Villamosság

Több
2018 márc. 29 18:59 - 2018 márc. 29 19:05 #3025 Írta: orpi55
orpi55 válasza a(z) Villamosság témában
Közben megoldottam az "imo"rejtvényt,gondolom az imobiliser pirosan villogó ledjére gondolsz?
Üzemanyagszivattyú hangját gyújtás ráadáskor hallani lehet?
Ha az "imo"elfelejtette a kulcsot,ahogy a szaki mondta,akkor piros kulcs hiányában valószínűleg szakszerviz lesz a vége.
Sajnos a teljes hibakód megfejtés nekem sincs meg,mert azt Yamahaáéknál hétpecsétes titokként kezelik,ami megvan azt alant olvashatod.


a. Diag-CO menürendszer:

- belépés:

1. Gyorsleállítót „gyújtásra” kapcsoljuk

2. Nyomva tartjuk a Select és Reset gombokat, közben gyújtást adunk rá =>

10sec után „bent” vagyunk

3. Gyorsleállítót „gyújtásról” lekapcsoljuk

4. Select és Reset gombokkal választunk a Diag és a CO között

5. Select és Reset gombok együttes 2sec-ig tartó nyomvatatással nyugtázzuk.

6. további menü-funkciók:

o Léptetés: Select / Reset gombokkal

o „Aktiválás”: Gyorsleállító kapcsolóval (ezért kellett korábban lekapcsolni)

o (Ha jó tudom a duda gombbal lehet váltani MPH és Km/h között)

1. Diag

a. d01-tıl d70-ig

2. CO: Itt a motor beindítható, és ekkor a fordulatszámot ki is kijelzi. Emellett

megnézhetjük a CO eltekergetésének hatását is.

a. C1 (2007-es modellek már csak 1 hengerrel operálnak, ennek megfelelıen

ott már nincs „C2”-menüpont és feleannyi szikrát is adnak fordulatonként =>

emiatt más osztású fordszámmérı is szükséges!)

b. C2 (ha lenne 2. hengere): ez a computer a Yamaha TDM-ben is fut, ezért a

kettes cilindert is lehetne állítani (CO/C2), de természetesen az XT-nél ez a

paraméter totál indifferens. Mondjuk arra jó, hogy a gyári beállításunkat ide

„archiválhatjuk”, miközben a C1-et eltekergetjük.

Hungarian XT660 Club – www.xt660-club.hu 23 / 31

b. A konkrét „diag”-ok és paramétereik:

d01:16 (16 <-> 98) Gázállás érzékelı => átállítottam 18-ra (lásd lejjebb: TPS átállítás),

így kimegy már 100-ig (egyébként a skála 100 fölé is tud menni).

d03:100 Bemeneti légnyomás => rövid indítózással változik (ne indítsuk be a motort!)

d05:3 (bemelegítve: 18) Bemeneti léghımérséklet C°-ban

d06:2 (bemelegítve:88) Hőtıfolyadék hımérséklet C°-ban

d07:0 Sebesség jeladó jelszámlálása

d08:0,6 (középállványon) Dılésérzékelı értéke Voltban. Áll: 0,4–1,4. Fexik: 3,7–4,7.

d09:0,0 Üzemanyag-adagoló feszültsége (akksi fesz. „Aktiválás” közben)

d20:on Oldaltámasz visszajelzı (ha nincs üresben)

d21:on Üres visszajelzı

d30:00 Gyújtótekercs tesztelı („Aktiválás”-kor 5x lép mőködésbe – lehet hallani)

d36:00 Injektor tesztelı („Aktiválás”-kor 5x lép mőködésbe – lehet hallani)

d48:00 Air Induction System tesztelı („Aktiválás”-kor 5x kapcsol be – lehet hallani)

d50:00 Injektor reléjének tesztelıje („Aktiválás”-kor 5x lkapcsol be – lehet hallani)

d51:00 Hőtıventillátor tesztelı („Aktiválás”-kor 5x lép mőködésbe – lehet hallani)

d52:00 Fényszóró tesztelı („Aktiválás”-kor 5x lép mőködésbe – lehet hallani-látni)

d60:00 E2PROM hibakód kijelzı

d61:30 Hibakódok történetének kijelzése (pl.: 30 => a motor felborult)

d62:1 Megtörtént hibák db-számának kijelzése („Aktiválással” itt törölhetıek)

d70:0 Program kontroll szám.

CO/C1:6 Elsı cilinder CO-értéke (átállítottam 10-re)

CO/C2:0 Funkción kívüli második cilinder CO-értéke (átállítottam 6-ra)
Last edit: 2018 márc. 29 19:05 by orpi55.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 29 18:58 #3024 Írta: hares
hares válasza a(z) Villamosság témában
Szia! A piros nem a check engine. Nincs hangja a szivattyúnak mikor ráadom a gyújtást.Hibakódot azt hittem kiírja De ahogy Tamás is írta sokmindent kell itt nyomogatni olvastam én is valahol.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 márc. 29 18:43 #3023 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában
Na, egyszerre írtunk Orpival!
De a kérdés ugyan az!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 márc. 29 18:42 #3022 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Nem ír hibakódot,ha ráadom a gyújtást leellenőrzi a rendszert csak villogva marad az imo lámpája.He leveszem,24 óra múlva megszünik a villogás ahogy levan írva.Indításnál kezdődik minden előlről az indítómotor teker csak gondolom az imo tiltja a szivattyút. Kérdeztem villamossági szerelőt azt mondta tegyem fel trélerre vigyem Yamaha szervízbe,a kulcsokat kell újraprogramozni....Mind a két kulcs rosszlenne? Hihetetlen.

Tudod-e hogy kell a hibakódot kiolvasni...?

Mert az nem annyi, hogy bedugod a kulcsot, elfordítod és kiirja mi baj...

Ennek sora van, majd ha egy 400-as kolléga jelentkezik, talán megmondja, hogy tudod megkérdezni a gépet, mi a bánata.
Hibakód kiolvasásához megfelelő sorrendben kell nyomkodni, húzgálni ezt-azt. Szóval nem egyszerű...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 29 18:40 #3021 Írta: orpi55
orpi55 válasza a(z) Villamosság témában
Szia!
Ha jól értelmezem gyújtás ráadása után a sárga lámpa nem alszik el hanem villog?Az üzemanyag szivattyúnak a gyújtás ráadásakor kell egy búgó hangot adnia kb.4-5 másodpercre.Ez meg van?A hibakódot hogy próbáltad meg kiolvasni?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 29 18:32 #3020 Írta: hares
hares válasza a(z) Villamosság témában
Nem ír hibakódot,ha ráadom a gyújtást leellenőrzi a rendszert csak villogva marad az imo lámpája.He leveszem,24 óra múlva megszünik a villogás ahogy levan írva.Indításnál kezdődik minden előlről az indítómotor teker csak gondolom az imo tiltja a szivattyút. Kérdeztem villamossági szerelőt azt mondta tegyem fel trélerre vigyem Yamaha szervízbe,a kulcsokat kell újraprogramozni....Mind a két kulcs rosszlenne? Hihetetlen.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 márc. 29 18:12 - 2018 márc. 29 18:12 #3019 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Szia! Kipróbáltam ,ugyanúgy tilt villog az imo lámpája.

Hibakódot nem ír ki?

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2018 márc. 29 18:12 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 29 16:48 #3018 Írta: hares
hares válasza a(z) Villamosság témában
Szia! Kipróbáltam ,ugyanúgy tilt villog az imo lámpája.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 márc. 29 16:12 #3016 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Sziasztok! Új Vagyok itt,a segítségetekre lenne szükségem! Egy 400-as Majáról lenne szó,mostanság vettem. Annyit tudtam vele menni hogy lepapíroztam.
Télen indítgattam,Most azt csinálja ha ráadom a gyújtást akkor is villog az imo lámpája! Mind a két kulcsal ez a jelenség.Pirosfejű kulcsot nem kaptam,hibakódot nem ír ki,akksi teljesen töltve,az önindító teker.Álló helyzetében romlott el.Mit tegyek?

Szia!
Állj mellé az autóval és tegyél rá bikakábelt.
Ha az akkud adta meg magát és bika által meglesz a kellő feszkó, akkor akksi kell bele.
Ha nem, akkor nem tudom...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 29 11:45 #3015 Írta: hares
hares válasza a(z) Villamosság témában
Sziasztok! Új Vagyok itt,a segítségetekre lenne szükségem! Egy 400-as Majáról lenne szó,mostanság vettem. Annyit tudtam vele menni hogy lepapíroztam.
Télen indítgattam,Most azt csinálja ha ráadom a gyújtást akkor is villog az imo lámpája! Mind a két kulcsal ez a jelenség.Pirosfejű kulcsot nem kaptam,hibakódot nem ír ki,akksi teljesen töltve,az önindító teker.Álló helyzetében romlott el.Mit tegyek?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 15 17:20 #2987 Írta: solidcarbon
solidcarbon válasza a(z) Villamosság témában
Köszönöm szépen a hozzászólásodat, holnap viszem vissza a szerelőhöz. Bár egész eddig csillapíthatlan vágyat éreztem hogy nekiálljak, de akkor sehogyan sem tudtam volna számonkérni ha mégis nála ment valami félre...
Nem nagyon nógattam a járművet a jelen állapotában (20km-t mentem vele), de nekem nagyon úgy tűnik, hogy a befecskendezés tényleg elment a borzasztó dús irányába... nagyon remélem hogy ezt csak a sebességadat hiányából vészüzembe állás okozza, tehát elektonikus jellegű. Ki fog derülni, mert vissza kell állnia mindennek ha megint lesz szignál a szenzortól...
(Már gondolatban lejátszottam a legrosszabb végkimeneteleket is... mint töltésvezérlő áltam megsütött elektronika stb...)

Ha meglesz a ludas, akkor mindenképpen megírom, hátha valakinek később jól jön még az infó...

MIndenkinek sok türelmet a tél 2.0-hoz így március 15 után :(

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 márc. 11 13:18 - 2018 márc. 11 13:19 #2978 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában
Szia!
Jól gondolod, a km óra jeladója nem lett rendesen visszarakva. Ha nincs szerencséd, törhetett is.
Mivel az adja a jelet mind a sebesség méréshez, mind az olajcsere intervallumot is ez méri, ezért jelzett a check engine.
Azt nem gondolom, hogy a ledadogáshoz köze lenne. Ha mégis, ilyenről még nem hallottam.
Ha visszaviszed a motort, legyél ott szétszedeskor és figyelj.
A jeladót mossátok ki és zsírozzátok újra, sok kellemetlenségtől kíméled meg magad a későbiekben.
A jeladó visszaszerelése nagyon kényes művelet, én soha nem bízom gumisra. Már volt olyan is, hogy saját magam összeraktam, lementünk Sormásra 450 kmt kifogástalanul működött és másnap reggel megállt. Ott én hibáztam.
Érdemes minden évben 1x kimosni és tiszta zsírral összerakni.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2018 márc. 11 13:19 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 11 11:44 #2976 Írta: solidcarbon
solidcarbon válasza a(z) Villamosság témában

Üdv Mindenkinek!

Egy nem túl súlyos, de mégis roppant kellemetlen hiba mérgezi az idei első kilómétereimet a 400-as Majestyvel...
Hiba: Tegnap kb 20 km megétele után menet közben leesett a sebességmérő mutatója. Röviddel ezután narancssárgán felparázslott a "check engine" lámpa, félreálltam, halgatóztam, olajszintet, vízszintet néztem, és mivel mechanikus hibát nem tapasztaltam úgy döntöttem hogy lábon hazamegyünk. Egy ezt követő előzés során kellemetlen meglepetésként egyszercsak ledadogott a gép gyorsítás közben. Mondanom sem kell megállt az ütő bennem a távolságibusz mellett... Felraktam a telefonomat, hogy lássam mennyivel megyek, és kiderült hogy 110-nél történik a ledadogás - gondolom valamiféle beépített elektronikus teljesítménykorlát lehet, amikor vészüzemmódban megy a gép sebességjel nélkül...

Amire eddig jutottam:
Szerintem fontos adalékinfó, hogy a robogót 1 napja gumizták át, és történt fékfolyadék csere is. Tehát az első tengelyen levő jeladó meg lett bolygatva. Adta magát a helyzet hogy hívjam a szerelő srácot aki megcsinálta nekem. (megbízok benne, mert évek óta ő szereli a motorjaimat, eddig nem volt semmi panasz). Azt mondta hogy ő a szenzort rendesen összerakta/visszatette, és inkább mérjek rá hogy van-e töltés, mert jellemzően generátorprobléma esetén szokott ilyesmi történni.
Este rámértem, töltés egészséges mértékben megvan alapjáraton és terhelés alatt is...

Hétfőn megy vissza a sráchoz, de nagyon érdekelne hogy ven-e közületek valakinek valami hasonló tapasztalata!
A válaszokat előre is köszönöm!

Széles utat!


Azt elfelejtettem, hogy az óra maga az indításkor eljárja a hagyományos faltól-falig táncot, tehát elméletileg az rendben van, ezért gyanakszom a szenzorproblémára...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 11 11:22 #2975 Írta: solidcarbon
solidcarbon válasza a(z) Villamosság témában
Üdv Mindenkinek!

Egy nem túl súlyos, de mégis roppant kellemetlen hiba mérgezi az idei első kilómétereimet a 400-as Majestyvel...
Hiba: Tegnap kb 20 km megétele után menet közben leesett a sebességmérő mutatója. Röviddel ezután narancssárgán felparázslott a "check engine" lámpa, félreálltam, halgatóztam, olajszintet, vízszintet néztem, és mivel mechanikus hibát nem tapasztaltam úgy döntöttem hogy lábon hazamegyünk. Egy ezt követő előzés során kellemetlen meglepetésként egyszercsak ledadogott a gép gyorsítás közben. Mondanom sem kell megállt az ütő bennem a távolságibusz mellett... Felraktam a telefonomat, hogy lássam mennyivel megyek, és kiderült hogy 110-nél történik a ledadogás - gondolom valamiféle beépített elektronikus teljesítménykorlát lehet, amikor vészüzemmódban megy a gép sebességjel nélkül...

Amire eddig jutottam:
Szerintem fontos adalékinfó, hogy a robogót 1 napja gumizták át, és történt fékfolyadék csere is. Tehát az első tengelyen levő jeladó meg lett bolygatva. Adta magát a helyzet hogy hívjam a szerelő srácot aki megcsinálta nekem. (megbízok benne, mert évek óta ő szereli a motorjaimat, eddig nem volt semmi panasz). Azt mondta hogy ő a szenzort rendesen összerakta/visszatette, és inkább mérjek rá hogy van-e töltés, mert jellemzően generátorprobléma esetén szokott ilyesmi történni.
Este rámértem, töltés egészséges mértékben megvan alapjáraton és terhelés alatt is...

Hétfőn megy vissza a sráchoz, de nagyon érdekelne hogy ven-e közületek valakinek valami hasonló tapasztalata!
A válaszokat előre is köszönöm!

Széles utat!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 29 21:49 #2630 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Villamosság témában
OK, köszönöm a választ!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 okt. 28 20:47 #2629 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Üdvözletem!
Látom lassan mindenkinek lesz töltésmérője a motorjában, én is rendeltem egyet. Én a gyújtáskapcsolóba terveztem bekötni, de ha van valakinek jobb ötlete, hogy ne kelljen annyit bontani a bekötéshez, akkor legyen szives ossza meg velem!
Köszönöm!

Janika

Én nem tettem és nem is tenném a gyújtáskapcsolóra.
Kiveszed a műszerfalat és kiméred alatta a testkábelt és a +ot.
Rájakötsz és jó lesz...
A gyújtaskulcsot hagyd...
Szerintem...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 09:39 #2626 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Villamosság témában
Üdvözletem!
Látom lassan mindenkinek lesz töltésmérője a motorjában, én is rendeltem egyet. Én a gyújtáskapcsolóba terveztem bekötni, de ha van valakinek jobb ötlete, hogy ne kelljen annyit bontani a bekötéshez, akkor legyen szives ossza meg velem!
Köszönöm!

Janika

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 22 08:45 #2473 Írta: Majesty250
Majesty250 válasza a(z) Villamosság témában
Nagyon Köszönöm!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 szept. 19 20:38 #2458 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Üdvözletem!

"Szarvason Mravik Miskának van Yamaha bontója" Ennyit találtam az "archívumban" is a "vilamosság" oldalon.
Megmondaná valaki, hogy hol lehet őt megtalálni az adott településen? Nagy szükségem lenne rá, ha még dolgozik!
Nagyon Köszönöm az olyan felvilágosításokat, hogy: -itt kutakodj meg ott....de sajnos nagyon kezdő vagyok, minden területen...elnézést a tudatlanságomért, igérem fejlődni fogok...csak most segítsen valaki egy kicsit több infóval, mint a "kutakodás"!

Előre is Köszönöm!

Tisztelettel!

A telefonszáma:
+36 20 978 9326
Bontója van, szerel is.
Hivatkozz ránk, ismer minket!:yess:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 19:24 #2456 Írta: Majesty250
Majesty250 válasza a(z) Villamosság témában
Üdvözletem!

"Szarvason Mravik Miskának van Yamaha bontója" Ennyit találtam az "archívumban" is a "vilamosság" oldalon.
Megmondaná valaki, hogy hol lehet őt megtalálni az adott településen? Nagy szükségem lenne rá, ha még dolgozik!
Nagyon Köszönöm az olyan felvilágosításokat, hogy: -itt kutakodj meg ott....de sajnos nagyon kezdő vagyok, minden területen...elnézést a tudatlanságomért, igérem fejlődni fogok...csak most segítsen valaki egy kicsit több infóval, mint a "kutakodás"!

Előre is Köszönöm!

Tisztelettel!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.170 másodperc