Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © baranyai.imre2008. júl. 17. 14:24 | Válasz | #435 
TopJoe!A te motorodban szinte tuttira biztos vagyok hogy meg vannak kopva a gyűrűk.Ez a hiba jelenség arra utal.(A meggyengült,kopott olaj lehúzó gyűrűk már nem képesek maradéktalanul lehúzni a besűritett olajat,plussz a dugattyú gyűrű hornyok is ki lehetnek már verődve,és a horonyban fel-le lötyögő gyűrűk szivattyúzó hatást fejtenek ki.)Javaslat:ha van időd,kedved,stb, henger le,dugattyú ki,A henger geometriájának mérése szak műhelyben furat mikro-méterrel.Szükség szerint furatni,de lehet hogy elég egy dugó csere gyűrűvel,vagy csak simán gyűrűzni kell.Ha már szét van szedve a szelepszárak tömitettségénél is érdemes körbe nézni,bár szerintem ott nem lehet nagy baj azok alapján amiket leírtál.

TopJoe2008. júl. 17. 12:35 | Válasz | #434 
Sajnos nem.Egy balatoni leruccanás kis motorozgatással kb.250-300 km megtétele után 2-3 dl utántöltés kell. Már nem ez volt az első ilyen futam. Viszont az egri túra ( 800 km ) után meg csak 2,5 dl-t öntöttem utána. Viszont akkor eszik többet és akkor füstöl jobban ha van benne süritő olajadalék.Fene sem érti.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © jasa2008. júl. 17. 11:38 | Válasz | #433 
Joe: nem 1000 km-t akartál írni ? mert 100-ra az 1 dl az nagyon brutál (mint egy kétütemű olajkályha).
Nekem a Castrol 20w50-es olajcsere óta 1200 km után 2 dl kellett betölteni, ez kb 0,17 l/1000km, amivel meg vagyok elégedve. Előtte a 10w40-esből ennek a 2-3szorosát ette.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. júl. 17. 00:02 | Válasz | #432 
Ha rá tudom venni a fiamat hogy szánjon rám pár percet a nyári szabadságából, rögtön megmérem. De roppant elfoglalt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. júl. 17. 00:01 | Válasz | #431 
Peti ha kopog a telód, ne nagyon járkálj vele, mert szétmegy minden benne. A kopogás már azt jelenti, hogy nincsen benne a megfelelő mennyiségű olaj, és a rugót teljesen összesajtolod egy intenzív fékezésnél, v. egy gödörben. Azért sem egészséges a dolog, mert féloldalasan használod a lengéscsillapítást. Ajánlom a teleszkópszárszimeringcsere c. fejezetet a dokumentumtárból, ha van hozzá megfelelő ambiciód, magad is megcsinálhatod. Ha bizonytalan vagy, keress szakembert, de próbálkozz az "én is itt lennék" fejezettel.
Fékolaj. Vedd le a fékolajtartály tetejét, és töltsd tele mikor az olaj már a legalján van. Kell lennie a féknyergen (ezt találod a kerekeknél, a fékbetétek vannak benne) egy légtelenítő csavarnak. Ha ezt meglazítod, és teszel rá egy odaillő műanyagcsövet amit belevezetsz egy tartályba(ez már csak azért is megszívlelendő mert ellenkező esetben a tárcsák lesznek olajosak), szépen a fékkarok segítségével ki tudod pumpálni a fékolajat a rendszerből. Arra kell ügyelned, hogy a tartályban mindig legyen kellő utánpótlás. Mikor látod hogy a szép tiszta fékolaj csordogál a múanyagcsövön keresztül, csinálsz egy légtelenítő próbát. Abból áll a dolog, hogy elzárod a csavart, és felpumpálod a fékkarral rendszert. Behúzva tartod a fékkart, és !nagyon lassan! megnyitod a légtelenítő csvart. Ha szépen simán a fékolaj jön 2-3 próbálkozás után, és a fékkar nem "puhul fel", akkor oké. De ha a fékolaj úgy jön mint amikor "szaftosat fingassz", akkor follytatni kell a punpálást, mert levegős a rendszer. Ami félolaj távozott a kis tartályodba, már nem használható, eldobandó mint veszélyes hulladék. Csavarlazítónak még jó lesz.
Akkuügybe annyit, hogy ZSolt annak idején feltett egy nagyon frankó táblázatot, ami tartalmaz minden tipushoz minden adatot az akksikról. Csak tudnám hogy mikor, és hová?!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Peter2008. júl. 16. 19:52 | Válasz | #430 
-kosz Karcsi,elfogadhato az ara is!

 © jasa2008. júl. 16. 16:20 | Válasz | #429 
Tamás, valami ilyesmire gondoltam én is a "futómű, gumi" rovatban mint amit az Imre itt megpendít: tehát nem csak durva váztörés, hanem egy kis (bal-jobboldali)elhajlás (az öregebbek még politikai mellékzöngékre gondolhatnak, de becsszó nem állt szándékomban ) szóval pár mm is okozhatja, ami szemre nem látszik. De lehet hogy tévedek és lufi az egész, csak az a fucsa hogy többeknék is jelentkezik, különbözö gumiknál.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 Karcsi2008. júl. 16. 10:59 | Válasz | #428 
aksi típusa: GS GTX 7L-BS

 Karcsi2008. júl. 16. 10:56 | Válasz | #427 
Péter! nekem most kellett aksit cserélnem..Kecskeméten a Natix-nál vettem 7A japcsi zselés aksit ( 8800Ft). holnap leírom a tipusát....

 ansa2008. júl. 16. 10:53 | Válasz | #426 
Nekem is csipegeti,mondjuk nem füstöl,de olajcserénél visszadugott pálcán max-on volt...mentem vele kb.250 km-t,és már csak a két jelzés közti rész alsó harmadánál van....mondjuk 10w50-es van benne,de akkor sem tartom normális dolognak...végre örültem,hogy lecseréltem a kétütemümet négyütemüre,mondom legalább nem kell félévente 1 liter olajat bele megvennem,erre tessék,ugyanott vagyok....
Mondjuk a 3.000-kénti olajcsere se gyenge....

 Peter2008. júl. 16. 10:51 | Válasz | #425 
majesty 125-oshoz milyen AKU megy?

 Peter2008. júl. 16. 10:45 | Válasz | #424 
Tamas,kosz a hozzaszolaszt. Uj kerdesem lenne:-hol engedhetem le a fekolajat, hogy ujra tolthessem? (nem latszik mar az olaj a nivonal es nem tudom milyen olaj van a fekekben )-a jobb teleszkopbol folyik az olj es a nagyobb godroknel hallatszik egy utes .-lehet javittani vagy cserelni kell a teleszkopot?

 Peter2008. júl. 16. 10:36 | Válasz | #423 
Kosz a laszaszt Tamas.Naprol -napra uj dolgokkal talalkozom.Rajottem, hogy az elso teleszkop folyik, de lehet ,hogy a fekolaj is szivarog mert uress a ket tartaly. Nem tudom , hogy milyen olaj van a fekekben.Hogy cserelyjem ki az olajat?-

TopJoe2008. júl. 16. 08:39 | Válasz | #422 
Az enyém 100 km-ként eszik egy dl olajat. Viszont az életben nem teszek bele többet sürítőt. Előzőleg is tettem és füstölt a motor amíg meg nem ette, most is tettem bele és megint füstöl. Pláne hidegen.Azon morfondíroztam, hogy talán túl sűrű lesz igy az olaj meg rideg,nem folyik vissza a helyére és indításkor a felragadt olaj elég. Jaj de nagyon-nagyon nem akaródzik szétszedni a télen.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. júl. 16. 07:12 | Válasz | #421 
Ez ismét egy jó ötlet, megmérem!
Az én mocim is szereti fogyasztani az olajat, én még a 4T20W50-es olajba is teszek a MOL álltal forgalmazott Finish motorolajadalékból. Így bírja valahogy.
Az álltalad felsorol összes gépet hajtottam anno még az Egri Nyomdában, jó volt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © baranyai.imre2008. júl. 16. 07:04 | Válasz | #420 
Remélem nem lesz olaj zabáló a kicsike!
A kábel jó ötlet,olvasom másoktól,hogy a töltő rendszere egy picit gyenge pontja a Majának.
Tamás!Nem tudom hogyan jelentkezik a kormány szitálásod,de nekem is volt egy ilyen tapasztalatom valamikor egy más tipusú mocinál.A hiba okára nagyon nehezen jöttem rá.:Az elsőteleszkóp villa szöge tul meredek volt. Valószinűnek tartom hogy az előző tulaj neki mehetett valaminek a motorral,azárthajlott be az eleje kb 2 centit.A vázon hajlitottam egy picit melegen,mivel a telók egyenesek voltak(valószinü azokat cserélték).A szitálásom megszünt.A gyári tengelytáv adatok adhatnak kiinduló pontot,hogy nem e hasonló problémával állsz szemben.Természetesen lehetnek más okai is a szitálásnak,de nálam ez okozta.Nézz utána és mérd le a tengely távodat!
U.I: Én is dolgoztam egy pár évet nyomdában(Grafó,Viktória,Stanc tégely,115-ös Maxima.)Tamás te tudod miről van szó.
Üdv mindenkinek!

 © Zsolt2008. júl. 15. 22:27 | Válasz | #419 
Imre! Egy dolgot még meg kell nézned: lengéscsillapítók elől, hátul. Ha nagyon 'leng' akkor csere (ill. jav.)!
A kötelező tartozékok mellett ajánlott még a motorban tartani egy minimális szerszámkészletet és egy cca. 3m hosszú legalább 2,5-3-as vezetéket bikakábel céljára. Az akkut 1-2 havonta használat mellett is tölteni kell (normális töltővel).
Az olajszintre figyelj nagyon, van olyan fan, akinek minden tankoláskor után kell töltenie!
Zsolt

tamas2008. júl. 15. 21:52 | Válasz | #418 
Ne köszönd, ez a lényege a lapnak, ZSolt ezért "szülte" meg, mert az első keservesen szerzett tapasztalatokat úgy érezte meg kell osztani másokkal. Én is álltala nőttem bele valamelyest a dolgokba, meg itt Egereben a helyi erő is sokat bátorított. A tapasztalatok meg a válaszok meg mindig attól jönnek /és akár magadat is nyugodtan ide sorolhatod, mint bármelyikünk/ aki leghamarabb tud válaszolni. Sok esetben többek szava a döntő, pl. az én kormányszitálásom lassan hónapok óta nem oldódik meg, bár töröm magam rajta és a többiek is.
A kanyarproblémákat ill. az ezekből eredő csúszásokat még a lap indulásának a legelején veséztük ki, és arra jutottunk hogy a gumiméret komolyan befolyásolja a tapadási tényezőket. Ez kistermetű motorossal jól kompenzálható, csak az én esetemben (196/110) ez nem működik, marad a lassabb, óvatosabb kanyarvétel. Bezzeg a Pegaso!
Egyébbként (bár ez meg a MIX-ba való) én nyomdász vagyok, 27.éve.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © baranyai.imre2008. júl. 15. 19:25 | Válasz | #417 
Köszönöm az infót Tamás!Megfogadom a tanácsod!Bele nézek a mociba (legalább ismerkedünk),és ha kérdésem van a Majával kapcsolatban bizalommal fordulok hozzád.Remélem nem foglak zavarni.Igazad volt a sulypontal kapcsolatban,de nem vészes a dolog.Ez a motor így jó ahogy van.Nekem egyedül csak az szokatlan hogy jóval alacsonyabb mint az XL,de ellentétben vele fantasztikusan kényelmes.Teljesen más élmény az endúrózás,és teljesen más a robogózás.Mégegyszer köszönöm az infókat,tanácsokat.(örülök neki) Üdvözlettel:Imre

tamas2008. júl. 15. 18:54 | Válasz | #416 
Nos Imre, én veled ellentétben nem sokat motoroztam, tavaly augusztusi a jogsim, azóta a sógorkám 650-es Pegaso-ját hajtom, meg a saját Majestymet (ld: galéria). A motoros tapasztalatod nem semmi, erről a tipusról csak annyit, a kerékméret szűkebb kanyarokban megtréfálhat, hamar kitör a fara és csak csúszik. A súlyponta igen alacsony, ezért lehet mégis elég jól motorozni vele. Meg kell szokni.
A hajtóműben a főtengelyen található a "variátor" ami megfelelő fordulatszámnál összecsúszik, és kitolja a gumi ékszíjat a tárcsa külső ívére, ez a 2. fokozat. Ugyanekkor a hátsó két tárcs szétcsúszik, és nagy áttételi tárcsa hajtja a kicsit. A variátorban 8db görgő van, ill. a két csúszótárcsa, + a gögőket helyén tartó ház háta (ld: variátorjavítás a dokumentumtárból letöltető). Itt a görgők kopása lehet probléma, mert hiába vannak zsírban, egy idő után elkopnak. Ez is indokolja hogy belenézz. A hajtás következő eleme az észíj, külön feszítése nincs, a hátsó tengelyen lévő röpsúlyos kuplung mögött lévő rúgó tartja feszesen, ill. ugyanez a rugó feszíti vissza első fokozotba az első tárcsákat az ékszíjon keresztül. Így leírva kicsit bonyolult, de ha leveszed a variátorházat, beindítod, rögtön látod a működési elv lényegét ha húzol egy kövér gázt. A szíjnál a szélesség a mérvadó, 19 mm a minimum, már csak ezért is érdemes belenézni. Ha indításnál nem érzel semmi vibrációt, simán rángatás (nagyobb erősebb plexiremegés) nélkül indul, a kuplungoddal sem lesz gondod. Itt a ferodolok vastagsága a döntő, 2mm a minimum, ill. a kuplungharang ovalitása okozhat gondot. Erre utal a remegés induláskor. A kuplungszerkezet mögött található egy nagy rugó, amit fentebb említettem, ez tartja aszíjat feszesen. Nem szokott gond lenni vele.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © baranyai.imre2008. júl. 15. 17:10 | Válasz | #415 
Szia Tamás!Nagyon szépen köszönöm a jó tanácsokat,sok új dolgot tudtam meg tőled.Az általános dolgokat (Futómű,fék,Világitás,csapágyazás,stb)ellenöriztem még az adás-vétel megkötésekor,és azok java részt hibátlannak tüntek.Ma kapott friss KPM műszakit ott sem találtak rajta semmi hibát.Magamrol annyit hogy kb 22 éve motorozom volt már sok féle motorom.Az utobbi 6 évben egy XL600-ast nyúzok.Imádom a motorokat,és most bele kóstolok a robogózásba is.A robogózásban nem sok tapasztalatom volt eddig (nagyon tetszik) ezért kértem a segitségeteket.Azt szeretném még kérdezni hogy a variátor és szíj 25000 km után szorul e cserére vagy sem? menet közben nem veszek rajta észre semmi rendellenességet(de mondom nem vagyok gyakorlott robogós) illetve a vez.láncról mit kell tudnom ennyi km. után?Van rajta lánc spanoló,vagy esetleg autómatikusan feszit?Szóval ilyen dolgok érdekelnének amik kimondottan Majára vonatkoznak.Az olajcserét ezen a héten megcsinálom ahogy tanácsoltad.Köszönöm a segitséget!Üdv:Imre

tamas2008. júl. 15. 17:06 | Válasz | #414 
Imre ne keseredj el, bármit találsz is a gépen (már ha találsz bármi problémát) mindenre van megoldás, mindnyájunk példája ezt igazolja. Az meg hogy az ember belenyúl valamibe, arra pont JaSa az élő példa, pedig nagyon odafigyelt ám! Mégis, amíg ember és gép (vagy gép és ember?) összeszoknak, addig kijönnek olyan dolgok, amik az előző gazdival nem történtek volna meg. Tapasztalatból mondom, mert sok használt járművem volt már, és mindig ez bizonyult igaznak. Úgyhogy elő a nagyítót, és szőrszálhasogató módon nézd végig. Maga a konstrukció nagyon jó, kiforrott tipus.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Karcsi2008. júl. 15. 15:43 | Válasz | #413 
Tamás!Sikerült a csere, gondold el kicserélték a fesszabályzót...meg is lepődtem...beraktam és tökéletes...nincs áramfelvétel. töltés 14,4V....most öltöztetem...

 © jasa2008. júl. 15. 15:36 | Válasz | #412 
Tamás gyorsan rámozdult a témára, és részletesen leírt sok mindent (NAGYON HASZNOSAN) és nagyregényt lehetne írni, annyi minden van még.....DE
Én egy másik vetületre hívnám fel a figyelmet, és előre is elnézést kérek tőled Imre, nem személyeskedésnek szánom, csak a hozzászólásod az apropója. Itt is előfordult már, és más motoros fórumon is találkoztam már ezzel a helyzettel, és valamennyire talán mi is így kezdtük annak idején (akinek nem inge.....én bizony beleestem ebben a hibába )

Szóval: "vettem egy XY gépet, mivel kezdjem, mire figyeljek ?" Kicsit cinikusan azt mondanám, figyelni a vétel ELŐTT kellett volna igazán
A vétel előtti alapos műszaki átvizsgálás (akár "szaki" bevonásával, ha van rá mód)
- elsősorban megvédhet (nem biztos, persze rejtett hibák is lehetnek, ajjjjaj......) egy BUKTA vásárlástól,
- másrészt segíti az áralkut,
- harmadrészt utat mutat arra, hogy mivel kell foglalkozni speciálisan a vétel után ( a kötelező körökön kívül, amiket Tamás kiválóan összefoglalt).
Szóval nyomatékosan hangsúlyozandó: "eső előtt köpönyeg...."
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. júl. 15. 14:46 | Válasz | #411 
Szia Imre!
Üdv a fedélzeten köreinkben! Szóval tessék, íme egy ujjabb rovatra való kérdéssor Zsolt! Újmotorvásárlás esetén az álltalános teendők. Jó téma! Szóval alapvető kérdés, hogy milyen műszaki ismereteid vannak, mert nem árt mindent átnézni, a gumilégnyomástól az izzókészletig, mert bizony az éltünk múlhat minden apróságon. Az hogy megy a motor szép és jó, de nem elég.
Kezd a futóműnél, a fékeknél. Ha ez előző tulaj pontos adatokkal tudott szolgálni akkor esetleg tarthatod magad ehhez, de ha csak azt mondta hogy :-Nem emlékszem mikor... hagyd az egészet a francba, és rágd magad végig mindenen. Töltsd le a dokumentumtárból a tipusnak megfelelő szervizkönyvet, és nézeges át.
A legfontosabbak a fékolaj, betétek, tárcsavastagság. Első telszkópszárszimering ereszt-e,(jó erősen lenyomkodod vagy 10x és megnézed a szárat hogy száraz-e. Ha nedves, töröld le, és ellenőrízd újra. Ha ismét nedves bármelyik, akkor baj van),ill. sztenderen mozgasd meg a teleszkópot a motor előtt a földön térdelve lóg-e valami a kormányműben, ill. a futóműben. Hátul szintén ugyan ez. Tedd középsztenderre, és oldalirányba rángasd meg az hátsókereket. Nem szabad lógnia. Pörgesd meg a hátsókereket, nem lenne szabad zúgni a hajtóműnek. Ezek után jöhet a motorolaj. Jó lenne tudnod az előző gazdi mit öntözött bele. Ha nincs adat, csere, mert mással keverni az olajat nem szabad! Alapolaj nálunk a 4T10W40-es olaj, ill. öregebb gépeknél olajfogyasztás esetén a 4T20W50-es. Ki mit használ, mérvadó legyen a gépkönyv, a tipust válaszd ki magad, szeretjuk a Castrolt, Valvolint stb-t. Fontos tudnod, hogy ezeknek a motoroknak nincsen olajszűrője, ezért minössze 3'000km az olajcsere intervalluma, ami elég kevés első hallásra. 1,2l olaj kell egy csere alkalmával a blokkba, és ugyanekkor érdemes lenne a hajtóműben is cserélned. Ebbe 2,5 dl kell. Motorolajcsere után a műszerfalon találsz egy oil feliratú gombocskát, gyujtáson tartsd lenyomva 5mp-ig. Ezálltal a gép számolja a távot, és 3'000km elteltével jelezni fog Neked. Minden indítás alkalmával ki kell gyulladnia 3 mp-ig, itt ellenőrízheted hogy jó-e az izzó. Én a biztonság kedvéért azért mindig felírom az olajcserekor a km.állást. Szintén kitakarítandó a légszűrőház, a betétet elég kimosni, és esetleg lefújni valami olajos jellegű dologgal, erre vannak megfelelő spray termékek.
Elsőre ennyi. Ha mindez megvan, kerekek csapágyai, gumiprofilmélység, légnyomás. Motorfelszerelése, izzókészlet, eü.csomi, defektelhárítócucc, izzókészlet, sárgamellény.
Szólj ha a végére értél!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © baranyai.imre2008. júl. 15. 14:04 | Válasz | #410 
Sziasztok! A napolban vettem egy 250-es Maját.Nagyon örülök neki,és néhány tanácsot szeretnék kérni tőletek.Mivel kezdjem a Majás életet? Gondolok itt olaj,vezérműlánc,stb.Mire figyeljek?Mit cseréljek így első neki futásra? 25000 km van benne.Előre is köszi a segitségeteket.

 Karcsi2008. júl. 15. 11:48 | Válasz | #409 
Köszönöm..kivülröl semmi nem látszik...bele meg nem látni kivan öntve műgyantával... a tekercseken nem látszik semmi elszineződés...

tamas2008. júl. 15. 11:42 | Válasz | #408 
Van benne egyenirányító, ezek szerint az adta meg magát. Monnd már nekik nézzék meg mi lett a baja, nehogy Neked meg valami töltési zavar legyen a motoron, pl. túláram. Az is vezethet ilyen gondokhoz, bár erre való e fesszabályzó!
Sok sikert!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Karcsi2008. júl. 15. 11:41 | Válasz | #407 
a multkor is egy hetet vártam mig meghozták...nem tudom honnan lehetne szerezni olcsobban

 Karcsi2008. júl. 15. 11:39 | Válasz | #406 
nem soká indulok, telefonon beszéltem velük, mondták vigyem vissza....

 Karcsi2008. júl. 15. 11:38 | Válasz | #405 
még nem tudom, de elég húzós az ára....megprobáéom kicseréltetni garanciában...a vill szerelő mondta, hogy a fesszabályzon nem folyhat visszafele az áram, az enyém pedig azt teszi, nem értek hozzá, de valami dióda adta meg magát....

tamas2008. júl. 15. 11:37 | Válasz | #404 
Már úgyértem normálisat, ami többet bír mit 3 hét. Bár ezt is visszavihetnéd, mondván ez nyírta ki az akksidat is!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. júl. 15. 11:33 | Válasz | #403 
Na, egymásra írtunk, megvan a bibi. Tudsz fesszabályzót szerezni?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Karcsi2008. júl. 15. 11:31 | Válasz | #402 
Szia Tamás:megmértem az átfolyó áram erősséget sajna a műszer 85mA mutatott. Elkezdtem keresni a hibát, egymás után szétszedtem az összes csatlakozót...a nem rég cserélt (3 héte)feszültségszabályozó a roszz....lehúzott csatlakozó után megszünik az áramfolyás...nem tudom miért ment tönkre, most vehetek egy másikat...

tamas2008. júl. 15. 11:29 | Válasz | #401 
Szerintem nem is fogsz látni "szemre" semmit, mert ez a fránya villamosság nem igazán jól látható. Ide vág az a bizonyos kérdés :
-Miben különbözik az a két alkatrész amelyikben van áram, és amelyikben nincs? : hát más a fogása!
Viccet félretévve, neked szerintem valahol van egy olyan áramkör, aminek nyugalmi helyzetben nem lenne szabad áramot felvennie. Ami gyujtáskucs elfordítása nélkül is kap áramot ugyan, de nem szabadna felvennie : Pl blendixre rá van kötve a + kör, és ha ott van egy gyenge áthúzás, már meg is van a kiválltó ok. Nem állítom hogy ez a problémád, de ilyet már én láttam autónál. Ott szinték kap pl. a generátor egy állandó gerjesztést, és nekem bizony ha egy bizonyos pozicióban állt meg a generátor, akkor szívta az akksit. Ha elforgattam az ékszíjnál fogva, megszűnt az áramfelvétel, no problem. De ki fog minden megállásnál "A" mérőt kötögetni a "-" sarura? A nyugalmi helyzet különben szerintem több min "0", mert valamit föl kell vennie a rendszernek, de csak minimális, max 0,2A-t. Nem vagyok villamossági szerelő, és még abban sem vagyok biztos hogy Zsolt tud-e erre vonatkozó értéket, azt mindenesetre megtehetjük, hogy a saját motorjainkon megmárjük ugyanezt a nyugalmi pziciót, és már kész is. Arra sem árt gondolnod, mi van akkor, ha az akksid amit ugyan ujjonan vettél, gyártási hibás. Szóval tedd csk ki a motorból egy éjszakára, és úgy is teszteld a járgányt.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Karcsi2008. júl. 14. 18:10 | Válasz | #400 
Szia Tamás! csak reggel tudom megmérni addig is töltöm az aksit. Milyen értéket kell mutatnia az ampemérőnek? Gondolom 0-át, ha van áramfelvétel akkor kell csak jeleznie a műszernek...és akkor bogarászhatok....már levetköztettem a maját és nem találtam semmi rendelleneséget...

tamas2008. júl. 14. 08:18 | Válasz | #399 
Szia Karcsi! Megtudnád mérni kivett gyujtáskulccsal, feltöltött akksinál a negatív pólus, és az akkusaru között átfolyó áram erősségét? Ha valami szívja az akksidat, jelentkeznie kell.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Karcsi2008. júl. 14. 07:00 | Válasz | #398 
Sziasztok. Ma megint szívok, az új aksi is lemerült, fogalmam sincs miért. Reggelre megint nem inditott, olyan mintha valami leszívná. Most meg Én szívok. Van valami jó ötletetek mit tegyek?

 Karcsi2008. júl. 13. 16:30 | Válasz | #397 
Zsolt köszönöm az ötleteket. Beraktam az aksit, láss csodát megszünt a rángarás...de még mindig nem értem miért purcant ki.

 Mészáros Károly2008. júl. 12. 15:38 | Válasz | #396 
Köszönöm a jó tanácsokat, Tegnap nekem is bikázni kellett az aksi nem tudom miért, de meghalt. Reggel még inditott délután amikor indultam volna akkor már semmi...Kecskeméten a Natix-nál vettem új aksit zselést 7A 8800Ft...

 Csongor2008. júl. 11. 15:41 | Válasz | #395 
A mult heten vasaroltam egy 180-as skylinert (2003-as), eszrevettem, hogy rangat kisebb sebessegnel, nem tudom mi az oka... nem tudom hogy mennyire normalis ez, nem igazan van tapasztalatom a robogok teren. Ha valaki tudna bovebb infokat adni megkoszonem :) a karbantartassal kapcsolatosan is. Elore is koszonom.

 Árpi2008. júl. 11. 13:21 | Válasz | #394 
Zsolt az akkumulátorral valószínűleg igazad van, mert az első időben bekapcsolt riasztóval mertem csak a panelházunk pincéjében hagyni a motort. Legszívesebb vele aludtam volna. Télen alá is merült az akku. Tudom hogy cserélni kellene, de mindig van fontosabb. Általában pöcre
indul, de ősztől tavaszig, amikor csak helyben használom,
meg ugye hideg is van, néha bikáznom kell. De ez nagyon ritkán van. A biztonság kedvéért egy zselés akku + kábel mindig van nálam. Viszont ha jobban belegondolok, jóval több nyögdécselős indításom volt 3 év alatt mint remegés. Mostantól figyelem az összefüggést.
Köszi a tanácsot.

 © Zsolt2008. júl. 11. 12:55 | Válasz | #393 
A maja robogók induláskori remegése három hibaokra vezethető vissza:
1, induláskor, a kuplung kitapadásakor keletkező remegés, vibráció (a kuplungharang felszabályozásával orvosolható)
2, dugulás az üzemanyagrendszerben (tisztítás, átfúvatás, karbi is!)
3, az akkumulátor nem kellő feltöltöttsége (alacsony fordulaton még nincs töltés, viszont az alacsony töltöttségi szinten levő akku nem ad elég áramot a gyújtórendszernek az intenzív szikrához) tipp: töltésmérés, ill. a világítás későbbi felkapcsolása.
Zsolt

 Árpi2008. júl. 11. 12:03 | Válasz | #392 
Mészáros, a variátorgörgők kopása nálam az 50-es Axison pörgősebb indulást (néha felemelkedett az elsőkerék) és kisebb végsebességet okozott.
A 180-as majámnál először pár hónapos használat után jelentkezett a rángatás, egyszer nagyon durván berezonált a következő tankolásig. Hónapokik miden jó, utána egy rövid ideig megint szivat. Általában a következő tankolásnál megszűnik. Hideg, meleg, tök mindegy, ez az időjárásra és motorra is vonatkozik. Már többször váltottam benzinkutat, semmi eredmény.
Ventillátor: melegben ha pár percig lassan megyek nekem elejétől fogva bekapcsol.

 Mészáros2008. júl. 11. 08:30 | Válasz | #391 
Nekm is van egy kis gondom, induláskor rángat,remeg a motor,leheta variátorgörgő kopás? 125-ös majába milyiket ajánlanátok? 8-8,5-9 grammost?

 Feco2008. júl. 11. 06:08 | Válasz | #390 
A sok hátrány közül ez az egyik előnye a 125-ösnek!

tamas2008. júl. 10. 21:48 | Válasz | #389 
Andor, csak olyan a fékolajat használj, ami már eleve benne van. Ha nem tudod a márkáját, cseréld le. Amúgy is van valami gixer, mert nem szabad csöpögnie. Mosd le alaposan a motort brigivel és gőzborotvával, majd hagyd megszáradni. Ezután intenzíven fékezgess, majd mejn egy poros de jól motorozható földútra, ahol alaposan verdesd rá a motorra a port. No ezután tuti látni fogod hol eresztí a fékolajat, mert ráül a por. Keresd meg a hiba okát, javíttasd meg, mert a motosnak az élete múlhat a megfelelő fékhatáson. A menetszél pedig ráverheti a féktárcsádra az olajat, és ebbe nem is jó belegondolni. Mindenképpen Dot4-es fékolajat használj. A számok (3, 4) a forráspontot jelölik. Ezekbe a tipusokba ez a követelmény. Mellesleg jegyzem meg, hogy amúgy is le kell cserélni a fékolajat 2 évente, mert magába veszi a vizet.
A zörgésed eredete a hajómű lesz. Hány Km van a gépben? Lehet hogy a variátorgörgők vannak elkopva, és ők adják a hangot. Induláskor nincs vibráció?
A dokumentumtárban /a főoldalon/ találsz tipusleírásokat Zsolt jóvoltából. Böngészd végig, remélem megtalálod amire szükséged van.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. júl. 10. 20:33 | Válasz | #388 
Bizony srácok, az árkalkuláció a 250-esre van értve. Éppen ezért 50-ért nem lehet új főtengelyt venni (hanem 125-ért). Egy új hajtókar is 40 környékén mozog.
Zsolt

ZsViktor2008. júl. 10. 20:16 | Válasz | #387 
Sztem Zsolt a 250-esre értette a 100-at.
Adminisztrátor, fórum moderátor

 Feco2008. júl. 10. 19:36 | Válasz | #386 
A zörgés bármi lehet azt nagyon nehéz így megmondani de a féknél az rossz előjel ha fékolajcseppeket találsz alatta.Az utántöltés csak tüneti kezelés sanos meg kell csináltatni mert a fék nem játék.Valószínü a munkahengered átereszt.

 Peter Andor2008. júl. 10. 19:24 | Válasz | #385 
Sziasztok.En is ujjonc vagyok es szukzegem lenne rajzokra, semara, hogy jobban megertsem a 125-os majesty mukodeset.Par dolgot kerdeznek:-indulas utan,amikor no a fordulatszam, egy kis zorges hallatszik. Nem eross a zaj ,sot alig hallatszik. Jarhatok igy a motorral? -az elso feknel ,valahol, megallas utan egy-ket csepp fekolajat latok.-milyen fekolajjal potoljam a hianyt?Koszonom a valaszotokat.

 Feco2008. júl. 10. 17:48 | Válasz | #384 
Akkor nagyon lekarcoltak ugyanis 50-körül már új főtengelyt lehet venni! A hajtókarjavítás nem kerülhet többe mint az új!Legalábbis a 125-öshöz.Ami erre még rájön az a hengerfejtömítés ugyanis a régit nem lehet visszatenni, az 3950.Most rendeltem.A többi munkadíj?

 © Zsolt2008. júl. 10. 12:28 | Válasz | #383 
Hm...
Úgy látom a téma a hajtókar. Nekem volt hozzá szerencsém és nagyon javaslom mindenkinek, hogy csak akkor kezdjen a cseréjébe ha:
1. talál igen jó szakembert a javításra
2. nélkülözni tudja a gépet több hétre
3. van 80-100 rúgó fölösleges pénze.

A napokban én is túlestem az önindító-szabadonfutó javításán.Képek készültek, majd ha lesz időm felteszem mind. A szabadonfut- fogaskerék újonnan 29 ezer volt (bontva 15 rúgó lett volna), szét és összerakás ~4 óra.
Zsolt

tamas2008. júl. 09. 21:46 | Válasz | #382 
Szerintem az enyén is betegeskedik mer kopogós, csörgős.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2008. júl. 09. 09:26 | Válasz | #381 
Mondomén... Új vírus van a levegőben! Hajtókar vírus!!! Rendddddkívüli pénztárcafogyasztó mellékhatással rendelkezik!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 Feco2008. júl. 09. 06:17 | Válasz | #380 
Írni és küldeni fogok a rovatokba is!

 Feco2008. júl. 09. 06:12 | Válasz | #379 
Sajnos már egyben, mármint a javítás előtt nem tudom fotózni mert darabokban van. Későn jutott eszembe, de az összerakást fotózom és küldeni fogom. Hajtókarcsapágy betegsége van szegénynek.

tamas2008. júl. 08. 21:37 | Válasz | #378 
IGEN!IGEN!IGEN!

Feco! Ez a kérdés nem kérdés! Mindenkit érdekelni fog a dolog, úgyhogy küld Zsoltnak (a honlap főoldalán ott a cím). Akinek nem ez a tip. van az csak csemegézik, a tipusazonos emberkék viszont rengeteget profitálhatnak a tapasztalataidból!

Névjegy rovat és a (még egészben lévő motorról) galéria lehetőségei nem érdekelnének?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Feco2008. júl. 08. 21:04 | Válasz | #377 
Teljesen szétszedtem egy 125-öst, érdekel valakit fotózzam, és később beküldjem?

 © Zsolt2008. júl. 04. 17:16 | Válasz | #376 
Ezt csak a Yamahánál lehet megvenni. Nekem a pár lemezt ~1 hétre és kb. 2800 Ft-ért hozták.
Zsolt

tamas2008. júl. 04. 12:15 | Válasz | #375 
Hát a lemezke nem tartozéka a fékbetétnek? Ez meglepő!
Mindenesetre ha cseréled a betétet, a dugattyút(-kat) jól járasd meg, pucold át. Én mikor cserélet, kb 1,5 mm-t ment vissza a dugattyú, és a válla alatt elég retkes volt. Ezt kell szépen kijáratni, kitakarítani. Aprólékos türelemjáték. Érdemes rá sok gondot fordítani!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 bezsa2008. júl. 03. 22:31 | Válasz | #374 
Hello,
Ahogy írtátok,Hátsó fékbetéteken alig 1mm,+fékbetét támasztó lemez,rugó,eltörve,ezért a betét lötyög a helyén. Betétet vettem a Pink motorsnál,de lemezt,rugót, nem kaptam.Yamaha ker.en kíül kapok valahol?
üdv.

 © Zsolt2008. júl. 01. 22:30 | Válasz | #373 
Lackó! Neked ez kell: Link
Zsolt

tamas2008. júl. 01. 22:26 | Válasz | #372 
Nem kommentálom ezt a részt, mert ugyi nekem hátul dobfék van, de valóban láttam már ilyen támasztólemezt, tehát nagy valószinűséggel Neked lesz ismét igazad!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2008. júl. 01. 21:44 | Válasz | #371 
Meg találtam csörgés okát amit néhény napja irtam nektek le kellett vennem a variátor fedelet és a kuplungot is hozzá de meglett a kuplung tárcsa felöli oldalán. van egy a három kuplungpofát összefogó lemez na és az lötyög a zéger gyürük alatt annak van ilyen idegesítő csörgö hangja-
Zsolt mi volt az a ragacs amit te használtál annak a bizonyos lemeznek a rögzítésére?vagy milyeneket lehet használni ? ma találtam otthon egy nem két komponensü szilo szerü ragacsot ami elvileg jó a fémre is de mentem 120 km ert és már megint hallom ennél tartósabb ragacs kellene :)
És még egyzser köszi a telefonos segítséget Tamásnak különösen !!:):)
Zsolt esetleg berakhatod valahova a csörgő lemezkéröl a képeket hátha valakinek elöjön ugyan ez a jelenség.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 tas2008. júl. 01. 19:58 | Válasz | #370 
koszonom zsolt

 © Zsolt2008. júl. 01. 16:34 | Válasz | #369 
Nem az lesz a baj. A hátsó fékbetéteket két furcsán meghajtogatott krómszínű lemezke tartja a helyén. Ha ez megkopik akkor hosszirányban egy kis holtjáték adódik, ami miatt menet közben a fékbetét egyfajta kerepelő hangot ad. A lemezen lehet kicsit hajlítani, akkor jó, ha a betéteket a két végénél megfogja.
Zsolt

tamas2008. júl. 01. 11:57 | Válasz | #368 
Ja, mivel ezeken úszóféknyereg van, valamit mozognia kell. De az a 3-5mm nekem soknak tűnik... Zsolt, szerinted? Neked is tárcsafékes hátul.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. júl. 01. 11:56 | Válasz | #367 
Nekem a hajtóműben valami rózsaszín folyadék volt, és tükörtiszta. Ostoba fejjel a fáradt motorolajra engedtem rá, már nagyon sajnálom. Azóta hallok kicsi hangot belőle, akkor ha kézzel forgatom. Menet közben a többi üzemi zaj elnyomja. Szóval nagyon nem mindegy hogy mi van benne.
Az hogy melegen néma, annak is lehet az oka, hogy eléri az üzemi hőmérsékletet. Ez az olajakra is vonatkozik, azok sem fejtik ki a megfelelő kenőhatást hidegen. Vagyis, melegíteni kell a hajtóművet is, kímélő üzemmódban. Ha valakinek mond valamit az hogy Csepl 344D, az tudja hogy ott pl. a sebváltó téli hidegben gyakorlatilag nem is létezett csak fizikailag. Egyszerűen kezelhetetlen volt, amíg be nem melegedett.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 bezsa2008. júl. 01. 08:33 | Válasz | #366 
Köszönöm a gyors reagálást.
Pontosítva.
Fogaskerékhang, hidegen elindulás után 20-40km-nél hallható a hajtómű felöl,érdekes,hogy hidegen amikor az olaj hideg,sűrübb akkor van karattyoló hangja, melegen,(hígabb olaj) csendben megy.

Tárcsafék van hátul,a betét kivülröl 50-60%-os de a féknyereg oldalirányban mozog 3-5mm-t,
ma szétszedem,megnézem mennyire billeg.-kalapálás,betétcsere.


tamas2008. jún. 30. 21:51 | Válasz | #365 
Csak a pocsolyákat kerüld!
Különben mindenki aki még nem látta hogyan is működik a variátor, így megnézhet. Nagyon elmés találmány!

Ezt a gumielfordítást megpróbálom!
Bezsának bizti tárcsafékes a motorja, szerintem 2004-ben már nem adtak ki dobfékeset. Vagy igen...? Szerintem a fékbetét lesz a hunyó, régebben azt csináltuk vele, hogy kivettük, és kalapáccsal megütögettük a szélét (de csak nagyon fínoman hogy mozogni tudjon) és visszatettük a helyére. Nem tud billegni, megszünik a zaj. Tulajdonképp kis féket húzva azért szűnik meg a zaj, mert a munkahenger kitámasztja a fékbetétet a féktárcsához. Nem kopott nagyon valamelyik vagy mindkettő?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. jún. 30. 21:08 | Válasz | #364 
Igen! Sőt lehet menni is vele ilyenkor pár kört.
Zsolt

gelilackó2008. jún. 30. 21:03 | Válasz | #363 
Holnap szétkapom és leveszem a cvt fedelet is. Ha le van véve a fedél akkor be lehet indítani a gépet?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. jún. 30. 16:10 | Válasz | #362 
Végignéztem ennek a topicnak az utolsó oldalát és pár gondolat megfogalmazódott bennem is:
Gumi - ha jól emlékszem, olyan 60 környékén nekem is szitált. Megoldás lehet a gumi és a felni egymáshoz 180 fokkal történő elfordítása.
Hang a Variátor felől - a pontos hibafelderítéshez sajnos le kell szedni a CVT fedelét is. Ezt minél előbb ajánlom, mert ha elszabadul valami és elkapja a szíj, sok-sok lóvédba lesz a javítás!

Üdv a fedélzeten minden új FAN-nak!
kuplungrángatás - normális
fogaskerék-féle hang - a kuplungpofák csattogását hallani (ha pörög a kerék a hang megszűnik ugye?)
fékzaj - tárcsafékes a gép?
olaj - nagyjából kialakult egy trend. A 10W40-es általánosan elfogadott olaj. Van aki csak ezt használja, én viszont nyáron átállok a 20W50-re (Castrol Actevo GP 4T), mert ez sűrűbb. Tapasztalatok alapján elmondható, hogy az 5W-vel kezdődő olajok nyáron nagyon elvékonyodnak, ezért használatuk nem ajánlott. A maja bibliában van egy grafikonos olaj táblázat, ott mindent látni.

Nem olvastam vissza minden beírást, van még valakinek kérdése?
Zsolt

 bezsa2008. jún. 30. 13:55 | Válasz | #361 
Hello Mindenkinek!Most találtam meg az oldalt,nagyon tetszik a szakértés,és a jó hangulat,
tanácsaitokat kérném néhány dologban.
Egy hónapja vettem YP250-et 2004-es 16000km szervizkönyv szerint.
Mentem vele kb1000km-t minden ok. csak pár észrevétel
1.Hidegen rángatva kapcsolódik a kuplung, melegen jó,ez normális?
2.Hidegen induláskor a hajtómü felől,fogaskerék hang féle hallható,de csak kis gáznál.Nagyobb gázon,ill melegen nem
3.A hátsó féknyereg,fékpofa zörög,kis féket húzva megszűnik,(hidegen hangossab,melegen haklkabb)
4.Actevo10W-40 olajat vettem,most cserélném le.Eőbbre olvastam,hogy nyáron jobb a 10w-50
üdv.Bezsa

tamas2008. jún. 29. 14:22 | Válasz | #360 
A variátorházban nincsen olaj, a szíj szárazon fut, és a kuplung is száraz. Van egy valag csavar (ld:Variárorjavítási segéglet) amit leveszel, és utánna lejön az aluház is. Ez valószinűleg le van kicsit tömítve (pl:sziloplaszt jellegű anyaggal), ami olcsóbb mint a gyári idevaló tömítés. Azért tömítik, hogy a víz ne jusson be a kerék felől.
Szóval ház le, és a szíjat is leveheted. Ehhez le kell venni a kuplungot. Szóval a legegyszerűbb az, ha elmész a gumis ismerősödhöz, és nála veszitek le a hajtóművet. Vigyél oldószert a mosáshoz, +rongyot, zsírt, és tisztítsd ki az egész variátort, legalább meglátod milyen állapotban vannak a görgők. Mikor pucér a főtengely, lehet hallgatózni. Több fül, többet hall. Nem nagy feladat, szerintem menni fog. Utánna szépen vissza mindent, és lehet írni a tapasztalatokat...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2008. jún. 29. 10:52 | Válasz | #359 
magát a variátor házat nem bontottam meg csak az elötte lévő müanyag elemeket vettem le le kelle engedni ahhoz az olajat gondolom,de nem nagyon van jobban időm neki állni szétkapni talán jövö hét végén. Hogy érted a külsö állásban rögzítést?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2008. jún. 29. 10:41 | Válasz | #358 
Ha már ennyire megbontottad, érdemes lenne levenni a szíjat, ezzel a variátort is kizárhatod, mert ha külső állásban rögzíted, nem szabad csörögnie. Esetleg okozhat még egy jobban kopott görgő is csörgő hangokat. Le tudod venni a variátorodat? (akár újra is lehet zsírozni) Ez lenne a legtisztább megoldás, mert akkor csak a főtengely marad. Onnan pedig egyenes út vezet a motorzajokhoz. Nekem van egy orvos ismerősöm, és kaptam tőle egy fonendoszkópot. Páran már hülyének néztek, de nagyon jó vele tapogatni. Ugyanezt a hatást (hallást) éred el, ha agy hosszú csvarhúzót, lehetőleg laposat, nekitámasztassz a blokknak, a másik végére pedig ráhajolsz az egyik füleddel, úgy, hogy a hallójáratot bezárja a fülkagylódban levő kis dudor. Érdekes handok jönnek elsőre, viszont ha sokáig hallgatózol, kihallod a különbségeket. Próbáld ki.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2008. jún. 29. 07:32 | Válasz | #357 
Igen ! hidegen és melegen is egyearánt adja hangot, viszont tegnap nem nyugodtam és volt egy kis idöm leszedtem a légszüröt meg ami alatta van a variátor ház müanyag burkolatait, és igy egy kicsit már fül alapján tudtam szükiteni a zaj forrást és amikor hallgatoztam igya müannyag elemek nélkül akkor a variátor lapátjátol hallottam ezt a hangot és pont olyan hang mint mikot egy generátor lapát bele ér a generátor házba kicsitfémesen csilingelös csörgös periodikus hang a lapát mögött milyen kütyük vannak amik esetleg ilyen hangot adhatnak ki ?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

TopJoe2008. jún. 29. 07:32 | Válasz | #356 
Én is kipróbáltam a kormány berezgős játékot és nem semmi volt az eredmény. 80-ról lefelé semmi rezgés, el lehet engedni a kormányt. DE pont hatvannál olyan táncba kezd, mint a fene. Gyorsan el kell kapni mielőtt perec lenne. Aztán 50-55-nél abbahagyja és onnan lefelé egyáltalán nem csinálja.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

talicskas2008. jún. 29. 00:22 | Válasz | #355 
Laci: hidegen és melegen is egyformán adja a hangot?? mármint a szelepek miatt kérdezem...nem mint ha sejtenék valamit, de tapogatózók a sötétben hátha megtaláljuk a kapcsolót
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. jún. 28. 15:04 | Válasz | #354 
érdekes
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2008. jún. 28. 14:22 | Válasz | #353 
Srácok valami fura hangot hallok a motoromból amivel összakapcsolható a jelenség megléte az az olajcsere. ha emlékeztek rá a a hajtóműbe javasoltatok másik olajat mert lehet attól van az a fura hang ki is cseréltem de nem szünt meg sajna.A motor ugyanúgy megy ugyanúgy húz ugyanannyit eszik tehát effektive menet tulajdonságokban nincsen semmi változás Most mnegpróbálom leírni honnan és milyen hangot hallok. hátha esetleg lesz valami ötletetek.:
A hang akkor hallható csak ha a véglehajtás oldalán állok és a légszűrőház elöl-alól de ha alátérdelek akkor olyan mintha valahonnan alulrol jönne a hang. Maga hang pedig olyan mintha két fém alkatrész koccanna egymásnak.Elöször igy hang alapján azt gondoltam a kerékdobban a fékpofák kocognának a dobhoz tehát valami olyasmi hang de aztán mégsem az volt.Mondom és mindez olaj csere óta az olaj szint az rendben van. nem eszi az olajat.
Viszont félek nehogy valami nagyobb baja legyen.Szétszedni egyenlöre nincsen még időm meg hátha valaki esetleg saját tapasztalat alapján találkozott már hasonlóval.
Még gondoltam a szelephézegra is eseteleg.

A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2008. jún. 26. 21:22 | Válasz | #352 
Gumiügyhöz még egy adalék Joe!
Me beszéltem motorszerelővel, kint volt éppen Ko.Petinél. Az ő meglátásai közé tertozik a teleszkóprugó is. Ha valamelyik eltört, okozhat ilyen jelenséget (szitálás), de szerinte elsődleges a gumi mintázata.
Vagyis a véleményem az, hogy 1x veszed meg, és lehet hogy 1x sem lesz rá szükség hogy megmentsen, de az ördög nem alszik. Olyat vennék (magamnak) aminek a közepén van egy vezetőnút, vagy sima. Ez szerintem a tuti. Az én régi gumim is ilyen volt (a galériában láthatod), a mostani meg hasonló mint a Zsolt motorján lévő. A középen vágott az igazi szerintem, mert ott hirtelen fékezés esetén (egyenesben) két tapadó felületed van, nem egy. Ezt a hatást alkalmazzák a gumigyártók a nagyobb gumik esetén autóknál, a gumiabroncs belsejére teljesen más mintát tesznek, hogy jobban el tudjon oszlani a tapadófelületre jutó erő, és jobban kijusson a víz az abroncs alól. Nem tudom elég érthető-e amit írtam, de ne a gumisokat kérdezd meg (mert ők kereskedők), hanem a robogós gyerekeket (ha utól tudod érni őket) hogy mit tennének a gépeikre, mert ők aztán borigatnak ész nélkül! Ott az igazi tapasztalat!!! Menekülés a járőr elől! /bocs Vilmi!/
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. jún. 26. 11:12 | Válasz | #351 
Köszönöm a válaszokat. Gondoltam, hogy ilyesmi lesz. Túl szép lett volnaNa akkor vadászat gumi után.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 Flow2008. jún. 26. 08:03 | Válasz | #350 
Ezekkel a Dunlop gumikkal nagyon meg vagyok elégedve. 1500Km van bennük, de a futófelületen is van még néhány szőr! Aztán az is meggyőzött, amikor tavaly novemberben szakadó hóban jöttem vissza Veszprémből BP-re az M7-esen! Na ilyet soha többé nem csinálok! Csak szálingózott a hó Veszprémnél, de Székesfehérvár után frankó 20 centis hó volt a pályán! Olyan sűrűn esett, hogy a plexit teljesen eltakarta, a bukósisak pontosan 5 másodpercenként vált átláthatatlanná és törölni kellett kívül a hó belül a pára miatt. Na így mentem stabil 70-es tempót tartva az autókkal. Ilyenkor a kamion a király, be is álltam mögéjük, de ha sávot váltottak, akarva-akaratlanul vitt magukkal a nyomuk Ha meg én akartam sávot váltani, gondolhatjátok... 40 centis hófalat kellett áttörni hozzá. Nagy állatság volt a részemről, de igazából csak annyit akartam kihozni, hogy mindezek ellenére a gép meglepően stabilan viselkedett, sokkal-sokkal rosszabbra számítottam.

ZsViktor2008. jún. 25. 22:36 | Válasz | #349 
Nekem most is Vee van elöl, hátul most cseréltem egy Metzeler-re, de gondolkodok rajta, hogy az elsőt is lecserélem, mert érezhetően sokkal jobb a tapadása. Szóval én sem ajánlanám a Vee-t! 10-ért már lehet Metzit is kapni.
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Zsolt2008. jún. 25. 22:12 | Válasz | #348 
Nekem most elöl IRC, hátul Continental van. Jó mind a kettő, bár szerintem a Conti kicsit gyorsan kopik (10 ezernél nem fog többet menni). Én Michelin-el vettem, ha lesz rá cash, azt fogok majd venni. Párban ~32-34 rúgó.
tas: figyelni kell, ez a lényeg. A röpsúly újraragasztása már nekem is felmerült korábban. Mivel három van belőle tökéletesen egyforma súlyúnak kell lennie. Nehéz lesz ilyen szakit találni...
Zsolt

SomTom2008. jún. 25. 21:41 | Válasz | #347 
A Piaggio Zipemen volt elöször Vee Rubber gumi.
Nem értettem, hogy az ismerősöm egy másik Zippel miért tud kisebb íven kanyarodni mint én. Aztán egyszer cseréltünk motort, és akkor meg ő bénázott az én mocimmal. Na akkor dobattam le róla a Rubber gumikat.
Egyből tapadt a kanyarokban.
A Majámat is Rubber gumival vettem meg, azon sem tapadt.
Enyhe kifejezéssel nem tanácsolnám a Rubber gumit.
Az IRC szerintem nem rossz, az ár érték aránya meg kifejezetten jó. Hátul most IRC van a Majámon, előre is azt tervezek.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 tas2008. jún. 25. 18:55 | Válasz | #346 
Sziasztok nna atestem a keresztsegen marami az automata valtot illeti.vissza terve a variator problemamra (amire nem vagyok tul buszke)Az elso osszerakasnal addig benasztam a bordasszijjal mig kiestek a(vari.) gorgok a helyukrol, 2.-ra bordasszij nelkul raktam fol a variator testett,hogy megnezzem mért csattog hat persze,hogy osszekocolodtak a gorgok es ujra csattogott :)na de minden esetre a valaszaitokbol megbizonyosodtam a problema gócpontjarol(mar megint nem a tervezok voltak a hulyek).koszonom a segitseget.Egy kerdes Okos dolog ferodoloztattni a kuplungot?

TopJoe2008. jún. 25. 14:48 | Válasz | #345 
Egy Győri boltban 6900 Ft. Nálunk semmi sincs a városban, vagy Győr vagy SZFehérvár v Budapest ahol kapni gumit. Ill. lehetne kapni csak jó felárasan.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © jasa2008. jún. 25. 13:22 | Válasz | #344 
Nem vagyok "szagértő" nekem ilyen gumim volt a kisebb robogómon (100-as)Már rajta volt mikor vettem, 12 ezret letekertem vele, elviselhető volt, ha jól emlékszem akkor távol keleti.... Az "egész jó ár" relatív, mennyiért kínálják? Pl. 12"-os IRC-t vettem tavaly a 150-es Kymcora hátulra 7900-ért. Taiwani márka, nekem megbízhatónak tűnt. Kb. 10e-től már márkásat kapni. A burgit Heidenau gumival vettem (NDK-s Pneumant utód)nem egy Bridgeston, de egészen jó ! 6500 km után alig látszik kopás, és jól tapad, igaz nem a határértéken közlekedek.
A "hosszanti eső csik" nekem az első keréken van, hátul csak kereszbe mintás van.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

TopJoe2008. jún. 25. 10:59 | Válasz | #343 
Vee Rubber gumival kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Egész jó áron lehet kapni. Milyen mintázatút érdemes venni? Keresztbe mintásat vagy amelyiken van egy hosszanti eső csik is? Hátulra.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 Flow2008. jún. 25. 09:47 | Válasz | #342 
A gumit a Top-Tyre Gumidiszkontban vettem (www.gumiakcio.hu), ott adott a motorgumis srác egy kontaktot. Direkt kértem, hogy olyat mondjon, aki centírozni is tudja. Hát egy cetlire rajzolt térképpel mentem, nem volt messze, de nem emlékszem rá pontosan. Nem is ajánlanám egyébként... valami kis családi műhely volt, és háromezer/kerékért csinálták meg! Igaz, hogy baromi precízen dolgozott a szaki, nem hagyta abba amíg 0 nem lett a szitálás, de ugyanezt a dunaszentpáli (Szigetköz) gumis ismerősöm ezerért műveli. Aztán persze lehet, hogy én szoktam csak hozzá a vidéki árakhoz...

talicskas2008. jún. 24. 23:15 | Válasz | #341 
Flow: Véletlenül nem pesten centíroztál??? Mert nekem is sztenderen rázza valagát a mocim ha kiemelem a fordulatot. És kiváncsi lennék a első kerék mit változna.
Jó szelet!!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 Flow2008. jún. 24. 22:41 | Válasz | #340 
Kipróbáltam a kormánybelengést, 90-től "nulláig" meg sem rezzen a kormány. Dunlop gumik vannak fenn, tavaly szezon végén cseréltem; 10e/db volt a Gumidiszkontban. Egyébként mindkét kereket centíroztattam, mert furcsán rezgett az első kerék 110-nél, a hátsó meg középsztenderen látványosan ugrabugrált, berángatta az egész villát ahogy pörgettem a kereket. Mindkét jelenség megszűnt...

TopJoe2008. jún. 24. 22:12 | Válasz | #339 
Érzem én is, hogy ez lesz a vége.Remélem motor kiszerelés nélkül is hozzá lehet férni némi lecsupaszitás után. Nem szivesen vinném szerelőhöz. lesz más meló is rajta.Pár napja mikor először indulok el vele, szaggatva indul pár másodpercig. Szerintem a görgő+rugó környékén kell szétnéznem és cserélni, no meg a szij is épp középértéken volt tavasszal.Már majdnem 3000 km beleugrott a motorba.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. jún. 24. 22:04 | Válasz | #338 
A gumihoz csak annyit, hogy egyre labilkisabb a motor, felélltam a múlkor az ocsmányiroda (értsd:okmányiroda) előtt a parkolóba, ferde szegélykő van. Rendesen megingott a kormány a kezemben, mintha a kerék megbillent volna jobbra-balra. Kézzel hiába rángatom, stabil. Ha ráülök, DeákBill...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. jún. 24. 21:48 | Válasz | #337 
A szezon végéig csak kihúzod valahogy, úgy látom, hogy amit tavasszal jósoltunk, az bejön. Egy gyűrűkészlet nem nagy pénz, kb. 8 rúgó környékén van.
Zsolt

TopJoe2008. jún. 24. 21:28 | Válasz | #336 
Nem a hűtővíz tiszta. Nagyobb terhelésen, nagyobb súllyal és gyorsabban hajtva zabálja az olajat, nyugodt tempó mellett egyedül vagy kis súllyal jóval kevesebbet.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !


Első ... 50 51 52 [53] 54 55 56 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől