![]() |
|
|
|
© sp1szacsa | 2009. márc. 10. 21:03 | Válasz | #1506 | ||
![]() | |||
Létezett egy két kísérleti darab, de sufniban volt aki vízhűtésest is csinált és a p20 asok Yamaha koppintások voltak...
| |||
|
2009. márc. 10. 22:02 | Válasz | #1507 | |||
![]() | |||
Ez nem semmi. Én úgy tudom a főtengely bontható volt és lehetett sorozni a blokkot.Szerintem ez valami sufni tuning.
| |||
| |||
2009. márc. 11. 08:53 | Válasz | #1508 | |||
![]() | |||
zsolt21 kereste a féktárcsaméretet, YP 250-re, hátsó tárcsafékre, köszi. Csaba, a felajánlásod nagyon korrekt! Köszi! | |||
| |||
2009. márc. 11. 18:12 | Válasz | #1509 | |||
![]() | |||
Nekem volt P20-asom , ez tuti összerakott jószág.
| |||
| |||
2009. márc. 12. 09:32 | Válasz | #1510 | |||
![]() | |||
Az elsőkerék csapágyait hogyan szeditek ki shuf-ney tunning módszerrel? Csavarhúzó, kalapács, oszt aggyad neki?
| |||
|
2009. márc. 12. 11:13 | Válasz | #1511 | |||
![]() | |||
Tamás ha nem kell a régi akkor adjá neki.Amúgy csak finoman. Én már szereltem ki gáztűzhelyen is, a láng a csapágyházat melegiti jobban és a csapágyat kevésbé, akkor szinte csak ki kell lökni a helyéről.
| |||
|
© sp1szacsa | 2009. márc. 12. 12:41 | Válasz | #1512 | ||
![]() | |||
Van hozzá spec kiütő kihúzó de én hőlégfúvóval melegítem meg és úgy kocogtatom ki a láng veszélyes, mert, ha 120 fok feletti melegítés után képes összeesni az alu annyira, hogy a csapágyat nem tudod beletenni a helyére és vakarod a fejed, hogy miért is. A szimonál kivitelezhető volt a rezsós változtat, de ezek az új aluk már sokkal több magnéziumot stb.tartalmaznak és azért nem tanácsos túl melegíteni. | |||
| |||
© sp1szacsa | 2009. márc. 12. 12:57 | Válasz | #1513 | ||
![]() | |||
Nagyon röstellem, de elkevertem a számát annak fórumtársnak akinek egy 250 es első túlméretes maja dugó kellene, holnap csomagolják ki ,de szóltak a lányok, hogy van a szállítmányban. Úgyhogy kérem hívjon fel a 70 es számon, hogy megbeszéljük aktuális e még!
| |||
|
2009. márc. 12. 13:24 | Válasz | #1514 | |||
![]() | |||
Köszi a tanácsokat, a hőpisztolyos melegítés választom. Remélem bejön. A láng olyan vadnak tűnik... Holnap beszámolok a történtekről. Már ha marad első kerekem... ![]() | |||
|
© reggeli | 2009. márc. 12. 18:10 | Válasz | #1515 |
![]() | |
sziasztok, van egy 125ös Majestym - 3 hónapos állás után nem indul, akksi télre kiszedve, most feltöltve, csiholom de nem akar indulni... tudtok vmi trükköt ,mert még berugókar sincs :-( köszi |
2009. márc. 12. 19:34 | Válasz | #1516 | |||
![]() | |||
Üdv ! Gondolom üzemanyag visszafolyott, karburátor meg kiszáradt.Lehet, hogy karbu pucolás lesz a vége. Nézd meg, hogy a karbuba eljut-e a benzin. De lehet, hogy a sok inditózás beköpte a gyertyát. Vedd ki, azon látszik, hogy egyáltalán kap-e üzemanyagot. Ha full száraz nem kap benzint, ha nedves akkor kap, de tisztitsd meg.
| |||
| |||
© reggeli | 2009. márc. 12. 20:24 | Válasz | #1517 |
![]() | |
köszi topjoc - holnap kipróbálom...
|
© Zsolt | 2009. márc. 12. 20:37 | Válasz | #1518 | ||
![]() | |||
reggeli vagyis János, Te merre laksz kicsiny országunkban?
| |||
|
2009. márc. 12. 21:08 | Válasz | #1519 | |||
![]() | |||
Szia János! Az üzemanyag szivattyúja membrános, a szívótorkon van egy kis csonk, gumicső megy róla az AC-ba. Ha ez is eldugult, nem is fog szívni mert nem mozgatja a membránt. A lényeg az, hogy ahogy a dugattyú szívóütemben van, működteti az AC szívattyút. Ha sokat áll, bizony ki tud teljesen száradni ahogy Topi is írta. Célszerű autó akkuját rátenni bikának hogy ne üsd ki a mociét. Van hogy 1 percet is köszörülni kell! Én ezért szoktam télen max. 2 hetente beindítani. A múlt tél után annyira kiszikkadt, hogy ki kellett vennem az ülést és a tankot, és szívtam a vákumcsövet mint valami szivattyú... Írtad hogy nyomdaipar... Én is. Te mivel foglakozol konkrétan? A MIX-ben írj légyszi pár szót, vagy priviben. Már hárman vagyunk nyomdászok! | |||
| |||
2009. márc. 13. 06:03 | Válasz | #1520 | |||
![]() | |||
Most próbáltam , kísérleteztem vele, ha "pofával" megszívod a 25-öst akkor elereszti a benzint ! Nem AC pumpa hanem sima vákuumos csap, ugyvélem! A karbi leeresztőjén meg kell nézni folyik-e a lé. Ha nem kiszáradt. Csavar helye és rajz róla a doksitárban. | |||
| |||
2009. márc. 13. 10:15 | Válasz | #1521 | |||
![]() | |||
Valami szivattyúfélének kellene lennie, amit a vákum üzemeltet. A 250-en egy korrekt kis szivattyú van, ami a szívócsonkról kap megfelelő vákumot a membrán üzemeléséhez.
| |||
| |||
2009. márc. 13. 11:32 | Válasz | #1522 | |||
![]() | |||
No kérem henger lent van.250-es rá is van irva. Nagyon szép belül,főtengely nagyon egyben van, se alul se fölül nem kotyog egy kicsit sem. A régi gyűrűknek nagy a hézaga, a másodiknál már közel egy mm, az olajlehúzónál úgyszintén.Az új gyűrűknek a fele a házaga vagy annyi sem.Szerencsére minden gyári.A henger falán látszik a gyári fúrás nyoma,válla sem szemre sem tapintva semmi.Na megyek felrakom a hengert aztán jön a hengerfej szemrevételezése.Amúgy szerencsére minden össze van jelölve gyárilag,nem lehet rosszul összerakni.Csak ha akarja az ember. Na most megnyugodtam. ![]() ![]() | |||
|
2009. márc. 13. 11:50 | Válasz | #1523 | |||
![]() | |||
Eddig minden nagyon tökéletes! Nem kötekedni akarok vagy idegesíteni, de. Ovalitást nem mérsz Topi? Ha van benne, azt szemmel nem látod! | |||
| |||
© Karcsi | 2009. márc. 13. 12:22 | Válasz | #1524 | ||
![]() | |||
amás! A 125-ösön nincs AC pumpa, csak egy membrán, szíváskor engedi a benyot a karbiba. Topi! Elárulhatnád mennyit dobtál a perselybe szt Antinak? Örülök, hogy nincs nagy gond a géppel...végeztél akkor lehet gurigatni a nyugtató páleszt. ![]() | |||
|
© baranyai.imre | 2009. márc. 13. 12:54 | Válasz | #1525 |
![]() | |
Így van! Ezeken nincs AC pumpa,csak egy sima vákummal nyitó autómata benzincsap.Fölösleges is lenne ha már ejtő tartájos.
| |
© baranyai.imre | 2009. márc. 13. 13:02 | Válasz | #1526 |
![]() | |
Általában a kompresszió gyűrűk illesztési hézaga a végein mérve hézagmérővel 0,2-0,4 max 0,5mm Az alsó gyűrű 0,2-0,8 max 1 mm
|
2009. márc. 13. 13:05 | Válasz | #1527 | |||
![]() | |||
Ezt kevertem én össze a "AC szivattyúval" (nem írtam pumpát sehol). Mindenesetre én azt tapasztaltam, ha a szívócsonkról leveszem a csövet, és ráteszek egy fecskendőt és szívom, jön az anyag bőven! De ha nincs szívóhatás, (és ez a lényeg,) nem lesz nafta. Vagyis lehet egy esetleges hiba a cső eldugulása, vagy törése is, mert ha falsot szív sem a motornak nem kedvező, sem az üzemanyag nem jut el. Na majd János megnézi mi is lehet ott a hibacsek!
| |||
|
© baranyai.imre | 2009. márc. 13. 13:05 | Válasz | #1528 |
![]() | |
Jó szerelést,sok sikert! ![]() | |
2009. márc. 13. 14:15 | Válasz | #1529 | |||
![]() | |||
Általában , én is úgy vettem észre az enyémen a gyűrűk kopnak nem a henger.Biztos az anyagminőséggel és a keménységgel variálnak a japcsik, hogy egy henger több gyűrűkészletet is kibírjon.
| |||
| |||
2009. márc. 13. 15:43 | Válasz | #1530 | |||
![]() | |||
Ha Pesti vagy, szombaton tudok segíteni. Egy hete kaptam szét a karbit meg mifenét pont ezért mert nem akart indulni :) Igaz akkor háromszor borítottam szét a karbit mire minden turpisságra rájöttem :) (és a pipa ellenállat is meg volt nyúlva) :D:D | |||
| |||
2009. márc. 13. 17:16 | Válasz | #1531 | |||
![]() | |||
Hát most ovalitást nem mérettem,mert nem is tudom hirtelen hova is vihetném.Henger szép volt, a gyűrűk hézaga ( az újé ) megfelelő. Azért többet nem szerelem az biztos. Ehhez nem árt egy rendes műhely.Remélem a hengerfejet rendesen meghúztam,azért ettől egy kicsit még parázok. Hogy ne legyen minden frankó,azért lett egy kis balhé is. A felső holtpont kukkoló csavarját mikor meghúztam egy kis imbusszal, faszán letörött az egész feje. Mondjuk teljes egészében nem viszem el a balhét, mert 1. itt minden héten volt egy csepp olaj. 2. nem igazán húztam még meg mielőtt eltörött. 3. a törési felület fele fényes, fele matt. tehát lehet, hogy repedt volt. Naná, hogy 16.mm-es csavar, tehát hétfőn nyitásra a pinknél leszek,remélem van ilyen csavarjuk. ha nincs gyártatni vagy gyártani kell.Mindenhova új tömitést tettem és minkét oldalt megkentem hőálló szerelő-tömitő pasztával. Varióba belenéztem,minden gyári. Hátul a harang könnyen forog, a betét vastagsága legalább 3 mm,tehát hozzá nem nyúlok.Zöld kontrasztrugó van benne és fekete nagy rugó.Ékszijpálya szép sima.Majd hétfőn leviszem a blokkot a gumishoz levenni a csavart és megnézem a görgőket.Ez viszont érdekel. Ékszijam még 21,5 mm de mivel van új, kicserélem. Bár az athena szij nevetségesen néz ki ahhoz képest ami most van rajta. (mitsuboshi) Amúgy meg elfáradtam mint a fene. ![]() | |||
|
© Zsolt | 2009. márc. 13. 20:31 | Válasz | #1532 | ||
![]() | |||
Az a csavar, ami eltört nekem szintén cserélve lett. Ha jól emlékszem valamilyen hidraulika üzletben vettem egy záródugót, alá meg egy réz alátétet tettem. Van már vagy két éve, hogy így használom, gond egy szál se. Hanem a gyűrűket úgy tetted fel, hogy a dugattyú fenn maradt a hajtókaron?
| |||
|
2009. márc. 14. 07:53 | Válasz | #1533 | |||
![]() | |||
Nem. A dugattyút levettem, koxosodást letakaritottam, gyűrűhornyot kipucoltam, meg előtte belepróbáltam a gyűrűket, hogy a horonyba passzolnak-e. passzoltak.Megnéztem a csapszeget is,jó. A henger tőcsavaroktól félek, mert eléggé érdekes a megoldás, hogy nem sima csavar van hanem zárt tetejű csavar bronz vagy réz alátéttel.Mindenesetre jól meghúztam és tömitőpasztát is használtam.Hát majd kiderül.
| |||
|
© jasa | 2009. márc. 14. 17:25 | Válasz | #1534 | ||
![]() | |||
- Majához "madár" vagyok (kakukk - talán megbocsátható ![]() - tudtam én, hogy jó az a "majdnem -motorom" ![]() ![]() ![]() | |||
| |||
2009. márc. 14. 17:47 | Válasz | #1535 | |
![]() | |
Topi! Most olvastam végig az izgalmas szerelési beszámolódat,hát nem lehetett semmi így szétszedni a motort. Drukkolok neked,hogy a végén minden sikerüljön!! ![]() ![]() |
2009. márc. 14. 18:38 | Válasz | #1536 | |||
![]() | |||
A gyertyámat kicseréltem, az alapjárat változott felfelé de nem lett stabil.Ritkábban áll meg de szerintem a magasabb fordulat miatt.Két dolgot nem próbáltam még ki. Az egyik a feszszabályzó nélküli járatás mert nem vagyok tisztában azzal szabad-e lehúzott feszszabályzóval járatni. A másik a karburátoron az a a cső amiben a sibertű mozog,(nem tudom a pontos nevét) félbe van vágva a vége kb 3mm hosszan, és kérdés merre áll a kihasított fele?A henger vagy a légszűrő felé!Alulról az úszóházból lehet állítani.Sajnos a doksiban ez nem látszik.Van valakinek bármelyikről tapasztalata?
| |||
|
2009. márc. 14. 19:29 | Válasz | #1537 | |||
![]() | |||
Feco, ha nyomsz egy képet, akkor holnap megnézem neked. Topi, neked meg sok sikert. | |||
|
2009. márc. 14. 21:48 | Válasz | #1538 | |||
![]() | |||
Köszi a biztatásokat. Holnap kapok kölcsön egy nyomatékkulcsot a hengerfej meghúzást leellenőrzöm vele, biztos ami biztos. Törött csavar helyett vettem egy szép krómozott csavart az OBI-ban, pont bele passzol. Nagy mázli volt. Holnap megpróbálom összerakni és inditani. Vagy hétfőn.
| |||
|
2009. márc. 14. 22:08 | Válasz | #1539 | |||
![]() | |||
Erről képet nem lehet, mert a karbin ez a cső belül van és az úszóház felől lehet állítani.Még a megnézéséhez is le kell venni a karbit.Be kell nézni a szívótorokba.Köszi jószándékot!Csak az tudja aki többször szerelte már!
| |||
| |||
2009. márc. 15. 15:05 | Válasz | #1540 | |
![]() | |
Figyelj Fecó!!Te régi motoros vagy már,tudhatnád,hogy a szívótorok megnézéséhez először le kell venni a "karbit",utána benézhetsz a szívótorokba,majd jön a cső bevezetése. Gondolom hogy a Te rendőröd is így szereti... ![]() | |
2009. márc. 15. 20:31 | Válasz | #1541 | |||
![]() | |||
![]() ![]() ![]() | |||
| |||
2009. márc. 16. 05:58 | Válasz | #1542 | |||
![]() | |||
Passat ha valami műanyagos kár érte mocidat segítek ha szükséges!
| |||
|
2009. márc. 18. 12:10 | Válasz | #1543 | |||
![]() | |||
Srácok. Olvasom a service manualt és az ownr's manualt. Valóban elképzelhető hogy szimpla motorolajjal kell feltölteni a hátsó fogaskerékházat? Ma mondjuk tettem bele, pontosabban lecseréltem mert már valami fehér trutyi volt benne, de motorosboltban vettem SAE 80W-s kifejezettem hajtóműolajat motorba 1,2-es kiszerelésben. Ez azért szerintem messze áll az előírt 10W-30-tól. Javaslat?
| |||
|
2009. márc. 18. 13:24 | Válasz | #1544 | |||
![]() | |||
Szerintem hajtóműolajat tegyél bele.Úgy tudom mindenki ezt használ.Csendesebb is.A motorolaj nagyon vékony,nálam is szivárgott azzal feltömtve a szimmeringnél.
| |||
| |||
2009. márc. 18. 13:27 | Válasz | #1545 | |||
![]() | |||
Egyszer volt már téma a hajtóműolaj régebben.Valóban a gyári könyv is azt irja hogy szimpla motorolaj kell bele én az elsö 2 oljcsere alkalmával ezt használtam azután tetem bele hajtóműolajat, de semmiféle változást nem tapasztaltam. A viszkozítása viszont ideálisabbá teszi a kisebb hőhatások miatt.Így gyakorlatilag jó bele amotor olaj is de ha ilyen kerül bele akkor az mindenképp egy kis plussz a hajtásnak.
| |||
|
© baranyai.imre | 2009. márc. 18. 13:44 | Válasz | #1546 |
![]() | |
Az enyémben is normál hajtómű olaj van.
|
© Zsolt | 2009. márc. 18. 14:19 | Válasz | #1547 | ||
![]() | |||
Én a szocis járműparkom miatt MOL Hykomol 80W-90-et használok nagyobb mennyiségben. A majába is ezt tettem, szinte tökéletes. Olajfolyás sehol, a korábbi enyhe mozgás is megszűnt, úgyhogy csak ajánlani tudom ezt a kategóriát. Szervízoldalról nézve az előírás normál motorolaj, ezt jól láttad. Mivel a véglehajtás tulajdonképpen egy lassító áttételű hajtómű majdnem mindegy, hogy milyen kenőanyag van benne. A vékonyabbnál ajánlatosabb időnként ránézni. | |||
|
2009. márc. 18. 16:37 | Válasz | #1548 | |||
![]() | |||
Oksa Mesterek. Akkor azért holnap lefejem belőle azt a motorolajat ha már pénzt adtam ki a tubus hajtóműolajért :) Köszi a tippeket :) | |||
|
2009. márc. 18. 19:07 | Válasz | #1549 | |||
![]() | |||
Csak annyit, hogy ugye a manual 10'000km-t ír elő ennek az egységnek olajcsere periódusnak. Hát én minden második olajcsere alkalmával cserélem ezt is, hogy el ne felejtsem. Tudom lehetne vezetni egy gépkönyvet (tulajdonképpen van is) de az 1 liter hajtóműolaj 40'000 km-re elég, hát ne penészedjen bele a dobozába. Nekem is 80W90-es Hykomol van benne...
| |||
| |||
2009. márc. 18. 21:55 | Válasz | #1550 | |||
![]() | |||
A legfontosabbat meg elfelejtem! Voltam ma a Lada boltban, és péntekre hozat egy kissé másfajta kalapálós csavarleszedőt Laci. Nem tudjuk mág mennyi lesz az ára, mert amelyiket én megvettem az egyszeri alkalom volt, és akciós. Valószínű, hogy abból a szériából "szerzett" belőle valaki, amit Topi is megtalált, és valóban a Praktiker árulta. Ennek a beszerzési ára min. 4'900ft körül mozog. Kipróbáljuk pénteken, és megjelentem hogy milyen is a cucc. Saccra olyan 6'000-7'000ft közé teszem az árát, de majd Laci megmondja mennyi is lesz. | |||
|
2009. márc. 19. 14:30 | Válasz | #1551 | |||
![]() | |||
Na akkor mindenki okulására!! Ősszel felújítottam a kis 25-öst és hagytam magam rábeszélni házi gyártású főtengely-alsócsapra és a mi a nagyobb gond a hajtókarperselyezésre is.Hát eddig tartott.Hála az égnek nem tört el de a krónikus alapjáratgondjaim is a tudósok szerint ettől voltak.A hétvégére csúnya hangja lett, megmozdult a persely vagy a csap.Most semmi felújított fogcsikorogva de újat kap.Hát ehhez nem volt szerencsém. Volt aki 30-ezreket elment felújítottal én hármat se!Akinek nincs hozzá szerencséje annak az olcsó a drága!!
| |||
|
2009. márc. 19. 15:40 | Válasz | #1552 | |||
![]() | |||
Na kérem ma beraktam a blokkot, bekötöttem a csöveket, feltöltöttem a hűtőt, betettem az akksit és gyertya nélkül egyet tekertem rajta. Utána gyertya be és ELSŐRE BEINDULT ! Nagyon klassz hangja van, semmi füst, a kipuffogó 10 perc járatás ( légtelenités miatt is )után a szokott fekete kormosról sötétszürkére változott. A játék még most jön, a burkolat visszahelyezése. De már jól érzem magam. ![]() ![]() | |||
|
© Zsolt | 2009. márc. 19. 16:00 | Válasz | #1553 | ||
![]() | |||
Tudod Fecó én már akkor furcsállottam, hogy miért a persely mellett döntöttél. Persze én is tudom az új hajtókar ár volt a döntő. A megoldást amit Te választottál nagyon sok régi gépnél csinálják, főleg ha már nem lehet kapni hajtókart. Viszont ezekkel a gépekkel évente jó ha 500 km-ert mennek. Akkor most újra szét a blokk? Topjoe! Frankó hogy megy a géped. Javaslom időnként nézzél rá a hűtővízre, nem úszik-e benne olaj. Szelepszár szimmeringet cseréltél? Ilyenkor cserélni szoktuk még az olajat, hűtővizet, gyertyát, légszűrőt. Jav. Te is tedd meg, meghálálja majd a gép. | |||
| |||
2009. márc. 19. 16:13 | Válasz | #1554 | |||
![]() | |||
Ügyes vagy Topi:) Le a kalappal , és gratula reméljük sok 10ezer kilóméterig tudod használni a gépet ezek után:) | |||
|
© baranyai.imre | 2009. márc. 19. 16:15 | Válasz | #1555 |
![]() | |
Tényleg nem volt hozzá szerencséd,de főleg a szakihoz aki felújitotta. Amikor én ilyen fajta felújitást csináltam, az INA csapágygyárában dolgoztam,és ott újitottam fel néhány drágább hajtókart.Miután eljöttem onnan egy volt kollegám,egy öreg muki csinálta nekem az ilyeneket.Sajna az öreg azóta már nincs,és a gyár is teljesen megszünt (itt).Nekem szerencsére nem volt gondom egy ilyen hajtókarral sem,volt amelyik 13 ezret forgott!!! Jelenleg én sem ismerek senkit akire rá merném bízni az ilyen melót,inkább új hajtókart épitek be. | |
© baranyai.imre | 2009. márc. 19. 16:17 | Válasz | #1556 |
![]() | |
Topi! Ügyi vagy! ![]() |
2009. márc. 19. 17:25 | Válasz | #1557 | |||
![]() | |||
Feco, ez nagy baj. Most akkor nincs motorod? Vagy mi van? Mi lesz a gelsei bulira? Topi!!! Gratula, nagyon örülök hogy így sikerült a dolog! Én az első 100 km után állítottam szelepet (nem is nagyon kellett de mégis) és 500 után lecseréltam az olajat is! Jó motorozást, csak hozzámán kis meleget vazze! | |||
|
2009. márc. 19. 17:51 | Válasz | #1558 | |||
![]() | |||
Minden a régi egy hét max 10 nap és ok!Az ár nagyon csábító volt azért döntöttem a felújítás mellett, de gondolhatjátok ![]() ![]() ![]() ![]() A programban semmi változás csak a pénztárcámban! | |||
|
© baranyai.imre | 2009. márc. 19. 20:29 | Válasz | #1559 |
![]() | |
Jól teszed! Az új hajtókar,az új hajtókar. Amúgy én lehet utána néznék jó állapotú bontott fötengelynek. | |
2009. márc. 19. 20:45 | Válasz | #1560 | |||
![]() | |||
Szorítok! Tele leszünk felújított, nagy generálozott gépekkel. Topi, Viktor, Te, én... Még valaki esetleg egy főtengelyt? Dugót...?
| |||
| |||
© baranyai.imre | 2009. márc. 19. 20:54 | Válasz | #1561 |
![]() | |
Nekem egy dugó kellene!90 mm-es ![]() ![]() | |
2009. márc. 19. 22:18 | Válasz | #1562 | |||
![]() | |||
Az enyém csak sufni kisgenerál. Viszont mikor beindult hatalmas kő esett le rólam.Azóta is jó a kedvem.
| |||
| |||
2009. márc. 19. 23:50 | Válasz | #1563 | |||
![]() | |||
Topi gratulálok!! Fecó! hát megleptél amit írtál.... vazzzzeg!! | |||
|
© Zsolt | 2009. márc. 20. 01:13 | Válasz | #1564 | ||
![]() | |||
Topi, most hogy megy a gép végleg lemondtál a cseréről?
| |||
|
2009. márc. 20. 06:16 | Válasz | #1565 | |||
![]() | |||
Hát ez van vaze, de a csíkokra nem írtál!
| |||
| |||
2009. márc. 20. 09:25 | Válasz | #1566 | |||
![]() | |||
Ha nem is végleg de szerintem 1-2 évre biztosan. Ennek jelenleg anyagi okai vannak,ill.nem használom ki a nagyobb motort,aminek kb 5x-e a fenntartása.Meg mikor a csere volt folyamatban igazából rájöttem, hogy én ezt a motort kedvelem.
| |||
| |||
2009. márc. 20. 11:43 | Válasz | #1567 | |||
![]() | |||
:) Én azért kicsit gyakrabban fogom valszeg. Nos nem tudom. Ebben most van 30.000 én megvettem novemberben 25.000-el, de nagyon úgy tűnik hogy ebben még nem volt cserélve a hajtómű olaj. Hogy miből gondolom? Tegnapelőtt lecsurgattam 2 percet majd kapott motorolajat. Tegnap rendesen kicsurgattam egy napi használat (nevezzük mosásnak) és az olaj mind állaga mind színe hmm a tejfölre emlékeztetett :D:D:D El sem tudom képzelni mitől fehéredhet így ki az olaj :D:D:D Na mondegy. Most jó olajjal szépen megy és nincs za za idegesítő ritmikus rezona feelingje :D:D:D
| |||
| |||
2009. márc. 20. 15:08 | Válasz | #1568 | |||
![]() | |||
Az olaj feladata többcélú, ezek egyike az alkatrészek tisztán tartása. Most hogy láttad mi jött ki belőle, lehet van értelme még egyszer lecserélni rövid időn (4-500km) belül. De az is lehet, hogy valami spéci teflonos adalék volt benne, vannak akik ilyennel töltik fel a hajtőműveket. Bár ha a Tiédnek volt hangja most meg csedben fut, akkor nagyon egyszerű a képlet... Én mikor az enyémet lecseréltem, (nem volt hangja, csak mégis) kijött egy koszdugó, majd valami tiszta rózsaszínű folyadék. Sajnos a fáradt motorolajba engedtem, és így csak lesni tudtam utánna mint a moziba. | |||
| |||
2009. márc. 20. 19:11 | Válasz | #1569 | |||
![]() | |||
Amit vettem hajtómű olajat, az is rózsaszínű volt. Ez speciális motorba való hajtóműolaj. Itt több motorosboltban is láttam. Én is azt vettem. Kis 1,2 decis csőrös flakonban lehet kapni :) A másik hogy jön a tavasz és ilynekor döglik ki minden. Most épp a kilométer spirál szakadt el :D:D:D Muhahaha (na meg lyuk a kipufogón, de a paszta segített :) Miért nem akkor jönnek elő ezek amikor télen minusz 12-ban hóban megyke be és ónos esőben haza :D:D:D
| |||
| |||
2009. márc. 20. 19:22 | Válasz | #1570 | |||
![]() | |||
Nekem egy alkalommal lerázódott a km. óra spirálja a műszerfalról. Simán letekeredett. Nézd meg, hátha nincs elszakadva! Írtam mailt!
| |||
| |||
2009. márc. 20. 19:53 | Válasz | #1571 | |||
![]() | |||
Kowee! pontosan milyen olaj az amit vettél? írd meg tipusra légyszi...köszi..
| |||
|
2009. márc. 21. 11:36 | Válasz | #1572 | |||
![]() | |||
Tamás: A mailt nem kaptam meg :( Egyébként tegnap bontottam le a plexit, de a csatlakozó fent van a helyén. Majd ma leszedem a keréknél a bowdenházat is. Bár gyanúsan meg van törve. Talicskás: Délutánra leírom. Az ülés alatt van az üres flakon. :) | |||
|
2009. márc. 21. 18:51 | Válasz | #1573 | |||
![]() | |||
Na az olaj egy GRP (Global Racing Oil) Scooter transmission oil (gear Lube) SAE 80W Valami Spanyol gyártmány mivel Barcelona-ben gyártották. De eddig az összes robimban ezt használtam megelégedéssel. | |||
|
2009. márc. 21. 19:35 | Válasz | #1574 | |||
![]() | |||
Kowee! Koszike a hasznos infot...josagot!!
| |||
|
2009. márc. 21. 21:04 | Válasz | #1575 | |||
![]() | |||
NIncs mit. :)
| |||
| |||
2009. márc. 21. 21:09 | Válasz | #1576 | |||
![]() | |||
Hát ha már a külseje is sérült, lehet hogy tényleg nem úszod meg csere nélkül. Kár. Visszatekerni egyszerűbb lett volna ![]() | |||
| |||
2009. márc. 21. 21:31 | Válasz | #1577 | |||
![]() | |||
:D:D:D Na majd ha heylre áll a budget akkor veszek bele egy új spirált. Jelenleg csak a tankolásra fussa. Hiszen válság van vagy mifene :D:D:D | |||
| |||
2009. márc. 21. 21:34 | Válasz | #1578 | |||
![]() | |||
Valamelyik régebbi "keleti" gép spirálja nem helyettesíthető be? Olcsóbb lenne. Végtére is válság van vagy mi...? ![]() | |||
| |||
2009. márc. 22. 00:48 | Válasz | #1579 | |||
![]() | |||
Háát fene tudja. Majd kibányászom belőle ha lesz időm meg kedvem a parkolóban reszelgetni :D:D
| |||
| |||
2009. márc. 25. 08:58 | Válasz | #1580 | |||
![]() | |||
Muhaha :) Már megint. Most épp tegnap reggel megyek be a városba, de egy 20 perc araszolgatás után veszem észre hogy szemmel láthatóan fogy a benya és csak fogy és fogy. már piros széle, már piros és már fekszik. Mondom hoppá valami nem smakkol. Biztos cső, de látom hogy a vízhőfok is megy feküdni. Na mondom szép. Valami bekavart és megy a szivató vagy mifene. Leparkolok, de nincs folyás sehol. A lényeg hogy az első megálló után már nem indul be. konkrétan mintha leállt volna a töltés. Csatik le, WD40-el átfujkálva za összes csati az ülés alatt, rátöltés és látszólag megy :) Nem örülnék neki ha most meg fesz szabályozót kellene cserélni :É) Az előző tulaj úgy látszik nagyon nem foglalkozott vele (bár ez már bebizonyosodott a hajtómű olaj esetében) :(
| |||
|
2009. márc. 25. 09:32 | Válasz | #1581 | |||
![]() | |||
Kowee! es hamarosan jon a szezon!!! apro oromok az eletben:((
| |||
|
2009. márc. 25. 09:46 | Válasz | #1582 | |||
![]() | |||
Ezzel sajnos mind hasonlóan jártunk, senkinek nem volt olyan szerencséje hogy ráült, és ment egy-két szezont olajcserékkel. Az is benne van ám, hogy embernek, és gépnek össze kell szokni. De ha a karbantartást elhanyagolták, az nagy bajokat is szülhet! Hátha tavaszra minden kijön! Sok sikert!
| |||
| |||
© passat52 | 2009. márc. 25. 17:45 | Válasz | #1583 | ||
![]() | |||
Nem akarom elkiabálni de én kivétel voltam az elmult szezonban!:) Csak benzin kellett a motorba és ment! Előző tulaja nagyon ügyelt,hogy mindent megkapjon ami jár neki. Biztonságbol én is olajat cseréltem benne,de szinte uj olaj folyt le, Megvettem hozzá a görgőket,ékszijjat és kiderült nemrég volt cserélve! Remélem a mostani gépemnek is gondos gazdája volt előzőleg!:)
| |||
|
© M. Zoltán | 2009. márc. 26. 08:21 | Válasz | #1584 |
![]() | |
Remélem a 400-assal is olyan szerencsém lesz, mint a 250-essel. Amíg kicsi nálam volt, addig csak olajcsere és kopóalkatrészek (fékbetét, görgők, kerékcsapágy, gumi és hasonlók) cseréje volt, a kerékcsapágyon kívül mindegyik tervezetten.
|
2009. márc. 26. 08:36 | Válasz | #1585 | |||
![]() | |||
Az én mocimon is gyakorlatilag csak kopó alkatrészek voltak eddig cseréve,Zolihoz hasonlóan nekem is nagy szerencsém volt vele. Annak idején ráadásul elég nyomott áron sikerült megvennem igy ha esetleg elromolna és 100000 ft-nál többe kerülne a javítás akkor eladnám ugy hibásan kevesebb pénzért és akkor viszont már váltanék nagyobbra,de amig megy addig tuti nem fogok cserélni. Nagyon szupi kis motor:) | |||
|
2009. márc. 26. 09:13 | Válasz | #1586 | |||
![]() | |||
nyitnék egy listát : mázlisták...
| |||
|
© M. Zoltán | 2009. márc. 26. 09:17 | Válasz | #1587 |
![]() | |
Remélem minél több név lesz rajta!
|
2009. márc. 26. 09:47 | Válasz | #1588 | |||
![]() | |||
Én is rá szeretnék kerülni a következő körben! ![]() | |||
|
2009. márc. 27. 05:55 | Válasz | #1589 | |||
![]() | |||
Egy "főtengelymázlista" rovatra én isfeliratkoznék már!
| |||
| |||
2009. márc. 28. 11:11 | Válasz | #1590 | |||
![]() | |||
Ma bementem az egyik motoros boltba a városba. A tulaj azt mondta, hogy a jövő héten egy 125-ös Maját bontanak szét, nézzek be, nem kell-e valami. Ha valakinek kell valammi szóljon, én mindenképpen körül nézek. | |||
|
2009. márc. 28. 13:38 | Válasz | #1591 | |||
![]() | |||
Ha tudnám mi fog kelleni legközelebb!!?Azért megnézni érdemes, hátha digitális már a műszerfala!
| |||
| |||
2009. márc. 28. 16:27 | Válasz | #1592 | |||
![]() | |||
Szerinted átcserélhető?
| |||
|
2009. márc. 28. 18:29 | Válasz | #1593 | |||
![]() | |||
Hát sokba lenne mert a kilométeróra spirálnélküli és a jeladót is meg kéne venni hozzá!A többi elvileg ugyanaz, de én is csak kívülről láttam még!
| |||
| |||
2009. márc. 30. 16:44 | Válasz | #1594 | |||
![]() | |||
Pff úgy néz ki a fesz szabályzó teljesen elhalt. Ma reggel totál megállt a töltés. Lámpa nélkül kavarogtam csak haza. Nem tudja valaki kapás mamásból merre van a 125-ben a fesz szabályzó? nem hoszem el hogy mindig sz...pás jut osztályrészemül :( Mert ez így nem játékos hogy itt töltögeetem napközben az asztal alatt az akksit :) | |||
|
2009. márc. 30. 20:06 | Válasz | #1595 | |||
![]() | |||
Az ülés alatt menetirány jobbra!Kiveszed az ülést meglátod! Lehet csak egy vezeték!
| |||
| |||
2009. márc. 30. 20:13 | Válasz | #1596 | |||
![]() | |||
Hmmm szétborítottma az utcán (ameddig láttam) de nem jött le. Mondjuk a legnagyobb baj hogy az egész kábelezése egy katyvasz számomra. A végén már az önindító relé sem kettyen és a vezérlésig sem ment el fesz. Valami gubanc van vele de majd hétvégén átfűzöm és végigmérem. Agyhalál :( Mert a mociból ugye jön ki a 3 fehér kábel. Eddig OK. Az befut a kábelkorbácsba és ott a semmibe vész. Pedig elvileg arról töltené vissza magét a kis okos. A vicces hogy akksiról beindítva, utána jár magától, tehát megy. Csak épp nem tölt. (és már semmit nem csinál) Lehet hogy minimálisra csökkentendő ami nem létfontosságú, azt kiveszem a vezérlés irányítása alól (féklámpa figyelés, oldalsztender mifene) egyszerűbb szerkeet, kevesebb hibaforrás.
| |||
|
2009. márc. 30. 21:24 | Válasz | #1597 | |||
![]() | |||
A dinamótól kell kiindulni a méréssel! Kijön-e a feszko?Hívj szaki segítséget mert bármi lehet.Előfordulhat , valami egyszerű dolog.
| |||
|
2009. márc. 30. 22:30 | Válasz | #1598 | |||
![]() | |||
Mérd meg mennyi fesz jön ki a generátorból.Már nem tudom a pontos értéket,keress rá a neten de valami brutál jön onnan,emlékezetem szerint olyan 50-70 V.A három kábelből egy közös,kettőn pedig közel azonos feszt kell mérni. Esetleg mérd ki ellenállás mérővel is,igy kiderül nem menetzárlatos-e a generátor tekercs.Ez kinyirhatja a fesszabályozót,vagy hibás a szabályozó. Esetleg egy autóvillamossági szerelővel átnézetni célszerű és lehet megtérül.
| |||
| |||
2009. márc. 31. 21:18 | Válasz | #1599 | |||
![]() | |||
Tegnap méregettem. Elöl találtam egy kábelt ami járó motornál 100 volt környékét produkált, tehát az elvileg megy. A szopóág az hogy ugye az akksiból pirison jön a kraft. Az annak rendje és módja szerint be is megy a gyujtáskapcsolóba és a mérés szerint ki is jön a barna kábelen. Na de hátul a barnán már semmi nem mérhető. Oda valahogy nem kavarog el. A szép az hogy ha szakadást mérek akkor elvileg nincs szakadás a kábelben. Valamennyire sikerült értelmezni a kapcsolási rajzot, aztán hétvégén teljes burkolat lehámozás lesz mert a kábelkorbácsok nagyon eldugott helyen futnak. Csak eső ne jöjjön :D:D Addig meg marad a BKV :)
| |||
|
2009. ápr. 01. 06:08 | Válasz | #1600 | |||
![]() | |||
Elektromos szaki segítségét kérd azt ajánlom. Előfordulhat nem is kell levetkőztetni az egész mocit,ugyanis a kötegekben a kábelek nem szoktak megszakadni!
| |||
| |||
2009. ápr. 01. 14:18 | Válasz | #1601 | |||
![]() | |||
A Lacusnak kellene egy kis segítség! Meghalt az akksija 400-ában, ki hol vett és mennyiért akksit ami bele való eddigi ajánlat 17800 ft. típusa: YT9B-4/YT9-BS vagy unibatból CT9B-4/CT9-BS Én egy helyen találtam csak ilyen akksit . | |||
|
© sp1szacsa | 2009. ápr. 01. 15:25 | Válasz | #1602 | ||
![]() | |||
http://www.micronixkft.hu/ +36 1 4220972 Ők a Yuasa forgalmazói DE van náluk a Motostar akku ami Yuasa soron készül és ők forgalmazzák nekem az van az enyémben kb 2 szezon óta szerintem korrekt.. Ja és a Motostar a Yuasaának töredéke árban.... | |||
| |||
2009. ápr. 01. 16:07 | Válasz | #1603 | |||
![]() | |||
Nekem riasztóakksi van benne, 4'500 ft volt az ára 1 év garival. 600-as mocikba is tettek ilyet, csak a saruzást kell megoldani. Most kezdem vele a második idényt, tökéletes állapotban van egyenlőrre. Láttam már ebben a méretben 9Ah-at is. Nem lehet a 400-ba is hasonlót tenni? Nem mindegy az ár...
| |||
|
© passat52 | 2009. ápr. 01. 18:52 | Válasz | #1604 | ||
![]() | |||
Én 4700-ért láttam riasztóba való aksit! Ránézésre a mérete passzol a 400-asba! A kereskedő azt mondta róla,hogy vásárolják motorokba is csak mivel kissebb a kapacitása nem tud annyi egymásutáni öninditózást mint az eredeti!
| |||
|
2009. ápr. 01. 19:04 | Válasz | #1605 | |||
![]() | |||
Szia Csabi!Köszönöm a segitséget holnap telefonálok nekik,valoszinü hogy onnan veszem! ![]() | |||
| |||
|
|
|