Karburátor

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 dec. 29 08:53 #6713 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában
Szia Karesz!
Hogy falsot szív-e, azt is ellenőrízheted.
Beindítod és féktisztítóval vagy hidegindító sprével körbefujkálod a karbitól a hengerfejig.
TŰZ ÉS ROBBANÁSVESZÉLYES!
Szabadba csináld és közbe ne dohányozz!
Ha megemelkedik a fordulatszám kicsit is, ott szív falsot.
Mikor a karbit kitakarították, hozzá lett állítva az üzemmeleg motorhoz?
Szoktál üzemanyag stabilizátort tenni bele? Mert ha nem, 2-3 hónap után ugyan olyan trutyis lesz mint volt és kezdődhet minden előlről.
A karburátor elvileg végtelenül egyszerű dolog, azonban nagyon finom, komoly szakértelem és tapasztalat kell a megfelelő beállításhoz. Kezdőknek nem javasolnám az állítgatását, mert ha csak 2 csavar van rajta, azt se mindegy mikor és meddig tekeri az ember.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 dec. 27 14:32 #6712 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Karburátor témában
Hááát!!!?... Hmmmm.Elsőre a legkönnyebbet! A hűtőventit egy termokapcsoló vezérli, és biztosan a hűtőn van, hogy hol arra már nem emlékszem mert már régen volt ilyenem.Az ellenőrzés egyszerű:zárd rövidre és elidul a venti.Azért vigyázz ...!Figyelj nehogy balhé legyen.
A hibára csak tipp:Valahol levegőt szív. Alapjáraton feldúsította a szerelő a karbival, azért megy és mivel kicsi a lyuk és  max fordulaton nem bír szívni annyit, hogy ledadogjon. Mondom ez csak egy tipp. Nagyon nehéz megtalálni. Lehet egy kicsi kis repedés gumiálkatrészen, vagy bármi ilyen...AC pumpa vákumvezérlő cső, vagy annak bilincse....stb.Ha nincs "szerelő" vénád, kicsi az esélyed.De fel a fejjel!Nem igazán értem hengerfejtömítés gondnál miért kellett szelepet cserélni. Azért én megnézném a kompressziót is.Az egész gyanús.
   Remélem nem vettem el e kedved, mert nem ez volt a szándékom. Hajrá sok szerencsét!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 dec. 27 11:55 #6711 Írta: retro88
retro88 válasza a(z) Karburátor témában
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni Tőletek. Az alany egy MBK Skyliner 125.
A motor cca 2 éve hengerfejes lett, mert nem kapcsolt be a hűtőventi és országúton nem vettem észre, hogy megfőtt a víz, mire észrevettem, már mindegy volt.
Fél év állás után megcsináltattam a hengerfejet, cseréltük benne ami kellett (szelep, stb.), kitakarították a karburátort ultrahanggal egy műhelyben, cseréltem tömítést és alsó membránt. A motor beindult, állva finoman lett járatva, de a karbi nem akarta az igazat. Alapjáraton szépen eljárt a motor, ha finoman ráhúztam a gázt, azonnal lefulladt, azonban ha rögtön full gázt adtam, akkor is szépen vette a lapot és kipörgött a motor. Azaz adagolni nem lehet, mert lefullad, de alapjáraton és full gázon elmegy. Ismét beütött a krach és félre lett téve 1 évre, de most az a tervem, hogy tavaszra megcsinálom a mocit (lett közben Bp-n garázsom, így nem kell cca 200km-re vidékre járnom, hogy bütykölni tudjam).
Néha-néha nosztalgiázni jó lenne vele. Nálam van cca 18 éve, de most utóbbi 3 évben csak állt.
Van esetleg ötletetek mi lehet a gond? Gondolom karbi probléma, de nem jövök rá hogy mi. Nem vagyok tapasztalt szerelő, amolyan hobby szinten bütykölöm.

Továbbá a hűtőventit mi vezérli? Mert az még a mai napig nem kapcsol, így újra megfőzném a hengerfejet. A venti jó, mert ha direktbe 12V-ra teszem, szépen forog, csak nem kapcsol. A termosztátot kicseréltem újra, az nyit, csak a venti nem kapcsol. Kérhetek ebben is segítséget?

Köszönöm szépen előre is!

Üdv.:
Karesz

 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 máj. 31 10:17 - 2022 máj. 31 10:18 #6515 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Karburátor témában
Itt gennyes a beszerzés! ha "occsot" (kínai)  veszel, előfordulhat kis idő, és kidobod.Kiszakad vagy nem műkszik.Az eredeti meg csak egy kicsit drágább az aranynál....hmmmm...Nézz bontott cuccokat, akár egész karbit is.Sok szerencsét!
Last edit: 2022 máj. 31 10:18 by Feco.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 máj. 30 15:38 #6512 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában
Szia!

...hát, a Yamaha karbik betegsége ez a membrán...
Bitang drága és bitang finom cucc, akármivel nem tudod pótolni. Én a 250-esembe 2008-ban 18'000 ftért vettem utángyártottat, a gyári már akkor is vetekedett az arany unciánkkénti árával. Keresgélj, nézegess külföldi oldalakat, hátha szerencséd lesz...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 máj. 29 17:26 #6505 Írta: hapci70
hapci70 válasza a(z) Karburátor témában
Udv.
Van egy 2003 Yamaha majesty yp125 robogóm. Elment az alapjárat meg dadog, végsebessége is lecsökkent olyan 70-80-ra. Tavaly még 100-110 körül volt.
Gyertyát cseréltem de nem javult meg. 
A karburátorja tetején találtam egy szakadt membrane-t csatoltam képet.  A hengeres rész átmérője kB 24 mm.
Egy helyi motor alkatresz kereskedő kb 96 000 ft-os áron adott ajánlatott erre a membránra. (Ez szerintem rablás).
A jászmotornál az interneten láttam kb 2800 ft-ért. De sajnos levélre nem válaszolnak pedig közbe kétszer is felhivtam őket és megigérték hogy válaszolnak.
Meg tudja valaki mondani milyen membrán ez?  Vagy hol lehet ilyet venni?
Alvazszam vtlse062000006131
Motorszam e347e020390
A karburátorrol és a membránrol csatoltam képeket. 
  

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 19 14:40 #6253 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Karburátor témában
Valszeg senki nem tudja mert írtak volna!   Részemről olyan beállításra emlékszem, hogy a leeresztőcsonkra húzott átlátszó gumicsövet a karbi mellett felvezetik és az megmutatja a benzinszintet.Ha már gőrbitgetni kell az úszót akkor kuka szokott lenni. Sok sikert!!!
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Sándor

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 18 19:59 #6250 Írta: Sándor
Sándor válasza a(z) Karburátor témában

Sziasztok!
majesty 125 2000 TK9E13 karburátor.
mekkora távolság kell lenni az úszóteteje (ami az alja) és a ház (tömítés nélkül) között fejjel lefelé van a karbi?
Előre is köszönömÜdv, Sanyi

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 18 12:24 #6246 Írta: Sándor
Sándor válasza a(z) Karburátor témában
Sziasztok!
majesty 125 2000 TK9E13 karburátor.
mekkora távolság kell lenni az úszóteteje (ami az alja) és a ház (tömítés nélkül) között fejjel lefelé van a karbi?
Előre is köszönömÜdv, Sanyi

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 27 13:13 #6206 Írta: Stoki
Stoki válasza a(z) Karburátor témában
Sziasztok.
Maja 250 gyorsító membránt keresek, esetleg tud valaki segíteni? A neten nagyon sok féle van de biztosra szeretnék menni.
köszönöm előre is.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 13 16:06 #6042 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában

n tartani, mert elöregszik és el lehet dobni.

Vegyél egy újat...

A majestyben lévő méreteire lettem volna kiváncsi,mint ahogy írtam,de már mindegy,megvan az új. Lehet,hogy akkor velem van a baj,de én a régi,levetett alkatrészeket is 

:woohoo:
Dehogy van Veled bármi baj!
Viszont, vannak olyan alkatrészek, amik nem bírják sokáig, ha nem megfelelő körülmények között laknak. :alair:

Ezzel a fajta membránnal az szokott a baj lenni, hogy összeszárad, a pereme kitöredezik és nem lesz használható még egyszer.
Nekem is vannak eltéve bontott alkatrészek, többre becsülöm a jó állapotú de használt gyári holmit, mint sok utángyártottat. Azok közül is kerülnek ki jók, de résen kell lenni!
:hali:
Spajzolj csak szorgalmasan! :-)   Én mindent elrakok:),ki tudja alapon. ..ha más nem,akkor csak méret/minta végett is. Ezért olyan a garázsom,mint egy veterán börze:)!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 máj. 11 20:21 #5940 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában

Ilyet senki nem szokott a polcon tartani, mert elöregszik és el lehet dobni.
Vegyél egy újat...

A majestyben lévő méreteire lettem volna kiváncsi,mint ahogy írtam,de már mindegy,megvan az új. Lehet,hogy akkor velem van a baj,de én a régi,levetett alkatrészeket is elspájzolom:mia:


:woohoo:
Dehogy van Veled bármi baj!
Viszont, vannak olyan alkatrészek, amik nem bírják sokáig, ha nem megfelelő körülmények között laknak. :alair:

Ezzel a fajta membránnal az szokott a baj lenni, hogy összeszárad, a pereme kitöredezik és nem lesz használható még egyszer.
Nekem is vannak eltéve bontott alkatrészek, többre becsülöm a jó állapotú de használt gyári holmit, mint sok utángyártottat. Azok közül is kerülnek ki jók, de résen kell lenni!
:hali:
Spajzolj csak szorgalmasan! :-)

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 11 18:44 #5938 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában

Ilyet senki nem szokott a polcon tartani, mert elöregszik és el lehet dobni.
Vegyél egy újat...

A majestyben lévő méreteire lettem volna kiváncsi,mint ahogy írtam,de már mindegy,megvan az új. Lehet,hogy akkor velem van a baj,de én a régi,levetett alkatrészeket is elspájzolom:mia:

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 máj. 11 17:11 - 2021 máj. 11 17:12 #5937 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában
Ilyet senki nem szokott a polcon tartani, mert elöregszik és el lehet dobni.
Vegyél egy újat...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2021 máj. 11 17:12 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 11 15:31 #5936 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában

Sziasztok! Esetleg nincs valakinek kéznél egy "tolattyú" membrán? Ez sajna szakadt. (bár működik:) Ilyen méretekkel rendelkezik. Találtam már neten,azt írják majestybe,meg versitybe is,de a boltal még nem beszéltem. Ilyen karburátorom van,vizes. A 250es majestyken is ez van? Esetleg ilyen méretű a membrán is?

Közben megrendeltem,ugyanaz a méret. Azért köszi.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 03 19:48 #5893 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában
Sziasztok! Esetleg nincs valakinek kéznél egy "tolattyú" membrán? Ez sajna szakadt. (bár működik:) Ilyen méretekkel rendelkezik. Találtam már neten,azt írják majestybe,meg versitybe is,de a boltal még nem beszéltem. Ilyen karburátorom van,vizes. A 250es majestyken is ez van? Esetleg ilyen méretű a membrán is?

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 19 16:58 #5800 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Karburátor témában
A karburátorral kapcsolatban van egy sanda gyanúm,hogy egy kis törődést igényelne. Szemmel,még csak alulról láttam,zseblámpával megvilágítva:)! Az autómata szivató szerintem necces. Pöccre indul mindig,de hidegen nagyon alacsony az alapjárat,és egy rövid ketyegés után le is állna,ha nem játszanék a gázzal. Mivel alig ketyeg,az esetleges megindulásnál "zakatol" a kuplung ahogy megtapad,vagy nem tudom hogyan fogalmazzak. Aztán miután bemelegszik,és széppé válik az alapjárat,kisimul a megindulás is. A másik észrevételem,hogy a túlfolyó csövén(mintha a karbi alljára menne) könnyedzik a nafta. Nem csöpög,de azért csak hagy egy pici foltot a betonon. Viszont ezt nem rendszeresen csinállja. Reggel semmi nem volt alatta,csontszáraz volt a cső,a melóhelyen meg már volt alatta pötty délutánra,és benzin nedves volt a cső vége is. Tehát nem folyik mint állat...de néha,valamikor mégis enged valamit. Gondolom vákumos benzincsapja van. Magas lehet az úszószint,pont a túlfolyó környéki? Mert gondolom,ha a tűszelep nem zárna,akkor folyna,csöpögne rendesen. Bár,ha zár a csap rendesen,akkor meg nem szabad folyni. Úgyhogy a magas szintre gondolnék. Az a baj,hogy egyenlőre azt se látom,hogy honnan közelítsem meg a karburátort:)! A gyertyacseréhez levettem egy oldalidomot,de onnan se lehetett látni semmit.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 09 08:31 #5306 Írta: bekessanyi

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 júl. 30 21:14 #5295 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Karburátor témában
Köszi!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 júl. 29 21:51 #5294 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Karburátor témában

Nála van új cucc is? Bontottal nem tudom mennyivel lennék előrébb...


Egy Tőle vásárolt gyári alkatrész felér egy utángyártottal...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.160 másodperc