Motorblokk és CVT hajtómű

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 30 20:42 #4976 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Majd ezt Feco megmagyarázza.
Mindenesetre.
A varióval a másik tárcsát is cserélted?
Mert ha az hullámosra kopott (és a szekunder tárcsák is lehetnek ilyenek) az is tempóveszteség.
Itt minden mindennel összefügg.

De ha kevesled a tempót, való igaz, nagyobbat kell venni...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 30 19:25 #4975 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

HA 5 tizedet kopott akkor már a sokadik szíj van a tárcsákon.


Mivan?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 30 17:04 #4974 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
HA 5 tizedet kopott akkor már a sokadik szíj van a tárcsákon. biztos hogy a tárcsa is "ívesre" kopott. A sok kopás összeadódhat és így lehet 5-10% végsebesség csökkenés.Így nem lehet ősszehasonlítani a motorokat, mert lehet hogy a kis mocidat már hézagolták. Hézagolással fel lehet vinni a végsebességet a nyomaték kárára.Szerintem a legjobb tuning:venni egy nagyobb gépet éppen megfelelőt!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 29 19:10 #4973 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ma jutottam el odáig hogy megmérjem a szíjat: 20,5 mm. A manual szerint 21 mm a standard, ennyi kopás már okozhat ilyen tüneteket?:mia:
A másik robogómon (Zip 50 4T) 1 mm-t kophat a szíj a gyári értékhez képest (18,2->17,2) cseréig, de én még a határértékre kopott szíjjal sem tapasztaltam végsebesség-csökkenést, pedig volt 80-as henger is a gépen...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 25 17:12 - 2020 márc. 25 17:15 #4947 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ha nem tuningolt a gép akkor átlag 100, és 115 körül van a vége, e fölött sztem csak a zsír újak mennek na meg a Coller 25-öse, na de az nem robesz .Szerintem 100 fölött nem jársz messze az igazságtól....A áttételt hézagolni kell a variátor két oldala között.El lehet cseszni és akkor szétszakítja a szíjat. Akkor jó, ha max fordulaton a hátsó tárcsán még nem ül le, a tengelyre.Ha kopott a szíjad akkor ne csináld.Lehet, hogy csak ennyi a gond, mert tizedek is számítanak.Az új méret a manuálban valahol megvan, már nem emlékszem, rég volt 25-ösöm...Megtalálod...A főtengelyanyára vigyázz hamar lehet venni új tengelyt ha lepörög....
Sok szerencsét...
Last edit: 2020 márc. 25 17:15 by Feco.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 24 23:44 #4945 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Igen, az új variátorral megy annyit és nem vagyok 110 kg (motoroscuccban lehetek 80-85 körül):lol:
Mondjuk kilométer az van a gépben gazdagon (óra szerint majd' 54e), de nem tűnik erőtlennek egyáltalán, szépen forog, nem füstöl, olaj sem fogy belőle észrevehető módon (bár még csak 900 km-t mentem vele olajcsere óta).

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 24 22:01 - 2020 márc. 24 22:03 #4944 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia!
Hogy nem 100 a vége egy jó 125-ösnek, az biztos. Mondjuk az utazója is csak 85-90 körül van... De mennie kell 120-125 körül, ha hagyod kipörögni. Na meg ha nem vagy 110 kg... :vigyor:
Hogy valójában meddig jár ki a szij, azt úgy nézd meg, hogy alkoholos filccel fesd be a tárcsákat, a szíj majd ledörgöli amit tud. Az új varióval megy ennyit? Mert a régi iszonyatosan néz ki...
A volt (és jelenlegi) 125-ös kollégák majd mondanak adatokat görgőkről.

Különben az is lehet, hogy az előző "gondos" tulaj széthajtotta és nem tud többet. Méress egy kompressziót is.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2020 márc. 24 22:03 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 24 17:05 - 2020 márc. 24 17:07 #4939 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!
Nemrég került hozzám egy 125-ös Maja (5DS) és átnézve a gépet találtam "érdekes" dolgokat a hajtásban:

Szerencsére a gyári variátor nem kerül hozzá túl sokba, úgyhogy gyorsan kicseréltem (meg persze a görgőket is), ezzel most már szépen megy, de 60 fölött nagyon pörög és a végsebességét is keveslem kissé (óra szerint hajszálnyival 100 fölött).
Az első szíjtárcsán ennyire fut ki a szíj, jól gondolom hogy ez kevés vagy így normális?

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Last edit: 2020 márc. 24 17:07 by G.D.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 28 20:43 #4319 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Én úgy emlékszem, hogy az volt a jó mikor mindkét mutató pont felfele mutatott.
azaz 100 km/h nál 5 ezret pörgött

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 28 20:10 #4318 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
pff durva. 18 ezer ....
Azért ne dobd el őket. Gyorsulási versenyre még jók lehetnek :)
Nekem 5 pofás kuplung van. Oda eleve kissebb súlyú görgők kellenek. Szóval ott még van esély rá, hogy jó lesz. Kiváncsi lennék rájuk, mit változtatnak.
Mert a már 10 grammnál járok az ajánlott 12 helyett. :) Városban a gyorsulás fontos, nem a végsebbesség.

Más.
Hátha olvassa valaki akinek van Majesty 400 hoz vagy X-maxhoz Membrán a befecskendező elé (karburátorba)
Vennék egyet. De hororr ára van mire ideér japánból.
Az utángyártott amit vettem meg egy kalap szar, már bocsánat. Visszafoja a motort. Szerencsére kirepedt, és visszaraktam a régit a gyárit, kicsit megragasztva. és megy mint a barom ezzel meg.

Így néz ki:
Nem reménykedek, hogy valakinél polcon van egy új, de hátha

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 28 20:08 #4317 Írta: Àrpi 400
Àrpi 400 válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szevasztok.Esetleg tudja valaki mennyit pörög 100km/h nàl a gyàri 400 majesty köszi.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 28 18:30 #4316 Írta: Àrpi 400
Àrpi 400 válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ebayről rendeltem 18000 pénz volt de a kukàba is dobhattam volna inkább a pénzt 14g sat rendeltem ugye 15g a gyàri yp 400 hoz.Kiakasztotta a fordulatszámmérőt pirosan jàrt 120 nàl szóval ràbasztam vele kicsit próbáltam nehezíteni rajta bakelitből esztergàltattam bele dugókat hogy nehezítsek rajta így lettek 17 grammosak de nem sokat javult a helyzet inkàbb ràhagytam a kókànyolàst :) vettem 13g malossi görgőket újra ferodoroztattam a gyàri 3 pofás kuplungot úgy hogy 2mm maradjon a harang és a pofa közt persze a harangot is megpörgettük eszetgapadon egy érintővel még lett igazítva így most jónak tűnik a remegés is elmúlt

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 18 15:03 #4221 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A dr pulley görgőket hol vetted? milyen áron?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2019 márc. 15 12:49 #4157 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Hello na ez màr jó kiindulási pont köszönöm a vàlaszt!Egyenlőre ott tartok hogy vettem 5 pofàs sima kuplungot meg dr pulley 14g ilyen ékalakú cuccot csúszkàkkal:) a kuplung nagyrugón gondolkozok még de a gyàri új felé hajlok leginkább.


Írd fel minden alkatrész cseréjénél mi változik.
Gyorsulás, fordulatszám adott sebességnél, esetleg ha van idő rá, a figyasztás...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 15 12:04 #4156 Írta: Àrpi 400
Àrpi 400 válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Hello na ez màr jó kiindulási pont köszönöm a vàlaszt!Egyenlőre ott tartok hogy vettem 5 pofàs sima kuplungot meg dr pulley 14g ilyen ékalakú cuccot csúszkàkkal:) a kuplung nagyrugón gondolkozok még de a gyàri új felé hajlok leginkább.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 12 10:50 #4145 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Nekem a 400 as hangolására a recept:

Olcsó verzió: 3 pofás kuplung piros rugókkal. Hátul fehét kontraszt rugó. Marad a variátor, a görgők, minden.
Remegés elmúlik mert a kuplung magasabb fordulaton fog be. Nem fog üvöltve indulni a gép, inkább simább elnyújtottabb lesz az elindulás.

Drágább verzió: Minden Malossi. 11, vagy 12 grammos görgőkkel. Nekem a 11 lett jó. Két személlyel megyek legtöbször.
Jó indul, a magas fordulat miatt, de hátránya, hogy 100 km/h utazó tempónál többet pörög a gép. asszem 5800 -at.
Az 5 pofás kuplung hamar befog ezért kellenek a kissebb görgők. Városi használatra jó. De túrázni, nagy távokra az olcsó verzió talán jobb is.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 10 17:44 #4144 Írta: Àrpi 400
Àrpi 400 válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Oké köszönöm

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2019 márc. 10 15:15 #4143 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Szevasztok most jutottam el odáig hogy szeretném kicsit felpiszkàlni a gépet majesty yp 400 2004 a remgés 40-50 körül nekem is tapasztalható néha a suttogó hang is gyorsitàskor szeretnék mindent lecserélni amikor a tavaly megvettem csak a szijat meg az olajat cseréltem le most szeretnék jobban belemélyedni.Lehet kicsit elcsépelt màr a téma de kinek milyen összeállítás vàlt be görgősúly, kistugók és szinkron rugó szín meg hogy egyáltalán bele lehet e rakni a 2004 esbe az 5 pofàs kuplungot és hogy jobb e , nem az a cél hogy szétpörögje magàt meg gyorsulási versenyeket nyerjek csak egy picit dinamikusabb legyen a gyàrinàl.


Szia!
Én nem vagyok a tuning híve, bár használtam Athena variátort és valóban nem volt rossz.
Alapvető szempont az, ha azt szeretnéd, hogy többet tudjon, jobban menjen, nagyobbat kell venni, hiszen nincs jobb a gyári összeállításnál. A másik kérdés a "mire kell?"

Orpinak van régen egy full Malossi tuningos 400-asa, Ő tud majd referálni erre a kérdesedre igazából.
Az ötpofás kuplung jó dolog, azt nyugodtan tedd bele, sokkal kiegyensúlyozottabb lesz az indulás és hatékonyabb a parton való elindulás.
Finom játék a hangolás, vario, görgők súlya, kuplung rugó, kontraszt rugó. Mindezt a Te testsúlyodhoz érdemes igazítani, de ha belemélyedsz a dologba, számíts rá, hogy sajnos ezek nem olcsó dolgok...
Sok sikert!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 09 19:13 #4141 Írta: Àrpi 400
Àrpi 400 válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szevasztok most jutottam el odáig hogy szeretném kicsit felpiszkàlni a gépet majesty yp 400 2004 a remgés 40-50 körül nekem is tapasztalható néha a suttogó hang is gyorsitàskor szeretnék mindent lecserélni amikor a tavaly megvettem csak a szijat meg az olajat cseréltem le most szeretnék jobban belemélyedni.Lehet kicsit elcsépelt màr a téma de kinek milyen összeállítás vàlt be görgősúly, kistugók és szinkron rugó szín meg hogy egyáltalán bele lehet e rakni a 2004 esbe az 5 pofàs kuplungot és hogy jobb e , nem az a cél hogy szétpörögje magàt meg gyorsulási versenyeket nyerjek csak egy picit dinamikusabb legyen a gyàrinàl.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2019 jan. 18 20:30 - 2019 jan. 18 21:23 #4067 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Helló FaZo!

A remegés nem biztos, hogy kuplung. Az elinduláskor rángat inkább, ha a pofák valamelyike hamarabb nyit, nem egyenletesen tapadnak be és ezért meg-meg rántja a kereket.
Az, hogy középsztenderen forog a hátsó kerék, normális. /Akkor lenne baj, ha kézzel nem tudnád megfogni./ Ez azért van, mert mikor a főtengely forog, (már indításkor is) viszi magával a variót, a szíjat, a kuplung forgó részéig mindent és a tengely, amin a kuplung forog, azonos azzal, ami kihajtja a végáttételt. A kuplungszerkezet két sor tűgörgős csapágyon fut és bizony ez a kerék forgás nem csak robeszokra jellemző, hanem nagy motorokra és autókra is. Ha egy autónak felemeled a hajtott kerekeit, ott is meg tudja forgatni a nyeles tengelyen keresztül a kihajtást. Szóval ez a gond, nem gond. Persze ha széjjel szeded és kitakarítod, egy jó finom zsír lehet, hogy tompít ezen a jelenségen. A kuplung harangját esztergályossal érintőre húzasd meg, de úgy, hogy egy nagyon picit befelé nyisson, ne párhuzamosra, ez nem engedi a pofákat kifordulni. Elvileg most is ilyennek kell lennie.
Azt próbáld ki, hogy mit csinál akkor, ha nagyon lassan gyorsítasz akkor is remeg-e. Lehet, hogy a görgőpályák kopottak, valamelyik görgő nehezebb, hamarabb indul, vagy a nyomlap nem egyenletes. Bele kell nézni a variátorba, lehet, hogy onnan származik a remegés. Okozhatja különben a szíj is, bármilyen jó állapotban is van, néha beremeghet. Nekem ATHENA szíj volt az, ami 70km/h sebességnél egy folyamatos vibrációt adott. A YAMAHA szíjjal sosem volt ilyen problémám.
Elsőre szerintem vedd le a variátort, takarítsd ki, zsírozni azt hiszem a 400-asét nem kell. Viszont ennek fügvénye, hogy önkenő görgő legyen benne! Sógóromnak a Dr.Pulley görgők nagyon bejöttek a K-7-es Burgiba és én sem panaszkodok a T-MAX-ban már majdnem 40'000kmt teljesítettek.
Haladj lépésről lépésre. Ha a varió rendbe, de semmi nem változott, utána a harangot húzasd meg. Majd kuplungot viszont óvatosan szedd szét, nagy satu nem árt hozzá, mert a rugója nem gyenge... Elsőre az is elég, ha leakasztod a rugókat és megmozgatod a pofákat egyenként, hogy lásd, valamelyik szorul-e Ha nem, elsőre lehet, nem is kell bántani.
Ha mindez nem segít, akkor kell elővenni a régi 400-as kollégákat, mert volt idő, hogy bizonyos távtartót, közbetétet tettek be valahova a kuplung szerkezetbe, de sajnos nem tudom hova és mit... Szóval lehet (de bízzunk benne, hogy mégsem) hogy kuplung probléma...
Egyelőre szedd szét, takarítsd ki, rakd össze és próbálgasd, hangold.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2019 jan. 18 21:23 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.172 másodperc