Motorblokk és CVT hajtómű

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 jún. 02 11:13 #5161 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Update: csavarlazító+hőlégfújó után sem mozdult a rohadék, úgyhogy egy méretes csapágylehúzóval kellett elbánnunk vele, de végül lejött!
Mondjuk érdekes, mert a felszerelt gyári új meg jóformán lötyög a tengelyen...

Viszont kérdés: hűtőfolyadékot hol tudom leengedni meg feltölteni? Minden más levet lecseréltem már a gépben, ahogy elnéztem őket, szerintem érdemes volna ezt is.

Másik kérdés: Dr. Pulley "szögletes görgőt" lehet itthon kapni valahol, netán értelmes áron?


Széthúzod a hűtőrőadiátorról jovő csövet a blokk felé és kifolyik minden. Ki is öblítheted a hűtőt folyó vízzel.
A hűtőt belülről kifelé fújd ki óvatosan.

Nekem is Pulley kocka van, szeretem. Nem is tudom honnan vettem anno...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 02 11:02 #5160 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Update: csavarlazító+hőlégfújó után sem mozdult a rohadék, úgyhogy egy méretes csapágylehúzóval kellett elbánnunk vele, de végül lejött!
Mondjuk érdekes, mert a felszerelt gyári új meg jóformán lötyög a tengelyen...

Viszont kérdés: hűtőfolyadékot hol tudom leengedni meg feltölteni? Minden más levet lecseréltem már a gépben, ahogy elnéztem őket, szerintem érdemes volna ezt is.

Másik kérdés: Dr. Pulley "szögletes görgőt" lehet itthon kapni valahol, netán értelmes áron?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 máj. 16 06:57 #5107 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Ha valahogy le tudom venni, akkor még akár azt is el tudom képzelni hogy ki lehetne polírozni (az ugye vas, nem alu), de ahogy nézem ilyen párezer forint a gyári új, szóval nem hiszem hogy érdemes erőlködni vele.


Ha meg van kopva, akkor nem. Ha rá van rakódva valami, talán levakarhatod, de nem érdemes foglalkozni vele...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 15 23:48 #5106 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ha valahogy le tudom venni, akkor még akár azt is el tudom képzelni hogy ki lehetne polírozni (az ugye vas, nem alu), de ahogy nézem ilyen párezer forint a gyári új, szóval nem hiszem hogy érdemes erőlködni vele.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 máj. 15 23:34 #5105 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
...hát ez nem néz ki túl jól...
Arról nem beszélve, hogy simán le kéne csúsznia a főtengelyről. Fújd be WD40-el, had ázzon, meg csavarlazítóval, meg mittudom én mivel, hátha bejut valami és oldja a rohadást.
De vigyázz, mert mint tudod, ez a ricnis tengely maga a motorod főtengelye. Meg ne hajtsd, el ne csavard. Csak finoman!

A nyomlapot cserélni kell, ahogy nézem meg is van kopva rendesen ugye...?

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 15 17:22 #5104 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Mentem a másik szíjtárcsa cseréje óta pár km-t, picit mintha simább lenne a menése a gépnek, viszont sajnos sem a szíj nem fut kijjebb, sem az a jelenség nem változott, hogy 60-65-től nem "vált" feljebb, hanem csak pörög mint a'állat. Csinálnék videót róla, de mivel errefelé az elmúlt egy hónapban kb. folyamatosan orkán van, sok értelmét nem látom a dolognak...

Viszont ma ránéztem a variátor belső felére és az így néz ki:

Lehet hogy ez okozza a bajságot? Illetve ezt hogy lehet egyáltalán leszedni a tengelyről? A Piaggio-n simán le lehetett húzni mint a külső szíjtárcsát, de ez meg se mozdul, hiába rángatom...

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 ápr. 22 08:27 #5070 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Csak jobban néz ki...
Kíváncsi vagyok simábban fut-e majd, illetve, hogy megy.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 21 16:43 #5067 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Az esztergályossal nem jártam szerencsével, csak sokára tudta volna megcsinálni, nekem meg közben kellett a gép, úgyhogy körülnéztem az íbén és lett is egy új szíjtárcsa occsóé' Fhansziaországból...

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 08 09:43 #5008 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Egyik nap szétszedem aztán elsétálok vele az esztergályoshoz (szerencsére van egy itt a közelben).
Amúgy most hogy normálisan hozzáfértem, a szíj szélességét nem is 20,5-nek, hanem 20,8-nak mértem (gyári Yamaha).

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 ápr. 07 07:29 #5002 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Mint mondtam, a szíj kifutása nem biztos, hogy kevés, de a tárcsa kopása jelentős. Az nem fog jót tenni hosszútávon se a szíjnak, se az egész rendszer működésének.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 06 21:29 #4999 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ma volt időm foglalkozni a témával, ennyire fut ki a szíj az új variátorral:

Ilyen a külső szíjtárcsa:

A hátsó pár meg így néz ki:

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 ápr. 01 07:23 #4985 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az nem lesz jó ám, ha a vario új és simán szalad rajta a szíj fel-s alá, míg a másik oldali tárcsa hullámos. Billegni fog rajta a szíj keresztbe.


Tudtok ajánlani szakembert a tárcsa felszabályozására?


Itt Egerben Biró Gabi bácsi a Sas úton.
De egy jó esztergályos megcsinálja Neked bárhol az országban, ezért nem kell szaladgálni sehova.
Egyet vegyél figyelembe, ezt a szakembernek eleve jeleznie kell!
Mégpedig, ha felhúzza a szíjtárcsa felületét, akkor ugyan annyival módosítani kell a két tárcsa távolságát. Vagyis hézagolni kell! Ezt mindig annyival, amennyit levesz a tárcsából.
Na meg polírozd fel tükörsimára ha készen van, ne egye a szíjat...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 31 22:59 #4984 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az nem lesz jó ám, ha a vario új és simán szalad rajta a szíj fel-s alá, míg a másik oldali tárcsa hullámos. Billegni fog rajta a szíj keresztbe.


Tudtok ajánlani szakembert a tárcsa felszabályozására?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 31 22:57 #4983 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Hogy miért nem ment ki a szíj...?
Lehet, hogy eleve, gyárilag ilyenre van tervezve...
A T-MAX-on se megy ki fullra.


Mondjuk ja, a gyári variátorral a Zip-en sem ment ki (olyan régóta a Multivar van benne hogy ez csak most jutott eszembe hogy írtad)...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 31 22:03 - 2020 márc. 31 22:03 #4982 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
"A külső tárcsát nem cseréltem, az majd' 3× annyiba kerül mint a variátor."

Az nem lesz jó ám, ha a vario új és simán szalad rajta a szíj fel-s alá, míg a másik oldali tárcsa hullámos. Billegni fog rajta a szíj keresztbe.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2020 márc. 31 22:03 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 31 17:56 - 2020 márc. 31 17:59 #4981 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Nagyon egyszerű amit írtam de előfordulhat hogy csak nekem egyértelmű!Ha a szíjad csak 5 tizedet kopott akkor ezen a varión ez már biztos nem az első szíj. Tamás jól mondta "itt minden összefügg mindennel". Szemből nézve nem is látod a kopást. nem így kell nézni ahogy lefotóztad.
Az hogy nem megy ki fullra, az nem érdekes, mert írtam hogy "csak addig mehet ki hézagolásnál hogy a másik tárcsa ne fenekeljen le".
Last edit: 2020 márc. 31 17:59 by Feco.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 31 09:54 #4980 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Hát van benne egy mélyedés ahol futott a szíj, majd egy váll, ahol meg már nem.

Viszont minél többet nézegetem, annál inkább úgy tűnik, hogy ezen a gépen jó variátorral, új szíjjal sem ment ki a szíj a tárcsa széléig - de miért nem?


Minden kicsi kopás sebességveszteség.
Hogy miért nem ment ki a szíj...?
Lehet, hogy eleve, gyárilag ilyenre van tervezve...
A T-MAX-on se megy ki fullra.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 31 00:13 #4979 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Hát van benne egy mélyedés ahol futott a szíj, majd egy váll, ahol meg már nem.

Viszont minél többet nézegetem, annál inkább úgy tűnik, hogy ezen a gépen jó variátorral, új szíjjal sem ment ki a szíj a tárcsa széléig - de miért nem?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 30 21:47 #4978 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Hullámos a felülete?
Ha igen, az baj, mert akkor az ellendarab is olyan, meg a szekunder hajtás is lehet olyan.
Fel kell szabalyoztatni ha nem tökéletesen sima a felülete.


Én gondolom Feco mit szeretett volna mondani, nem két hete ismerem. De majd Ő előadja. :hali:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 30 21:20 - 2020 márc. 30 21:21 #4977 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Akkor nem csak én nem értem:vigyor:

A külső tárcsát nem cseréltem, az majd' 3× annyiba kerül mint a variátor.
Viszont most elővettem a régi variót és azon is csak annyira futott ki a szíj, tehát ez valami nem újkeletű dolog...

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Last edit: 2020 márc. 30 21:21 by G.D.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.181 másodperc