Villamosság

Több
2021 júl. 23 20:23 #6114 Írta: pappiros
pappiros válasza a(z) Villamosság témában
Sziasztok! Pont 10 éve van meg a 99 évjáratú majesty 250 motorom. Sajnos eddig nem tudtam vele sokat motorozni villamossági hibái miatt. Először egy hosszab út során vettem észre, hogy lemerül az akksi. Elvittük szerelőhöz,, aki kicserélte a feszültségzabályzót egy bontottra. Utána rosszabb lett mint valaha. 10 km-t se tudtam menni vele mert a vadi új akksi lemerült és a motor megállt. Tanácsokat ötleteket kérnék javításhoz. Elég lenne egy új feszszabályzó hozzá vagy más a gond? UI.: A motorba utólag az előző tulaj rakatott riasztót is, azt gondoltuk ez is a probléma egyik oka lehet.
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 márc. 25 20:12 #5666 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Megfogadom a tanácsod! Köszönöm szépen!


Tudod mi a tanácsokban a legjobb? :oreg:
1. Nem kell őket megfogadni.
2. Sose az a hülye aki adja, mindíg aki megfogadja! :yess:

De az biztos, rosszat nem akarok! :vigyor:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 25 11:12 #5664 Írta: Rob
Rob válasza a(z) Villamosság témában
Megfogadom a tanácsod! Köszönöm szépen!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 márc. 25 08:40 #5663 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Pont erre gondoltam! :)


Arra tuti jó, hogy mikor kopik a szíj, látod, hogy nem annyit pörög mint mikor új volt. De ezt amúgy is észreveszed, mert nem annyit megy végre...
Szóval (szerintem) ha már rajta van legyen, de én az enyémre nem farigcsálnám fel, az biztos...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 25 07:38 #5662 Írta: Rob
Rob válasza a(z) Villamosság témában
Pont erre gondoltam! :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 márc. 24 22:34 #5661 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Üdv! Van egy elektromos fordulatszám mèrőm.Hogyan tudnám bekötni a Burgmanba? Ha a trafóra kötöm ráz az egèsz.Vagy hagyjam a fenèbe inkább?


Nagyon őszintén...
Mennyivel fogsz pontosabban váltani...? :vigyor:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 24 18:10 #5659 Írta: Rob
Rob válasza a(z) Villamosság témában
Üdv! Van egy elektromos fordulatszám mèrőm.Hogyan tudnám bekötni a Burgmanba? Ha a trafóra kötöm ráz az egèsz.Vagy hagyjam a fenèbe inkább?

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • jasa
  • jasa profilkép
  • Nem elérhető
  • Klubtag
  • Klubtag
  • Az idő igaz, s eldönti, ami nem az (Petőfi S)
Több
2021 márc. 24 17:03 #5657 Írta: jasa
jasa válasza a(z) Villamosság témában
Ez a potméteres dolog teljesen buhera......gyárilag a gyujtás ráadásakor már van világítás. Nem vagyok villamosmérnök, de tudnivaló hogy (autón-motoron egyaránt) messze legnagyobb áramfelvétele - és ez a lényeg - az önindítónak van. A többi ehhez képest másodlagos, tehát a világítás "kispórolása" alig valamit takarít meg az önindító számára. Tehát vaklárma az egész.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 24 16:15 #5656 Írta: Mészi
Mészi válasza a(z) Villamosság témában
Köszi a válaszokat, tanácsokat!
Ma a kíváncsiságom miatt "átmentem" villamossági szerelőbe.
Aztán arra jutottam, mert én emlékeztem rosszul!!
A gyújtás ráadásakor csak a helyzetjelző dolgozik és a hátsó lámpa. A teljes villanyfogyasztás, csak akkor lép fel, ha már jár a motor.
Így akkor nincs akkora terhelés és elálltam a tervemtől!!

A Burgin van egy potméter/utólagos gondolom én/, amin lehet állítani, hogy a gyújtás ráadása után mennyi idő múlva induljanak a fények. Nem mértem, de a gyújtás ráadása után kb. 5-10 mp múlva kezd világítani. Így van idő az indításra villany nélkül.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 23 15:54 #5651 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Villamosság témában
Nem fog tovább tartani az aksid, ha megcsinálod.Inkább másképp kíméld!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 23 08:38 #5648 Írta: Coller úr
Coller úr válasza a(z) Villamosság témában
Szia Mészi,

Elvileg, ha a két párhuzamos világítás áramkörbe beiktatsz sorosan két kapcsolót, akkor az első és a hátsó lámpát is tudod vezérelni akár külön külön is.
Persze a tompított áramkörébe.

Én szentül hiszem, hogy angyalok igenis léteznek. Emberi álruhát öltve köztünk járnak a földön.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • jasa
  • jasa profilkép
  • Nem elérhető
  • Klubtag
  • Klubtag
  • Az idő igaz, s eldönti, ami nem az (Petőfi S)
Több
2021 márc. 22 21:23 #5647 Írta: jasa
jasa válasza a(z) Villamosság témában
(jó helyen van itta kérdés, a MIX-ben sem olvassák gyakrabban....:sick: )
Szerintem nem érdemes ezzel törnöd magad. Ma már szinte általános a járó motorral összekapcsolt világítás - és talán nem is baj, pl. a jobb láthatóság miatt. Nem tudom, de valószínűleg bele kellene nyúlni a vezetékezésbe, ami meg kapcsolási rajz nélkül elég necces.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 22 08:25 - 2021 márc. 22 08:27 #5644 Írta: Mészi
Mészi válasza a(z) Villamosság témában
Sziasztok!
Valaki csinált már olyat, hogy "visszaalakította" a hagyományosan megszokott állapotra a világításkapcsolót?
Az idegesít, hogy állandóan világít a a lámpa, szeretném én eldönteni, hogy mikor mi világítson.
Ha igen, akkor hogyan lehet gyorsan okosan biztonságosan megoldani?
Már arra gondoltam, hogy aliexpress és onnét rendelek komplett kapcsolót, mert igencsak olcsó és valahogy azt építem be, de be lehet, vagy ez a ráadom a gyújtást és máris világítok rendszer egy teljesen új vezetékelést igényel?
Köszi
Last edit: 2021 márc. 22 08:27 by Mészi.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 07 17:24 #4632 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Villamosság témában
Én egy 25-ösnél négyet cseréltem, aztán egy bontott Honda került bele és azzal lett jó. Valszeg a belépő három fázisod jó lesz csak nem pörgetted bátran.Próbád bátran megpörgetni, megy az 35V-nál feljebb is!! Sok szerencsét!!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2019 szept. 07 08:31 #4628 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Szia Tamás!

Köszönöm a gyors válaszodat.
Jól értem?
A generátrról 3x70V megy bele a fesszabályzóba mondjuk 5000 1/min fordulatnál?
És ezt a test és az egyik vezeték közt, vagy a két vezeték közt mérjem?


Ezek harom fázisú, válltó áramú generátorok.
Ha jól emlékszem, a blokkból kijön három vezeték. Ez a három fazis. A műszer negatív pólusát tedd a blokkra. Miután beindítod, a motort, a három vezetéket egyenként mérd meg a pozitív oldallal, de meg ne b@szd magad, mert 70 V nem játék! Nem medve, de mégis...

Ha megvan a kellő feszkó, az jó...
De ha nem vagy képbe, keress valakit aki segít, mielőtt bármi nagyobb bajt okozol. Ebben egy villanyszerelő is tud segíteni Neked.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 07 06:41 #4627 Írta: szajoe
szajoe válasza a(z) Villamosság témában
Szia Tamás!

Köszönöm a gyors válaszodat.
Jól értem?
A generátrról 3x70V megy bele a fesszabályzóba mondjuk 5000 1/min fordulatnál?
És ezt a test és az egyik vezeték közt, vagy a két vezeték közt mérjem?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2019 szept. 06 21:08 #4626 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában

Tisztelt Fórumozók!

Most először írok ide, remélem nem vétek túl nagy hibát.

Sajnos problémával szembesültem és nem találom a megoldás.
A 250-es Majestym (2003) egy közepes út után nem volt hajlandó újra indulni. Lemerült az aksi. Rövid anyázás, töltőszerzés után sikerült újra indítani.
Visszafelé a kijelző teljesen eltűnt de még volt benne annyi szufla, hogy hazavitt. Megint lemerült. Az aku kuka.
Új aksi -> megismétlődő jelenség. Meg van! fesszab tönkre ment. Fesszab. csere. Újabb motorozás, megint csak lemerült az aksi.
Műszerrel próbáltam mérni a fesszabon a bemenő feszültség 17-35V fordulatszám függvényében változik, a kimenő fesz. max 12.2V
Ez egy új fesszab (lehet, hogy rossz).
Tanácsotokat kérném, hol kezdjem el a probléma feltárását. Az sem baj, ha megmondjátok hogyan.

Előre is köszönöm


Szia!

Sajnos a fesszabályzó a gyenge pontja ezeknek a motoroknak.
Alapból két lehetőség van. Vagy csináltatsz bele egyet egy jó képességű szakemberrel, vagy veszel még párat, mire eltalálod a jót.
Megoldás lehet még a gyári bontott...

De azért mérd meg, hogy a generátorról feljön-e fordulaton a 3x70V. Ha nem, az gáz
Ha igen, akkor valóban a fesszabályzó lesz a ludas.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 06 19:43 #4625 Írta: szajoe
szajoe válasza a(z) Villamosság témában
Tisztelt Fórumozók!

Most először írok ide, remélem nem vétek túl nagy hibát.

Sajnos problémával szembesültem és nem találom a megoldás.
A 250-es Majestym (2003) egy közepes út után nem volt hajlandó újra indulni. Lemerült az aksi. Rövid anyázás, töltőszerzés után sikerült újra indítani.
Visszafelé a kijelző teljesen eltűnt de még volt benne annyi szufla, hogy hazavitt. Megint lemerült. Az aku kuka.
Új aksi -> megismétlődő jelenség. Meg van! fesszab tönkre ment. Fesszab. csere. Újabb motorozás, megint csak lemerült az aksi.
Műszerrel próbáltam mérni a fesszabon a bemenő feszültség 17-35V fordulatszám függvényében változik, a kimenő fesz. max 12.2V
Ez egy új fesszab (lehet, hogy rossz).
Tanácsotokat kérném, hol kezdjem el a probléma feltárását. Az sem baj, ha megmondjátok hogyan.

Előre is köszönöm

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 máj. 15 11:54 #3283 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Villamosság témában
Ez a Te döntésed...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 15 09:57 #3281 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Villamosság témában
Áhh. Szeptemberben lesz aktuális. Lehet lepacsizom a vizsgabiztossal
Visszatérve a membránra. Rákerestem a témára jobban. Beszerzési lehetőségek.
Elméletileg az összes majesty 400 hoz ez kell, és az X-max hoz is.
Ez a cikkszáma 5RU-14368-01 (A végén a 01, az a katalógusban 00. Nem tudom miben különbözik.)

Ez volt a legolcsóbb. Japánból. Vajom meg merjem rendelni?
www.ebay.com/itm/YAMAHA-5RU-14368-01-DIA...-JAPAN-/122899603545

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.170 másodperc