karbi. Egyébként nincs külön vákumjárat a karbiban a vezérléshez, a schuber dugaón keresztül kapja a vákumot a szívótorokbol. Én lakatos vagyok szakmámat tekintve, lakhelyem pedig Nyergesújfalu Komárom-Esztergom megye. Röviden ennyi a lényege amit írtam :P |
© juhász béla | 2010. nov. 10. 19:29 | Válasz | #215 | ||
Látom már napokóta erőlködöl azzal a karbival.kérdésem hogy hol laksz? | |||
| |||
2010. nov. 10. 19:29 | Válasz | #214 | |||
én meg nyomdász, mégis kotyogok...
| |||
| |||
2010. nov. 10. 19:29 | Válasz | #213 | |||
Kompressziót mérsz, szelepet csiszolsz. Ezeket átlag halandó motoros nem csinálja meg.
| |||
| |||
© passat52 | 2010. nov. 10. 19:28 | Válasz | #212 | ||
Bocs hogy belekotyogok mivel alapból én kertész vagyok!:) Véleményem szerint az a furat amit emlitesz az általad megragasztott membrán müküdését funkcionálja. Tehát ha dolgozig a membrán akkor kell neki valahonnét levegő a mozgásához! Vákum segiti a memrán mozgását és ellentétes oldalrol kell a furat a vákum szivóhatásának érvényesüléséhez! Ha a furat szuszog az azt jelzi,hogy nincs megfelelő vákum,tehát onnan sziv! Nekem ebből egyértelmü,hogy nem jó a memrán,tehát nem jött össze a ragasztás! Ha nincs igazam bocs a kotyogásért! | |||
| |||
2010. nov. 10. 19:19 | Válasz | #211 | |||
Szerintem a vezerles jo,mert ha elrakod egy foggal,az akkora elmozdulast eredmenyezne a dugattyun,hogy szerintem be sem indulna,v nem lenne jo az alapjarat.ha zajmentes a mukodes es kiegyensulyozott az alapjarat akkor szerintem karbu a gond.alapjarati rendszere ezek szerint jo.Akkor az atmeneti ill gyorsito rendszer a ludas v valamelyik membran( uzemanyagot kap?engem egy vakumos benzincsap szivatott egyszer igy) vezerlest leellenorizheted egyszeruen. abban az utemben mikor szikrazik a gyertya (kb felso holtpont elott par mm-el)tovabb hajtod ezt a kicsit meg felso holtpontra.mikor ott van,nezd meg a szelepeket,zarva kell lenniuk,es legyen meg a szelephezag is.(nincs a motoron elektromos szabalyzo v sok vakum cso a karbun,v minde jo helyen van?) | |||
|
© Wiking | 2010. nov. 10. 19:18 | Válasz | #210 |
A keverék állító csavarral is játszottam már, ha jól olvastam a szervízkönyvben, akkor 2,5 fordulatot kell kitekerni az alapbeállításhoz. Tekertem én már minden hova, de változát nem okozott... :P
|
© Wiking | 2010. nov. 10. 19:16 | Válasz | #209 |
Hogy lehet érezni? Talán olajszagúak? :D XD Egyébként kérdésedre válaszolva, a szívó oldalon(Légszűrő felöli oldal) a torok jobb oldalán van egy 3-5mm közötti furat amiböl szuszog a vákum. | |
2010. nov. 10. 18:51 | Válasz | #208 | |||
Ha Zsolt a lényegre tapintott, akkor a keverékszabályzó csavarral is játszhatnál kicsit. Melyik az a lyuk ahol szuszog a karbi? Azt hogy már nem az első paciensed, érezni lehetett a szavaidból. | |||
|
© Wiking | 2010. nov. 10. 18:41 | Válasz | #207 |
Már próbáltam azt is, sőt több pozítióban is próbáltam.de azért átnézem a dolgokat mjd, mert viszont ha nyomogatom a gyorsító pumpáját, akkor is megemelkedik a fordulat, annak ellenére, hogy a pillangószelep alapjárati állásban van.Szóval lehet, hogy valahol mégiscsak plussz levegőhöz jut a rendszer... | |
© Zsolt | 2010. nov. 10. 17:49 | Válasz | #206 | ||
Tehát a szívócsonk nem repedt és zár rendesen minden tömítés. Én továbbra is azt mondom, sok a levegő, kevés a benzin. Legalább is gázadásnál. A tű mellett a főfúvókán át nem jönne elég benzin? Próbáld már meg úgy, hogy a tűt a legfelső állásba teszed.
| |||
|
© Wiking | 2010. nov. 10. 17:10 | Válasz | #205 |
U.I.:Eröltetni nem eröltetem a dolgot...csak már vagy 2 hete áll a dolog, és szeretnék továbbjutni rajta.Nem ez az első páciensem :)
|
© Wiking | 2010. nov. 10. 17:06 | Válasz | #204 |
Fals levegőt nemhiszem, hogy kap, hisz a szívócsonk rendesen a helyén van, abban pedig ott van 1 "o" gyűrű tömítés.a szívócsonkhoz pedig 1 gumiházba ül bele a karburátor ami megint kizárja a fals levegőt. A karbit vagy 4szer szedtem szét és mostam át, de nem volt benne semmi kosz.viszont a karburátor szívó oldalán az 1ik lyukban eléggé szuszog a vákum...ezt ha befogom, akkor elkezd felmenni mgátol a motor fordulata. | |
2010. nov. 09. 21:42 | Válasz | #203 | |||
Szerintem ha a vezérlése arrébb van, be sem indulna. De ezt majd Feco megmondja, Ő a nagy mágus a 125-ösben. Üzemanyag gond lehet a Te problémád, az a ragasztott membrán nagyon izgatja a fantáziámat. Mikor az én motoromnak a membránja kezdett likadozni, jelentős teljesítmény visszaesés következett be. Ha a Te membránod is hasonlóan vaczak, bizony lehet az oka ennek a jelenségnek. Ne erőltesd a javítást, inkább lassan de biztosan mint hogy valamit elkapkodj és végérvényesen elronts! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. nov. 09. 21:42 | Válasz | #202 | ||
Gázadáskor azért fullad le, mert csak levegőt kap, üzemanyagot meg nem. Én fals levegő szívásra tippelek. A vezélés 'elcsúszása' nem valósszínű. | |||
|
© Wiking | 2010. nov. 09. 21:31 | Válasz | #201 |
A subert próbáltam már emelni gázadással 1időben, de semmi hatása...Sőt még a szelepcsiszolás előtt működött a rendszer, csak nem volt erő a gépben.Meredekebb dombon nem akart felvinni... A vezérlés ilyen jelencéget tud produkálni, ha el van rakva? Alapjáraton nagyon szépen pöfög, nincs semmi zaj. valakinek nincs esetleg 1 épkézláb leírása a vezérmű beállításrol? Ami fentvan honlapon azokat leszedtem, de abban eléggé ködös, és semmi erre vonatkozó konkrét dolog nincs :( Még mielőtt leesik a hó szeretnék menni vele :D | |
2010. nov. 09. 20:09 | Válasz | #200 | |||
Szia Wiking! Kompressziót írtad hogy nem volt megfelelő, ellenőrízd le újra, mit változott a dolog. Nem ártana ha 10-12 bar fölött lenne ha az önindítóval forgatod. Cseréld ki a gyertyát, az is meg tud tréfálni. Próbáld már meg kézzel felemelni a subert mikor húzod a gázt, úgy mi a helyzet? A membrán nagyon kényes dolog, sokan megjártuk már vele. | |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 09. 19:32 | Válasz | #199 |
van itthon 2 momponensű fémragasztóm ami kötés után nem keményedik meg taljesen. Ez benzinálló teljes mértékig, és rugalmas is marad. Nem lett 100%-osan olyan mint az eredeti, de nem ereszt át.a membránt meg kiszedve látni, hogy lyukas e vagy sem....vagy nem? :D mindenesetre nemhiszem, hogy azzal van a gond, mert ha kézzel mozgatom vagy kitámasztom bármely pozícióban, akor is ugyan az a jelenség... | |
2010. nov. 09. 19:11 | Válasz | #198 | |||
Ebben a kérdésben talán Fecó lesz a válaszadó! Viszont mit jelent az, hogy megragasztottad a membránt és most jó. Ezt hogyan ellenőrizted le? Karbi a kezedben és kompresszorral belefújtál, vagy menet közben légszűrő nélkül nézted, hogy emel-e? Mindezt azért kérdezem, mert állítólag nem lehet tökéletesen javítani, bár a Neten a Googleben találtam már cikket a javításról. Várjad még a hozzáértők válaszát is! | |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 09. 18:36 | Válasz | #197 |
Üdv mindenkinek! Lenne 1 problémám, amiben remélem tud valaki segítséget nyújtani, vagy tippet adni. Hozzám került egy 125-ös Majesti csodajárgány, viszont beteg szegénykém :( indítás után, csak alapjáraton hajlandó pöfögni, kisebb gázadásra is lefullad 1böl. Gyorsírószelep pumpájának nyomogatásával fel lehet pörgetni a fordulatot, de amint kifogy a plussz üzemanyag visszaáll alapjáratra és marad a már leírt jelenség.Mértem kompressziót, 8 bar körül volt, ami eléggé silány...akkor nehezen is indult.Becsiszoltam a szelepeket, meg kicseréltem a szelepszár szimeringet is, mert átengedte az olajat. Ezután nem mértem még kompresszíót, de most könnyen indul. Karburátor patyolat tiszta, a membrán ki volt lyukadva,de megragasztottam, és most elvileg jó. Szóval valakinek valami ötlete? |
2010. okt. 20. 20:36 | Válasz | #196 | |||
rendben. köszi a segítséget.
| |||
|
© Zsolt | 2010. okt. 20. 20:25 | Válasz | #195 | ||
Arra vigyázz, hogy ezeket a tárcsákat lehetőség szerint nem csúcsok között szabályozzuk, hanem illesztett csapra húzva a futás végett.
| |||
|
2010. okt. 20. 20:22 | Válasz | #194 | |||
egy kicsit értek hozzá hogy hogy kell megcsinálni, a az esztergályos szakik a munkahelyemen biztos jobban vágják a témát mint én. profi esztergályos fogja ugyis megcsinálni.
| |||
|
© Zsolt | 2010. okt. 20. 20:16 | Válasz | #193 | ||
Ezt ne tedd fel. Ha nincs más, mehet az új is, de előtte fel kell polírozni, mert forgácsolás után durva marad a felület, ami viszont megeszi a szíj oldalfalát. Nem tudom mennyire vagy a szakmában, de legalább 2 ékesre kell felpolírozni forgás közben az esztergán. Szinte tükrös lesz.
| |||
|
2010. okt. 20. 20:02 | Válasz | #192 | |||
a használt szíjjal csak az a gond hogy az egyik oldalon minden borda megvan szakadva SZÍJ így néz ki ja és 4000km van benne. | |||
|
© Zsolt | 2010. okt. 20. 19:51 | Válasz | #191 | ||
Igen. A szíjnak nem jó ha eltér a két tárcsa kúpszöge. Hamar fog kopni. Ha kész vagy a projecttel, egy használt szíjat dobjál fel pár kilométer erejéig, az majd felpolírozza.
| |||
|
2010. okt. 20. 19:49 | Válasz | #190 | |||
varon = vario
| |||
|
2010. okt. 20. 19:48 | Válasz | #189 | |||
végtére is ugyan azt a szöget kell hozni ami a varon is van. ugye? | |||
|
© Zsolt | 2010. okt. 20. 19:47 | Válasz | #188 | ||
Okés. Azért mérjél rá. Biztos ami biztos. | |||
|
2010. okt. 20. 19:45 | Válasz | #187 | |||
de én a variátor nem bántom mivel az szinte zsír uj van benne 4000km.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. okt. 20. 19:39 | Válasz | #186 | ||
Igen, mi optikai szögmérővel mértük meg. A variátor és a kuplung tárcsái is ezzel a szöggel lettek felszabályozva. De miért CNC? Elég egy érintő fogás is alapgépen.
| |||
|
2010. okt. 20. 18:58 | Válasz | #185 | |||
ez a 15 fokos kúpszög tuti méret? mert ha megjön az uj szíj akkor a tárcsa megy CNC-re szabályoztatni. tehát biztosra akarok menni.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. okt. 14. 20:11 | Válasz | #184 | ||
Csak használtat kapsz. Ill új Yamaha van a márkakereskedőnél, de utángyártott nincs.
| |||
|
2010. okt. 14. 19:11 | Válasz | #183 | |||
hol lehet kapni hátsó szíjtárcsát? mert egyenlőre még sehol se sikerült találni.
| |||
|
© Zsolt | 2010. okt. 14. 15:38 | Válasz | #182 | ||
Lehet, én megcsináltam a gépemnél. Kúpszög 15 fok.
| |||
|
2010. okt. 14. 11:14 | Válasz | #181 | |||
azért kellene szabályozni mert kicsit ferdén megy a szíj
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. okt. 14. 10:11 | Válasz | #180 |
Még az elsőt se lehetne de az alu és jobban kopik és akinek lehetősége van rá az kicsit megigazitja kb 2-3 tizedet de 5 tizednél több már sokat gyengitene A hátso meg vasbol van eleve vékonyabb is Annál max 2tizedet mernék De inkább nem mert eldeformálodhat és az rosszabb mint ha kopott lenne | |
2010. okt. 14. 08:14 | Válasz | #179 | |||
a hátsó szíj tárcsákkat lehet szabályoztatni?
| |||
|
© Sama | 2010. aug. 05. 10:21 | Válasz | #178 |
Zsolt által javasolt egyszerü szíjcseréhez video: http://www.youtube.com/watch?v=fBHAM1am-UE&NR=1 |
© arpo5 | 2010. júl. 11. 10:49 | Válasz | #177 |
Lehuzóval jött le.Minden kész már csak a szelephézagok értékei kellenének illetve hogy a T, I, H jelölések mit takarnak a forgórészen:)) Ha valaki tudja ezeket jelezzen felém:) Néztem a manualt de az olasz nem az erüsségem.
|
|
|
|