Villamosság

Több
2018 máj. 09 19:50 - 2018 máj. 09 19:55 #3251 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Nem megy :(
DE Ez nekem is szöget ütött a fejemben.
Lehet nem letiltás, hanem valami más.
Levegőt kap, mert légszűrő nélkül is ilyen gyenge.
Gyújtás jó, mert megy a motor
Benzin?? Üzemanyagszívattyú búg, de lehet nem nyom elég erősen? Ehhez valami műszer kell, vagy egy cseredarab.
Befecskendező injektor nem bírja? Nem tudom azt hogy teszteljem.
Üzemanyagszürő? Azt nem tudom hol nézzem
Szóval van még pár nyitott kérdés. Lehet pár 400 as kollégának eszébe jutna pár tipp. Csak szerintem nem olvassák ezt a topicot
Last edit: 2018 máj. 09 19:55 by szabadh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 09 19:40 #3250 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Hááát igen. Teljesen igazad van.
Jelen pillanatban addig jutottam, hogy szétszedtem a burkolatokat ülést, és nézegetem a sok csövet, meg csatlakozót.
Nagyjából minden a helyén van. Az elektromos csatik ha széthúzom tiszták, teljesen korrektül meg van csinálva ez a gép.
A hibajelenség is kicsit fura. Próbálgattam.
A motor ha megpörgetem sztenderen, akkor felpörög egész 8 ezerig. Viszont erő az nincs benne. Ha elindulok akkor öregurasan elindul, és lassan felküzdi magát 70-80 ig.

A hibakódokat töröltem. És vártam, hogy dobja újra azt ami aktuális, de nem. 0 hiba.
Szóval ez még akármi más is lehet.

És így, hibakód nélkül most sem megy?

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 09 15:11 #3249 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Hááát igen. Teljesen igazad van.
Jelen pillanatban addig jutottam, hogy szétszedtem a burkolatokat ülést, és nézegetem a sok csövet, meg csatlakozót.
Nagyjából minden a helyén van. Az elektromos csatik ha széthúzom tiszták, teljesen korrektül meg van csinálva ez a gép.
A hibajelenség is kicsit fura. Próbálgattam.
A motor ha megpörgetem sztenderen, akkor felpörög egész 8 ezerig. Viszont erő az nincs benne. Ha elindulok akkor öregurasan elindul, és lassan felküzdi magát 70-80 ig.

A hibakódokat töröltem. És vártam, hogy dobja újra azt ami aktuális, de nem. 0 hiba.
Szóval ez még akármi más is lehet.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • jasa
  • jasa profilkép
  • Nem elérhető
  • Klubtag
  • Klubtag
  • Az idő igaz, s eldönti, ami nem az (Petőfi S)
Több
2018 máj. 09 09:18 #3246 Írta: jasa
jasa válasza a(z) Villamosság témában
Sajnos nem tudok konkrétan segíteni az ügyben, inkább csak a (pesszimista) véleményemet osztom meg:
- a mechanikus problémákkal talán egy kicsit könnyebben el lehet boldogulni, de az elektronika igen rejtett, szinte ördögi bajokat tud okozni. Igazi szakértő meg igen kevés van.
- a modern , "sok jeladós - érzékelős" rendszereknél meg előfordulhat az is, hogy maga a jeladó lesz a hibás és így tévesen riaszt, blokkol olyankor is amikor az általa felügyelt rész nem is hibás (lásd vaklárma) Már anno a K-5 ös burgim is teli volt ilyen jeladókkal, és tartottam is tőle, nehogy fejre álljon valamelyik..... (szerencsére csak 3 hónapig tartott). De teljes nyugalma elektronika ügyben senkinek sem lehet, csak a hiba-előfordulás valószínűsége eltérő.
Legyen szerencséd a hibakeresésben !

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 07 17:24 #3239 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában
Ezekhez már szakember kell...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 07 13:03 #3237 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Ez is sikerült Orpi 55 leírása alapján.
Bár nem érzem, hogy előrébb lennék.
A hibakódok: 13,15,22,30,39,61
Elég sok minden.... Ha törlöm őket, és megyek egy kört a motorral, akkor gondolom az marad ott ami a legfrisebb hiba!?

A manuál szerint ezek:


Beszívott levegő nyomásérzékelője nyitva vagy
rövidzárlat észlelhető.

Fojtószelep helyzetérzékelő nyitott vagy rövid
áramkört észleltek.

Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő nyitva vagy
rövidzárlat észlelhető.

Nyitott áramkört észlel az elsődleges
a gyújtótekercs vezetéke.

A befecskendezőnyílás nyitott vagy rövidzárlatos
kimutatható.

ISC (alapjárati fordulatszám-szabályozó) szelep nyitva vagy
rövidzárlat észlelhető.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 07 07:00 #3236 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Köszi. Olvasgatok...Eddig itt pár hozzászólással hamarabbi vészüzem dolog stimmel, hogy 5 ezres fordulatig enged. Ott a kilométeróra jeladó hibája miatt történt. Nekem az jó, nemrég volt szétszedve zsírozva, jelenleg is mér.
De gondolom más miatt is beállhat ez a "vészüzem" Már csak rá kell jönnöm nálam miért....

Lentebb szintén le van írva, hogy lehet bejutni a szerviz menübe. Hátha ír valamilyen hibakódot...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 06 22:25 #3234 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Köszi. Olvasgatok...Eddig itt pár hozzászólással hamarabbi vészüzem dolog stimmel, hogy 5 ezres fordulatig enged. Ott a kilométeróra jeladó hibája miatt történt. Nekem az jó, nemrég volt szétszedve zsírozva, jelenleg is mér.
De gondolom más miatt is beállhat ez a "vészüzem" Már csak rá kell jönnöm nálam miért....

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 06 21:12 #3232 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Kedves fórumozók. Kis gondom akadt a majesty 400 asommal. Hátha valaki tud segíteni.
A vasárnapi túrázás közben egyszer csak azt vettem észre, hogy nem megy, nem gyorsul 80 fölé. Egyik pillanatról a másikra.
Aztán lassítottam kipróbáltam, de nem pörgött fel a motor 5 ezres fordulat fölé. Mintha letiltott volna az elektronika, vagy eldugult volna valami. Hazajött a gép gond nélkül kb 120 km-t Csak e miatt a fojtás miatt lassan. 70-80 as tempóval.
Nem tudom mire gondoljak. Elektronika, injektor, ???
A variátort megnéztem, minden rendben volt. A motor szépen jár alapjáraton. Lehet vele menni, de nem ugrik, nem pörög fel. Lomha.
Lejtőn lefele terhelés nélkül sem tudott gyorsabban menni. a kb 85 km/h, azaz 5 ezres fordulat volt a max

Valakinek volt hasonló problémája.
Olvass már kicsit vissza, hátha megtalálod.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 06 20:24 - 2018 máj. 06 20:25 #3231 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Kedves fórumozók. Kis gondom akadt a majesty 400 asommal. Hátha valaki tud segíteni.
A vasárnapi túrázás közben egyszer csak azt vettem észre, hogy nem megy, nem gyorsul 80 fölé. Egyik pillanatról a másikra.
Aztán lassítottam kipróbáltam, de nem pörgött fel a motor 5 ezres fordulat fölé. Mintha letiltott volna az elektronika, vagy eldugult volna valami. Hazajött a gép gond nélkül kb 120 km-t Csak e miatt a fojtás miatt lassan. 70-80 as tempóval.
Nem tudom mire gondoljak. Elektronika, injektor, ???
A variátort megnéztem, minden rendben volt. A motor szépen jár alapjáraton. Lehet vele menni, de nem ugrik, nem pörög fel. Lomha.
Lejtőn lefele terhelés nélkül sem tudott gyorsabban menni. a kb 85 km/h, azaz 5 ezres fordulat volt a max
Last edit: 2018 máj. 06 20:25 by szabadh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 ápr. 17 20:32 #3116 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Nem konkrétan a jeladó biztijére gondoltam.
Magának a biztosítékoknak az elhelyezkedésére... :-)
Nagynyomású mosó tud cifra dolgokat művelni, bár nem biztos, hogy ez lesz a bibi.
Párhuzamosan elromolhat más is, pont ekkor...[/quote]

Azt hiszem, nem kellett volna a mosóba vinnem (ezt hívják tanulópénznek) na de késő bánat....:( Most várakozási módba raktam magam, mivel a biztosítékok leellenőrzése nem járt eredménnyel ( minden OK!), hátha megjavul "magától" :)[/quote]
...hát, a maguktól megjavuló dolgok pont a legrosszabbkor szoktak ismét és végérvényesen elromlani. Rosszabb esetben visznek magukkal mást is...
Szóval a stekkerek takarítását, a jeladó zsírzását nyugodtan csináld meg.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 17 17:02 #3115 Írta: Majesty250
Majesty250 válasza a(z) Villamosság témában
[/quote]
Nem konkrétan a jeladó biztijére gondoltam.
Magának a biztosítékoknak az elhelyezkedésére... :-)
Nagynyomású mosó tud cifra dolgokat művelni, bár nem biztos, hogy ez lesz a bibi.
Párhuzamosan elromolhat más is, pont ekkor...[/quote]

Azt hiszem, nem kellett volna a mosóba vinnem (ezt hívják tanulópénznek) na de késő bánat....:( Most várakozási módba raktam magam, mivel a biztosítékok leellenőrzése nem járt eredménnyel ( minden OK!), hátha megjavul "magától" :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 ápr. 17 13:41 #3114 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Kedves Tamás!

Köszönöm a segítséget...megnézem/nézném a biztosítékot, ha tudnám, hol találom...
Sorry, nem rég vagyok Maya tulaj és eddig nem sok problémám volt vele.
Hol is találom?
Üdv!

A Főoldalon a letöltésekben megtalálod a Te típusodnak a manualját. Azt letöltöd és abban megtalálod mi hol van.


Nos, a letöltésben nem szerepel kimondottan a jeladónak biztosíték, minden másnak igen. Hangsúlyozom, hogy leellenőriztem, minden bizti mü.képes, nincs "kiolvadva". Most már csak a jeladónál kell keresnem a hibát. Mindenesetre, ha valakinek még van ötlete vagy találkozott hasonló problémával, szívesen venném, ha megosztaná velem... :)

Üdvözlettel!

Nem konkrétan a jeladó biztijére gondoltam.
Magának a biztosítékoknak az elhelyezkedésére... :-)
Nagynyomású mosó tud cifra dolgokat művelni, bár nem biztos, hogy ez lesz a bibi.
Párhuzamosan elromolhat más is, pont ekkor...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 ápr. 17 13:41 #3113 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Kedves Tamás!

Köszönöm a segítséget...megnézem/nézném a biztosítékot, ha tudnám, hol találom...
Sorry, nem rég vagyok Maya tulaj és eddig nem sok problémám volt vele.
Hol is találom?
Üdv!

A Főoldalon a letöltésekben megtalálod a Te típusodnak a manualját. Azt letöltöd és abban megtalálod mi hol van.


Nos, a letöltésben nem szerepel kimondottan a jeladónak biztosíték, minden másnak igen. Hangsúlyozom, hogy leellenőriztem, minden bizti mü.képes, nincs "kiolvadva". Most már csak a jeladónál kell keresnem a hibát. Mindenesetre, ha valakinek még van ötlete vagy találkozott hasonló problémával, szívesen venném, ha megosztaná velem... :)

Üdvözlettel!

Nem konkrétan a jeladó biztijére gondoltam.
Magának a biztosítékoknak az elhelyezkedésére... :-)
Nagynyomású mosó tud cifra dolgokat művelni, bár nem biztos, hogy ez lesz a bibi.
Párhuzamosan elromolhat más is, pont ekkor...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 17 10:22 #3112 Írta: Majesty250
Majesty250 válasza a(z) Villamosság témában

Kedves Tamás!

Köszönöm a segítséget...megnézem/nézném a biztosítékot, ha tudnám, hol találom...
Sorry, nem rég vagyok Maya tulaj és eddig nem sok problémám volt vele.
Hol is találom?
Üdv!

A Főoldalon a letöltésekben megtalálod a Te típusodnak a manualját. Azt letöltöd és abban megtalálod mi hol van.


Nos, a letöltésben nem szerepel kimondottan a jeladónak biztosíték, minden másnak igen. Hangsúlyozom, hogy leellenőriztem, minden bizti mü.képes, nincs "kiolvadva". Most már csak a jeladónál kell keresnem a hibát. Mindenesetre, ha valakinek még van ötlete vagy találkozott hasonló problémával, szívesen venném, ha megosztaná velem... :)

Üdvözlettel!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 ápr. 16 22:03 #3111 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Kedves Tamás!

Köszönöm a segítséget...megnézem/nézném a biztosítékot, ha tudnám, hol találom...
Sorry, nem rég vagyok Maya tulaj és eddig nem sok problémám volt vele.
Hol is találom?
Üdv!

A Főoldalon a letöltésekben megtalálod a Te típusodnak a manualját. Azt letöltöd és abban megtalálod mi hol van.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 16 20:43 #3109 Írta: Majesty250
Majesty250 válasza a(z) Villamosság témában
Kedves Tamás!

Köszönöm a segítséget...megnézem/nézném a biztosítékot, ha tudnám, hol találom...
Sorry, nem rég vagyok Maya tulaj és eddig nem sok problémám volt vele.
Hol is találom?
Üdv!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 ápr. 16 20:15 #3106 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Üdv Mindenkinek!

Jelentem hogy az én szenzor-rotor töréses kmóra jeladós porblémám a mai napon megoldódott!
Íme a részletek:
Az alkatrészt hollandiából hozatta meg 1 hét átfutási idővel a szombathelyi Yamaha kereskedés. (Bontottat nem sikerült szerezni...) Az ára 8.700 Ft+ Magyarországon belüli posta volt. -->10.000 Ft.-ban megállt a történet.
A szerelővel együtt raktuk össze, megfelelő zsírzást kapott így remélhetőleg nem lesz vele gond egy jó ideig.

Egyéb tünetek, szövődmények:
Mint korábban írtam a "mindenttudó fedélzeti számítógép" a 400-as Majesty-n a sebességjel hiányában vészüzembe állította magát és folyamatosan (meleg motor mellett is) hidegindítási keverékképzést nyomatott. A túldúsítás érezhető volt a durva gázreakción, a kipupufogógázon és a motorféknél való folyamatos visszadurrogáson is. Kigyorsításnál 5000-res fordulatszámon elvette a gyujtást.

A mágnesrotor instalálása után:
Az elektronika már akkor visszavonta a "csekkendzsin" lámpát amikor még csak kézzel pörgettük meg sztenderen az első kereket. A keverékképzés is visszaállt a normál üzebe, a gázreakció ismér finomabb és nyoma sincs elégetlen benzinnek vagy visszadurrogásnak. A fordulatszámkorlát eltűnt, nyelezésnél ismét átadhatom magamat a konstans gyorsulásnak. (nem lesz több parázás a helyijárat előzése közben...)

Köszönöm az itt kapott segítségeket, hozzászólásokat, sokat jelentett a nehéz helyzetben.
Mostmár nyugodtan alszom és ismét széles a mosoly ;)


Hurrá! :-)

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 16 20:03 #3105 Írta: solidcarbon
solidcarbon válasza a(z) Villamosság témában
Üdv Mindenkinek!

Jelentem hogy az én szenzor-rotor töréses kmóra jeladós porblémám a mai napon megoldódott!
Íme a részletek:
Az alkatrészt hollandiából hozatta meg 1 hét átfutási idővel a szombathelyi Yamaha kereskedés. (Bontottat nem sikerült szerezni...) Az ára 8.700 Ft+ Magyarországon belüli posta volt. -->10.000 Ft.-ban megállt a történet.
A szerelővel együtt raktuk össze, megfelelő zsírzást kapott így remélhetőleg nem lesz vele gond egy jó ideig.

Egyéb tünetek, szövődmények:
Mint korábban írtam a "mindenttudó fedélzeti számítógép" a 400-as Majesty-n a sebességjel hiányában vészüzembe állította magát és folyamatosan (meleg motor mellett is) hidegindítási keverékképzést nyomatott. A túldúsítás érezhető volt a durva gázreakción, a kipupufogógázon és a motorféknél való folyamatos visszadurrogáson is. Kigyorsításnál 5000-res fordulatszámon elvette a gyujtást.

A mágnesrotor instalálása után:
Az elektronika már akkor visszavonta a "csekkendzsin" lámpát amikor még csak kézzel pörgettük meg sztenderen az első kereket. A keverékképzés is visszaállt a normál üzebe, a gázreakció ismér finomabb és nyoma sincs elégetlen benzinnek vagy visszadurrogásnak. A fordulatszámkorlát eltűnt, nyelezésnél ismét átadhatom magamat a konstans gyorsulásnak. (nem lesz több parázás a helyijárat előzése közben...)

Köszönöm az itt kapott segítségeket, hozzászólásokat, sokat jelentett a nehéz helyzetben.
Mostmár nyugodtan alszom és ismét széles a mosoly ;)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 ápr. 16 16:48 #3101 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Tiszteletem a tagoknak!

Olyan problémám volna, hogy gépi mosás után ( 250-es, 2001-es Maya) a km. órám nem működött/dik. Gondolom, (lehet csak én) hogy kapott egy kis vizet? Még nem nyúltam semmihez, mivel láttam, hogy a jeladó nem egy egyszerű eset, akár gumicserénél is akadhatnak problémák vele... :(
Volt már valakinek ilyen tapasztalata?

Üdv!


Szia!
Biztosítéktábla kipucol, kiszárít.
Aztán.
A jeladó maga hiába ázik be, ott nem lehet gond a víz miatt. (de azért nem árt azt is kitakarítani, az is beállhat, eltörhet. Hátha nem ez történt...) Inkább a stekkerek lehetnek beázva, ki kéne fújni sűrített levegővel és kitakarítani kontaktsprével.
Aztán próba...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.198 másodperc