- Hozzászólások: 4
- Köszönetek: 0
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Szia!Üdv mindenkinek ujj vagyok itt. Tapasztalt mester tanácsát kérném. 150es em van elég lepukkanva 55000KM el került hozzám szépen rendbe tettem. Sok mindent cseréltem rajta. Variátor szettet is. Egy toppracing szett van benne 8.5g os görgőkkel.(Próbáltam 10,5g os al is de nagyon lomha volt) Már csere óta 500Km t mentem vele de valami nem oké.
Ha 80-90 es tempót tartok vele és gyorsítani akarok akkor nagy kínlódva el éri a 100-105Km/h és ott a vége . Ha álló helyzetből Hirtelen nagy(teljes) gázzal indulok érezhetően jobban húz és ora szerint 130ig szépen gyorsul. Lehet e Kontraszt rugó hiba? Benne hagytam az előző kopott multivarhoz tartozó sárga rugót. A topp részinghez úgy tudom szürke passzolna, de nem volt a szettben és nem szeretnék plusz pénzért kísérletezni ezért inkább kérdezek.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Szia!Üdv mindenkinek ujj vagyok itt. Tapasztalt mester tanácsát kérném. 150es em van elég lepukkanva 55000KM el került hozzám szépen rendbe tettem. Sok mindent cseréltem rajta. Variátor szettet is. Egy toppracing szett van benne 8.5g os görgőkkel.(Próbáltam 10,5g os al is de nagyon lomha volt) Már csere óta 500Km t mentem vele de valami nem oké.
Ha 80-90 es tempót tartok vele és gyorsítani akarok akkor nagy kínlódva el éri a 100-105Km/h és ott a vége . Ha álló helyzetből Hirtelen nagy(teljes) gázzal indulok érezhetően jobban húz és ora szerint 130ig szépen gyorsul. Lehet e Kontraszt rugó hiba? Benne hagytam az előző kopott multivarhoz tartozó sárga rugót. A topp részinghez úgy tudom szürke passzolna, de nem volt a szettben és nem szeretnék plusz pénzért kísérletezni ezért inkább kérdezek.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Azért írtam, hogy a legnagyobb tisztelettel, mert tudom, hogy rosszul esik, mikor leminősítik az ember munkáját.Szia!
Igen azt gondoltam, hogy neten keresztül nem tudja senki megcsinálni... Csak arra lettem volna kíváncsi, hogy valaki nem járt-e már így, vagy nincs-e valami ötlet a megoldásra. Nyilván szét kell szedni újra, de ötletem sincs sajna, hogy hol keressem a hibát. Végiggondolva semmi bonyolult nincs a hengercserében, és az alsó részéhez nem is nyúltunk, így nem tudom mit kellene rendesen összerakni.
Köszi
Botond
Szia Botond!Sziasztok!
Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.
Köszönettel:
Botond
A legnagyobb tisztelettel és a legfinomabban fogalmazva itt bárki csak azt fogja mondani, amit Te is tudsz.
X@rul raktátok össze...
Szét kell szedni és rendesen összerakni...
Ezt interneten senki meg nem teszi Neked...
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Na mostmár belekeveredtem rendesen , szóval a második mondatom vége: ...és úgy szabályozom le HARANGMÉRETRE!
Ahha, így már tiszta! Túlméretes surlódóbetét, pofákat megemelem 1 milit és úgy szabályozom le 3 milisre! Megmarad a megfelelő hézag, a 3 mm-es betét és így már rögtön egész felületen fog a kuplung!
Mi nem szoros...?
Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban
A ferrodol vastagsága tök mindegy mennyi, hiszen úgyis vissza lesz szedve. Azért legyen vastagabb, mert ha a 3mmt teszed rá ami helyből belekoppan a harangba akkor induláskor mikor elkezd nyitni, csak a végei érnek a haranghoz. Ezek szépen lassan elkezdenek kopni, majd 2000km múlva fog a fele, 4000 múlva a 3/4-e (mert egyre nagyobb felületen fog kopni) majd az eleje is.
(Természetesen hézag az marad, nem szabad passzosra szabályozni.)
Viszont ha túlmeretesre van hagyva és a nyíló oldalra teszel hézagolókat, akkor bele lehet faragni a harangba.
Egyből teljes felületen fog tapadni induláskor.
A rugók színe.
Két helyen vannak rugók. A kuplungszerlezetben és a kuplung alatt egy bitang nagy kontrasztrugó. A görgők súlyának, a kontrasztrúgónak és a kuplungban levő három kis rugónak összhangban kell lennie.
Gyenge kuplungrugó alacsony (nagypapás) fordulaton való elindulást eredményez, erős rugók sportosabb, dinamikusabb indulást.
Köszi, így már világos
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Ahha, így már tiszta! Túlméretes surlódóbetét, pofákat megemelem 1 milit és úgy szabályozom le 3 milisre! Megmarad a megfelelő hézag, a 3 mm-es betét és így már rögtön egész felületen fog a kuplung!
Mi nem szoros...?
Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban
A ferrodol vastagsága tök mindegy mennyi, hiszen úgyis vissza lesz szedve. Azért legyen vastagabb, mert ha a 3mmt teszed rá ami helyből belekoppan a harangba akkor induláskor mikor elkezd nyitni, csak a végei érnek a haranghoz. Ezek szépen lassan elkezdenek kopni, majd 2000km múlva fog a fele, 4000 múlva a 3/4-e (mert egyre nagyobb felületen fog kopni) majd az eleje is.
(Természetesen hézag az marad, nem szabad passzosra szabályozni.)
Viszont ha túlmeretesre van hagyva és a nyíló oldalra teszel hézagolókat, akkor bele lehet faragni a harangba.
Egyből teljes felületen fog tapadni induláskor.
A rugók színe.
Két helyen vannak rugók. A kuplungszerlezetben és a kuplung alatt egy bitang nagy kontrasztrugó. A görgők súlyának, a kontrasztrúgónak és a kuplungban levő három kis rugónak összhangban kell lennie.
Gyenge kuplungrugó alacsony (nagypapás) fordulaton való elindulást eredményez, erős rugók sportosabb, dinamikusabb indulást.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Szia Botond!Sziasztok!
Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.
Köszönettel:
Botond
A legnagyobb tisztelettel és a legfinomabban fogalmazva itt bárki csak azt fogja mondani, amit Te is tudsz.
X@rul raktátok össze...
Szét kell szedni és rendesen összerakni...
Ezt interneten senki meg nem teszi Neked...
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Mi nem szoros...?
Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Szia Botond!Sziasztok!
Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.
Köszönettel:
Botond
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Huhhh ez igen!Üdvözlet mindenkinek!
Mint a bemutatkozásomban is írtam, még nincs meg a jogsim, ezért úgy gondoltam, kicsit megnézem a paripa "belsejét", kitakarítom, megzsírozom a váltót ahol kell. A kuplungot is terveztem kitakarítani, meg az amúgy is "örök hajtós" volt (alapjáraton is hajtott, ha levettem sztenderről, el nem indult velem, de azért érezhetően fogta a motort), azt is levettem.
Hol is kezdjem? Az én vasamban száraz variátor van! Az előző gazdi legalább is úgy rakta össze. Nem is zsírozhatta volna meg, mert az első indításnál kicsapódott volna belőle, ugyanis nincs rajta a variátor hátulján a zsírfogó Amúgy a görgőknek semmi baja, nem rég lehetett cserélve, jófajta Malossi görgők, szíj is rendben, félúton van az új méret és a cserehatár között!
Na, gondoltam most jön a kuplung, leszedtem. Az egyik pofánál NINCS rugó! Nem leesett, eltörött, nincs beszerelve Örök hajtós kérdés kipipálva
Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett, most jön a kérdés: a kontrasztrugó sárga, a kuplungrugók meg pirosak benne, ha jól tudom, mindkettő szín erősebbet jelöl a gyárinál. Van ennek így valami értelme? A görgők a gyári 14 grammosak, nem szándékozom tuningolni! Milyen rugókkal szereljem, ebben kérem a segítségeteket, amit előre is köszönök!
Üdv: Janika
Azért a kuplung rugó nélkül, az komoly!
A színkódokkal sajnos nem vagyok tisztába, de biztosan lesz aki igen.
Azért a vario hátára szerezz egy fedlapot, a 250-eseknek ez kell.
Ez is érdekes, mert a 125, 150, 180 száraz variós, a 250 zsíros, a 400-as azt hiszem zsíros, a T-MAX megint zsíros.
Barátkozzatok.
A kuplung harangját nézzétek meg és ha kell, érintőre húzzátok meg eszterga padon.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!