Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2021 ápr. 12 06:03 #5754 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Egyébként mi az az olajfogyasztás,ami már tényleg gáz egy ilyen robogónak? Az előző 4t 125ös yamahám 3000es olajcsere periódusban semmi olajat nem fogyasztott. Mi az,ami még az "elmegy" kategóriába belefér? Igazából a légszűrője teljesen tiszta volt,az olaj nem folyik látszólag sehol. Majd mostmár olajcsere után vagyok,és figyelen,hogy mennyi az annyi. Ilyen volt benne a gyertya,amivel megvettem. A kipuf vége tiszta,bár a dob alján van egy pici furat,már otthon a garázsban állva,és nézve ott mintha,talán kifüstölne. ....és még egy észrevétel. Olyan büdös fékszaga van,de a féjek rendbe vannak,nem fognak. A kuplung pofái is szépnek tűnnek. Nem éreztem,hogy probléma lenne. Csodálkoztam is a varió állapotán!

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 12 05:49 #5753 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A nyomólapnak az a része cefet,ahová a műanyag csúszkák kerülnek. Ott mindeggyik lehetőségnél az eggyik oldal kikopottnak tűnik. Igen,a varióban a görgőpályák is bemaródottak. Tehát igazából kompletten cserés az egész. Néztem az om parts oldalán,hogy egész emberi áron lehet kapni komplett rms variót ehez a tipushoz(alvázszám szerint). Azt annyit is ér,mint amibe kerül? Vagy használható? Itt nálatok olvastam,hogy az rms görgők nem jó minőségüek. A komlett? variót adnák 20.e ft-ért,ha igaz. Tennék bele minőségibb görgőt valamilyet,ha kell. Ez működő megoldás lehet?

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 ápr. 11 23:04 #5752 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Helló! Már cseréltem olajat,mágnest nem tettem sajna. A fémszita szűrője szép tiszta volt. Majd a görgőméreteknek akkor valahol utánanézek. A nyomólapról és a variátor házról mi a véleményed?


Nem igazán lehet látni a nyomlapot, sötét a kép. Tükörsimának kell lennie.
A varióba a görgőpályák kicsit megviseltnek tűnnek. Tapintásra milyenek? Nem lenne szabad csikarásnak, hosszanti marásnak lenni benne. Ez olyannak néz ki.
Mondjuk azok a görgők amik kijöttek belőle, ritka x@rul néztek ki... :(

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 11 22:30 #5751 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Helló! Már cseréltem olajat,mágnest nem tettem sajna. A fémszita szűrője szép tiszta volt. Majd a görgőméreteknek akkor valahol utánanézek. A nyomólapról és a variátor házról mi a véleményed?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 ápr. 11 21:58 #5749 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia!
Olajcserekor tegyél mágnest a kifolyóhoz, van-e benne fémforgács. Ha nincs, akkor lehet, hogy gyűrű, vagy szelep vezető miatt eszi az olajat. Ha van, az gáz, mert akkor főtengelyes...

A varioba fogalmam sincs milyenek az eredeti görgők, de ezek szerint nem 11 gr, mert ez nagyon ment. A gyári több lehet, 13-15 gr is akár..

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 11 20:23 #5747 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Egyébként ez lenne a robesz!

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 11 19:20 #5746 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Úgyhogy szívesen látnám,az építő jellegű hozzászólásokat:jaja: ! Robogót még nem javítottam. Saját magam szervizelgetem/szögelgetem a motorjaimat,de inkább a veterán 2t az,amihez szerencsém volt. Ez előtt egy 125ös yamahám volt,de az motorikusan pöcc-röff volt! Úgyhogy előre is köszi a segítségeket,információkat!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 11 19:11 #5745 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A kuplung részét nem tudtam szétszedni. Az nem tűnik szarnak. Vastag ferrodol,sárga színü a nagy rugó,a kuplungpofákat meg sima fémszinű rugó fogja. Igazából szépen indult,szépen ment,nem rángatott,...kicsit zörgött:) ! A variátor ház,az malossi termék,a nyomólapra nincs írva semmi. A görgők meg...eggyen látni a feliratot,talán az mintha 11grammos lenne. A nyomólap cserés,gondolom,meg új görgők,csúszkák. A variátor ház az használhatónak tűnik? Nagyjából gyári paramétereket szeretnék,nem gyorsulgatni szeretnék. Mekkora görgőket kellene venni???

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 11 18:59 #5744 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok! Mint a bemutatkozó topikban írtam,egy Versity Xc 300-at vettem nemrég. Az olajak/szűrőszervízt már megejtettem,és vettem hozzá egy meghajtószíjat,biztos ami biztos. Előtte nem volt még nagyrobogóm,kicsi is csak régen,úgyhogy sok viszonyítási alapom nem volt a vásárlásnál. Nem az új robogók közt válogattam. Esztétikailag nem lepukkant,motorikusan meg majd alakul. Indul,jön -megy rendesen,megáll. Sajna kicsit olajfalónak tűnik. Na de...ma leszedtem a varió részt,és háttt.... Kemény! Csoda hogy még ment. Bár,nem tudom hogyan is kellene mennie. Kicsi gázadásra megindul,és pikk-pakk 120on az óra. Persze az a valóságba kevesebb,de a lényeg,hogy igazából egyenletesen húz. A 8db görgőböl 1db talán,ami épp volt. A hátsó nyomólap is kukának tűnik. A variátor/görgőház,az meg nem tudom,hogy milyennek minősül.

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 14 05:56 #5320 Írta: Yamaha
Yamaha válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm Tamás!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 aug. 13 20:40 #5318 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Köszönöm Tamás! RMS görgők és csúszkák lettek belerakva. Miska a grafitos zsírt javasolta ami van itthon,igaz elég régi molos.


Nekem volt RMS görgőm, ez az egyik amit nem szoktam ajánlani, a másik Dayko szíj.
Nekem az RMS görgők eltörtek a variátorba. 500 kmt nem mentem még velük... Legyen velük szerencséd, de figyeld a hangját.

A grafitos zsír is jó, csak ne vidd túlzásba.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 13 09:46 #5313 Írta: Yamaha
Yamaha válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Milyen hőálló legyen minimum a zsír Tamás? Ami itthon van az +140 fokig használható.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 13 06:47 #5312 Írta: Yamaha
Yamaha válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm Tamás! RMS görgők és csúszkák lettek belerakva. Miska a grafitos zsírt javasolta ami van itthon,igaz elég régi molos.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 aug. 12 20:54 #5311 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok ! Voltam Miskánál alkatrészért Szarvason és mondtam,hogy nemrégen cseréltem szíjat ,görgőket,csúszkákat és mintha hangosabb lenne a motor. Kérdezte,hogy raktam e zsírt a variátoba mondtam hogy nem. Azt mondta kellene. A kérdésem az lenne,hogy milyen minőségű és mennyi kell bele? Yp 250-es. 2001-és évjáratú a motor.


Szia!
Lehetőleg hőálló és sűrű legyen.
Ne túl sokat, mert mikor kihül megdermedhet és nehezebben dolgozik a vario.
Ha most szárazon csörög, akkor lehet, hogy a görgőpályák kopottak kissé. A zsír tompítani fog a hangján egy ideig, de hosszútávon valószínűleg újra előjön a hangja...
Próbálkozhatsz Dr. Pulley csúszkákkal és Pulley kockákkal, azok többet csillapítanak.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 12 13:45 #5310 Írta: Yamaha
Yamaha válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok ! Voltam Miskánál alkatrészért Szarvason és mondtam,hogy nemrégen cseréltem szíjat ,görgőket,csúszkákat és mintha hangosabb lenne a motor. Kérdezte,hogy raktam e zsírt a variátoba mondtam hogy nem. Azt mondta kellene. A kérdésem az lenne,hogy milyen minőségű és mennyi kell bele? Yp 250-es. 2001-és évjáratú a motor.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 03 15:29 #5169 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Az enyémről sehol nem találtam manualt, ezért kérdezgetek:(

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 jún. 03 12:27 #5168 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

125 5DS


Ha karbis és van rajra vízcső (azt sem árt kimosni, mert a kis keresztmetszetű furatok bitangmód bedugulnak ám) akkor azon kéne lennie légtelenítő csavarnak.
Olyan is van, mint a T-MAX, hogy magát légteleníti.
Manualban is utána nézhetsz.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 03 08:56 #5167 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
125 5DS

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 jún. 02 21:38 #5164 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Köszi!
Légteleníteni kell valahol?

Megrendeltem a németektől, 30,37 € postával.


Milyen motor is a Tied...?
...esküszöm nem emlékszem... :mia:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 02 18:22 - 2020 jún. 02 18:22 #5162 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszi!
Légteleníteni kell valahol?

Megrendeltem a németektől, 30,37 € postával.
Last edit: 2020 jún. 02 18:22 by G.D.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.205 másodperc