Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2017 júl. 10 12:55 #2065 Írta: Péter
Péter válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia Tamás,

ebke kukac freemail-ra elküldenéd a telszámod vagy elérhetőséged? Rádcsörögnék, hogy mikor lenne neked alkalmas.

Köszönöm,

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 júl. 10 12:40 #2064 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Szia Tamás,

Azt még megírnád, hogy melyik részén keressem a jelölést a kipufogónak? Vagy feltöltenéd valahova a fényképet? Vagy mailemre eldobod?


Köszi

Akár meg is mutatom, mert én is egri vagyok!:)

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 10 09:40 #2061 Írta: Péter
Péter válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia Tamás,

Azt még megírnád, hogy melyik részén keressem a jelölést a kipufogónak? Vagy feltöltenéd valahova a fényképet? Vagy mailemre eldobod?


Köszi

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 júl. 06 15:17 - 2017 júl. 06 15:20 #2044 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
...hát, nem tudom mit rontok el, de nem sikerül a képet feltöltenem...
Mindenesetre a gyár valóban jelöli azzal a bizonyos E jelöléssel a renszert.
De van egy közbülső megoldás.
Elgurulsz egy kipufogóshoz, aki kellő ellenszolgáltatásért cserébe igazolja, hogy a gyári jelölést Ő távolította el javítás közben és heftel rá egy plakettet, valamint ad hozzá papírt amivel mehetsz műszakira.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Last edit: 2017 júl. 06 15:20 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 05 22:15 #2037 Írta: Péter
Péter válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok,

Remélem jó topicba írok!
Tudnátok abban segíteni, hogy a Yamaha Majesty 125-180 gyári kipufogó dobjában hol található a szabványos E betűt beütve?
2 éve voltam műszakin. Akkor is már erősködtek nekem, hogy benne kell lennie a jelzésnek. Ez tanusítja, hogy megfelel a zajártalmi előírásoknak a rendszer. Akkor én mondtam, hogy nem tudom merre van.
Szerencsére átengedték a vizsgán a motort.
A napokban megint vinnem kell. De már most szeretnék felkészülten érkezni.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mivel már a dobom hangtompítója szét volt égve, szét kellett szednem kipuff végét és újat építettem rá.
Sajnos akkor nem tudtam erről a jelölésről. Így nem is figyeltem. A gyári véget lecseréltem. Lehet ott volt benne?

Múlthéten szétkaptam a blokkját a motornak, átnézni és meggyűrűzni, mert már nyomta vissza az olajat a légszűrőházba. Gyűrűzés apropóján már cseréltem szelepszár szimeringet és becsiszoltam a szelepeket is. Nagyon szép lett a motor hangja.

Az első telót szintén átvizsgáltam, mert már olyan volt mint a bot. Olajcsere és kipucolás ezt is orvosolta.

A motor javítása közbe, volt időm végignézni tüzeteses a kipufogódobot a jelölés után. A gyári hosszvarrat mellett megtaláltam a Yamaha feliratot. Az meg van. De az E jelölés nincs.


Köszi előre is, ha tud valaki segíteni.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 12 21:22 #1864 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A " rossz" olaj Az ami nincs bent! Bizonyos határokon belül ami ken az nem "rossz". Van jó, jobb és belevaló.... esetleg.Az átlag a 10-40...Ha lesűríted akkor a bemelegedésig nem ken igazán.Ha hígabb felé mész nyáron pályán szinte vízzel mész....Ha olaj jön a kartergázzal az kopás, mindegy mit csinálsz vele akkor is az.A vége zsebbenyúlás, persze elodázni el lehet,bizonyos kockázatokkal.Az hogy elég-e csak a gyűrűzés azt csak akkor lehet megállapítani ha már szét van a vas.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 11 20:39 #1862 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!

Akkor az olaj ezek szerint nem lehet rossz? A "sűrűbb" sem segíthet? A manualban néztem, de sehol nem találtam. Hol van benne? Igen a kivezetésre én is gondoltam, de ahogy írtad ez csak átmeneti megoldás... Abban van tapasztalat, hogy ilyenkor elég csak a gyűrűket cserélni, vagy teljes hengerszett szükséges? Hol vásároljak, vagy milyen minőséget, mert a pár ezertől találtam hozzá a csillagos égig.

Köszönöm!

Valószínűsítem, hogy a gyűrűk mellett fújhat le mert ez a 8.5 bar vékonyka,kicsit kevesebb és már az indulás is bizonytalan.Azt szokták csinálni, hogy kivezetik ideiglenesen oda ahol nem olajoz be semmit. Az olajszintet sűrűn figyelgetve így elmegy még egy darabig.
Minden adatot megtalálsz a manuálban.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 11 07:25 #1857 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Valószínűsítem, hogy a gyűrűk mellett fújhat le mert ez a 8.5 bar vékonyka,kicsit kevesebb és már az indulás is bizonytalan.Azt szokták csinálni, hogy kivezetik ideiglenesen oda ahol nem olajoz be semmit. Az olajszintet sűrűn figyelgetve így elmegy még egy darabig.
Minden adatot megtalálsz a manuálban.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 jún. 10 21:49 #1856 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok!

Az olajat tavasszal cseréltem és repsol sport 10W-40-t tettem bele. Túltöltve nincs. Van más amit ajánlanátok bele? Esetleg sűrűbbet? Más márkát?Megmértük a kompressziót, gyertya helyén önindítózva 8.5 bar volt. Nem találtam sehol gyári értéket. Ebben tudna valaki segíteni? Megfelelő a 8.5?

Köszönöm!
Botond

Szia!

A levegő szűrőbe több dolog miatt is kerülhet olaj. Ha esetleg túltöltik, vagy nem a megfelelő viszkozitású olajat önti a motorba. De a fő ok jellemzően a motor kopottsága vagy a nem jól elvégzett felújítás lehet.

Sajna.... Szét kell szedni, kompresszió, szelepek, olajszint, meg kell szagolni, hogy nem benzin szagú -e az olaj.
A blokk szellőzése légszűrőázba van visszavazetve, és az olajpárát beszívja a légszűrő, és a motor elégeti nagyrészét.
Szerintem valahogy a kartergázzal feljut az olaj is a légszűrőházba.
Nagy fordulaton felveri... olalszint ??? Nem tom... :angry:



Sziasztok! Ebben a témában segítsetek kérlek! Tud valaki valami megoldást? A párom motorja ugyan ezt csinálja és tanácstalan vagyok, hogy mit csináljak vele.. köszi: Botond

Több dolog is lehet.
Nagy kompresszió a blokkban, magas olajszint, rossz olaj, eldugult kartelszellőztetés.
Szakembert kívánó feladat...


"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 jún. 10 21:47 #1855 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok,

gondoltam megírom, hogy megcsináltattam a gépet.A lánc tényleg nagyon oda volt, a szereló szerint úgy meg volt nyúlva,hogy a feszítő semmit nem dolgozott már. A blokkot szét kellett húzni a javításhoz, viszont az is kiderült,hogy a motorikusan teljesen rendben van. Ez megnyugtató volt.
Továbbá kiderült,hogy az előző tulajt valószínűleg átverték,mert állítása szerint variószíjat és görgőkészletet cseréltetett 12 000 km-el ezelőtt.(erről számlát mutatott nekem) A szíj egy nagyon rossz minőségűre valóban ki volt cserélve,de a görgőkészlet nem volt kicserélve.A szíjat ha meghajtottam kicsit jobban kettérepedt.Durva látvány volt. A görgök szögletesre voltak már majdnem kopva.
Éreztem is,hogy 20 km óra alá lassulva érezhetően egy rántással veszi ki magát "üresbe".Ami nyilván a variórendszer hibája miatt volt.
Most olyan mint egy álom, sima járás, nincs csörgés.
Itt pesten le akartak húzni erősen,mert egy lánccserére felsorolták a teljes motorgenerált és 120.000 ft alatt nem is vállalták volna.
Így a lánc, tömítéskészlet, variórendszer javításért fizettem munkadíjjal együttt 60.000 Ft-ot.
Ezt csak azért írom le,hátha valakinek segít a posztom,ha ilyen problémába ütközik és újdonsült majesty tulajdonos.

Zsolti

Nekem volt a 250-esemben olyan RMS görgősor, ami 600 km megtétele után gyanús hangokat adott. Szétszedtem és megdöbbenve tapasztaltam, hogy van olyan görgő, ami nem csak hogy kockára kopott, de el is volt törve!
Szóval a 12'000km reális lehet ez esetben. Én még csak a Dr.Pulley görgők (amik nem görgők valójában) esetében tapasztaltam, hogy 25'000km után is jól néznek ki.
A szíj esetében is megtörténhet, hogy ennyi idő után vége van ha nem komoly cég terméke...
Vezérműláncról annyit, hogy sajnos láttam olyat is, mikor a feszítő aljára felhefteltek egy 6-os anyát, hogy feszítsen még az amúgy is szétnyúlt láncon...
Örülök, hogy rendben van a motorod!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 10 17:45 #1854 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!

Az olajat tavasszal cseréltem és repsol sport 10W-40-t tettem bele. Túltöltve nincs. Van más amit ajánlanátok bele? Esetleg sűrűbbet? Más márkát?Megmértük a kompressziót, gyertya helyén önindítózva 8.5 bar volt. Nem találtam sehol gyári értéket. Ebben tudna valaki segíteni? Megfelelő a 8.5?

Köszönöm!
Botond

Szia!

A levegő szűrőbe több dolog miatt is kerülhet olaj. Ha esetleg túltöltik, vagy nem a megfelelő viszkozitású olajat önti a motorba. De a fő ok jellemzően a motor kopottsága vagy a nem jól elvégzett felújítás lehet.

Sajna.... Szét kell szedni, kompresszió, szelepek, olajszint, meg kell szagolni, hogy nem benzin szagú -e az olaj.
A blokk szellőzése légszűrőázba van visszavazetve, és az olajpárát beszívja a légszűrő, és a motor elégeti nagyrészét.
Szerintem valahogy a kartergázzal feljut az olaj is a légszűrőházba.
Nagy fordulaton felveri... olalszint ??? Nem tom... :angry:



Sziasztok! Ebben a témában segítsetek kérlek! Tud valaki valami megoldást? A párom motorja ugyan ezt csinálja és tanácstalan vagyok, hogy mit csináljak vele.. köszi: Botond

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 10 05:15 #1851 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sok örömteli Km-t hozzá!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 09 21:30 #1847 Írta: Pazo
Pazo válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A görgőt lehet hogy kicserélték, ha szar minőségű, 12000 km. alatt simán kocka lehet.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 09 20:33 #1846 Írta: Zsolesz
Zsolesz válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok,

gondoltam megírom, hogy megcsináltattam a gépet.A lánc tényleg nagyon oda volt, a szereló szerint úgy meg volt nyúlva,hogy a feszítő semmit nem dolgozott már. A blokkot szét kellett húzni a javításhoz, viszont az is kiderült,hogy a motorikusan teljesen rendben van. Ez megnyugtató volt.
Továbbá kiderült,hogy az előző tulajt valószínűleg átverték,mert állítása szerint variószíjat és görgőkészletet cseréltetett 12 000 km-el ezelőtt.(erről számlát mutatott nekem) A szíj egy nagyon rossz minőségűre valóban ki volt cserélve,de a görgőkészlet nem volt kicserélve.A szíjat ha meghajtottam kicsit jobban kettérepedt.Durva látvány volt. A görgök szögletesre voltak már majdnem kopva.
Éreztem is,hogy 20 km óra alá lassulva érezhetően egy rántással veszi ki magát "üresbe".Ami nyilván a variórendszer hibája miatt volt.
Most olyan mint egy álom, sima járás, nincs csörgés.
Itt pesten le akartak húzni erősen,mert egy lánccserére felsorolták a teljes motorgenerált és 120.000 ft alatt nem is vállalták volna.
Így a lánc, tömítéskészlet, variórendszer javításért fizettem munkadíjjal együttt 60.000 Ft-ot.
Ezt csak azért írom le,hátha valakinek segít a posztom,ha ilyen problémába ütközik és újdonsült majesty tulajdonos.

Zsolti

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 máj. 23 22:14 - 2017 máj. 23 22:16 #1781 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ha átugrik a vezérlés egy fogat, sokkal drágább lesz...
Van olyan vezérműlánc, ami biztosító szemes. Ha ilyen van rajta, akkor szerencséd van, mert be lehet fűzni a régi lánccal az újat. De hogy a Tiéd milyen, meg nem mondom!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2017 máj. 23 22:16 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 23 19:35 #1778 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A vezérműlánc cseréhez gyakorlatilag szét kell dobni az egészet. Ha már szétvan, ( komplett tömítéskészlet már egy vagyon) akkor már a kopott alkatrészeket sem lehet visszarakni.(Nem érdemes)Ráadásul a ráfordított munkaóra ugyanannyi mint a teljes generál..... Hm....hát ezért mondtak ilyen árat!!!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 23 18:02 #1776 Írta: Zsolesz
Zsolesz válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok,

mekkora meló a vezérműláncot cserélni,? Pár szervízt megkérdeztem,de kb. komplett motorgenerállalt mondtak el nekem 100eFt feletti értékben. Nagyon lehet már hallani a lánc hangját, főleg 50-70 km/h között nagyon hangos.Érdemes ezzel foglalkozni? A motor végsebességre jó, egyéb hibát nem tapasztalok.

Köszönöm, Zsolti

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 ápr. 25 08:53 #1577 Írta: Coller úr
Coller úr válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia!

A levegő szűrőbe több dolog miatt is kerülhet olaj. Ha esetleg túltöltik, vagy nem a megfelelő viszkozitású olajat önti a motorba. De a fő ok jellemzően a motor kopottsága vagy a nem jól elvégzett felújítás lehet.

Sajna.... Szét kell szedni, kompresszió, szelepek, olajszint, meg kell szagolni, hogy nem benzin szagú -e az olaj.
A blokk szellőzése légszűrőázba van visszavazetve, és az olajpárát beszívja a légszűrő, és a motor elégeti nagyrészét.
Szerintem valahogy a kartergázzal feljut az olaj is a légszűrőházba.
Nagy fordulaton felveri... olalszint ??? Nem tom... :angry:



Sziasztok! Ebben a témában segítsetek kérlek! Tud valaki valami megoldást? A párom motorja ugyan ezt csinálja és tanácstalan vagyok, hogy mit csináljak vele.. köszi: Botond


Én szentül hiszem, hogy angyalok igenis léteznek. Emberi álruhát öltve köztünk járnak a földön.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 ápr. 22 20:48 #1560 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok! Ebben a témában segítsetek kérlek! Tud valaki valami megoldást? A párom motorja ugyan ezt csinálja és tanácstalan vagyok, hogy mit csináljak vele.. köszi: Botond

Sziasztok , enni sosem ette az olajat csak kinyonta a levegoszurobe.Nem gyanakodtam semmilyen gondra hiszen konnyen indult es 120 km/h val ment ket szemelyel gond nelkul.Egy hosszabb ut utan eszrevettem hogy a levegoszurobol folyik az olaj es az egesz motor hatulja olajos...utantoltottem es 1 liter ment bele....rovid erdeklodes utan kapott egy szett ujj gyurut . A fotengelyt es a hengerfejet elvittem egy szerelohoz...fotengely ok , hengerfej rendben eppen csak szelephezagot alitott.Osszeszereles utan kapott 12 gr gorgoket hogy veletlenul se porgessem tul es kb 450 km utan minden rendben volt , se olajfogyasztas se olajkinyomas ugyhogy kapott egy olajcseret es visszakerultek a regi 9gr gorgok.Meg lement ugy 400 km varosi forgalomban olajszint rendben.Gondoltam eljott a proba ugy 1000km utan lehuztam a csovet a levegoszurorol es egy egyenes utszakaszon 30km-en keresztul tartottam a 110 km/h tempot ...megaltam az elso parkoloban...a motor hatulja tiszta olaj es utantolteskor szinte 1.1 liter olaj ment bele.Azota kb 700-800 km -t mentem vele anelkul hogy meghaladjam a 80 km/h es az olajszintem rendben van.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 ápr. 10 16:39 #1502 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Igen. Valamelyik nap szétkapom meg kukkantom. Köszi :kezfog:
Bár most gondolkodom, ezen mit hajtok meg: Video

Ha a két (illetve három) illesztési pont (vagy tengely) közötti egyenes lapot meghajtod, megíveled, akkor fekrakáskor szorulni fog, hiszen közelebb kerülnek a furatok egymáshoz, mint voltak.
Azért ne derékszögbe hajtsd meg...! :vigyor:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.198 másodperc