- Hozzászólások: 17
- Köszönetek: 0
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Keresd meg Satyapapát, segíteni fog.Sziasztok!
egy 2009.-es, 400-as Majestym van, amin az őszi leállás (mert télen nem használom..) előtt cseréltettem variátor szettet, de közel sem tökéletes, normál indulásnál is visít. Tudnátok ajánlani egy hozzáértő szerelőt, lehetőleg Szigetszentmiklós közelében?
Előre is köszönöm a segítséget!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Szia!Szép estét! Egy 2002-es 250-es Majesty-m van és egy teljes kuplungot szeretnék hozzá vásárolni. Az enyémen jelen pillanatban fent lévő harang átmérője kb145mm de tudomásom szerint van egy 135mm-es haranggal készült változat is. Tudjátok mi a különbség ezek között? Melyik évjáratok/modellek melyikkel voltak szerelve?
Előre is köszönöm!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Szia!Szép estét! Egy 2002-es 250-es Majesty-m van és egy teljes kuplungot szeretnék hozzá vásárolni. Az enyémen jelen pillanatban fent lévő harang átmérője kb145mm de tudomásom szerint van egy 135mm-es haranggal készült változat is. Tudjátok mi a különbség ezek között? Melyik évjáratok/modellek melyikkel voltak szerelve?
Előre is köszönöm!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Szia!Üdv mindenkinek ujj vagyok itt. Tapasztalt mester tanácsát kérném. 150es em van elég lepukkanva 55000KM el került hozzám szépen rendbe tettem. Sok mindent cseréltem rajta. Variátor szettet is. Egy toppracing szett van benne 8.5g os görgőkkel.(Próbáltam 10,5g os al is de nagyon lomha volt) Már csere óta 500Km t mentem vele de valami nem oké.
Ha 80-90 es tempót tartok vele és gyorsítani akarok akkor nagy kínlódva el éri a 100-105Km/h és ott a vége . Ha álló helyzetből Hirtelen nagy(teljes) gázzal indulok érezhetően jobban húz és ora szerint 130ig szépen gyorsul. Lehet e Kontraszt rugó hiba? Benne hagytam az előző kopott multivarhoz tartozó sárga rugót. A topp részinghez úgy tudom szürke passzolna, de nem volt a szettben és nem szeretnék plusz pénzért kísérletezni ezért inkább kérdezek.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Szia!Üdv mindenkinek ujj vagyok itt. Tapasztalt mester tanácsát kérném. 150es em van elég lepukkanva 55000KM el került hozzám szépen rendbe tettem. Sok mindent cseréltem rajta. Variátor szettet is. Egy toppracing szett van benne 8.5g os görgőkkel.(Próbáltam 10,5g os al is de nagyon lomha volt) Már csere óta 500Km t mentem vele de valami nem oké.
Ha 80-90 es tempót tartok vele és gyorsítani akarok akkor nagy kínlódva el éri a 100-105Km/h és ott a vége . Ha álló helyzetből Hirtelen nagy(teljes) gázzal indulok érezhetően jobban húz és ora szerint 130ig szépen gyorsul. Lehet e Kontraszt rugó hiba? Benne hagytam az előző kopott multivarhoz tartozó sárga rugót. A topp részinghez úgy tudom szürke passzolna, de nem volt a szettben és nem szeretnék plusz pénzért kísérletezni ezért inkább kérdezek.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Azért írtam, hogy a legnagyobb tisztelettel, mert tudom, hogy rosszul esik, mikor leminősítik az ember munkáját.Szia!
Igen azt gondoltam, hogy neten keresztül nem tudja senki megcsinálni... Csak arra lettem volna kíváncsi, hogy valaki nem járt-e már így, vagy nincs-e valami ötlet a megoldásra. Nyilván szét kell szedni újra, de ötletem sincs sajna, hogy hol keressem a hibát. Végiggondolva semmi bonyolult nincs a hengercserében, és az alsó részéhez nem is nyúltunk, így nem tudom mit kellene rendesen összerakni.
Köszi
Botond
Szia Botond!Sziasztok!
Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.
Köszönettel:
Botond
A legnagyobb tisztelettel és a legfinomabban fogalmazva itt bárki csak azt fogja mondani, amit Te is tudsz.
X@rul raktátok össze...
Szét kell szedni és rendesen összerakni...
Ezt interneten senki meg nem teszi Neked...
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Na mostmár belekeveredtem rendesen , szóval a második mondatom vége: ...és úgy szabályozom le HARANGMÉRETRE!
Ahha, így már tiszta! Túlméretes surlódóbetét, pofákat megemelem 1 milit és úgy szabályozom le 3 milisre! Megmarad a megfelelő hézag, a 3 mm-es betét és így már rögtön egész felületen fog a kuplung!
Mi nem szoros...?
Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban
A ferrodol vastagsága tök mindegy mennyi, hiszen úgyis vissza lesz szedve. Azért legyen vastagabb, mert ha a 3mmt teszed rá ami helyből belekoppan a harangba akkor induláskor mikor elkezd nyitni, csak a végei érnek a haranghoz. Ezek szépen lassan elkezdenek kopni, majd 2000km múlva fog a fele, 4000 múlva a 3/4-e (mert egyre nagyobb felületen fog kopni) majd az eleje is.
(Természetesen hézag az marad, nem szabad passzosra szabályozni.)
Viszont ha túlmeretesre van hagyva és a nyíló oldalra teszel hézagolókat, akkor bele lehet faragni a harangba.
Egyből teljes felületen fog tapadni induláskor.
A rugók színe.
Két helyen vannak rugók. A kuplungszerlezetben és a kuplung alatt egy bitang nagy kontrasztrugó. A görgők súlyának, a kontrasztrúgónak és a kuplungban levő három kis rugónak összhangban kell lennie.
Gyenge kuplungrugó alacsony (nagypapás) fordulaton való elindulást eredményez, erős rugók sportosabb, dinamikusabb indulást.
Köszi, így már világos
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Ahha, így már tiszta! Túlméretes surlódóbetét, pofákat megemelem 1 milit és úgy szabályozom le 3 milisre! Megmarad a megfelelő hézag, a 3 mm-es betét és így már rögtön egész felületen fog a kuplung!
Mi nem szoros...?
Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban
A ferrodol vastagsága tök mindegy mennyi, hiszen úgyis vissza lesz szedve. Azért legyen vastagabb, mert ha a 3mmt teszed rá ami helyből belekoppan a harangba akkor induláskor mikor elkezd nyitni, csak a végei érnek a haranghoz. Ezek szépen lassan elkezdenek kopni, majd 2000km múlva fog a fele, 4000 múlva a 3/4-e (mert egyre nagyobb felületen fog kopni) majd az eleje is.
(Természetesen hézag az marad, nem szabad passzosra szabályozni.)
Viszont ha túlmeretesre van hagyva és a nyíló oldalra teszel hézagolókat, akkor bele lehet faragni a harangba.
Egyből teljes felületen fog tapadni induláskor.
A rugók színe.
Két helyen vannak rugók. A kuplungszerlezetben és a kuplung alatt egy bitang nagy kontrasztrugó. A görgők súlyának, a kontrasztrúgónak és a kuplungban levő három kis rugónak összhangban kell lennie.
Gyenge kuplungrugó alacsony (nagypapás) fordulaton való elindulást eredményez, erős rugók sportosabb, dinamikusabb indulást.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Szia Botond!Sziasztok!
Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.
Köszönettel:
Botond
A legnagyobb tisztelettel és a legfinomabban fogalmazva itt bárki csak azt fogja mondani, amit Te is tudsz.
X@rul raktátok össze...
Szét kell szedni és rendesen összerakni...
Ezt interneten senki meg nem teszi Neked...
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Mi nem szoros...?
Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!