Majesty 125

Több
2021 dec. 15 22:26 - 2021 dec. 15 22:27 #6366 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Majesty 125 témában
Jönni fog az, nincs ráhegesztve csak bíztatni kell! A rozsdapor fogja nem lett lelkiismeretesen bezsírozva összerakáskor.Csvarlazítót is egy fél dobozzal simán, és körbeforgatni sokszor.
Last edit: 2021 dec. 15 22:27 by Feco.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 15 21:36 #6365 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Majesty 125 témában
Bő egyórányi küzdelem alatt ennyire jutottam vele...
 

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 15 20:25 - 2021 dec. 15 20:26 #6364 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Majesty 125 témában
Tapasztalt már valaki olyat, hogy a hátsó kerék nem jött le a tengelyről?
Próbáltam finoman lehúzni, durvábban rángatni, csavarlazítóval befújni, kalapálni (egy kalapács nyelét már sikerült eltörni), melegíteni...pár mm-t elindult, de tovább nem hajlandó jönni (a tengely viszont már mozog)

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

Last edit: 2021 dec. 15 20:26 by G.D.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 20 11:31 #6254 Írta: Carlos
Carlos válasza a(z) Majesty 125 témában
Azzal a motorral sok minden nem stimmel...az a szerelő is nagy kókler lehet! Miért nem próbáltad ki ott? Ha minden jól megy jövőre az enyém eladósorba kerül! Kifogástalan állapotú, sok alkatrésszel.

A szemem világa rég megtanított csalódni,
a csalóknak ez csodaország, nekem meg csak valódi!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 02 12:44 #6141 Írta: dezmond
dezmond válasza a(z) Majesty 125 témában
Jelentem 2 hete hazahoztam a gépet, hát... Vittem volna inkább vissza a gyereknek mikor még 3 napon belül voltam. Olajat most nem folyatja, cserébe baromi nehezen indul, csak sokadjára kapja el. Illetve gyorsításnál ha visszaengedem a gázt aztán ráhúzom, akkor lehörög. Karbi beállításra leadtam szerelőhöz, ha én hozzányúlok attól csak rosszabb lesz. A 150-es szettel most óra szerint tud 95-öt. Illetve otthon leállítva beindult a hűtőventillátor is, remek. Mondjuk lehet csak levegős még a rendszer. Teletankoltam, még a régi szett miatt 6L fölötti fogyi... Bár azt figyeltem hogy hazafelé (25km, kb észre se kéne venni hogy fogyott belőle) is kb hasonló ütemben csökkent a benzinszint, mint eddig. Lehet felgyújtom inkább.

Mikor szerelőhöz vittem jutott eszembe hogy mi van ha az új szivató nem stimmel?  link  ilyet rendeltem. Kínai karbi nem jó rá?  link A használtat drágábban vettem, bakker. Azzal amúgy egyáltalán el se indult a gép. Totál megérte... Srác amúgy nyilván nyaralt a múlt héten, mondjuk ez a pár nap így 2 hónap után már nem oszt nem szoroz, idén már nem motorozok asszem...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 júl. 13 22:51 #6104 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Majesty 125 témában

Abban tudna valaki segíteni hogy a 125-ös főtengelye végén (a variátornál) az milyen menet? Gugli sajnos nagyon nem barátom...

Hátha valakinek jól jön majd: M12×1,25
A következő felhasználók mondtak köszönetet: oborzilio

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 júl. 12 21:57 #6101 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Majesty 125 témában
Azt a kompressziót csak meg kéne mérni máshol is Dezmond, mert 4 BAR-ral nem szívesen indul be egy ilyen moci. 
Azért a 9-11 jó lenne, de minimum a 7 BAR.
A sebesség még nagyon függ a hajtástól, jó vario, jó görgők, jó szíj, jó kuplung.


Tudod, mint a Komar mopednél tiszta könyök, laza lánc és kemény gumi! 

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

 Fontosak az apróságok! 

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.


"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 júl. 12 13:37 - 2021 júl. 12 13:38 #6100 Írta: dezmond
dezmond válasza a(z) Majesty 125 témában
@Carlos: Korábban írtam, én is megtaláltam ezt a 178cc-set, vaterán árul egy srác, ez a román motoros boltos, igaz hogy a szettben nincs benne, de ő azt írta módosítani kellene hozzá a hengerfejet, azért is vetettem el.

Közben egyébként már áll összefelé, anno mikor odavittem após kompressziót mért, olyan 4 bart tudott mérni, ezért rendeltem egy felújított hengerfejet, meg ha lúd legyen kövér egy használt 150-es hengert, új gyűrűket. Össze is lett rakva azóta, de valahogy a kompressziómérőt nem tudja rendesen betekerni, most is csak 4 bart mutat, de biztosan erősebb annál... Csak hát akkor lehet az előző szettel sem ott volt a hiba. A levegőző furatok viszont mindenhol el voltak tömődve szerencsétlen gépen, meg csomó alkatrész pasztával volt csak tömítőzve. Most épp -állásában- az automata szivató adta meg magát, amiatt nem indítható, remélem minél hamarabb összeáll. Egy próbakört mentek vele, az hogy nem folyatja az olajat már jó pont, még a fogyasztása normalizálódhatna az új szettel... Ha nem megy legalább benzinben ne fizessem rá a gatyámat.

Tök kipróbálnám a tiedet, milyen lehet egy jó állapotú. Egy 90-es utazónak én már bőven örülnék, eddig nagyon nyelezve tutott annyit... De ja, a fogyókúra lenne nyilván a legjobb tuning 

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

Last edit: 2021 júl. 12 13:38 by dezmond.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 júl. 11 16:11 #6099 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Majesty 125 témában
Abban tudna valaki segíteni hogy a 125-ös főtengelye végén (a variátornál) az milyen menet? Gugli sajnos nagyon nem barátom...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 20 11:49 #6059 Írta: Carlos
Carlos válasza a(z) Majesty 125 témában
Én, mint gyakorló 125-ös felhasználó, csak megerősíthetem az előttem szóló klubtársakat! Annyival egészíteném csak ki, amit biztosan tudok: létezik a gyári alkatrész felsorolásban egy 178 cm3-es tuningszett, ami annyira gyári, hogy hengerfejet sem adnak hozzá, a gyári 125-sel csereszabatos! Ennek karakterisztikája, és minden egyebe a 125-ös lehetőségeihez méretezett! Ezek ellenére, és sem hiszem, hogy huzamosabb ideig bírná a határok feszegetését! Egy darabig én is gondolkodtam rajta, alaposan utánajártam, de mégsem vágtam bele, mert a jelenlegi gyári állapotú (láttátok már, tudjátok!)motor is kiszolgál, ugyanazt az élményt nyújtja mint a nagyobbak, eddig mindenhová eljutottam 100-zal is, (bár az enyém a 85 kilómmal GPS méréssel megy 120-at) a nagyobb jogsi nagyobb motor generálta költség nem fér bele mindenkinek...és nem vagyok ráizgulva az autópályára sem. Nem javasolnék semmit, mert ki vagyok én (?), inkább elmondom én hogyan csináltam: apránként, mindent megvenni hozzá ami kell, újat, nem bontottat, olajakból a legjobbat!!! Az enyém után még most is megfordulnak az utcán, pedig nem egy pénisznövelő több 10milliós jármű!!!

A szemem világa rég megtanított csalódni,
a csalóknak ez csodaország, nekem meg csak valódi!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 20 10:18 #5966 Írta: dezmond
dezmond válasza a(z) Majesty 125 témában
Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Valószínűleg igazatok van, elsődleges cél akkor a rendbetétel lesz, egyelőre szétszedés alatt van a motor. Majd jelentkezem a fejleményekkel. :kezfog:

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • jasa
  • jasa profilkép
  • Nem elérhető
  • Klubtag
  • Klubtag
  • Az idő igaz, s eldönti, ami nem az (Petőfi S)
Több
2021 máj. 17 23:20 - 2021 máj. 17 23:23 #5953 Írta: jasa
jasa válasza a(z) Majesty 125 témában
Dezmond.

Nem tudok mást, vagy többet mondani a tapasztalt kollégáknál, csak megerősíteni azt ! Ha már egyszer (gazdag motoros múltad ellenére) hoztál egy hibás döntést az elhamarkodott megvétellel - ezt Te írtad (!) akkor ne tetézd egy újabbal. Rakd rendbe az alapvető dolgokat, hibákat és használd egészséggel, de nem buheráld, ne tuningold ! Nem lesz igazán jó, vagy lényegesen több, viszont ölni fogja a pénzed és az időd (persze ha esetleg szerelő-buznyák vagy, az más......)
Ha meg többet akarsz (nagyobb sebesség, hosszabb túrázás, utassal motorozás stb.) akkor tessék nagyobb motort venni, legalább 250-400 ccm már elég lehet. Sok sikert !
Last edit: 2021 máj. 17 23:23 by jasa.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 17 20:06 #5951 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Majesty 125 témában
Nagyon jól írta Tamás... gyakorlatilag itt minden az élettartam rovására megy.Nekem volt 25-ösöm mindent kiolvastam amit lehetett. Talán 150-ig el lehet menni ha nem hajtod agyon. Deeeee a 125 ccm hengerrel is el lehet küldeni a főtengelyt.a 150-el könnyebb a 180-al meg tuti.Ha nem hajtod agyon akkor meg minek a nagyobb ccm? Nem ragozom ez egy városi motor ha nagyobb kell vegyél 250-est. Hidd el ez egy jó tanács.... a pénztárcádnak, de Te döntesz!!!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 máj. 17 13:02 #5950 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Majesty 125 témában
Azért fogja szétütni, mert már be van állva, össze van kopva.
Teszel rá egy nagyobb hengert, az nagyobbat fog értelemszerűen tolni, megöli a beállt hajtókar csapágyát. Ezek nem siklócsapágyas, hanem tűgörgős csapágyak.

Ha kevés, ezt pont nem tuningolnám, mert gyors halál lesz a blokknak. Nagyobbat kell venni...
Tuning=nagyobb teljesítmény es rövidebb élettartam...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 17 09:08 #5948 Írta: dezmond
dezmond válasza a(z) Majesty 125 témában
Köszi a gyors választ. Mondjuk ezt nem egészen értem, főtengő 180-asnál is ugyanaz, mint a '25-ösben, nem?

Vario cseréről vélemény? Top Racing MV1, még nem válaszoltak, hogy van-e egyáltalán raktáron az oldalon. De azt írják leírásában, hogy 10-15km/h dob a végsebin... Gondolom a gyorsulásból meg levesz pont ennyit. Malossi Multivar árát sokallom, egyik videóban nagyobb gépen tényleg hozott pluszt, nem tudom itt számít-e bármit is, érdemes-e erre az alaktrészre költeni. Előző tulaj is ezt mondogatta, hogy ő is le akarta cserélni. De nagyobb görgővel gyári vario is többet tud végre, úgy olvastam. Illetve vario cserekor ezt a ventillátor részt is valóban meg kell venni, gáz ha nem egy gyártótól van? Egyik oldalon legalábbis ezt írták:
"Variátor csere esetén minden esetben javasolt ezt az alkatrészt is cserélni, hiszen a variátorral egy párt alkotnak, mint egy ékszíj tárcsa egyik és másik oldala."

Tömítéseket is újat vennék, mást még mit érdemes cserélni ha már szét van húzva a motor? Ez a fogyasztás téma is eléggé zavar, lehet tényleg a henger kopott, vagy csak karbi van elállítgatva, még nem tudom. Karbit nem találtam, felújítókészlet létezik hozzá?

Valamint 150-esről nem találtam gyári specifikációt, az hány lóerő? Gondolom a 125 meg 180 között valahol félúton. 13LE?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 máj. 17 07:14 #5947 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Majesty 125 témában
Szia!
Nagyobb henger tuti szétüti a hajtókar csapágyát a főtengelyen.
Én nem tuningolnám (bár valóban felmegy a 150-180-as henger) hanem megméretném mi kell bele és azt megadni neki.
Ez ennyit tud, alattad a 100-110 ha kijön belőle, az a maximum.
Ha kevés, nagyobbat kell venni. Ez városi robesz, nem a 100-as tempó való neki hosszútávon...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 16 22:22 #5946 Írta: dezmond
dezmond válasza a(z) Majesty 125 témában
Sziasztok!

Bő 1 hónapja vettem egy fenti típusú motort, sajna elhamarkodottan, piac aljáról válogattam, haza utat ugyan szépen teljesítette (80km), ám otthon vettem észre, hogy leállítás után csöpögteti az olajat. Szuszogó csövén vissza a légszűrőbe, ami aztán végig folyik a hajtás oldalon. Angol fórumon olvasgatva ez a kopott gyűrű / henger tünete. Esetleg szelepszár szimmering. Füstölni kb egyáltalán nem füstöl, meg amúgy egészséges hangja van. Fogyasztást picit sokallom (bár konkrétan nem tudom lemérni, amikor már kattanik a kúton a pisztoly kb 2-3 csíkkal maximum alatt van csak a szintjelző) az áhított 2-3 liternél biztos több, végre alattam (110kg) olyan 90-95 km/h körül megy.

Ha már úgyis szétszedjük gondoltam nézek nagyobb hengert rá. A opció: használt gyári 150-es, elvileg ez különösebb módosítás nélkül felmegy. Esetleg új gyűrűket vennék még hozzá, bár a pár ezres taiwani nem tudom jobb-e, mint a gyári. B opció: találtam szintén kis pénzért tuningos 170-est, az eladó azt írja ehhez már módosítani kéne a hengerfejet, vagy új utángyári 180-as is opció lehet, itteni archív fórumon olvastam annak más a hengerfeje, végáttétele (ezt mondjuk be tudnám szerezni, de hengerfejet égen földön nem találok).

Szerintetek? Valaki végzett már ilyen átalakítást? Főtengelyt írták talán még, de a gyári 11LE-hez képes a 180cc 15LE-je se tűnik sokkal többnek, talán elbírná? 125-ös hengerfejjel mennyire lenne gyenge teljesítménye, esetleg hf átalakítást ki vállal?

Előre is köszi

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 aug. 20 19:56 #5345 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Majesty 125 témában

Budapesti "utak" vs Majesty 1:0


...hát, ehhez nincs mit hozzáfűzni... :(

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 20 10:56 #5342 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Majesty 125 témában
Budapesti "utak" vs Majesty 1:0

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 júl. 08 17:13 #5257 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Majesty 125 témában

Szervusztok!

Tegnap a 125-ös majámnak a piros vízhűtés jelző lámpája elkezdett induláskor pislogni (tehát még nem lehett túl meleg a víz), néhány utcányit mentem, hol égett hol nem. Itthon néhányszor próbáltam, de gyújtáson ég, aztán nem alszik el. Megnéztem az akkut, az rendben van, a töltése olyan 14 V körüli, mi lehet a gond?

Köszönöm, ha tud valaki segíteni!


Szia!

Nagymosást csináltál mostanában? Kontakthiba nem lehet...?

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.172 másodperc