Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2018 jún. 20 14:34 #3394 Írta: sch
sch válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

köszi.
Jó ára van... :(
Szívesen kipróbáltam volna. Állítólag egy érzéssel jobb. De maradok a Malossinál abból úgy is van annyi féle a garázsban, hogy egy életre kiszolgál

Érdekes, hogy az újabb majestyben 19 grammos görgő van 5 pofás kuplunggal. Nekem 12 gramm az ideális (2005 ös gép)
Mennyit pörög így a motor 100 km/h utazó tempóban?


Végre volt egy kis időm és kiszabadultam a városból... Szóval 60-nál 4200, 80-nál nem egész 5000, 100-nál 5500-at forog.
120-ig jobban gyorsul, mint a gyári 19es görgőkkel, onnan viszont lassabban éri el az óra szerinti 160-at. Végsebességnél a gyári görővel 8000-et a pulley-val 7400-at pörög. Fogyasztás a gyárival stabil 4,5 volt, most 4,8 lett, bár talán kicsit többet is gyorsulgatok mint eddig:), emiatt is lehet a 3 deci különbség.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 15 14:51 #3384 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Háát ez szakszerű tanács. De nincs esztergályos ismerős kéznél. Meg nem állhat a gép most.
Csapágyragasztó lett. Pont erre találták ki. Zsíros volt a tengely az is rásegített az elforgásra.
Most szárad egy napot, aztán meglátjuk bírja e a gyorsításokat
Közben ha már lent volt a hátsó kerék. Kapott egy új gumit, meg kerék centírozást :)

Ott valami sántít...
Ha beragasztod, esetleg olyan pozicióba köt meg, ahol pont nincs központban. Akkor pedig szét fog verni valamit...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 15 13:41 - 2018 jún. 15 13:43 #3383 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Háát ez szakszerű tanács. De nincs esztergályos ismerős kéznél. Meg nem állhat a gép most.
Csapágyragasztó lett. Pont erre találták ki. Zsíros volt a tengely az is rásegített az elforgásra.
Most szárad egy napot, aztán meglátjuk bírja e a gyorsításokat
Közben ha már lent volt a hátsó kerék. Kapott egy új gumit, meg kerék centírozást :)
Last edit: 2018 jún. 15 13:43 by szabadh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 14 14:54 #3379 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Méretre minimális lehet az eltérés. Én nem tudtam tolómérővel érdemit kimutatni.
Vettem új csapágyat, de vonakodok, hogy kiüssem a régit. Van ott egy speciális nagy szimmering is.
De akkor vélhetőleg e miatt adta azt a daráló hangot gyorsításkor. A hátsó tengely a nagy nyomaték miatt megforgott a csapágyban.

Azon töprengek, hogy cseréljem, vagy vegyek csapágyrögzítő ragasztót.


Azt mikrométerrel fogod tudni megmérni, a tolómérő tizedesekig jó.
De ha a tengely elforog úgy, hogy a csapágy áll, az komoly gáz. En kivenném a tengelyt és megmérném esztergapadon intóval. Az mikronra megmutatja üt-e, lóg-e. Valami van, az biztos.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 14 13:28 #3378 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Méretre minimális lehet az eltérés. Én nem tudtam tolómérővel érdemit kimutatni.
Vettem új csapágyat, de vonakodok, hogy kiüssem a régit. Van ott egy speciális nagy szimmering is.
De akkor vélhetőleg e miatt adta azt a daráló hangot gyorsításkor. A hátsó tengely a nagy nyomaték miatt megforgott a csapágyban.

Azon töprengek, hogy cseréljem, vagy vegyek csapágyrögzítő ragasztót.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 14 12:07 #3377 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az van. Full Malossi.
Ha el tudnám adni vennék egy J Costát

DE most van fontosabb projekt.
Szétszedtem a hajtóművet a surrogó hang miatt ami gyorsításkor jelentkezik. Semmi rendellenest nem találtam. Csapágyak rendben. Ami esetleg okozhatja, hogy a hátsó tengely elforog a csapágyban.
Simán tudom forgatni a motorból kijövő hátsó tengelyen a csapágy belső körét. Szerintem ennek nem kéne így lennie.

...hát nagyon nem...
Mérd meg melyik van túlméreten.

PappLacinak volt J. Costa, kivette mert ment mint a barom, de nem volt megfelelő végsebesség és zabált nagyon.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 14 08:20 - 2018 jún. 14 08:29 #3376 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Az van. Full Malossi.
Ha el tudnám adni vennék egy J Costát

DE most van fontosabb projekt.
Szétszedtem a hajtóművet a surrogó hang miatt ami gyorsításkor jelentkezik. Semmi rendellenest nem találtam. Csapágyak rendben. Ami esetleg okozhatja, hogy a hátsó tengely elforog a csapágyban.
Simán tudom forgatni a motorból kijövő hátsó tengelyen a csapágy belső körét. Szerintem ennek nem kéne így lennie.
Last edit: 2018 jún. 14 08:29 by szabadh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 13 21:59 #3375 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Belevágtam majdnem én is a JCosta projektbe, de végül lebeszéltem magam. De szívesen kipróbálnám
Malossi szettel, és a 12 grammos görgő helyett 10 grammossal is úgy megindul, hogy el lehet koptatni a hátsó gumit hamar.
De ez olyan nagy terhelést ad a szíjra és az alkatrészekre, hogy valami meg fogja adni magát.
És persze a végsebesség ugrik, ami nem is lenne fontos, hanem inkább az, hogy utazóban 6 ezer felett forog a motor, és alig megy 80 km/h val.


Csak a görgők súlyának megváltoztatása kevés az igazán dinamikus induláshoz.
Oda szett kell. Görgők, kontraszt rugó és kuplung szett, vagy kuplung rugók.
Na ott lesz nagy pics@'nrúg@'$ indulástól a végéig! :jaja: :rodeo: :yess:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 13 20:45 #3374 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Belevágtam majdnem én is a JCosta projektbe, de végül lebeszéltem magam. De szívesen kipróbálnám
Malossi szettel, és a 12 grammos görgő helyett 10 grammossal is úgy megindul, hogy el lehet koptatni a hátsó gumit hamar.
De ez olyan nagy terhelést ad a szíjra és az alkatrészekre, hogy valami meg fogja adni magát.
És persze a végsebesség ugrik, ami nem is lenne fontos, hanem inkább az, hogy utazóban 6 ezer felett forog a motor, és alig megy 80 km/h val.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 13 17:23 #3373 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

köszi.
Jó ára van... :(
Szívesen kipróbáltam volna. Állítólag egy érzéssel jobb. De maradok a Malossinál abból úgy is van annyi féle a garázsban, hogy egy életre kiszolgál

Érdekes, hogy az újabb majestyben 19 grammos görgő van 5 pofás kuplunggal. Nekem 12 gramm az ideális (2005 ös gép)
Mennyit pörög így a motor 100 km/h utazó tempóban?

Jó árért hosszú élettartam.
Hogy mivel mit lehet elérni...?
J.Costa varioval a 400-as kishíján elemeli az elejét...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 13 14:45 #3370 Írta: sch
sch válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A 19-es görgőkkel kicsit mackósabban gyorsult, ezekkel érezhetően jobb az alsó sebesség tartományban.
Pontos adatot megnézem, ha lesz időm, mostanában csak a városban jártam vele.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 13 09:47 #3369 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
köszi.
Jó ára van... :(
Szívesen kipróbáltam volna. Állítólag egy érzéssel jobb. De maradok a Malossinál abból úgy is van annyi féle a garázsban, hogy egy életre kiszolgál

Érdekes, hogy az újabb majestyben 19 grammos görgő van 5 pofás kuplunggal. Nekem 12 gramm az ideális (2005 ös gép)
Mennyit pörög így a motor 100 km/h utazó tempóban?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 12 16:00 #3368 Írta: sch
sch válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Hello az e-bayen vettem, ahogy a csúszkákat és a szíjat is:)

www.ebay.de/itm/Dr-Pulley-Variorolle-Gle...p2060353.m2749.l2649

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 12 08:33 #3366 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Hol vetted hozzá a Dr. Pulley görgőket?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 11 18:56 #3362 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Válaszolva saját kérdésemre:) Gyárilag 19-es görgők voltak benne, még jó állapotban. Ha már szétszedtem, cseréltem dr Pulley 17 grammosra, pulley csúszkákkal együtt, valamint végül Malossi szíjat vettem, azt is belekerült. A szíj visszajelzőt "nulláztam", most már csak használni kell.

Sok balesetmenteset hozzá! :jaja:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 11 15:31 #3360 Írta: sch
sch válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Válaszolva saját kérdésemre:) Gyárilag 19-es görgők voltak benne, még jó állapotban. Ha már szétszedtem, cseréltem dr Pulley 17 grammosra, pulley csúszkákkal együtt, valamint végül Malossi szíjat vettem, azt is belekerült. A szíj visszajelzőt "nulláztam", most már csak használni kell.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 04 17:15 #3333 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Böngészd át a manualt, de szerintem a hajtóművet a kuplung harangja felől tudod megközelíteni.
Esetleg még a kerék felől a szimeringet nézd meg, azt úgyis cserélni fogod ha megbontod. Annak is lehet hangja.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 04 16:56 #3332 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Persze. Azzal nem volt gond. Előírás szerinti mennyiség volt benne, mikor lecseréltem.
Kuplung harang, vagy csapágy lesz szerintem

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 04 16:37 #3330 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Olajszintet nézted a hajtóműbe?

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 04 14:36 - 2018 jún. 04 14:37 #3327 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Hello,
Majesty 400 hajtómű oldali részéről fura surrogó hang jön gyorsításkor. Először a kuplungra gondoltam, hogy egyik pofa leragad, és az nem tapad be, csak húzódik a kuplungharangon. De nem. Cseréltem is. Másik kuplunggal is csinálja. Gyári 3 pofással is. És a hang igazából a hajtómű oldaláról jön Gyorsításkor. Egyenletes tempónál csöndben van.
Arra gondoltam belenézek a végáttétel részbe, hátha ott adta meg magát valami.
Aki szedett szét ilyet attól örömmel vennék tanácsokat. Hogy kell, csapágyak lehúzása a tengelyről. Szimmeringből valszeg új kell majd.
Meg úgy egyáltalán, hogy tudom szétszedni, vagy tesztelni.
Manualban látszódik, hogy variátor oldalról kell megbontani. Szét fog jönni? Vagy előtte a csapágyat kell lehúzni?
Last edit: 2018 jún. 04 14:37 by szabadh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.180 másodperc