Villamosság

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 15 06:34 - 2018 máj. 15 06:35 #3280 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

És akkor mi történik?
Bukom a vizsga díjat? Vagy papírkitöltés, és egy kör az okmányirodába, s nem uszom meg a 12 ezret?

Ha elkezdődik a vizsga, akkor bármit találnak ami nem megfelelő, elbuktad a befizetett vizsgadíjat, hiszen a folyamatot végigcsinálják.
A járműnek a gyári állapotnak megfelelő állapotban kell lennie.
Ez nem vonatkozik ugyan egy utólag felszerelt markolatfűtésre, de ha nagyon szőrszálhasogató akar lenni, megjegyzi de nem húzza meg. Viszont a világító, fényjelző berendezésekre figyelnek, csakúgy, mint a fékekre, kipufogóra. Ha a gyári dobban nincs benne az eredetiséget igazoló jelzés, bukta. Volt aki igy járt, mert belenyúltak és pont ott vagtak bele, ahol a Yamaha felirat és tipusszám volt.
Vidd el egy átvizsgálásra, megmondod most vetted, mondják el, mi a módi. Ezt eleve szetetik, pozitívan fognak hozzáállni.
NKH-nál nincs 5000ft a vizsga...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2018 máj. 15 06:35 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 14 22:55 #3279 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
És akkor mi történik?
Bukom a vizsga díjat? Vagy papírkitöltés, és egy kör az okmányirodába, s nem uszom meg a 12 ezret?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 14 22:06 #3277 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Teljesen igazad van. Le kell majd szedni. Bár amennyire múltkor megnézték...éppen maradhatna is.
De ami fontosabb kérdés. Át lett fényezve a motor. Ezüstről sötét barnára. Elméletileg ilyenkor új forgalmi, és törzskönyv kell. De nem akaródzik foglalkozni még ezzel is.
Vajon kiszúrják műszakin? Fénykép is készül ilyenkor asszem.

Ki bizony...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 14 21:58 #3276 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Teljesen igazad van. Le kell majd szedni. Bár amennyire múltkor megnézték...éppen maradhatna is.
De ami fontosabb kérdés. Át lett fényezve a motor. Ezüstről sötét barnára. Elméletileg ilyenkor új forgalmi, és törzskönyv kell. De nem akaródzik foglalkozni még ezzel is.
Vajon kiszúrják műszakin? Fénykép is készül ilyenkor asszem.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 14 19:54 - 2018 máj. 14 19:55 #3275 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Villamosság témában
Hááát ? Már megint nem akarok kukacoskodni (Ezt egy nagyra becsült barátom szokta volt mondani)Az összeset leszedheted műszakira mert ugye nincs benne az az "E" betű De ha csak az égőket cseréled a foglalatokban, akkor minden maradhat ( a költségekről nem is beszélek...). Most műszakiztam, csak elöl a nappali fényt vettem le, egy csavar, meg egy stekker. Irány a műszaki....
Hát a kép.... jönni fog...ígérem...
Last edit: 2018 máj. 14 19:55 by Feco.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 14 08:18 #3269 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Köszi. Igen érdekel a kép, Bár még vagy egy hónap mire ideér.
Jön majd vele egy kiegészitő hatsó lámpa/féklámpa, meg egy nappali fénynek szánt fényszoró előre. Plusz ledes indexlámpák. Úgyhogy lehet már nem a nyáron lesz, de le kell bontanom a gépet megint.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 13 07:19 #3266 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában
Nem pont ilyen, de sokunknak szintén kínai van.
Ne a helyzetjelzőről vedd le a pozitív szálat, hanem a gyujtáskulcs főkábeléről. Semmi ne legyen benne.
Aztán ha kész, mérd meg az akksinál egy komolyabb precíz műszerrel és hasonlítsd össze az eredményt miheztartás végett.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 13 05:48 #3265 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Villamosság témában
Igen nekem is van de. csak feszkót mér.Ez is Vong bácsitól jött. Az ampermérő nem is tudom jelen esetben mit mér.... Talán a telefontöltést?? Épp elég volt a feszkóval bíbelődni mert a kormányon mérve csal.Ugye ha gyújtás után kötöd, hogy lehetőleg éjszaka ne mérjen, :) akkor kevesebbet mér mert a kábel-ellenállást is beleméri ami cca legalább fél volt.Nem mindegy hogy 12,4 vagy 11,8. Az utóbbinál már kész az aksi.Meg kellett reléznem, és vezérelem a gyújtás utáni ággal. Akkor vettem nagy hasznát mikor kicseréltem ledekre az egész készletet. Majd dobok egy fotót talán nem felejtem, ha érdekel...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 12 20:20 - 2018 máj. 12 20:23 #3264 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Igen tudom, sokszor megszívtam már én is az olcsósítással.
Egyenlőre összeraktam ezzel. Működik. Mentem ma vele sokat.
De evidenciába raktam, hogy alkalom adtán, ha belefutok egy bontodó majestybe, akkor ezt a membránt is megpróbáljam megszerezni.
De vannak most más tervek.
Ha már ez az elektromosság topic, akkor megemlítem. Nemrég szereltem fel a motorra egy markolatfűtést. Szuperül működik.
A távoli kínából jött. Talán 10 dolcsi volt. Megérte az árát.
A sikeren felbuzdulva, rendeltem egy voltmérőt, ami telefontöltő is. A gyújtáskapcsoló mellé tervezem berakni

Katt rá -> Ezt

Valaki már szerelt ilyet oda? Vizállónak írják. A 12 voltot a helyzetjelzőröl gondoltam lehozni neki
Last edit: 2018 máj. 12 20:23 by szabadh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 12 15:42 #3262 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Villamosság témában
Nem akarok megint kotnyeleskedni, de általában a bontott használt jobb mint az utánagyártott.tudod amennyivel kevesebbe került annyival kevesebb az élettartam...Kivéve ha kínai mert akkor az elején is lehetnek gondok...Hm... nekem is Yamahám van...Megbízható jó motorok, de az eredeti japó alkatrész horror áron van. Külföldön is ...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 12 13:33 #3261 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
2005 ös
Úgy 7 éve vettem.

Megjött az új membrán. a srác fel is tette a tolatyúra. Ott megint volt egy kis csalódás. Kicsit nagyobb volt kb 2 mm-el, meg magasabb is.
Gyözködött, hogy ez való majesty 400 ba. Beraktam, kicsit kiállt a gumi, a tetővel lenyomtam. Nem volt kedvem újra hívni, problémázni, egyeztetni jövő hét közepéig várni.....
Összeraktam. Működik, de nem vagyok 100 % osan elégedett a méretkülönbség miatt. Érzésre nem lett rosszabb, vagy jobb a gép. De pont ezek a kis változtatások amik elszoktak indítani nemkívánatos dolgokat.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 11 22:46 #3260 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Eddig sem úsztam meg fillérekből. De legalább az alkatrészek ár/ érték aránya nem volt ilyen túlzás.
Pedig már minden kopó alkatrészt cseréltem. 50 ezer km van a motorban. 30 ezerrel vettem. Teljes malossi szett sem volt olcsó. Meg a motor teljes fényezése. Nagyjából tudom mire számitsak a költségeknél.
De ez a semmi kis gumi ami kb egy gumikesztyűnyi anyagból kijön, ezen ütős árrés van. Rendesen meglepett. Javitani nem akartam, mert elég hosszú volt a repedés.
Végül egy utángyártott lett 13 ezer Ft. Ezzel így megbékélek, ha jó lesz. Főleg, hogy Miska is ennél jóval magasabb összeget mondott a bontottra.

Sajnos minden japó cucc arany áron van... :-(
Hanyas évjárat a motorod?
Mióta van Nálad?

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 11 22:46 #3259 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Eddig sem úsztam meg fillérekből. De legalább az alkatrészek ár/ érték aránya nem volt ilyen túlzás.
Pedig már minden kopó alkatrészt cseréltem. 50 ezer km van a motorban. 30 ezerrel vettem. Teljes malossi szett sem volt olcsó. Meg a motor teljes fényezése. Nagyjából tudom mire számitsak a költségeknél.
De ez a semmi kis gumi ami kb egy gumikesztyűnyi anyagból kijön, ezen ütős árrés van. Rendesen meglepett. Javitani nem akartam, mert elég hosszú volt a repedés.
Végül egy utángyártott lett 13 ezer Ft. Ezzel így megbékélek, ha jó lesz. Főleg, hogy Miska is ennél jóval magasabb összeget mondott a bontottra.

Sajnos minden japó cucc arany áron van... :-(
Hanyas évjárat a motorod?
Mióta van Nálad?

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 11 20:28 - 2018 máj. 11 20:32 #3258 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Eddig sem úsztam meg fillérekből. De legalább az alkatrészek ár/ érték aránya nem volt ilyen túlzás.
Pedig már minden kopó alkatrészt cseréltem. 50 ezer km van a motorban. 30 ezerrel vettem. Teljes malossi szett sem volt olcsó. Meg a motor teljes fényezése. Nagyjából tudom mire számitsak a költségeknél.
De ez a semmi kis gumi ami kb egy gumikesztyűnyi anyagból kijön, ezen ütős árrés van. Rendesen meglepett. Javitani nem akartam, mert elég hosszú volt a repedés.
Végül egy utángyártott lett 13 ezer Ft. Ezzel így megbékélek, ha jó lesz. Főleg, hogy Miska is ennél jóval magasabb összeget mondott a bontottra.
Last edit: 2018 máj. 11 20:32 by szabadh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 11 19:09 - 2018 máj. 11 19:09 #3257 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Villamosság témában
Tudod nem sértődj meg,.. de ha Babettád lenne olcsóbban szervizelnéd. Sajnos ennyit költünk a Yamahákra.Megbízható jó masinák, de ha gond van....?!
Last edit: 2018 máj. 11 19:09 by Feco.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 10 22:12 #3256 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Nos fejlemény az ügyben. Amiről itt az előzményben lehetett olvasni.
Egy alapos átvizsgálás után eljutottam a membránig. Ami ugye a befecskendező, és a pillangó szelep előtt van. Karburátoros gépeknél tű is van benne
Egy vékony gumi ami elszakadt a szélénél. Gyorsan megragasztottam egy darab szigetelő szalaggal, és visszaszereltem egy próba elejéig.
Most már gázráhúzásra kipörgött a hátsó kerék, és nagyon menni akart.
Örültem, hogy megvan a hiba, de csak addig amíg meg nem néztem mennyibe kerül ez a kis semmi alkatrész.
Leesett az állam. 20 ezres tétel, Magyar boltokban nem is találtam.
Utángyártottal barátkozom. Az sem olcsóbb, de legalább van.

Esetleg más akivel ez történik.
Elgyengül a motor, vagy ingadozik a fordulatszám, és már 10 évesnél több a gép akkor potenciális hiba lehet.
Vékony gumi, tehát nem örök életű


...hát tudod, 8 évvel ezelőtt a 250-es '96-os Majestymbe 28'000 ft lett volna a gyári membrán, ami a subert vezérli. Végül boldog voltam, hogy 18'000 ft-ért kaptam utángyártottat.
Örülök, hogy megvan a hiba!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 10 20:42 #3255 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Nos fejlemény az ügyben. Amiről itt az előzményben lehetett olvasni.
Egy alapos átvizsgálás után eljutottam a membránig. Ami ugye a befecskendező, és a pillangó szelep előtt van. Karburátoros gépeknél tű is van benne
Egy vékony gumi ami elszakadt a szélénél. Gyorsan megragasztottam egy darab szigetelő szalaggal, és visszaszereltem egy próba elejéig.
Most már gázráhúzásra kipörgött a hátsó kerék, és nagyon menni akart.
Örültem, hogy megvan a hiba, de csak addig amíg meg nem néztem mennyibe kerül ez a kis semmi alkatrész.
Leesett az állam. 20 ezres tétel, Magyar boltokban nem is találtam.
Utángyártottal barátkozom. Az sem olcsóbb, de legalább van.

Esetleg más akivel ez történik.
Elgyengül a motor, vagy ingadozik a fordulatszám, és már 10 évesnél több a gép akkor potenciális hiba lehet.
Vékony gumi, tehát nem örök életű

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 10 06:53 #3254 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Nem megy :(
DE Ez nekem is szöget ütött a fejemben.
Lehet nem letiltás, hanem valami más.
Levegőt kap, mert légszűrő nélkül is ilyen gyenge.
Gyújtás jó, mert megy a motor
Benzin?? Üzemanyagszívattyú búg, de lehet nem nyom elég erősen? Ehhez valami műszer kell, vagy egy cseredarab.
Befecskendező injektor nem bírja? Nem tudom azt hogy teszteljem.
Üzemanyagszürő? Azt nem tudom hol nézzem
Szóval van még pár nyitott kérdés. Lehet pár 400 as kollégának eszébe jutna pár tipp. Csak szerintem nem olvassák ezt a topicot


Olvassák, csak tanácstalanok.:dry:
Az a probléma, hogy mivel nem voltak még a 400-asokkal gondjaink, így nincs tapasztalt.
Viszont az üzemanyag nyomás jó tipp.
Nem hiszem, hogy levegő, hiszen a hiba hirtelen jött. Ha az AC nem nyom eleget, abból lehet gond.
Vedd le az injektort, ha csak pisil maga elé indításkor, az nem jó. Annak be kell spriccelni az üzemanyagot az égéstérbe.
Mondjuk ha AC, nem irigyellek. Nagyon gonosz helyen van...

Szóval mivel eddig (szerencsére) nem voltak gondjaink ezekkel a motorokkal, igy megy a találgatózás. Annak idején ugyan így voltunk a 250-esekkel, azokat sem ismertük bár egyszerűbb felépítésük volt a karburátor miatt. De megoldottunk jópár dolgot. Már akkor megfogalmazódott, hogy mi lesz, ha ezek a komoly elektronikával szerelt motorok elkezdenek nyűglődni.
Ne add fel, jó, megbízható gépek, de mivel mem most jöttek a szalonból, így nem zökkenőmentes a dolog.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 09 19:50 - 2018 máj. 09 19:55 #3251 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Nem megy :(
DE Ez nekem is szöget ütött a fejemben.
Lehet nem letiltás, hanem valami más.
Levegőt kap, mert légszűrő nélkül is ilyen gyenge.
Gyújtás jó, mert megy a motor
Benzin?? Üzemanyagszívattyú búg, de lehet nem nyom elég erősen? Ehhez valami műszer kell, vagy egy cseredarab.
Befecskendező injektor nem bírja? Nem tudom azt hogy teszteljem.
Üzemanyagszürő? Azt nem tudom hol nézzem
Szóval van még pár nyitott kérdés. Lehet pár 400 as kollégának eszébe jutna pár tipp. Csak szerintem nem olvassák ezt a topicot
Last edit: 2018 máj. 09 19:55 by szabadh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 09 19:40 #3250 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Hááát igen. Teljesen igazad van.
Jelen pillanatban addig jutottam, hogy szétszedtem a burkolatokat ülést, és nézegetem a sok csövet, meg csatlakozót.
Nagyjából minden a helyén van. Az elektromos csatik ha széthúzom tiszták, teljesen korrektül meg van csinálva ez a gép.
A hibajelenség is kicsit fura. Próbálgattam.
A motor ha megpörgetem sztenderen, akkor felpörög egész 8 ezerig. Viszont erő az nincs benne. Ha elindulok akkor öregurasan elindul, és lassan felküzdi magát 70-80 ig.

A hibakódokat töröltem. És vártam, hogy dobja újra azt ami aktuális, de nem. 0 hiba.
Szóval ez még akármi más is lehet.

És így, hibakód nélkül most sem megy?

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.185 másodperc