Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás

Több
2018 jún. 04 18:54 #3336 Írta: Feco
Mennyi tisztítót teszel, mennyi naftába???Kétüteműbe működik??Minden kerti gépemmel tavasszal szenvedek!!!Tényleg jó???

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 04 18:50 - 2018 jún. 04 18:51 #3335 Írta: Feco
A 25 és az 50 -ben csak a henger különbözik a 180-asnál a hengerfej is más...A többi egyforma.
grammok a MANUÁLBAN... nem emlékszem...
Last edit: 2018 jún. 04 18:51 by Feco.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 04 18:29 #3334 Írta: fulespeti
Sziasztok! Most vettem egy 180-st. Sajnos nem ismerem ezt a típust sem. Mi a közös a 125-150-180 ccm-ben. Honnan érdemes alkatrészt rendelni. Variátor görgöket szeretném benne kicserélni, milyet érdemes venni, típus és gramm.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 okt. 08 07:21 #2551 Írta: Tamás
Én még annyit, hogy felöntöm az utolsó tankoláskor Protec karburátor tisztítóval a benzint és átjáratom. Ezáltal nem tud eltalnyosodni a nafta...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 07 09:28 #2549 Írta: Feco
Ki szoktam venni az aksit, fagymentes helyen másfél kéthavonta töltöm. Aztán betolom a falig, hogy ne legyen útban.A többit majd a kettőötvenesek....

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 06 06:31 - 2017 okt. 06 06:31 #2547 Írta: Zsolesz
Sziasztok,

Most rakom majd el téli pihenőre a motorom. Ti miket szoktatok megcsinálni karbantartás címszóval ebben a téli (pihenő) időszakban?Az olaj cserékkel kapcsolatban is lenne egy kérdésem. Azt olvastam, hogy a hajtóműbe 10w30-as olajat ajánlanak.A motorolaj pedig 10w40 4 t legyen. Fel lehet tölteni a hajtóművet is 10w40-es olajjal?
Továbbá ki szeretném cserélni az első kerékcsapágyakat,mert kicsit mintha balra döntve morogna, darálna. Milyen csapágy való bele?

Segítségeket köszönöm előre is.

Zsolesz
Last edit: 2017 okt. 06 06:31 by Zsolesz.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 10 06:09 #2405 Írta: Feco

Sziasztok!
Következő kérdésem lenne.
Vízpumpa csere után vagyok és az gondom,hogy sehogy nem tudom lelégteleníteni a rendszert.Hogyan csináljam?
Köszönöm a segítséget.


Sajnos nem emlékszem tisztán már mit bontottam meg, de mint minden zárt rendszert a legmagasabb ponton lazíts meg valamilyen toldást.Valahol a karbi környékén de lehet a pumpa mellett is...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 10 06:04 #2404 Írta: Feco

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. A kedvesem motorjában most cseréltem variátort meg görgőket. Mint minden rendes ember elmentem egy próba kanyarra. Visszaérve azt tapasztaltam, hogy a légszűrő házból jövő kifolyó cső tele van motorolajjal. kihúztam a dugót és kifolyattam. Újabb próbakört mentem és megint megtelt. a próbakőr kb 3 km volt, de azt teljes gázon. Van valakinek ilyen tapasztalata? Mi lehet a gond? Ez egy 150 es Maja. Kérlek segítsetek abban, hogy mit csináljak vele?

Köszönöm!

Botond


Ne csodálkozz ha full gázon ilyent csinál szegény...Azt jelenti általában, hogy nagy a kartergáz,, és kinyomja az olajködöt amit a főtengely csinál.A nagy gáz kopást jelent valszeg a gyűrűknél.Ha normál körülmények között nem csinálja, még sokat motorozhatsz vele.Azt is szokták csinálni szélsőséges esetekben, hogy ezt a csövet kivezetik a szabadba, csak egy idő után nem lehet bírni olajjal.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 09 21:50 #2403 Írta: istvan2121
majesty 125 van szó.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 09 21:49 #2402 Írta: istvan2121
Sziasztok!
Következő kérdésem lenne.
Vízpumpa csere után vagyok és az gondom,hogy sehogy nem tudom lelégteleníteni a rendszert.Hogyan csináljam?
Köszönöm a segítséget.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 ápr. 22 16:34 #1558 Írta: pothy
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. A kedvesem motorjában most cseréltem variátort meg görgőket. Mint minden rendes ember elmentem egy próba kanyarra. Visszaérve azt tapasztaltam, hogy a légszűrő házból jövő kifolyó cső tele van motorolajjal. kihúztam a dugót és kifolyattam. Újabb próbakört mentem és megint megtelt. a próbakőr kb 3 km volt, de azt teljes gázon. Van valakinek ilyen tapasztalata? Mi lehet a gond? Ez egy 150 es Maja. Kérlek segítsetek abban, hogy mit csináljak vele?

Köszönöm!

Botond

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 dec. 12 10:31 #797 Írta: Tamás

Én is ebben bízok.
A leengedett olajat átszűrtem, kapott bele kb két dl fékfolyadékot, avval járattam terhelés nélkül negyed órát. utána olaj le, dekli le, jött is ki szépen, bár közel nem annyi, mint elsőre. Aztán friss olaj be és jó alaposan -többször teljes terhelésen- megjárattam közel 50 km-t. Ott már semmit nem hozott ki az olaj. Ezután kapott friss olajat és késznek értékeltem. :)
Eleve csak annyi lehetett benne, amennyit a két felület kiszorított. Az meg nem volt sok...


Meg végül is alaposan ki is mostad...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 12 08:24 #791 Írta: Herold
Én is ebben bízok.
A leengedett olajat átszűrtem, kapott bele kb két dl fékfolyadékot, avval járattam terhelés nélkül negyed órát. utána olaj le, dekli le, jött is ki szépen, bár közel nem annyi, mint elsőre. Aztán friss olaj be és jó alaposan -többször teljes terhelésen- megjárattam közel 50 km-t. Ott már semmit nem hozott ki az olaj. Ezután kapott friss olajat és késznek értékeltem. :)
Eleve csak annyi lehetett benne, amennyit a két felület kiszorított. Az meg nem volt sok...

Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 dec. 10 16:03 #772 Írta: Tamás

Sziasztok!

Engedjetek meg egy szösszenetet, mely -legalábbis számomra- tanulságokkal szolgált.

A DX blokkos Bennelimen eljött az olajcsere ideje és evvel egy időben a szabadonfutó-önindító fogaskerekeket is cserélni terveztem.
Minden ment is a legnagyobb rendben, de a tömítést csak a másodikra sikerült hibátlanul kivágni, nem baj, egy lap a tanulópénz -akkor még azt hittem... Évek óta szokásom, hogy a tömítő felületeket tömítő pasztával kenem, így mindig tökéletesen sikerül. Így tettem most is.
Próbakör, tökéletes szárazság, már csak a paszta kálló részeit kell letörölni, de majd csak, ha kihűlt a blokk. Ez másnap történt és döbbenten tapasztaltam, hogy az eddig rugalmas anyag morzsalékosan törik!!
Hamar rájöttem, hogy akkor ez belül sem lehet másként.
Új olaj le, szűrö tele grízszerű anyaggal. Agyvérzés indul.
Dekli le, a nehezen kivágott tömítést is alig lehet levakarni, annyira rákeményedett a paszta. A blokkból a másodszori átmosásra tűntek el a
törmelékek maradéktalanul. Remélem.
Mint kiderült, a paszta le volt járva 6 éve... Viszont tavaly még használtam és semmi gond nem volt vele.
Ezt is megtanultam. 3 liter olaj és egy bő nap a hűvös garázsban volt az ára.
Figyeljetek a szavatosságra!!

Uhhhhhhhh..
Remélem az olajfuratokba nem jutott...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 08 19:49 #767 Írta: Herold
Sziasztok!

Engedjetek meg egy szösszenetet, mely -legalábbis számomra- tanulságokkal szolgált.

A DX blokkos Bennelimen eljött az olajcsere ideje és evvel egy időben a szabadonfutó-önindító fogaskerekeket is cserélni terveztem.
Minden ment is a legnagyobb rendben, de a tömítést csak a másodikra sikerült hibátlanul kivágni, nem baj, egy lap a tanulópénz -akkor még azt hittem... Évek óta szokásom, hogy a tömítő felületeket tömítő pasztával kenem, így mindig tökéletesen sikerül. Így tettem most is.
Próbakör, tökéletes szárazság, már csak a paszta kálló részeit kell letörölni, de majd csak, ha kihűlt a blokk. Ez másnap történt és döbbenten tapasztaltam, hogy az eddig rugalmas anyag morzsalékosan törik!!
Hamar rájöttem, hogy akkor ez belül sem lehet másként.
Új olaj le, szűrö tele grízszerű anyaggal. Agyvérzés indul.
Dekli le, a nehezen kivágott tömítést is alig lehet levakarni, annyira rákeményedett a paszta. A blokkból a másodszori átmosásra tűntek el a
törmelékek maradéktalanul. Remélem.
Mint kiderült, a paszta le volt járva 6 éve... Viszont tavaly még használtam és semmi gond nem volt vele.
Ezt is megtanultam. 3 liter olaj és egy bő nap a hűvös garázsban volt az ára.
Figyeljetek a szavatosságra!!

Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 szept. 07 12:11 #246 Írta: kalo józsef
Sziasztok!
Kérdésem, illetve kérésem lenne bárkihez aki tud olyan helyet ahol megbízhatóan javítanak/felújítanak személygépkocsi adagolót.
Igaz nem motor de nem találtam ide illő rovatot.
Történethez csak annyit hogy van egy lucas EPIC adagolós járművem,és komolyabb kigyorsításra leállítja a motort.
Utána azonnal indítva megy tovább csak nem lehet kiszámolni hogy meddig.Alapjáraton képes napokig menni.
Találtam a neten pesti céget(hirdetés,és telefon egyeztetés szerint ennek a szakszervize) és hétfőn felvittem nekik.
Aztán most telefonálnak hogy ők nem vállalják.Még csak meg sem nézik.Nem igazán tudok örülni nekik.
Tehát ha valaki tud segíteni nagyon hálás lennék.Országhatár nem akadály,mert már többször csalódtam az itthoni"mesterekben".

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • ZsViktor
  • ZsViktor profilkép
  • Nem elérhető
  • Adminisztrátor
  • Adminisztrátor
  • Honda NT700 Deauville
Több
2016 aug. 31 18:22 #25 Írta: ZsViktor
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás

Az én őrangyalom egy barom... Elzavartam már rég!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.156 másodperc