Kenőanyagok

Több
2020 márc. 10 18:26 - 2020 márc. 10 18:27 #4906 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Kenőanyagok témában
Én sem mindig hagyom két évre.... De előfordult már! Teljes mértékben igazat adok az évenkénti cserének, és ezért igyekeztem úgy fogalmazni (de ezek szerint nem sikerült, hogy "előfordult hogy két évre bennhagytam")!!!Helyesbítek az olajszűrőt hagytam inkább két évre mint az olajat.Ekkor nagyon keveset gurultam a szezonban....
Last edit: 2020 márc. 10 18:27 by Feco.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 10 16:20 #4905 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Kenőanyagok témában

Köszönöm a válaszokat!
A sz@arrágás messze áll tőlem, főleg ha a motoromról vagy az autómról van szó:)
Az olajat és a szűrőket lecserélem a szezon előtt!


Én is úgy éreztem az eddigi beírásaidból, azért is fogalmaztam ilyen sarkosan mert tudtam, hogy nem bántalak meg.
Vannak dolgok, amivel soha, semmilyen körülmények között nem szabad spórolni. Az olaj pont ilyen. :vigyor:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 09:13 #4904 Írta: sch
sch válasza a(z) Kenőanyagok témában
Köszönöm a válaszokat!
A sz@arrágás messze áll tőlem, főleg ha a motoromról vagy az autómról van szó:)
Az olajat és a szűrőket lecserélem a szezon előtt!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 07:10 #4903 Írta: oborzilio
oborzilio válasza a(z) Kenőanyagok témában
Igaza van Tamásnak, sokan sokféleképpen kezelik a téli leállást. Én havonta egyszer szoktam indítani. Több szempontból is ezt tartom célszerünek a 400-as Mayánál. Egyrészt a hajtószíjnak sem túl előnyös :hali: hónapokig ugyanolyan pozíciőba merevedve lenni, másrészt nem árt az injektort sem megdolgoztatni a mostani üzemanyagok miatt .Ha csak mód van rá természetesen csinálok vele egy rövid utat. Az olajcsere szezonkezdés előtt mindenképpen szükséges, ahogy ezt Tamás irta.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 09 20:22 #4901 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Kenőanyagok témában

Sziasztok!
Szezon előtti felkészítésben vagyok.
A tavalyi szezon előtt cseréltem olajat, szűrőt. Össz-vissz 1000km-t
sikerült összehoznom ezért gondolkozom, hogy érdemes-e lecserélnem újra?
Szezonon kívül a motor garázsban stabil 15 fokban pihen, 2 hetente beindítom, járatom
míg be nem melegszik aztán ha lehűlt megy rá vissza a pongyva.


Nos, itt ahányan vagyuk, annyiféleképpen csináljuk.
De egy biztos.
Az olaj csak savasodik és szedi magába a hideg hengerfalról a lecsapódott párát és benzint hidegen. Ha bemelegíted is de nem viszed ki, nem engeded terhelés alatt dolgozni, inkább áraszt vele, mint használsz.
Ezek után nyugodtan cseréld le azt az olajat.
Ha csak benne marad télre nem olyan nagy gond, bár mindig az az okos, hogy vagy olajcsere intervallum, vagy új idény, új olaj!
Ne légy x@rrágó,ne sajnálj évente pár liter olajat a főtengelyért cserébe. :jaja:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 09 19:13 #4900 Írta: Coller úr
Coller úr válasza a(z) Kenőanyagok témában
Fecónak az első részben igazat adok.
Nem kell indítgatni, semmi nem támassza alá a két heti indítgatást.
Benzin stabilizátor bele oszt annyi.
Gondolj bele, mit nyersz az indítgatással??
Máshol áll meg a főtengely, vagy mit?

Viszont a második résszel nem értek egyet, de ez a szép ebben a szakmában.
Gajdán tanár úr olajokkal kapcsolatos előadásait ajánlom szíves figyelmedbe.
Lásd lejjebb.
Legalább évente ki kell cserélni az olajat, ha nem érte el a csere periódust akkor is.
Önmagában is szét tud esni az olaj, nagyon sok adalék, miegymás van bent ami meg tud romlani.
Korrózió gátló anyagok, súrlódást csökkentő adalék, savasodás gátlók stb.
+ Még minél tovább áll egy olaj a motorban annál hajlamosabb a sarasodásra (olajsár)
Szigorúan ki kell cserélni az olajat évente!!!
Főleg robogóban. Fedettebb, melegebb üzemi hőfokon dolgozik.
Fecónak teljesen más stílusú motorja van, és általában hosszútávon használja.

Én szentül hiszem, hogy angyalok igenis léteznek. Emberi álruhát öltve köztünk járnak a földön.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 09 18:05 #4899 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Kenőanyagok témában
Kinyírod ha ennyit indítgatod!Bár vannak akik esküsznek a téli indítgatásra, de ennyitől még az olaj is összeszedhetett egy csomó vizet is!Ha békén hagyod egész télen két szezont is kihúz az olaj.Néha én is így szoktam.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 09 09:49 #4898 Írta: sch
sch válasza a(z) Kenőanyagok témában
Sziasztok!
Szezon előtti felkészítésben vagyok.
A tavalyi szezon előtt cseréltem olajat, szűrőt. Össz-vissz 1000km-t
sikerült összehoznom ezért gondolkozom, hogy érdemes-e lecserélnem újra?
Szezonon kívül a motor garázsban stabil 15 fokban pihen, 2 hetente beindítom, járatom
míg be nem melegszik aztán ha lehűlt megy rá vissza a pongyva.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 01 09:00 #4869 Írta: Coller úr
Coller úr válasza a(z) Kenőanyagok témában
Egyes alumínium ötvözetekkel kölcsönhatásba lép az alkohol, és zöld takony lesz belőle.
Melegen ajánlom ezt a kis videót, má nem úgy melegen, hanem amúgy.
Gajdán tanár úr szétoszlat néhány tévhitet.
Nagyon jó tanár, és elismert szakember én sok videóját megnéztem.


Én szentül hiszem, hogy angyalok igenis léteznek. Emberi álruhát öltve köztünk járnak a földön.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 01 07:18 #4868 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Kenőanyagok témában
Én is erre jutottam! Lenyeljük, hogy annyival drágább a tankolás, és nincs kísérletezés!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 31 22:34 #4867 Írta: Herold
Herold válasza a(z) Kenőanyagok témában

Lehet igazságod,DE.... talán emlészel a Simson-os kis trakira (amit tolni kellett: rodeo: ) Na a karbiját zöld szőrösre ette, belülről, pedig ott gumi sincs.Némely aluötvözetet is zabálja....


Fecókám!

Némi tömény és a sormási siratófalon felfelé rakottan (több illuminált idióta, sütő, fa, sörök) tuti kipuffog minden dzsuvát! Láttunk már olyat. Aki hallotta, hogy mesélték...:juhe:

Amúgy meg amióta 100-as benya van minden itthoni gépemben, semmi probléma nem szokott lenni.
De egy kis 2T olaj is megoldást jelenthet. Lásd fűnyíró, fűrész. Ami csoda mód nem taknyosodik be hosszú idő alatt sem.
De mivel ezeket a motorokból tankolom, így nálam itt is 100-as benzin van.

Nem kísérletezek. Túl nagy volt a tanulópénz az xj600 esetében a teljes üza ellátó rendszer újjáépítésével.

Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 jan. 31 18:25 #4866 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Kenőanyagok témában

Lehet igazságod,DE.... talán emlészel a Simson-os kis trakira (amit tolni kellett: rodeo: ) Na a karbiját zöld szőrösre ette, belülről, pedig ott gumi sincs.Némely aluötvözetet is zabálja....


...szegény kis traki...
...csúnya zőőőd t@kony lett belőle...
Pedig micsoda gép volt! :yess:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 31 17:00 #4865 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Kenőanyagok témában
Lehet igazságod,DE.... talán emlészel a Simson-os kis trakira (amit tolni kellett: rodeo: ) Na a karbiját zöld szőrösre ette, belülről, pedig ott gumi sincs.Némely aluötvözetet is zabálja....

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 30 17:00 #4864 Írta: Coller úr
Coller úr válasza a(z) Kenőanyagok témában
Helyesbítek!

A 100-as benzinben 5% bio etil-tercier-butil-észter van (Shell power racing).

Én szentül hiszem, hogy angyalok igenis léteznek. Emberi álruhát öltve köztünk járnak a földön.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 29 18:14 #4863 Írta: Coller úr
Coller úr válasza a(z) Kenőanyagok témában
A 100-as, és 98-as benzinben is 10% a bio tartalom, a szabályozás mindenre vonatkozik.
Csak...
A fent említett benzinekben nem bio etanol van, hanem bio etil-tercier-butil-észter.
Ez nem köti meg a levegőből a vizet.
De ahhoz, hogy meg tudja kötni a vizet levegő kell, ha tele van a tank akkor nincs honnan.
Szerintem túl remegik sokan ezt a problémát.
Löttyinteni kell bele kis spurit, vagy amit írtatok oszt jól van.

Két évig állt a fűnyíróm mert egy kis trakit használtam.
Hozzá sem volt nyúlva két évig, igaz zárt a rendszer mert a tank tömítése is jó.
Tehát nem nagyon tudott honnan vizet kivenni a levegőből mert nem volt levegő.
Két év után első rántásra indult, semmit nem csináltam vele, csak kitoltam a garázsból.
Van róla videóm majd megmutatom.
A Németeknél már jó ideje ezt használják.
Normális állapotban lévő karbantartott motoroknál nem lesz semmi baj.

Fecó,
A te motorodban meg nem hiszem, hogy a gyári gumi csövek vannak.
Afrikában néhány országban ezer éve 35%-os bioetanollal járnak 30 éves Dacia meg Lada ottókal.
Tehát nem köll fosni, csak előre elvtársak. :metalvilla: :juhe:

Én szentül hiszem, hogy angyalok igenis léteznek. Emberi álruhát öltve köztünk járnak a földön.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 19 08:54 #4851 Írta: Horváth Imre
Horváth Imre válasza a(z) Kenőanyagok témában
Info,talán hasznos lehet az E-10 -es benzin használatához:
www.acem.eu/component/content/article/2-non-categorise/33-e10

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 jan. 14 18:37 #4845 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Kenőanyagok témában

Sajnos Egerben 98-as benzint nem árulnak,a 100-as benzin pedig a Molnál 46forinttal drágább:( :( :(


A megszűnt AGIP (megvette a MOL) kúton volt utoljára, míg Ladáztam. A zsugor motor azt szerette, de nagyon...

Bár az érdekes, hogy Erdélyben a 95-ös ugyan azt tudta, mint a hazai 98-as...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 14 17:34 #4844 Írta: bazsa
bazsa válasza a(z) Kenőanyagok témában
Sajnos Egerben 98-as benzint nem árulnak,a 100-as benzin pedig a Molnál 46forinttal drágább:( :( :(

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 12 07:38 #4843 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Kenőanyagok témában
Áttérek én is, nem veszem tovább ezt a romlékony xart!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 12 06:01 #4842 Írta: satyapapa
satyapapa válasza a(z) Kenőanyagok témában
Én mindig 98 ast tankolok a T Max ba és az autómba is. Még a fogyasztásom is kisebb mint 95 benyával. Az autónál kb egy liter megtakarítás 100 km nél, Példa,,autónál... a 98 as kb 12-15 ft tal drágább literje, tehát 10 liternél az 120-150 ft, de mivel egy literrel kisebb a fogyasztás ami ugye 385-390 ft/L (95 okt) , megtakarítás kb 230 ft,, Motornál ez feleződik mert a motor csak 4 litert fogyaszt., ami 110-120 ft megtakarítás. A 98 as benzint nem érintette a rendelkezés..

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.160 másodperc