![]() |
|
|
|
2010. szept. 03. 16:45 | Válasz | #2332 | |||
![]() | |||
Higgyétek, el, a harang is tud ám deformálódni! Bármilyen simának is néz ki, 1-2 tized milimétert nem fogtok szemmel meglátni, ha hiszitek, ha nem. De a gép megérzi.
| |||
|
2010. szept. 03. 15:22 | Válasz | #2331 | |||
![]() | |||
Lassan odaérek és ebben Te adtad meg az igazi indító lökést, hogy kuplung le! Amióta új a kuplungom, azóta alapjáraton is viszi a motort. Olyan kicsi a hézag, szinte nincs is. Hamarosan szétveszem és remélhetően Fecó barátunk kis-esztergályába valahogy be tudjuk fogni és megigazítjuk a ferrodókat. | |||
| |||
2010. szept. 03. 15:20 | Válasz | #2330 | |||
![]() | |||
Nem kívánok okoskodni, de szerintem az olajak és a viszkozitásuk váltogatása nem minden esetben megoldás. Attól függ, hogy mekkora az adott helyen a kopást. Mechanikai kopásokat szerintem semmilyen olaj és semmilyen adalék nem fog helyre hozni. Csak a küszörülés és a csere. Természetesen szerintem! De való igaz amit írtál! Szét kell venni és belenézni! | |||
| |||
© ansa | 2010. szept. 03. 14:24 | Válasz | #2329 |
![]() | |
Üdv mindenkinek! Nos,kicseréltem az olajat fullszintetikusról félszintetikusra,és sajnos ugyanugy megvan a kotyogó hang.Tehét nem olajtól van..... Érdekes,mert inditás után fél perccel kezdődik,és ha nagyon üzemmeleg,akkor csendesedik valamelyest.Valami csavarlazulásra gondolok,vagy valami fogaskerék kotyogás-hézagolásra.Valszínű,le kell vennem a deknit,és szétnézni a jobb oldalon. | |
2010. szept. 03. 09:47 | Válasz | #2328 | |
![]() | |
Tegnap szétkaptam a gépet, és a következőkre jutottam. Behúztam a hátsó kéziféket, és elindítottam a motort, azt vizsgálva, hogy a harang mennyire vibrál be enyhe gázadásnál. Nem látszott (és kézzel fogva sem volt érezhető), hogy a kuplung szabálytalanul harapdált volna bele. Egy kicsit növelve a fordulatszámot annál inkább úgy tűnt, hogy a motor fordulatszámával összefüggésben keletkezik a remegés. Aztán szétszedtem, a ferrodol szép egyenletesen volt megkopva mindegyik pofán (sajnos a smirglizés miatt az éleken fél-1 mm lekerekítés keletkezett, de ez nem akkora gond) tehát látszólag jól fekszik fel. Aztán próbáltam mérni a harang és a pofa közti rést különböző gyufaszál bedugdosásával... hát pontosan mérni biztosan nem tudtam, de a 0,8 mm helyett a fele sem volt meg. Úgyhogy úgy döntöttem veszek még le a kopórétegből, legfeljebb 2100 Ft-ért újra csináltatom majd. És működik! A vibráció megszűnt, a gép pedig magasabb fordulaton kezd el hajtani, ezzel a gyorsulási karakterisztikája is lényegesen javult - már az elejétől rendesen húz, nem csak 20 km/h-tól. A görgőknél igazából nem azért ijedtem meg, mert olyan kopottak voltak, hanem mert olyan szabályosan voltak félrekopva. Volt egy ami nagyon, volt 3 ép, és közötte szépen megvolt az átmenet. A kuplung szabálytalansága ilyet nem okozhat, mert a változó áttétel miatt a terhelést folyamatosan változó helyeken kapná a varió, hosszú távon ugyanúgy egyformán kellene kopnia a görgőknek. A varió szép szimmetrikusan forog, nincs főtengelyferdülés, tehát az előző elméletem kizárva. Az átmenetes görgőkopásra az új elképzelésem: Mivel alapjárat közelben már fogott a kuplung, ezért volt a rángatás (pl. mint kocsit sebességben felejteni megállás közben). Ilyen alacsony fordulatszámon nagy a nyomatékkülönbség a dugattyú munka és sűrítő fázisa között, tehát a főtengely vibráló gyorsuló és lassuló mozgást végez, húz majd lazít. A görgők ki-be rezgést végeznek, és húzáskor mindig azok a görgők kapják a nagyobb terhelést, amelyek a vario szíjjal átellenes oldalán találhatóak (a szíj szét feszíti a tárcsákat, a szemben lévő görgők és a tengely támasztanak). A varió fixen van a főtengelyen, tehát ezek a görgők, szegények, mindig ugyanazok. |
2010. szept. 01. 15:20 | Válasz | #2327 | |||
![]() | |||
Imádom a filléres ötleteket!!
| |||
| |||
2010. szept. 01. 15:14 | Válasz | #2326 | |||
![]() | |||
A KRESZ nem tiltja motorkerékpárra a ködlámpát, csak nem szabad reflektorral együtt használni. Hogy miért nem, azt még a szakemberek sem tudták elmondani. Én az erdélyi túrán úgy oldottam meg a hátul kiszélesedett motor világítását, hogy feltettem az oldaltáskákra két db kerékpár lámpát. Tökéletes volt és remekül látható, az olcsóságáról nem is beszélve. | |||
|
2010. szept. 01. 15:12 | Válasz | #2325 | |||
![]() | |||
A folytatásban meg a kuplungot is igazítsd hozzá a haranghoz. Menete a következő: - Megméred, mekkora lett a felszabályozottt kuplungharang. - Megméred, hogy ha elkezded egy csavarhúzóval nyitni a három pofa egyikét, mennyire kell kiemelni a végét ahhoz, hogy az eleje, a legkisebb sugárban nyíló része is tökéletesen belefeküdjön a harangba elől is és hátul is. Úgy nyisd, hogy alaphelyzetben, mikor a kuplung nem fog, minimum 0,8 mm hézag legyen a harang és a ferrodol között. - Alá kell pakolni valami erre a célra kitalált hézagolót (alátét vagy amit találtok) a pofának és feltenni az eszterga gépre, itt pedig felszabályozni. Ebben az esetben nem kell reszelgetni, csiszolgatni és a három pofa tutira bele fog feküdni a kuplungharangba. A remegés, vibráció oka az lehet, hogy nem egyszerre és nem azomos felületen fekszenek fel, illetve a harang sem kör alakú már. A variátorod görgőinek kopása ebbe a remegésbe nem szól bele. Azt akkor érezheted, ha el kell tolnia tárcsát és egy kissé darabosan fog neki sikerülni. De ezek a görgők (ámbár már nem jók) de közelébe sincsennek egyik másik erősen igénybevett darabnak. Mindenesetre tegyél bele újakat. | |||
| |||
2010. szept. 01. 07:14 | Válasz | #2324 | |||
![]() | |||
Kiegészítő (első "köd")lámpán én is gondolkoztam. De láthatóság szempontjából(szemből) először a tompítottat dupláznám. Tyti motorja remek példa erre. Ő át kötötte a tompítottat és van kiegészítő lámpája is! Törvényileg rendben van-e nem tudom! De ha a goldwingnek lehet. Az oldalsó láthatóságra mást találtam ki! EZT Hogy miért jó nekem?! Mert a motorom alapvetően kétszínű: aranysárga (okker) és fekete. Az aranysárga nincs ebben az árnyalatban a piros, a fehér (esetenként szürke) jelentősen elüt az összképtől, de a fekete... ...képek hamarosan. | |||
| |||
2010. aug. 31. 21:16 | Válasz | #2323 | |||
![]() | |||
Szabályoztasd fel a kuplung harangot... Amíg ez meg nincs, semmi mást ne csinálj! | |||
| |||
© satyapapa | 2010. aug. 31. 20:57 | Válasz | #2322 | ||
![]() | |||
A rázkodásos indulás egyik hibája lehet a kutyacsont szilent szakadása.Jobb oldal lengökar felett .2szilent egy rövid fémrúd végein.Illetve ha a rögzitö csavar kirázkodott akkor is rángathat.
| |||
|
2010. aug. 31. 20:53 | Válasz | #2321 | |
![]() | |
A fizikáját végiggondolva... ha a varió nem centrikusan helyezkedne el, hanem valamerre eltolva a tengelytől, akkor az eltolás irányában lévő röpsúlyokra nagyobb centrifugális erő hatna, mint a kisebb íven forgókra. Emiatt a terhelés azokra esne, alacsony fordulatszámon még a két tárcsa kismértékű elbillenését is okozhatja, ami rángatáshoz vezetne, mert a szíj egy ovális pályán futna... Ajaj, ez nagyon rosszul hangzik, azt hiszem az esővel dacolva minél előbb szétkapom :( |
2010. aug. 31. 20:45 | Válasz | #2320 | |
![]() | |
Essóess. Az történt, hogy kezdett nagyon rázni a gép induláskor, gondoltam ideje cserélni a görgőket, úgyis volt tartalék szett. Én hülye csak úgy kiborítottam a varióból, és azt tapasztaltam, hogy három görgő teljesen ép, szép kör alakú, a többi 5 viszont: ilyen és oldalnézetben ilyen módon koptak meg! Sajnos a görgők sorrendjét csak tippelem, hogy ez lehetett. Beleraktam az új görgőszettet, és ugyanúgy rázósan indul a menet! Amint lesz időm szétszedem megint és tesztelgetem, de hátha találkoztatok már ilyennel... Egyéb infók: a varió a nyomólap kivételével és a szíj tök új, nincs benne 10 eKm. Az előző szezonban remekül működött. Tavasszal viszont hozzányúltam a kuplunghoz! Egyrészt beraktam a Malossi varióhoz adott erősebb kontrasztrugót, másrészt ferrodoloztattam a röpsúlyokat. Na ezzel lehet gond, mert a gyári értéket kértem, de azt nem a röpsúly szintjétől kell számítani, hanem van egy kis mélyedés a ferrodolnak, annak az aljától! (fontos infó ferrodoloztatáshoz :) Kétórás melóval smirgliztem be, hogy felmenjen a harang, és a mai napig nagyon alacsony fordulatszámon kezd fogni. Alapjáraton nem hajt, de gyakorlatilag csak meg kell simítani a gázt, és zár. Szóval: erősebb kontrasztrugó vagy alacsony fordulaton záró kuplung okozhat ilyet? |
© butser | 2010. aug. 31. 20:36 | Válasz | #2319 |
![]() | |
Köszi az infót. Lenne még egy kérdésem, plusz lámpa, (első, hátsó oldalsó (hogy lássanak)) felszerelése törvényileg engedélyezett? | |
2010. aug. 26. 07:29 | Válasz | #2318 | |||
![]() | |||
Rádiós dolgok: #164 hozzászólás
| |||
| |||
2010. aug. 25. 19:03 | Válasz | #2317 | |||
![]() | |||
O.k.!
| |||
|
© hurican68 | 2010. aug. 25. 16:34 | Válasz | #2316 |
![]() | |
Előre is nagyon köszönöm a segitségedet!üdv:Oli
|
© hurican68 | 2010. aug. 25. 16:33 | Válasz | #2315 |
![]() | |
Gelilackó!Szia.Egyenlőre nincs még meg az ékszij.De ahogy J.Bélától megérkezik,azonnal visitok.A számom:0620-233-3823
|
2010. aug. 25. 05:54 | Válasz | #2314 | |||
![]() | |||
ok! privátban irj egy címet meg teloszámot majd.
| |||
|
© hurican68 | 2010. aug. 24. 21:44 | Válasz | #2313 |
![]() | |
Szia Gelilaci!Nagyon köszönöm Neked a felajánlást.Örülnék ha eljönnél és tudnál segiteni.Sajnos itt nálam nagyon rosszak a körülmények a szereléshez.Megrendeltem J.Bélától az ékszijat.Holnap rakja fel postára.Ha minden jól megy akkor holnap után itt lesz nálam.
| |
2010. aug. 24. 20:26 | Válasz | #2312 | |||
![]() | |||
Huricane! Szíj csere kb 35-40 perc próbával együtt , mivel a motorod jelenleg járásképtelen ezért ha gondolod egyik nap meló után elugrok hozzád és megejthetjük a cserét viszek célszerszámot stb stb .... | |||
|
2010. aug. 24. 09:29 | Válasz | #2311 | |||
![]() | |||
Szóval a görgők. A túrabeszámolóból kihagytam, mert, ez minősül műszaki hibának mert hazajöttünk simán, de éreztem hogy valami nincs rendben. Be-be remegett a motor és nem is úgy, nem olyan simán csúszott a varió ahogy kellett volna. A kifaragott textilbakelit görgők a megtett 1000 km alatt pontosan 0,2 mm-t koptak, egységesen. Egyik sem kocka, de kisebb az átmérőjük. Mindemellett, a túlméretezés túl jól sikerült, ment a gép mint állat, a rengeteg motyóval kipörgött 120-ig laposon, de a szíj bizony megette a varióház olyan pontjait, ahol a tartócsavarok miatt kidudorodik az aluház. Vagyis görgök ki, régiek vissza és feltettem az Athena szíjat, mert ebben ami benne volt inkább nem bíznék már meg, hiba Mitsuboshi... Vésztartaléknak még jó lesz, de rendszeres használatra már sajnos nem. A tapasztalataim nem kedvezőek, lehet hogy tovább kellett volna olajban forgatni a görgőket, vagy mit tudom én, de ez a 2 tizedes kopás nem az igazi ekkora távon. Én veszek egy jó variót és nem variálok tovább. A nyomlapom is ki van, nem érdemes tákolgatni. Majd Miska küld egyet és kész. | |||
|
© Forrest | 2010. aug. 23. 20:59 | Válasz | #2310 |
![]() | |
Jaja, emlékszem :-) Bár mikor személyesen találkoztunk, Te is mondtad, hogy lehet a kipufogó is. No, lényeg, hogy megvan. Köszi Neked is!
| |
2010. aug. 23. 20:49 | Válasz | #2309 | |||
![]() | |||
Forrest ügyes vagy:) De írtam Én is hogy valószínű a hátsó féknél lesz a bibi:) Tamás! ha meg van a hiba akkor referálj majd a sebességcsökkneésed okáról lécci. | |||
|
© Forrest | 2010. aug. 23. 19:38 | Válasz | #2308 |
![]() | |
Tadammmmm! Feladat letudva; megvan a zörgés oka, valamint orvosolva is lett. Hála Tyti tapasztalatának, megfogadtam a tanácsát. Hátsó fék zörgött. Kipufogó le (úgyis vissza kellett rakjam a sajátom), féknyereg kilazítva, fékadapter le. Féknyerget már kézben lehúztam, betétek ki. Van két kis réz okosság a betétek két oldalán (mármint fent és lent). Ezek alakzárós rugalmas cuccok. Van két kis füle, ami keresztbe feszül be, van kettő merőlegesen arra, ami a féknyeregre fog rá. Ezeket a fülecskéket mind kijjebb és beljebb feszítettem, így megszűnt az az alapból való 2-3 mm-es mozgás (ami már akkor egyértelmű volt, hogy adhatja ki a hangot). Fék össze, fel, kipuff fel. Hát a kipufogó még mindig hangosabb, mint az én ízlésemnek megfelelő, de az a kész-röhej-gagyi-zörgés legalább megszűnt. Nos, ennyivel is okosabb lettem. |
2010. aug. 23. 16:52 | Válasz | #2307 | |||
![]() | |||
ja....
| |||
| |||
© Forrest | 2010. aug. 23. 15:51 | Válasz | #2306 |
![]() | |
Hát, mindenesetre előrébb nem jutottam. Pontosabban talán mégis: kiderült, hogy nem a kipuff a gond. Tyti ugyan mondta, hogy az övé is zörgött, de mikor megmutattam neki az enyémet, azt mondta, ennyire nem és nem úgy. Hát majd leszen valahogy.
| |
2010. aug. 23. 13:33 | Válasz | #2305 | |||
![]() | |||
Tamás nem a kipuff a zörög:) igy nem kell szétbontani :)
| |||
|
2010. aug. 23. 12:50 | Válasz | #2304 | |||
![]() | |||
Le kell venni, hátulrók kibontani ahol nem látszik és belenézni, leheggeszteni ami zörög, vagy csak kivenni. Jó lakatos kell és kész!
| |||
| |||
2010. aug. 23. 12:46 | Válasz | #2303 | |||
![]() | |||
Akkor ha nem a kipuff akkor ez lehet hogy ugyanaz a probléma mint ami hawk40 kollégánál is volt és az pedig a hátsó fék tájékán keresendő, ha jól emléxem a féknyereg valamelyik rögzitési pontja kopik ki ezért a zörgés.Újabb tipusnál és a régi dx-nél vagyis amelyik tárcsafékes hátul azoknál elő szokott fordulni de ugye ez csak most lehetett kizárni mert most már tudjuk hogy nem a kipuff.
| |||
|
2010. aug. 23. 12:37 | Válasz | #2302 | |||
![]() | |||
Kibírta az utat, de hazafele Debrecen után már volt valami kellemetlen érzés bennem. Nem ment többet 100-nál, majd 90, 85, Mezőkövesd után már 70-75 volt. Ment volna, csak valami fura érzés volt menet közben, mintha vissza-vissza húzta volna a motort valami. Mint amikor valami szorul, akadozik. Nem tudom még mi az oka, de az biztos, lefele menet folyamatosan vitte a 110-es tempót önerőből Katával és velem + a közel 30kg csomaggal. Ráadásul a két oldaltáska nem kevés szelet fogott. Na szétbombázom még ma és megírom mit láttam bent... Olajfogysztás nulla, egy cseppet nem kellett beletölteni. 1070 km volt a 4 nap alatt megtett táv, összesen 27 órát mentek a motorok ez idő alatt. | |||
|
© Forrest | 2010. aug. 23. 12:26 | Válasz | #2301 |
![]() | |
butser: Szivartöltőt nem egy nagy dolog berakni. Én a magam részéről, baloldali kisdobozba raktam kettős függődugaljt. Azért nem fixet, mert a rázkódást a nem rögzített jobban kiküszöböli, nem dobja ki a másik felét. Villamosságissal köttettem be, a gyújtáskapcsolóra kötötte, így nem szívhatja véletlenül sem az akksit. Srácok. Kicseréltem a Tyti-től kapott kipufogót. Hát, sajnálatosan, ugyanolyan hangja van. Tyti mondta, hogy az övé is zörgött, de ez most ugyanolyan hang, mint ezelőtt. Kövérebb gáznál és gázvisszavételnél (mikor a fordulat esik vissza), zzzrrrzzzzrrr, mint mikor valami letört lemezke rezonál be. Ősszel úgyis szét lesz szedve a motor, talán erre is találunk valami megoldást, de hát sajnálom, hogy nem a kipuff, akkor legalább tudnánk az okát. |
© butser | 2010. aug. 23. 09:16 | Válasz | #2300 |
![]() | |
Sziasztok! Szivargyújtó installálása a robogóra, van erről valakinek tapasztalata? Wilkerben voltam 500 km-s garanciális szervizen, gariban kicseréltk a bordás szíjjat, mert rossz álapotban volt. Kellemesen csalódtam bennük. |
© satyapapa | 2010. aug. 21. 16:46 | Válasz | #2299 | ||
![]() | |||
Igen erre én is gondoltam.Viszont a megvizsgált görgöház,varió azt mutatta hogy alapjárat környékén a szij futásának sávjában gyakorlatilag nincs kopás,hiszen az alacsony fordulatszámnál nem is használjuk a motort,igy a szij,és a görgő ebben a járatban van a legkevesebbet.A kopások nagyrésze a 15--90km közti szijállásban (görgö)van.Vagy mégse???
| |||
|
© Szomjas | 2010. aug. 21. 16:00 | Válasz | #2298 | ||
![]() | |||
Nagyjából ugyanott tartja a szíjat ahol az új warió,az új görgőwel,mert a nagyobb görgőt a kopott warióba érdemes csak berakni. Így a legkönnyebb a warió kopását ellensúlyozni.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. aug. 21. 14:17 | Válasz | #2297 | ||
![]() | |||
Nekem a nagyobb görgövel az a kérdésem,hogy a nagyobb átmérö miatt eleve már magasabban tarja a szijat hiszen alapban is már nyomja a nyomolapot.Igy alapban kisseb az erö az áttételben,,,,vagy tévedek????
| |||
|
2010. aug. 20. 21:30 | Válasz | #2296 | |||
![]() | |||
Uraságok! Ez a nagyobb méretű görgőcsere bennem is elindította a fantáziát. Azt nem kutakoltátok ki, hogy gyáriként valamelyik másik robogó nem alkalmazza ezt a méretet? Mert akkor talán nem kellene varázsolni, csak berakni, aztán GÓ! ![]() | |||
|
© baranyai.imre | 2010. aug. 20. 15:42 | Válasz | #2295 |
![]() | |
Az egyik varióm nyomólapját én is "felheftöltem" ![]() | |
2010. aug. 20. 08:25 | Válasz | #2294 | |||
![]() | |||
Köszönöm Satyapapa, megtaláltam a hurkot, nem törött le csak elgörbült, vissza hajlítom az eredeti helyzetbe és újra jó lesz. Kellemes hétvégét.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. aug. 20. 07:25 | Válasz | #2293 | ||
![]() | |||
acsaba - a vázhoz alul hozzávan hegeszteve egy "hurok" ebbe kellene beakasztani a rugókat,1-vastag,1-vékony rugó. Sajna az enyém is levolt törve ugy kellet felhegesztenem.Nem nagy dolog megcsinálni,de nagyon fontos a hurok ive és hossza . IV-Hegesztésnél le kell venni az akkusarut mert kinyirhatja a hegesztöáram. | |||
|
2010. aug. 19. 22:01 | Válasz | #2292 | |||
![]() | |||
Helló mindenkinek, ma munkából hazajövet érdekes dolog történt a motorommal: menet közben egyszer csak kiakadt a középállványt tartó rugó. Azonnal megálltam és szerencsére megtaláltam a rugót, vissza tenni viszont nem tudtam, a középállványon megtaláltam a pöcköt amibe be lehet akasztani a rugó füles felét, de a másik oldalon, ahova a kampós fele megy, azt nem találtam meg. Megköszönném ha valaki el tudná magyarázni, hogy hová akasszam a rugót, vagy esetleg egy képet tudna róla mutatni.
| |||
|
2010. aug. 18. 21:36 | Válasz | #2291 | |||
![]() | |||
Igen, ZSolt megírta a frankót, kopott a varióm, ezért tettem bele a nagyobb átmérőjű görgőket. Nem tolja ki a szíjat teljesen a peremig, még elmarad egy kicsi, nem tudtam megmérni. Nem volt kedvem odatartani a tolómérőt... Szerintem most hozza a gyári paramétereket, bár hozzá kell tennem, a szíj sem új. Egyébbként a kínai nyomólap nálam levizsgázott, 1'000 km után úgy csörög mint a veszedelem és szét van kopva. Visszatettem azt, amit meghefteltünk co-val és én visszareszeltem és kiderékszögeltem. Mit mondjak, ég és föld. Szóval nekem nem jött be ez a cucc... Ne aggódj Guszti, komplett felújítókészlet van becsomagolva az elektromos kulcstól kezdve az utolsó csavarig, a szíjon át. Képes vagyok hajtóművet generálozni a préri közepén! ![]() | |||
|
© satyapapa | 2010. aug. 18. 20:54 | Válasz | #2290 | ||
![]() | |||
Hát a benya prima,a Gelilackó is probálta jó a véleménye róla (azthiszem) Ez tulajdonképpen rendes benzin alapu de sport célu adalékokkal van készitve,ezáltal károsodás nélkül lehet nagyobb terheléssel használni.Nekem nagyon bejön,érezhetöen jobban gyorsul,és nagyon tiszta üzemü.Én ugyan nem használom sportosan a majámat de még igy is klasz. | |||
|
© Zsolt | 2010. aug. 18. 20:37 | Válasz | #2289 | ||
![]() | |||
Speciális benya? Saját kőolajlepárlód van? ![]() | |||
|
© satyapapa | 2010. aug. 18. 20:32 | Válasz | #2288 | ||
![]() | |||
Nos ez jó ötlet.Én most speciális benzinnel járok,érezhetöen jobban huz a gép.Valoszinü hogyha a nagyobb görgö volna a gépbe, akkor a végsebesség is könnyebben,tartósabban változna.
| |||
|
© Zsolt | 2010. aug. 18. 20:14 | Válasz | #2287 | ||
![]() | |||
Lehet, hogy a 22-es is jó bele. Tulajdonképpen a nagyobb átmérő miatt a variátor összébb zár, emiatt a szíj akár teljesen kifuthat a variátor peremig. Ebben a helyzetben leghosszabb az áttétel, a végsebesség már csak attól függ, hogy milyen erős a blokk, ill. milyen fordulatig hajlandó kipörögni. A súly nem határoz a végsebességben, hiszen kb. 5 ezres fordulattól a 12 grammos és a 14 grammos görgő is véghelyzetben van. Viszont a súly és az átmérő változtatásával változik a variátor karakterisztikája akár úgy is, ahogy Tamás írta. A módszer jó lehet kopott variátorok életciklusának a meghosszabbítására.
| |||
|
© SPOJLERES | 2010. aug. 18. 17:02 | Válasz | #2286 |
![]() | |
Zsolt! Meglehet csinálsz egy betétet és arra huzod a másik pl 22mm es görgöt és abból leszeded a sugárba azt a fél millimétert A suját meg belülről szeded ki ami többnyire sréz. Tamás azért vidd el magaddal a régi görgöket a próba utra | |
© ansa | 2010. aug. 18. 15:39 | Válasz | #2285 |
![]() | |
Üdv! De a végsebességet hogy növeli?Én azt hittem,hogy a gyorsulásba bvan szerepe,a végsebesség az elvileg adott,ha kimegy a szij teljesen nem?Max még a görgő sulya lehet perdöntő,mert ha nehezebb,akkor jobban ki tudja taszajtani a tárcsát,és igy feljebb a szijat.Vagy rosszul gondoltam eddig?Az hogy nagyobb átmérőjű,miben nyilvánul meg? | |
2010. aug. 18. 14:47 | Válasz | #2284 | |||
![]() | |||
Csinálok egy dokumentumot róla, szeretném közkinccsé tennia dolgot. Annyit várjatok még, hogy a hétvégén a tartós, ~1'000km-es úton mit produkál. Az anyaga (a külseje) textilbakelit, a belseje 14 mm-es menetes szár. Be van ragasztva fájin kétkomponensű Loctite ragasztóval (egy kedves Barátomtól kaptam) a menetes szár, majd miután kiszáradt, fúróval kisúlyoztam grammérlegen és kifőztem olajban. Így elvileg nem kell a zsír, de azért tettem alá ahogy szoktam. Juhász Bélá az érdem, az Ő szüleménye a dolog, Neki kereken 30'000 km megtétele után sem volt elkopva a görgősor. Nagyon kíváncsi vagyok rá, jelenleg 1 mm túlmérettel csináltam meg, rögtön megemelte a végsbességet 120-ra, mint tudjátok alattam 110-et ment a moci és ezt a sebességet könnyedén, rövid úton el is éri. A karakrterisztikája is más, most 40-50 között úgy meglódul, hogy csak lesek. Előljáróban ennyit, a többit majd megjelentem! | |||
|
© Zsolt | 2010. aug. 17. 23:17 | Válasz | #2283 | ||
![]() | |||
Másik görgőböl? Esztergával?
| |||
|
© SPOJLERES | 2010. aug. 17. 22:35 | Válasz | #2282 |
![]() | |
Hú mijen anyagból mert ennek nem mindegy nehogy szétkoptassa a nyomlapot vagy vmit ott Pl sréz nem jo Esetleg egy másik görgöből leszedett | |
© Zsolt | 2010. aug. 17. 22:28 | Válasz | #2281 | ||
![]() | |||
Tamás: bejött neked is a 12 gr? Én az első éven kidobtam a 14 grammosokat. Amúgy miböl lett kifaragva?
| |||
|
2010. aug. 17. 21:08 | Válasz | #2280 | |||
![]() | |||
Én csináltam bele tegnap 8 db 12,3gr-os görgőt, ezek 20mm helyett 21-esek. Ezekkel helyből megy 120-at, ha lenne ideje kipörögni szerintem tovább is jutna a km óra. De ezt a 120-at hamar eléri, nem kell hozzá 1km.
| |||
|
© Sama | 2010. aug. 17. 07:54 | Válasz | #2279 |
![]() | |
Imrus művelt ilyent. Őt faggasd ki. Nekem sajnos erre kevés volt az idő vasárnap.
| |
© ansa | 2010. aug. 16. 22:57 | Válasz | #2278 |
![]() | |
Üdv! Sajna még nem szabályoztattam fel a variot,idő hiányában,azért nincs beszámóló,sőt,azóta olajcsere óta valami szól a blokkban,de még azzal sincs fejlemény,hamarosan ha időm lesz,teszek bele másik olajat,hogy kiderüljön,attől van-e a hang.A varioban cseréltem csúszkákat,mert lukasra voltak kopva,és csattogott,de nyomólap is kell majd,meg cseréltem kontrasztrugót,picit pörgősebb vele,de a szabályzás mindenképp kell majd,mert tuti nem megy ki a szij végig,de sztem őszig igy marad,végülis most huz elég jól. Remélem a hang is kiderül honnan jön. | |
2010. aug. 16. 15:30 | Válasz | #2277 | |||
![]() | |||
Várom az infókat! Mielőtt elmentem nyaralni/több mint egy hónapja/akkor ment az eszmecsere a végsebességről és ott ragadtam le, hogy talán Ansa lesz az aki felszabályoztatja a variótárcsákat és jelzi az eredményt. Sajnos még nem jött meg a válasz. Az enyém hosszú távon elpörög 125-ig, de 105-től már kell a hosszú táv. Hajrá szervizelj! ![]() | |||
| |||
© Bajos Roland | 2010. aug. 16. 09:57 | Válasz | #2276 |
![]() | |
Hali! Ki lett cserélve a hajtás és a görgők is. Mikor az előző tulaj megvette ez számlával is igazolva van. Akkor is csak 100 volt a vége. Vettem a hétvégén egy új elektronikát csak még nem volt időm kicserélni. tájékoztatlak benneteket ha kicserélem megváltozik-e a végsebességem. |
© butser | 2010. aug. 14. 23:33 | Válasz | #2275 |
![]() | |
leszedtem a féknyerget, az nélkül nem szorul a hátsó kerék. Ami tényleg különös, hogy ha a csavarok meg vannak húzva a féknyereg és az arany szivúű rész mintha betonba lenne öntve, anyira mereven vannak. Ha nem hűztam meg a csavarokat, akkor is jó volt még a kerék forgása, de ezt menet közben nem mertem kipróbálni:)
|
© butser | 2010. aug. 14. 23:30 | Válasz | #2274 |
![]() | |
Hali! Voltam Satyapapánál egy két dolgott megmutatott, mit-hol lehet szétcsavarni :) Amit eddig sikerült: ![]() Ez a szíj milyennek mondható? a vastagsága megvan a szükséges érték. Ma mentem vele kicsit 90-100 tempót pályán, egyszercsak minden előzetes jel nélkül traktor hangja lett motornak a kövér gázt húzok. (gvartyogó hangja lett, kicsit talán erötlenebb is lett. |
2010. aug. 14. 20:17 | Válasz | #2273 | |||
![]() | |||
Üdv Mindenkinek! Szerbia is letudva, Szabadkán tuti a piac/ruha és műszaki cucc/. Érdeklődnék talán Ansától, hogy fel illetve leszabályoztatta a variátor tárcsákat és gyorsabb lett a motorja? Én most majáztam egy kicsit aztán előtte meg valamikor július közepén gurultam vele a Balcsira fürödni Fecóékkal. Aztán máris szervizzel kezdtem, mert a levegőszűrőt rögzítő kettő csavar közül az egyik kiverte a blokkból a menetet és már a Balatonról hazafelé jövet hallottam a fals/szűretlen/ levegő hangot, amit a motor beszívott. Aztán most a csavar helyét feljavítottam M8-ra és most ismét menetkész a motor.Bár szerintem majd valamikor Fecóval egyeztetek és felszabályozzuk a kuplungpofákat, mert még igencsak vastagok, mert alapjáraton is viszi a motort. Röviden, hosszan ennyi! Jövő héten falun leszek betonozok a birtokon, ezért csak be-be nézek! Addig balesetmenteset mindenkinek! ![]() | |||
|
2010. aug. 13. 23:20 | Válasz | #2272 | |||
![]() | |||
Van tiltás az elektronikában. Onnan tudom, hogy Juhász Béla elvitt tőlem egy Majesty DX250 elektronikát, mert a haverjának a motorjába kellett egy. De mivel az 12'500-ig forog(-na) ha le nem szabályozna ez az elektornika 8'500-nál. Nagyon remekül muzsikált, műszakin át is ment vele, csak pont abban a fordulatszám tartományban nem működött ahol szerették volna. Így aztán kicserélte egy olyanra ami engedte forogni. Tehát a Majesty leszabályoz 8'500-nál, ha ki tud adddig forogni. Nem nagyon találkoztam még Majestyvel a 250-es kategóriában, ami leszabályozna menet közben 8'500-nál. Más lesz ott a bibi. Ha a motor Svájcból jött volna, nem lenne rajta rendszám, mert Ők nem uniós tagok. Az elektronika a motor hasán lévő keresztmerevítőn van, egy lapos négyzet alakú műagyag doboz, kb 10x10x3cm-es méretű. Ha megy a gép, ne bántsd. Bele kell nézni a hajtási láncba, jól írták a srácok. | |||
|
© Zsolt | 2010. aug. 13. 20:20 | Válasz | #2271 | ||
![]() | |||
A majesty-k elekronikája tudomásom szerint nem 'okosítható", vagyis ha létezik korlátozás azt a megszokott eszközökkel érik el. Pl. kipufogó szűkítés.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. aug. 13. 20:17 | Válasz | #2270 | ||
![]() | |||
A gyújtás tiltást csak úgy lehet értelmezni, hogy egy adott fordulatszámnál nem kap áramot a gyertya. De akkor meg durrognia kelene, meg kihagynia a motornak. A 250-es Majesty kipörög 7800-ig, ez a vége. A motorban nics fordulatszám érzékelő elektronika, úgy hogy szerintem is ez a vonal végignézhető ugyan, de nem az lesz a hunyó. Hanem az: amit itt a fiúk írtak, vagyis a variátor/görgők/szíj kopottsága.
| |||
|
2010. aug. 13. 18:28 | Válasz | #2269 | |||
![]() | |||
Szerintem ennél a fordulatszámnál 100-110-et megy.De nem akarok vitatkozni ,nekem a 400-as forog ennyit.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. aug. 13. 17:44 | Válasz | #2268 | ||
![]() | |||
Tudomásom szerint mindegyik majesty leszabályoz 6,5 ezres fordulatnál
| |||
|
© Bajos Roland | 2010. aug. 13. 17:36 | Válasz | #2267 |
![]() | |
Akivel beszéltem YAMAHA szerelő ő azt mondta,hogy valószinü kinti a motor. PL.: Svájc ott leszabályozzák a motorokat. Vettem elektronikát csak még nem volt időm cserélni. Meg nem is tudom hol van.
|
2010. aug. 13. 17:32 | Válasz | #2266 | |||
![]() | |||
Nekem nem ilyen a mocim mint a tied,de nem tudok rólla hogy tiltás lenne benne, főleg a régebbieknél.Talán az injektorosoknál.Ha esetleg tiltana is az is inkább a kopott hajtás miatti nagyobb fordulatszám miatt lehet.
| |||
|
© Bajos Roland | 2010. aug. 13. 17:31 | Válasz | #2265 |
![]() | |
Köszönöm a tippet.
|
© satyapapa | 2010. aug. 13. 17:28 | Válasz | #2264 | ||
![]() | |||
a tiltás az egy más jellegü hibára utal.Nem a végsebességre. Az elektronikába spiller társunk majd segit,,,de ha fellhivod a Misit (szarvasi) ö is segit.Az alkatrészbázisba van a telefon száma- | |||
|
© Bajos Roland | 2010. aug. 13. 17:27 | Válasz | #2263 |
![]() | |
Ráadásúl 100-ig rettenet erő van benne.
|
© Bajos Roland | 2010. aug. 13. 17:24 | Válasz | #2262 |
![]() | |
Abbol gondolom, hogy elektronika mert a gyújtás tilt. |
© satyapapa | 2010. aug. 13. 17:05 | Válasz | #2261 | ||
![]() | |||
Ja ja az elektronika nem hunyó. Gyertya,variátor kopás,karbicsek esetleg motor-szelep kopás ill hiba | |||
|
2010. aug. 13. 16:37 | Válasz | #2260 | |||
![]() | |||
Az elektronika biztos nem szól bele a végsebességbe,inkább a különböző kopások a hajtásba,vagy a karburátor elhasználodása.
| |||
|
© Bajos Roland | 2010. aug. 13. 16:09 | Válasz | #2259 |
![]() | |
Sziasztok! Ujdonsűlt tulaj vagyok és van gondom a géppel. Szükségem lenne egy kis segitségre. Nem megy többet 100-nál a gép. Cserélnék rajta egy elektronikát csak nem tudom hol van. 1999-es. Előrre is köszönöm.
|
© Forrest | 2010. aug. 13. 16:07 | Válasz | #2258 |
![]() | |
Van kipufogós ismerősötök Budapesten? Már néhányatokkal beszéltem róla, hogy valami zörög, szinte 100%, hogy a kiupufogóban. Mintha egy kis lamelladarab szabadult volna el. Ha sisak van rajtam, pont nem hallom, de nagy gáznál a kis zörgő lemezhang több, mint ciki. Mit lehetne tenni?
|
© butser | 2010. aug. 12. 11:41 | Válasz | #2257 |
![]() | |
Satyapapa, akkor én is elindulok ma feléd és telefonon kereslek 17:30 után, hogy hova is kell menni, jó?
| |
© Kiss Róbert | 2010. aug. 12. 00:45 | Válasz | #2256 |
![]() | |
Satyapapa !!! Akkor megnézzük butser motorját? Én 16-17h körül érek halomra megkeresem az alkatrészemet és felhivlak hogy merre is talállak meg!!! | |
2010. aug. 11. 22:26 | Válasz | #2255 | |||
![]() | |||
Varió nélkül csak a kipu hangját szabad hallani. Szóval én továbbra is az olajra vetek, de ne hidd hogy 3'000km alatt van esélye elkokszosodni. Én most cserélem le, majdnem olyan a színe mint amikor beleöntöttem. Egy próbát megérne, engedd le az új olajat és töltsd vissza a régit. De szűrd át mondjuk harisnyán is előtte. Kíváncsi lennék mit hallassz... Szabad a motort hátrafelé forgatni, sőt szelepálltáskor kifejezetten arra a is kell! Persze nem 6'000-es fordulaton légkulccsal ![]() | |||
| |||
2010. aug. 11. 16:11 | Válasz | #2254 | |||
![]() | |||
Ha a variátort leveszed akkor a fogaskerekek adnak csörgö elég ronda hangot ,mivel a variátor csavarja fogja össze az egészet.
| |||
|
© ansa | 2010. aug. 11. 15:41 | Válasz | #2253 |
![]() | |
vagy esetleg a szabadonfutó,meg a fogaskerekek nem adhatnak hangot?
|
© ansa | 2010. aug. 11. 15:40 | Válasz | #2252 |
![]() | |
Sajnos a blokkból jön,mert elinditottam variátor nélkül ,és akkor döbbentem meg,mert aszittem,majd semmi hangja nem lesz,erre hallom a csattogást,kotyogást.
|
2010. aug. 11. 15:30 | Válasz | #2251 | |||
![]() | |||
Lehet hogy valamit nem raktál a helyire,olyat is hallottam már hogy szerelés közben elfordult a görgö benne.Ha ugyan az az olaj viszkozitás akkor mindegy hogy szintetikus vagy nem.Szerintem a legtöbb zörgés a hajtásból ered.
| |||
|
© ansa | 2010. aug. 11. 15:20 | Válasz | #2250 |
![]() | |
aszem ha hazamegyek,megnézem az ujjaim között a régi olajat is,és az uj olajat is,hátha érzek valami különbséget.
|
© ansa | 2010. aug. 11. 15:19 | Válasz | #2249 |
![]() | |
Hát az a baj,hogy a variátorban is pont akkor cseréltem csuszkákat,és lehet,hogy eddig is volt ez a hang,csak elnyomta a variátor hangja...de ennyire sztem akkor se szólt...
|
2010. aug. 11. 15:17 | Válasz | #2248 | |||
![]() | |||
Az olaj cserén kivül nem nyultál máshoz?
| |||
|
© ansa | 2010. aug. 11. 15:06 | Válasz | #2247 |
![]() | |
Hát igen,én is meglepődtem...de hirtelen másra nem tudtam gondolni,mert kb. az olajcsere óta hallom ezt a hangot ugy határozottan.
|
2010. aug. 11. 14:53 | Válasz | #2246 | |||
![]() | |||
Az hogy full-os az olaj nem hiszem hogy problémát okozna!!
| |||
| |||
© ansa | 2010. aug. 11. 13:40 | Válasz | #2245 |
![]() | |
Ugy értette,hogy visszafelé nem szabad forgatni,azt hiszem... Hát,hogy van-e olajnyomás,azt nem tudom,de elvileg a viszkozitás maradt,mert 10w40es,csak fullszintetikus.. nem szelephang,annál mélyebb ez.inkább olyan lánc hang,de nem tudom pontosan.Még arra gondolok,hogy a jobb oldalon amik vannak fogaskerekek,önindítónak,vízpumpának,olajpumpának,nem ott van-e valami hézag..csak hát azt leszedni...meg aztán lehet akkor sem leszek okosabb...valszínű megnézem a láncot,feszítőt,meg teszek bele ásványi olajat.csak eddig meg ugy rémlik,azt nem ajánlották,a kokszosodás miatt. | |
2010. aug. 11. 12:52 | Válasz | #2244 | |||
![]() | |||
Az hogy megforgatod a főtengelyt, semmi problémát nem okozhat. Viszont meg lehetne nézni a szelephézagokat, főleg a kipufogóét. Olajat meg olyat tegyél bele, ami már előtte is bizonyított. Többször többen megálapítottuk már hogy nem érdemes túlvariálni ezeket a dolgokat. Csak óvatosan, derítsd ki mi a probléma, addig ne nagyon hajtsd! Van ezzel az olajjal egyáltalán megfelelő olajnyomás alapjáraton? Ezért is csattoghat. Nagyobb fordulaton mát több olajat nyom a szivattyú. | |||
| |||
© ansa | 2010. aug. 11. 09:51 | Válasz | #2243 |
![]() | |
Kösz Tamás!Az a gáz,hogy most vettem meg bele,ráadásul ez is Repsol..Nem tusdom mi lehet,de levettem a variátort,és ugy elinditva határozottan kotyog,csattog.De csak alapjáraton hallani,arra gondoltam,hogy lehet,hogy valami illesztési hézag,a fogaskerekeknél,vagy a szabadonfutó szól nem tudom...kicsit olyan,mint mikor meg volt nyulva a láncom...de ez mosz kizárt,mert uj.Aha laza lenne,akkor a feszitő utánaállitana,ugye?mert a variátor levételénél megtekertem picit a főtengelyt,(ezt elvileg nem szabad azt hiszem),de gondolom ettől nem lazulhat fel a lánc,ha meg mégis,akkor meg a feszitő megfeszitené....vagy nem?A csapágyak ugye újak,a hajtókarcsapágy elvileg jó,ugye Robni nézte is,szóval zavar a dolog.Egyébként kicseréltem a kontrasztrugót,és kicsit pörgősebb lett,jobban huz most.
| |
© butser | 2010. aug. 11. 08:01 | Válasz | #2242 |
![]() | |
Én 17:30-18:00 között érnék halásztelekre holnap.
| |
© satyapapa | 2010. aug. 11. 04:58 | Válasz | #2241 | ||
![]() | |||
Ki,,Robi--csütörtök du, 2,töl itthon vagyok ,jöhetsz.Van finom páleszem is.
| |||
|
© Kiss Róbert | 2010. aug. 11. 00:20 | Válasz | #2240 |
![]() | |
Sziasztok! Probáljunk 1 eztetni satyapával hátha összejön és együtt megnéznénk! Csütörtök du-tán mennék szigethalomra alkatrészért az enyémhez és hátha tudnánk talizni satyapapánál!? Satyapapa! Te mikor érnél rá??? | |
2010. aug. 10. 22:33 | Válasz | #2239 | |||
![]() | |||
Okozhatja, "túl" fínom. Nekem Repsol 15W50-es van benne, már 3 olyajcserén túl vagyok, most lesz a negyedik, ez kerül bele ismét.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. aug. 10. 19:26 | Válasz | #2238 | ||
![]() | |||
A kenöanyagok rovatba sokminden le van irva...
| |||
|
© ansa | 2010. aug. 10. 13:46 | Válasz | #2237 |
![]() | |
Köszönöm a tanácsokat!De okazhatja a csattogást a szintetikus olaj?
|
© Zsolt | 2010. aug. 10. 13:02 | Válasz | #2236 | ||
![]() | |||
Először is a Botond nem 4T-s olaj, de hogy egyik szavamat elüssem a másikkal én is ezt használom. A dugózás után rögtön 4T 5W40-est tettem bele. Úgy ette, mint a benzint, mármint olyan gyorsan. Azután 4T 20W50-es került bele, de az is elfogyott. Az egyik vasárnap elfogyott ez az olaj is, a MOL kútnál Botondot vettem és ezt tettem bele. SEMMI gond sincs vele. Lassúlt az olajfogyi, de minden hidegindítás után 3-4 percet járatom a gépet alapjáraton sztenderre felhúzva. A Botond kúti ára 1250,-. Korábban én használtam már ilyet (mondjuk 15 évvel ezelőTT) a 120-as Skodámba. ![]() Az én ajánlatom Castrol 4T 20W50, fekete dobozban van, hamar megismerni. Olyan 1700-2200/L között mozog az ára. | |||
|
2010. aug. 10. 12:47 | Válasz | #2235 | |||
![]() | |||
Tegyél bele jó minőségű ásványi olajat. Én is azzal járok, tökéletes.
| |||
| |||
© butser | 2010. aug. 10. 12:34 | Válasz | #2234 |
![]() | |
csütötökön 17:00 től vagyok szabad, meló : II. kerület lakás: XIV. kerület Hogy/hol lenne jó neked? Bárhova elmegyek. | |
© butser | 2010. aug. 10. 12:32 | Válasz | #2233 |
![]() | |
Szívesen leugranák, mikor lenne alkalmas a találkozó?
| |
|
|
|