Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Futóművel és gumival kapcsolatos kérdések
Futómű és Gumi

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


tamas2008. jún. 30. 21:43 | Válasz | #1 
Bonyolódik a helyzet. Hogy érthető legyen a dolog összeszedtem az eddigieket: Szitálni kezdett a motorom kormánya. Elkezdtem próbálgatni több sebességtartományban, és változtatott guminyomások mellett (elől-hátul) de a jelenség megmaradt. Nem valószinű hogy tipushiba, mert többen is a kérésemre teszteltek, és van akinek rázza, van akinek nem. Ma voltam a gumisoknál, és Tibcsi aki nagy robogónyúzó, arcán a teljes döbbenettel jött vissza a próbaútról. Értetlenül áll a dolog előtt, sőt kiszúrta, hogy nem kizárt hogy a motor hátsó futóműve van kicsit elszálva,(lóg) és az hat ki az elejére, de nem meggyőződése. Centírozni nem tudtunk, mert az én kerekembe nem megy bele az Ő tengelyük, az enyém pedig még nem készült el. Az esztergályos dolgozik a problémán.
Szóval még hátravan a kerékcsere, (ezzel kizárhatjuk a gumi mintázatát, a felni ütését és a kerékcsapágyat, no meg ha már kijön a kerék, megér két db csapágyat) és a centírozási műveletek. Tibcsi különben nem tartja valószínűnek sem a centírhibát, sem a gumi mintázatát. Ilyenekkel még nem találkozott, csak azoknál a mintáknál, ami a quadokon is van. Viszont Vilmi mondta, hogy a rendőrségi 1,3-as Yamahák is hajlamosak erre a dologra. Ko.Peti is említett pár tipust, ahol ez sajnos álltalános jelenség. Ötleteket továbbra is köszönettel elfogadok!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. júl. 02. 23:10 | Válasz | #2 
Engem továbbra is a centir izgatja a fantáziámat!!!!!!!!!!!!!!! Már várom az eredményedet, hogy próba után mi a különbség……
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

SomTom2008. júl. 03. 20:43 | Válasz | #3 
Az én Majámnak is szitált kezdettől fogva az eleje.
Az eredeti Michelin gumi volt elől.
Ma lecseréltettem, és láss csodát, megszünt a szitálás, nyugodtan elengedhetem a kormányt akár 90-nél is.
Tamás lehet, hogy Neked is gumi problémád lesz.
Centirozásra az enyémet nem tudták feltenni (mint kiderült nem is volt rá szükség), de lehet, hogy a Te problémádat megoldaná.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

TopJoe2008. júl. 03. 21:29 | Válasz | #4 
Nekem viszont csak 60-nál kezdi olyan 55-ig.De sem felette sem alatta nem szitál.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. júl. 04. 08:41 | Válasz | #5 
Tegnap meghozta az eztergályos a centírozáshoz szükséges tengelyt, ma megnézetetm!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. júl. 04. 12:10 | Válasz | #6 
1 lépéssel előrrébb kerültünk a megoldáshoz, de még mindig messze vagyunk a céltól.
Elsőkerék tuti nullás centírozásnál. Mivel a hátsó gumimban volt egy tűzőkapocs, kihúztuk. Eresztett. Kivettük a kereket, és a defektjavítás után spontán kíváncsiságból feltettük a centírpadra. Lerántotta a kereket, szembembe a szeleppel. Megforgattuk a gumit 180 fokkal, kisebb lett a húzás, de súlyozni kellett. 75gramm ment rá mire tuti lett, és mind egy helyre. Gyakorlatilag ez a gumiban volt, mert előtte a felnit is megnéztük, az nullás volt. Visszatettük a kereket, de ugyanúgy rázza az elejét.
Lehetőségek : Gumiminta. Nem tartom valószinűnek, mert másoknak is van ilyen mintázatú gumija, és ott OK. Pl Zsolt a Te mocid csak 55-60-nál szitál.
Szilentek, ahol a hátsó futómű rögzítve van. No ez itt most a kérdés, Zsolt, Te erről mit tudsz? Azt láttam, hogy elég összetett a futómű rögzítlése, ill. az egész motorblokk fogatása a vázhoz. Érdekes jelenség még az is, hogy amikor kis sebességnél manőverezek, és oldalirányú útpadkára, kocsifelhajtóra megyek fel olyan 15-20 fokos szögben, olyan érzésem van, mintha megcsuklana a motos alattam, vagy mintha az elsőkerék billenne keresztbe. Ez kizárt, mert az első futóművem tuti.
Itt tarunk most. Ötletek?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. júl. 04. 13:06 | Válasz | #7 
Ilyen nyiklás-csuklást én is éreztem már, pedig nem lötyög a futómű. Szerintem ez a motorfajta ilyen. A kormány beszitálást egy perc alatt orvosoltam, nem került semmibe: Fogom a kormányt és nem engedem el. Ha legalább egy kézzel fogom nem érezni semmit.Aludni meg úgysem alszom rajta menet közben, mert nincs a motoron home gomb.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Vilmi2008. júl. 04. 13:29 | Válasz | #8 
Sziasztok! Nekünk az eddigi (Diversion és FJR) is rázott mint az állat. Még mondták is a motoros járőröknek, hogy ne kerekezzenek, mert a kerékcsapágyak nem bírják és utánna megy a szitálás. Megy az anélkül is. Ez két típus, de azonos gyártmány. Lehet, gyártási tecnológia ami okozza a problémát? Tamás! Ugye mondtam, ne húzzuk ki a yard előtt azt a kapcsot? Tolhattad volna a gépet! TopJoe. Egyetértek veled. Így az igazi.

 © Zsolt2008. júl. 04. 17:28 | Válasz | #9 
Üdv minden új fannak!
Vilmi: gondolom most kevesebbet kell helyszínelni, mint télen. Felétek is 'törik' magukat a motorosok?
Gumiügy: ha bakon van, a hátsó kerék erőteljes keresztirányú mozgatásával kiszűrhető a szilent hiba. Szerintem nem az lesz, ill. az biztos nem rázza a kormányt. Nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy a gumi hibás. A kopott gumival nem rázta úgye???
Zsolt

SomTom2008. júl. 04. 21:25 | Válasz | #10 
Egyetértek Zsolttal.
Szerintem is gumi hiba lesz, nálam megoldódott a gumi cserével.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

tamas2008. júl. 04. 23:15 | Válasz | #11 
Hát éppen ez az! A kopott gumival nem volt problémám! De szerintem nem is engedtem el a kormánykereket!!!
Mindenesetre Zsolt a vizsgálaton már túl vagyunk, gumis Tibcsivel széltében-hosszában húztuk vontuk, nem találtuk. Tibcsi ŐRÜLT nagy robogós (a Vilmiék többször vadásztak rá ám!!) és értetlenül áll a dolog előtt. Rendesen lelkiismeret furdalása volt, hogy nem tudott segíteni (ez a 75gramm súly a hátsókerékre rendesen megdöbbentette!). De Joe tudod ez a nyekés-dolog szerintem nem természetes. Itt kérném meg a többi kedves Fant, hogy végezze már el a következő tesztet:
Egy hosszabb (pl:parkoló) előtti ferde szegélykőre (mint a kocsifelhajtók) próbáljatok már meg felhajtani, különböző szögben. Nem kell hogy krétával felrajzoljátok hogy 15 fok vagy 25, de azért jó lenne a 20 fok körüli szöget tartani. Szóval srégan, és inkább hegyesszögben. (itt eszembe jut egy vicc, de ez nem az a rovat) Szóval nekem a 20 fok körüli szög az, ahol a motorom úgy viselkedik, mint az össze nem csavarozott camping kerékpár. Nyúlik középen. Azt az érzést kelti bennem, hogy az első kerekem kifordul.
Itt jegyezném meg, hogy ez nem is lehetetlen, hiszen az első teleszkóprugók állandó feszítés alatt vannak. Ha valamelyik fárad, akkor mi van? Zsolt? Szerinted ha az egyik rugó renyhébb mint a másik okozhat ilyen jelenséget? A kerékcserét ettől függetlenül megcsinálom, és kipróbálom. Illetve, kicserélem majd a két elsőkerékcsapágyamat is. Biztos ami biztos.
Vilmi, bizony jó ötlet volt nem bántani. Nem kellett ugyan belehúzni semmit, de belülröl ki lett javítva. Különben KO.Peti és GumisTibcsi is javasolták (egymástól függetlenül) a nagyobb kormánysúlyt...
Joe: nekem sincs home gomb, hát szorítom. Csak fosok kicsit, hogy el ne kapjak egy bukkanót, mert ott viszont már nincs kegyelem. Ha a motor is ráz, meg az út is, és a kettő összeadódik, jöhet Vilmi, oszt körberajzol!

Tudom Zsolt hogy Te rögtön elsőre a gumit okoltad, és biztos vagyok benne, hogy nem is alaptalanul. Lehet hogy felesleges köröket futok, de annyira rosszul esik egy vaci új gumit hibáztatni a szép motoromon...
Mindenesetre ha Nektek (SomTom is) lesz igazatok, a vendégeim vagytok egy ....... valamire.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Vilmi2008. júl. 04. 23:21 | Válasz | #12 
Zsoltnak! Igen, adnak munkát bőven a motorosok (is). Tudod, itt a Mátra, Bükk, és ha valaki feljön az Alföldről, és nem tudja, hogy lefelé menetben sokkal hamarabb melegszik a fék, és gyengül a fékhatás, már várhatja is, hogy megérkezzek.
Kerék! Nekem elől, hátul Bridgestone van, mentem ma 80-tól 40-ig elengedett kézzel, nekem nem ráz! (azért ne utáljatok) Üdv mindenkinek. Derült hétvégét, száraz utat.

ZsViktor2008. júl. 05. 00:09 | Válasz | #13 
Hát Vilmi... kívánom neked, hogy maradj munka nélkül az irodádban, vagy amid van! (remélem érted, hogy értem :)) Én innen az Alföldről tényleg irígylem a hegyen, vagy hegyközelben lakókat! Ha arra lennék, biztos sokkal többet motoroznék... Sajnos erre elég unalmas és (enyhén szólva) gyenge minőségű a terep!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 Bezsa2008. júl. 05. 08:54 | Válasz | #14 
Tegnap mentem egy barátom 98/Maja250Dx-ével,Neki is szitál 30-40 körül,igaz egy kicsit kagylós a gumi.Ami ennél kellemetlenebb volt,hogy kis kanyarsebességnél 15-20 egyszerüen beesik a kanyarba,jobbra balra ugyan úgy,ha nem tartok ellen, pofára esek.Olyan mintha a kormány nem lenne önbeálló,+ha megy előttem,egy kicsit kilátszik jobbról kb.1cm az első kereke.Állitólag nem volt sérült. lehet villaszög, gond?

tamas2008. júl. 05. 17:15 | Válasz | #15 
Végy egy pocsolyát, és hajts rajta kersztül. Egy nyomon kell! futnia!!! De az hogy az elsőkerék kilóg, már gond. A kanyarba beesés szintén.
Az igazi kérdés az állítólag kifejezésben rejlik.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. júl. 07. 18:51 | Válasz | #16 
Tamás: tehát rejtély az első kerék szitálása???
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. júl. 08. 19:36 | Válasz | #17 
Igen, néhány hete nagyarccal elengedtem a kormányt egy lámpa előtt lassítás közben, és beszitált. Nagyon meglepődtem. A többit már olvastad...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. júl. 11. 21:39 | Válasz | #18 
Feltettem a motrot középsztenderre, és a hátsó kerék nem áll függőlegesen. E.Tibi hívta fel rá a figyelmemet, legyetek kedvesek, nézzétek már meg a motorjaitokat, kinek hogy áll a hátsó kerék. Tibié nem szitál, az övé egyenesen áll. Az enyém szemmel láthatóan balra dől, min. 2-3 fokot. Nem kevés!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. júl. 13. 01:33 | Válasz | #19 
Tamás: Hétfőn megnézem az enyémet és megírom mi az eredmény...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2008. júl. 15. 11:46 | Válasz | #20 
Sziasztok! Megvizsgáltam a motorom hátsókerekét ahogy Tamás írta, és különösebb lógást, vagy függőlegestől való eltérést nem tapasztaltam.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. júl. 15. 12:05 | Válasz | #21 
Kíváncsi lennék, akiknek rázza a moci a kormányt, hogy áll a hátsókerék?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Karcsi2008. júl. 15. 12:58 | Válasz | #22 
Tamás megnéztem Én is a hátsó kereket, nekem sincs a függölegestőlvaló eltérésem...

tamas2008. júl. 15. 13:16 | Válasz | #23 
Ez eddig OK. Köszi. És a kormányt rázza-e a motor 25-30 fölött ha elengeded? Ez lenne a lényeg, hogy az egyenesen álló kerék a jó, ill. akinek ferdén áll, mint nekem is, annak rázza-e a kormányt a moci.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 ansa2008. júl. 15. 15:24 | Válasz | #24 
Nekem a következő jelenség tünt fel,illetve rémisztett meg:nedves uton nem merek gázzal gyorsulni kanyarodva,mert szaggatottan dobálja ki a fenekét,de nem tudom,hogy gumiprobléma-e,vagy pedig más...monsjuk a teló hátul nem csillapít megfelelelően,+a felnin a gumi is kicsit összevissza jár átmérő-síkban,mintha nem lenne centrikus.....
száraz uton nincs ilyen gond,ott bátor vagyok....

talicskas2008. júl. 15. 15:26 | Válasz | #25 
Tamás: nekem úgy kb. 25-30-ig nem rázza az elejét, viszont onnan felfele 90-100 ig folyamatosan rázza intenzíven.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

gelilackó2008. júl. 15. 16:39 | Válasz | #26 
Tamás megnéztem Én is és nekem is függőben áll a hátsó kerék, de most már nagyon izgatottan várom , hogy mi lehet a te problémád oka.


A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 Karcsi2008. júl. 15. 16:49 | Válasz | #27 
Tamás a gumi futófelületén nem látszi, hogy valamelyik oldalt jobban koptatja, mert ha igan akkor tényleg ferdén áll a kerék. Az nem lehet,hogy a stendered kivan kopva?

 Karcsi2008. júl. 15. 16:53 | Válasz | #28 
holnap kipróbálom..

tamas2008. júl. 15. 17:01 | Válasz | #29 
A kerekem nem a sztenderhez képest dől balra, hanem a hátsó felfüggesztéshez. Vagyis a két teleszkóphoz képest. A kopás meg egyenletes, mert amikor beleviszem kanyarba, már régen oda a függőleges irány...
Ansa, keresnék egy olyan gumist, akinél van ilyen kis mocihoz "centírpad" ami nem más mint egy nagyon jól csapágyazott tengely. Az én hátsókerekem (maga a felni) nullás volt, de a gumi belevitt 75grammot. Ugyanitt meg lehet nézetni hogy maga a gumi mennyire fut egyenesen, mert bizony ez létkérdés. Ha meg össze-vissza van kopva, hát tudod az már baj.
Az én motoromnál az a helyzet, hogy szép egyenletesen van kopva elől hátul, mégis szitál az eleje. Lackó a tied sem szitál ugye?
Tahát a kérdés így szól : Ha szitál a kormányod, ferde a kerék? Mert ha igen, akkor ez 1 összefüggés. Ha egyenesen áll a kerék, és mégis szitál valakinek a kormánya, hát akkor megbuktam, kereshetek tovább...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. júl. 15. 17:48 | Válasz | #30 
Én is leellenőriztem a kereket és meglepődtem. Ránézésre a kerekem függőlegesen áll, viszont a két teleszkóp balra ferdén áll.Nem nagyon de észrevenni. A kormányrángás nekem csak lassulás közben 60-55 ig tart, azután megszűnik. Sem alatta sem felette nem ráz, el lehet engedni a kormányt. De ahogy eléri a lassulás a 60-at el kell kapni mert perec lenne.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

gelilackó2008. júl. 15. 19:06 | Válasz | #31 
Nekem még mióta megvan nem tapasztaltam soha szitálást semmilyen sebesség tartományban.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2008. júl. 15. 21:55 | Válasz | #32 
No lassan úgy érzem megérik az idő a ZSolt álltal elösször javasolt gumi, ill. kerékcserére. Nagyon nem szívesen teszem, mert valahogy rosszul esne csalódni az új gumiban...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. júl. 15. 22:19 | Válasz | #33 
Szerintem az új gumi a probléma okozója. Valószínűleg a használattal csökkenni fog a remegés,de megszűnni sohasem fog.
Érdekes, hogy nekem a hátsó ContiTwist nem jött be, nagyon hamar (8 ezer km) elkopott, lassan lehet cserélni.
Zsolt

 © jasa2008. júl. 16. 00:20 | Válasz | #34 
Nagyon pancser és eretnek hozzászólás: a társulat többsége nem ismeri a gépe előéletét, hiszen használtan vette, és persze nagyrészt taljánhonból. Lehetett egy kis kocc, vagy bukás....stb, és egy kicsit elcsavarodott, elhajlott a váz, villanyak, stb. A következmény lehet szitálás, rezonálás ( frekvencia ill. sebességfüggő), kerékferdeség, egyenetlen gumikopás. Tudom hogy ez elég pesszimista sejtés, mert valószínűleg sem a hiba feltárása és főleg a javítása nem egyszerű. Bár ne lenne igazam....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. júl. 16. 07:08 | Válasz | #35 
Nos én elgondolkodtam ezen a kérdésen is JaSa, de mivel az én motorom csontra le volt bontva, és nagyon simán, egyből a helyére pattant minden, kizártam a törés lehetőségét. A vázon sem láttam sehol utánfestést, márpedig ezen a gépen volna mit leszedni ha valaki újrafújná a vázat. Értelme meg nincs, mert úgysem látszik. Az Olasz meg nem foglalkozok törés javításával, simán elhajítja. Szóval szerintem valami más van, és mikor legelösször észrevettem a szitálást, telefonon felhívtam ZSoltot, Ő kapásból a gumit gyanúsította. Valahogy belémbújt a kisördög, hogy mindent kizárjak, de a végén csak ez marad, úgy látszik csalódnom kell a Continentalban. A tapadási tényezői amúgy is siralmasak, nagyon csúszik kanyarokban, jobban mint a nevenincs ami előtte rajta volt! Hát ez van, vaciláltam a Metzeller (16'000/db) és a Continental (9'000/db) között, de nagyon ráfázok úgy látom, mert eldobni nem fogom, le kell járnom.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. júl. 16. 08:44 | Válasz | #36 
Na kipróbálom új hátsó gumival a kormány remegést. Most tettük fel rá hátra, IRC olcsó gumi, de ezt az egyet kaptam a városban.Minden mást hozatni kellett volna. Viszont nekem ez nem csúszik. De szerintem amit ez a motor bír, mármint sebességet plusz az én nyugis tempómat majdnem mindegy milyen a gumi.Úgy se feszítem túl a határokat.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 Karcsi2008. júl. 16. 08:47 | Válasz | #37 
Tamás kiváncsi leszek megoldodik-e a problémád!

 © jasa2008. júl. 16. 16:29 | Válasz | #38 
Az IRC gumi nekem bevált hátulra, 7900 pénz volt, kb. 2000 km-t mentem vele hasonlóan nyugis tempóban a dinkán (aztán eladtam, a géppel együtt)

Más : nézzétek meg Zsoké "gumiját" a maxis testvérlapon, BRUTÁLIS !!! Mázli hogy nem a német túrán történt vele. Heidenau gumi !!! nekem is az van most burgin, nagyon remélem hogy egyedi gyártási hiba volt!
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 Karcsi2008. júl. 17. 06:44 | Válasz | #39 
Tamás!Tegnap motoroztam, és meglepő dolgot tapasztaltaltam a maján, a kormányrángatással kapcsolatban. Nekem is rángat a kormányom 60-nál, de valami brutálissan, alatta, felette viszont nem. Most volt szétszedve a mocim, nem láttam rajta semmi koccra utaló hibát. Elmentem a futóműves cimborámhoz kérdeztem mi lehet szerinte a hiba, és a következő dolgokat mondta. 1tipp a gumi.. centirozási probléma, most kiszedem az első kereket, és centírozás...szemmel láthatóan egy picike ütése van a guminak, ezért is lehet a rángatás....2 titpp az volt, hogy a kormány nincs kiegyensullyozva..ajánlotta a kormánysuly beszerelését, de az is lehet, hogy a maga a kormány egy kicsit ferdén áll és nem merőleges a vázra..ez mind apró beállítási probléma szerinte, amivel jól ellehet játszani...

tamas2008. júl. 17. 17:43 | Válasz | #40 
A kormánysúlyt már nekem is ajánlották, csak az piszkálja a csőrömet, hogy van akinek tutira egyenesen megy a gépe, és van akinek meg nem. Lehet hogy közös a probléma, esetleg egy tipushibával állunk szembe? Eza futóműgeometria meg nagyon érdekes dolog. Mellesleg nekem eredetileg nem ez az elsőkerék volt a motoromba, azt áttettük egy másikba, mert dobolt a fék. Ott viszont tökéletesen fut. Ki érti ezt?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. aug. 11. 19:35 | Válasz | #41 
Ma lecseréltem a motor hátsó gumiját erről: erre:
Az első egy ContiTwist volt, és igen rossz tapasztalataim voltak vele. Csúszott-mászott, 9 ezer kilométer alatt slick abroncs lett belőle. Érdekes, hogy ekkor már volt tapadása, de az biztos, hogy 9900 Ft-ot nem ért meg. A másik IRC, a Maja Biblia is ezt írja. Az első tengelyen már rég ez a márka forog, jók a tapasztalatok,és csak 7200 volt. (IRC 130/70-12 62L MB99)
Zsolt

tamas2008. aug. 11. 22:53 | Válasz | #42 
Érdekes az, hogy az IRC mintája nem fut kereszteb az abroncson, megáll a közepénél. Mármint a "V" alakú bemetszés!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. aug. 12. 00:06 | Válasz | #43 
Zsolt: az IRC nekem is bevált bár csak kb. 3000-et mentem vele a Dinkán (hátul)
Tamás: a V két szára kifut a széléig, csak az nem látszik a képen, árnyékban van.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. aug. 12. 09:14 | Válasz | #44 
Nem pont így gondoltam, tegnap este több dolgot is féreérthetően (vagy inkább rosszul) fogalmaztam meg, szóval a "kis" V-re gondoltam, mert az én gumimon is többször fut keresztbe a vízelvezető minta, mint az IRC-n. Ha megnézed a Conti Twist mintáját, ugyan az a minta ami átmegy, vissza is jön. Nem tudom ez mekkora vibrációt okozhat, én mindenesetre határozottan érzem és hallom is, hogy kanyarokban zúg a gumi. Erre gondoltam, mert az IRC-nek megáll középen, és nem fordul a túloldalon vissza csak a nagyobb. A Conti hagy egy kis "szigetet" ami esetleg kanyarterhelésre torzulna? Nem tudom, de nekem nem vállt be ez a gumi.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2008. aug. 12. 21:29 | Válasz | #45 
Nekem a Metzeler 7-teen nagyon bejött! 10 pénzért sztem nem rossz! Már beleraktam egy ezrest, de kopás semmi!És kapaszkodik a kanyarban, mint száraz fik@!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Zsolt2008. aug. 16. 19:21 | Válasz | #46 
Ahogy telnek a napok, úgy van egyre több tapasztalat az IRC márkáról. Eddig nagyon jó, bár vízes úton még nem próbáltam. A körforgalmat nagyon szereti, nem tapasztaltam vele olyan farkitörést, mint a másiknál. Folyt. köv.
Zsolt

 © gabor7682008. szept. 05. 22:21 | Válasz | #47 
Szasztok
Én is Irc gumit vettem hátra nem rossz ,de a pirelli ami fent volt rajta szemre is szélesebbnek látszott pedig ugyan az a méret.
ELÖLL 120-as pirelli van de még az is szélesebnek tünik.

 © Zsolt2008. szept. 05. 22:30 | Válasz | #48 
Szerintem az IRC igen jó választás, eddig kb. 1000 km-et mentem vele. Nem csúszik, nem mászik, a körforgalomban sem akar kitörni vele a motor. Ha tehetem, legközelebb is ezt fogom rátenni.
A széles gumikat én személy szerint nem szeretem, ugyanis csábítanak a tempós kanyarvadászatra. A magyar utak nem alkalmasak erre, elég egy nyomvályú és a bedöntött gép máris elszáll.
Zsolt

gelilackó2008. szept. 06. 10:23 | Válasz | #49 
Lassan ériak gumicserenek is és a tapasztalatok alapján a egyértelműen Irc a helyes választás hol lehet beszerezni ilyen típusu gumit?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. szept. 06. 16:40 | Válasz | #50 
A Maja Biblia is ezt a típust nevezi meg a már ismert méretekkel, tehát nem lehet véletlen. Az IRC gumik robogós boltokban kaphatók, és itt Nyíregyházán egy sima autógumi kereskedésben vettem 7200 Ft-ért. A tömeg és sebesség indexre figyeljél! (IRC MB99 130/70-12 62L)
Zsolt

gelilackó2008. szept. 06. 19:54 | Válasz | #51 
Köszi Zsolt!:)Akkor lehet én is utra kelek és körbe járom a gumiboltokat.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2008. szept. 08. 10:59 | Válasz | #52 
Elsö gumit milyen márkát vettetek és mennyiért?met nekem irc elsö gumira 11-et mondtak.
Lehet különböző márkáju az első és a hátsó gumi?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2008. szept. 08. 11:08 | Válasz | #53 
Nekem az első Conti Twist, a hátsó Conti Zippi(y?)
De lehet különböző márka, csak nem érdemes. De az a 11'000 soknak tűnik. ZSolt, olcsóbban vette!
Nekem különben 18'000 ft volt szereléssel a két gumi. De haverok!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2008. szept. 08. 14:12 | Válasz | #54 
7500ért sikerült vennem irc az jóárban volt de érdekes az első gumi gondolom a méret miatt drágább. na mindegy most 9000 körül találtam michelin pilot sport tl tipust bár erröl nincsenk tapasztaltok.

Zsolt és Joe nálatok mennyiért vesztegetik ?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2008. szept. 08. 14:13 | Válasz | #55 
Mármint az Irc-t mert mindketten azt vettetek.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

TopJoe2008. szept. 08. 14:42 | Válasz | #56 
Én úgy emlékszem 6900 Ft volt. MB99-tip.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2008. szept. 08. 16:37 | Válasz | #57 
Elárulom a titkot. Nekem elöl is 130/70-es van. Az óra egy kicsit csal, viszont az eleje még egyszer sem csúszott meg vele.
A Michelin jó árban van.
Zsolt

gelilackó2008. szept. 08. 18:11 | Válasz | #58 
Hát ez télleg jó kis titok :)
a megcsuszást azt mindjárt gondoltam de egyéb menettulajdonságokban milyen váltizást eredményezett?pl kanyarodás irányithatóság nem lette nehezebb stabilitás maradt e,a nyomvályu nem viszi el jobban a kormányt, komfort mivel alacsonyabb oldalfalu gumi van fent stb stb .nagyon kiváncsi lnnék rámert akkor nem szarozok én sem hanem igy oldom meg.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. szept. 08. 19:06 | Válasz | #59 
Egerben odaadom a gépet egy körre. Addig tolható?
Zsolt

gelilackó2008. szept. 08. 20:30 | Válasz | #60 
zsír:) A hátsó az ami sürgősebb azt egerre ki akarom cserélni.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2008. szept. 23. 20:19 | Válasz | #61 
Kicseréltem az első gumit is michelin pilot sport ma volt a próba kör :)
Hát először fura volt ,hogy sokkal kevesebbet kell korrigálnom aztán irány a körforgalom és hát össze sem hasonlítható az elözővel pedig kb egy olyan 2000km lett volna még benne.
Ajánlom mindenkinek igény szerint talikon ki is lehet próbálni :)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. szept. 23. 20:36 | Válasz | #62 
Zsír! Mint ahogyan az enyémet is. Ugye Tamás?
Zsolt

tamas2008. szept. 23. 21:59 | Válasz | #63 
Igen, és bevallom nagyon meglepődtem mert arra számítottam hogy a két motor (Zsolté és az enyém) sokkal jobban hasonlít kezelhetőségre. Nem így volt, Zsolté olybá tűnt mint a vizes szivacs. Vagy valami hasonló, és az eleje is nehezebb volt számomra, be kellett fordítani kanyarba. Bár nagyobb sebességnél meg sokkal stabilabban fordult. Szóval érdekes volt...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. szept. 26. 19:33 | Válasz | #64 
Ma sajnos a motoromban levő defekt spray-t használnom kellett a fiam robogóján. A tapasztalat lehangoló. A gumin ugyanazt a "tejszínhab effektust" tapasztaltam, mint a Zsoké motorján. A lyukon egyszerűen kifújt (kifolyt) a folyadék. Később 2 óra elteltével leszedtem a gumit és nagyon elcsodálkoztam. A gumi belsejében folyékony volt a lütyi és esze ágában sem volt térhálósodni. Olyan volt, mintha simán bele lett volna öntve 2-3 deci tej. A defekt javító típusa: MOTIP Car Tire Repair. Megnéztem, a szívija nem járt le, egyszerűen sz*r, NE VEGYETEK ILYET!
Zsolt

Feco2008. szept. 27. 06:09 | Válasz | #65 
Egy gumissal beszélgettem, aki azt mondta az ilyen csodaszerekre,hogy ami használható az többe kerül mint a gumi! Ráadásul a használat után nem, vagy csak nagyon nehezen lehet a defektet rendesen bevulkanizálni!
Motor után,első a család legyen!

 © Osán Imre2008. okt. 07. 17:28 | Válasz | #66 
Valaki szánjon már meg ,milyen az a irc gumi.

 © Zsolt2008. okt. 07. 19:12 | Válasz | #67 
Tapasztalataim: első gumi futás eddig 6000 km, hátsó 2000 km. Száraz pormentes úton igen jó egyenesfutási és kanyarodási tapasztalatok. Alacsony futászaj, kellő merevségű oldalfal. Kanyarodáskor a motor tulajdonságaiból adódó kitörés jelentősen csökkent, a motor éles kanyarokban szinte "sarkon" fordul. Vizes úton mérsékelten dönthető, fékezéskor a hátsó hajlamos megcsúszásra, de oldalirányba nem farol ki. A gumi a belső levegőnyomásra nem érzékeny, 1,6-2,2 bar között használva nem érezhető jelentős eltérés a vezethetőségben. Az IRC gumi a Yamaha gyári beszállítója, a '0' kilométeres gépek ezzel jönnek ki. Ára eltérő, jellemzően 7-10 ezer Ft között van.
Zsolt

Feco2008. okt. 07. 21:20 | Válasz | #68 
Na ez komplett volt!
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. okt. 08. 12:47 | Válasz | #69 
Bocsika, azt azért elfelejtettem leírni, hogy 6,5 évet a Michelin gyárában dolgoztam itt Nyíregyházán. (volt Taurus)
Zsolt

gelilackó2008. okt. 08. 14:18 | Válasz | #70 
Mint tesztpilóta?:)mert ez kb olyan részletes elemzés volt:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

talicskas2008. okt. 08. 22:37 | Válasz | #71 
Zsolt! akkor neked Michelin- nél valószínű akkora kedvezményed van a 6,5 évre hogy csak na...csak lehet annyira szerény vagy, hogy nem élsz a lehetőséggel:)))) ( egyet fizetnél és négyet kapnál)
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Zsolt2008. okt. 09. 09:30 | Válasz | #72 
Köszi srácok! Sajnos nincs kedvezményem, mivel már nem vagyok ott.
Hanem TopJoe! Eddig csak a Te gumijavítód vált be, így megkérnélek, hogy publikáld a megnevezését, gyártóját, árát, hol vetted, stb. ! Köszi!
Zsolt

TopJoe2008. okt. 09. 10:04 | Válasz | #73 
PREVENT "defekt gumijavító" Tescoban vettem,nálunk most is van pár db. a polcokon,gondolom minden tescoban kapható. Az ára pár forint híján ezer Ft.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. okt. 09. 12:15 | Válasz | #74 
Én már vettem is egy példányt, és szépen besúvasztottam a Holts helyére. Nagy szívás volt...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2009. jan. 19. 15:55 | Válasz | #75 
Nekem elöl Michelin sport pilot van hátul IRC félemetesen sokat javult az irányíthatósága és a kezelhetősége is a motornak,mind két gumit csak ajánlani tudom :)A Michelin olyan 9500 körül volt házhoz szállítva az R17 motorgumi áruházból
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2009. jan. 19. 20:24 | Válasz | #76 
Gumiból bármit, csak ne Continentalt!!! Az enyémek még elég jók, de esküszöm eldobom őket ha a gumis haverok legalább 100ft-ért beszámolják. Max virágágyásnak jók... Nem lehet vele kanyarodni. Nem peremig, semeddig nem lehet dönteni, mert rettenetesen csúszik. Ráadásul biztos hogy emiatt rázza a kormányt, mint ahogy Zsolt elsőre ráhibázott még tavaly.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2009. jan. 19. 20:41 | Válasz | #77 
Nekem elöl michelin valami van,csúszik mint a fene hátul egy IRC, az nagyon bejött.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

gelilackó2009. jan. 20. 09:56 | Válasz | #78 
Lacus irta!
IRC gumit ilyen méretre tudsz árat nekem?
120/80-14 M/C 58S
130/70-13 M/C 64S
400-as járgányhoz,én ilyet keresek!
Köszönöm elöre is!
Üdv:Lacus!

A hátsó gumi méretét elírta a Lacus mert az:
150/70-13 M/C 64S
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

Balázs2009. jan. 20. 13:30 | Válasz | #79 
https://bolt.egumotors.hu/index.php?p=shop&act=lst&cid=4279&pageID=2
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Balázs2009. jan. 20. 13:31 | Válasz | #80 
http://www.heidenau.hu/megjelen.php?viszelkeres_kell=0&fomenu_kat=0&fomenu_id=23&fomenu_nev=Term%E9kek%20motorokhoz&almenu1_kat=0&almenu1_id=79&almenu1_nev=Gumiabroncs%20%E9s%20t%F6ml%F5&almenu2_kat=0&almenu2_id=165&almenu2_nev=Heidenau&almenu3_kat=0&almenu3_id=250&almenu3_nev=13%20coll-os%20k%F6penyek
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Balázs2009. jan. 20. 13:32 | Válasz | #81 
Itt elég jó áron vannak
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Zsoké2009. jan. 20. 13:36 | Válasz | #82 
Egüéket csak ajánlani tudom
http://www.maxirobogok.hu
(30/323-33-31)

 © Zsolt2009. jan. 28. 16:10 | Válasz | #83 
Gumiügyben sajnos nem jutottam előbbre. A 400-as típushoz semmilyen gumit sem lehet nálunk kapni, nemhogy IRC-t. A legnagyobb méret 13"-ban volt, de csak 56L, tehát a tömeg és sebesség index kevés. 12"-ban van a 250-es típushoz 130/70-es, de az a nagy majára nem jó. Rendelni ugyan lehet, de nem tudtak árat mondani. Hiába no, vidék...
Zsolt

Lacus2009. jan. 28. 17:42 | Válasz | #84 
Szia Zsolt!
Nem baj tavaszig azért még van egy kis idő,körülnézzek Pest környékén,csak arra gondoltam hátha van arra felétek és olcsobban!
Köszönöm az utána nézzést!
Üdvözlettel:Lacus!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

Lacus2009. feb. 15. 11:39 | Válasz | #85 
Szerintetek melyik gumi a jobb Michelin vagy a Metzeler?
Mert árban 2000-3000ft a külömbség!
Köszönöm!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

Balázs2009. feb. 15. 12:06 | Válasz | #86 
metzeler
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © Zsolt2009. feb. 15. 12:10 | Válasz | #87 
IRC
Continental
Michelin
Zsolt

Lacus2009. feb. 15. 12:13 | Válasz | #88 
Nekem is szívem szerint IRC,de még egy kicsit jobban utána nézzek,mert róla nem nagyon tudom az árakat de nem lehet sokkal több!
Köszönöm!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

Balázs2009. feb. 15. 12:15 | Válasz | #89 
http://www.heidenau.hu/megjelen.php?viszelkeres_kell=0&fomenu_kat=0&fomenu_id=23&fomenu_nev=Term%E9kek%20motorokhoz&almenu1_kat=0&almenu1_id=79&almenu1_nev=Gumiabroncs%20%E9s%20t%F6ml%F5&almenu2_kat=0&almenu2_id=165&almenu2_nev=Heidenau&almenu3_kat=0&almenu3_id=250&almenu3_nev=13%20coll-os%20k%F6penyek
Laci,nézd meg itt.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Balázs2009. feb. 15. 12:15 | Válasz | #90 
https://bolt.egumotors.hu/index.php?p=shop&act=lst&cid=4279&pageID=2

vagy itt
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

tamas2009. feb. 15. 12:19 | Válasz | #91 
Nekem is az IRC, vagy a Metzeller lesz, a Contit meg felhasználom virágyágyásnak.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Lacus2009. feb. 15. 12:46 | Válasz | #92 
Köszi Balázs!Meg néztem,Szerintem IRC lesz!
Tudsz nekem valami pesti címet ahol meg tudom nézzni személyesen a gumit?
Elöre is köszi!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

Balázs2009. feb. 15. 12:49 | Válasz | #93 
1196 Budapest, Nagykőrösi út 106.
Telefon: 06 1 276-5979

itt a cím
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Lacus2009. feb. 15. 12:58 | Válasz | #94 
Köszi Balázs! Holnap fel hivom öket!
Vagy beszaladok nincs is messze tölem!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

ZsViktor2009. máj. 05. 22:28 | Válasz | #95 
Talicskás! Jól látom, hogy neked Metzeler van a mocid elején? Hogy teljesít?
Adminisztrátor, fórum moderátor

talicskas2009. máj. 05. 23:35 | Válasz | #96 
Igen jól látod....sajnos cserére szorul, mert kopik a mocsok...
de nagyon jó volt az eleje....viszont IRC-t kap előre is
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

ZsViktor2009. máj. 06. 10:05 | Válasz | #97 
Értem... Én is most akarok előre papucsot venni. Azért kérdeztem, mert nekem hátul van Metzelerem és megtetszett, bár sok összehasonlítási alapom nincs. Előtte Vee volt rajta, de az egy rakat ......... (ezt viszont ki tudnám fejteni bővebben is ). Elől még mindíg az van, de úgy érzem, hogy folyamatosan mászik el az eleje. Gondoltam, hogy ha már Metz. van hátul, akkor elöl is legyen, de mindenki az IRC-t javasolja... Mennyire kopott el hamar?
Adminisztrátor, fórum moderátor

tamas2009. máj. 06. 10:18 | Válasz | #98 
Csak a tapasztalataimról: A Continental gumigyártó az, amit mindenképpen kerülni kell, de úgy látom ezt már alapból ki is hagytad.
A Metzeller szerintem a legjobb gumik egyike, nyugodtan tedd rá, de számíts arra, hogy hátul kettőt lejársz míg egy első elkopik. Mondjuk ez a mi kategóriánkban nagy általánosságban minden gumira igaz.
Az IRC is nagyon jó, nekem jelenleg ez van hátul, és a következő is az lesz, előre is ezt fogom feltenni ha a Conti-Twist elkopik. De lassan kopik... Különben a Michelin, a Pirelli, a Bridgestone, a Metzeller a legjobbak. Ha az árat is nézzük, bizony a Metzeller nem lesz annyival jobb és tartósabb, mint egy IRC! Akkor érdemes nagyot fektetni a gumivételbe, ha ki is akarod motorozni a gumi kapaszkodóképességét.

Egyértelmű hogy motoron az életünk múlik a tapadáson, de ha nem próbálgatom a határokat, bizony egy alacsonyabb kategóriájú gumi is ugyan olyan jól kiszolgál mint egy csúcskategóriás. De a döntésedben a biztonság legyen az elsődleges szempont, és a gumigyártóba vetett hited! Bízni kell bennük, mert ez a legfontosabb része a motorjainknak a fékek és a kormánymű mellett!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2009. máj. 06. 10:28 | Válasz | #99 
Ahogy a Tamás mondta, nem nagyon kopik.
A hátsó gumimban 10000km van, és még bőven bírja. 15000km fölé fog nekem menni szerintem.
Az első meg szinte nem is kopott.
A Vee-vel nem lehet összehasonlítani semmit sem, mert az annyira sz.., sajnos már volt hozzá szerencsém.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

tamas2009. máj. 06. 10:30 | Válasz | #100 
Nekem a Continental Zippi fedőnevű valamije arra volt csak jó, hogy a felni ne csörögjön a flaszteron. Élt cca 5'000kmt. Az IRC-vel rögtön sztenderig tudtam dönteni a motort a Kakucsringen! Pedig ez nem akármi, az én súlypontom igen magasan van.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől