|
|
|
2014. júl. 07. 21:59 | Válasz | #481 | |||
Nem lesz eccerű összeegyeztetni, de próba szerencse!
| |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 07. 14:54 | Válasz | #480 | ||
Ok.köszönöm, de csak hétvégén tudnék menni hozzátok,az meg nem mindig szabad nekem.Szeretnék ugy menni, hogy szombaton valamikor korán cc 8.-9 órakor hozzákezdeni aztán amikor kész van, haza Sarkadra.Ezért is irtam kb. augusztust.
| |||
|
2014. júl. 06. 22:20 | Válasz | #479 | |||
Az még sok idő. Ha gondolod, majd szólsz. | |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 06. 20:32 | Válasz | #478 | ||
Mix
| |||
| |||
© juhász béla | 2014. júl. 06. 20:25 | Válasz | #477 | ||
Elfelejtetted megirni hogy pontosan melyik tipusu volt a te kawád.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 06. 20:04 | Válasz | #476 | ||
na igen csak aztán vettünk osztrákba gyári belevaló fuvokákat /szettbe/ ami tökk más méretü volt mint amit belerakott "a szakember"És JÉÉÉÉ eztán jó lett.
| |||
| |||
© juhász béla | 2014. júl. 06. 15:10 | Válasz | #475 | ||
Igen vannak olyan soros motorok ,amelyikben nem egyformák a főfuvókák,holott egyformán oszlik el a ccm a hengerekre.Ennek is megvan az oka.Milyen is volt a te kawád Satya?
| |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 06. 14:46 | Válasz | #474 | ||
OK.köszönöm jóságodat,megfontolom,de majd csak augusztus környékén, vagy utána tudok leállni.
| |||
|
2014. júl. 06. 14:35 | Válasz | #473 | |||
Ha senki nincs a közelben, gyere hozzám, megcsinálom Neked. Ugyan az a két motor. De lehetne azt is, hogy megbeszéled Bélával megcsinálja-e Neked a karbit, mi meg közben széttúrjuk a hajtásláncokat. Ettől többet nem tehetek, de ezt szívesen. | |||
| |||
2014. júl. 06. 14:10 | Válasz | #472 | |||
Én tudok olyan típusú vasat amiben a a két karbin nem egyforma fúvóka van gyárilag. Kérdezd Bélát!! Mindennek megvan az oka a japó mérnökök nem hülyék...
| |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 06. 13:26 | Válasz | #471 | ||
No igen a szezon kellős közepén,amikor vétek és nem is nagyon lehet letenni a motort 2-3 napra, inkább megelégszem a mostani sebességgel,és télen darabokra bontani. Azt hogy egyszerre két motort is szétszedessünk egy szerelővel,barátság ide,barátság oda,nagyon nagy kérés. Mindenesetre próbálkozom inkább először a karburátorral.Aztán majd a többi,ha hazajöttünk a nagy Erdélyi turánkról.
| |||
|
2014. júl. 06. 13:07 | Válasz | #470 | |||
A két karburátort mindenképpen ki kellene tisztítani és beszabályozni. Ha szegényes a keverék, kicsi a kompresszió, az a jó hajtás ellenére sem hoz kielégítő eredményt. Ha a motorral minden rendben, akkor a barátod motorjáról egyenként át kell rakosgatni a hajtáslánc elemeit. Előbb utóbb kiderül, mi az ami mégsem úgy dolgozik mint ahogy kellene. Komoly türelemjáték ez, és sajnos sokan nem értenek hozzá csak mondják a tutit... | |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 06. 12:42 | Válasz | #469 | ||
A szegedi barátom kb 90-95 kg.Én most már inkább 102-3 kg vagyok,mint 100 alatti.A kompressziót nem tudom mert még nem mértük.Kb. 3 hete cseréltem görgőket 18 gr-osakat raktam bele,teljesen uj Mitsubosi hajtásszíjat is cseréltem.Ugy hogy azokkal nem nagyon lehetne gond.Tehát ugy gondolod hogy valamit valamiért?Kisebb végsebesség, kevesebb benzin?Elégedjek meg ennyivel?Nincs is ezzel baj, csak nem tudom hogy ez normális dolog e a motoromnál.Ha a szegedi barátomé kb 80-100 km/ó hajtás mellett kb 5 litert fogyaszt.ugy mint az enyém.Nos mindenféleképpen kompresszió mérés,egy szinkron sem árthat gondolom a többi ismert hiányosságok kijavitása mellett.
| |||
|
2014. júl. 06. 12:24 | Válasz | #468 | |||
Ja, én sem megyek 160-ig, csak ha a hajtást akarom tesztelni. Hosszútávon max. 130, de a Te motorod kevesebbet is eszik ám mint az enyém. Én ha ilyen tempóban járok vele, simán 6, 6,5liter/100 km a minimum. Az is lehetséges, hogy kicsit alul van fúvókázva a gép. Mennyi benne a kompresszió hengerenként? Ha kevés, nagyobb sebességnél nincs ami toljon! | |||
|
2014. júl. 06. 12:18 | Válasz | #467 | |||
Az adataid 140-ig olyanok, mint az enyém. A varió, szíj környékén kell keresgélni, mert ott lesz a bibi. A srác akit írsz hány kiló? Mert a sógorom 65, én 110 vagyok és pariba gyorsulunk, pedig Neki egy 7 lóerővel gyengébb 400-as Burgmanja van. Ha cserélünk, nem is látom, úgy otthagy a picsába a T-MAX-al. Csak 110 fölött és partokon jön ki a T-MAX teljesítménye. | |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 06. 10:10 | Válasz | #466 | ||
Nagyon jól gyorsul közép gázon 80-100,majd innen mint a villám 120-130-140,és ezután hosszabb ut kb. 5-600 m felmegy 145-ig, de innen nincs tovább.Az ismerősöm egy évvel fiatalabb, 2002-es igaz tisztességes szegedi szerelő által átnézett motor lazán megy 170-180-at.Nos az enyém ehhez képest csak 30-40 km-el marad el.Nem mértünk még kompressziót, de az olajat szinte egyáltalán nem eszi,nem füstöl, csak hideginditáskor látom a dusabb benzin miatt azt hogy szürkébb,láthatóbb a kupufogóból kiáramló füst.De ez is megszünik miután 1-2 perc alatt bemelegedett.Nem csörög,nincs szelephangja, a fogyasztása többszöri mérés szerint 5-5,1 liter ugy hogy 80-120 között járok,néha előzéskor 130.Tehát nem százalékban tér el, hanem km/ó-ban tér el 30-40 km-el.Az elektromossággal küzdünk,mert a hideginditó gombája rendetlenkedik,kikapcsolt állapotban is szedi az áramot az aksiról, a fesszabályzó a tegnapi elektromos szerelő mérései alapján ugyancsak rendetlenkedik.Holnap irány Miska cimborámhoz Szarvasra fesszabályzóért, gombáért,a karburátor és a motor közötti gumi összekötő csonkokért,mert azok meg körbe ragasztva vannak, tehát ott is szivhat esetleg fals levegőt a motor.
| |||
|
© juhász béla | 2014. júl. 06. 09:31 | Válasz | #465 | ||
Az a szerelő aki mindent rendben talált ,,menyire mélyen ment bele az ellenőrzésbe?Az már sok eltérés 30-40 km/h,ennek valami oka van,ha az óra nem csal akkor a komplett motor átvizsgálása kell,ami kezdődik egy kompresszió méréssel,szelephézag kontroll,hajtás kontroll,karbulátor,gyújtás,és elektromos dolgok.stb.Ezek átnézése nagyon "ALAPOSAN " nem egy -két órás művelet,amit nem sok szerelő csinál,mert az már nem kifizető számára.Mert ha alaposan átnézte volna az a szerelő,és érti is amit csinál akkor kellett volna találni valamit arra 30-40 km/h kűlömbségre.Mint tudjuk nics 100% osan két egyforma motor,még tipuson belűl sem,akár mennyire is fejlett modern technológiával készűlnek.
| |||
| |||
2014. júl. 06. 09:29 | Válasz | #464 | |||
Mellesleg, ha e Te motorod 35%-al elmarad az enyémtől, akkor nem megy csak 105 km/hs sebességgel...?
| |||
|
2014. júl. 06. 09:26 | Válasz | #463 | |||
Mennyi a vége a Te motorodnak ugy, hogy elhúzod és dinamikusan gyorsul? Aztán hova kúszik fel normál tempóban, és ezután mennyit megy majd ha engeded még nyélgázon 2-3 kilométeres távon, de laposon. | |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 06. 08:37 | Válasz | #462 | ||
No ezért is vagyok bajban. Az egyik hozzáértő szerelő itt kicsinyke városunkban ezt mondja,persze Ő egy villamossági szerelő, a másik szerelő,aki motorszerelő pedig azt mondja hogy minden rendben a mocival. OK.én elhiszem ezt de akkor még is mi a baj,miért nem ugy teljesit a gép ahogyan kellene,gondolok itt a más Tmaxoktól megszokott sebességekre, Tudom tudom hogy nem illik több ok miatt sem végsebességről irogatni, de kb. 30-40 km-el elmarad az általam ismert Tmax motorétól. Nos akkor biztos hogy minden rendben van a motorom körül? Én nem értek hozzá, aki pedig ért hozzá az mindent rendben talál.Ezért is osztom meg veletek a tapasztalataimat,hát ha ki tudok szürni a segitségetekből olyan irányvonalat, amit nyugodt szivvel el tudok mondani a szakembernek.
| |||
|
© satyapapa | 2014. júl. 06. 07:36 | Válasz | #461 | ||
Ha ha-- szintén hozzáértö mester.(500as Kawa) A négy karbiba különbözö fuvokát tenni hogy majd nagyobb sebességnél az erősebb fuvákás rész még jobban fog menni. Ezáltal ugye nem egyformán üzemelt a négy henger,nagy nehezen tudtak csak alapjárat félét állitani. Amikor hozzámkerült és szétszedtem akkor láttam az egyik pár fuvoka 80 (?) as, a másik 110(?) es. stb | |||
|
© juhász béla | 2014. júl. 05. 22:00 | Válasz | #460 | ||
Ne haragudj de ez a szinkron beállitás amit a szerelőd mondott az baromság,semmi köze az éghajlati viszonyokhoz.A szinkronizálás annyit jelent hogy a pillangó szelepeid egyszerre működjenek,.persze ahoz mindennek jól kell funkcionálni egy karbiban.
| |||
| |||
2014. júl. 05. 21:46 | Válasz | #459 | |||
Miért nem állította be egyből? Ha már hozzáértő... | |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 05. 20:40 | Válasz | #458 | ||
Egy hozzáértő ember azt mondta nekem, hogy a szinkronizálást olyan hőmérsékleten próbáljam elvégeztetni mint amilyen időben fogok motorozni. Ha télen végeztetem a szinkrót, akkor számitsak arra hogy a melegebb időkben másként fog járni a két henger.De azt is nézessem meg hogy a karburátorokat összekötő gumirész nincs-e elrepedve az azokat szoritó bilincsnél, mert a fals levegő is csodákat tud müvelni.Szóval ne csak a gyertyákra koncentrálj,mert sok más dolog is van még mellette ami félre tudja vinni a motort.
| |||
|
2014. jún. 29. 23:01 | Válasz | #457 | |||
Nagykalappal hozzá, hátha nem olyan komoly.
| |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. jún. 29. 18:56 | Válasz | #456 |
kerestem szerelöt hétfön pontositunk beszéltem Tibivel is de anyiféle hiba lehet hogy ez már nem az én asztalom majd irok mi volt a hiba.
|
© Fortuna 71 | 2014. jún. 29. 13:54 | Válasz | #455 |
szürök cserélve voltak mind három karburátort még Suszi Tibi kitakaritotta kezdem viszasirni a 250 maját
|
2014. jún. 29. 13:18 | Válasz | #454 | |||
Akkor ugyan olyan mint a 126-os KisPolski. Kipufra is ad szikrát. Ha a gyujtávezérlésed szállt el, az drága buli. A porlasztók mikor voltak kitakarítva? Légszűrőházba mikor néztél be? A keverékképzés is okozhat ilyen jellegű hibajelenséget. | |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. jún. 29. 12:44 | Válasz | #453 |
egy van benne a régi gyertyával sem javult meg az egyik gyertya kormos a másik benzines min kettö fekete alapjáraton megy mind két henger egy bizonyos fordulat fölött csak egy hát nagyon akartam ezt a motort ugy tünik belenyultam most már csak találnom kellene Szegeden valakit aki ért hozzá
|
© satyapapa | 2014. jún. 29. 12:19 | Válasz | #452 | ||
Még esetleg injektór tisztitó lötty is segihet,mert a maják érzékenyek a lerakódásokra. Persze csak ha az egyéb dolgok rendben vannak.- - Ahogy a NagyEgri legény irja az ujj gyetya is okozhat meglepetést.. | |||
| |||
2014. jún. 28. 23:39 | Válasz | #451 | |||
Szerintem kettő, de ezt még sose néztem szerencsére... Tedd vissza a régi gyertyákat, azzal mit mutat. Az újak soxok megszívatják az embert... | |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. jún. 28. 22:03 | Válasz | #450 |
kb 1 honaposak holnap reggel végzek alvás helyet szerelés jön a vasárnapi éjszaka hosszu lesz.egy szer egyszer már szagatott régebben is de csak egy pillanatra.ebben egy gyujto trafo van vagy kettő?
|
2014. jún. 28. 21:43 | Válasz | #449 | |||
Az alap valóban, hogy van-e szikra. Ezt fordulaton sajnos nem látod, de ahogy Satya írta, a gyertyakép sokat elárul. Első körbe tennék bele két gyertyát mielőtt komolyabban beleásnád magad. Mikoriak a gyertyák benne?
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jún. 28. 19:30 | Válasz | #448 | ||
Talán gyújtás hiba,nézd meg pl a gyertyákat.Szép világos özbarna ,a jó.ha sötét, fekete akkor az a henger nem OK. Esetleg szelep-hézag. De igy nagyon nehéz: Juhász Bécit kérdezd. | |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. jún. 28. 19:19 | Válasz | #447 |
Sziasztok! Meg van az elsö komolyabb gondom a maxival.110 környékén egy hengeres lett valoszinü gyujtás lesz mert durrog a kipufogo de valojában fogalmam sincs erö az nincs de mintha alapjáraton dolgozna mind két henger.ha elindulok már csak egy mükszik valakinek esetleg hasonlo probléma és persze a megoldás amelyet nagyon megköszönék |
© Major József | 2014. jún. 23. 18:09 | Válasz | #446 | ||
Nos ezért is szeretem a Misát.A próba fesz-szabályzó elküldése pedig hab a tortán.Nagyon rendes.
| |||
|
© Fortuna 71 | 2014. jún. 23. 07:12 | Válasz | #445 |
az gyárival megegyezö minöség ha jol tudom anyiért ajándék volt.
|
© Major József | 2014. jún. 22. 13:58 | Válasz | #444 | ||
A mult héten raktam a gépbe 18-grammos görgőket, és tök uj Mitsubisho hajtás szíjat /Misától vettem 15.rugóért,szervetem is Misát/,de qjól megy a gép, csendes,nem zörög /zsirban lett betéve a görgő /és nagyon jól müxik.A fogyasztást még nem tudom,mert többször levettem az aksisarut,igy mindig elnullázott a napi mérő, de szerintem kevesebbel is beéri,mivel érzem hogy jobban megy. A majesty 250 kb. 4 dcl-el evett kevesebbet a csere után. Ha a vas 5 liter helyett 4,7-t fog fogyasztani olyan hajtás mellett,mint eddig, már megérte nekem.És mindamellett qva jól megy. A vége több mint korábban volt,olyan 165 km/h.Nekem elég.
| |||
|
© Fortuna 71 | 2014. máj. 30. 23:06 | Válasz | #443 |
nem a pollini evo 3 azzal tavaj nyár ota 5,5-5,6 volt a fogyasztás két helyen tankolok vagy Mol vagy Agip nem érzek különbséget. csak a szij lett cserélve meg is lepödtem 144km után fele fölöt volt a mutató tankolásnál 5,14 lett következö szintén arra gondolok más a szij geometriája valoszinüleg a tervezés során a fogyasztás is a szempontok közöt szerepelt, mig a pollininál csak a gyorsulás.most hogy gondolkozom mintha valaki irta volna hogy uj szijal vissza esett a fogyasztása, bár az enyém nem uj.Mindegy ugyananyi benzinnel többet motorozok akarom mondani robogozok a lényeg hogy forogjon a két kerék.
|
2014. máj. 30. 21:49 | Válasz | #442 | |||
Nem biztos hogy minden szíj egyformán tapad, valamint az sem, hogy valóban ugyan úgy vezetsz. A bejáratott, kopott szíjjal többet pörög ugyan, de könnyebben is megy, lehet hogy nem húzod neki annyira. A gyári vario van benne?
| |||
| |||
© juhász béla | 2014. máj. 30. 21:34 | Válasz | #441 | ||
Attól hogy ugyanott tankolunk,még nem jelenti azt hogy mindig ugyan az a minőségű benya kerűl a motorba.
| |||
|
© Fortuna 71 | 2014. máj. 30. 21:05 | Válasz | #440 |
Sziasztok Jelentem fogyasztás csökenésem van.Most kényszerüségböl egy kopott gyári yamaha vario szijat használok miután a pollini eltört és lement a fogyasztásom 5,1l/100km ugyanazzal a görgövel benzint ugyanott tankolok vezetési stilusom sem változott mégis 0,4-0,5literel kevesebbet tankolok nem értem,mi lesz ha megveszem a szijat a büvös 5liter alá megyek? a szij kb 30,7mm-30,8mm széles a pollini 32mm vagyis gyári volt valaki tapasztalt már ilyet? |
© Major József | 2014. máj. 22. 20:58 | Válasz | #439 | ||
Szia Viktor, irtam a mixben.Üdv.
| |||
|
© Fortuna 71 | 2014. máj. 22. 05:48 | Válasz | #438 |
Köszönöm akkor marad a gyári.E bay vettem olaszbol a garancia érvényesitése nem egyszerü.
|
2014. máj. 21. 22:50 | Válasz | #437 | |||
Egy debreceni srácnak volt Gates, 2500 km után szó szerint leszakadt. Én nem vennék bele a Yamahától vagy a Malossitól gyengébb minőséget. Ha tudod bizonyítani hogy rossz volt a szij, vidd vissza. Hátha elérsz valamit. Nekem az Athena sem jött be. Kérdezd meg a Yamaha Fehéréket mennyi náluk, én tavaly 32'000 ftért vettem. Tökéletes! A kuplungra nagyon figyelj, tulajdonképp addig tudsz menni vele míg el nem kezd csúszni. Azt meg sajnos tudomásul kell venni, hogy ennek a típusnak ennyibe kerül az üzemeltetése... SusziTibi írta egyszer nekem, ha tellett majomra, teljen banánra is... Mikor átnyergeltem a 250-esről, én is jóelőre láttam hogy bizony itt minden a duplája. A gumi, a szíj, az olaj, a szűrők, na meg az élmény is... | |||
|
© Fortuna 71 | 2014. máj. 21. 21:19 | Válasz | #436 |
Sziasztok Gates vario szija van valakinek a maxiban valami tapasztalat rola .Eltört a pollini szijam sérülés nem látszik rajta egyszerüen a belsö fele elrepedt görgö cserénél derült ki,a gyári 36500ft a gates 27500ft olaszt pedig ezekután nem veszek. Köszönöm Tamás a kuplungot valoban tárgyaltuk de nekem az olaj cserével megszünt a hiba bár lehet ahogy irtad a levált darab nincs ott.Ezek után persze belekerült a javitandok listájára bizom a jo szerencsében hogy kibirja addig arra egyébként is szükség van én azt szoktam mondani ha felülsz a motorra "egy út egy élet". A vario szij most sokkal jobban boszant alig mentem vele pár ezer kilométert. |
2014. máj. 20. 22:17 | Válasz | #435 | |||
Üdv, József szomszéd! Most olvastam vissza, látom Te is Békés megyei vagy! Most már vagyunk innen egy páran, de eddig sajnos elég inaktívak a viharsarkiak! Remélem Neked sikerül megtörni a jeget! De ez meg már a MIX-be való!
| |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 20. 22:01 | Válasz | #434 | ||
Köszönöm előre is, időben felkészülök a nagy menetre.Üdv. | |||
|
2014. máj. 20. 21:47 | Válasz | #433 | |||
Belánk Atkáron lakik, ha egyeztettél Vele időpontot és nekem is jó szivesen elmegyek Veled. Egyrészt mutatom az utat, másrészt segítek vetkőztetni a motort, mert azt Ő nem vállalja és ugyancsak le kell bontani oldalt, elől, alul... | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 20. 21:34 | Válasz | #432 | ||
Tamás! Nagyon sok igazság van abban amit mondasz,mert továbbra is szarakodik a 24.órás állás után. Tekergethetem én a gázkart, ha inditózáskor nem húzok egy kicsit a gázkaron/nem adok neki egy kis benyát/beindul, de le is áll, miután elfogyasztotta a motor azt az üzemanyagot, ami a karbiban volt. Ha egy kis gázt-nem sokat- adok indításkor akkor semmi baj vígan pöfög,de!!!!! Ennek nem így kellene müködni. Szóval- karburátor tisztítás jöhet csak szóba. Hiába adtam az adalékot,még sem indul jobban.Le fogom szerelni a hidegindító bakelitjait és gondolom beljebb láthatok a dolgokba.Csak amilyen bugyuta az ember, addig nem akar leállni, amig reggelente beindul a gép.Pedig tudom hogy a hidegindítóval baj van.Az is biztos, hogy a szuper benzinek, az adalékot tartalmazók hozhatták ki a koszt a tankból és a csövekből.Nos, amikor le tudok állni valamennyi időre,keresni fogom "Jóságos Bélánkat"hogy adjon egy időpontot, amikor eltúrázhatok hozzá.Bár azt nem tudom hogy milyen messze lakik hozzám?Egyáltalán eljutok-e addig- no ez csak vicc-!Hívom majd telón.Szóval kis gázzal indíthatom a gépezt, indul is, de fölösleges a Majesty 250-es indítási stylusát alkalmazni,mert semmit sem csinálok, csak illúziót keltek.
| |||
|
2014. máj. 19. 09:14 | Válasz | #431 | |||
Ez nálam is működik, de nekem, mint műszaki analfabétának, fogalmam sincs, hogy milyen a karbik felépítése.
| |||
| |||
2014. máj. 18. 22:45 | Válasz | #430 | |||
Na ez az. Pont ezt írtam le, hogy nem jár semmi plusszal a gyorsítófúvókás karbikkal szemben. Mikor szétkaptuk (pont a Te motorod karbijait) Béla mellé tette a 250-es karburátorát és Ő szúrta ki, hogy ez a funkció hiányzik róla. A torokátmérő, fúvóka, minden stimmel. Nem tudom milyen megfontolás végett hagyta le a japán mérnöki kar, de nincs rajta. Egyszer fel kéne tenni rá két olyat, azzal mit művelne, mett azért igy is elég harapós... Szóval, elvileg csak a pillangó szelepeket nyitogatod vele 2x, 3x. Attól nafta nem jut be, mert nincs levegőáramlás... Szóval, nem tudom hogy miért indul ebben az esetben könnyebben. De Nálad is és Józsi motorjánál is működik... Biztos a manók...! | |||
| |||
2014. máj. 18. 20:54 | Válasz | #429 | |||
Vájjá vájjá! Gáz nélkül indítok, miután 2x-3x tövig tekertem az gázkartot! Aztán ígyen indul... e! És mégis könnyebben indul. Ha eleve így értetted, akkor bocsi, csak most nem tudom hogy én értettem-e russzul-e vagy mivan-e? :)
| |||
| |||
2014. máj. 18. 12:27 | Válasz | #428 | |||
Más hogy tövig húzott gázzal inditassz, illetve hogy 3x tövig csavarod a gázt. Előbbinél több levegőt, több benzint juttatsz az égéstér irányába indítózáskor, utóbbinál, ha van gyorsító fúvóka a karbin, konkrétan benzint fecskendezel a szivócsonkba, ami elpárologva sokkal dúsabb keverékét eredményez. Ezáltal könnyebben indul hidegen. De a T-MAX-nak nincs gyorsító fúvókája. Tehát nagyobb gázállással kell indítózni, ami ezek szerint be is jön! | |||
| |||
2014. máj. 18. 10:26 | Válasz | #427 | |||
Ha sokat áll az enyém, én is alkalmazom a "tövig tekert gázkar" módszert és nekem is működik! Ha csak simán próbálom indítani, kell 2x, 3x is kb 5mp-es indítózás, mire beröffen, így meg pöccre indul mindig, állhat bármennyit!
| |||
| |||
2014. máj. 17. 20:51 | Válasz | #426 | |||
Ne babráld ha jól tetszik a dolgukat. Ami működik, azt nem piszkáljuk! Ez alapszabály! | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 17. 20:28 | Válasz | #425 | ||
Hi.Gondolom jól müködhetnek,mert amikor beinditom hajnalban a mocit, akkor jól látható módon dúsabb az üa.ellátása,majd amikor bemelegedett egy kissé, akkor szépen visszaáll a fordulata is. De majd az angolnyelvű leírásban a képekről kisakkozom az automata hideginditó elhelyezkedését és belenézek a mociba.Mit lehet tudni? | |||
|
2014. máj. 15. 16:56 | Válasz | #424 | |||
Én is akkor szembesültem a dologgal, mikor Béla atomjaira szedte a két karbit. Más különbséget nem talált rajtuk. A hidegindítók, (automata szivatók) működnek rendesen? Azok is megnehezíhetik az indítást. | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 15. 16:43 | Válasz | #423 | ||
Akkor az a tanács olyan mint a placebó hatás.De lehet hogy már az adalék tette meg a magáét az eltelt 100 km-en.Mindenesetre most mükszik.Köszönet a segítségért.
| |||
|
2014. máj. 14. 12:07 | Válasz | #422 | |||
A tövig tekert gázkar érdekes, ugyanis bár a T-MAX-on két ugyan olyan karbi van mint a 250-esen, azért mégsem tökéletesen ugyan az. A gyorsító fúvókákat ugyanis nem tették rá. Tehát az a módszer, hogy besprickoljunk vele némi naftát, nem működik... Ellenben a lényeg az, hogy szépen indul! | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 14. 09:02 | Válasz | #421 | ||
Ok. Abba a 7-8 liter üzemanyagba még egy kb.4 cl-es kupakkal betöltöttem, de ma reggel indítás előtt a gyújtás ráadása után 3 x tövig tekertem a gázkart,majd indítottam és simán indult.Lehet hogy ez a jó technika ? Nos majd kiderül,mint ez a kissé borús idő. Köszönöm a jó tanácsokat, azért visszajelzek ha észlelem a változást,mert mindennek az alapja a kontroll.Hétvégén Fehérgyarmaton motoros tali a fürdő területén,remélem gyönyörű napsütés lesz rájuk.
| |||
|
© satyapapa | 2014. máj. 13. 06:05 | Válasz | #420 | ||
Ha mostanában nem volt benne tisztitó adalék akkor még egy kupakkal is beletölthetsz elsö alkalommal. Hamarabb érsz el vele hatást.Utána elég egy is. | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 13. 05:05 | Válasz | #419 | ||
Ok. Megtettem az első adag beöntését.Kb.7-8 lityi benzin lehet a tankba és én ehhez öntöttem egy kupak stp adalékot.Nos majd meglátom,mert egy kélt tankolást igy akarok megtenni Kb két hét alatt éreznem kell az esetleges változást,ha nem 25.-e előtt karburátor tisztítás mechanikusan.
| |||
|
2014. máj. 12. 08:46 | Válasz | #418 | |||
Ebből a szempontból a karbi és injektortisztító a legjobb megoldás. Mig futkosol kerozin után, több lesz a benzinköltséged. De a biztos, egyérzelműen jó eredményt hozó megoldás a karburátorok szétszedése és kitakarítása. Mondjuk ez nem egyszerű, mert aztán be is kell állítani őket, meg szinkronizálni... | |||
| |||
© satyapapa | 2014. máj. 12. 07:19 | Válasz | #417 | ||
Én injektor tisztítót töltök a majába ,ez is megtudja oldani a tisztítást...10Liter benya /jó fél deci injektor tisztító.(max) Ha Flashlube tisztítót használunk akkor kevesebb mennyiség is elég..Ez kiválló minöségü cucc | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 12. 06:49 | Válasz | #416 | ||
Így ha én a Tmaxba mint üa.rendszertisztítót betöltöm a petróleumot,ill. abból egy kis mennyiséget, lehet hogy nagyobb kárt csinálok mint ami van.A kerozinnal pedig kitisztul a karbi, a tank,stb ?
| |||
|
© satyapapa | 2014. máj. 12. 06:09 | Válasz | #415 | ||
A kerozin a ranglétrán a benzin és a gázolaj közé esik.Azért másabb mint a benya mert töltenek hozzá némi segédanyagot (pl ólmot-ólom pótlót)És az oktánszáma magasabb lesz (100). Nem lehet mindenféle motorba betankolni,mert a nem megfelelö rendszert károsithatja. Más hőfokon ég, és a nem megfelelö hőmérsékletü égés esetén egyéb káros anyagok válhatnak ki.STB | |||
|
2014. máj. 11. 23:00 | Válasz | #414 | |||
Akkor a petróleum is alkalmas erre a célra? Ezt nem ösmerem... | |||
|
2014. máj. 11. 21:52 | Válasz | #413 | |||
A petróleum szinte ua. mint a kerozin. csak a kero szintelen mint a viz a petro sárgás. Ezt be lehet szerezni. Kerot szinte lehetetlen.
| |||
| |||
2014. máj. 11. 21:13 | Válasz | #412 | |||
Kerozin és karbitisztító ugyan az, csak a kerozin töredék áron beszerezhető, ha van reptér a környéken. Ha nincs, irány a Tesco... Manual nálunk is van, a letöltésekben a más tipusokban találsz, minden benne van. Nem keveset motorozol, kíváncsi leszek a továbbiakban mit tapasztalsz! Legyen nagyon sok örömed benne! | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 11. 20:20 | Válasz | #411 | ||
Hi Tamás! Köszönöm a jó tanácsot.Ugy gondolom hogy pont az lehet a baj, hogy az általam tankolt ÖMV, vagy Shell adalékos benzinek megtették a tisztitó hatásukat és feloldották a koszt. Na de majd meglátom mit tehetek. A gépről: 2001.évjáratu, de 2013.novemberében lett itthon forgalomba helyezve. Az előző tulaja nem sok mindent mondott róla ugy hogy az előélete számomra kissé rejtély.Na nem is olyan lényeges, mert most már jó kezekben van. A vásárlásról annyit,hogy husvét után az egyik reggel zsebemben 450E pénzzel,motort néztem az interneten.Láttam,hogy egy Veszprém megyei hírdetés frissen felkerült az egyik oldalra.Kicsivel többért,de vettem a telefont és a hírdető közölte, hogy éppen Szabolcs megyében van és ha érdekel a motor, akkor elhozza Békés megyébe hozzám. Nos ha a motorral Ő bejárta a fél országot akkor azzal nagy baj nem lehet. Ugy hogy megvettem még aznap a VAS-at.Nos mivel a Majestys 2 évem alatt az azzal megtett 23.000 km megszerettette velem azt a kis ördögöt,kiváncsian ültem a Tmax nyergébe.Más,MÁS /csupa nagybetüvel/ez az élmény,de nem csak az 500 köbcm.miatt nem csak az erő miatt,hanem az, hogy nem középrecsuklik,felnőtt módon motorozható a gép.Valamikor kb 35 évvel ezelőtt volt egy Californiai 350-es Jawam,amivel sokat motoroztam és imádtam,nos ez a moci remélem legalább annyi örömöt fog nekem szerezni,mint az a gép.Az eddig megtett kb 2000.km alatt semmiféle baja nem volt,kivéve ezt az apróságot, amit feltehetően a jógazda viselkedésem okozhatott,mert feloldódhatott az eddig lerakódott kosz a tankban,stb.De tudom, hogy a lelke meg fogja hálálni a törődést, a jó benzineket,a minőségi /Repsol/ olajat és a többi finomságot.Nyárra már szervezem a barátaimmal a székelyföldi túrát,majd miután onnan megjöttünk ugy gondolom hogy ideje lesz a kuplunglamellákat kicserélni, a motort teljes szerviznek alávetni.Meglepett hogy a korábbi tulaja azt sem tudta, hogy a motorolaj cserét jelző lámpa kigyulladása mennyi km.megtételét jelzi. Aztán kerítettem egy angolnyelvű gépkönyvet és abból hellyel-közzel megoldottam a számomra ismeretlen dolgokat.Azt tudom hogy a burkolat át volt festve,a jobb elején több müa.fülecskét vissza kellett varázsolnom mindenféle ragasztási machinációkkal,de végül is a motor egyben van./mondja a kis kinai:nékém teccik/ most oldaltáska tartókat akarok hozzá szerezni, illetve ha valahol találok rajzot, akkor arról elkészíttetni azokat. Kérdésem, honnan szerezzek kerozint?A karburátor tisztítót be tudom szerezni,de a kerozin számomra nem biztos hogy elérhető,illetve most jutott eszembe,hogy a Békéscsabai reptéren talán tudnak segíteni.Ha sikerült,és megszünt ez a mostani baj,jelzek.Üdv. | |||
|
2014. máj. 11. 18:43 | Válasz | #410 | |||
Tegyél bele karbitisztítót, vagy egy-két dl. kerozint. Gurulsz egy tank benzint és az kimossa ha szutykos. Ha nem, akkor ki kell valóban tisztítani. Az valószínűsíthető, hogy nem elektromos, nem kontakt probléma. Mesélj kicsit a gépről! | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 11. 15:14 | Válasz | #409 | ||
Szia Tamás. OK. köszönöm. Most vettem a tmaxot egy hete, a Dx-t eladtam.Lehet hogy egy karburátor tisztítás előtt állok?Vagy csak a csatik lazulhattak fel?Avagy a jó minőségű adalékos benzinek feloldották a lerakódásokat és emiatt akadozik a hidegindítás?Mivel csak hosszabb idejű állás /24,óra/után produkálja ezt.Napközben minden pöccre indul.Igy nem értem a baját.Lehet hogy csak valami kis kosz ami levállt valahonnan. Mint egy strók.Na majd meglátom.Üdv. | |||
|
2014. máj. 11. 09:55 | Válasz | #408 | |||
Nem kellett volna a karbi környékén keresni az alvázszámot... Nézz át minden csatit, de szerintem semmi komoly probléma nem lesz. Ha továbbra is fennál a probléma, akkor inkább érdemes majd jobban belemélyedni. Szokott nekem is ilyet produkálni. De neked nem 250-es DX-ed van...? | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 11. 09:01 | Válasz | #407 | ||
Szevasztok fiuk!. Legyetek olyan jók,és műszaki problematikában segítsetek nekem.Ma reggel 24 órás állás után a mocim a tőle megszokott módon pöccre indult, majd pár jó fordulat után megállt.Kb.3-4 hosszabb indítózás után indult csak be.De akkor is kissé lomhán vette fel a fordulatot, aztán már semmi baj,mint a villám ugy ment. Melegen minden indításra azonnal indul. Ez a hiba hirtelen, semmiféle előjel nélkül jött.Előző nap volt az eredetiség vizsgálata, ahol a vizsgálatot végző szakember kereste az alvázszámot és közben félre huzogatott kábeleket,csöveket a középső részen a karburátorok fölött.Nem lehet az, hogy valamit elmozgatott, és csak érintkezési,kontakt hibát generált valamelyik vezeték megmozgatásával? Komoly vagy valami egyszerű profán probléma lehet?Mi legyen a megoldás? Köszönöm előre is megnyugtató válaszotokat,remélem nem a nyaka véres a Tmaxnak.Üdv.Nektek. | |||
|
2014. ápr. 26. 16:04 | Válasz | #406 | |||
Na igen, a német autópályán ez nem vicces dolog...
| |||
| |||
© Szomjas | 2014. ápr. 26. 12:02 | Válasz | #405 | ||
Tamás az a baj,hogy még nincs Gps tartóm meg szivargyújtós töltőm hozzá és,ha eltévesztem a benzinkutat,akkor jajj nekem! Veszek egy marmonkannát,de akkor meg kevesebb csomagot tudok hazavinni.... | |||
| |||
2014. ápr. 26. 11:28 | Válasz | #404 | |||
200 km egybe, aztán kell is a pihi...
| |||
| |||
© Szomjas | 2014. ápr. 26. 10:23 | Válasz | #403 | ||
Orpi egy tartálykocsinak jobban örültem volna. Azért köszi a tippet.
| |||
| |||
2014. ápr. 22. 06:36 | Válasz | #402 | |
Tudek egy alig használt T-34.-est,az már elééég nagy tank!Mögé akasztod oszt góóó...
| |
© Szomjas | 2014. ápr. 21. 17:54 | Válasz | #401 | ||
Köszi mindenkinek a jókívánságokat. Igyexek rendes gazdája lenni a ménesnek és nem hagyom őket szétszaladni. Ami még hiányzik a gépről az egy doboztartó,dobozzal együtt. Szivargyújtó, gpstartó, voltmérő,felnicsík, nagyobb tank :) . 200 km-enként tankolni kell! Hazafelé párszor megkell állnom majd. | |||
|
2014. ápr. 20. 13:30 | Válasz | #400 | |||
A #240-#241-es beírásokkban már tàrgyaltuk a kuplungodat... Erre nem igazán mondanám, hogy terven kívüli, tavaly augusztusban utaltan rá mi lesz a probléma... Akkor is ezt irtam, mint most... | |||
| |||
2014. ápr. 20. 09:03 | Válasz | #399 | |||
Valóban nem egyszerű. Tapasztalt szakember nélkül nem érdemes megbolygatni a blokkot, a kuplungon felül ott van az olajszivattyú, a vezérmű meghajtása, a generátor. Sok kis apróságnak tűnő dolog, ami összességében bonyolulttá teszi a dolgot. Nekem szemem láttára zajlott a művelet, nem vagyok kétbalkezes, de inkább trélerre teszem a motort mint belefogjak. Az árak? Talán valahol le is van írva, a két külső tárcsa, amin csak egy oldalon van kopóréteg, 8'000 ft körül volt, + tömítés, olaj. Tehát ha maradsz a speciális olajadnál, akkor annak az árát és a szűrőét még add hozzá, meg a munkadíj. | |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. ápr. 20. 06:52 | Válasz | #398 |
hát akkor lesz egy terven kivüli szerviz.Tamás ha nem titkos tudsz nekem mondani egy öszeget anyagostul munkadijastul csak hozzávetöleg hogy mire számitsak(mert bár nagyon sok mindent megcsinálok miután körbekérdeztem -néztem de erröl a kuplung cseréröl néztem egy videot és nem tünik egyszerünek) köszönöm
|
2014. ápr. 19. 22:16 | Válasz | #397 | |||
Nem tudom. Az tény, Pentz Andrással beszéltük, Ő elmondás alapján tutira megmondta mi a hiba. Azt is hozzáfűzte, látott már olyan T-MAX-ot amiben 60'000-nél még a gyári volt és olyat is, ami 14'000-nél már csúszott mint állat... Na meg azért ez a kuplung olajban van, a hőmérséklete elvileg állandó. Egyszerűen ilyen és kész... | |||
| |||
© satyapapa | 2014. ápr. 19. 21:35 | Válasz | #396 | ||
talán a nagy hőterhelést nem bírta a rögzítő anyag? Én nemrég láttam 5-pofás kuplungot aminél szintén a leválás volt a baj, nem a kopás,
| |||
| |||
© juhász béla | 2014. ápr. 19. 21:35 | Válasz | #395 | ||
Bizony bizony ,,tudnak ezek a mérnökök,,,,csak nem az ö pénztárcájukban űti fel a fejét a Tifusz.
| |||
|
2014. ápr. 19. 21:30 | Válasz | #394 | |||
Az enyémek cseppet sem voltak megégve. Simán leváltak...
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. ápr. 19. 21:28 | Válasz | #393 | ||
A gyorsulási versenyen használt gépek nagy részében is Fiber-papir lamellák vannak.A parafa lamella hamarabb megég,bár lehet hogy kis igénybe vétel esetén tartósabb,
| |||
| |||
2014. ápr. 19. 21:23 | Válasz | #392 | |||
Pedig évek, évtizedek óta vannak a gyáraknak olyan mérnöki stábjai, akik az élettartamot "optimalizálják" és ezzel nagyon finoman fogalmaztam. A kopóréteg sajnos valóban papír, ami olajban úszik, igy tovább tart mintha szárazon futna. A másik "probléma", hogy aki sportos variót tesz a motorjába, az ki is akarja, ki is fogja használni a lehetőségeket amik rendelkezésre állnak. Az elindulástól kezdve... Na mindegy, a tények azok tények, nem valószínű a 30'000 km, de lehetséges. Az én kuplungom is 33 körül adta meg magát és ez hazai, végig visszakövethető az első gazditól. Az biztos, ha gyepáljuk, hamrabb elszáll... | |||
| |||
© satyapapa | 2014. ápr. 19. 21:19 | Válasz | #391 | ||
A FIBER-papir lamellák kompozit anyaguak. Ez föleg a csúszás mentesség miatt hatékony. | |||
|
© juhász béla | 2014. ápr. 19. 20:56 | Válasz | #390 | ||
Teljesen mindegy hogy mire bólogatnak a japó mérnökök,de ha nagyon jó és tartós dolgokat terveznének akkor ,nem lenne munkájuk.Manapság fogyasztói társadalomnak gyártott bármi,bele van tervezve a szándékos avultatás.Azt ne mondja senki hogy pl. egy papir alapu lamella többet bir mint egy bakelit ,vagy azbezt alapu dörzsbetét,mert ha többet birna akkor itt évekig nem lenne téma az a nagyon tuti lamella.Jó reggelt elvtársak,,,ébresztő föl!!!!!!!!
| |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. ápr. 19. 17:30 | Válasz | #389 |
a magasabb fordulat is csak akkor számottevö ha odarántom neki napi használatban nem jelentös
|
© Fortuna 71 | 2014. ápr. 19. 17:26 | Válasz | #388 |
2002 évjárat kilométer amenyit szeretnél az ora 30300-nál van a pollini vario magasabb váltási fordulatot tart de nincs sport kipuf sport légszürö azt pedig nem gondolnám enyire ki lenne hegyezve a technika ezen a szinten anyi a különbség hogy egy picit jobban megy több benzint fogyasztva a gyári vario hangolásánál a mérnökök sok egyéb mellet a fogyasztást is figyelembe vették.nekem bár nincs ford méröm olyan 1000/percel foroghat többet de nem érezni hogy kinlodna vagy üveg hangon pörögne egyszoval valoszinü hogy a kilométer lehet joval több mint amit az ora mutat a és ugye öröké semmi sem tart sajnos minöségben pedig a papir felhasználása érdekes számomra de nyilván megfelelö ha a mérnökök rábolintottak ez ugye nem egy auto kodolt hibákal x kilométere gyártva
|
2014. ápr. 19. 16:18 | Válasz | #387 | |||
Ja, Neked Pollini variód van ugye? Mikor megvetted Tibortól, akkor tetted bele. Azért a tuning varióhoz hozzátartozik a sportos vezetés is, márpedig az sem autónál, sem motor esetében nem kiméli a kuplungot sajnos... Ez nem a japán minőség rovására írható! | |||
|
2014. ápr. 19. 15:28 | Válasz | #386 | |||
Hány km van benne valójában? Hány éves a motorod? | |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. ápr. 19. 14:43 | Válasz | #385 |
hurrá és hol a legendás japán minöség
|
2014. ápr. 19. 09:47 | Válasz | #384 | |||
Azért nem csinálja, mert a leszaladt darabot már kidolgozta a tárcsák közül. Mikor jön a következő, újra kezdi. Aztán elkezd csúszni a kuplung, majd szépen ottmaradsz vele az út szélén, de legalább jó olaj lesz benne. Meg némi levált kopóréteg, ami, (és most kapaszkodj meg), 2mm vastagságú papír...
| |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. ápr. 19. 09:17 | Válasz | #383 |
de most nem kuszik? Meglátjuk lehet a nyári meleg ujra elöhozza akkor szerviz remélem nem az ország másik felén leszek éppen
|
2014. ápr. 19. 09:10 | Válasz | #382 | |||
Ha kúszott a pirosnál, vagyis el akart indulni, az nem az olajok különbségéből adódik. Kezdenek leszakadni a külső kuplungtárcsákról a kopórétegek, és be-be akadnak annyira, hogy képes megmozdítani a motort...
| |||
| |||
|
|
|