|
|
|
© Zsolt | 2010. júl. 07. 20:04 | Válasz | #176 | ||
Guszti: hiába frankó a hajtáslánc, egy idő utánúgy is csökken a végsebesség a kopások miatt. Úgyhogy én 5 év maja használat után mondom: megy? Megy. Akkor örülj neki, van ettől rosszabb is. Egyformán látjuk, és ez így van jól. | |||
|
© SPOILERES | 2010. júl. 07. 20:00 | Válasz | #175 |
igy van vidd a méh telepre a mocit és vegyél ujat vagy vegyél nagyobbat bocs zsolt de ezt nem neked akartam irni csak igy jött ki amugy meg nem mindegy hogy 115 öt megy a gép vagy 125 és akinek 130 akkor az az etalon netán | |
© Zsolt | 2010. júl. 07. 19:50 | Válasz | #174 | ||
Hát nem is tudom, de az időnként visszatérő témákban, mint a variátor zsírzás, a görgők súlya és a végsebesség nem létező összefüggései, meg az elérhetetlen 125km/h-s végsebesség mind-mind megválaszolható tulajdonképpen egy mondatban: dobd ki a teljes hajtásláncot, és vegyél újat.
| |||
|
© Zsolt | 2010. júl. 07. 19:31 | Válasz | #173 | ||
Szomjas: igen, van 12 gr-os. Nekem az van benne, Malossi.
| |||
|
2010. júl. 07. 18:14 | Válasz | #172 | |
2010. júl. 07. 17:24 | Válasz | #171 | |||
Na nem egy cipőben jártok gyakorlatilag "elbeszéltetek" egymás mellett.Az ötlet hogy egy "típushiba" összeszedést kéne csinálni nem rossz.Melyik alkatrész gyengélkedése estén milyen jelenségeket tapasztalhatunk.Az ügy nem könnyű, mert láttam olyan esetet, hogy két egyforma hiba nem egyformán jött azonos típusokon. Talicskás, és Zsolt! Gyakorlatilag beírhat bármilyen műszaki badarságot bárki, ha szabályt nem sért(Fórumszabályzat)Hogy elfogyott a türelem az más kérdés, de higyjétek el nem könnyű megérteni ezt a fajta hajtást.Egy-két imerősömön tapasztalom.Kérdezgetnek össze- vissza,nem hiszik el amit leírtok, mert lila gőzük sincs az egészről. Nem is itt kell megértetni minden héten valakivel, a hajtásláncot és a relativitáselméletet sem. A fórum nem erre való! | |||
| |||
2010. júl. 07. 17:16 | Válasz | #170 | |||
Egyszóval, az adjon tanácsot akinek valóban vannak vaéamit érő tapasztalatai. Akinek meg szüksége van rá, mérlegelje hogy megfogadja-e vagy sem.
| |||
|
2010. júl. 07. 16:50 | Válasz | #169 | |||
Boocsika! ne beleunásról van szó...hanem tüzetes korekt nyugodt elbeszélgetésre( Ansával) fényképek...tapasztalatok.... már kukába való kopott alkatrészre némi költség kimélő megoldás ecseelése.... Erre jön a biztositék kiverési tapasztalatoktol duzzadó beírás.... hogy a kopott tárcsa az nem lehet probléma!!! akkor kérdezem minek az egész!!!! | |||
|
© ansa | 2010. júl. 07. 15:54 | Válasz | #168 |
Jó oké,persze,érthető amit irtál,tény,hogy ez a variátor igy első hallásra nem könnyen emészthető...Látni kell...Igen,én nem Téged akartalak megszólni,bocs,ha ugy érezted.Az meg szerintem kimondottan jó,ha valamit többször kivesézünk,hátha az viszi előbbre a dolgot.... Lásd:Variátor zsírzás pl. Nekem igen tetszett a vita,nagyon sok infot kaptam,amit edsdig nem gondoltam...pl.,görgő nem gördül,hanem csúszik,sok zsír se jó,stb,stb...szóval sztem minél többne szerelgetünk,és minél többször vesézgetjük,annál többet tudunk meg az adott jelenségről,szerkezetről... |
© Sama | 2010. júl. 07. 15:43 | Válasz | #167 |
Köszönöm a véleményeket. A Guszti ajánlatát valószinüleg egyszer majd kihasználom. Ansa! Félreértettél! Semmi módon nem tartom feleslegesnek a fórum topicjait!!! Én is itt tanulok!!! De elméleti ismeretek nélkül nagyrészt küszködés, vagy véletlen ráhibázás a gyakorlat. És ha meg van az elmélet még akkor is van bőven részletkérdés és mások tapasztalata amiről lehet/kell infót cserélni. Csak ahogy Zsolt is írta, és már Talicskás is célzott rá, hogy már beleunt bizonyos magyarázgatásokba; meg ahogy a manuálok tartalmát sem magyarázza senki csak hivatkozik rá, hát ezért gondoltam hasonló ötletre. (Azt már meg sem merem emliteni, hogy bizonyos dolgokban mennyire ellentmondásos vélemények vannak - a hozzáértők között is.) És végül: nem akarok gépészmérnök lenni. Csupán a Maja müködését szeretném ismerni, hogy menet közben már jól diagnosztizálhassam, és ha szükséges oda nyuljak ahová kell. Szeretném ha így értenéd. |
2010. júl. 07. 15:35 | Válasz | #166 | |||
Anno mikor ratalaltam erre a forumra azzal kezdtem,hogy az egeszet elolvas tam.Ez ma mar persze nehez lenne a meretei miatt.Gyakorlatilag mar mindent kitargyaltunk,ami atlag 2 hetente ismetlodik,csak nehez megtalalni mert teleraktuk,szetoffoltuk a forumot.Minden manual megtalalhato,szerelesekrol pdf -k,szerintem ezen a forumon tobb minden nem fog mar elferni.Sokszor volt rola szo,fizetos tarhely,honlap kellene.Egyenlore ez van.
| |||
|
2010. júl. 07. 15:26 | Válasz | #165 | |||
Ansa teljesen igazad van . Attól még hogy tudjuk vakamninek a működést nmem fogunk hozzá érteni max a saját vagy mások tapasztalatai alapján. De Sama az alapötlet nem rossz lehetne egy olyan öszegfoglaló dokumetumot csinálni akár amiben benne vannak a hajtáslánc /vagy akár más szerkezeti elemek/ leggyakoribb hibái annak orvoslásai illetve a különböző erősségü rugó- görgő párosok által tapasztalható változások, szerelési tippek stb stb .... | |||
|
© ansa | 2010. júl. 07. 15:18 | Válasz | #164 |
Az én véleményem az,hogy mivel ez egy fórum(is),igenis helyénvaló bizonyos alkatrészcserék,felújítások,típusjellegzetes hibák kijavításának részletes kibeszélése... És itt nem arról van szó,hogy valaki tudja-evagy sem a működési elvet,hanem tapasztalatokat cserélünk.Én speciel ismerem a variátor működését,(meg szerintem szinte mindenki,de aki nem,annak meg azért van itt a fórum,hogy elmeséljék neki)de más egy elmélet "ismerete",és más pl. gyakorlatban szerelni,módosítani,finomhangolni.És mivel mi nem csak elméletben foglalkozunk vele,ezért merülnek fel konkrét kérdések,kételyek,bizonytalanságok,ami sztem telhjesen normális dolog,ha nemzetközi klub fóruán történik ez,ha nem.Szóval én nem értem,mért ne lehetne ezekről a dolgokról nyiltan,barátilag beszélniez szerintem nem csökkenti a fórum/klub intelligencia- és egyéb értékeit...de aztán lehet hogy én látom rosszul,ez is csak egy vélemény. Jó dolog,amit javasolsz,de azt egy külön menűpontban tudnám elképzelni,hogy pl.:"Szerkezettani és működési ismeretek"és ott felsorolni külön cikkenként a robbanómotort,variátort-kuplungot,fékeket,futóművet,villamosságot,esetleg idomokat,stb,stb... de attól még ezek a topicok sztem továbbra is azt a célt szolgálják,hogy a címben ismertetett dolgokkal kapcsolatban eszméket cseréljünk.... Bocs,ha rosszul látom.Ez csak egy vélemény. |
2010. júl. 07. 15:18 | Válasz | #163 | |||
Sama. anno en a youtube-on talaltam vario videot,sot meg metszet videot is,nagyon jo volt a mukodes szemleltetesere es "megertesere" valamint egy magyar robogo tuning oldalon szepen leirtak a mukodest,kulombozo sulyokkal,rugokkal varialva.Bar az utan kezdtem kicsit is megerteni,miutan kezemben volt mindene,es probalgattam mozgatni,jaratni.
| |||
|
© SPOILERES | 2010. júl. 07. 14:55 | Válasz | #162 |
egy tizedet semmi gond nekem ebben a 150 es blokk ban 1.5 mm es távtartó volt és akár benne volt akár nem ugyan ojan jol ment a gép semmit nem leheteet észre venni | |
© SPOILERES | 2010. júl. 07. 14:53 | Válasz | #161 |
eccerü eljösz hozzám és az itt szétszedett tartalék blokkom ban megmutatom neked mi zajlik a motorba forgás közben és akkor megfogod érteni tuti | |
© Sama | 2010. júl. 07. 14:46 | Válasz | #160 |
Fiúk! (Zsolt, Talicskás, meg akik már megszenvedték..) Mióta először bekukkantottam ebbe a fórumba árgus szemekkel figyelve próbálom összeszedni az összes infot a CVT működéséről, diagnosztizálásól, és a befolyásolhatósága lehetőségeiről. Eddig az jött le számomra, hogy erről a viszonylag egyszerű szerkezetről mindenki tud valamit, de az összkép nem jött le számomra. Vannak tippek, ötletek, próbálkozások, stb. Egyik bejön, a másik nem. Én úgy gondolom, hogy egy alapvetően neves (hiszen a nemzetközi klub része) robogós klub fórumján ennek több okból evidensnek kéne lennie. A 250-es tipoc #1811-es hsz-ában már szóba hoztam ezt, de akkor mindenki elment mellette. " ... Szerintem a dolgok elméletéről (működési elvéről) kellene többet tudnunk mielőtt bármibe is bele szándékozunk nyúlni. ... Ahogy MésziZs írja, hogy Satyapapa levezette neki a dolgokat, az ilyeneket kellene közkinccsé tenni, hogy előre meggondoljuk érdemes-e belenyúlni. Én pl. örömmel vettem az olajteszttel kapcsolatos figyelemfelhívását is. Talán ahogy a motorvásárláshoz összeállított dolgokat csináltátok ezt a vonalat tovább kellene folytatni ..." Ez a hozzászóllásom csak ennek emlékeztetésére szolgálna, ugyanis az akkor abszolut reagálás nélkül maradt. Őszintén szólva próbáltam a neten összeszedni a dolgokat, de ott sem jártam sikerrel. Nem lehetne levezetni a főtengely fordulatszáma, a gáz-állás és a haladási sebesség függvényében, hogy mikor mi történik. Aztán ezt kiegészítve: új, félig kopott és kopott szíj; valamint 12-es és 14-es görgők; és a különböző kontrasztrugók esetével kiegészítve. Lehet, hogy nem kis dolgot kérek, de én változatlanul jó és hasznos dolognak tartanám, ha mondjuk a Pdf-ekhez hasonlóan az ilyenek is megtalálhatók lennének bármelyikünk számára. Valószinüleg rengeteg tanácstalanságot (ne adj Isten: értetlenkedést) meg lehetne spórolni vele. |
© ansa | 2010. júl. 07. 14:38 | Válasz | #159 |
És hol lehet ilyen hézagoló alátétet venni? + még egy kérdés: Ha leesztergáltatok x tizedet,akkor nem változik meg az első és hátsó tárcsák egysikusága? |
2010. júl. 07. 12:02 | Válasz | #158 | |||
Meszizs! a végszebeséghez nyomaték és áttétel kell....nem a fordulat!!!! tegyél egy futógépet a folyosodra a konháddal szemben.... és kezdj el rajta futni lasan majd marha gyorsan.... mert ha nagyon gyorsan sikerül szaladnod szerinted befutsz a konyhába???? a két kopott tárcsa tetején lévő kopás miatt hiányzó anyag (ami a szíj hosszát határoza meg) az adja meg a végső áttételt..... ne legyen ez már annyira bonyolult!!!! a falnak csak képzeld oda a létrát....tesék lehet felmászni a tetőig.... kiakadok...teljesen... minek oda anyagvastagság a tárcsa végére ....a szíj azért van...hogy felmenjen a tetejére... kezdem Én is átérezni Zsolt lelkesedését.... | |||
|
2010. júl. 07. 11:40 | Válasz | #157 | |
Ha a variátor vezetőperselyéből akár 1mm is levesztek akkor kozelebb kerül a két varió tárcsa egymáshoz igy kijebb fut a szij nő a végsebesség. Elötte mindenképp kell venni hézagoló alátétet, hátha túl jóra sikerült a móka. Ezzel lehet még hangolni ha nem 1mm sikerült leszedni.
|
© ansa | 2010. júl. 07. 11:18 | Válasz | #156 |
Kakaó van benn,mert 110-ig mint a villám ,ugy kigyorsul,de ott vége...Hát majd meglátjuk,egyelőre még esztergályost keresek.
|
2010. júl. 07. 10:57 | Válasz | #155 | |||
Lehet, de ha van benne "kakaó" akkor egy szépen lesimított vállon simán áttolja a szíjat! De azt kívánom, hogy Neked legyen igazad, mert akkor lehet, hogy változtatok a véleményemen és egyszer én is elviszem az esztergályoshoz. Bár az enyém a régi kuplunggal és szíjjal is 100 felett simán ment, inkább ott már csak lassan gyorsult. Hajrá és várom az infót! | |||
| |||
© ansa | 2010. júl. 07. 10:35 | Válasz | #154 |
Eltünnek a barázdák,szép egyenletes lesz a akupfelület,és egyenletesen tudják a görgők a szijat feltolni,egész végpontig.
| |
© ansa | 2010. júl. 07. 10:30 | Válasz | #153 |
A vállasodás azért van,mert van benne 25.000 buztos,de amugy meg ki tudja mennyi...Ha felszabályoztatom,akkor 10-15 ezerig megint tuti jó,az nekem kb. 2-3 év...utána már megérdemel egy uj variot.Biztos hogy azért nem megy ki a szij,és szerintem Neked se megy ki,ha van 1 kis barázda felül.Igazad van,nem biztos hogy érdemes vele molyolni,mert a végsebességen kivül tökéletes,de ha találok mókust,aki megcsinálja olcsón ugy,hogy odaviszem,és hozom is,akkor egy próbát megér..
| |
2010. júl. 07. 10:26 | Válasz | #152 | |||
Ha mindenhonnét leszedetsz ugyanannyit, akkor az anyagvastagságon és a felület egyenletlenségén kívül szerinted mi fog változni?
| |||
| |||
© ansa | 2010. júl. 07. 10:24 | Válasz | #151 |
Ja,és mégvalami eszembejutott.Ha leszabályozzák a két tárcsát,és ugyanannyit levesznek a tövénél is a tengelynél,akkor kell ugyanakkora hézagolóelé is 1,meg mögé is 1?Ugy értem,hogy ha leszednek össz. 4 helyról ,akkor nem fordulhat elő,hogy hiába huzom meg az anyát,nem szoritja meg a variot,mert "kevés a menet"?
|
2010. júl. 07. 10:21 | Válasz | #150 | |||
Én egyet értek, azokkal és el is fogadom azok véleményét, akik már csináltak ilyet, de! Egyre jobban kezdek rájönni arra, hogy ami működik azt nem kell bántani! Szerinted, ha leszabályoztatod, akkor mi fog történni? Gázadásra feltépi az aszfaltot? Meddig marad ilyen szép? Előbb utóbb úgy is vállasra fog kopni és akkor azt mondod, hogy most meg csere, mert lassan elkopik az anyag. Szerinted, ha fel, vagy leszabályoztatod, akkor ki fog menni a szíj a végső pontig? A szíjad jó, a kuplungod jó, a görgők is kimennek, akkor már csak a fordulatban kellene keresni a hibát! Lecseréltem a szíjat és semmi változás. Most feltöltöm olajjal a hajtóművet és rá fogok jönni, hogy annyi lett a változás, hogy halkabb a hajtómű, de , hogy egyenlőre rosszabb lesz mint előtte azt már most borítékolom, az új kuplung miatt, de nem érdekel! Induljon és menjen! Amikor csapatban megyünk akkor a legkisebb megy elől, ha már annyit tud, akkor minden oké! Amikor egyedül vagyok, akkor meg előzzön meg a gyorsabb, ha tud! Én most már így hagyom! Még egy melóm van az meg az eleje: Csapágyak, teleszkóp olajcsere és akkor körbe értem! | |||
| |||
© ansa | 2010. júl. 07. 10:21 | Válasz | #149 |
Igazad van,tényleg volt már erről szó,csak nem gondoltam,hogy olyan mértékű a barázdásodás,ami ezt okazhatja,azért nem figyeltem fel rá anno.De ezexerint egy minimális barázdásodás is már gondot okoz.
|
© Zsolt | 2010. júl. 07. 10:17 | Válasz | #148 | ||
Tehát a tárcsák felületei nem szép egyenletesek, ill. nem megy ki végpontig a szíj. Amit Talicskás ír, az a megoldás. Az elmúlt fél évben minimum 3-szor írtam le én is a javítás módszerét, meghogy 15 fokos a kúpszöge a felületnek, stb, stb. Mivel szélmalomharcnak érzem az egészet, részemről a javítás témékat a jövőben hanyagolni fogom. Aki akar privátban megtalál.
| |||
|
© ansa | 2010. júl. 07. 10:10 | Válasz | #147 |
Hát ilyen kütyü nincs sajna a közelemben..Egyébként talicskás képei és beszámoloja után 100%-ig biztos vagyok benne,hogy NEM MEGY KI A SZIJ TELJESEN,mert van a végén barázda,és az a gond.. Egyébként megjött Keewaytől a 18Ft-os termosztát,a gyorsítómembrán,a görgők,meg a müanyag csuszkák is,ugyhopgy holnap kicserélem ezeket,és referálok.Bár a szijat visszateszem a régit Talicskás tanácsára,és hamarosan leszabályoztatom a tárcsákat,és akkor teszem majd fel az uj szijat.Ha akkor se lesz jobb végre,akkor jöhet a motorfordulatszám-karburációs dolgok,stb.vizsgálat. |
2010. júl. 07. 09:31 | Válasz | #146 | |||
A sebességhez fordulat kell! A kuplungpofák szerintem nem befolyásolják a végsebességet! Az, hogy a szíj hol jár az már igen, de akkor is a főtengelyed fordulata az egyik legfontosabb dolog, persze a vele párosodó erő is, mert többek között a megnövekedett légellenállást is le kell küzdeni. Van olyan ismerősöm, akinek elmondása szerint olyan fordulatszámmérője van, hogy csak ráteszi a motorra és máris mindent tud, én nem láttam, lehet, hogy a gyertyakábelra csípteti. Nincs valaki ilyen szaki a környékeden? Kellene mérni egy fordulatot is. | |||
| |||
2010. júl. 06. 23:34 | Válasz | #145 | |||
Üdv! | |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 23:29 | Válasz | #144 |
ok,értem,akkor lehet,nem várok télig,megoldom ahogy mondod!Na megyek,későre jár,köszönöm a tanácsokat! Mindenkinek jó éjszakát!! |
2010. júl. 06. 23:27 | Válasz | #143 | |||
arra számíts, hogy a művelet ha reggel viszed du. hozhatod történet.. de akkor az új szíjat vedd le de gyorsan...mert a kopott tárcsa pillanatok alatt elkoptatja.. és ha majd a szabályzott tárcsákat rakod majd fel...akkor ildomos az új szíjat feltenni!! ami szépen fel polírozza majd a tárcsáidat használat közben! akkor sok sikert hozzá! | |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 23:19 | Válasz | #142 |
Ja,aki a kuplungot csinálta az jó csóka volt,bár nem olcsó,de korrekt.Na majd télen,.mert hát nem szivesen teszem le.Igy is az öninditó megadja magát.
|
2010. júl. 06. 23:09 | Válasz | #141 | |||
csak a befogáshoz... konkrétan a jó esztergályos azért megadja a módját 1 db. munkához is... gondolom aki bevállalja neked...az is csinál valami tüskét, befogót.. amivel megfogja a munkadarabot! jó helyre vidd...az a lényeg | |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 23:02 | Válasz | #140 |
Értem,köszi a tippet,és mien célszerszámot csinált hozzá?
|
2010. júl. 06. 22:59 | Válasz | #139 | |||
a méretezést nagyon pontosan határozd meg, mert eldobós is lehet az alkatrész! | |||
|
2010. júl. 06. 22:56 | Válasz | #138 | |||
ha a tárcsád kúpszögének két pontját összekötöd...csúnya hiányosságokat fogsz látni!!!
| |||
|
2010. júl. 06. 22:54 | Válasz | #137 | |||
Kérlek szépen.. itt van nálunk egy spéci esztergályos (csinált hozzá szerszámot) kérlek szépen fizettem érte 1500.- körűl!! a szabályzás mivel a saját anyagot csak szabályozzák megegyezik majd a gyári értékekkel...mármint élettartam azonos az újéval!! de pontosan meg kell határozni a mit hogy szedjen ki...mert menyit leszed a kúp magsaágából...ugyan annyit a belsejéből is ki kell szedetni..(ahova a távtartó hüvely felfekszik) vagyis a két tárcsa távolsága ugyan akkora legyen majd a leszedés után, mint elötte! kérlek szépen 2 sör mellet és egy tólomérő segítségével minden méretet meghatározol a szakinak!!! | |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 22:50 | Válasz | #136 |
Akkor tuti ez van nálam
| |
2010. júl. 06. 22:48 | Válasz | #135 | |||
terhelés mellet nem tud kimenni a szíj a tetejére, ha az út nem vezeti fel a csúcsra:)) a szíj valóban tud a kaptatónál( kopásnál táncolni...sőt!!) | |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 22:48 | Válasz | #134 |
és ez a szabályozás mennyire tartós dolog?Mert azért jóval olcsóbb megoldás,mint egy uj variátor..
|
© ansa | 2010. júl. 06. 22:47 | Válasz | #133 |
mintha csak az enyémet látnám
|
2010. júl. 06. 22:44 | Válasz | #132 | |||
az eredeti kopott variátorom: majd a vásárolt külső tárcsa..(amit Én állat felraktam a kopott variátorhoz) itt még új! de 500km után a variátoron lévő kopást átmásolta a zsír új tárcsámra a szíj!!! És ezek után a két kopott tárcsát felszabályoztattam: külön közelről a felhúzott variátor! (ami jelenleg Tamásunknál muzsikál): És innentől a motor A-Z-ig egyenletesen gyorsult végre 125-öt simán tudta! | |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 22:38 | Válasz | #131 |
Csak nekem ezt a 110-et hamar eléri,azért gondolom,hogy nem a delej fogy el,hanem az átétel... bár csalóka,mert ha behajolok (nincs plexi),akkor még feljebb tud menni a sebesség...a szembe jövők meg asziszik,a Hungaroringen érzem magam... Mondjuk a multkor amikor néztem,sztenderen kimegy a szij a tárcsán teljesen,de ugye ezt a végsebesség elérése közben lenne jó látni,terhelés közben,az meg nem kivitelezhető | |
2010. júl. 06. 22:33 | Válasz | #130 | |||
Az enyém is "csak" 120-at megy, két személlyel meg 110-et. De azzal kimegy a világból... Azt hiszem a 110 kilóm nem javít a teljesítményen...
| |||
| |||
© ansa | 2010. júl. 06. 22:32 | Válasz | #129 |
Jaja,lekapom sztem csütörtökön.
| |
© ansa | 2010. júl. 06. 22:32 | Válasz | #128 |
egyébként a tárcsámot a legtetejétől vissza 2mm-re vanegy kis vállasodás-fényesedés...lehet annyi már elég is neki...mert fénykorában kiment 130-ig És az is fura,hogy mikor nyektetem,akkor eléri 110et,és igy be-berezonál valami,montha valami erőlködne,vagy berázna,vagy nem tudom...lehet,pont az a barázda...veszekszik a szíjjal.. |
2010. júl. 06. 22:31 | Válasz | #127 | |||
Igen, az enyémet is Ők csinálták. Ha valami változik, nem soká tart. Azt mindenesetre meglátod hogy felfekszenek-e a pofák tökéletesen. Egy kontrol nem hátrány!
| |||
| |||
© ansa | 2010. júl. 06. 22:29 | Válasz | #126 |
ok.,vagyok,köszi
|
2010. júl. 06. 22:29 | Válasz | #125 | |||
Ansa! ha még vagy ...2 perc és teszek fel neked érdekes képet! Ami az én paripámon volt!!! | |||
|
2010. júl. 06. 22:28 | Válasz | #124 | |||
Most már csak az a kérdés, ami az elején volt,miért nem megy gyorsabban mikor másé meg gyönyörű számokat produkál?????
| |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 22:27 | Válasz | #123 |
Igen,valószinű..de ha visszaengedem a gázt mondjuk nyélről 3/4-re,akkor mér megy még kb.+ 5km-ert,Az meg már valami karbi probléma lehet?
| |
2010. júl. 06. 22:24 | Válasz | #122 | |||
Ansa! tudod a tárcsák ha nem egyenletesen vannak kopva...vagyis a végén a ferde sík egy szinte egyenes )függőleges vonalban) kopott...ott nincs az a szíj ami felmászik.... És mivel a variátornál a szíjat nem tudja feltolni ..ezért a hátsó tárcsáknál nem tudja legyőzni a kontrasztrugó erejét a szíj...vagyis a mérete miatt nem tud teljesen az aljára bemenni.. Ezért nincs meg a végsebesség! | |||
|
2010. júl. 06. 22:18 | Válasz | #121 | |||
Az Új szíj az alapjárati (kezdő kuplung fordulatát változtatja! Egyszerűen más a karakterisztikája az alap indulási tényezőknek... a régi szíj máshol adja át az áttételt...és induláskor mikor fog a kuplung magasabb a fordulatszám (a nyomaték) és abban a tartományban egyenletes a paripa. Szerintem! | |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 22:16 | Válasz | #120 |
De az a csiszolás meddig érvényesül?Gondolom az első gázadásnál megint üveges lesz..Nem hinném hogy rossz minőségü a ferrodol,tudod,még Te ajánlottad a zt a céget,eléggé profiknak tüntek,egyből vágták a témát... De azért kiváncsiságból lehet lekapom a harangot,megnézem,mi ujság van. | |
© ansa | 2010. júl. 06. 22:11 | Válasz | #119 |
Na,lehet,én se irtam le mindent egyértelmüen! Szóval,az eset rövid leírása: Meggeneráloztam a blokkot,a variátorhoz nem nyultam,mert a szij 21mm-es volt,a görgök szinte kopásmentesek,csak a müanyag csuszkáim koptak ki lukasra,de azt meg várom,hogy jöjjön Keewayéknek. A kuplunk teljesen fel lett ujitva,ferrodolozás,harangszabályzás,+hozzászobályozva a pofák.De a motor bejáratás után is csak 110-et ment végre,ugyanugy mint generál előtt,igaz,azt fél gázon is tudja,induás tökéletes volt,ha odahuztam nagyon megindult,és 0-ról 90-ig végig huzott egyenletesen,intenziven..de csak 110-et ment kb. gondoltam egy nagyot,vettem egy 5000ft-os 23mm-es uj Athena szijat,hogy majd azzal megváltodzik a áttétel,mert szélesebb lesz,és hosszabb lesz az áttétel,és megjön majd a motor végsebessége.. Igenám,de a motor nem lett végre gyorsabb,csak kb. 5 km/h-val,azt is inkább akkor teszi,he visszaengedem a gázt,viszont a gyordulási karakterisztikája megváltozott.0-ról 50-ig jól huz,majd 50nél teljsen "felvált",és ezért50-60-ig egy picit alábbhagy a gyorsulás,feltételezem,mert az alacsony fordulatnál kisebb a nyomaték..aztán 60-65-tól meg megint jó,mert emelkedik a fordulat ugye...Mig a régi szijjal kb.60-65nél váltott fel,tehát magasabb fordulaton is,és ott már kellő nyomaték volt mindig,ezért nem volt ilyen "holt " sebességtartomány.A kuplungot leeht hogy beképzelem,mert sztem az lehet,hogy mivel szélesebb a szij,eleve gyorsabban forgatja a motor a kuplungpofákat,és amit Talicskás is mond,hogy alacsonyabb fordulaton indul a gép,és ot vanegy kis holt tartomány,ahol még nincs szintén nyomaték,azért érzem lágyabbnak,latymatagabbnak...szóval nem olyan egetverő jelenségek ezek,inkább meglepő volt,de most majd megpróbálom más görgőkkel is,a biztonság kedvéért...nagy baj nem érhet,max megy vissza a régi szij... Végülis a 110 se kevés,csak néha jó lenne egy kis sebességtartalék. |
2010. júl. 06. 21:57 | Válasz | #118 | |||
Nehogy túl keveset szedj le! Bizonyos hézagnak lennie KELL!
| |||
| |||
2010. júl. 06. 21:14 | Válasz | #117 | |||
Holnap én is okosabb leszek. Feltöltöm olajjal a hajtóművet és teszt! Viszont amint már a 250-ben leírtam a 4mm-es ferrodóval nem is tudtam összerakni a kuplungot. Most lereszeltem, csiszoltam annyit, hogy kényelmesen szorulás mentesen fel tudtam tenni, de a hézag szerintem nálam is a minimum-minimuma. Holnap, majd, ha kipróbálom, akkor majd kiderül, hogy hogy indul, mert most aztán nincs nagy, szinte semmi mozgási lehetősége a kuplungpofáknak. De sebaj, a sebességet úgy is a szíjáttétel okozza, meg a fordulat! | |||
| |||
2010. júl. 06. 21:04 | Válasz | #116 | |||
Én ugy olvastam hogy a régi szíjjal nem volt gond csak a végsebesség az ujjal meg rángat és nem változott a vége.
| |||
|
2010. júl. 06. 20:57 | Válasz | #115 | |||
Attis az új szíjat írta nem...?
| |||
| |||
2010. júl. 06. 20:55 | Válasz | #114 | |||
| |||
2010. júl. 06. 20:52 | Válasz | #113 | |||
meglátjuk... Több dolgok vannak földön s égen... | |||
| |||
2010. júl. 06. 20:49 | Válasz | #112 | |||
Igazad van ,csak azt nem értem hogy a kopott szijjal miért fog a kuplung??
| |||
| |||
2010. júl. 06. 20:46 | Válasz | #111 | |||
Csak lépésről lépésre. Amit Attis írt szerintem lehet az ok, de én is jártam már úgy ahogy leírtam. Több ismeretlenes a dolog és látod, van hogy ugyan az a jelenség több hibalehetőségtől jön elő. neked is van egy variánsod, kíváncsi vagyok mi derül ki a dologból. Tamás majd megmondja a frankót, csak ehhez az kell, hogy lépésről lépésre nézze át a hajtóművet. megér egy misét! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. júl. 06. 20:44 | Válasz | #110 | ||
3 éve járok Athena szíjjal, eddig minden szezon előtt cseréltem és nincs vele semmi gond. Tavaly felszabályoztattam a tárcsákat, kapott új görgőket, meg újra szíjat. Autópályán néztem, ment 130-at. Persze nem rögtön, hanem 4-5 percnyi nyélgáz után. Előtte a vége 110 volt. Ha a hajtáslánc okés, akkor simán kell vinni-e a 120-125-öt.
| |||
|
2010. júl. 06. 20:41 | Válasz | #109 | |||
Én is jártam igy mert egyszerüen nem a gyári méret volt a szij amit adtak,és vissza kellet raknom a régit amig nem vettem bele gyárit.Itt leginkább hosszúságbeli különbségek vannak ezért kapkod rángat Ha nem húz akkor megkönnyebbül és felpörög ekkor jobban nyit és ujra fog.Én erre godolok.
| |||
| |||
2010. júl. 06. 20:38 | Válasz | #108 | |||
Annyit tegyél már meg, hogy vedd le a kuplung harangot és csiszold meg a három pofát hogy érdes legyel. Tedd vissza a harangot, és csinálj egy indulási próbát. Ha Attiséknak igazuk van, ugyan úgy fog viselkedni a gép. Ha megugrik, a ferrodol anyaga nem a mnegfelelő.
| |||
|
2010. júl. 06. 20:34 | Válasz | #107 | |||
Szerintem ha a kopott a szijat újra cserélem és minden gyári benne akkor miért kéne rosszabbnak leni és kicserélni a rugokat.Mivel ahogy kopik a szij azért nem kell másik rugot bele tenni. Talán? | |||
| |||
© ansa | 2010. júl. 06. 19:30 | Válasz | #106 |
Igen,én is erre spekuláltam,hogy hosszabb lesz az áttétel a 2mm-rel vastagabb szijjal.De sajna nem megy többbet végre,mert valszeg a tárcsáim kicsit barázdásak fenn,és nem megy ki a maxra.... Biztos ez van,amit mondasz,hogy hozzá kell hangolni a görgöket is.Na majd a héten megbontom.... |
2010. júl. 06. 17:08 | Válasz | #105 | |||
ja és azért annyira nem rosz az Athena szíj....hogy az alapokat ne tudná... | |||
|
2010. júl. 06. 17:05 | Válasz | #104 | |||
egyszerüen azért változik meg az új szíjal... mert az új szélesebb szíj a hátsó tárcsán jobban felmegy a szélére...majd a szíj adott hosza miatt az első tárcsánál pedig a legaljára megy.... vagyis az új szíjal azért szokott már eleve többet forogni a kuplunk...mert más az áttétl.... es mivel gyorsabban forog alapban a röpsúlyos kuplunk...ezért a leg kisebb gázadásra már valószínű be is tapadnak a pofák.... de mind ez nem is baj...csak az adott dolgokat kell összehangolni a paripán!!! | |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 16:35 | Válasz | #103 |
Egyszerüen más az anyaga szerintem az Athena szijnak,mint a gyárinak.Nem véletlen az a 4szeres árkülönbözet...Aztán ki tudja...
|
© ansa | 2010. júl. 06. 16:34 | Válasz | #102 |
A hézag azt hiszem 0.8 tized volt oldalanként.Én értek mindent,amit mondtok,csak akkor mért van az,hogy a régi szijjal minden jó volt???Szijcsere után mért lesz gyenge a 3 db kuplungrugó,meg mért nehezednek el a görgők???!!!!
|
2010. júl. 06. 16:25 | Válasz | #101 | |||
Ansa! a szíjnak semmi baja... a kopott betéttel azért volt pörgös a motorod...mert nagy volt a hézag a harang es a ferodol között... figyu lehet kapni garniturába 3 x 3db kuplung rugót...feher,sárga, piros.... ezek a rugók különbözo erejüek.... a jelenlegi kis hézagodat vagy a fehér, vagy a sárga rugóval tudod kompenzálni.... és ha majd késöbb annyit kopott már a pofák, hogy emelkedik a fordulatszám nagysága az indulásnál....akkor vissza kell rakni a gyári rugókat....mert akor már a gyengébb rugóval kell az emelkedő fordulatszámot orvosolni... és ha megint a gyenge rugónál ismét a pörgős indulás lesz a jellemző...akkor ismét ferodolozni kell a pofákat... | |||
|
© baranyai.imre | 2010. júl. 06. 15:08 | Válasz | #100 |
Talicskással egyet értek. Mennyi hézagot hagytatok oldalanként a pofa és a harang között? | |
© ansa | 2010. júl. 06. 14:20 | Válasz | #99 |
Köszi,viszont! Az az igazság,hogy generál előtt elég magas fordulaton indult meg a gép a nagy kuplunghézag miatt,most kimondottan tetszik,hogy viszonylag hamar elindul.Nem is azzal van gondom,hanem ezzel a fránya szijjal.De mindegy,a héten még kisérletezek vele egy kicsit,és utána feladom,jön a kedvenc autószerelői kinyilvánítás:EZ ILYEN | |
2010. júl. 06. 13:37 | Válasz | #98 | |||
vagom...ahogy leírtad...elötte is ere gondoltam! Pedig szerintem kicsi a hézag a kuplungodnál... kicsit úgy képzelem el, hogy pl. szgk.-val kettesben indulsz el... vagyis nincs meg a kellő fordulatszám (nyomaték)az indulasodhoz....mert koran kapcsol a kuplungod.... majd jó sokára ha kicsit kopik a ferodolod....az indulasod jobb lesz... amúgy jó motorozast!!!! | |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 11:19 | Válasz | #97 |
Amikor ferrodolozva lett,akkor hozzá lett szabályozva a forgórész is a pofákkal együtt,ráadásul nyitott állapotban,pont a legnagyobb felfekvési felület érdekében.Az jó is lett,a kuplung jól befog,nem is rángat egyáltalán,hanem inkább az elindulás után nem egyenletes a gyorsulás.Nehéz ezt leírni,de a lényege az,hogy a szij cseréje óta nem egyenletes a gyorsulás és a fordulatszám.Tehát azt gondolom,hogy valahogy másképp tapad ez a szij,és ugyanazon sulyu görgök könnyebben kikényszeritik a szijat,azaz hamarabb "felvált".És ezért nem gyorsul sztem ugy.Amugy a kuplungrugók jók,mert régen kopott pofákkal nagyon nagy fordulaton indult,az nem tetszett,de generálozás után,uj ferrodolokkal most egyből megindul,sztem igy jobb a gép.
| |
2010. júl. 06. 10:46 | Válasz | #96 | |||
a kuplung ferodolozva lett??? csak azért, mert az egyenletlen indulást a kuplung okozhatja.... a pofákon a csiszulás után látszik a felulet, hogy milyen mértékben tapad be... valamint ha kicsi a hézag a harank es ferrodol között, akkor az alacsony fordulatnal mar elkezd fogni a kuplung...de mivel nem a nyomatékhoz rendelt fordulatszámnal dolgozik....ezért lehet doglott az alsó...indulo karasztikálya a motornak.... Én javaslom a kis kuplung rugokat az új hézag miatt cseréld ki pl. sárga szinüre....és az késöbb fogja elengedni a pofákat.... vagyis más fordulanál fogsz megindulni...és persze dinamikusabban... ami a lényeg..csak a gyosulást fcogod ezel szabályozni.... az a hézagoló lemez amit edmlitenek az nem gyári....az már a kopasok kompenzálására használják... új szijnál alárakják...kopott szíjnál kiveszik alóla...(tized mm beszélünk) | |||
|
© ansa | 2010. júl. 06. 09:34 | Válasz | #95 |
Én ott nem találtam hézagolót,sztem nekem az már nincs benn...gondolom ha lehuzom a kölső tárcsát,akkor ott kéne lenni valahol...nekem teljesen összeér a két tárcsa.de holnap megint megnézem ha szétszedem.
|
© passat52 | 2010. júl. 06. 09:25 | Válasz | #94 | ||
A variátornál a két tárcsa között van egy hézagoló! Ha azt kiveszed talán megoldást jelent!
| |||
| |||
© ansa | 2010. júl. 06. 09:24 | Válasz | #93 |
Igazából csak a szíj uj,a görgők nem voltak kopottak,eddig minden jó volt,csak a végsebesség növelése érdekében cseréltem le a szíjat.Ezért is lepődtem meg,hogy egy szimpla szijcserével ennyit változik a viselkedése...ráadásul negatív irányban.. A kontrasztrugó sztem jó lehet,mert a régi szijjal 0-ról végig szép egyenletesen huzott,nem bőgette túl a motort,de mindig emelt annyit a fordulaton,hogy legyen nyomaték,szóval azzal jó volt.... Mindegy,holnap megjönnek a Keeway-es 120ft-os görgők,még azokkal megpróbálom,mi változik,és ha nem jó,megy vissza a régi szij,régi görgő,az uj szij meg megy tartalékba... | |
© ansa | 2010. júl. 06. 09:19 | Válasz | #92 |
Nem lehet hosszabb a szíj,mert ugyanaz a méret van ráírva,mint a gyári Mitsuboshira...ráadásul a gyári már nyulhatott,az uj meg nem...
| |
© Zsolt | 2010. júl. 05. 17:54 | Válasz | #91 | ||
Ha a szíj új, a görgők is, kuplung OK, valamint a kúpfelületek is szép egyenletesek, nos akkor már csak egy dolog maradt: kontrasztrúgó.
| |||
|
2010. júl. 05. 16:53 | Válasz | #90 | |||
Hosszabb a szij!!!
| |||
|
© ansa | 2010. júl. 05. 16:45 | Válasz | #89 |
uj a ferrodol.frissen szabályozva a harang,nincs benn 1500 km.Ez csak a szijcsere óta van! Előtte tökéletesen indult,huzott,szép egyenletes volt.... | |
© SPOJLERES | 2010. júl. 05. 15:11 | Válasz | #88 |
Ha indulásnál nem huz, akkor a kuplung lehet nem fog, csiszold+ a pofákat és a harangot is Hátha | |
© ansa | 2010. júl. 05. 14:44 | Válasz | #87 |
Valamint továbbra is fennáll,hogy az uj Athena szíjammal nem frankó a gép,aszittem,ez is olyan,hogy "be kell kopni",de 200km alatt már bekophatott volna..egyszerűen nem huz egyenletesen,sőt,indulásnál se olyan hirtelen tapadós,mint a régi..olyan,mintha megcsúszna néha,viszont egy tartományban meg hamar kiszalad a szij,és nincs nyomaték...egyszerüen nem egyenletes vele a gép.Ja,és végre se lett jobb,max 5 km/h-val...
|
© ansa | 2010. júl. 05. 14:42 | Válasz | #86 |
Üdv! Nekem meg ha meleg van kinn,ilyen 25-30 fok,akkor ha leállitom a vasat,utána van neki benzin szaga,valahol kipárologhat...és mizony másnap már nem indul el,sokat kell köszöürülni,mire elkapja...ez normál időjárásnál 2nap után következik be,de ebben a hőpségben már másnap eltünik a benya...Nem tudom mi lehet,arra gondolok,hogy az úszóból eltünik a benya,és azért nem indul...de hol párolog ki?Az uszóháztömítés uj,meg a nagymembrán is,a gyorsítómembránt néztem nemrég,ki nem spriccelt... |
© SPOILERES | 2010. júl. 05. 13:47 | Válasz | #85 |
jol van, na nekem van a polcon szélvédő ragasztó ha eljössz megragasztom :) a magas alapjárat meg nekem is volt hidegen nem de melegen igen és forgott kicsit a kerék oké akkor a következő a rugócsere nem nagy dolog és csak pár ezer be kerül meg kicsi meló hajrá | |
© jasa | 2010. júl. 05. 12:58 | Válasz | #84 | ||
"de ha forog a hátsó kerék nem magas az alapjárat " ezt nem értem ha pl. rosszul, túl nagyra van beállítva az alapjárat, éppen akkor lehet a kerékforgás. De nálam az alapjárat jó, ezért gyanakszok a rugóra. - köszi akkor leveszek a polcról egy "szélvédőragasztót" ....honnan, milyet ? | |||
|
© SPOILERES | 2010. júl. 05. 12:48 | Válasz | #83 |
sztem tök eccerű vágj neki nyugodtan de jó ha van egy satu is meg pár szerszám de ha forog a hátsó kerék nem magas az alapjárat én szélvédő ragasztóval ragasztottam meg a szivocsonk gumi részét és azóta is jó csak jol lekell mosni előtte | |
© jasa | 2010. júl. 05. 12:43 | Válasz | #82 | ||
- sajnos múlt péntek óta elment az alapjáratom. A szívócsonk és karbi közti gumiközdarab megrepedt, fals levegőt szív. Próbáltam ragasztani, de eddig nem vált be, valszeg csere lesz - (amíg volt alapjáratom) sztenderre állítva, meleg motornál is forgott a hátsó kerék (kb. 3-4 sec alatt 1 fordulat) Egyre inkább jelentkezik. Görgők , szíj rendben, nemrégen ellenőriztem. A kuplung visszahúzó rugó lehet a ludas ? Mennyire bonyolult a cseréje ? | |||
|
© SPOILERES | 2010. jún. 30. 13:08 | Válasz | #81 |
EZT akartad inkább belinkelni nem illetve ezen van a szabadonfutó két hézagolo alátétje
| |
2010. jún. 30. 12:42 | Válasz | #80 | |||
Itt mindent megtalálsz az utolsó csavarig,alátétig az összes évjáratú 125-400-as majáig.Easy Parts
| |||
| |||
© arpo5 | 2010. jún. 30. 12:00 | Válasz | #79 |
Sziasztok vki tudna nekem egy részletes képet vagy leirást adni hogy a blokk bal oldala hogyan áll össze 150 es majestyn Tehát a variátort egészen a szabadonfutóig. Úgy érzem az enyém hiányos és szeretném visszapotolni. Nekem egy hézagolo van össz vissz illetve a szabadonfutó és a mögötte lévő fogaskerék között volt vmi műanyag ami elkopott arról is ha van infó hogy mi is az szivesen fogadom.
|
2009. nov. 21. 20:54 | Válasz | #78 | |||
Ezek meg idehaza: Jánoshalma: 6440 Kápolna utca 75. Tel.: 77/402-539 Mobilszám: 30/9643-532 Lakihegy Motorbontó: 2310 Lakihegy, Rádió u 51/ b Tel: 06/24/475-383 Motorkerékpárbontó Majosháza: Tel: 06-24-486129 REAL- MOTORCENTRUM: Celldömölk, Akác utca 44. Mobil: 06 70 / 334 88 79 Habi és Habi Motorkerékpárbontó: Bp., Védgát u.43. Tel: (06-1) 425-7426 Moto Parts motorbontó: 5600 Békéscsaba, Bartók Béla u. 66. Tel: 30/943-1360 Polgárdi Motorbontó: 8154Balatoni u. 17. Tel: 20/945-0610 Motorbontó: 1142 Bp., Tengerszem u. 15. Tel: 20/976-0763 Twin Motor motorbontó: 7122 Kakasd, Ifjúság útja 538. Tel: 74/431-269 JAPÁN MOTORBONTÓ: Bp, XX. Ker. Jókai Mór u.45. Tel: 06 20 425 63 33 06 20 923 80 57 Tarjáni Motorbontó: Tel: 34/572-032 Vértestolna Motorbontó: 1211 Budapest Védgát u.43. Tel: 20/910-4524 Alsónémedi motorbontó: Tel: 0620-317-1262 Burmi Motor, használt alkatrész raktára: Tel: 30/ 9510644 Remélem, hogy tudtam valamiben segíteni. Nekem XV400 volt hajdanában, de igen hálás és kezes jószág volt. Mészi | |||
| |||
2009. nov. 21. 20:49 | Válasz | #77 | |||
www.ebay.de Az önindító/ANLASSER/ a következő típusokra jó. YAMAHA XV700, XV750, XV1000, XV1100 & TR1 Mészi | |||
| |||
|
|
|