Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


TopJoe2008. máj. 09. 22:07 | Válasz | #205 
Nem vagyok benne teljesen biztos de nekünk azt hiszem innen lehet állitani a fedél levétele után. Úgy jó nagy hely van elfér az ember keze.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. máj. 09. 22:17 | Válasz | #206 
A helyprobléma az tényleg gond. Mindenesetre én csak azt furcsállom, hogy a csavarfejek lefele néznek a rajzon. De miért? Legalábbis azon a manuálon amit megnyitottam. De szerintem ez is nagyon hasonló, vagy ugyan olyan.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. máj. 10. 21:16 | Válasz | #207 
No kérem szépen a vizhőfokmérőm nekem is rendetlenkedett ma, mentem vagy 20 km-t nagyon rossz rázós úton, azóta vagy működik vagy nem. Zsolt tapasztalatait és felfedezését követve holnap én is érintkezőzöm.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Tutula2008. máj. 11. 11:22 | Válasz | #208 
Köszi megpróbálom.

SomTom2008. máj. 11. 22:49 | Válasz | #209 
Sziasztok.

A héten vettem egy 1999-es 125-ös Majestyt, 13000 km-rel.
Érdekelne, hogy hogyan tudom lecserélni a hütőfolyadékot.

Előre is köszönöm a segítséget.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Zsolt2008. máj. 12. 10:38 | Válasz | #210 
Húú, ezt én sem tudom, nincs tapasztalatom a 125-ös terén.
Zsolt

 end2008. máj. 12. 20:23 | Válasz | #211 
SomTom! Nem egy egyszerü feladat de megprobálok segíteni.Le kell szerelned a plexit és az alatta lévő fekete háromszöget /amiben a helyzetjelző van/ valamint baloldalt alul az oldalsó burkolatot, ahol a folyadék szintet ellenörzöd./ablak/ Leengeded a hütőfolyadékot /alsó gumicsö bontása/ a beöntö csö sapkáját leveszed,/elöl/ ehez el kell kalapálnod a kezedet ahoz, hogy azon a kis háromszög nyiláson beférjen.Feltölteni is ott kell, vékony cső, tölcsér segitségével, alapjáraton.Amikor a kiengyelitő tartály megtellik, a vizpunpánál a gumicsövet megoldani,a levegöt kiengedni./légtelenités/ -én minden csatlakozót megszoktam lazitaní, igy biztosan nem marad levegös- Elösször mikor kiprobálod figyeld a vizhöfokméröt mert ha nem jól légtelenitettél felforr a vized, ha a kiengyenlitö tartályban kevés a folyadék már ott is tudsz tölteni, a beöntő csonk az aksi mellett található... remélem tudtam segíteni:

SomTom2008. máj. 12. 20:51 | Válasz | #212 
Köszönöm szépen a segítséget.
Megpróbálkozok vele, menni fog azt hiszem.
Másik kérdésem, hogy hogyan lehet a hátsó lámpa izzóihoz hozzáférni?
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Etibi2008. máj. 13. 12:44 | Válasz | #213 
Sziasztok! Végre megleltem. Találtam egy internetes áruházat, ahol a majához is tartanak utángyártott (főleg olasz) alkatrészeket. De nem csak görgő + szíj. Van utángyártott karburátor membránjuk is és 10E -rel rövidebb az ára mint a yamaha-nál. :) Ez mindenképp pozitív. Telefonon is nagyon segítőkészek voltak, ajánlom mindenkinek. Persze nem célom reklámozni őket. Az oldal címét berakom a fórum boltok rovatába. Sok sikert mindenkinek, de kívánom, hogy minnél ritkában legyen rá szükségetek. :)

 © Etibi2008. máj. 13. 12:48 | Válasz | #214 
Ui.: Ha elsőre nem találod amit keresel érdemes megnézni a malaguti,aprillia stb. címszavak alatt is, mert jónéhány motorgyártó felhasználta már ezt a blokkot. Ha lessz egy kis időm összeszedem, hogy pontosan mely tipusokba került bele.

 Túri Márk2008. máj. 13. 14:09 | Válasz | #215 
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni h h lehet kinullázni az oil checking kiirást? Előre is köszönöm..

 © XS2008. máj. 13. 15:49 | Válasz | #216 
A 2 lámpás van nekem is. Nos lekaptam a lámpa feletti idomot, és szerintem a 2 lámpa közötti 1-1 állítócsavart, amik füffőleges tengelyűek, csak innen lehet elérni. Fehér a fejük, és egy fém fogaskerékféleséget forgatnak, ha tekered az állítócsavart. Ez az egyik tengely, az erre merőleges pedig alulról állítható, mind2 lámpa hátlapjának külső oldalán.

 end2008. máj. 13. 21:14 | Válasz | #217 
SomTom! Kérdésedre a válaszom: nagyon egyszerüen, az első kerék kivételével csak a motort kell szétszedned!...de félre a tréfával. Ahoz, hogy a hátsó lámpákhoz hozzáférj, az ülést a csomagtartóval, a tanksapkánál a gimiharangot kell levenned, utána körbe az egész burkolatot le kell csavaroznod és óvatosan hátrafelé levenni, miközben a tank beömlőnyilásán át kell emelned. Ez egy kicsit bonyolultan hangzik. /de az is/ Ez azért van igy mert a hátsó lámpa csavarjai fogják össze a két oldalsó burkolatot a középső burkolattal, sehonnan sem férni hozzá. Sok sikert!

 end2008. máj. 13. 21:15 | Válasz | #218 
Gimiharangot=gumiharangot

SomTom2008. máj. 13. 21:36 | Válasz | #219 
Köszi. Sejtettem, hogy nem lesz egyszerű, de...
A jobb hátsó lámpám néha nem világít, de azt hiszem, hogy egyenlőre így marad. Majd ha sok időm lesz.
Az első lámpákhoz is szét kell szedni az egész motort? Elég porosak az izzók, jó lenne kicserélni, mert alíg világít.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © XS2008. máj. 13. 21:40 | Válasz | #220 
Nos megnéztem a szervízkönyvet is. Felülről azt látni, amit írtam, de aszerint alulról kell állítani. Amit én mondtam, a fehér fej meg a fogaskerékszerűség az már az állítómechanizmus felül. Tehát elvileg alulról állítható, holnap megnézem ezt is.

 © Zsolt2008. máj. 14. 09:05 | Válasz | #221 
A 250-es típusnál a reset gombot kell folyamtosan nyomva tartani 2-5 másodpercig (maja biblia 12. old) A 125-ösnél nem tudom...
Zsolt

 madaraszbela2008. máj. 14. 13:03 | Válasz | #222 
Sziasztok!
Hol lehet állítani a benzin levegő arányt? Nagyon kormos a gyertyám. Illetve az alapjárat a kisebbik csavar a porlasztón? Csak a tank kiszedésével érhető el?
Üdv. MB

gelilackó2008. máj. 15. 08:14 | Válasz | #223 
Reggel a garázsban igen intenzív benzin szag volt és érzehetőena motorombol jött,aztán kitoltam az utcára és kicsit nehezen is akart beindulni de utána tökéletesen müködött,egyzser régebben volt valami hasonlo benzinszag már akkor sem értettem a dolgot ez még azután volt hogy megvettem. Nem tudjátok hogy esetleg mi lehet ?amikor toltam be a mocit akkor egy picit megdöntöttem oldalra elképzelhtő hogy esetleg ekkor folyhattot a karbiba benzin?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2008. máj. 16. 08:25 | Válasz | #224 
Nagyon fontos kérdés ugy nézki a karbimban az úszószelep nem zár rendesen ezért van reggelre benzin szag,ettöl még indulhat nehezebben ?és hogy ezzel el lehet e indulni a holnapi túrára mert ma melo van és nem hinném hogy lenne időm megcsinálni este meló után.ugyhogy vagy nem együnk holnap vagy ha azt mondjátok ezzel el lehet indulni akkormegyünk vagy akik jnnek azok mögé felülünk a csajommal.

A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. máj. 16. 08:57 | Válasz | #225 
Béla: a maja biblia 160. oldalán van a karburátor rajza. A 2-es csavarral az alapjáraton tudsz állítani, míg a 3-assal a benzin levegő keverési arány (dús-szegény) állítható be. Több állítási lehetőség nincs, végül is egy sima ETZ kabin sincs más, csak ez a két csavar. Igen, a tankot ki kell szerelni, ill. oldalra dönthető, ekkor a csövek maradhatnak rákötött állapotban.
Lacko: ha tócsa nincs alatta, akkor nincs baj. A karbi úszószelepe lényegtelen hogy zár-e, a gép AC pumpás és nem gravi tartályos, tehát nem jöhet orrán-száján ha áll a gép. Ettől még elindulhatsz. A benzinszag jöhet máshonnan is, lehet, hogy a benzintank szellőzőcsöve esett le, vagy az üzemanyag cső valahol könnyezik. Én még ma megnézném, hogy mi a helyzet, pár dolgot kell csak leszedni (ülés + burkolat), nem nagy ügy.
Zsolt

gelilackó2008. máj. 16. 09:05 | Válasz | #226 
Rendben mindenképpen megnézem ma még ,de beszétem a tamással is ö is azt mondta nem olyan nagy a gáz ha nem csöpög,folyik sehol , én nem láátam alatta tócsát és megnztem közpésztenderen járattam kb 5-10 percet de éreztem benya szagot körülötte és ne is csöpögött.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2008. máj. 16. 09:06 | Válasz | #227 
köszi az infót:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 madaraszbela2008. máj. 16. 10:24 | Válasz | #228 
Köszi a segítséget. A porlasztót még nem szedtem szét. Az ábrát böngészve nem lehet, hogy a 6-os az valami subert tű szerűség, mert akkor viszont az a benzin levegő keverékért a felelős?

 © Zsolt2008. máj. 16. 12:26 | Válasz | #229 
Ebben a mélységben csak Tamás járt, Ő tud majd erről többet is mondani.
Zsolt

gelilackó2008. máj. 16. 20:55 | Válasz | #230 
Megnéztem az ülés és a tank alatti részt és hát ügy tűnik hogy gyorsitó membrán környéke
"könnyezik" azzal talán elmernék holnap indulni,viszont nem tudom ti hogy szerelitek vissz aza ülést valószínű én csinálok valamit rosszul de kb másfél óra alatt sikerült visszaraknom,biztos tudtok valami technikát ami megkönnyíti ezt a müveletet.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 madaraszbela2008. máj. 19. 07:54 | Válasz | #231 
Szia!
Az ülésnél a tanksapka takaró műanyagot veszed le és az az alatt levő két csavarral szedem le az ülést. Vissza rakásnál a tanksapka takaró műanyag alsó két csavarja necces, de megoldható. Üdv. MB

 madaraszbela2008. máj. 19. 07:59 | Válasz | #232 
Sziasztok!
A gépem tegnap nem indult, kb.10 percig indítóztam, időnként pöffent egyet, de nem bírta elkapni. Víz folyt a kipufogóból (kb, fél deci). Lehet hogy hengerfej probléma? Vagy csak vizes a benzin. Előtte működött, bár mostanában a hűtővizem fogyott. Van esetleg ötlete valakinek?

 madaraszbela2008. máj. 19. 08:13 | Válasz | #233 
Van Budapesten valakinek megbízható (nem átvágós) motorszerelője?

tamas2008. máj. 19. 08:55 | Válasz | #234 
A kiegyenlítőtartályban van-e olaj, ill. a az oajban van-e víz? Ha ezek rendben vannak a teendő a következő :
Ha vizes a benya, azt metudhatud úgy, hogy a tank legaljára! ledugsz egy csövet, és jól megszívod. (ha a szádba is jut a benzinből akkor szó szerint is) Leengedsz vagy 2-3litert, és hagyod ülepedni. A víz szépen, és jól kivehetően elválik a benzintől a fajsúlykülönbség miatt. Az eset egyszűvé válik, kiveszed a tankot, jól kimosod, és OK. Azért tartom érdemesnek kivenni, mert alatta van a karbi, és az alján van egy csavar (az úszóház alján) és ott le lehet engedni az összes vizes trutymót a karbi bontása nélkül. Esetleg a csavarral kell megküzdeni, meg a helyzetével. (kiskezű japán emberkék esete) Ezután ha töltöttél vagy 4-5 lityi benyát az alaposan kimosott és megszárított tankba, szépen melléteszed a mocinak. Ajánlok egy hokkedlit erre a célra, a csövek elég hosszúak ahhoz hogy még lehessen turkálni a motrban is. Nyitvahagyod az úszóház alján a csavart, rádugod a tankra (vagy a karbira ki honnan húzza le első felindultságában) a benzincsövet, majd a vákumos tápszivattyú csövével a szádban (ezt a szívócsonról kell lerántani) elkezdessz szipákolni. Ezt lehet színni bátran, mert itt nem jön üzemagyag jó esetben. Ha igen, akkor baj van a membránnal is. Addig "szívsz" amig a tiszta benzin teljesen át nem mossa a karbit. Engedd a lefolyó mennyiséget egy üvegpohárba, így nem megy kárba, és az eredmény is jól látszik. Ha OK. reménykedj hogy a fúvókába sem maradt trutyi, vagy ha igen, kivigye a vákum. Vedd ki a gyertyát, takaritsd meg, pördesd meg önindítóval a motort hogy a hengered is kiszellőzzön a gyertyanyíláson keresztül, és ne maradjon benne esetleg pára mert odavág a gyertyahézagnak! Tedd vissza a gyertyát, és fullgázzal indíts (a maradék trutyi miatt) ha bekap, rögtön engedd el a gázt! Amennyiben sikerrel jártál, és valóban vizes volt az üzemanyagod, jól jegyezd meg a kút nevét, és soha ne menj arra tankolni. Ha nagyon macerás volt a művelet, vidd magaddal a kimentett vizet, és dühösen reklamálj. Miven nem szerviz csinálta, úgysem fizetnek kártérítést a javításért, és e kút "feje" el is hajt a picsába, de elnézést nem kérnek. Én ekkor szoktam elejteni az üveget, ami eltörik, és bocsánatot kérek majd sürgősen távozok. Ajánlatos kerékpárral, vagy rendszám nélküli motorral menni. Sok szerencsét!
Egyébbként a kipufogóban lecsapódik a kondenzvíz, lennie kell egy "leeresztő furatnak" valahol, itt tud távozni a kondenzvíz. Ennek hiánya okozhatja egy idő után a kipufogóból távozó nagyobb mennyiségű vizet. De ha óvatosan "belenyalsz" (nem szívatlak!) a vízbe és édeskés, akkor fagyálló. Ez baj lenne kapásból. Na, a feladat adott!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. máj. 19. 15:49 | Válasz | #235 
A gyertyát vedd ki és tisztítva tedd vissza. Mennie kell. A fő probléma szerintem a hengerfej tömítés hibája lesz (gátszakadás v. viz került a hűtőburokból a hengertérbe).
Zsolt

 madaraszbela2008. máj. 20. 08:22 | Válasz | #236 
Sziasztok!
Sajnos én is (jobb esetben) hengerfej tömítésre gondolok. A hűtő vizem kb.600Km alatt elfogyott. A motor leállítása után mindig egy pár csöpp víz szivárgott ki a légszűrő (alatt) környékéről. Normál esetben már rég megnéztem volna, de annyira körülményes javítani ezeket a robogókat. A hengerfej pakolás cseréjéhez a motort ki kell szerelni?
Üdv. MB

 © Zsolt2008. máj. 20. 19:59 | Válasz | #237 
Lehet, hogy a karbiból folyik a hengertérbe. A karbira ugyanis rá van kötve a hűtőkör. Ha láttál vizet kifolyni a légszűrő alatt, akkor lehet, hogy ott van a hiba. Szerintem még ne vidd szerlőhöz, nézd meg először Te magad ezt a részt.
Zsolt

 madaraszbela2008. máj. 21. 11:30 | Válasz | #238 
Köszi a segítséget, (bíztatást) hétvégén megpróbálom lebontani.

tamas2008. máj. 22. 12:45 | Válasz | #239 
Kíváncsi vagyok a "vízügy" végére. Én a porlasztót nem tartom valószinűnek, mert ott a víztér zárt. Ha onnan kap vizet az égéstér, akkor a karbi el van törve, repedve. Nem hiszem hogy ne lett volna valami erre utaló nyom, mert akkor falsot is szívott volna. Érdekes az eset. Ha a benzin nem vizes, marad a hengerfejtömítéscsere. Ahogy elnézegettem a hozzáférhetőséget, lehet hogy nem kell kivenni hozzá a blokkot. Nagy gáz lenne. Járj szerencsével Béla!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 madaraszbela2008. máj. 23. 12:00 | Válasz | #240 
Sziasztok!
Az a furcsa, hogy 3 napja megint használom a gépet, és mintha semmi nem történt volna megy a gép, sőt még az alapjárat is helyreállt. Igaz 8-10 vízcsepp mindig lecsöpög a légszűrő alatt. Pató Pálnak lehet hogy igaza volt. Minden probléma megoldódik magától, vagy ha nem, akkor majd lesz valahogy.

 Krisz2008. máj. 23. 18:52 | Válasz | #241 
sziasztok!
nem tudja valaki hogy hány amperos a 125 yp akksija

 Krisz2008. máj. 23. 18:52 | Válasz | #242 
?


SomTom2008. máj. 23. 19:28 | Válasz | #243 
Ha jól tudom 8 Ah-ás.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 Krisz2008. máj. 23. 19:51 | Válasz | #244 
köszi

 © Zsolt2008. máj. 23. 20:07 | Válasz | #245 
YAMAHA YP 125 Majesty YB7L-B
Feszültsége: 12 V
Kapacitása: 8 AH
Hossza: 137 mm
Szélessége: 76 mm
Magassága: 134 mm
Töltőáram: 0,8 A
Csatlakozás: C típusú
Zsolt

 © Sz. Krisz2008. máj. 23. 20:16 | Válasz | #246 
köszi,mert lehet hogy cella záras és lekopott az aksiról

 © Sz. Krisz2008. máj. 23. 20:37 | Válasz | #247 
de az enyém 99-es az is 8ah-s

 © Zsolt2008. máj. 23. 20:50 | Válasz | #248 
Yp 250-hez keresek olajleeresztő záródugót(csavart). Nincs valakinek egy fölösleges valamelyik polcon?
Zsolt

gelilackó2008. máj. 27. 20:47 | Válasz | #249 
Kezdtem volna ma olajat csertélni és ugyanugy jártam majdnem mint te Zsolt el kezdett elnyalődni fej a mert a 6 lapfejü krova leugrott róla ugyhogy most hagytam és majd a szomszéd autószerelővel meg próbálom még a russzki módszer mellözésével megoldani még mintha menthető lenne a csavar . -Egyébként a kalapálós ruszki módszer nem cseszi el a menetet blokkban?
Meg ha nem megy akkor én is beneveznék egy csavarra:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 end2008. máj. 27. 20:57 | Válasz | #250 
Nekem van egy olajleeresztő záródugom a 125-ös höz, a 250-es hez nem tudom, hogy jó e, ha passzol hozzá, tiéd Zsolt.

TopJoe2008. máj. 27. 22:09 | Válasz | #251 
Én már régóta nem próbálkozom dugókulccsal vagy csillagvillással ilyen csavarokhoz.Mindig lenyalja a csavart. Franciakulcs jól ráhúzva, kiskalapáccsal megüt és már jön is lefele.Eddig bevált.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Etibi2008. máj. 28. 12:07 | Válasz | #252 
Anno én is megjártam az olajleeresztővel. Teljesen lenyalta a csavarfejet, mire rájottem, hogy az azt körölölelő alu henger is maga a csavar. Ezután vízpunpafogóval estem neki, és máris kijött. :) Utánna ugyan így vissza is ment.

tamas2008. máj. 29. 14:49 | Válasz | #253 
Én vettem a Lidiben egy 17-19-es fordítható fejű kerékkulcsot, (790ft) széthúzható szárral. (agresszív alakok ellen is tökéletes védelmet nyújt, mert ha meglátja a kezemben hogy egy csuklómozdulattal a duplájára nyúlik a szára, menekülőre fogja) Felszedem az aknát, és a mocit úgy állítom a középsztenderre (kibakolva Joe!) hogy pont az akna szélére kerüljön a lába. Alulról tökéletesen tudom illeszteni a kulcsot, és nem kell gebeszkedni, a megfelelő erőkar pedig megteszi a magáét. Vissza csak kis szárral tekerem. Úgyis rásül mint állat. Így jobb esetben mind a csvar, mind a fogási pontok is éppen maradnak.
De szerintem egy jó képességű esztergályos marógéppel még rendbe tudja hozni a csavart, ha a belső furat is engedi.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. máj. 29. 21:05 | Válasz | #254 
Értem a célzást.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. máj. 29. 21:44 | Válasz | #255 
Nem célzás volt, lövés. De látom talált is!
Bár a helyzet az, hogy egy-két ilyen mások álltal szerzett tapasztalat igen megkönnyiette némely téren a dolgomat.
Jut eszembe Zsolt! Az lehet a kuplungharang "elfáradásának" vagy a kuplungferrodolok elkopásának az oka, hogy mostanában ismét kicsit lomhábban indul a gépem nagy gázadásra? Mikor végeztem a hajtóműfelújítással, és összeraktam a kuplungot is, akkor volt ilyen élményem. Két. háromszori alakítgatás után már jobban mentek a dolgok. Tegyem ismét ezt?
Másik kérdés, nicknevet hogyan tudok módosítani? Úgy érzem kinőttem a nemecsek ernő efektust...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. jún. 01. 15:33 | Válasz | #256 
Tegenap volt egy kis "garázsmenet" : légszűrő, és variátorszűrő tisztítás. Kb. 4000 km után ajánlatos volt, igaz ebből Szarvaskőt leszámítva mint aszfalt volt. Fékolajat is cseréltem , az viszont nagyon időszerű volt (eősen barnás szín). Elbaltáztam a műveletet, kicsavartam alul a fékpofánál, mielőtt rátöltöttem volna az újat : levegős lett utána pumpálni kellett jócskán, de végül sikerült.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. jún. 01. 17:56 | Válasz | #257 
Nem baj, legközelebb majd már profibban megy. Fékbetét oké?
Zsolt

 © jasa2008. jún. 02. 09:48 | Válasz | #258 
Igen, a jobboldali (első) fék betétjeit még a vétel után kicseréltettem. Egyébként lehet hogy tovább tartott így az olajcsere, de legalább teljesen kiürült a régi. Megdöbbentő volt látni, milyen koszos volt.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

ZsViktor2008. jún. 02. 19:59 | Válasz | #259 
Üdv! Olyan kérdésem lenne, hogy létezik-é főtengely javító készlet yp 250-eshez. Mert mint látom, a komplett főtengely több, mint 100 ropogós ropi!
Adminisztrátor, fórum moderátor

tamas2008. jún. 02. 22:32 | Válasz | #260 
NNNNa, ezt majd Zsolt jól leírja Neked, komoly tapasztalata van ez ügyben sajnos.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. jún. 03. 09:01 | Válasz | #261 
Igen, létezik. A főtengely javítás gyakorlatilag a hajtókar és a hajtókar csapágyainak a cseréjét jelenti. Ezt javítószetben lehet megvenni, ára 42-43 ezer Ft. Tartalmaz egy hajtókart, alsó és felső tűgörgős csapágyat, valamint egy alsó hajtókar csapot. A főtengelyt szétpréselik, majd összepréselik és kiegyensúlyozzák. (kb 5-8 rúgó a munkadíj). Tapasztalatom alapján kell még venni a felújításhoz egy új dugattyú csapszeget, a főtengyelyre 2 új csapágyat, szimmering és tömítés készletet. Ha már ilyen mélységekben járunk, és ha nem szánunk pénzt egy dugattyúra, akkor a régi dugóra ajánlatos egy sor új gyűrűt is venni. ( a vezérműláncot is szoktuk cserélni ilyenkor). Lóvéban összesen 90-100 rúgó.
Zsolt

gelilackó2008. jún. 03. 14:32 | Válasz | #262 
Igen fura eddig nem hallot kicsit csörgő hangot hallok onnan ahol a kuplung van olyami hangnak mondanám mint amikor egy generátor lapátja éppen csak ,hogy de beleér a házba de magasabb fordulaton megszűnik. Nagyjából azóta hallom mióta kb egy hete lecseréltem az olajat a véglehajtásban is.Lehet köze hozzá az olajnak? mert most másmilyet raktam bele mint amilyet elötte használtam.Tippek ötletek esteleg ? /ha tudnék tennék fel hangmintát:):) /
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © jasa2008. jún. 03. 15:23 | Válasz | #263 
Lackó:..."most másmilyet raktam bele mint amilyet elötte...." ez mit jelent pontosan, számszerűen? Más márkájú, vagy más sűrűségű? Korábban már téma volt a hajtóműolaj (kb febr-márc) akkor oda jutottunk hogy a hajtóműbe sűrűbb, spec olaj a célszerűbb: 80W90-es. Ha nem ilyent tettél bele, hanem motorbavaló hígabbat pl. (10w40, 20w450) akkor ez gond LEHET, de hogy ez hangban jelent-e változást, azt nem tudom. Majd a többiek megmondják a frankót.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

ZsViktor2008. jún. 03. 18:10 | Válasz | #264 
Köszi a választ, akkor nem adom fel, keresek tovább! Esetleg ha még azt meg tudnád mondani, hogy honnan tudok ilyet szerválni (a szakszervízen kívül), azt +köszönném! Szeretném 100 alatt megúszni, me a gatyám is rá fog menni...
Adminisztrátor, fórum moderátor

gelilackó2008. jún. 03. 19:40 | Válasz | #265 
A multkor is azt az olajat raktam bele amit a motorba is. castrol actevo xtra 4t 10W-40 előzöleg meg castrol racing 1-et 10W- 50 est
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

SomTom2008. jún. 03. 21:21 | Válasz | #266 
Milyen gyakran szoktatok szelephézagot állítatni? Az enyémben 14 ezer van, érdemes megnézetni?
Mik a tapasztalaitok?
A hajtóműszíj mit mennyit bír?
Tudtok boltot, ahonnan légszűrőt lehet rendelni?
Ja, 125-ös Majáról van szó.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Zsolt2008. jún. 04. 07:57 | Válasz | #267 
gelilackó: egyértelműen olajcsere. Én legutóbb 80W90-est tettem bele, a fogaskerékhangok teljesen megszüntek.
ZsViktor: neked ez kell: LINK
A google-ba beírod a majesty 250 hajtókar kifejezést, feldob majd egy csomó boltot, ahol lehet venni.
SomTom: ezeket a dolgokat nem kilométerfutásra, hanem kopási méretre szokták megadni.Tehát pl. a szíj nem km után cserélendő, hanem ha elér egy minimális szélességet. Nagy általánosságban azt szoktuk mondani, hogy két szezon után cserélendő: szíj, görgők, megnézendő a kuplung kopórétege és a harang is. Ekkor kell szelephézagot állítani, valamint gyertyát cserélni. Mindezt télen csináld, van idő az alkatrész beszerzésére és nem kapkod az ember.
Zsolt

ZsViktor2008. jún. 04. 09:19 | Válasz | #268 
Thks!
Adminisztrátor, fórum moderátor

gelilackó2008. jún. 04. 09:49 | Válasz | #269 
Oké az lesz!lecserélem,remélem megszünnek a hangok. egyébként nem hátrány ha ilyen sűrű olajat teszünk bele? nem értek hozzá csak azért kérdezem :)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © jasa2008. jún. 04. 11:52 | Válasz | #270 
Nem hátrány, hanem ez ajánlatos !!!! (a másik volt a "hátrány" ) Hajtóműbe hajtóműolaj való. Elmélet: a motornál magasabb a hőterhelés, kisebbek a "hézagok", egymáson csúszó felületeket kell kenni - hígabb kell. a hajtóműben alacsonyabb a hőmérséklet, nem századmiliméteres az illesztés, gördülő felületeket (fogaskerék) kell kenni - sűrűbb kell. Ez az elmélet - képletek nélkül
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

gelilackó2008. jún. 04. 12:27 | Válasz | #271 
Na most már okosabb lettem :) megfelelően ki vagyok oktatva:) Legalább már ezt is tudom :)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Sz. Krisz2008. jún. 04. 21:51 | Válasz | #272 
csá valaki nem tudja hogy vannak ezek a csavaros kormány végek hogy annak a csavarját hogy csavarom bele?????

tamas2008. jún. 05. 08:46 | Válasz | #273 
Imbuszkulccsal.
De előbb csavard ki, ami benne van.
Különben a fogantyúra, ill a gázmarkolatra gondolsz?!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2008. jún. 05. 15:35 | Válasz | #274 
Na üdv! Beadtam a szervízbe a főtengelyt feljavításra. De csak néztek rá mint boryou a new kapura, hogy "mikezekaizék" a csapágyak körül... Olasz robogokkal foglalkoznak, de bevállalták a Majit is. (mivel olasz a blokkkkkk). 50-ből csapágyastól, hajtókarostól munkadíjastól kijön. Csak az a kérdés, hogy fogják visszatenni a csapágyak körüli "mikazokaizék"-et. Meg vettem 1 új gumót a hátsó kerékre, mert slick lett a régiből. Metzeler ME 7-teen gumival van valakinek tapasztalata? 10-ért adták felszerelve.
Adminisztrátor, fórum moderátor

tamas2008. jún. 05. 23:10 | Válasz | #275 
Reméljük minden OK lesz.
Én Conti twist-el járok, azt rendesen melegíteni kell, egyébbként olyan mintha lapos lenne, elmászkál az ívről. A Metzeller az egyik legjobb márka, biztos jót vettél. Mindenesetre amig bekopik, csak óvatosan. Én körforgalomba éjszaka koptattam be, köröztem mint a hülye.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. jún. 06. 08:04 | Válasz | #276 
Neked van külön főtengelyed? Vagy csakúgy lazán kikaptad a hétvégén? A főtengely felújításnál remélem kikötötted, hogy új hajtókart szeretnél, mert ezt javítják persely bepréselésével is. Az nem olyan frankó, főleg régi gépeknél (pannonia, jawa) használják.
Zsolt

ZsViktor2008. jún. 06. 09:23 | Válasz | #277 
Nem olyan lazán és nem én, de kikaptuk! Persze, új hajtókarral meg csapágyakkal kértem! Előttem bontották ki a hajtókart a dobozból. Bár igazából meg se kérdezték, hogy megcsinálják-é a régi hajtókarral. Sztem nem is csinálnák meg, ha kérném se. Elég korrekt boltnak tűnik. Különben a nevük, weblapjuk: Italmondo Ha valakit érdekel. Lehet tőlük rendelni is (lehet, hogy már ismeritek, akkor bocsi )
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Zsolt2008. jún. 06. 10:33 | Válasz | #278 
Őket ismerem, bár mindig is azt hittem, hogy csak egy boltról van szó.
Szóval 50-böl kijön a főtengely felújítás? Ebben az árban cserélik a hajtókart, annak csapágyait, ill. a két szélső főtengelycsapágyat is? Mert akkor az nagyon olcsó!!!
Zsolt

ZsViktor2008. jún. 06. 11:53 | Válasz | #279 
Na! Úgy lett... volna... Most telefonáltak, hogy el kell küldeniük valahova, mert nem tudják visszatenni a "mikazokaizék"-et a csapágyak körül (a fogaskerék szerű cuccok). És aki ezt fogja csinálni, nem 3000-t kér a munkára, hanem 12 000-t + postaköltség. Így már nem jön ki 50ből. Kb 60 lesz. Örültem nagyon. Különben tételesen:
- 32 000 a hajtókar szett
- 12 a főtengelyre a 2 csapágy
- 3000 lett volna a munkadíj, így postaköltséggel 16 körül lesz.
Szal a vége így lesz 60 körül. Pedig 50 alatt lett volna. Azt hogy hova küldik, ne kérdezzétek, mert nem tudom. Már úgy vagyok vele, hogy mind1, csak legyen már kész De azért nem hiányzott ez a 10-es pluszba...
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Sz. Krisz2008. jún. 09. 21:03 | Válasz | #280 
csá
valaki nem tud kipufogódiszt 99 125 majestyra

 tas2008. jún. 14. 17:27 | Válasz | #281 
sziasztok
egy apro segitsegre lenne szuksegem,egy eve vettem egy 96-os majesty 250-st eljott a varjator es a bordas szij csere.Szet szettem, bele tettem,ossze raktam,beinditottam es femessen csattog mint az isten nyila.Kerestem a kimaradt alkatreszeket es a rejtejessen eltunt szerszamokat,de meg nem jottem ra hol hibaztam
a segitseget elore is kosszonom

 © Zsolt2008. jún. 14. 21:01 | Válasz | #282 
A variátor fedelet vedd le és indítsd be a gépet.Így mit csinál?
Zsolt

tamas2008. jún. 14. 22:29 | Válasz | #283 
Sőt, szerintem a szíjat is vedd le elsőre, ezzel kizárod a kuplung felé a problémákat, és meg is forgathatod kézzel hogy ott minden rendben van-e?
Szerintem csak ezután indítsd be.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 tas2008. jún. 16. 19:54 | Válasz | #284 
hello tettem ahogy mondtatok a variator fedel lent van alapban,a szijat levettem meg mindig zakatolt aztan levettem a variator testett (vagy mitt)megszunt a zaj,szet szettem a testett a variator (gyuruk)szet voltak szorodva benne,ujra ossze raktam, ujra zaj,ujra ossze kocolodtak.Sajnos az elso szet szedes es az osszerakas kozott eltelt egy het es most vakarom a fejem

tamas2008. jún. 17. 08:58 | Válasz | #285 
A dokutárban van egy variátorjavítási segédlet, nézd már meg, nem hagytál-e ki valamilyen műveletet a sorból!
A számomra kérdéses dolog, a kenőzsir. Annyira nem bonyolult az a variátor, ha minden megvan benne, és szétesik, akkor a kupolung mögötti rugó nincs a helyén, az tart vissza mindent alaphelyzetben, a szíjon keresztül. Ha előtte jó volt, és új görgőket raktál bele, rendesen (vastagon) bezsíroztad, és a rugód is jó, működnie kell. Mondd neki hangosam: MÚKOGGY MÚKOGGY (Uri Geller)
A sorrend persze összerakásnál fontos!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. jún. 17. 12:57 | Válasz | #286 
Csatlakoznék én is Tamáshoz. A doksit töltsd le és nézd végig a műveleteket. A görgők mérete jó?
Zsolt

 tom2008. jún. 17. 19:17 | Válasz | #287 
sziasztok! 2hónapja vettem az én 150 majesty-met! Az a próblémám h csörög a motor és nem tudom h kb menyi lesz a javítása! Amikor megvetem megnéztem a fötengelyt és egyáltalán nem lógot! Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszöném! Amugy jó motor ez? Megbizható és birja a strapát?

 tom2008. jún. 17. 19:20 | Válasz | #288 
ja 2000 évjáratu a gép!

 tom2008. jún. 17. 19:21 | Válasz | #289 
ja 2000 évjáratu a gép!

tamas2008. jún. 17. 22:55 | Válasz | #290 
Szia Tom! (Tamás?)
Üdvözöllek a Majestysek táborában!
és IGEN,IGEN,IGEN!
Igen megbízható,
Igen bírja a strapát, (elmondhatom hogy roppant igénytelen, talán a 2ütemű Trabi lehetne az ellenfele e téren)
és Igen ez egy NAGYON JÓ MOTOR!
Nagy valószinűséggel a variátorod lesz a hunyó (legalább is remélem). Le kéne venned a variátorfedelet, levenni az ékszíjat, és levenni magát a variátort. Nem vagyok vele tisztában mennyire értessz a amúszaki dolgokhoz, bocs ha untatlak: Ez a gép sebességválltója, ha el vannak kopva a variátorgörgők, amik a 2 sebességfokozat kapcsolását vezérlik a motor fordulatszámának függvényében, vagy ki vannak száradva, (zsirban kell lenniök) bizony csúnya hangokat adhatnak. Ha nincs teljesítménycsökkenésed, viszont jönnek a hangok, nézz bele. Persze nem árt, ha van kellő műszaki érzéked is a dologhoz. Neked is (lásd tas esetét) tudnám ajánlani a dokutár ebbéli tanácsadásait. Nem pont egyforma a két tipus (250-VS-180) de a lényeg ugyanaz.
Hajrá, Te egy JÓ motort vettél, de meg kell ismerkednetek!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. jún. 17. 22:56 | Válasz | #291 
Bocs, nem akartam végig ekkorát írni, beragadt a variátora a PC-m-nek!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. jún. 18. 12:28 | Válasz | #292 
1. kiégett a tompított fényem, izzócsere. Szerencsére csak a plexi alatti kis müanyag deklit kellett leszedni (4 csavar). Jelentem a Szuzuki gyárban is kis kezűek dolgoznak látni alig lehetett valamit, így csak tapogatva, érzésből csináltam.
2. Aktuális lett az olajcsere. Úgy döntöttem hogy 20w50-es teszek bele, ez a gép már nem mai gyerek, és csipegeti is az eddigi 10w40-es olajat. Gondolom nem vagyok egyedül ezzel, ezért szólok. Találtam egy kedvező árú beszerzést Veszprémben. CASTROL Actevo GP 20w50 1700 / liter !!! Ásványolaj, nem szintetikus, de szeritem jó árnal tűnik. ( a motorolajbolt.hu-n részletesen látható, de ott 1900 az ára +a szállítás.) Szóval, ha valakit érdekel jelezzen. Az eladó szerint valami akciós beszerzés, csak kb. 200 flakon van a beszerzési forrásnál, tehát korlátos. Lehet hogy kereskedői duma, nem tudom mi az igazság. Közvetlenül is érdeklődhettek: Bíró autósbolt Veszprém 88 / 403 857 (Azt hiszem ő szállítást nem vállal.)Holnap veszem át az anyagot, én 5 litert kértem: 2 cserére 4 liter + 1 az utántöltésre. majd megírom mire jutottam.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 tom2008. jún. 18. 14:52 | Válasz | #293 
láttom itt sok a tamás! Hát fötengelyes a kicsike! Megörülök ezt nem hiszem el minden eddigi mocim meghalt pedig nem is hajtom öket! Valaki mondja már meg h milyen ára lesz ennek a mokának! Meg h hol lehet olcsón alkatrészeket találni! Köszönöm a tanácsot és jó h van egy ilyen oldal lap!

 tom2008. jún. 18. 14:55 | Válasz | #294 
láttom itt sok a tamás! Hát fötengelyes a kicsike! Megörülök ezt nem hiszem el minden eddigi mocim meghalt pedig nem is hajtom öket! Valaki mondja már meg h milyen ára lesz ennek a mokának! Meg h hol lehet olcsón alkatrészeket találni! Köszönöm a tanácsot és jó h van egy ilyen oldal lap!

 © Zsolt2008. jún. 18. 17:34 | Válasz | #295 
Jasa: az olaj (Actevo GP 20w50), amit választottál igen jó, sőt az ára is kedvező. Én is használtam, ajánlom mindenkinek.
Tom: a főtengely felújítás nem olcsó mulatság. Kb. 30 rúgó a hajtókar felújító készlet, plusz csapágyak, szimmeringek is kellenek. Ha széthúzod akkor már érdemes a vezérműláncot és a gyűrűket is cserélni. A vége 80 környékén lesz.
Zsolt

ZsViktor2008. jún. 18. 19:38 | Válasz | #296 
Szerintetek az 5W40-est olajat nagyon fogja enni a maji? Mert olyat ajánlottak bele
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Zsolt2008. jún. 18. 20:22 | Válasz | #297 
A maja biblia 23. oldalán találod a használható olajok táblázatát. Tapasztalat alapján nyáron 20W50, tavasszal-ősszel 10W40 használata ajánlott. Az 5W40-es nagy melegben nagyon elvékonyodik, én 1200 km után lecseréltem.
Zsolt

 © Zsolt2008. jún. 18. 20:25 | Válasz | #298 
Úgy néz ki, hogy a gépem megint beteg lett. A korábban is tapasztalt indítási nehézségek újra előjöttek. 90%-ban biztos vagyok benne, hogy az önindító-szabadonfutó a ludas. Ez két darabban van, lehet kapni, olyan 28-30 rúgó lenne. Most jön az a rész, hogy van valakinek ilyen?
Zsolt

SomTom2008. jún. 18. 21:17 | Válasz | #299 
És a Valvoline SynPower Scooter 4T SAE 5W-40 olajról mi a véleményetek?
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

tamas2008. jún. 18. 23:12 | Válasz | #300 
Na, Zsolt Te vagy a következő jelentkező Ko.Peti DX-es Majestyjére, alkatrészügyben. E.Tibi ülés, én kipufogó + háttámla, esetleg bepróbálkoznék beletenni az enyémbe a tárcsaféket hátra, ha nem túl macerás a szerelése. No és itt jöjönnél Te, az önindítóigényeddel. Szóval ugyan keresd már meg, hátha lassan rá tudjuk beszélni, hogy legyen az a motor szétbontva... Tudom hogy nem örül majd neki, de csak rávesszük. Ha meg komoly motorblokkproblémás a gép, tuti bontható! Megvan az e.mailja, vagy küldjem? Esetleg beszéljek vele?
Olajügyben én Valvoline 4T/20W50-t használok, kevésbé csipegeti mint a 4T/10W40-eset. 5W-set nem raknék a nullkilóméteres motorba sem, mert értelmetlen pénzkidobás, azt az olajat nagyon alacsony hőmérséklettartományban való hidegindításra tervezték. Ki ajánlotta?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. jún. 18. 23:16 | Válasz | #301 
Ja, ketten vagyonk Tomik. Egyébbként az én járműparkom is mindig félig döglött állapotban van beszerezve, de amit beleteszek, az tutira ott is van. Nem csak "Azt mondták hogy" aztán meg jönnek a meglepetések: Kezeltolaj, kezdődő kopogás a főtengelyen hidegindításkor, eltünő olajmennyiség, hűtővíz, stb. Csináld csak meg magadnak faszán, és akkor nyugodt vagy. Kérdés, mennyire volt a gép drága, mer akkó vissza lehet ám menni verekedni is!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2008. jún. 19. 08:04 | Válasz | #302 
Ott ajánlottákk az olajat, ahol a főtengelyt csináltatom (elvileg ma meg lesz végre ) De ezek után kétségbe vonom a szaktudásukat... Na mind1! Ma becserélem az olajat asszem 20W50-esre, hogy ne zabálja annyira, mert úgy szívtam meg a főtengellyel is, hogy 1x csak megette. Tom! Megérdeklődjem neked merre küldték a főtengelyemet javításra? (Mert végül nem ott csinálták, ahova bevittem.) Nekem a felújítást 60-ból megcsinálták, csapágyakkal, hajtókarral 1ütt. Használt motorokkal mindenki járhat így... És jár is, mivel Mörfi bátyánk nem pihen! Lassan minden esetbe bele kell számolni + egy 100-ast, mire tényleg rendben lesz a gépezet. De vígasztaljon a tudat, hogy a tipust jól választottad meg és ha kijavítod a betegséget, száguld6sz a horizont felé! Egyébként úgy néz ki, van valami főtengelyekre specializálódott vírus. Valahogy mindenkinek befittyen mostanába!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 tom2008. jún. 19. 18:29 | Válasz | #303 
sziasztok! Jó hir h a henger meg a dugó tökéletes álapotban van! Ma vittem be a céghez és megméricskéltem! 1százados ovalitás van benne! (forgácsolo a szakmám) A fötengelyt nagyon drágán csinálták neked Viktor! Holnap viszik kecskemétre és kb 15ezerböl kijön a javítása! Van egy zseni szerelö barátom és ketten csináljúk a drágaságot! Igy elöre kb 25-30 kijön az egész! A mocihoz nagyon olcsón juttotam mint mindenhez eddig az életemben szerencsére! Nagyon sok motrom volt eddig a babetátol kezdve a különféle gyorsaságik keresztül a robogokig! És majdnem mind beszart! Remélem ez tényleg olyan motor mint ahogy mondjátok! Mi ez a herce-húrca a olaj körül? Enyire érzékeny az olaj minöségre? Én jó minöségüt vettem az enyébe és azt halotam h még is kétezer km-ként le kell cserélni! Na most ez nekem egy hónap kb! Két honapja van meg a gép és belepörgetem 4ezret! És nem mentem nagyon meszire! Na legyetek jók és a gumit égesétek ne a lelketeket!

ZsViktor2008. jún. 19. 19:56 | Válasz | #304 
De akkor te nem új hajtókarral csinálod gondolom... Mert nekem csak a hajtókar szett volt 32 ropi.
Adminisztrátor, fórum moderátor


1 2 [3] 4 5 6 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől