Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 febr. 27 12:40 #6421 Írta: Tamás

Szia Tamás! 
Nagyon Köszönöm a gyors válaszod!
Azzal kezdtem, hogy elolvastam a szervíz manualt, de ott csak az van, hogy csapágy, meg szimmering ( oil seal), méret semmi! 
Várok még egy keveset, hátha valakinek beugranak a méretek vagy már csinált ilyet... :)
Ha végképp nem lesz, akkor, természetesen az általad javasolt módszerhez folyamodom... :)
Üdvözlettel!


Ez az YP-250 service manualja.
Szerintem a Te motorodban pontosan ugyan az a kerék van minden változtatás nélkül.
Nézd meg, ez-e az a méret.
 

Először is elnézést szeretnék kérni, hogy nem akadtam rá, mentségemre szolgáljon, hogy nem kellett még nagyon beleásnom magam a javításokba... :
Másodszor, nagyon köszönöm a segítséged, Kedves Tamás, amiért - ennek ellenére- mégis megkerested nekem!
További kellemes Vasárnapot és időtöltést Kívánok!
Üdvözlettel!


 


Persze hogy megkerestem, tudtam, hogy ott van. Így könnyű... :-)

De mondom, ez az 1996-2000-ig, YP és DX 250 szervíz manualja. Viszont szerintem a 2000 utáni ráncfelvarrás a kerékcsapágyra nem vonatkozott.
A biztonság kedveért nézz be az első kerék porvédője alá, de szerintem ez kell bele.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Majesty250

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 27 10:29 #6420 Írta: Majesty250

Szia Tamás! 
Nagyon Köszönöm a gyors válaszod!
Azzal kezdtem, hogy elolvastam a szervíz manualt, de ott csak az van, hogy csapágy, meg szimmering ( oil seal), méret semmi! 
Várok még egy keveset, hátha valakinek beugranak a méretek vagy már csinált ilyet... :)
Ha végképp nem lesz, akkor, természetesen az általad javasolt módszerhez folyamodom... :)
Üdvözlettel!


Ez az YP-250 service manualja.
Szerintem a Te motorodban pontosan ugyan az a kerék van minden változtatás nélkül.
Nézd meg, ez-e az a méret.
 

Először is elnézést szeretnék kérni, hogy nem akadtam rá, mentségemre szolgáljon, hogy nem kellett még nagyon beleásnom magam a javításokba... :
Másodszor, nagyon köszönöm a segítséged, Kedves Tamás, amiért - ennek ellenére- mégis megkerested nekem!
További kellemes Vasárnapot és időtöltést Kívánok!
Üdvözlettel!

 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 febr. 26 21:16 #6419 Írta: Tamás

Szia Tamás! 
Nagyon Köszönöm a gyors válaszod!
Azzal kezdtem, hogy elolvastam a szervíz manualt, de ott csak az van, hogy csapágy, meg szimmering ( oil seal), méret semmi! 
Várok még egy keveset, hátha valakinek beugranak a méretek vagy már csinált ilyet... :)
Ha végképp nem lesz, akkor, természetesen az általad javasolt módszerhez folyamodom... :)
Üdvözlettel!


Ez az YP-250 service manualja.
Szerintem a Te motorodban pontosan ugyan az a kerék van minden változtatás nélkül.
Nézd meg, ez-e az a méret.
 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 26 17:45 #6418 Írta: Majesty250
Szia Tamás! 
Nagyon Köszönöm a gyors válaszod!
Azzal kezdtem, hogy elolvastam a szervíz manualt, de ott csak az van, hogy csapágy, meg szimmering ( oil seal), méret semmi! 
Várok még egy keveset, hátha valakinek beugranak a méretek vagy már csinált ilyet... :)
Ha végképp nem lesz, akkor, természetesen az általad javasolt módszerhez folyamodom... :)
Üdvözlettel!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 febr. 26 16:37 #6417 Írta: Tamás

Szép jó napot, kedves tagtársak!
Az volna felétek a tiszteletteljes kérdésem, hogy a 250-es Majám (2001) elsőkerék csapágycserés lenne, de nem találom a csapágy és szimmering méreteket sehol sem.
Néztem az OEM-Parts.-nál , de csak gyári Japán van, horribilis áron+futár. (méretek, természetesen, nem szerepelnek) :(
Ha tudnátok ebben segíteni, nagyon megköszönném!
A másik kérdésem az lenne, hogy hátsó telókat fel lehet-e újítani vagy kuka?
Megköszönném, ebben is a segítséget! :)
Üdvözlettel! 

 


Szia!

Úgy emlékszem, hogy standard méret mindkettő.
A letöltésekben találsz szerviz manualt, amiben minden méretet megtalálsz a motorral kapcsolatban.

De ha nem, kikapod a kereket, kiütöd a csapágyat és egy jó csapágyboltban leveszik a polcról a kivánt méretet. De szerintem látszik is a povédőn lévő felirat ha kinn a kerék.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 26 15:49 #6416 Írta: Majesty250
Szép jó napot, kedves tagtársak!
Az volna felétek a tiszteletteljes kérdésem, hogy a 250-es Majám (2001) elsőkerék csapágycserés lenne, de nem találom a csapágy és szimmering méreteket sehol sem.
Néztem az OEM-Parts.-nál , de csak gyári Japán van, horribilis áron+futár. (méretek, természetesen, nem szerepelnek) :(
Ha tudnátok ebben segíteni, nagyon megköszönném!
A másik kérdésem az lenne, hogy hátsó telókat fel lehet-e újítani vagy kuka?
Megköszönném, ebben is a segítséget! :)
Üdvözlettel! 
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 febr. 26 07:19 #6415 Írta: Tamás

Sziasztok!
A Tisztelt Tagságból tud valaki olyan személyt vagy vállalkozást aki foglalkozik a röpsúlyos kuplung felújításával? 
Köszi
Bazsa 


Ezek szerint, Mazsikék nem vállalják?

Ha Joci nem tud jobbat a környéken, akkor Róna Tamás Kft Budapest.
Sok készült már ott, köztük az én Majestymé is.

ronakft.hu/hu/

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 25 19:56 #6414 Írta: kalo józsef
mit szeretnél?
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 25 11:42 #6413 Írta: bazsa
Sziasztok!
A Tisztelt Tagságból tud valaki olyan személyt vagy vállalkozást aki foglalkozik a röpsúlyos kuplung felújításával? 
Köszi
Bazsa 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 okt. 27 08:39 #6310 Írta: Gibli
Szia..Pont igy jártam én is. 1,5 éve.Vettem egy 400-as Majestyt és kis fordulaton szakitott ,lövöldözött,illetve kereszteződéseknél le is állt..Egy új gyertya nekem is orvosolta a helyzetet azóta majdnem 5000 km-t tettem bele és zokszó nélkül müködik....

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 20 11:35 #6255 Írta: Carlos
Az enyémnél, a gyorsító membrán volt lyukas, ott szökött a benzin!

A szemem világa rég megtanított csalódni,
a csalóknak ez csodaország, nekem meg csak valódi!
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Rob

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 21 09:22 #6182 Írta: Rob
Lefelè Fecó! Mint írtam itt a csap lent van lejjebb mint a karbi kb a blokk aljával egysíkban.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 aug. 21 09:15 #6181 Írta: Tamás
Pár nap állás után szedd le az úszóházat. Ha száraz, akkor elillan belőle a nafta. Ahogy Feco írta, a tankba vissza nem juthat, ezek a szerkentyűk nem arra vannak kitalálva, hogy termeljék a benzint.
A karbi körül lesz valami disznóság. A 250-esemből nekem is elszökött a nafta két hét alatt... 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 21 08:44 #6180 Írta: Feco
Értem én, ( "hogy gőzgép"

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

) csak azt nem hogy folyik a benzin fölfelé a lejtőn?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 20 13:09 - 2021 aug. 20 13:15 #6179 Írta: Rob
 Itt vákumos benzimcsap van ès az jóval lejjebb van mint a karbi.Ez egy Italjet Jupiter 125 maJa blokkal szerelve.

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Last edit: 2021 aug. 20 13:15 by Rob.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 20 10:53 #6178 Írta: Feco
Már nem emlékszem, hogy AC pumpás vagy ejtőtartályos a kis Maja de ha ejtőtartályos  csak akkor van vákumos benzincsap, és akkor a benya felfelé nem tud folyni.Az AC pumpa tud visszaüríteni mert az egyben visszacsapó is.Ha jó!Más hiba lehet.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 19 18:46 #6177 Írta: Rob
Sziasztok! Yamaha majesty sd5 125 hidegen nehezen indul.Autómata szívató jó viszont a benzinszűrő ami a benzincsőbe van utólag beszerelve egy nap állás után majdnem kiürül lehetsèges,hogy a vákumos benzincsap visszaereszti a benzint a tartályba?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 aug. 04 07:18 - 2021 aug. 04 07:20 #6144 Írta: Tamás

Üdv mindenkinek!

Néhány napja vettem egy Majesty 400 2004-es motort..4 év alatt 558 km-t mentek vele,garázsban állt.Ahogy jöttem vele hazafelé egyszer leállt a lámpánál..visszaindult,de kis habogás után ment rendesen..3000-es fordulat felett nem csinálta,csak alapjáraton és kb 2000-2500-as fordulatig..Rákövetlkező napon indítottam viszonylag könnyen beindult,szépen járt,elkezdett dadogni és leállt,elmentem vele egy körre,volt amikor szépen járt alapjáraton,volt hogy leállt,olyankor nehezen is indult vissza,és volt hogy durrogott..Egyből gyújtásra gyanakodtam,hazamentem kivettem a gyertyát,a porcelán alján sárgás-barnás nyomok voltak olyan mintha "kifújt" volna a fém és a porcelán találkozásánál..gondoltam ő lesz a ludas,vetttem egy új gyertyát,azóta nincs ez a jelenség,szépen indul,és nem áll le..Először megijedtem hogy valami nagyobb probléma talán,üzemanyag ellátó rendszer vagy egyéb elektronika baj,de mivel magasabb fordulat tartományban szépen ment így erre hagyatkoztam..Tapasztalt valaki hasonló problémát valaha?Esetleg állhat más hiba a jelenség mögött?

Köszönöm a választ!

Lenne még sok kérdésem,de egyszerre nem akarok túl sokat feltenni.



 


Gyere el az E.I.T-re, ott kérdezhetsz napestig.

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.


Nagyvázsony, augusztus utolsó hétvégéje.

​​​​​​Ja, és tegyél bele üzemanyag rendszer tisztítót, az sosem árt! 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2021 aug. 04 07:20 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 03 13:21 #6143 Írta: armin
Üdv mindenkinek!

Néhány napja vettem egy Majesty 400 2004-es motort..4 év alatt 558 km-t mentek vele,garázsban állt.Ahogy jöttem vele hazafelé egyszer leállt a lámpánál..visszaindult,de kis habogás után ment rendesen..3000-es fordulat felett nem csinálta,csak alapjáraton és kb 2000-2500-as fordulatig..Rákövetlkező napon indítottam viszonylag könnyen beindult,szépen járt,elkezdett dadogni és leállt,elmentem vele egy körre,volt amikor szépen járt alapjáraton,volt hogy leállt,olyankor nehezen is indult vissza,és volt hogy durrogott..Egyből gyújtásra gyanakodtam,hazamentem kivettem a gyertyát,a porcelán alján sárgás-barnás nyomok voltak olyan mintha "kifújt" volna a fém és a porcelán találkozásánál..gondoltam ő lesz a ludas,vetttem egy új gyertyát,azóta nincs ez a jelenség,szépen indul,és nem áll le..Először megijedtem hogy valami nagyobb probléma talán,üzemanyag ellátó rendszer vagy egyéb elektronika baj,de mivel magasabb fordulat tartományban szépen ment így erre hagyatkoztam..Tapasztalt valaki hasonló problémát valaha?Esetleg állhat más hiba a jelenség mögött?

Köszönöm a választ!

Lenne még sok kérdésem,de egyszerre nem akarok túl sokat feltenni.
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 júl. 23 18:44 #6113 Írta: Rob
Köszönöm a válaszokat csak egy kósza gondolat volt.

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.171 másodperc