Karburátor

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 márc. 03 17:41 #7194 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában

Szép estét, sziasztok, kedves márkatársak!
Volna egy olyan kérdésem, hogy Mrávik Mihály árul-e még bontott cuccokat?
Nekem egy 250-es Majestyhez kellene karburátor, ami 2001-es évjárat.
Fura egy karbi, mert a neten ( ilyet) sehol nem találok. 
Sebességszenzoros és vízhűtéses...
Válaszaitokat, előre is köszönöm!
üdvözlettel!


Szia!
Ezt a kérdést konkrétan Miskának kell feltenni.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 márc. 02 20:30 #7193 Írta: Majesty250
Majesty250 válasza a(z) Karburátor témában
Szép estét, sziasztok, kedves márkatársak!
Volna egy olyan kérdésem, hogy Mrávik Mihály árul-e még bontott cuccokat?
Nekem egy 250-es Majestyhez kellene karburátor, ami 2001-es évjárat.
Fura egy karbi, mert a neten ( ilyet) sehol nem találok. 
Sebességszenzoros és vízhűtéses...
Válaszaitokat, előre is köszönöm!
üdvözlettel!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2023 nov. 17 17:45 #7152 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában
Akinek itt 250es karburátoros Majestyje van,neki hogy indul hidegben? Ugyanaz a karburátor. Ebből tudnék viszonyítani,hogy az enyém nem tökéletes! Vagy más nem használja hideg időjárásban? Nem ám még a végén át kell nyergelnem egy befecskendezős robeszra

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2023 nov. 17 14:53 #7151 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában
Az valóban probléma lehet, hogy ezek a motorok nem a mi téli időjárási viszonyainkra vannak tervezve hidegindítás szempontjából.
Ha azt nézem, hogy műszakilag egy 4 ütemű benzinmotor 70°C alatt hidegnek mondható, a "hidegindítás" mint fogalom erősen átértékelődik. És mivel itt a levegőmennyiség nincs csökkentve, valóban több benya kell. Lehet, hogy több, mint amennyit ez a rendszer biztosít. 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2023 nov. 17 14:50 - 2023 nov. 17 14:54 #7150 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában

Teljességgel nem tudom leírni, rajz kéne hozzá. Az a lényege,hogy ahonnan szív az automata szivató, az egy kis tartály. Alapon az automata nyitva van, és ad benyát, és egy kis levegőt is, típusfüggő kb.:3-4 perc míg lezár. De ha ömlene bele a lyukon addíg a benya akkor beköpné1-2 perc múlva. Na ezért van, hogy abból a kis tarályból elfogy a benya, és csak egy nagyon kis lyukon folyik tovább + a rendes fúvókán. Utánna  ha beáll az egyensúly akkor az automata szívató is végképp leáll. Na  nem bizos, hogy teljesen érthető voltam... Na a gond ott van, hogy a kis tartályból  előbb   elfogy mint egyensúlyba kerülne, és leáll. Na sokadszorra már annyi meleget nyűjt, hogy áthidalódik az a folyamat... Ennyi dióhéjban. 



Akartam feltenni egy robbantott ábrát,de nem sikerült. Értem igazából. Lehet körbeérdeklődök itt a környéken ultrahangos tisztításról,aztán leszedem a karbit,egy próbát megérne. Hátha ott van valami dugulás.
 

Last edit: 2023 nov. 17 14:54 by Cbhires.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2023 nov. 17 11:50 #7149 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Karburátor témában
Teljességgel nem tudom leírni, rajz kéne hozzá. Az a lényege,hogy ahonnan szív az automata szivató, az egy kis tartály. Alapon az automata nyitva van, és ad benyát, és egy kis levegőt is, típusfüggő kb.:3-4 perc míg lezár. De ha ömlene bele a lyukon addíg a benya akkor beköpné1-2 perc múlva. Na ezért van, hogy abból a kis tarályból elfogy a benya, és csak egy nagyon kis lyukon folyik tovább + a rendes fúvókán. Utánna  ha beáll az egyensúly akkor az automata szívató is végképp leáll. Na  nem bizos, hogy teljesen érthető voltam... Na a gond ott van, hogy a kis tartályból  előbb   elfogy mint egyensúlyba kerülne, és leáll. Na sokadszorra már annyi meleget nyűjt, hogy áthidalódik az a folyamat... Ennyi dióhéjban.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2023 nov. 17 09:54 #7148 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában

      Az lesz a hiba, hogy a kétlépcsős automata szívatórendszerből, vagyis annak az elsődleges kis tartályából elfogy a benya. Nyáron is elfogy de akkor már kialakul egy stabil állapot és tovább jár a motor.Vagy ennek a tarálynak az alsó átömlője szennyezett. Ezt az átömlőt kitakarítani felejtős (egy tized mm.) Motorja válogatja, típusfüggő, van olyan karbi ami direkt csak melegebbre van méretezve.Egy barátom vett egy másik karbit is és az is ugyanaz...Na ezt kifúrtam és azóta a moci téli-nyári...A kifúrás kétesélyes vagy sikerül vagy kuka.Az átmérőt nem tudom mert egy hajszálnyi acéldrót volt, és az nem akkorát vitt mint az átmérője.A műtét akkor sikeres volt de 50% az esély.Ennél jobban nem tudom elmagyarázni, de rajzon meg tudom mutatni melyik az az átömlő. Szerezz egyet.A műtét csak saját felelőségre!
   Sok sikert...Feco!!!


////
Erről a 2 lépcsős hidegindításról írhatnál bővebben. Az autómata szivató helyén van egy vékony furat,az igaz. Honnan fogy el a benzin? Szétfurkodni biztosan nem állok neki

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

,de mondjuk egy ultrahangos tisztítással már érnék valamit? Az eggyáltalán tényleg jó? Mert akkor kiszerelem,és keresek valakit,aki foglakozik ilyennel. 
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2023 nov. 17 09:46 #7147 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában

Fene tudja. Az előírt hőértékű gyertya van benne. Annyit számítana? Nem gondolnám,azért nem olyan extrém a hideg. Viszont,ha mégis,akkor meg más hőértékűvel melegen lenne baj. Inkább az autómata szivató mégis,bár az új utángyártottal sem volt más a helyzet. Esetleg a karburátoron belül milyen hiba okozhatja ez a dolgot? Vagy esetleg motorikus állapot,pl.kompresszió hiánya? 


Egy jó karbitisztítót beleönthetsz (kevés benzinhez, 1-2 liter, egy teljes flakon Protec-t), ártani nem fog.
A kompressziót meg lehet mérni, bár szerintem érezhető lenne a hiánya és akkor a meleg időben sem indulna jól. Az alacsony kompresszió amúgy is könnyebb indítás tesz lehetővé. Mikor lett rendbe téve a karbid utoljára?        
A karburátorban a robesz vásárlása után nemsokkal cseréltem a nagy membránt,ami középpen van a "tolattyúnál",mert azon volt egy kis repedés. Aztán valamikor idén még év eleje környékén,kb,nem is tudom pontosan,de akkor ismét kiszedtem,a hidegindítási hiba miatt. Akkor darabokra szedtem,kitakarítottam,átfujkodtam karburátor tisztító sprével,ahogy sikerült. A 3 kiscsavaros oldalt lévő fedél alatt a  kissebb membrát(nem azt,amelyik egy tengellyel eggyütt van alul)cseréltem,mert elette az idő,és nem is tudtam rendesen visszatenni a helyére. Így egy Tourmax utángyártott készletet vettem oda,de azt a tengelyt,meg az alatta lévő kis gumit nem tudtam kiszedni,úgyhogy csak a membránt cseréltem. Meg kapott egy gyári Yamaha szívótorkot,mert az már repedezett volt,ott falsot szívott. Melegen szépen,pöccre indul,szép egyenletes az alapjárat,torpanás nélkül gyorsít nulláról a koppig,tehát egyébként jónak tűnik. Igazából hosszabb állás után is csinálja ezt hidegindítási hibát,de azt viszont annak tudtam be,hogy biztosan elpárolog a benzin az úszóházból,és idő kell ,míg a vákumos csap miatt megtelik. Ez,amit Fecó írt feljebb,hogy 2 lépcsős a hidegindító rendszer,ezzel nem voltam/vagyok képben. Lehet,hogy akkor innen "fúj a szél"???

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2023 nov. 17 08:36 #7146 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Karburátor témában
      Az lesz a hiba, hogy a kétlépcsős automata szívatórendszerből, vagyis annak az elsődleges kis tartályából elfogy a benya. Nyáron is elfogy de akkor már kialakul egy stabil állapot és tovább jár a motor.Vagy ennek a tarálynak az alsó átömlője szennyezett. Ezt az átömlőt kitakarítani felejtős (egy tized mm.) Motorja válogatja, típusfüggő, van olyan karbi ami direkt csak melegebbre van méretezve.Egy barátom vett egy másik karbit is és az is ugyanaz...Na ezt kifúrtam és azóta a moci téli-nyári...A kifúrás kétesélyes vagy sikerül vagy kuka.Az átmérőt nem tudom mert egy hajszálnyi acéldrót volt, és az nem akkorát vitt mint az átmérője.A műtét akkor sikeres volt de 50% az esély.Ennél jobban nem tudom elmagyarázni, de rajzon meg tudom mutatni melyik az az átömlő. Szerezz egyet.A műtét csak saját felelőségre!
   Sok sikert...Feco!!!
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Cbhires

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2023 nov. 16 18:45 #7145 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában

Fene tudja. Az előírt hőértékű gyertya van benne. Annyit számítana? Nem gondolnám,azért nem olyan extrém a hideg. Viszont,ha mégis,akkor meg más hőértékűvel melegen lenne baj. Inkább az autómata szivató mégis,bár az új utángyártottal sem volt más a helyzet. Esetleg a karburátoron belül milyen hiba okozhatja ez a dolgot? Vagy esetleg motorikus állapot,pl.kompresszió hiánya? 


Egy jó karbitisztítót beleönthetsz (kevés benzinhez, 1-2 liter, egy teljes flakon Protec-t), ártani nem fog.
A kompressziót meg lehet mérni, bár szerintem érezhető lenne a hiánya és akkor a meleg időben sem indulna jól. Az alacsony kompresszió amúgy is könnyebb indítás tesz lehetővé. Mikor lett rendbe téve a karbid utoljára?

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A következő felhasználók mondtak köszönetet: Cbhires

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2023 nov. 16 17:12 #7144 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában
Fene tudja. Az előírt hőértékű gyertya van benne. Annyit számítana? Nem gondolnám,azért nem olyan extrém a hideg. Viszont,ha mégis,akkor meg más hőértékűvel melegen lenne baj. Inkább az autómata szivató mégis,bár az új utángyártottal sem volt más a helyzet. Esetleg a karburátoron belül milyen hiba okozhatja ez a dolgot? Vagy esetleg motorikus állapot,pl.kompresszió hiánya? 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2023 nov. 13 07:12 #7142 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában

Szép új, "gyári Yamaha" szívócsonkot vettem rá aranyáron. Annó fújkodtam,miután összeraktam,nem szívott falsot. Az számomra az érdekes,hogy mindezt nyáron,vagy a garázsba indítva nem csinálja,csak miután megjönnek a hideg éjszakák,és a szabadba parkol. Tehát a nyári hidegindítás az jó,a kintalvós "hideg" hideg indítás pedig nyűgös.


Akkor csak az autómata szivatóval lesz gond...
Esetleg cserélgesd a gyertyát, hátha segít egy másik fajta...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Cbhires

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2023 nov. 12 17:12 #7141 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában
Szép új, "gyári Yamaha" szívócsonkot vettem rá aranyáron. Annó fújkodtam,miután összeraktam,nem szívott falsot. Az számomra az érdekes,hogy mindezt nyáron,vagy a garázsba indítva nem csinálja,csak miután megjönnek a hideg éjszakák,és a szabadba parkol. Tehát a nyári hidegindítás az jó,a kintalvós "hideg" hideg indítás pedig nyűgös.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2023 nov. 12 15:50 #7140 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában

Sziasztok! Autómata szivatóval kapcsolatban lenne kérdésem. A tényleges hidegindítással lenne problémám. A garázsba nincs gond,de ott kb 10-14 fok van,a kintitől függően. Amikor kint alszik a robesz,és tényleg hideg van,mint mostanság már,4-8 fok,vagy majd hidegebb,na akkor van gond. Új munkahelyem van,és 24 órát kint figyel a robesz a parkolóban. Gyújtás ráad,majd gombnyomás után szépen beindul,de rögtön le is áll. Ezt párszor eljátsza,...szó szerint fel kell húzni....és a páradik indításra magához tér,egy kb 15 másodpercig finoman játszani kell a gázkarral,majd ezután stabilizálódik csak az alapjárat. Ezt a problémát régen is csinállta,csak akkor annyira nem foglalkoztam vele,mert ritka volt a kinti hideg i dítás. A tavasszal cseréltem egy membránt a karburátorban( ami a 3 csavaros kis fedél alatt van),meg rendeltem egy utángyártott szivatót is,ha már úgyis megbontom az idomot...de azzal sem változik a jelenség. A  tű kb ugyanannyira megy ki. Vajon mitől lehet ez aprobléma? Így lenne karburálva a robesz,nem a "hidegebb " időjárásra? Vagy mégis rossz valami? A tiétekkel mi a tapasztalat? 


Ha lebontod az idomokat, fujkáld már le óvatosan (miközben jár a motor) féktisztítóval vagy hidegindítóval a szívócsonkot és környékét, nem kap-e fals levegőt, mert az nagyon megnehezíti a hidegindítást. Ha megemelkedik az alapjárat, az gond.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
A következő felhasználók mondtak köszönetet: oborzilio

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2023 nov. 12 10:38 #7139 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában
Sziasztok! Autómata szivatóval kapcsolatban lenne kérdésem. A tényleges hidegindítással lenne problémám. A garázsba nincs gond,de ott kb 10-14 fok van,a kintitől függően. Amikor kint alszik a robesz,és tényleg hideg van,mint mostanság már,4-8 fok,vagy majd hidegebb,na akkor van gond. Új munkahelyem van,és 24 órát kint figyel a robesz a parkolóban. Gyújtás ráad,majd gombnyomás után szépen beindul,de rögtön le is áll. Ezt párszor eljátsza,...szó szerint fel kell húzni....és a páradik indításra magához tér,egy kb 15 másodpercig finoman játszani kell a gázkarral,majd ezután stabilizálódik csak az alapjárat. Ezt a problémát régen is csinállta,csak akkor annyira nem foglalkoztam vele,mert ritka volt a kinti hideg i dítás. A tavasszal cseréltem egy membránt a karburátorban( ami a 3 csavaros kis fedél alatt van),meg rendeltem egy utángyártott szivatót is,ha már úgyis megbontom az idomot...de azzal sem változik a jelenség. A  tű kb ugyanannyira megy ki. Vajon mitől lehet ez aprobléma? Így lenne karburálva a robesz,nem a "hidegebb " időjárásra? Vagy mégis rossz valami? A tiétekkel mi a tapasztalat? 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 dec. 31 10:16 #6718 Írta: retro88
retro88 válasza a(z) Karburátor témában
Rendben! 
Köszönöm szépen a segítségeket! 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 dec. 29 21:17 #6717 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában
Az üzemanyag stabilizátor a mai benzineknél elengedethetetlen, főleg téli leálláskor. Én PROTEC-et használok. 5-7 hónap állás után is indítható minden takarítás nélkül.
Keresd meg azt, aki az ultrahangos tisztítást csinálta Neked, kérdezz rá, vállalja-e a beszabályzást. Ha ilyen szinten szed, takarít, rak össze egy karburátort, elvileg kellene értenie hozzá.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 dec. 29 13:46 - 2022 dec. 29 21:11 #6716 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Karburátor témában
A "specialista" emlékét sajnos mi  már a szívünkben őrizzük!
Ő már a széles utakon motorozik! 
Last edit: 2022 dec. 29 21:11 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 dec. 29 10:28 #6715 Írta: retro88
retro88 válasza a(z) Karburátor témában
Szia Tamás!

Köszönöm! A féktisztítós próbát megpróbálom, kellő elővigyázatossággal!
Benzinbe nem szoktam tenni semmit, de akkor ezek után teszek.
Tudtam, hogy a karbis dolog az nagyon vékony jég. 
Szerintem nem állította hozzá a szerelő a karbit.

Esetleg "karbi speciálistát" nem ismertek? Akihez elvinném és megcsinálja, beállítja?

Köszönöm!
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 dec. 29 10:24 #6714 Írta: retro88
retro88 válasza a(z) Karburátor témában
Szia!
Nagyon szépen köszönöm! Sajnos a motor ismét vidéken maradt, tavasszal lesz lehetőségem felhozni Bp-re a garázsba, akkor tudok majd vele érdemben foglalkozni. Addig is informálódok, tippeket gyűjtök.
Minden tippet megfogadtam és majd próbálkozok.
Emlékeim szerint a hűtőn már nincs semmi, érzékelő, "villany". A vízkörben a blokk és a hűtő közötti csövekben vannak alkatrészek, amikre első körben anno nem jöttem rá, melyik indítja a ventit. A hőfokérzékelőre rájöttem. 
Addig is köszönök mindent!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.279 másodperc