![]() |
|
|
|
© Zsolt | 2010. jan. 21. 17:50 | Válasz | #425 | ||
![]() | |||
Ez oké, de nekem nem is a kompresszióval van gondom. Én egy olajcsere ciklushoz 3 liter olajat veszek. 1,2 liter kell a karterba, a többi meg elfogy a végére. ![]() A szelepszár szimmering nem nagy pénz, ha már levesszük a hengerfejet úgy is kell tömítés is, és a készletben benne van. De ha már itt jár az ember, érdemes lehúzni a hengert is és átmérni a dugattyút. A Maja Bibliában benne van, hogy milyen eltérések mellett jó még. | |||
|
2010. jan. 21. 17:36 | Válasz | #424 | |||
![]() | |||
Azt ugye tudod, ha rossz az olajlehúzó gyűrű, vagy a szelepszárszimering, akkor a kompresszió is jobb értéket mutat. Mivel a fölösleges nem oda valósi olaj javítja a mért kompresszió értékét. Figyelembe kell venni a végnyomást és az olajfogyasztást és utánna kell dönteni! Ez az én véleményem! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. jan. 21. 17:22 | Válasz | #423 | ||
![]() | |||
A gép szerintem még 8 baros kompressziónál is be fog indulni. Sok vagy kevés, lényegtelen, két kompresszió gyűrűnél 10-12 között jó. Tapasztalat alapján mondom, hogy nem ezekkel van a gond, hanem az olajlehúzó gyűrűvel. | |||
|
2010. jan. 21. 17:03 | Válasz | #422 | |||
![]() | |||
Én is kíváncsi lennék 250-es mért adatokra. Amit írtam, hogy Tamás, azon nem Tamás Majájára gondoltam, hanem a megpöckölt Ladájára. Mivel én nem tudom, hogy a jó motorkerékpárnak mennyit kell nyomni. Én az autókat ismerem egy kicsit. | |||
| |||
2010. jan. 21. 16:49 | Válasz | #421 | |||
![]() | |||
lehet igazad, mert meg jo reg a majanak az erteket kerdeztem egy szerelo ismerosomtol, hogy letezik, hogy a bibliaban emlitett ertektol en csak 10 et mertem es gyonyoruen indul es jar a motorom es ha odahuztal neki nem gondolkodott... a valasza tomoren roviden az volt, hogy a megirt ertek nagyon magas.... de tenyleg kivancsi lennek a mondjuk a Tamas bekoptatott uj motorjanak az ertekere.... csak mint szosszenet:))) | |||
|
2010. jan. 21. 16:35 | Válasz | #420 | |||
![]() | |||
Én is kíváncsi lennék egy újnak a mért adataira. Mi a véleményed az üzemanyag kompressziótűréséről. Tudomásom szerint a tuningolt motoroknak ilyesmi a végnyomásuk és nem a kompressziójuk. De beszéljünk, okosodjunk! Mészi | |||
| |||
2010. jan. 21. 16:32 | Válasz | #419 | |||
![]() | |||
szerintem a 10 bar azert nem keves, mert ha mar annyira az irott tartomany alatt lenne, akkor hidegen, melegen telen nyaron valamikor...nem indujlna mint az ora?? azert egy hengeres paripa kicsi kompreszioval nagyon csunyat kohogne.. de azert egy uj 250 es meresei erteket megneznem... de osszesegeben erdekes | |||
|
2010. jan. 21. 15:25 | Válasz | #418 | |||
![]() | |||
A 10 és a 8 az csak az én véleményem volt. Fogjuk rá, hogy Ladás adat, nem a Tamás tuningolt adata. Talicskás mért adata is tetszik, illetve barátságos a számomra. A 90ezret futott Gold-ban nemrég mértem 10 van minden hengerben. Biztos, hogy a papírforma a nyerő, de ahhoz képest a Talicskásé kíméli a főtengelyt. Akkor legyen a felújítás? 11,2 alatt, vagy amikor rettenetes a füst és nem megy fel a dombon? Mert szerintem Talicskás adata alapján full szerviz, a valóság meg talán azt mutatja, hogy még most is müxik. Nem vedd kötekedésnek, csak okoskodok. Nem értek hozzá, de tudomásom szerint a benzinnek van kompresszió tűrő tulajdonsága. Na a gyári 14-hez HANGSÚLYOZNÁM, szerintem meg a 95-ös benzin kicsit sovány. Véleményezzétek, mert itt csak okoskodok. Köszi | |||
| |||
© Zsolt | 2010. jan. 20. 21:57 | Válasz | #417 | ||
![]() | |||
Akkor pontosítok: (65.oldal) Compression pressure: (...) Standard (...) 14bar Minimum (...) 11,2bar Szerintem egy 3 gyűrűs dugattyúnál normális értékek. | |||
|
2010. jan. 20. 21:49 | Válasz | #416 | |||
![]() | |||
Rizsa! ha valamit segít a mért érték.... 250 es 97'es majának a mért kompressziója: | |||
|
2010. jan. 20. 21:37 | Válasz | #415 | |||
![]() | |||
Én a itt a letöltésekről húztam le és ebben van a Maja YP 250 Service Man 1996. 23.oldalán, hogy 14 bar 500-as fordulaton, de a gázt teljesen húzzad rá, hogy legyen mit összesűrítenie. Egyébként én ezt sokallom. Szerintem a 10bar a reális és kb. 8bar a minimum. De lássuk a szerelő véleményét is. | |||
| |||
© rizsa | 2010. jan. 20. 21:21 | Válasz | #414 |
![]() | |
ADDIG BESZÉLTETEK A MOTOR ÁLLAPOTÁROL/DUGATTYU,HENGRER,FŐTENGELY/,HOGY LEBONTOTTAM A KASZNIT KOMPRESSZIO MÉRÉS CÉLJÁBOL/UGYANIS NEM FÉR BE A KEZÜNK A GYERTYÁHOZ/MONDJATOK SZÁMADATOKAT MERT SEHOGY NEM TALÁLOK.MENNYI AZ ELFOGADHATÓ.KÖSZÖNÖM.
|
2010. jan. 18. 22:04 | Válasz | #413 | |||
![]() | |||
Kicsit (nagyon) tényleg OFF-oltunk, velem az élen de hát ezt hozta az élet...
| |||
|
2010. jan. 18. 12:11 | Válasz | #412 | |||
![]() | |||
Annyiban szeretném még lereagálni a főtengely kérdést, hogy szerintem a tűgörgőseket illik kicserélni, de mivel már az autókról is beszélgetünk a siklócsapágyasokat elég csak ellenőrizni. A csapágycsésze mindent elárul!! Trabant, Wartburg, Maja stb főtengely felújításra, ha már szervizelünk! | |||
|
2010. jan. 18. 05:52 | Válasz | #411 | |||
![]() | |||
Az egész 250 topik of.... kéretik az áthelyezések...Külömben főtengelyt is a Jágerral szoktam!
| |||
| |||
2010. jan. 17. 22:34 | Válasz | #410 | |||
![]() | |||
Bocsesz fiuk, de két napja nem olvastam a forumot, de a 250 top...full off!!
| |||
|
2010. jan. 17. 21:55 | Válasz | #409 | |||
![]() | |||
Tamás, egyetértünk, lényeg a karbantartás. Én mondjuk a verseny bicajomon max. 1 évig tudtam használni egy láncot, de havi 1.000-1.500 km-t bele is hajtottam. A Ladáknál túlméretezés volt, ezzel pótolták az anyagminőséget, ezért mennek még mindig, a Fiatok meg nem. A Te kocsid azért van olyan állapotban, mert jó gazdája van, és a mocidnak is. Kár, hogy nem mindenki ilyen. Nyugodtabban lehetne használt gépet venni. De egy henger felújítás miatt akkor sem biztos, hogy főtengelyt is fel kell újítani, de egyértelmű, ha ott is van már gond, akkor egyszerre érdemes csinálni, már ha van rá pénz, ezen nem is vitatkozok. De azzal nem értek egyet, hogy ha egy Majában 30-40.000 km-van, akkor főtengelyhez mindenképpen hozzá kell nyúlni. Még akkor sem, ha fekvő hengeres. BMW motorok mit bírnak? | |||
|
2010. jan. 17. 21:44 | Válasz | #408 | |||
![]() | |||
Páran már ültek benne, köztük Feco is, kérdezd őt. Dehogy veszem sértésnek, sőt tudom én mi az igazság, de az minden járműre igaz. Ha valami be van állítva, az nem zörög csörög csattog hanem muzsikál. Muzsikál a Lada is ha karmester van az élen, Ha meg nem, csak macskazene van a dologból... Persze hogy az illesztés. Befagyott vazze... Hát nem röhejes? A vilg legjobb techikája, a kor akkor hihg-tec hadserege és megveri a hideg meg a jég! De szaroztak az illesztéssel, csak nem számoltak, hanem teszteltek. Ha működött, jó volt, Ha nem, széthullott, beszorult, eldobták mert xar. Vett a NASA egy rakás Orosz hordozó rtakétát, emit miután hazavittek kielemeztek és a számítások alapján kijelentették hogy ez nem fog működni. Miután kipróbálták és valóban működött, az orosz mérnök csak annyi mondott, mi már kipróbáltunk 50-et. Miért pont ez ne működött volna? Hú de messze vagyunk a YP-250-től! | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. jan. 17. 21:44 | Válasz | #407 |
![]() | |
Nekem is volt egy jol karbantartott opel kadett 1.5 TDI m 360.000 km el adtam el mert már öreg volt majdnem 15 éves és még a leghidegebb időbe is indult jol és cak turbot és izzitogyertyát cseréltem benne 160000km alatt ja meg persze olaj, szürő, levegőszürő stb csak már kicsit rohadt itt ott bocs off ért most vettem észre | |
2010. jan. 17. 21:25 | Válasz | #406 | |||
![]() | |||
Köszi! Menjünk fordítva. Jelenleg ennyit biztosan nem fogok rászánni, de talán egyenlőre nem is kell. Szerintem nem az anyagminőséggel volt a gond, hanem a "precíz német" technikával. Illesztés! Szerinted miért a Kamaz a nyerő a Párizs-Dakaron, tudom, már nincs. Az orosz nem szarozott az illesztéssel! Te ezt igencsak tudhatod, mert egypár Ladát már elkoptattam én is, de, ha olaj, benzin és víz volt benne, akkor Ő ment. Jó ne menj utána, mert ködölt, de ment, a CO-ról meg ne is beszéljünk. Ha akarsz hallani igazi hajtókaros, vezérműláncos, szelephézagos hangokat, akkor hallgassuk a Ladákat! Ezt ne vedd sértésnek, inkább dicséretnek, mert ilyet semmi sem tud produkálni hosszabb távon, csak ez, és megy és elvisz mindenhova. Tudod, ha nem lenne ez a sok adó, meg biztosítás, meg benzinár, akkor tutira bent állna a garázsomban egy Volga és egy körlámpás 1500-ös. | |||
| |||
2010. jan. 17. 21:12 | Válasz | #405 | |||
![]() | |||
SomTomi! Anyagminőség? Miért álltak meg a németek Moszkva alatt? Mert befagytak a precíz Smeisser géppisztolyok! Voltak persze más tényezők is, de ezeket most hagyjuk. Anyagminőség: Nem a mundér becsületét védem, mert az biztos hogy azért van Ladám, mert erre telik. De ez alatt a 10 év alatt amióta Ladázok, bizony sok mindent láttam. És ha azt nézem, hogy az a bizonyos Lada jól volt karbantartva, bizony a 300'000 km-es motorja is bontatlan. Most is van ilyen eladó. Persze ritka, mint a 300'00km-es bontatlan Merci, de bizony van. Szóval csak ott tartunk ismét, hogy a karbantartás sokat nyom a latban. Nem mindegy az sem, kinek a Mercijéből jön ki az a vezérműtengely, onnan van-e ahol kötelező az embernek (magára nézve is!!!) hogy törődjön a technikával, vagy onnan ahol nem is hallottak még Agip, Castrol, vagy Shell olajokról, csak a Mol termékei voltak. Ráadásul azokat sem alkalmazták előírásszerűen. Mondták nekem, hogy onnan tudni hogy van a Ladában olaj, hogy folyik belőle. Nem szerettem soha az ilyen embereket, nem is álltam le velük vitatkozni, mert az én Ladámból nem folyik az olaj. Benne van és teszi a dolgát. Persze nem Mol, hanem Castrol... Illés mesélte, van Sopronban egy fickó, a vadi új 650-es Burgmant 3(!) hónap alatt hajtotta csapágyasra!!! Suzuki, gyári olajjal, de hülye kezében. Szerinted nem volt benne a megfelelő anyag? Dehogynem! De a hülyének, mindegy mit adsz a kezébe! Vitáztunk már ezen, és még lehet is, de csak azt mondom, gyere, nézd meg a versenybringámon a sachs sedis láncot, meg a hátsó shimano racsnit. Szokták kérdezni: - Mikor tetted rá? Két hete? - Nem öreg! 10 éve! Csak tisztogatom és ennyi! Szóval nem mindegy hogy karbantartana-e valamit vagy nem. joe 85 jut eszembe aki vett egy Yamahát, beregelt a fórumra a gondjai miatt, de nagyon sok baja volt vele és elkezdte mocskolni a vasat. Biztos vagyok benne, ha Te vagy az előző gazdi, máig is itt leveleznénk Vele is mert nem lett volna úgy elkeseredve. Szóval ember és gép, gép és ember. de inkább ember... A Trabi is elment 100’000km-t, a volt szomszédomnak volt egy, hihetetlen, de benne volt! MésziZs! - Hengerfúrás 2. lépcsőre, - Meteor Olasz sport dugattyú gyűrűvel csapszeggel, - Olympia hajtókar új tűgörgö kosárral és csappal, - Két új főtengelycsapágy, - Hengerfej felújítás, szelepszár szimering csere, szelep becsiszolás ill. szelepfészeké, - Teljes tömítéskészlet. - A vezérmű láncot megtartottam, mert teljesen hibátlan volt. - Munkadíj 18’000ft, anyagköltséggel caa. 120’000ft. | |||
|
2010. jan. 17. 20:30 | Válasz | #404 | |||
![]() | |||
És főtengelyileg ki a nyerő? Brigs motorokban odahaza van! Valamint a furatuk is közelít a Majáéhoz. Gondolom a dugó azért már nem lenne jó a Brigs-ből, mert azért azok beérik a 3000-s fordulattal is, talán a gyűrűk azok jók tudnának lenni. | |||
| |||
2010. jan. 17. 20:26 | Válasz | #403 | |||
![]() | |||
A Jágerrel szoktam fúratni meg vagyok elégedve vele, bár a határidőket nem pontosan tartja.
| |||
| |||
2010. jan. 17. 20:24 | Válasz | #402 | |||
![]() | |||
Igen Zsolt úgy értettem. De, volt példa a főtengely behalásra ishengerfelújítás után ezért a "szakik" jobban szeretik a komplett cserét mert akkor nem érheti szó a házelejét, ha pár ezer km után balhé van.Nagyon sok függ attól hogyan koptatják el a dugót. Kinyírják vagy természtetes a kopás.A saját tapasztalatomról írtam.
| |||
| |||
2010. jan. 17. 20:12 | Válasz | #401 | |||
![]() | |||
Én a Fecóval értek egyet, ha a henger megkopik, az nem jár azzal, hogy a főtengelynek is baja legyen. Normális használat mellett! Na jó, tudom, hogy az előző tulajukról nem sokat tudunk. Én mindig az én 125-ösömmmel példálózok, de akkor mondom, hogy az egri talira menet a székesfehérvári Shell kútnál beszélgettem egy sráccal, 40.000-50.000 között volt a 125-ösében amikor eladta, olajat nem evett. Fiatal srác, gondolom nem Zénosan közlekedett vele, mondjuk én sem. Rendszeres karbantartás mellett ezek a gépek sokat elmennek. Trabant, Lada? Anyagminőség? ... Ano még a fősulin mutattak egy Merci vezérműtengelyt, kb. 300.000 km volt benne, kopás szinte semmi, mellette volt egy Zsiga vezérműtengely, töredéke kilométerrel, az már kuka volt. | |||
|
© Zsolt | 2010. jan. 17. 20:10 | Válasz | #400 | ||
![]() | |||
Feco. Én úgy értettem, hogy egyszerre és nem egyformán. Mármint a kopás. Te az utóbbira gondoltál, nem?
| |||
|
2010. jan. 17. 19:59 | Válasz | #399 | |||
![]() | |||
Tamás! A Maját hogyan újítattad fel? Főtengelycsere, vagy a felújító szettel? Jónak tűnik számomra ezekről beszélgetni, mert mindig okosodik az ember, meg a fórum is pörög. Szerintem ebben az állapotban foglak meglátogatni és ott újra ki foglak faggatni!! | |||
| |||
2010. jan. 17. 19:54 | Válasz | #398 | |||
![]() | |||
Fecó! Egyenlőre szerintem nem kell bontanom motort, de ezt majd megvízuáljuk. Szerinted itt Kanizsán egy Jáger, vagy Moór művek mit tudnának alkotni? Mindenesetre inkább egy szelepszárszimeringcsere kellene, de én úgy vagyok, ha bontok akkor szervizelek is. Lehet hogy inkább egyenlőre utántöltök. Teljesítmény, fogyasztás, motorhang szerintem oké, csak Gelilackó érezte az olajszagot, én meg láttam a kék színt. Majd megvizsgáljuk! Mészi | |||
| |||
2010. jan. 17. 19:48 | Válasz | #397 | |||
![]() | |||
Komoly szakmai alapokkal rendelkező emberekkel nem szeretnék vitába bocsájtkozni, mert nem vagyok ellenfél. De vannak tapasztalataim. Trabant 601: Kapott egy új henger-dugó párost, én használtam továbbra is, szétütötte a főtengelyt mindössze 7'000km megtétele alatt. A szerelőm szerint mikor a hengereket felrakta, érezhető lógás nem volt, de előrre szólt erről a lehetőségről is. Nem biztos ugyan, de bejöhet. Bejött... Lada 1200. Hengerfej tyúning, +kis fúvókázás, ennek következtében: a főtengely hajtókar csapágyainak korai elhalálozása. Nagyon gyorsan... De iszonyatosan ment ám! (addig) Ezen okokból a mostani motorjaimat teljesen és egyszerre újítottam fel, azóta is tökéletesen teljesítenek. A Lada kb 30-35Le plusszal teljesít a gyárihoz képest, de remekül bírja, olajat nem fogyaszt, hangja normális A Majesty teljesen a gyári paraméterek alapján lett összerakva, de a fúráskor picivel nagyobbra lett vévve a henger furata, ennek következtében hidegindításkor ad kis kék füstöt, de bemelegedve hosszútávon nagyon jó. Sok város és hidegindítás alkalmával csípi az olajat. A teljesítménye remek, semmi panaszom rá. Zsolt #386-os beírásához csak annyit, hogy esély van erre is, arra is. Komoly problémának élem meg hogy a mi hajtókarjaink tűgörgős csapággyal vannak szerelve és szerintem ha a legkisebb lógás is van, mint a Trabim esetében is biztosan volt, akkor már nagyobb lesz a krah. Az biztos, hogy ha elébb a hengert újítod fel, van esély hogy a főtengely az álltalad leírt "kímélő üzemmóddal" megúszhatja. Ha nem, nem veszítettél semmit, mert úgyis a henger miatt szedted szét, hát az már megvan. Csatlakozik a főtengely is. Csak kicsit később és lehet majd hallani úgyis. Csodaszerek. Szintén komoly autószerelő mondta, hogy csak a már rendesen bejáratott motrokba érdemes betenni, ott valóban jótékony hatást képesek kifejteni. Neki egy 1'000-es Suzuki Swiftje van, iszonyat öreg, már csak azért tartja mert kíváncsi mit bír még a motorja. Az egész család ezt használja, mindenhova ezzel mennek csak azért hogy szaladjon bele a km. Van is rendesen, de a motor remekül bírja még a 250'000.km után is. De fémet valóban csak fémmel lehet pótolni... | |||
|
2010. jan. 17. 19:27 | Válasz | #396 | |||
![]() | |||
Csak az első mondatoddal nem értek egyet!!Nem kophat egyszerre még a dugó és a gyűrű sem mert nem egyforma az anyaguk.A kopási képlet lényeges szorzója az anyagminőség.Arról nem beszélve a hajtókart gördülő kopás és ez egész más mint a csúszó.Mindegyik alkatrész lényegesen másképp kopik. Szerintem. Ha folytatnám ... Utángyártott, de még az eredeti alkatrészek sem bírnak ki annyit mint a"gyárilag" összerakottak.A másodosztályú alkatrészekből lesz a pótalkatrész még az eredetiben is.Ebből logikus ameddig lehet az eredetit használom. | |||
| |||
© baranyai.imre | 2010. jan. 17. 19:26 | Válasz | #395 |
![]() | |
Szó szerint ahogy írod. ![]() Új vagy fúrt henger új dugóval gyűrűkkel,majdnem biztos hogy új hajtókart kíván beépítésre. | |
2010. jan. 17. 19:21 | Válasz | #394 | |||
![]() | |||
Beszéljünk arról, hogy még régebben olvastam az írásaitokat, hogy a főtengelyt milyen formában újítsuk fel. Írtatok a szettekről, meg a komplettről is. Ugye az egyik olcsónak mondható, a másik kifejezetten húzós. Akkor melyik a megbízható jó főtengely felújítás, illetve tudtok-e olyas valakit ajánlani, akinek a munkájával meg vagytok elégedve és árban sincs elrugaszkodva, vagy esetleg olyas valakit, akinek elviszik a komplett motort és visszaadja tutira felújítva? Bár ez csak érdeklődés részemről, mert szerintem még okés a gépem, de majd Fecóval átnézzük részletesebben mielőtt nekivágunk az egri útnak. Ja csak ne 07.15 és 08.15 között legyen, mert akkor remélhetően nyaralni fogok. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. jan. 17. 18:53 | Válasz | #393 | ||
![]() | |||
Én abból indulok ki, hogy a dugattyú és gyűrű, valamint a hajtókar egyszerre kopik. Az előbbi így folyamatosan veszít a kompresszióból, míg az utóbbinál előbb-utóbb belép a lógás. Véleményem szerint ha fúrás+gyűrűzés után bejáratódik a hengerfallal, lényeges nagyobb erő hat majd a hajtókarra, mint előtte (kopott gyűrűnél alacsonyabb a kompresszió, kevesebb erőt ad a gép, a különbség meg biztosan nem cca. 1 paci lesz). Szóval ez az erő nem mindegy, hogy egy vadis új hajtókarra terhelődik, vagy egy 30-40 ezret futottra. Ebből kiindulva a használt hajtókar hamarabb lesz cserés. Ebben van már tapasztalat, Igaz Imruss? A csodaszerek csak a jelenlegi állapotot tudják ideig-óráig fenntartani, ami elkopott azt nem tudja pótolni. | |||
|
2010. jan. 17. 16:46 | Válasz | #392 | |||
![]() | |||
Csá! Olvashattad, hogy a Trabit agyonkente, mert új volt, de a kopott Skoda az nem javult semmit. Ott csak a hüvelyezés és a köszörülés segített. Ahogy Fecó is mondta fémet-fémmel. Amit a benzinbe teszek az meg szerintem nem több mint egy égést elősegítő és talán valamilyen tisztító, korróziógátló cucc. Most már nem az olajat adalékolom csak a benzint. Ennyit az adalékokról! Most mozgassuk a motort is! Okosítsatok!!! | |||
| |||
2010. jan. 17. 15:10 | Válasz | #391 | |||
![]() | |||
Ha intelligensek mint a mosópor, akkor én is használni fogom. De honnan tudja, hogy hova kell beépülnie? Olaj furatokat kihagyja? Csak oda épül be ahova kell? Nem hiszem, inkább jó minőségű olaj, arra adom ki a pénzt, talán Fecó mondta, hogy fémet csak fémmel lehet pótolni, az olaj meg ken, szerintem a csodaszerek meg pénzt nyelnej. Az F1-ben miért nem használják? Ha Slick olyan jó volt miért nem futott be nagyobb karriert? A valaszokat rád hagyom! :-) | |||
|
2010. jan. 17. 14:41 | Válasz | #390 | |||
![]() | |||
Megnéztem a gurítót. Hasonló, szinte ugyanilyet gondoltam én is, csak én a középsztenderes alátámasztásban gondolkodok. Van-e esetleg még több kép a gurítóról? Esetleg olyan is, melyen a motor alá be van téve? Működése? Szerintem: motor sztenderen, hátsó kerék alá betol, sztenderről le, hátúlját odébb nyom és az eleje? Okosítsatok, mert én ezért agyalok a sztenderesen, mert akkor mindkét kerék a levegőben lehet és így akár több métert is guríthatok. Jöhet az infó és kép, vagy videÓ! Köszi! Szép havazást!Bár itt most elállt! Mészi | |||
|
2010. jan. 17. 14:31 | Válasz | #389 | |||
![]() | |||
Használjunk "Csodaszereket","Felületnemesítőket" és máris megmentettük a kopástól a főtengelyt! Nem tudom, hogy milyen hatásuk van, egy biztos! Amikor "lány" koromban új Trabantom volt és bejött a Sli50, én beletettem és a változás csak annyi volt, hogy az 50-es keverékkel a "gyógykezelés" előtt száraz volt a kipuff végem, de utána folyamatosan folyt ki belőle az olaj. Az okosok azt írták, hogy használhatjuk akár 200-as keverékkel is, de senki nem vállalt garanciát. Aztán az olajfogyastós, olajnyomásgondokkal küzdő Skodámba teszteltem ugyancsak a Slik-et, de semmi változást nem okozott. Azért csak a Slikket, mert ingyenbe volt. Most a benzint adalékolom Spuri-val, régebben a Metabondot használtam. Nem tudom, hogy jó-e, de saját magamat meg tudom nyugtatni, hogy jó gazda vagyok. Ki adalékól és mit használ? Vélemények! | |||
|
2010. jan. 17. 12:02 | Válasz | #388 | |||
![]() | |||
Osztom Tomi véleményét! LE-ben elenyésző lehet a külömbség, inkább ha a görgők kivannak akkor mindegy neki.Én csináltam már második fúrást is kétüteműnél úgy, hogy a főtengely maradt!
| |||
|
2010. jan. 17. 11:51 | Válasz | #387 | |||
![]() | |||
Zsolt, lehet, hogy teljesen hülye vagyok, de valamit nem értek. Ha kap egy kis furást a henger, minimális változás történik, teljesítményben szerintem még egy lóerő sem lesz, nem a kopotthoz, ha nem a gyárihoz képest. Ez miért teszi tönkre a főtengelyt? Nem az a probléma inkább, hogy a főtengely már egyébként is a végét járja, furás nélkül is beadná a derekát? Hiszen két azonos gép között gyárilag is van különbség, egy chip tuningról nem is beszélve, az többet hoz, mint egy ekkora ccm növekedés. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. jan. 17. 11:16 | Válasz | #386 | ||
![]() | |||
" Itt jön az a pobléma amit Zsolt említett. Ha megfúratod, nagyobb lesz a kompresszió a jelenleginél és a jól beállt főtengelyed kapni fog. Nem sokat, de apránként éppen eleget ahhoz, hogy szétverje a csapot." Azon gondolkodtam, hogy mi van akkor, hogyha elveszem a kaját a motortól, így csökken az erő, talán nem teszi majd tönkre a hajtókart az új dugó. (pl. a tűt teljesen alsó állásba tesszük, srb) Később fokozatosan 2-3 ezer kilométerenként visszateszem eredeti állásba. Vélemény? | |||
| |||
2010. jan. 17. 10:02 | Válasz | #385 | |||
![]() | |||
Nem a névreszólók között hanem az egyéb érdekességeknél!!
| |||
| |||
2010. jan. 17. 07:28 | Válasz | #384 | |||
![]() | |||
Köszi! Inkább hetente indítok, mint a csövekkel varázsoljak. A motoromnak semmi rendellenes hangját nem hallok és az olajat sem eszi, legfeljebb csak csipegeti. Szerintem a sok levelezgetés hatására így fog menni Eger felé, aztán majd azon az úton fog kiderülni, hogy hogyan tovább. Most írjatok konkrétat is erről a tologatóról, hol találom? Kinek a képei között? Gyulát nem lelek a galériában, de még tologatót sem! Köszi | |||
| |||
2010. jan. 16. 22:18 | Válasz | #383 | |||
![]() | |||
MésziZs! Ha egy hónapot állt a moci, ne is csodálkozz hogy nem indult szegényke... Feco írta a frankót, kiürűl a karbiból a nafta. Kipárolog... Ráadásul a benzincsapunk vákumos, vákumot meg akkor kap ha motor jár (minimum alapjáraton) tehát indítózás közben lassan csordogál a lé lefelé... (De rímes!) Én több kiküszöbölési lehetőséget látok: Beindítod legalább hetente (én ezt csinálom, kitolom a helyéről, lenyomkodom, megjáratom, visszatolom) Leveszed a szívócsonkról a vákumcsövet, felvezeted az ülés alá. Ráteszel egy 10 ml-es műanyag fecskendőt. Ha ezzel vákumot idézel elő, már jön is a nafta. Ha leállítod, visszatolod. A szívócsonkot meg vakítsd le télire. Úgysem motorzol sokat. Nem vagy Te pnguin, se eszkimóka. ![]() A harmadik megoldás az ejtőtartály télire. Lényeg hogy a karbiból a nafta ne fogyjon ki, mert a membrán ki fog száradni. Csak benzinben érzi jól magát. Olyan mint a PomPom meséiben a benzinszívó szúnyog. Ha sokat áll, vagy csontra kijárod a tankból a benzint, bizony köszörülni kell. Jó sokat. Ha az akksid öregecskedő, nem fog tapsolni örömében. Felújítás. A Yamaha Majesty YP 250-es hengere nagyon jó minőségű, de nem hiszem hogy érdemes lenne csak gyűrűzni ha már sok van benne. Gondolok a 35-40'000kmre. A fekvő egyhengeresek hajlamosak arra hogy kissé oválisra kopjanak és ezt az új gyűrű sem fogja tolerálni (ld:Topi esete.) Vagyis, ha megbontod, meg kell mérni az ovalitását a hengernek. Ha túl van az öt százados tűrésen, kegyetlenül fúrni kell. Az alapmérete ha jól emlékszem 69mm, négy lépcsőt lehet belevinni 0,5 miliméterenként. Érdemes megvenni egy jó minőségű henger-dugó-gyűrű szettet és egyszerre beletenni az egészet. De. Itt jön az a pobléma amit Zsolt említett. Ha megfúratod, nagyobb lesz a kompresszió a jelenleginél és a jól beállt főtengelyed kapni fog. Nem sokat, de apránként éppen eleget ahhoz, hogy szétverje a csapot. Vagyis oda fogsz jutni, hogy kell bele egy hajtókar és egy főtengelyfelujító készlet. Nos, ha alaposan belegondolsz a következő kérdéseket rágd végig: - Hidegindításkor jelentkezik-e egy(nem folyamatos) határozott kékes színű füst a kipufogóból? - Meleg motornál alapjáraton hallassz-e mélyről jövő kopogást, olyat, mintha az alattad lakó szöget verne a falba. Nem csilingel, hanem mélyen kopog (takk-takk-takk érted ugye?!) - Meleg motornál menet közben (ezt ne Te nézegesd hanem a mögötted jövő lehetőleg!!!) hirtelen gázadásnál jön-e kékes füst a kipufogóból? Vagy folyamatosan föstöl-e kéket a kipu? - Olajcsere után az első 500km megtétele után mennyi olajat kell utánna tölteni? Ha kevesebbet mint 1dl, nincs gáz. Ha a válaszok legalább két esetben (lehetőleg a kékes kérdésekre) nemlegesek, ne bátsd még!!! Ha kopog, az más. Ott komoly a baj. De a Tied nem kopog, a srácok mondták volna. Ha meg fogyaszt kis olajat, akkor mi van? Van még az Araboknak elég nem?! A Gyula tologatója nagyon tuti! | |||
|
2010. jan. 16. 21:35 | Válasz | #382 | |||
![]() | |||
A galériában az egyéb érdekes képek között van. Először a kívánt méretre a falhoz állítod a kormányt , majd oldalra tolod párhuzamosra a fallal a hátsó kereket a gurítóval , majd behúzott hátsó fékkel felállítod stenderre. Mikor leveszed a stenderről , szintén behúzod a hátsó féket. | |||
| |||
2010. jan. 16. 21:22 | Válasz | #381 | |||
![]() | |||
Oké! Csak már azt írjad meg hogy a galérián belül hol találom. Gyula ne haragudj, de nem találom a galériák között a nevedet, ezért kérdezem. Bocs a tehetetlenségemért. Akkor ha erre a szerkezetre teszem a motor hátulját, akkor behúzott fékkel kell folyamatosan parkolnom? Aztán, ha a hátulját behelyeztem a megfelelő helyre, akkor meg tegyem az elejére és azt is fordítsam be? Én úgy gondoltam, hogy legalább egy A3-mas méretű szerkezet négy kerékkel és a középszetender erre áll rá és a garázs közepén ráállítom, és a sarokba meg betolom. Aztán ugyanígy kifelé. Most megyek pihentetni, azért csak küldjétek az okosságokat! Köszi és Jó éjt! Mészi | |||
| |||
2010. jan. 16. 21:04 | Válasz | #380 | |||
![]() | |||
Szia ! Ne törd a fejed . A galériában megtalálod a megoldást , ami saját találmány és gyártmány . Ne a stender alá ne tedd a görgőt , mert nagyon veszélyes. A hátsó kerék a jó megoldás. Behúzod a hátsó féket , amikor fel - le állítod a motort és így soha nem tör ki semmilyen irányban.
| |||
| |||
2010. jan. 16. 20:47 | Válasz | #379 | |||
![]() | |||
Most egy olyan szerkezetet szeretnék gyártani és fogok is, mellyel könnyedén tudom mozgatni középsztenderen a motoromat. Elképzelésem egyenlőre annyi, hogy egy vas keretre rászerelem a guruló fotel lábait és ebbe a keretbe beleteszek valamit Pl.deszka és erre fogom felállítani a motort. Hogy miért? Mert azt szeretném, hogy a garázsban rongálásmentesen a fal mellé tudjam parkolni. Erre felállítom és utána betolom a fal mellé és így elfér a kocsi mellett. Eddig is ott parkolt a motoros szezonban, de akkor még nem volt lefényezve és amikor sztenderre dobtam akkor vagy elérte a falat vagy nem, de ha elérte, akkor mindig csak rongálódott. Van-e valakinek ilyen szerkentyűje? | |||
|
2010. jan. 16. 20:10 | Válasz | #378 | |||
![]() | |||
Ha nem ilyen "sarki" körülmények lesznek szerintem motorozni fogunk épp eleget, bár a döntés a tiéd lesz. Szerintem ezeket a vasakat kimondottan +10 fok fölé tervezték.Ez alatt az indítás is nehézkes. Gondolom. De lehet hogy csak a karbid kiürült. | |||
| |||
2010. jan. 16. 19:53 | Válasz | #377 | |||
![]() | |||
Fecó! Valószínűleg egy nagyobb ellenőrzésen fog átesni a motor, mielőtt megbontanám. Tulajdonképpen lehet, hogy csak én vagyok már megint kényes és motor továbbra is jó. Majd odaadom, aztán gurigázz vele. Most már nem zörög az eleje. Megcsináltam a spoilert. Viszont most meg a doboz ficereg alapjáraton, rezeg. Fordulaton, már rendben van, majd ezt is ki kell küszöbölnöm. Mészi | |||
| |||
2010. jan. 16. 19:50 | Válasz | #376 | |||
![]() | |||
Üdv Mindenkinek! Nem bírtam ellenállni a kísértésnek. Beöltöztem és úgy döntöttem, hogy hajtok egy lazát. Csak a Maja nem akart ezt elsőre, sőt a tizedikre sem. Minden gombnyomásra indult, de egyből le is állt. Aztán az akku is gyengült. Töltő rákapcsolva és indítás, na még vagy 10 próbálkozás, akkor már a kipufogókönyök is meleg volt és végre elindult. Egy jó fél órát motoroztam, aztán jégcsákánnyal meg daruval levett a család a motorról. 0 fok körül volt a hőmérséklet. Indítás előtt a motor közel egy hónapot állt. Mi okozza ezt a hidegindítási procedúrát? A Yamaha XV-m, pedig kézi szívatós volt az is ezt produkálta a hidegben. A Honda az eddig mindig indult. Köszi | |||
|
© SPOJLERES | 2010. jan. 16. 14:41 | Válasz | #375 |
![]() | |
NEKEM 1évig kb 8000km semmit se fogyasztot (kopogjam le) de aztán 1olajcsere és kb 4 honap után hirtelen fogyott el sajna ezért csinálom most a ledes olajnyomásméröt remélem ebböl a motor kopottságára tudok majd következtetni |
© Zsolt | 2010. jan. 16. 14:17 | Válasz | #374 | ||
![]() | |||
Igen, amit Fecó ír, azt kellene tenni. Menj vele egy szezont, ki kell tapsztalni a gépet. A henger öntvény, és nem perselyes (mint pl: skoda120). Ha csinálod, szerintem jobb a dugattyúcserés megoldás, de ennek az a veszélye, hogy hamar kimegy a hajtókar. Tulajdonképpen ahogy Tamás csinálta, az a frankó. Hajtókar és dugattyúcsere fúrással. A következő 50 ezer kilométerrel nem lesz gond... Az olajfogyás nekem most 3000 km alatt 1,5 liter. Ez már tényleg sok. | |||
|
2010. jan. 16. 07:54 | Válasz | #373 | |||
![]() | |||
Zsolt!Ez a mennyiség lehet egy szelepszárszimmeringtől is! Azt ajánlom a szétszedést ne kapkodd el, mert a múlt szezonban nem volt módod teljesen kipróbálni.Menni kéne vele valamennyit és úgy dönteni a javításról.A hang is sokat elárul.
| |||
| |||
2010. jan. 16. 07:42 | Válasz | #372 | |||
![]() | |||
Jó reggelt! Ezek szerint már többen is túl vagytok a motor generálon. Ki tudja, hogy a motornak milyen a hengerfala? Acélperselyes, lehet fúratni? Mert ahogy itt olvasgatok talán az a legideálisabb megoldás, ha meg is van fúratva, vagy honoltatva, ha már gyűrű mellé a dugó cserét is javasoljátok. Megjegyzem az én Majám nem nagy étvágyú az olaj terén, de amikor Gelilaci meggurította, akkor láttam a kék füstöt. Nem néztem az olajfogyasztást, de az biztos, hogy 500km-re nem evett meg 1-2dl-nél többet. Olajcsere óta még nem öntöttem utána, de ma megnézem a szintet. | |||
|
2010. jan. 16. 00:16 | Válasz | #371 | |||
![]() | |||
Az olajfogyás szerintem elkerülhetetlen, az enyém is eszi, a szinte friss felújítás ellenére, mondjuk nem sokat! Nagyban függ a használattól! Egerben a Tamással való hegyi motorozásunk során azért oda-oda cibáltuk neki, ez meglátszott az olajmennyiségen is.
| |||
| |||
2010. jan. 15. 23:30 | Válasz | #370 | |||
![]() | |||
a szivacs miatt keletkező füstölés számomra új jelenség, mert amikor Én is próbáltam semmi füstöt nem vettem észre, és a Tibi motorjába is egyszerre cseréltünk nálunk szivacsot, de semmi rendellenest nem tapasztaltunk.. de inkább ettől füstöljön!!!! ja és mint korábban írtam, Én vékonyan castrol filter spray-vel is megfújtam... | |||
|
2010. jan. 15. 22:55 | Válasz | #369 | |||
![]() | |||
kb.1500 km-t.Mondjuk eladásig, szerelés után mentem kb 4000 km t,és miután előjött az olajfogyasztás az is csak kb.a fele volt a gy űrűzés előttinek.Viszont a füstölés szinte nem jött elő de ez meg köszönhető volt a katalizátoros aprilia dobnak.Elégette.Gyűrűzés előtt evett 100km re 1 dl olajat,gyűrűzés után mikor ismét csipegetett,akkor egy Egri bevetés alatt kb 2 decit. | |||
|
© Zsolt | 2010. jan. 15. 22:07 | Válasz | #368 | ||
![]() | |||
A gyűrűcsere megoldás lehet, de nem mindíg jön össze. TopJoe, Te mennyit is mentél vele, amiután újra előjött az olajfogyás. Én korábban gyűrűztem, ha jó a dugattyú és hengerfal kb. 15 ezret megy gond nélkül. Egy gyűrűkészlet 10 ezer körül van, kompletten dugattyúval 18-19. Ez utóbbi cseréje a jó megoldás.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. jan. 15. 22:04 | Válasz | #367 | ||
![]() | |||
Nekem is Malossi Red Filter van a gépben. A szivacsra alapból a gyártó egy vékony olajréteget permetez, a füstölést ez okozza. Én azt javaslom, hogy gurulj a géppel 40-50 km-et és nézd meg ezután, hogy füstöl-e. Ha még ezután is igen, akkor kimosva vissza kell tenni a régi szűrőt. A gyűrű leragadás nem jellemző a 250-es típusnál. Én eddig 30 ezret mentem vele a 6 év alatt, nem volt ilyen gond. Amúgy az enyém is füstől, de tudom, hogy eszi az olajat, mert kopott az olajlehúzó gyűrű.
| |||
|
2010. jan. 15. 20:38 | Válasz | #366 | |||
![]() | |||
Üdv! Hát kedves Karcsi, lehet, hogy nem fogok élni a bonusz vásárlással. A leragadt gyűrűt általában petróleummal szokták kiengesztelni. Ha történetesen ez lenne a hiba, amit nem kívánok, akkor szerintem Te is húzzad le a hengert, aztán velem együtt keresd az új gyűrűt, meg a többi cuccokat. Azért reménykedjünk, hogy talán egy hosszabb motorozás után helyreáll és talán, ha gyűrűs, akkor kimozdul. Szerintem motozz, aztán majd jöhet a következő ötlet. | |||
| |||
© Karcsi | 2010. jan. 15. 19:30 | Válasz | #365 | ||
![]() | |||
melegen is csinálja, sajnos már nem tudom megcsinálni a csrét, mert bezárt a suli, csak hétfőn tudom folytatni....q..rva ideges vagyok....eddig nem csinálta, ![]() ![]() ![]() | |||
| |||
2010. jan. 15. 18:37 | Válasz | #364 | |||
![]() | |||
szerintem a gyári malossi szűrő ahoz gyárilag száraz, hogy attól füstölne. Süt (még inkább filter spray-vel azért meg kell fújni) a füstöléshez nem tudok hozzászólni, de szerintem a levegőszűrő cseréje nem befolyásolja a jelenséget.. csak mint szösszenet ![]() | |||
|
2010. jan. 15. 18:16 | Válasz | #363 | |||
![]() | |||
Szia. csak pár ötlet: -kipróbálni a régi száraz szűrővel,nem-e az újban sok az olaj, -kartel cső? -nem sok benzint kap? -karbu jó,szivató leáll? -bemelegitve is füstöl? -olajszint? Más ötletem hirtelen nincs. | |||
|
© Karcsi | 2010. jan. 15. 17:18 | Válasz | #362 | ||
![]() | |||
Kicseréltem a levegőszűrőt a mocimba, legnagyobb meglepetésemre, csere után füstöl a gép, mintha kétütemű moci lenne. Malossi levegőszűrőt tettem be. Olajos volt a szűrő, gyárilag volt bekenve valamivel. Ez természetes dolog, vagy csináljam magam össze, hogy a sok állástól leragadt az olajlehúzó gyűrű... ![]() ![]() ![]() | |||
|
2010. jan. 14. 16:59 | Válasz | #361 | |||
![]() | |||
Köszi az infókat! Itt találtam gyűrűt: http://motorwebaruhaz.hu Egyenlőre csak az infókat gyűjtöm. Február, március előtt nem szervizelek, addig gyűjtögetek, mert a január keménynek tűnt idáig: Tönkrement a TV, új állja helyét, kötelező biztosítások/ egy rakás/, asszony névnapja, lányom 18.szülinapja stb. Nem panaszkodok, azért csak eléldegélünk, de, hát van egy fontossági sorrend. Mégegyszer köszi az infókat. Küldjetek a jó tanácsból sosem elég!! | |||
|
© Zsolt | 2010. jan. 14. 16:54 | Válasz | #360 | ||
![]() | |||
Ez sem rossz: LINK Gyűrűt csak a Yamahánál kapsz, most olyan 10-12 ezer körül van az ára. | |||
|
© Karcsi | 2010. jan. 14. 16:41 | Válasz | #359 | ||
![]() | |||
Szia Mészi! Győrben lehet tömítés garnitúrát rendelni www.citybike.hu, kb. 7000ft..minden van a garnitúrában...ha rendelsz akkor hívj fel mert van 1000ft-os pénzutalványom, amit szívesen átadok neked...2010.0228-ig lehet beváltani... | |||
| |||
2010. jan. 14. 16:22 | Válasz | #358 | |||
![]() | |||
Üdv mindenkinek! Tudom, hogy még nincs szétszedve, de közeleg az idő! Maja 250, honnét tudok dugógyűrűt szerezni? Egyszerűen találok a Net-en 69-es gyűrűgarnitúrát. A személyautóké megegyezik a motorunkéval, mert azt könnyebben tudnák szerezni. Tömítésért merre induljak? Nagy szervizt nem kívánok csinálni, mert működik. Gyűrű és szelepszárszimering csere valamint a szelepek becsiszolása. Ez a jelenlegi terv. Nem szeretném nagyon megbontani, mert menetragasztóval raktam össze a variátort és emiatt nem szeretném azt a részt is bontani. Bár van már elektromos "légkulcsom". Köszi a tanácsokat! Mészi | |||
|
2010. jan. 06. 19:19 | Válasz | #357 | |||
![]() | |||
Ha jöttök, eszünk és zárjuk le, mert lassan kopaszok leszünk, hogy szavaidat módosítva írjam!
| |||
| |||
2010. jan. 06. 19:12 | Válasz | #356 | |||
![]() | |||
Nekem meg kelkáposzta nem kell, de megint nyírjuk a topicot!
| |||
| |||
2010. jan. 06. 19:07 | Válasz | #355 | |||
![]() | |||
Akkor csapassunk egyet Satyapapával! De esetleg fel tudok dobni egyet én is, ha a csapat majd elgurul erre mifelénk! Majd Fecó szervez, én meg főzök! De halat nem!!!! | |||
| |||
2010. jan. 06. 17:45 | Válasz | #354 | |||
![]() | |||
Én is szeretem a gulast. Meg titeket is... ![]() ![]() | |||
|
2010. jan. 06. 10:28 | Válasz | #353 | |||
![]() | |||
Megbeszéltük! :-)
| |||
| |||
2010. jan. 06. 08:33 | Válasz | #352 | |||
![]() | |||
Jó reggelt! Én megeszem a gulyás részedet és neked adom az én halászlé adagomat, mert én meg azt nem tudom lenyelni! Olajat és a vizet szerintem átbeszéltük, ezek után már mindenki el tudja dönteni, hogy mit fog csinálni. | |||
| |||
2010. jan. 06. 08:25 | Válasz | #351 | |||
![]() | |||
Igazad van Tamás, tényleg nem csutkagázon közlekedek vele, de a 90-net mind egy, mind két személlyel tartani szoktam vele. Az ajánlott olaj, én úgy tudom, hogy 10w-30, illetve 10w-40. Ettől eltérünk, van aki a 20w, van aki az 5w felé. Még szét nem kopott motorba én nem tennék 20w-50-es olajat, de ezzel nem akarok senkit sem megbántani, ez az én véleményem, a gulyás is jó, állítólag, azt meg nem tudom megenni. | |||
| |||
2010. jan. 06. 05:59 | Válasz | #350 | |||
![]() | |||
Tomi nem azt írtam, hogy sima víz kell, csak azt, hogy ha van 1-2 mikronnyi calcium és magnézium a felületeken ( ezek adják a víz keménységét) az szerintem is véd.Utána úgyis lesz más lerakódás is ( aki szerelt már vizes mocit az tudja) A fagyállóból is rakódik le .A glicerin és a többi adalék is lerakódik, főleg ha nem cserélik előírás szerint.Az igazi előírás természetesen a desztilált víz. Ha precízek akarunk lenni akkor a boltban kapható ioncserélt víz az nem jó mert az nem desztilált.Ez hosszú ha valakit érdekel írjon.A lényeg, a dolog nem olyan kényes ha valakinek egyszer nincs otthon megfelelő vize nyugodtan tölthet bele amije van nem ront el vele semmit. A lényeg folyamatosan ne legyen keményvízzel töltve, mert ha a hűtőben lágyul ki akkor lerakódás lesz belőle.Ha ez a réteg vastag akkor tényleg dugulás a vége.
| |||
| |||
2010. jan. 05. 21:37 | Válasz | #349 | |||
![]() | |||
Mi az hogy "jobb"? A gyártó álltal előírt, a követelményeknek maximálisan megefelőtől is jobbat? Persze hogy nem teszel vele kárt a blokkban. De a gyártó is tudja, mi az amit ki kell bírnia a termékének. Ha olyan minőségű kenőanyagokat határozna meg ami miatt alkatrészeket kellene cserélned a motorban, vennél ilyen szart? Hiszen előbb utóbb (gyakran ugyan csak utóbb) kiderülnek ezek a turpisságok. Szóval nem az ellensége önmagának egy gyártó sem. Kitesztelték Ők mi az ami oda kell. Tehetel jobbat, de mi a fenének? A lekiismereted megnyugtatása végett? Arra jó! de a rendszeres lelkiismeretes karbantartást nem pótolja semmi! A többi meg magáért beszél majd... A Te 125-ös Majestyd sem azért megy még most is olyan szépen mert a legjobb olajakat töltötted bele, hanem mert nem úgy mentél vele mint Talmácsi Brnoban! Őszintén! Tedd a szívedre a kezed! Hány alkalommal mentél kanyartól kanyarig nyélgazon, satuféken?! Ember és gép, gép és ember... De inkább EMBER! Van itt a szomszéd utcában egy kissrác, olyan 15 éves. No annak add oda a motorodat a legjobb olajjal feltöltve. Aztán egy hét (mondom egy hét) után megnézheted mi maradt belőle... és még össze sem lesz törve... csak a lelked... | |||
| |||
2010. jan. 05. 20:41 | Válasz | #348 | |||
![]() | |||
Továbbra is azt mondom, hogy akkor derülne ki az igazság, hogy ha két új motort tesztelhetnénk, egy jobb minőségű és egy olcsóbb olajjal. Én egyébként a jobb minőségű híve vagyok, de persze lehet, hogy tévedek. Igaz, bajom nem lett belőle, a 125-ösben 31.000 km van, olaj fogyija még nem mérhető, pedig 5w-40-est használok. A T-max is ezt kapta, de arról még nem tudok nyilatkozni. Fagyállóból én alumínium barátot tennék, meg deszt vízet, 50%-50% arányban. | |||
| |||
2010. jan. 05. 20:26 | Válasz | #347 | |||
![]() | |||
Víz. Vizes cég ide, vizes cég oda én vitatkozni fogok. Járművekbe hűtőfolyadékot (nem fagyállót, mert pl. fagyálló a pálinka, a denaturált szesz, a fékfolyadék, akkusav sőt a kukim is bizonyos ideig) és desztillált vizet, esővizet illik tenni. A hűtős indoka: A korróziót, vízkövet a vibráció ha tetszik ha nem egy idő után kimozdítja a falakról. Arról nem beszélve, hogy ha kicsit belegondolok: ha van mondjuk -25 fok és indítok a hengerfejem fog leghamarabb elkezdeni melegedni és felmegy jóval +95 fok fölé. Ez tesók között is van vagy 110-115 fok különbség. Nos ahol ekkor a hőmérséklet változás, ott a hőtágulás sem elhanyagolható. Ha pedig valami kirakódik a falakra, azoknak a hőtágulása soha nem lesz azonos a hordozóéval. Kész a dugulás. Olaj. Alapjaiban Feconak igaza van, a 4T-s olaj jobban bírja a szélsőséges terheléseket amiben itt része is van. De az is teljesen igaz amit Zsolt írt, fölösleges túllihegni a minőségi kérdést a gyártó állat meghatározott szintektől. Alámenni viszont dőreség. Tehetek bele jobbat, de lehet hogy még bajom is lesz belőle, de akkor előnyt soha nem fogok kovácsolni belőle mint amennyi a ráfordításom lesz! MésziZs! Én vagyok aki rendszeresen cserli a fék és a hűtőfolyadékot. Nem két évente, de rendszeresen. A vizet a klímából fogom fel, a hűtőfolyadékot (nem tecsós szart) megveszem akciósan. -22-re van beállítva, ez alatt már csak kásásodik, ha lejjebb viszem akkor eszi ki a blokkot, hengerfejet. Nem kamu, hűtős mondta! | |||
|
2010. jan. 05. 20:03 | Válasz | #346 | |||
![]() | |||
Sokáig nem hittem el én sem. Miért nem jó sima autósolaj a gépbe, mikor nincs egyben a váltóval.2-3 megbízható szakinak hasonló véleménye volt akkor elhittem. A víz ... Hát vízlágyítós cégnél dolgoztam a 90-es években... | |||
|
2010. jan. 05. 19:58 | Válasz | #345 | |||
![]() | |||
Fecó! Minden kérdésben megnyugtattál! Víz: oké! Olaj: fordulattal meggyőztél! Köszi | |||
| |||
© Zsolt | 2010. jan. 05. 19:54 | Válasz | #344 | ||
![]() | |||
Ja persze, nem csapvízre gondoltam, hanem kannás deszt.vízre. Én nem fogalmaztam egyértelműen. Olaj. Amit felvetettetek arra már én is gondoltam. Nekem sem egyértelmű. Valaki feldobhatná a kérdést a totalbike-on! | |||
|
2010. jan. 05. 19:47 | Válasz | #343 | |||
![]() | |||
Először a víz!A korróziónak semmi köze a desztilálvízhez!Azért kell a desztvíz, hogy ne legyen vízkőlerakódás.A korróziógátlást a fagyállóadalékok "csinálják".Sőt a nagyok azt szokták mondani az első fagyállócserénél sima víz legyen hogy a vízkőlerakódás megvédje a felületeket a korróziótól. Olaj. Beszéltem több "olajos" szakival, mérnökkel kereskedővel stb. Tömören mindegyik azt mondta, azért kell a 4t-s olaj mert a motornál kevés olajnak kell hűteni. A fajlagos hővezetése nagyobb a kimondottan motorokhoz spec adalékolt olajnak.Az autók fordulata átlagosan kisebb mint a mociké ezt is adalékolják. A motorokhoz adalékolt olaj nagyobb fordulatot bír mint az autóké. | |||
|
2010. jan. 05. 19:23 | Válasz | #342 | |||
![]() | |||
Van igazságod! De! Sima víz? Tán desztillált, nem? Fagyálló: Tescó vagy azért valami adalékolt? Én egy rövid időre kényszerűség miatt sima vizet töltöttem az Opelbe, az ellenségemnek sem kívánom azt a melót amire ki tudtam tisztítani a rozsdalét. Azt mondták, hogy ezt a sima víznek köszönhettem, ha hazudtak, akkor most én is! Olajozzunk! Azért elgondolkodtató, hogy full sint, vagy 20w. Szerintem a régi motoroknak más az illesztése és oda valóban jó illetve kell a 20w. Éngemet inkább az a dolog pörget, hogy miért használunk 4T jelű olajat? Tudomásom szerint a 4T azt jelenti, hogy van valami olyan adalék az olajban ami segít abban, hogy ne csússzon meg a kuplung. Na de kérem!? A mi motorjaink nincsenek összekapcsolva a váltóval, nem közös olajat használnak. Akkor ezek alapján az összes fűnyírómba is 4T olajat kellene öntenem. Amennyiben nem 4T olajat használnánk, akkor ezreket lehetne spórolni. Ehhez szóljatok! | |||
|
© Zsolt | 2010. jan. 05. 19:04 | Válasz | #341 | ||
![]() | |||
Én egy kicsit másképp látom. A mi motorjainkat (YP250) '95-ben kezdték el sorozatban gyártani,így a szervizeléshez szükséges anyagok is az akkori szintnek kell hogy megfeleljenek.Az, hogy jobbat adsz a gépnek, egyrészt jó is, meg egy kicsit pénzkidobás is. Mondok egy példát: lehet fullszint. motorolajat adni a mocinak literjét 6 ezerért, meg mondjuk 2 ezres 20w50-es Actevo-t is. Ugyanúgy 3000 után le kell cserélni, sőt a motor élettartamát sem hosszabbítod meg vele. (van olyan klubtagunk ugye, aki MOL Botonddal jár, a gépben meg 100 ezer van!) Szóval sima víz meg fagyálló, hogy a témánál maradjunk,én erre szavazok. És ez is csak egy vélemény!
| |||
|
2010. jan. 05. 17:22 | Válasz | #340 | |||
![]() | |||
Laci! Igazán nem akarok okoskodni, elhiszem amit írtál, de autós szemmel más a véleményem. Az autóknál több fajta fagyálló is van, állítólag a G12 a legjobb, mert annak a legjobb a kenő és korróziógátló hatása és az öregedési indexe is a toppon van. Nem tudom, hogy a motorjainkba mi kell, de szerintem itt is érvényes a minőség. Sőt szerintem senki, én sem tartom be azt a kocsinál, hogy két évente fagyálló és fékfolyadék csere! Állítólag az elöregedett és a nem megfelelő fagyálló képes megkóstolni az fémet és a hengerfejtömítést. Hangsúlyoznám, hogy ez csak vélemény!! | |||
| |||
2010. jan. 05. 07:28 | Válasz | #339 | |||
![]() | |||
Sima fagyállos víz mintha autóba töltenéd tökéltesen megteszi semmi spec dolog. mennyiség az meg kb 1,6-1,7 liter maximum.
| |||
|
© rizsa | 2010. jan. 04. 23:42 | Válasz | #338 |
![]() | |
Jo estét mindenkinek!Az lenne a kérdésem,hogy 250 majestybe mennyi és milyen hütöfolyadék megy.Fagyálló esetleg valami specc?Mondjatok valamit.Köszönöm.
|
2009. dec. 30. 11:12 | Válasz | #337 | |||
![]() | |||
Kb egy éve van fenn, de nem így volt először. Ezt a kitámasztást most csináltam.De 10-es köracél volt mindig.Azért módosítottam mert rezgett, nemtört el.Ezzel a felfogatással stabilabb.
| |||
|
2009. dec. 30. 10:04 | Válasz | #336 | |||
![]() | |||
Amikor először megláttam a 329-es képet, akkor úgy gondoltam, hogy ez egy 125 vagy 150-es, már csak a lámpa miatt is,de mivel a képet Zs Viktor tette fel és a névjegyében 250-es szerepel ezért el is fogadtam, hisz az enyém egy öregebb szerkezet. De mára egyértelmű Fecó motorja ez! A rajzod Fecó számomra érthető. Azon még nem gondolkodtál, hogy a köracélt lecseréled valami merevebb anyagra? Illetve mióta van ez a szerkezet Neked rajta? Mert azt mondtad, hogy majd akkor cseréled le, ha eltörik és a rugalmasságát azt már láttam, csak azt nem tudom, hogy kb. hány km-t gurítottál már le vele? Köszi Mészi | |||
| |||
2009. dec. 30. 06:46 | Válasz | #335 | |||
![]() | |||
Bocsi a nagy izgalomban elfelejtettem átkomvertálni kisebbre, ez nem fordul elő mégegyszer.Viktor talán tudsz segíteni kissebre kéne, mert szétveti a fórumot.Talán érthető a rajz ha nem kérdezzetek!!
| |||
|
2009. dec. 30. 06:41 | Válasz | #334 | |||
![]() | |||
![]() | |||
|
2009. dec. 30. 06:40 | Válasz | #333 | |||
![]() | |||
Valóban ez az a kép amivel próbálkoztam.Csináltam egy rajzot neoprimitív stílusban ezt megpróbálom feltenni. Jó lesz vizsgamunkának, az okítást Viktornak ezúton is köszi.A köracél átmérőt az eredetiről koppintottam.Az eredeti és ez között a különbség az hogy a gyárit alul a teleszkópokhoz rögzítik amit csúnyának tartottam. Igen ez 25-ös saját gyártás, de a műanyag idom alatt, egy vasból készült "toldatot is kellett szerkesztenem a váz keresztarójára, ugyanis nem volt mihez rögzíteni. | |||
|
2009. dec. 29. 22:31 | Válasz | #332 | |||
![]() | |||
Ez az a kép, amit Fecónk próbált feltenni! Csak ki akartam próbálni, hogy tényleg működik-e.
| |||
| |||
2009. dec. 29. 21:56 | Válasz | #331 | |||
![]() | |||
Viktor! Ez nem 250-es ugye? 125-ös?
| |||
| |||
2009. dec. 29. 19:03 | Válasz | #330 | |||
![]() | |||
Csá! Ezzel a képpel engemet igencsak megfogtál! Mihez rögzítetted a tartót? Nekem úgy jön át, hogy a műanyaghoz. Légyszi bővebb infót adjál és ha lehet akkor még több képet. Én is gondoltam a köracélra, mint konzol, de Feri barátomnak volt egy kijelentése, mégpedig, hogy ha nem bírja és eltörik, akkor majd tesz oda másikat. Én ettől tartva készítettem el szögvasból mert az szerintem merevebb. Bár lehet, hogy a Tied csőből van? Mert annak is jó a szilárdsága. Köszi | |||
| |||
2009. dec. 29. 18:12 | Válasz | #329 | |||
![]() | |||
![]() | |||
|
2009. dec. 27. 13:59 | Válasz | #328 | |||
![]() | |||
Köszi! Erre nem is gondoltam, de valóban így a terhelést jobban el tudom oszlatni.
| |||
| |||
2009. dec. 27. 10:51 | Válasz | #327 | |||
![]() | |||
Ne búsulj Barátom, nekem sem megy. El lett ugyan magyarázva egy málnaszörp mellett, de csak azért bólogattam hogy ne tünjek nagyon ostobának. Nem sikerült... ez van...
| |||
| |||
2009. dec. 27. 08:16 | Válasz | #326 | |||
![]() | |||
Az én módszerem a "csöves" megoldás, ahogy Tomi írta, a műanyag teljesen a levegőben van. Természetesen ha esztergálni kellene keress meg. Felrakni semmit sem tudok mert a "képfeltöltés.hu"-mat "nem eszi meg"!!Ti hogyan csináljátok? | |||
|
|
|
|