Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Motorblokk és CVT hajtómű
Motor és CVT

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Zsolt2011. feb. 21. 21:22 | Válasz | #276 
Nos, lehet Adam, hidd el. Nekem pl. nem is motorkerékpár gyűrűk vannak a dugón, hanem egy Fiat Seicento-é, amihez kicsit esztergálni is kellett. A probléma Wiking esetében ott van, hogy a dugattyút átsimítja erre a méretre, ez okés. De a gyűrűkkel mi lesz?
Zsolt

 © adamfzr2011. feb. 21. 21:16 | Válasz | #275 
hónolással is lehet csalni kicsikét, plusz akkor tuti henger lesz a henger

 © adamfzr2011. feb. 21. 21:15 | Válasz | #274 
meg ha életedben nem fogtál még intót, sőt nem is hallottál róla, akkor lehet nem mértél tökéletesen, vagy ez tuti?

 © adamfzr2011. feb. 21. 21:14 | Válasz | #273 
ki hallott még olyat, hogy dugót esztergálni? meg ne merd tenni, mert különben.... :D de tényleg, ilyen marhaságot, ezt ki mondta? a négy század jól hangzik.

 © Wiking2011. feb. 21. 19:34 | Válasz | #272 
Jaa okés...Ne haragudj, de elég fáradt vagyok és nem gondoltam erre :$

Feco2011. feb. 21. 19:21 | Válasz | #271 
A tűrés akkor is annyi ha a méret esetleg nem akkora hanem valamivel odébb van.Nem emlékszem a pontos adatokra azért írtam.
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. feb. 21. 19:10 | Válasz | #270 
De azzal mit érek, hogy benne van 1 gyári méret valamennyitől valameddig?
Megmértem többféle képpen is a hengert, dugattyú kell beke és kész...
Mit akarnál ezzel mondani Fecó?

Feco2011. feb. 21. 18:36 | Válasz | #269 
Töltsd le a manualt asszem benne van a méret pontosan.
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. feb. 21. 18:32 | Válasz | #268 
Nah!
Visszavittem a furatmikrót, és konzultáltam ma az 1ik kolégámmal. Felvilágosított, hogy a hengereket úgynevezett into-val szokták mérni, mert ha hordós meg mi1más akkor ezzel lehet látni. Nah most viszont az a gond, hogy az intóval megmérve is 53.7mm a méret...hajszálra pontosan! A leg kisebb kapható dugattyú méret pedig 53,75mm Szóval az lessz, hogy megveszem a 75.ös dugót, és le lessz esztergálva :P
Mien illesztés kell a dugó és a henger közé?
Valahonnan nekem -0.04mm rémlik :P Valaki tud pontos méretet?
A másik meglepő dolog pedig, hogy a hengerben semmi egyenetlenséget nem találtam, itt a kopásra gondolok. sem ovalitás, sem pedig hordósodás nincs a hengerben. A km óra pedig 32000-nél kiakadt :D Nem megy tovább valamiért a számláló :P

 © Wiking2011. feb. 20. 19:25 | Válasz | #267 
Majd holnap visszaadom a raktárba. és szólok, hogy le kéne ellenőrizni.

meszizs2011. feb. 20. 18:54 | Válasz | #266 
A kalibráláshoz etalonok és tüskék vannak, valamint mérőórás a szerkezet.
1996-os Majesty 250

 © Wiking2011. feb. 20. 18:23 | Válasz | #265 
Aha! Az sima 2 ponton mérő furat mikrométer. De ezt is lehet valahogy kalibrálni...

Feco2011. feb. 20. 17:56 | Válasz | #264 
Kétpofás befogó amiben egy mérőóra van. Valamelyik egész milliméterre kalibrálják a mérés-közelben.Jobb mint a hárompofás japcsi lyukmikrók mert ovalitást is mérnek.
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. feb. 20. 10:46 | Válasz | #263 
Fecó mi az az intó? Valószinűsítem a mikróra gondoltál :D Lehetséges, hogy nincs jól bekalibrálva...majd holnap leellenőriztetem!

Feco2011. feb. 20. 07:03 | Válasz | #262 
Ha intóval mértél akkor valszeg nem pontos a nullázása, nem hiszem hogy 5 századdal a gyári legkisebb alatt lenne.
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. feb. 19. 20:27 | Válasz | #261 
Érdekes a dolog a dugóval kapcsolatban... a leg kisebb méret 53,75mm
Pedig több helyen is megmértem a hengert és nem ment feljebb max 1 századdal, de álltalában pontosan 7 tizedet mutatott...azaz 53.5+20 század...az szerintem 53,7.

 © Wiking2011. feb. 19. 19:59 | Válasz | #260 
Megtörtént a mérés! Egész jó állapotú a hengerem...majdnem, hogy 0 lopása van :)
Nah jó...pár század külömbség van a perem alatt és bent a hengerben mérve, de az elenyésző. A pontos méret pedig 53,7mm
Igen pontosan 7 tized a vége, én is meglepődtem :)

 © Wiking2011. feb. 19. 18:27 | Válasz | #259 
Köszönöm a tanácsot, de nem vagyok kezdő én sem :)
Tudom, hogy hogyan megy a méretezés, de le akarom mérni a hengert, hogy mekkora a méret, és hogy miánn állapotban van a kopás tekintetében. Mikróval mérve kiderül, hogy mennyire oválos esetleg, kell e furni vagy sem.
Bár szerintem fúrni nem kell, mert kb 600km-t mentem vele mielőtt meghalt és előtte meg szét volt szedve. Akkor néztem a hengert meg a dugót, és nem volt túl nagy kopás a gyürüknél. de ha már van lehetőségem megmérni akkor megteszem....

Feco2011. feb. 19. 18:16 | Válasz | #258 
Nem úgy van a dugóméretezés..., hogy kicsit nagyobb azt gooo!Típusfüggő, de általában 0,25 mm lépcső.Hacsak nem csináltatsz bele egyedit.Az eset egyszerű. Ott mérj ahol jár a dugó, éa ott is ahol nem.Ha a kettő közt lépcső van - fúrás.Már pár századot is körömmel érezni.
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. feb. 19. 17:35 | Válasz | #257 
A dugót nem mérem :)
Furat mikrot hoztam...azaz a hengert mérem belülröl. A dugó már kopott lehet és 1ébként is sérült...szóval az már nem mérvadó.
Van már jópár km is a motorban, úgyhogy valószinűsítem, hogy bele fog menni már 1 kicsit nagyobb dugó is.

meszizs2011. feb. 19. 17:18 | Válasz | #256 
A dugó mérésénél számíts arra és ne ijedj meg, ha kúposnak fogod mérni. Először számomra is furcsa volt, de felvilágosítottak, hogy azért kisebb az átmérő a tetején/gyűrűknél/ mert üzem közben a hőtágulásnak köszönhetően annyit fog tágulni, hogy minden oké lesz.
1996-os Majesty 250

 © Wiking2011. feb. 19. 16:36 | Válasz | #255 
Nah...Mivel nem ír senki semmit sehovasem, ezért én írkálok...ne legyen már olyan pangás idefent. Szóval hoztam haza a melóbol kölcsön 1 furatmikrométert és kimegyek megmérni a 125-ös beteg jószágom hengerét :)
Majd kiderül mennyire kopott a masinéria. Nah meg persze szükséges a méret az új dugó megrendeléséhez. Ha már új dugó kell akkor figyelembe feszem a kopást, és így mindjárt egy részbeni felújítás is lessz a javítás :)

 © Wiking2011. jan. 23. 11:54 | Válasz | #254 
Már folyamatban van a hengerfej beszerzés, meg kell más alkatrész is úgyis...szóval neten körülnéztem és találtam többet is.
Írtam emberkéknek, aztán a legjobb ajánlat nyer majd :)
Februárban már robogni fog újra aparipa :)

Feco2011. jan. 23. 07:54 | Válasz | #253 
Én most már kíváncsi lennék a fotókra küldd el lécci privibe!Összetörve még nem láttam 25-öst!
Motor után,első a család legyen!

csiGABIga2011. jan. 22. 22:24 | Válasz | #252 
Hát nagyon nem szeretnék ilyet látni az enyémben...
Amúgy szerintem is fontold meg Zsolt javaslatát.
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © Zsolt2011. jan. 22. 18:53 | Válasz | #251 
A link sem müxik, xar ez a facebuk.
Én azt javaslom, hogy ne vacakolj a hengerfejjel, vegyél egy bontottat. Tegyél rá két új szelepszár szimeringet, plusz érdemes becsiszolni a szeleptányért. Az új dugóval és tömítéskészlettel szerintem max 25 e. lehet a vége ha Te csinálod.
Zsolt

 © Wiking2011. jan. 22. 09:17 | Válasz | #250 
Nem működik valamiért a kép beillesztés :P
Akkor marad a link...
VezérműtengelyDugó-HengerHengerfej

 © Wiking2011. jan. 22. 09:14 | Válasz | #249 

 © Wiking2011. jan. 22. 09:11 | Válasz | #248 
Aki esetleg kiváncsi a végeredményre, hogy mien is amikor eltörik a szelep....:P

 © Wiking2011. jan. 20. 16:36 | Válasz | #247 
Köszi :D
Remélem is, hogy olcsón kijövök a javításbol...

meszizs2011. jan. 20. 15:43 | Válasz | #246 
Megnéztem a névjegyedet és látom, hogy 125.
Óccsón javítható vasad van!
1996-os Majesty 250

meszizs2011. jan. 20. 15:41 | Válasz | #245 
Bocsáss meg, de én abban a tudatban vagyok, hogy 250-es a vasad!
Akkor most mekkora? Mert, ha kisebb, akkor biztosan jó vagy az árban, mert amikor én a 250-est raktam rendbe és nézegettem az árakat, akkor a 125-150 igencsak barátságos árban voltak.

Na jó munkát és tökéletes szerelést!
1996-os Majesty 250

 © Wiking2011. jan. 20. 14:56 | Válasz | #244 
Köszönöm a segíteni akarást, de amiket belinkeltél azok 250-es hengerfejek :D
Találtam már én is neten...valószinűleg kompletten cserélem
10-15 között van már...meg 1 dugó csere és mehet újra a paripa :)

meszizs2011. jan. 20. 13:42 | Válasz | #243 
1996-os Majesty 250

meszizs2011. jan. 20. 13:38 | Válasz | #242 
Én a helyedben mindenképp a bontott mellett lennék, ha más probléma is van. Mert, ha csak a szeleppel lenne a gond, akkor mindenképp a felújítás mellett lennék, de így sajnos én nem.
Az ellenőrzés és a felújítás szerintem mindenképp többe kerül, mint egy jó állapotú bontott.
Meg talán ezek a hengerfejek nem arról híresek, hogy bontottan rosszak legyenek. Itt nem használt 100-200ezret futott többhengeres turbó diesel hengerfejről beszélünk.
De mindenképp a döntést Te fogod meghozni!
1996-os Majesty 250

 © Wiking2011. jan. 20. 13:30 | Válasz | #241 
Megtörtént a szétszedés...
A kipufogószelep eltört nyakban, átfordult és átütötte a dugattyút, valamint a vezérműtengelyen is elfordult a lánckerék egy kicsit.
Utánnanézek a dolgoknak, mert ugye dugócsere biztos kell, de még nemtudom, hogy a hengerfejet érdemes e javítani, vagy inkább vegyek 1 másikat bontottan.
A javítás mellett az szól, hogy akkor tuti jó és új szelepek lesznek, a bontott viszont jóval olcsóbb. Mellesleg a vezérműtengelyt még nemtudom, hogy komolyabban sérült e...a kerék ahogy elforhult rajta belemart egy barázdát, de a szelephimbáknál is lehetnek még gondok...

 © Wiking2011. jan. 20. 04:19 | Válasz | #240 
Valószinűsítem kapok hozzá gyári újat is...csak nem olcsón :S
És én is ilyesmi diagnózisra gondoltam, pedig nem pörgött valami vészesen a motor...de majd ha szétszedtem kiderül :(

 © SPOJLERES2011. jan. 19. 23:00 | Válasz | #239 
Utolérte a dugó a szelepet majd annak a tengeje elhajlott igy nem tudott felzárni és nincs kompresszio
Stb
örülj ha szelepcserével meguszod
Ami csak bontottba van valóban

 © Wiking2011. jan. 19. 21:50 | Válasz | #238 
Üdv ismét mindenkinek!
Régen jártam erre :)
Nagyon elfoglalt lettem mostanában, sok a munka, na meg a motorozás :D
Utóbbi viszont ma beadta a kulcsot :S
Leejtőnek lefele meghúztam a bajszát...105-110km/h- megy önállóan, leejtőnek lefele mentem most 120-at és 1szer csak snit...motor leállt semmiféle előjel nélkül.
lehúzódtam, próbáltam indítani, de semmi...
A kipufogóban ki-be jár a levegő, tehát a kipuszeleppel van valami gond :(
Hétvégén lessz rá időm, és szétszedem...meglátom mi lett vele.

tamas2010. nov. 21. 16:29 | Válasz | #237 
Gratulálok!
A karbit nem vetted rosszul, ez a reális bontottak ára. Az nagyon jó hír, hogy a blokkon belül minden rendben van!
Jó utat és balesetmentes közlekedést!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2010. nov. 21. 15:55 | Válasz | #236 
Üdv ismét mindenkinek!
Jóhírek :)
Mehjavult a majácskám!
Vettem 1 bontott karbit, amiben jó volt a membrán és minden egyéb is, ez orvosolta a problémák nagyrészét.
A lefulladások okára is fényt derítettem.
Volt 1 olyan jelenség, hogy járo motornál mikor visszatettem az ülést a helyére, leesett az alapjárat fordulata. Először elektromos hibára gyanakodtam, mert a hátsó világítás kábelei a tank alatt vannak 1 részen, de semmi hibát nem találtam a vezetékeknél.
Az volt a fura, hogy ha kézzel erősebben megnyomtam a tankot akkor is produkálta a jelenséget. Mi is volt a hibák oka?
A tanknak van 1 szellőző tömlője ami rá volt dugva a karburátor szellőzőjére!
A tank ezek szerint túl jól zár, és az ülés ahogy összenyomta kicsit a tankot, légnyomás keletkezett ami a karburátorban pedig benyomta a benzint a fúvókán keresztül a motorba. Ez volt az alapjárat esésének oka. A fulladás pedig azért volt mert nem tudott megfelelően ürülni a sem a tank sem pedig a karburátorban a benzin, mivel depresszió( vákum) keletkezett.
Most mentem pár karikát a gépezettel és nem fullad, nem áll le, és csodaszépen megy :)
Amúgy a karbit 15-ért vettem...ha azt veszem, hogy csak a membrán kerül 20-ba...egész olcsón megúsztam.

gábor2010. nov. 15. 07:15 | Válasz | #235 
Igen! Ez a méret volt benne és ilyet is szeretnék bele.K5 Burgman.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

TopJoe2010. nov. 14. 22:39 | Válasz | #234 
Gábor, a burgmanhoz? 400-as K hányas 5 ?
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

gábor2010. nov. 14. 18:33 | Válasz | #233 
Keresek variószíjjat 24.4x947 méretbe ha valaki tud segíteni megköszönöm.

Üdv:Gábor
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Wiking2010. nov. 14. 17:42 | Válasz | #232 
Tudom mennyi:)
Már néztem én is.
Mai napom leírom nektek...
Délelőtt pihentem 1 kicsit, mert a hét utolsó pár napja eléggé kemény volt meló szempontjábol.
Sok volt a túlóra, de legalább lesz miböl költenem a majestire. :)
Van nálam javításra 1 Piaggio NRG ami fel lett fúrva mert nem indult be szerencsétlen az 5 bar kompressióval, utánna beindult, de a szimeringek szét vannak szakadva, úgyhogy azokat szedtem ki. kb 12 körül álltam neki.
Ez megvol 1,5-2 óra alatt, utánna nekiláttam a majestinek.
A karbival szenvedtem, de a szivatónál nem találtam meg a problémát:( viszont rájöttem, hogy rosszul raktam össze valószinűleg a shuber dugót a membránnal, mert nem akart jól működni a dolog...ezért volt olyan erőtlen tegnap.
Fordítottam a dugóm 180°-ot és már meg is jött az ereje. Sokkal jobban hoz fel a hegyen, és az egyenesen is jobban húz és gyorsul.
Viszont a lefulladások még mindíg megmaradtak, valószinűleg a falslevegő miatt. Az alapjárat is vándorol, hol magas, hol pedig le akar fulladni.A lefulladások rendszerint akkor következnek be amikor motorfékkel lassulok, na meg amikor kigurulok a garázsbol... Komolyan, mintha direkt szivatna :P
Stóval abban majdnem egésszen biztos vagyok, hogy a gyűrűkkel, és a hengerrel minden rendben.
Persze még kell mérnem kompressziót, de valószinűsítem, hogy az jó lessz. Viszont a karbi 1 sapkaxar :P már elnézést a vulgáris kifejezésért. Lehet, hogy igénybe veszem Juhász úr segítségét...
Esetleg nem szerveztek errefelé 1 túrát? :D
Esztergom közelvan, ott a Bazilika, meg sok sok látnivaló :D
Viszont azért annak örülök, hogy már látom a fényt, és végre kezd éledezni a paripa :)
Még majd kuplungoznom kell nekem is :( szegényem a végét járja már nagyon a ferodolnak.

 © Zsolt2010. nov. 14. 16:33 | Válasz | #231 
Nem 2-3 ezer, hanem csak 1400 Ft. Olcsó.
Zsolt

 © Zsolt2010. nov. 14. 16:14 | Válasz | #230 
A gyűrűcserét és is javaslom, mert az olajlehúzó vagy elkopott, vagy eltömődött és nem látja el a funkcióját. Olcsón 125-ös gépekhez a A Moped'91 partnereknél tudsz venni alkatrészt. A gyűrűsor talán 2-3 3z3r lehet.
A Moped '91 nagyker négy webshopja az ország négy pontján (eltérő árak!):
- viktormotor.hu
- ket-kerek.hu
- natix.hu
- unoautomotor.hu

Tapasztalatok alapján a Natix a legolcsóbb.
Zsolt

tamas2010. nov. 14. 09:27 | Válasz | #229 
Lehet hogy ha megoldod a falslevegő okozta problémát, a teljesítmény is növekedni fog. Kellene neki, de azért mérj egy kompressziót.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2010. nov. 14. 09:12 | Válasz | #228 
Igen, sajnos az volt és még az is :(
Kompressziómérés még tervben van amúgy, csak kell hozzá kérnem műszert.A leállások oka viszont még nemtudom mi...Mondjuk nincs benne túl sok benzin, lehet csak annyi, hogy épp nem jutott amikor ell, mert utánna nehezen is indul vissza. Viszont ami jó, hogy nem füstöl semmit. Első indításnál mikor hozzámkerült füstölt rendesen, és mikor szétszedtem, tiszta olaj volt a henger belülröl. A gyűrűket ahogy néztem, még nem engedhették át túlzottan az olajat, viszont a szelepek eléggé kokszosak voltak, szóval szelepszárszimeringet kicseréltem, meg még az is lehetett, hoghy nem volt jól lehúzva a hengerfej és onnan befolyt az olaj.Most csak akkor füstül ha sztenderen maxra pörgetem, de az normális... hisz azon a fordulatom, már nem tudja rendesen lehúzni a gyűrű az olajat.

tamas2010. nov. 14. 08:58 | Válasz | #227 
Még mindig nem mérted vissza a kompressziót, pedig a teljesítménynek egyik alapvető feltétele.
De látod, csak érdemes volt megkukkantani a membránt, most már a helyén van! Valahol olvastam, hogy a fickó úgy javította a szakadt de még képlékeny, puha membránt, hogy bekente ecsettel vékonyan valami rugalmas benzinálló ragasztóval és tett rá latex gumikesztyűt. Azóta is használja!
Szóval a fals levegő amit Zsolt írt, az valós probléma volt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2010. nov. 14. 08:30 | Válasz | #226 
Jóreggelt mindenkinek!
Tegnap délelőtt megint túlóra volt,de délután nekiálltam gépezetnekk,és haladást értem el vele. A Karburátornál 2 dolgot találtam,Az 1ik a embrán, a másik, pedig az autómata szivató.
A pesszimistáknak rossz hírem van, a membrán működik ragasztva! :D
Annyi volt vele a gond, hogy félre volt csúszva,nem ült a elyén, és mellette falsot todott szívni.Az autómata sivatónál fiszont valósziműleg falsot szív valahol, mert amíg nyitva a szivató addig az említett jelenség fennáll, de amint elzár teljes mértékben működik a gáz.A motor szépen jár és jól pörög, de terkelten kicsit erőtlennek találom. Eléggé dombvidékes környéken lakom, és habár az utca nem annyira meredek, csak 30-40km/órával hoz fel.Sík úton is csak 60-at tudtam belőle kihozni, igaz ez csak 1-200m hosszú szakasz.
Viszont menet közben lefulladt többször is.
Meg akarom még keresni a szivatónál, hogy hol kap fals levegőt, meg a kuplungot akarom még megnézni. Viszont adhatnátok még pár ötletet, hátha volt másnak is hasonló gondja, és neki mi volt rá az orvosság. :)

 © Wiking2010. nov. 11. 20:05 | Válasz | #225 
Sziasztok!
Mai nap nem sikerült ránéznem a gépezetre, túlóra volt...így azthiszem elhalasztom a hétvégére...de akkor majd megírom, hogy mit találtam mint hibát.

Ifj. Posta Sándor2010. nov. 11. 10:18 | Válasz | #224 
Igen sajnos így van. Én is folyamatosan tapasztalom nap mind nap.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © juhász béla2010. nov. 11. 09:06 | Válasz | #223 
Szeva Sutyi.Tudod mindig van mit javitani.Nézegetik de sok komolytalan ember van ebben az országban.Minden ingyen kéne vagy olcsóbban.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

Ifj. Posta Sándor2010. nov. 10. 21:56 | Válasz | #222 
Szia Béla. Mizujs felétek? Hogy vagy? Elvitték már a csodát?
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Ifj. Posta Sándor2010. nov. 10. 21:55 | Válasz | #221 
Wiking javaslom hallgass a Bélára. Nem ma kezdte. Ha biztosra akarsz menni és nem folyamatosan szívni nézesd meg vele a gépet. Jó kezekben lesz elhiheted.
De ez csak tanács.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Wiking2010. nov. 10. 21:10 | Válasz | #220 
Holnap megnézem délután a dolgokat, aztán majd kiderül mi a gond...

 © juhász béla2010. nov. 10. 20:28 | Válasz | #219 
A motor javitásban/nem szerelésben/nincs olyan hogy valószinűleg,meg egy fontos alkatrész ,hogy 90%Ezekről a fontos dolgokról pontosa megkell győződni hogy funkcionál e rendesen.Amilyen egyszerűnek tűnik egy karbi,attól még tud meglepetést okozni.A hiba sok lehet ,a membrántól,a keverékszabályzáson,át a részterhelés.fuvókák,és ezek csatornái,pillangó szelep tengely kopás,szivató nem megfelelő működése,nem belevaló fuvókák,kopott siber,tömitettlen membránház.Tehát ezeket hozzáértő emberrel alaposan át kell nézni.Én megoldanám a problémádat,de nem interneten keresztűl.Ha eljuttatod hozzám .Atkár Alkotmány 42
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

TopJoe2010. nov. 10. 20:19 | Válasz | #218 
Alapjaratom nekem is volt gyonyoruen de fel nem porgott ,szepen is indult. mondjuk nem majesty volt.Nekem akkor a benzincsap nem eresztett at.Elmondasod szerint a karbu jo.blokk jo.akkor?. probald ki egy ejtotartajjal,mindenfele szuro nelkul.hatha.Amugy udv foldi,en tatabanyai vagyok.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2010. nov. 10. 20:17 | Válasz | #217 
Topi az egyik szomszédod!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2010. nov. 10. 20:07 | Válasz | #216 
WÁÁÁÁ!!!Fél órát írtam a válaszokat, erre elment a net és nem küldte el.....:P

Szóval,A vezérlés valszeg jó, a karbin nem negyon lehet rossz helyre dugni a dolgokat.
Benzint kap a karbi, hisz ha nem kapna, alapjárat sem lenne...amúgy raktam be szűrőt, és a csap és a karbi között átlátszó a cső.
A membrán 90%, hogy jó, már működött így a karbi. Egyébként nincs külön vákumjárat a karbiban a vezérléshez, a schuber dugaón keresztül kapja a vákumot a szívótorokbol.

Én lakatos vagyok szakmámat tekintve, lakhelyem pedig Nyergesújfalu Komárom-Esztergom megye.

Röviden ennyi a lényege amit írtam :P

 © juhász béla2010. nov. 10. 19:29 | Válasz | #215 
Látom már napokóta erőlködöl azzal a karbival.kérdésem hogy hol laksz?
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

tamas2010. nov. 10. 19:29 | Válasz | #214 
én meg nyomdász, mégis kotyogok...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2010. nov. 10. 19:29 | Válasz | #213 
Kompressziót mérsz, szelepet csiszolsz. Ezeket átlag halandó motoros nem csinálja meg.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522010. nov. 10. 19:28 | Válasz | #212 
Bocs hogy belekotyogok mivel alapból én kertész vagyok!:)
Véleményem szerint az a furat amit emlitesz az általad megragasztott membrán müküdését funkcionálja. Tehát ha dolgozig a membrán akkor kell neki valahonnét levegő a mozgásához! Vákum segiti a memrán mozgását és ellentétes oldalrol kell a furat a vákum szivóhatásának érvényesüléséhez! Ha a furat szuszog az azt jelzi,hogy nincs megfelelő vákum,tehát onnan sziv! Nekem ebből egyértelmü,hogy nem jó a memrán,tehát nem jött össze a ragasztás!
Ha nincs igazam bocs a kotyogásért!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

TopJoe2010. nov. 10. 19:19 | Válasz | #211 
Szerintem a vezerles jo,mert ha elrakod egy foggal,az akkora elmozdulast eredmenyezne a dugattyun,hogy szerintem be sem indulna,v nem lenne jo az alapjarat.ha zajmentes a mukodes es kiegyensulyozott az alapjarat akkor szerintem karbu a gond.alapjarati rendszere ezek szerint jo.Akkor az atmeneti ill gyorsito rendszer a ludas v valamelyik membran( uzemanyagot kap?engem egy vakumos benzincsap szivatott egyszer igy) vezerlest leellenorizheted egyszeruen. abban az utemben mikor szikrazik a gyertya (kb felso holtpont elott par mm-el)tovabb hajtod ezt a kicsit meg felso holtpontra.mikor ott van,nezd meg a szelepeket,zarva kell lenniuk,es
legyen meg a szelephezag is.(nincs a motoron elektromos szabalyzo v sok vakum cso a karbun,v minde jo helyen van?)
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Wiking2010. nov. 10. 19:18 | Válasz | #210 
A keverék állító csavarral is játszottam már, ha jól olvastam a szervízkönyvben, akkor 2,5 fordulatot kell kitekerni az alapbeállításhoz. Tekertem én már minden hova, de változát nem okozott... :P

 © Wiking2010. nov. 10. 19:16 | Válasz | #209 
Hogy lehet érezni? Talán olajszagúak? :D XD
Egyébként kérdésedre válaszolva, a szívó oldalon(Légszűrő felöli oldal) a torok jobb oldalán van egy 3-5mm közötti furat amiböl szuszog a vákum.

tamas2010. nov. 10. 18:51 | Válasz | #208 
Ha Zsolt a lényegre tapintott, akkor a keverékszabályzó csavarral is játszhatnál kicsit. Melyik az a lyuk ahol szuszog a karbi?
Azt hogy már nem az első paciensed, érezni lehetett a szavaidból.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2010. nov. 10. 18:41 | Válasz | #207 
Már próbáltam azt is, sőt több pozítióban is próbáltam.de azért átnézem a dolgokat mjd, mert viszont ha nyomogatom a gyorsító pumpáját, akkor is megemelkedik a fordulat, annak ellenére, hogy a pillangószelep alapjárati állásban van.Szóval lehet, hogy valahol mégiscsak plussz levegőhöz jut a rendszer...

 © Zsolt2010. nov. 10. 17:49 | Válasz | #206 
Tehát a szívócsonk nem repedt és zár rendesen minden tömítés. Én továbbra is azt mondom, sok a levegő, kevés a benzin. Legalább is gázadásnál. A tű mellett a főfúvókán át nem jönne elég benzin? Próbáld már meg úgy, hogy a tűt a legfelső állásba teszed.
Zsolt

 © Wiking2010. nov. 10. 17:10 | Válasz | #205 
U.I.:Eröltetni nem eröltetem a dolgot...csak már vagy 2 hete áll a dolog, és szeretnék továbbjutni rajta.Nem ez az első páciensem :)

 © Wiking2010. nov. 10. 17:06 | Válasz | #204 
Fals levegőt nemhiszem, hogy kap, hisz a szívócsonk rendesen a helyén van, abban pedig ott van 1 "o" gyűrű tömítés.a szívócsonkhoz pedig 1 gumiházba ül bele a karburátor ami megint kizárja a fals levegőt.
A karbit vagy 4szer szedtem szét és mostam át, de nem volt benne semmi kosz.viszont a karburátor szívó oldalán az 1ik lyukban eléggé szuszog a vákum...ezt ha befogom, akkor elkezd felmenni mgátol a motor fordulata.

tamas2010. nov. 09. 21:42 | Válasz | #203 
Szerintem ha a vezérlése arrébb van, be sem indulna. De ezt majd Feco megmondja, Ő a nagy mágus a 125-ösben. Üzemanyag gond lehet a Te problémád, az a ragasztott membrán nagyon izgatja a fantáziámat. Mikor az én motoromnak a membránja kezdett likadozni, jelentős teljesítmény visszaesés következett be. Ha a Te membránod is hasonlóan vaczak, bizony lehet az oka ennek a jelenségnek.
Ne erőltesd a javítást, inkább lassan de biztosan mint hogy valamit elkapkodj és végérvényesen elronts!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2010. nov. 09. 21:42 | Válasz | #202 
Gázadáskor azért fullad le, mert csak levegőt kap, üzemanyagot meg nem. Én fals levegő szívásra tippelek.
A vezélés 'elcsúszása' nem valósszínű.
Zsolt

 © Wiking2010. nov. 09. 21:31 | Válasz | #201 
A subert próbáltam már emelni gázadással 1időben, de semmi hatása...Sőt még a szelepcsiszolás előtt működött a rendszer, csak nem volt erő a gépben.Meredekebb dombon nem akart felvinni... A vezérlés ilyen jelencéget tud produkálni, ha el van rakva?
Alapjáraton nagyon szépen pöfög, nincs semmi zaj. valakinek nincs esetleg 1 épkézláb leírása a vezérmű beállításrol?
Ami fentvan honlapon azokat leszedtem, de abban eléggé ködös, és semmi erre vonatkozó konkrét dolog nincs :(
Még mielőtt leesik a hó szeretnék menni vele :D

tamas2010. nov. 09. 20:09 | Válasz | #200 
Szia Wiking!
Kompressziót írtad hogy nem volt megfelelő, ellenőrízd le újra, mit változott a dolog. Nem ártana ha 10-12 bar fölött lenne ha az önindítóval forgatod. Cseréld ki a gyertyát, az is meg tud tréfálni. Próbáld már meg kézzel felemelni a subert mikor húzod a gázt, úgy mi a helyzet?
A membrán nagyon kényes dolog, sokan megjártuk már vele.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2010. nov. 09. 19:32 | Válasz | #199 
van itthon 2 momponensű fémragasztóm ami kötés után nem keményedik meg taljesen. Ez benzinálló teljes mértékig, és rugalmas is marad.
Nem lett 100%-osan olyan mint az eredeti, de nem ereszt át.a membránt meg kiszedve látni, hogy lyukas e vagy sem....vagy nem? :D
mindenesetre nemhiszem, hogy azzal van a gond, mert ha kézzel mozgatom vagy kitámasztom bármely pozícióban, akor is ugyan az a jelenség...

meszizs2010. nov. 09. 19:11 | Válasz | #198 
Ebben a kérdésben talán Fecó lesz a válaszadó!
Viszont mit jelent az, hogy megragasztottad a membránt és most jó. Ezt hogyan ellenőrizted le?
Karbi a kezedben és kompresszorral belefújtál, vagy menet közben légszűrő nélkül nézted, hogy emel-e? Mindezt azért kérdezem, mert állítólag nem lehet tökéletesen javítani, bár a Neten a Googleben találtam már cikket a javításról.

Várjad még a hozzáértők válaszát is!
1996-os Majesty 250

 © Wiking2010. nov. 09. 18:36 | Válasz | #197 
Üdv mindenkinek!
Lenne 1 problémám, amiben remélem tud valaki segítséget nyújtani, vagy tippet adni.
Hozzám került egy 125-ös Majesti csodajárgány, viszont beteg szegénykém :(
indítás után, csak alapjáraton hajlandó pöfögni, kisebb gázadásra is lefullad 1böl.
Gyorsírószelep pumpájának nyomogatásával fel lehet pörgetni a fordulatot, de amint kifogy a plussz üzemanyag visszaáll alapjáratra és marad a már leírt jelenség.Mértem kompressziót, 8 bar körül volt, ami eléggé silány...akkor nehezen is indult.Becsiszoltam a szelepeket, meg kicseréltem a szelepszár szimeringet is, mert átengedte az olajat. Ezután nem mértem még kompresszíót, de most könnyen indul.
Karburátor patyolat tiszta, a membrán ki volt lyukadva,de megragasztottam, és most elvileg jó.
Szóval valakinek valami ötlete?

szepi2010. okt. 20. 20:36 | Válasz | #196 
rendben. köszi a segítséget.
--Széles Utat--

 © Zsolt2010. okt. 20. 20:25 | Válasz | #195 
Arra vigyázz, hogy ezeket a tárcsákat lehetőség szerint nem csúcsok között szabályozzuk, hanem illesztett csapra húzva a futás végett.
Zsolt

szepi2010. okt. 20. 20:22 | Válasz | #194 
egy kicsit értek hozzá hogy hogy kell megcsinálni, a az esztergályos szakik a munkahelyemen biztos jobban vágják a témát mint én. profi esztergályos fogja ugyis megcsinálni.
--Széles Utat--

 © Zsolt2010. okt. 20. 20:16 | Válasz | #193 
Ezt ne tedd fel. Ha nincs más, mehet az új is, de előtte fel kell polírozni, mert forgácsolás után durva marad a felület, ami viszont megeszi a szíj oldalfalát. Nem tudom mennyire vagy a szakmában, de legalább 2 ékesre kell felpolírozni forgás közben az esztergán. Szinte tükrös lesz.
Zsolt

szepi2010. okt. 20. 20:02 | Válasz | #192 
a használt szíjjal csak az a gond hogy az egyik oldalon minden borda megvan szakadva SZÍJ
így néz ki ja és 4000km van benne.
--Széles Utat--

 © Zsolt2010. okt. 20. 19:51 | Válasz | #191 
Igen. A szíjnak nem jó ha eltér a két tárcsa kúpszöge. Hamar fog kopni. Ha kész vagy a projecttel, egy használt szíjat dobjál fel pár kilométer erejéig, az majd felpolírozza.
Zsolt

szepi2010. okt. 20. 19:49 | Válasz | #190 
varon = vario
--Széles Utat--

szepi2010. okt. 20. 19:48 | Válasz | #189 
végtére is ugyan azt a szöget kell hozni ami a varon is van. ugye?
--Széles Utat--

 © Zsolt2010. okt. 20. 19:47 | Válasz | #188 
Okés.
Azért mérjél rá. Biztos ami biztos.
Zsolt

szepi2010. okt. 20. 19:45 | Válasz | #187 
de én a variátor nem bántom mivel az szinte zsír uj van benne 4000km.
--Széles Utat--

 © Zsolt2010. okt. 20. 19:39 | Válasz | #186 
Igen, mi optikai szögmérővel mértük meg. A variátor és a kuplung tárcsái is ezzel a szöggel lettek felszabályozva. De miért CNC? Elég egy érintő fogás is alapgépen.
Zsolt

szepi2010. okt. 20. 18:58 | Válasz | #185 
ez a 15 fokos kúpszög tuti méret? mert ha megjön az uj szíj akkor a tárcsa megy CNC-re szabályoztatni. tehát biztosra akarok menni.
--Széles Utat--

 © Zsolt2010. okt. 14. 20:11 | Válasz | #184 
Csak használtat kapsz. Ill új Yamaha van a márkakereskedőnél, de utángyártott nincs.
Zsolt

szepi2010. okt. 14. 19:11 | Válasz | #183 
hol lehet kapni hátsó szíjtárcsát? mert egyenlőre még sehol se sikerült találni.
--Széles Utat--

 © Zsolt2010. okt. 14. 15:38 | Válasz | #182 
Lehet, én megcsináltam a gépemnél. Kúpszög 15 fok.
Zsolt

szepi2010. okt. 14. 11:14 | Válasz | #181 
azért kellene szabályozni mert kicsit ferdén megy a szíj
--Széles Utat--

 © SPOJLERES2010. okt. 14. 10:11 | Válasz | #180 
Még az elsőt se lehetne de az alu és jobban kopik és akinek lehetősége van rá az kicsit megigazitja kb 2-3 tizedet de 5 tizednél több már sokat gyengitene

A hátso meg vasbol van eleve vékonyabb is
Annál max 2tizedet mernék
De inkább nem mert eldeformálodhat és az rosszabb mint ha kopott lenne

szepi2010. okt. 14. 08:14 | Válasz | #179 
a hátsó szíj tárcsákkat lehet szabályoztatni?
--Széles Utat--

 © Sama2010. aug. 05. 10:21 | Válasz | #178 
Zsolt által javasolt egyszerü szíjcseréhez video:

http://www.youtube.com/watch?v=fBHAM1am-UE&NR=1

 © arpo52010. júl. 11. 10:49 | Válasz | #177 
Lehuzóval jött le.Minden kész már csak a szelephézagok értékei kellenének illetve hogy a T, I, H jelölések mit takarnak a forgórészen:)) Ha valaki tudja ezeket jelezzen felém:) Néztem a manualt de az olasz nem az erüsségem.


Első ... 2 3 4 [5] 6 7

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől