Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 jún. 12 16:44 #7277 Írta: Tamás

A szétszerelésen és a tisztításon már rég túl vagyok. Sajnos az új alkatrészeket csak a jövő hét közepére ígérték. 
Kaptam kölcsönbe a főnökömtől egy nyomatékkulcsot. De eddig nem találtam semmit, hogy pontosan milyen nyomatékra is kell húzni a főtengely csavarját.
Tud segíteni nekem ebben valaki?

A főoldalról eléred a letöltések rovatot, abban a Te típusod service manualja is benne van.
Ha jól emlékszem talán 60-65 Nm nyomatékkal kell a variót lehúzni, de abban pontosan megtalálod. Sok dolgot megtalálsz benne, érdemes átbogarászni.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
A következő felhasználók mondtak köszönetet: jasziacs

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 jún. 12 06:48 #7276 Írta: jasziacs
A szétszerelésen és a tisztításon már rég túl vagyok. Sajnos az új alkatrészeket csak a jövő hét közepére ígérték. 
Kaptam kölcsönbe a főnökömtől egy nyomatékkulcsot. De eddig nem találtam semmit, hogy pontosan milyen nyomatékra is kell húzni a főtengely csavarját.
Tud segíteni nekem ebben valaki?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 jún. 10 09:01 - 2024 jún. 10 16:31 #7271 Írta: Tamás
Nekem is volt Athena szíj az YP250-esembe, kb 2000 km erejéig. Próba, szerencse. Én vagy gyári, vagy Mitsuboshi szíjat rakok az enyémbe, de sokaknál jól teljesít a Malossi kevláros szíja. Vannak dolgok amin lehet ugyan, de nem érdemes spórolni, de ezt mindenki döntse el maga. Van az a mondás ha tellett majomra, teljen banánra is. (Nekem nem kopási, repedezési problémám volt az Athena szíjjal, hanem rezonált. A reklamációra az volt a válasz, ezért a pénzért ez van, vegyek gyárit...) 
A görgők, vario átnézése (fékekkel egyetemben) szezon eleji kötelező feladat. Ha az éves futásteljesítmény meghaladja a 10'000 kmt, akkor hamarabb. 
Írtam, a vario, szíj, a szíve, lelke a motorodnak és a kuplung is ide tartozik...
​​​​

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2024 jún. 10 16:31 by Tamás.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: jasziacs

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 jún. 09 19:08 #7270 Írta: jasziacs
Szíjjal kapcsolatban még most döntenék a mai napon.
A keblár-t én 99-es évjáratú 250-es Majába picit túlzásnak találom, és nem csak az ára miatt. Ha ez egy 400-as gép lenne, egy peret sem gondolkodnék.
Én hajlok erre: citybike.hu/spd/50022/Varioszij-YAMAHA-M...EONARDO-250-ATHENA-2
Ezért az árért, ezt én jónak találom. Ha keblárt látnék 16.000,- Ft alatt, akkor lehet nem gondolkodnék rajta. De a görgőket két évente így is úgy is fel kell vizsgálnom. (ismereteim szerint) Ezalatt annyit nem fog futni, ami indokolná a keblárt. Rosszul gondolom?

Már nézegettem, hogy  a klub tagok közül kik laknak a közelemben. Meglepődtem, hogy sokan nincsenek a közelemben. Láttam, hogy Szadán István van a legközelebb. Szívesen felvenném  vele a kapcsolatot, nem csak a segítségért.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 jún. 09 18:15 #7269 Írta: Tamás
Szadán lakik Orbán Orpi István, ha szépen megkéred, lehet segít.
Látott már ilyet... 

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.


"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 jún. 09 13:30 #7268 Írta: jasziacs
A szerelőm vizsgáira készül. Csak a beszerzésben segít, és tanácsokkal, már amikor elérem.
Mivel nincs más magam rakom össze. A S.O.S kérdésekhez jól jönne még valaki, akit elérhetek gyorsan, akár telefonon is.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 jún. 08 22:04 #7267 Írta: Tamás
Ha kopott is, nincs értelme tovább küzdeni vele, tegyél bele egy J.Costa-t, imádni fogod.
A visszaszerelést szerelő végzi majd akkor ha jól értem? 
Szíjat mit szándékozol beletenni, mert az a hajtás lelke, a szíve meg a variátor... 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 jún. 08 21:32 #7266 Írta: jasziacs
Igen, az nem kicsit, szétment a varió. Ám abban nem vagyok teljesen biztos, hogy ez a leálláskor ment ennyire gajra, A törések még csak csak, de a kopások?
Ennyire széthullott varátort még a szerelőm se látott, aki közben előkerült.
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 jún. 08 21:23 - 2024 jún. 08 21:27 #7265 Írta: jasziacs
Köszönet a válaszért. Éppen megtaláltam a motorhoz kapott csomagban a megfelelő célszerszámot. Azt hittem csak a motorból kikerült régi alkatrészeket tartalmazza, de az alján ott volt ez a kincs.

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Last edit: 2024 jún. 08 21:27 by jasziacs.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 jún. 08 20:53 - 2024 jún. 09 10:03 #7264 Írta: Tamás
Szia! 

Sok lehetőséged nincs. Van a vario külső oldalán 2 furat, abba kellene beletenni a megfelelő célszerszámot amivel megakadályozod a főtengely elfordulását. Ennek híján csak az elektromos, vagy levegős kulcs marad, egyébként könnyen elgörbítheted a főtengelyt. Nincs a közelben Gumiszerviz? Még ha eltolod, akkor is jobban jársz, mintha kárt okoznál, de a vario visszaszereléséhez akkor is kell a célszerszám, mert a főtengely csavarját pontosan nyomatékra kell húzni. 
Mindezeken túl nem árt az sem, ha tudod mit cdinálsz, mert ha Neked menet közben elszakadt a szíj, akkor ott a vario is szétrepült... 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2024 jún. 09 10:03 by Tamás.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: jasziacs

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 jún. 08 13:29 #7262 Írta: jasziacs
Sziasztok,
Ymaha Majesty 250-esem van. Kezdő robogósnak számítok. Ha három napja valaki megkérdezte volna, hogy mi az a variátor és hol található, halvány lila fogalmam sem lett volna.
Tegnap mint kiderült el is szakadt a variátor szíjjam. Találtam egy jó kis útmutatótt itt: momorobogo.hu/robogo-ekszij-csereje
Mivel levegő kulcsom nincs, ezért valaki tudna nekem segíteni, hogy mivel-hogyan rögzítsem az ékszíj tárcsát a főtengelynél, hogy semmit ne sértsek meg az anya meglazításakor?
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 febr. 27 12:40 #6421 Írta: Tamás

Szia Tamás! 
Nagyon Köszönöm a gyors válaszod!
Azzal kezdtem, hogy elolvastam a szervíz manualt, de ott csak az van, hogy csapágy, meg szimmering ( oil seal), méret semmi! 
Várok még egy keveset, hátha valakinek beugranak a méretek vagy már csinált ilyet... :)
Ha végképp nem lesz, akkor, természetesen az általad javasolt módszerhez folyamodom... :)
Üdvözlettel!


Ez az YP-250 service manualja.
Szerintem a Te motorodban pontosan ugyan az a kerék van minden változtatás nélkül.
Nézd meg, ez-e az a méret.
 

Először is elnézést szeretnék kérni, hogy nem akadtam rá, mentségemre szolgáljon, hogy nem kellett még nagyon beleásnom magam a javításokba... :
Másodszor, nagyon köszönöm a segítséged, Kedves Tamás, amiért - ennek ellenére- mégis megkerested nekem!
További kellemes Vasárnapot és időtöltést Kívánok!
Üdvözlettel!


 


Persze hogy megkerestem, tudtam, hogy ott van. Így könnyű... :-)

De mondom, ez az 1996-2000-ig, YP és DX 250 szervíz manualja. Viszont szerintem a 2000 utáni ráncfelvarrás a kerékcsapágyra nem vonatkozott.
A biztonság kedveért nézz be az első kerék porvédője alá, de szerintem ez kell bele.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Majesty250

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 27 10:29 #6420 Írta: Majesty250

Szia Tamás! 
Nagyon Köszönöm a gyors válaszod!
Azzal kezdtem, hogy elolvastam a szervíz manualt, de ott csak az van, hogy csapágy, meg szimmering ( oil seal), méret semmi! 
Várok még egy keveset, hátha valakinek beugranak a méretek vagy már csinált ilyet... :)
Ha végképp nem lesz, akkor, természetesen az általad javasolt módszerhez folyamodom... :)
Üdvözlettel!


Ez az YP-250 service manualja.
Szerintem a Te motorodban pontosan ugyan az a kerék van minden változtatás nélkül.
Nézd meg, ez-e az a méret.
 

Először is elnézést szeretnék kérni, hogy nem akadtam rá, mentségemre szolgáljon, hogy nem kellett még nagyon beleásnom magam a javításokba... :
Másodszor, nagyon köszönöm a segítséged, Kedves Tamás, amiért - ennek ellenére- mégis megkerested nekem!
További kellemes Vasárnapot és időtöltést Kívánok!
Üdvözlettel!

 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 febr. 26 21:16 #6419 Írta: Tamás

Szia Tamás! 
Nagyon Köszönöm a gyors válaszod!
Azzal kezdtem, hogy elolvastam a szervíz manualt, de ott csak az van, hogy csapágy, meg szimmering ( oil seal), méret semmi! 
Várok még egy keveset, hátha valakinek beugranak a méretek vagy már csinált ilyet... :)
Ha végképp nem lesz, akkor, természetesen az általad javasolt módszerhez folyamodom... :)
Üdvözlettel!


Ez az YP-250 service manualja.
Szerintem a Te motorodban pontosan ugyan az a kerék van minden változtatás nélkül.
Nézd meg, ez-e az a méret.
 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 26 17:45 #6418 Írta: Majesty250
Szia Tamás! 
Nagyon Köszönöm a gyors válaszod!
Azzal kezdtem, hogy elolvastam a szervíz manualt, de ott csak az van, hogy csapágy, meg szimmering ( oil seal), méret semmi! 
Várok még egy keveset, hátha valakinek beugranak a méretek vagy már csinált ilyet... :)
Ha végképp nem lesz, akkor, természetesen az általad javasolt módszerhez folyamodom... :)
Üdvözlettel!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 febr. 26 16:37 #6417 Írta: Tamás

Szép jó napot, kedves tagtársak!
Az volna felétek a tiszteletteljes kérdésem, hogy a 250-es Majám (2001) elsőkerék csapágycserés lenne, de nem találom a csapágy és szimmering méreteket sehol sem.
Néztem az OEM-Parts.-nál , de csak gyári Japán van, horribilis áron+futár. (méretek, természetesen, nem szerepelnek) :(
Ha tudnátok ebben segíteni, nagyon megköszönném!
A másik kérdésem az lenne, hogy hátsó telókat fel lehet-e újítani vagy kuka?
Megköszönném, ebben is a segítséget! :)
Üdvözlettel! 

 


Szia!

Úgy emlékszem, hogy standard méret mindkettő.
A letöltésekben találsz szerviz manualt, amiben minden méretet megtalálsz a motorral kapcsolatban.

De ha nem, kikapod a kereket, kiütöd a csapágyat és egy jó csapágyboltban leveszik a polcról a kivánt méretet. De szerintem látszik is a povédőn lévő felirat ha kinn a kerék.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 26 15:49 #6416 Írta: Majesty250
Szép jó napot, kedves tagtársak!
Az volna felétek a tiszteletteljes kérdésem, hogy a 250-es Majám (2001) elsőkerék csapágycserés lenne, de nem találom a csapágy és szimmering méreteket sehol sem.
Néztem az OEM-Parts.-nál , de csak gyári Japán van, horribilis áron+futár. (méretek, természetesen, nem szerepelnek) :(
Ha tudnátok ebben segíteni, nagyon megköszönném!
A másik kérdésem az lenne, hogy hátsó telókat fel lehet-e újítani vagy kuka?
Megköszönném, ebben is a segítséget! :)
Üdvözlettel! 
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 febr. 26 07:19 #6415 Írta: Tamás

Sziasztok!
A Tisztelt Tagságból tud valaki olyan személyt vagy vállalkozást aki foglalkozik a röpsúlyos kuplung felújításával? 
Köszi
Bazsa 


Ezek szerint, Mazsikék nem vállalják?

Ha Joci nem tud jobbat a környéken, akkor Róna Tamás Kft Budapest.
Sok készült már ott, köztük az én Majestymé is.

ronakft.hu/hu/

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 25 19:56 #6414 Írta: kalo józsef
mit szeretnél?
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 25 11:42 #6413 Írta: bazsa
Sziasztok!
A Tisztelt Tagságból tud valaki olyan személyt vagy vállalkozást aki foglalkozik a röpsúlyos kuplung felújításával? 
Köszi
Bazsa 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.168 másodperc