|
|
|
2009. nov. 16. 20:30 | Válasz | #265 | |||
Vagy az índitó áram az akkuba mekkora lehet max! Mert most néztem neten egyet savas aku 12v 8Ah és 53A indítóáram van benne? Szerinted ez jó bele? | |||
|
2009. nov. 16. 20:27 | Válasz | #264 | |||
HY! Attol félek nem tölt vissza! De addig amedig nem veszek ujj aksit nem tudom megméni! Ez teljesen más motor mint ami régrn volt nekem. | |||
|
2009. nov. 16. 20:17 | Válasz | #263 | |||
Üdv motoregerke! 9Ah savas volt benne, most 6 Ah-s zselés van. A méretre figyelj, mert elég kicsi a hely ahova beteheted, legalábbis az alja nagyon szűk. Mérd meg mekkora a mérete ami benne van, akkorát vegyél kb. Mit értesz azon, hogy akku nélkül? Az általam mért adatokat megtalálod kicsit lejebb. 237-es hozzászólás! | |||
|
2009. nov. 16. 20:10 | Válasz | #262 | |||
Ja és a mtornak menyit kell viszatöltenie hogyha nincs benne az akku! köszi
| |||
|
2009. nov. 16. 20:09 | Válasz | #261 | |||
Sziasztok! Én még itt ujj vagyok. Érdeklődnék akinek 125-se van abba mekor vagy milyen aksija van mert az egyim amit vettem az behat két nap után, de nem látszik rajta a feliat és mivel ez az első ilyen nagymotorom nem akarom szé...! Előre is köszi | |||
|
2009. nov. 09. 19:41 | Válasz | #260 | |||
YP 400-as topikba tettem fel linket!
| |||
| |||
© Konos | 2009. nov. 09. 18:17 | Válasz | #259 |
Egyébként egy pesti yamaha kereskedésben fel voltak háborodva hogy én akarom kiütni merthogy akkor ők minek vannak és ez műhelytitok!!! Azután sikerült egy másik motoros céggel beszélnem .Ők segítettek megnézték a gyári leírást.Hátul ki kell szedni a borítást a lámpa felett és az ott lévő csatit gyujtás alatt 10mp ig szét kell húzni.Ez a hivatalos szöveg .Én csak 1 csatit találtam ott egy fehéret ami egy fekete egy eres kábel old szét.Azt széthúzva pedig nem történik semmi.
|
© Konos | 2009. nov. 09. 18:12 | Válasz | #258 |
Légyszives a barnaarany@freemail.hu címre küld el mert a másik címemnek elfelejtettem a jelszavát és nem tudoki belépni.
|
© Zsolt | 2009. nov. 09. 15:56 | Válasz | #257 | ||
Küldtem privibe anyagot. Ne hagyd magad, meg tudod Te is csinálni! Nem ott kell, ahol a szervíz írja szerintem!
| |||
| |||
© Konos | 2009. nov. 09. 14:48 | Válasz | #256 |
ZSOLT.Sajnos a resette nem tudtam megcsinálni még .Letölteni nem tudom azt a XP500 Tmax5gj1...mert mindig azt írja ki hogy az oldal hibás.Annyit tudtam a szervízből kiszedni hogy hátul kell a lámpa feletti burkolatot leszedni és az ottani csatlakozót széthúzni.Sajna nem történt semmi mikor kiprobáltam se járó motornál sem csak gyujtáson.Mindig valami kifogással kibujnak az alol hogy ők csinálják meg gondolom mert én cseréltem ki az alkatrészeket.Tudnál esetleg konkrétan segíteni hogy mi lehet a trükk benne??Lehet hogy jó csatlakozót húzok szét csak kellene még valami trükk hozzá????
|
2009. nov. 01. 19:19 | Válasz | #255 | |||
Köszönöm! Megnyugtattál! Mészi | |||
| |||
© Zsolt | 2009. nov. 01. 19:07 | Válasz | #254 | ||
Igen, az oldalára van fektetve, gondozásmentes, zárt, savas ólomakkumulátor.
| |||
|
2009. nov. 01. 18:38 | Válasz | #253 | |||
Üdv mindenkinek! Érdeklődnék, hogy a 250-es Majában az akku az oldalára fordítva van beszerelve? Az enyémben igen is amióta meg van azóta így használom. Talán zselés lehet? Nem ismerem a zselést, de ezen van egy sor dugó, amire az van írva,hogy ezt ne távolítsuk el.Túlfolyó nincs rajta. Lehet, hogy savas? Csak teljesen zárt? Mészi | |||
|
© Zsolt | 2009. nov. 01. 16:27 | Válasz | #252 | ||
Hát persze! Csak magamat tudom idézni: töltsd le a XP500 TMAX 5gj1 service manual-t (az eljárás jó a 400-asra is!). Lapozz a 329. oldalra, ott a képen látható, hogy melyik csatlakozót kell széthúzni a resethez. Ha sikerül, várjuk a visszajelzésedet. | |||
| |||
© Konos | 2009. nov. 01. 07:30 | Válasz | #251 |
Üdv. Tudja e valaki hogy hogyan kell kikapcsolni a 400 majan a szíjcserére figyelmeztető kiírást a műszerfalon?
|
© SPOJLERES | 2009. okt. 19. 12:55 | Válasz | #250 |
nem akkor inkább bemásolom http://bsselektronika.hu/index.php?id=13 |
© SPOJLERES | 2009. okt. 19. 12:42 | Válasz | #249 |
elküldtem a szabályzo rajzát ha megkaptad irj vissza és küldök még addig is ha valaki akarna csinálni egy töltés jelzőt itt egy link remélem sikerül
| |
© SPOJLERES | 2009. okt. 19. 11:19 | Válasz | #248 |
Én amugy már el is kezdtem magamnak a fordulatszám mérő készitését az anyag meg van hozzá csak össze kell rakni viszont led soros lesz 16 v 20 leddel mert a digitális ill számkijelzőst nem véletlenül nem nagyon csinálnak ill van azom is még simsonra készitettem vagy 1986ban de nagyon ugrál rajta a szám és igazábol nem nagyon látni rajta sokat csak az ezresek amik nem nagyon szaladgálnak benne vagyis élvezhetetlen de ha valaki élőbe akarja látni eljön és megmutatom neki szoval nem célszerü a számkijelzős de megoldhato akkor most rárepülök a fesszab rajzok küldésére | |
© SPOJLERES | 2009. okt. 19. 11:03 | Válasz | #247 |
HY megszakito nélküli megoldhato gyujtotrafo majdnem minden motorba van és annak van primer tekercs kivezetése ill bevezetése éS arra köthetö a müszer de ha azt sem akarjátok lehet HALL elemmel vagy induktiv érzékelővel a fordulat számlálo érzékelést | |
2009. okt. 19. 09:55 | Válasz | #246 | |||
Engem is érdekelne, de bevallom őszintén én mutatómániás vagyok, élvezem ahogy összevissza járnak, kalimpálnak. Ezért van a Ladában is 7 darab.
| |||
|
© Zsolt | 2009. okt. 19. 09:44 | Válasz | #245 | ||
Az anyagokat dobd át nekem, majd én kiteszem PDF-ben. A fordulatszámmérős kérdésben a következő érdekelne: tudsz-e olyan mérőt készíteni, ami számkijelzős, egyszerű telepíteni és nem igényel megszakítót (úgy mint a legtöbb rendszer). Ja és olcsó is legyen. Esetleg mivel járatos vagy a tuning dolgokban, van-e olyan szett ami rohadt olcsó? Fordulatszámmérő a majáknál csak a 400-as típusokban van. Szerintem sok 125/150/180/250-es tulajt érdekelne egy ilyen. | |||
|
© SPOJLERES | 2009. okt. 18. 20:25 | Válasz | #244 |
igen ez jobb lesz amugy van több feszabájzo rajzom is mert már javitottam párat | |
2009. okt. 18. 20:05 | Válasz | #243 | |||
Én azt ajánlanám hogy küldd el az Adimnnak, Ő meg tudja oldani hogy a dokumentumtárba felkerüljön az anyag a megfelelő formátumban. Onnan mindenki le tudja tölteni akinek szüksége lehet rá!
| |||
| |||
2009. okt. 18. 19:27 | Válasz | #242 | |||
Csinál a képtárba egy saját fiókot és tedd abba!
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2009. okt. 18. 18:11 | Válasz | #241 |
HOPPÁ nem tudok képet ide rakni csak linket nem baj felrakom a tuningoldalamra és ide linkelem. remélem sikerülB-)
| |
© SPOJLERES | 2009. okt. 18. 01:51 | Válasz | #240 |
Be scannelem és felrakom ide nem gond hadd lássa mindenki |
2009. okt. 17. 21:05 | Válasz | #239 | |||
Engem érdekelne a fezszsab. rajza ha elküldöd az imailemre megköszönöm!
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2009. okt. 17. 13:54 | Válasz | #238 |
Sziasztok, a nyáron nekem is besz@rt a feszszabályzom, dolgozni még be tudtam menni de ott már nagyon halovány volt minden hálisten rátudtam tölteni azota van 1töltö csatlakozo a motoron, és egy adapter a melohejen. A lényeg szétszedtem ''igen'' jol halljátok metil-etil-ketonba feloldodik a mügyanta kb 2-3 nap alatt és akkor láthatová válik az elektronika és javithato amit meg is tudtam javitani, a kapcsolási rajzát majd felteszem ide vhogy. Ja és ez alapján csináltam 1másik fesszabályzot amit tartalékba cipel a motor magával. HA valakinek ezügybe segitség kell szivesen segitek |
2009. szept. 23. 20:29 | Válasz | #237 | |||
Feco kérésére végeztem pár mérést a feszszabályzóval kapcsolatban. Három különböző fordulaton mértem terhelés nélkül és terhelve a feszültséget. A terhelés kb. 105 W volt. Akksi feszültség indítás előtt: 13,26 V Alapjárat: terhelés nélkül: 14,16 V terheléssel: 12,7 V Emelt alapjárar: terhelés nélkül: 14,2 V terheléssel: 13,5 V 4000-5000-es ford. terhelés nélkül: 14,2 V terheléssel: 14 V | |||
|
2009. szept. 15. 06:46 | Válasz | #236 | |||
Most alapjárat fölött már a 13V-ot simán hozza terheléssel is. A világításom is jobb lett, min 2V-tal többet kap az izzó mint eddig. Végig tudtam volna jönni refi nélkül is. | |||
|
2009. szept. 15. 05:53 | Válasz | #235 | |||
Az ellenőrzést eddig elhanyagoltam mert nem volt vele bajom de hétvégén most megmérem a feszkót.
| |||
| |||
2009. szept. 14. 21:15 | Válasz | #234 | |||
Így van. Aztán meg volt, hogy volt töltés, akkor akár 16V is. Utánna meg csak gyenge 12V. Ma sikerült beszereznem 4.500-ért egy gyári bontottat, igaz ez már az új szériához való, így a csavar helyek nem passzoltak, de ez a legkevesebb, egy 8-as furat megoldotta a gondot. Remélem, hogy a világításom is javulni fog. Tegnap terhelve csak 11,5V-ot mértem. | |||
| |||
2009. szept. 14. 21:07 | Válasz | #233 | |||
Részletezd Somi!A sok töltéshiány a kezdet volt?
| |||
| |||
2009. szept. 14. 19:31 | Válasz | #232 | |||
Beléptem én is a klubba. Nálam is megtörtén a feszültség szabályzó csere. | |||
|
© Kiss Róbert | 2009. júl. 03. 22:33 | Válasz | #231 |
Rajtam ne muljon,remélem nem felejtem el Jóéjt!
| |
2009. júl. 03. 22:15 | Válasz | #230 | |||
Zsoltnak kell elküldeni a szépen végigfotózott szerelést. Megszövegezed, majd elküldöd. Ő átfordítja PDF-be és felteszi. Nézz meg egy-két ilyen anyagot hogy legyen elképzelésed a dolgról!
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2009. júl. 03. 21:54 | Válasz | #229 |
A szerlésre gondolsz? Tamás? Végig fogom fényképezni részletesen csak nem tom hogy kell feltenni a doksiba!
| |
2009. júl. 03. 21:41 | Válasz | #228 | |||
Srácok! Robi! Kéne már csinálni egy fényképsorozatot ebből a témából is. Sajnos felvéshetjük a Típushibák közé.
| |||
|
© Kiss Róbert | 2009. júl. 03. 21:40 | Válasz | #227 |
Jóestét: igen kiderült hogy felugrik 16 volt fölé a töltéseem fesszabályzo csere lessz nállam is! Felhivom holnap azt az uriembert akiröl szó volt!
| |
2009. júl. 03. 15:11 | Válasz | #226 | |
A lámpa erősödés és gyengülés nálam is megvolt! És látható váltás volt, nem finom átmenet... És ami időnként megtörtént: full gázon néha leállt a motor pár (3-5) másodpercre, aztán ment tovább! Ez nagyon ritkán történt meg de a mérés alatt is éppen tapasztaltam! Újraindulás után megint normális volt a töltés egy darabig.
|
© Kiss Róbert | 2009. júl. 03. 11:47 | Válasz | #225 |
Sziasztok. A töltésem 14 volt , igaaz menet közben még nem mértem . Ma elvileg csinálok töltésméröt a mocira , Ladáét fogom feltenni persze ha sikerül összehozni. Csinálok lemlezböl házat neki oszt szép is lessz meg jó is lessz! Csak legyen hozzá türelmem!!! Igen futárkodok , a 60indizás a min. Az inditom még hibátlan szerencsére! Aksi már 10 A os de ez kb 3-4 honapot bir és 10-en pár ezer vot!! Kicsit drága. Ja igen ,eléggé meleg az aksi 20km után,pedig lent vann láb között a rekesz helyén,még hütve is van ! A világitásom néha erössödik és halványodik,ez is lehet fesszabályzora utalo jelenség nem? Ha lessz keret majd utánna járok inditó ügyben! Admin Zsolt mennyiért vette a szabadon futot? Nem tudja véletlen vki? | |
2009. júl. 02. 15:53 | Válasz | #224 | |||
Robi! Zsoltnak a középső tárolórekeszben van egy pótaksi, Neked koömolyan szükséged van rá! Nézz utánna egynek és éjszakára ne sajnáld csepptöltésre tenni minden nep! Neked ez munkaeszköz (is)! Én a helyedben beszereznék egy tartalék önindítót is, a szabadonfutóval együtt! Miskát ajánlanám, beszélj Vele mennyi egy szett. Valószínűleg ezekre is szükséged lesz idővel.
| |||
| |||
2009. júl. 02. 14:37 | Válasz | #223 | |||
Robi,napi 60 indítás brutális kihasználása az akkunak.amúgy sem az elektronika túlméretezéséről híres a maja.Nagyobb akku kell ahogy mások is írták, meg többször tölteni.még örülj, hogy az önindító bírja.Melóra kis berugós motor kellene neked.
| |||
|
2009. júl. 02. 08:57 | Válasz | #222 | |
Egyébként lehetne LED-ekből fabrikálni valami töltésjelzőt, nem? Pl: 2 LED, a sárga 13,8 volt felett világít (=van töltés), a piros meg 15 V felett (túltöltés)
|
2009. júl. 01. 23:16 | Válasz | #221 | |
Pff... könnyen lehet! Javasolom a lent leírt módszert, tartós feszültségmérés. A 60 indítás az rengeteg, futárkodsz? Lehet érdemes lenne ráduplázni az akksira - én már azon gondolkodtam. Jó vastag kábel az akkusarutól a kesztyűtartóba, és még egy akksi oda elfér. De mindenek előtt mérj töltőfeszültséget! |
© Kiss Róbert | 2009. júl. 01. 22:14 | Válasz | #220 |
Szisztok! Nekem 3-4 havonta aksi csere! Reggelre nem indul!!! Lehet ez is fesszabályzó??? Általában városi közlekedés és napi 60 inditás kb!
|
© Karcsi | 2009. júl. 01. 10:35 | Válasz | #219 | ||
Flow! Örülök, hogy sikerült a hadművelet. Nekem is csak jó tapasztalataim vannak a Miskával kapcsolatban. Az új maját is neki köszönhetem...osztályzat: 5-ös | |||
|
2009. júl. 01. 09:02 | Válasz | #218 | |
Tegnap megkaptam és be is szereltem a fesz.szabályzót! De hogy ennyire szét kell dönteni hozzá a farokrészt, azt nem gondoltam... mindegy. 1 óra alatt megvolt teszteléssel együtt, működik. Miska pedig szimpatikus volt, olyan igazi "becsületes zsivány", ha értitek mire gondolok. Mondta, hogy mindenféle bontott alkatrésze van a Majához, csomagban is postáz. Vásárlói értékelés a részemről: Diagnózistól a megoldásig 48 óra, ez nem rossz :) úgyhogy köszönöm az értékes hozzászólásokat! |
2009. jún. 29. 14:05 | Válasz | #217 | |
Felhívtam. Holnap épp jön Pestre és hoz nekem egyet :) Kösz a tippet! |
© Karcsi | 2009. jún. 29. 09:00 | Válasz | #216 | ||
Flow! Mielött elszaladnál a boltba, hívd fel a Miskát Szarvason lakik, Ő lehet, hogy tud rajtad segíteni fesszabályzó terén. Nekem is ő adott és azöta tökéletes a gép. Sajnos amit lehet kapni az utángyártott, és nem valami jók, 3 hönap alatt tönkre megy...nekem a harmadik sem volt jó és az aksimat is kivégezte, a dukatti gyártmányú fesszabályzó 14000 pénz körül kapható, a Dr típusú 6000ft. Ha tudsz akkor gyárit vegyél, azért írtam a Miskát neki van olyan...!!egy telefont megér.Telszáma: 20/335-91-25 | |||
|
2009. jún. 29. 08:53 | Válasz | #215 | |||
Flow! valoban fesz szabalyzo...mielobb csereld ki... javaslom vadasz inkabb hasznalt gyarit, mint esetleg utangyartott ujat....mert itt a minoseg az feltetel.... | |||
|
2009. jún. 29. 08:41 | Válasz | #214 | |
No, megvan, hogy három éven belül miért kellett múlt héten megvennem a negyedik akkumulátort. Fogtam egy multimétert, alpári módon rászigszalagoztam a kormányra - nem törődve a közlekedés többi tagjának értetlenkedő tekintetére - és Budapest-Balatonkenese közt diagnosztizáltam a töltőfeszültséget. Döbbenet. Indításkor 14.0-14.2 terhelve, terheletlenül, minden fordulaton, tökéletes. Aztán 5-10 perc múlva szépen emelkedni kezd, és 18V-ig meg sem áll! Ha leállítom és rögtön újraindítom, akkor megint jó 10 percig, tehát a melegedéshez látszólag nincs köze. Mint a Windows, komolyan mondom, újraindítom és jó :) Konklúzió: - Szóval ez a 18 Volt főzi ki néhány hónap alatt a savat az akksiból. - Van itt töltés, kérem, mi az, hogy a Mayának gyárilag alulméretezett a töltése? Csoda, hogy az izzók ki nem durrognak. - Ha gyanús a töltés, nem elég álló helyben 5-10 percig méregetni. Kérdéseim: - ez akkor feszültségszabályzó csere, ugye, ami az utasülés jobb oldalánál található? (yp250 1996) - hol találok ilyen alkatrészt? A gyárit megérdeklődöm, de még zárva vannak, gondolom egy kisebb vagyon. - én úgy gondoltam, hogy az akksira menő töltőfeszültség nagyobb, mint az elektromos eszközökre kerülő betáp, de én ugyanazt a feszültséget mértem mindenhol! (akksi lábai, izzók, stb.) Ez normális? Hogy nem 12V van a rendszeren, hanem több? |
2009. jún. 23. 15:01 | Válasz | #213 | |||
Csak halkan jegyzem meg, hogy a gyárilag előírt helyett én egy risztóba való fastonsarus 7Ah-s akksit vettem (ami méretileg azonos a gyáriéval) a motoromba még tavaly tavasszal. Azóta is tökéletesen működik. Az ára 4'500 ft volt, és egy év garanciát adtak rá! Idény közben másfél, két havonta egy éjszakára ráteszem a csepptöltőt. De csak a biztonság kedvéért...
| |||
|
2009. jún. 23. 08:36 | Válasz | #212 | |||
Én is így voltam vele, volt úgy hogy menet közben lemerúlt, bikázás útán meg mégis feltöltötte az akksit. Gelsén aztán kiderült, hogy az egyenirányító csatlakozója volt a lúdas. Nem elképzelhetetlen, hogy nekeg is kimarad néha a töltésed, a világítás meg gyorsan leszívja. Menet közben nem merülhetne le. | |||
| |||
© baranyai.imre | 2009. jún. 23. 08:15 | Válasz | #211 |
Szerintem az értékek jók. Az én akksim:YT7B-4. Eddig (lassan már 1 éves)csak télen kellett rátöltenem kb3-4 hetente. Ilyenkor aktív időszakban semmi gondom nem volt eddig,az is igaz hogy az én lámpáim kevesebbet szívnak. | |
2009. jún. 22. 20:00 | Válasz | #210 | |||
Az én aksim 10ah-s és két hét állás után sincs vele gond. Ezért nem értem a múltkori "akciót"
| |||
| |||
© satyapapa | 2009. jún. 22. 19:54 | Válasz | #209 | ||
Mecsusz- az én aksim is ikyen kaka .Én is végigmérettem a töltést ,tudod itt mellettem van az autóvillamosságis barátom.A megoldás a 9-ah aksi ezt már sokan javasolták és egy pár nap múlva nekem is az lesz,nem is drága.Szerintem neked is kell egy olyan. Ja és egyébként nekem 6-8 naponként akkor is rá kellet tölteni az aksira ha mentem vele napi 15-20 km-et
| |||
|
2009. jún. 22. 19:31 | Válasz | #208 | |||
Sziasztok! Kimértem az aksimat.: Alaphelyzetben 12.4 V Alapjárat 14.3 V Emelt fordulat 14.3 V Alapj.+ Világítás 14 V Emelt ford.+ Vil. 14 V Szerintetek ezek jó értékek? Mert az én szerény tudásom szerint jó. És ha ez jó, akkor miért merülhetett le az aksim a Harley felvonuláson? Nem értem! Valami ötlet...??? | |||
|
2009. jún. 22. 17:46 | Válasz | #207 | |||
Ez így van !
| |||
| |||
2009. jún. 22. 17:16 | Válasz | #206 | |||
De azért azt sem árt megjegyezni, hogy a boltok nem véletlenül adnak ám 6 hónap garanciát a motorkerékpár akkumulátorokra!
| |||
|
2009. jún. 22. 11:38 | Válasz | #205 | |||
Szerintem az YT7B-BS erősebb indítóárammal rendelkezik. Motoros áruházakban az YT7B-4-et jelölik meg mint a 250-es maja akkumulátor. Árban viszont ahogy nézegettem 3x a különbség, a BS jóval drágább. Mindkettő 6,5 Ah-s. Én egy 9Ah-s riasztó akkut tettem bele fél éve, azóta nagyon jól működik. Ára meg "csak" 4600 ft volt. Azért mérjél feszt nagyobb fordulaton, hogy nincs-e túltöltésed , vagy netán pont kevesebb a töltés mint kellene. Előző akksim kb. 5 éves volt és még inditott. | |||
| |||
2009. jún. 22. 10:57 | Válasz | #204 | |
Lenne egy kérdésem az akksiról, mert nálam egy szezonnál nem akar többet kibírni, pedig látszólag minden rendben van a géppel. 3 év alatt a harmadik akksit veszem bele :( (Maya 250 '96) Mi a különbség az YT7B-BS és YT7B-4 között? |
2009. máj. 28. 22:06 | Válasz | #203 | |||
Nincs időm semmire talán a hétvégén!! Egerre gyúrok!!Az összes teendőmet szeretném letudni! | |||
| |||
2009. máj. 28. 21:32 | Válasz | #202 | |||
Fecó! mesélj!!! hogy muzsikál az izzó?? próbáltad már ...az tuti:))) | |||
|
2009. márc. 02. 15:33 | Válasz | #201 | |||
Én elmennék egy villamossági szerelőhöz, aki ráteszi az akku kapacitásának megfelelő söntmérőt (vagy mi a fenét) és jól megizzasztja az akksit. Gyakorlatiag szimulál egy folyamatos önindítózást, miközben mérni tudja az akksi teljesítményét is. Ezután megmondja hogy az akksid mit bír, és mit ér. Akkus szaküzletekben is megteszik Neked ugyan ezt. A hátránya ennek a módszernek az, hogy közvetlenül az akksid saruira mér rá, tehát vagy kiveszed, vagy a helyszínen bontod ki. Az előnye a pontos diagnózis, ami sok mindentől megkímélhet! | |||
| |||
2009. márc. 02. 08:49 | Válasz | #200 | |||
Orpi! ha fentartasod van az elkovetkezo szezonra az aksid miatt, javaslom csinalj a mocid elerheto eldugott reszere ket kiveztest az aksidrol, ahol bikakabelell egyszeruen gyorsan ra tudsz csatlakozni..es esetleg masnak is tudsz adni delejt:))) nalam mindig van bika kabel es mivel az aksim atalakitott ezert nekem konnyen es minden szerelgetes nelkul kozvetlen ra tudok csatlakozni.. en tapasztalatbol mondom, ha automata a jarmu es (vagy) elektromos ac pumpas...akkor delej nelkul cumi!! | |||
|
2009. márc. 02. 08:32 | Válasz | #199 | |||
A cella zárlat esetén már pár óra állás után is alig indít ,ha pedig csak kezd öregedni akkor a tároló képessége folymatosan csökken.Nekem az autómnál kelett most akksit cserélni 2002-es még a gyári akksi van benne.Kb 2 éve vettem észre télen. hogy 2 hét állás után már nyögve nyelősen indított,idén pedig már 1,5 nap állás a garázsban vagy 1 nap kint a hidegben és már be sem indult vagyis ahogy öregedett ugy tudta egyre kevesebb ideig megtartani a töltést ,de azért nem panaszkodom 7 évig szolgált engem :) De a cellazárlat kiszámíthatalan ,viszont ha 2-3 hét után is tökéletesen indít az akksid akkor ne foglakozz vele nem fog otthagyni sehol.A cellazárlat meg benne van a pakliban még új akksinál is | |||
|
2009. márc. 02. 08:05 | Válasz | #198 | |||
Az enyém is 4-5 éves és még bírja de már megérett a cserére. Igazából úgy kezd behalni jobb esetben, hogy azt veszed észre, hogy nehezebben forgat, 2-3 hetente,vagy rövidebb időnként rá kell tölteni.Nekem az a szerencsém, hogy könnyen indul a motor, nem kell 5-10x köszörülni mert azt már nem birná. Amúgy a boltos fél áv gart ad motor akksira, és szerintük ha 2 szezont elmegy akkor jó akksid volt.No de ez függ a gondozástól,teleltetéstől,meg a motor töltésétől.
| |||
| |||
2009. márc. 02. 07:40 | Válasz | #197 | |||
pár éve lemerült az aksim,feltettem tölteni,rendesen dolgozott a töltő,pár óra múlva (10)levetem majd indultam volna -nyikk-nyakk- és vettem új aksit. Én úgy tudom a zselés aksi 5 évig vidáman bírja. | |||
|
2009. márc. 02. 07:34 | Válasz | #196 | |||
cella zárlat Hiába töltöd,nem veszi fel az áramot,vagy töltöd és nem indul. | |||
|
2009. márc. 02. 06:15 | Válasz | #195 | |
Srácok!! Van e valakinek tapasztalata,mennyi ideig bírja egy akksi? Az enyém most 4.-éves,és nem szeretnék beszopni vele valahol. Mik a meghalás első jelei? |
2009. márc. 01. 20:29 | Válasz | #194 | |||
Jasa! majd valamelyik nap elküldöm privátba a bekötést... | |||
|
© jasa | 2009. márc. 01. 00:21 | Válasz | #193 | ||
Hát ha megtennéd, akkor Nagyon köszönöm.
| |||
| |||
2009. feb. 28. 15:08 | Válasz | #192 | |||
skacok! kitaláltam az elakadásjelzőt a mocira..végül is ahogy kitaláltam dióda nélkűl..kicsit drágább, de biztonságosabb...ugyanis, ha a dióda elszál, akkor zárlat lesz...de én kettő darab relével és egy kapcsolóval oldom meg, mert, ha valamelyik relé elköszön, akkor csak annyi lesz, hogy mint bármi más, nem működik. mindaddig, ameddig a rosz relét ki nem cseréli az ember... a bekötést dokumentálom, és aki meg akarja csinálni...góóóóóó ja Jasa!! ha téged is érint, akkorneked külön mellékelem, ugyanis a veztékek szinei gondolom suzuki:))) | |||
|
2009. feb. 08. 14:27 | Válasz | #191 | |
Zénóka!! Valamikor korábban enmlítetted,hogy a markolatfűtést a tompitott fényszóró reléjéről kötötted le.Légyszi oszd meg velem a titkot,hogy melyik relé melyik vezetékéről,mert majdnem lemeritette az akksit a rajta felejtett markolatfűtés. Köszi:István |
2009. jan. 25. 10:49 | Válasz | #190 | |||
Köszi, én február végéig ráérek!
| |||
| |||
2009. jan. 25. 03:02 | Válasz | #189 | |||
csak nyugodtan...és jobbulást!!!
| |||
| |||
© Attila der Hun | 2009. jan. 25. 00:05 | Válasz | #188 |
Kis türelem,mert igen náthás vagyok. De nem lépek a felejtés mezejére! Megbontom a táltost és fotografálok is. (Kedd-szerda)
|
sany2 | 2009. jan. 24. 19:53 | Válasz | #187 |
A szivargyújtóval kapcsolatos tanácsokat köszönöm, és majd a jobb idő beálltával megprószálom megoldani.Még nem tudtam eldönteni hogyan. Zoltán! Neked külön köszönöm, hogy a Balatoni talira elhoztad miattam az akkor általam kérdezett összes felszerelést, és ott is adtál hasznos tanácsokatt.Hidd el nem puncsolásnak irom ide. Kösz Mindenkinek:nagyapó |
2009. jan. 24. 11:11 | Válasz | #186 | |||
Én is kérek ilyen rajzot, és szerintem küld el Zsoltnak is, a szerelési segédletek között a helye egy ilyen megoldásnak!
| |||
| |||
2009. jan. 24. 00:12 | Válasz | #185 | |||
Köszike! a segítséget és skiccet elfogadom (megfogadom) és ha megértem akkor nekiesnék. | |||
| |||
© Attila der Hun | 2009. jan. 23. 23:44 | Válasz | #184 |
Vészvillogót én a kismaján 1db nyomó kapcsolóval,és 2db diódával oldottam meg.A dióda csak 1 irányban engedi az áramot folyni.Nem bonyolult dolog,ha gondolod leskiccelem és elküldöm mailban.
|
2009. jan. 23. 22:08 | Válasz | #183 | |||
Joe! te mint hozzáértő szaki az elektromosságba. Volna egy kérdésem. megoldható a majának valami más indexrelének beiktatásával, hogy legyen egy elakadásjelző funkcióm valami (villogó) kapcsolóra. találtam egy oldalt, ahol vannak minden fajta relék és más okosságok Link | |||
|
M. Zoltán | 2009. jan. 23. 08:56 | Válasz | #182 |
Lemaradt: Az aljzatot a jobb oldali nem zárható kesztyűtartóba teszem, a kapcsolóját meg a bal oldali zárhatóba.
|
M. Zoltán | 2009. jan. 23. 08:49 | Válasz | #181 |
Szia Nagyapó! Én is a kesztyűtartóba készülök betenni a 400-ason is a szivargyújtó aljzatot. Én lengőt teszek be (mint a 250-esemnél láttad), mert az a tapasztalatom, hogy amit beledugok, szép lassan kirázódik. A lengő előnye, hogy össze tudod fogni egy erősebb gumival az aljzatot a bele dugott dologgal, így több száz km alatt is folyamatos a kapcsolat. Egyik ismerősöm GPS-e úgy ment tönkre, hogy a kirázósától hol töltött, hol meg nem, olyan másodpercenként váltakozva. Ha a kesztyűtartóba teszed, akkor esőben is védett, mert a vízmentes dugó is csak akkor vízmentes, ha nincs semmi beledugva, nem is beszélve a bele dugott dolog elázásáról. A közvetlen akksira kötés mellett szól az is, hogy így rá tudod tenni a csepptöltőt is. |
2009. jan. 23. 07:02 | Válasz | #180 | |
Nagyapó!! Semmiképpen ne kösd a fényszóróra,én is azt mondom,hogy az akksitól huzz be egy szál vezetéket a pozitív sarutól,legalább O,5.-öst,rá egy l0A.-bizti,a nullát meg bármelyik fém karoszszéria rögzitő anyáscsavartól le tudod venni a plexi alatti részen az első lámpáknál. Én biztos hogy valamelyik dobozba építeném be a szivargyujtót,max a dobozfedél és a kaszni között a találkozási pontnál,ahol ki akarod vezetni a GPS.vezetékét,egy kicsit ki könnyiteném mindkét oldalról a műanyagot,hogy ne vágja el a vezetéket,ha a fedelet becsukod. Más tippem nekem sincs. Üdv:István |
2009. jan. 23. 06:06 | Válasz | #179 | |||
Remélem a fürdőn találkozunk!?
| |||
| |||
2009. jan. 22. 19:56 | Válasz | #178 | |||
Úgy gondoltam, hogy a vezeték bizony bújtatva van, vagyis a szivargyujtó fix, és nem tudod levenni. A kapcsoló meg benn, vezetékelés bújtatva. Orpi a nagy Majesty 400 vilanyozó, kikérjük az Ő véleményét is...
| |||
| |||
sany2 | 2009. jan. 22. 19:23 | Válasz | #177 |
Szia Feco! Amióta utoljára Talizkunk, azóta sem volt arra melóm. Intézkedj, hogy valami nagy tűz vagy panaszügylet szerintem előbb-utóbb legyen.Máris ott vagyok.A 400-ast pedig előbb -utóbb betanulod.Szerintem. Üdv:nagyapó |
2009. jan. 22. 19:13 | Válasz | #176 | |||
Orpi szúperul meg csinálta.Várd meg a reakcioját
| |||
| |||
sany2 | 2009. jan. 22. 19:09 | Válasz | #175 |
Ne harizz,hogy TAMÁSOZTALAK!!!!
| |
sany2 | 2009. jan. 22. 19:08 | Válasz | #174 |
Köszi Tamás, de annyira passzolósak a tároló ajtók, hogy a vezetéket elcsipik, ha bezárom használat közben.Vettem vízmentest, és direkre kötőm is van biztosítékkal,de jobban szeretném a plexi alá,mint valamelyik "fakk"-ban.És gondoltam hátha van valamelyikünknek tapasztalása ez ügyben.Ha nem, akkor marad a fakk.Nagyapó | |
2009. jan. 22. 19:03 | Válasz | #173 | |||
Szia Sanyi! Örülök, hogy végre előkerültél.Nem ismerem a 400-as villamos hálózatát de tapasztalatból nem terhelném a világítás vezetékeit.Akksiközvetlenre és lengőbiztivel, vagy valahova felrögzítve mindegy.
| |||
| |||
2009. jan. 22. 19:00 | Válasz | #172 | |||
Mit szeretnél rátenni nagyapó? Navigációt? Mert ha olyan dolognak szánod mint a GPS, abban az esetben tedd direktre, gyujtás nélkül is kapjon áramot. Esetleg a kesztyűtartóba tégy egy kapcsolót hogy illetéktelen ne dogdoshassanak bele valamit ha nem vagy a motornál. szerintem...
| |||
| |||
sany2 | 2009. jan. 22. 18:57 | Válasz | #171 |
Kérek segítséget villamosságilag.Maja 400.Szivargyújtó aljzatot akarok beépíteni a plexi mögé.Lehet -é az állandóan bekapcsolt lámpákhoz kapcsolni? És ha lehet hova kössem(vagy dugjam?) Nagyapó
|
2009. jan. 21. 12:46 | Válasz | #170 | |||
http://www.vatera.hu/tuning_led_cso_hajlekony_vizallo_24_cm_feher_122533486.html Orpi,ezt a fajta ledcsőt belehet szerelni a lámpa búrába,helyzet jelzőnek | |||
|
M. Zoltán | 2009. jan. 13. 15:44 | Válasz | #169 |
Hát nem olcsó a lámpa a 400-ashoz. Több, mint 73 eFt. Tovább keresek...
|
M. Zoltán | 2009. jan. 11. 17:26 | Válasz | #168 |
Köszi! Megnézem.
|
2009. jan. 11. 14:51 | Válasz | #167 | |||
M.Zoli.Bp.a srác.diszkont áron eredeti lámpát add. http://www.kepesmotor.hu/lampa/i?p=122245&c=1016&st=yamaha | |||
|
© Zsolt | 2009. jan. 03. 17:31 | Válasz | #166 | ||
Az akku töltése a téli hónapokban nagyon fontos. Ne feledjétek, hogy nem elég az, hogy kéthetente beindítjuk a gépet. Én már megfizettem 1x a tanulópénzt a lányom motorjánál. Az akkut ki kell szerelni, fagymentes helyre kell vinni és időnként tölteni. A csepptöltők kiválóak erre, 2-3 rúgóért egész jók vannak. Az akku meg 8-10 ezer, tehát nagyon meggondolandó!
| |||
|
|
|
|