Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2018 máj. 15 10:25 #3282 Írta: sch
sch válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!
Lassan egy hónapja használom örömmel 2011-es 400-as Majesty-met. Vásárlás után lecseréltem
a motorolajat, hajtóműolajat, gyertyát és az összes szűrőt. Még van 700 km-em 20.000-ig, ezért
elkezdtem nézegetni a szíjakat és a görgőket is... Van valakinek tapasztalata a Dayco szíjakkal? Autóban
már használtam, ott nem volt vele gond, de motoron még nem:) Illetve meg tudnátok mondani, hogy
milyen súlyú görgők vannak gyárilag ebben az évjáratban? Találtam 12 és 15 grammosat is a leírásokban?(
Thx!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 06 21:31 #3063 Írta: Doki
Doki válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
:vigyor: Köszönöm, holnap megpróbálom elérni!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 ápr. 06 12:17 - 2018 ápr. 06 12:33 #3062 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok!
egy 2009.-es, 400-as Majestym van, amin az őszi leállás (mert télen nem használom..) előtt cseréltettem variátor szettet, de közel sem tökéletes, normál indulásnál is visít. Tudnátok ajánlani egy hozzáértő szerelőt, lehetőleg Szigetszentmiklós közelében?
Előre is köszönöm a segítséget!

Keresd meg Satyapapát, segíteni fog.
Club tag.
Majd lefelejtettem, Halásztelken lakik!
Át is tudod tolni... ;)

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2018 ápr. 06 12:33 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 05 23:16 #3060 Írta: Doki
Doki válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!
egy 2009.-es, 400-as Majestym van, amin az őszi leállás (mert télen nem használom..) előtt cseréltettem variátor szettet, de közel sem tökéletes, normál indulásnál is visít. Tudnátok ajánlani egy hozzáértő szerelőt, lehetőleg Szigetszentmiklós közelében?
Előre is köszönöm a segítséget!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 szept. 12 22:42 - 2017 szept. 12 22:46 #2415 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Szép estét! Egy 2002-es 250-es Majesty-m van és egy teljes kuplungot szeretnék hozzá vásárolni. Az enyémen jelen pillanatban fent lévő harang átmérője kb145mm de tudomásom szerint van egy 135mm-es haranggal készült változat is. Tudjátok mi a különbség ezek között? Melyik évjáratok/modellek melyikkel voltak szerelve?
Előre is köszönöm!

Szia!
Én is kíváncsi vagyok valaki tudja-e ezt...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2017 szept. 12 22:46 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 szept. 12 22:42 #2414 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Szép estét! Egy 2002-es 250-es Majesty-m van és egy teljes kuplungot szeretnék hozzá vásárolni. Az enyémen jelen pillanatban fent lévő harang átmérője kb145mm de tudomásom szerint van egy 135mm-es haranggal készült változat is. Tudjátok mi a különbség ezek között? Melyik évjáratok/modellek melyikkel voltak szerelve?
Előre is köszönöm!

Szia!
Én is kíváncsi vagyok valaki tudja-e ezt...:closed:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 11 21:02 #2412 Írta: FTG
FTG válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szép estét! Egy 2002-es 250-es Majesty-m van és egy teljes kuplungot szeretnék hozzá vásárolni. Az enyémen jelen pillanatban fent lévő harang átmérője kb145mm de tudomásom szerint van egy 135mm-es haranggal készült változat is. Tudjátok mi a különbség ezek között? Melyik évjáratok/modellek melyikkel voltak szerelve?
Előre is köszönöm!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 szept. 06 12:38 #2386 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia Botond!
...hát, tudtommal így még nem járt senki közülünk.... Szerencse, hogy megtaláltad a problémát!

Kipuf...
Okosan.
Nagyon harapnak a rendőrök bizonyos helyzetekben.
Csak hivatalos, megfelelő műbizonylatos rendszert tégy rá!
Nekem van egy gyári Remus rendszerem, de hosszútávon olyan, mintha kv darálóm lenne...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 06 10:20 #2384 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!

A korábbiakban írtam a 150es hengercseréjéről és a csere utáni csattogós hangról. Gondoltam megosztom veletek a hibát, mert nekem is nagy segítség lett volna, ha valaki ezt teszi (ha már járt így).

A hengerszetthez adtak egy hengerfej és egy hengertalp tömítést. A hengertalp tömítés egy leheletnyivel vékonyabb volt, ezért amikor a dugattyú a felső ponton járt a csapszegek természetes lógása miatt a dugó felkoccant a hengerfejbe és ez adta a csörömpölő hangot. Amikor átforgattuk a motort az összerakás után a jelenség nem volt tapasztalható és a felütközés is annyira minimális volt, hogy alig vettük észre a dugattyú tetején a pici benyomódásokat. Hihetetlen és bosszantó probléma, de szerencsére ez is megoldódott...

Most a gépsárkány hangját szeretném kicsit előhozni, de eddig minden kipufogós lepattintott. Tudnátok abban segíteni, hogy hol tudják "megtuningolni" a kipufogót?
Esetleg van valakinek tapasztalata a képen szereplő kipufogóval?

Köszönöm!

Botond

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 20:07 #2281 Írta: dezsikkh
dezsikkh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm a választ. Nem is szeretnék mindig 130 al motorozni. 90-100 a kedvencem csak furcsállottam a jelenséget mert nekem ujdonság.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 22 21:17 #2275 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdv mindenkinek ujj vagyok itt. Tapasztalt mester tanácsát kérném. 150es em van elég lepukkanva 55000KM el került hozzám szépen rendbe tettem. Sok mindent cseréltem rajta. Variátor szettet is. Egy toppracing szett van benne 8.5g os görgőkkel.(Próbáltam 10,5g os al is de nagyon lomha volt) Már csere óta 500Km t mentem vele de valami nem oké.
Ha 80-90 es tempót tartok vele és gyorsítani akarok akkor nagy kínlódva el éri a 100-105Km/h és ott a vége . Ha álló helyzetből Hirtelen nagy(teljes) gázzal indulok érezhetően jobban húz és ora szerint 130ig szépen gyorsul. Lehet e Kontraszt rugó hiba? Benne hagytam az előző kopott multivarhoz tartozó sárga rugót. A topp részinghez úgy tudom szürke passzolna, de nem volt a szettben és nem szeretnék plusz pénzért kísérletezni ezért inkább kérdezek.

Szia!
Jól látod a problémát. Ha kicsi a görgők súlya, pörgősebb a motor, nagyobb fordulaton dolgozza ki a variátor a görgőket a külső pontra. Ennek az az ára, hogy veszítesz a végsebességből.
De.
Ha nem a megfelelő a kontrasztrugó, akkor lehet, ki se tudja tolni a görgőket. Dinamikus gyorsításnál igen, de az is csak addig tart, míg el nem veszed a gázt.
Lentebb valakinek írtam, hogy mivel ezek a szettek nagyon érzékenyek a hangolásra, vagy a tapasztalat segít, vagy a komplett készlet...
De arra sincs garancia, hogy a belevaló rugóval menni fog ám 130-at!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 22 21:17 #2274 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdv mindenkinek ujj vagyok itt. Tapasztalt mester tanácsát kérném. 150es em van elég lepukkanva 55000KM el került hozzám szépen rendbe tettem. Sok mindent cseréltem rajta. Variátor szettet is. Egy toppracing szett van benne 8.5g os görgőkkel.(Próbáltam 10,5g os al is de nagyon lomha volt) Már csere óta 500Km t mentem vele de valami nem oké.
Ha 80-90 es tempót tartok vele és gyorsítani akarok akkor nagy kínlódva el éri a 100-105Km/h és ott a vége . Ha álló helyzetből Hirtelen nagy(teljes) gázzal indulok érezhetően jobban húz és ora szerint 130ig szépen gyorsul. Lehet e Kontraszt rugó hiba? Benne hagytam az előző kopott multivarhoz tartozó sárga rugót. A topp részinghez úgy tudom szürke passzolna, de nem volt a szettben és nem szeretnék plusz pénzért kísérletezni ezért inkább kérdezek.

Szia!
Jól látod a problémát. Ha kicsi a görgők súlya, pörgősebb a motor, nagyobb fordulaton dolgozza ki a variátor a görgőket a külső pontra. Ennek az az ára, hogy veszítesz a végsebességből.
De.
Ha nem a megfelelő a kontrasztrugó, akkor lehet, ki se tudja tolni a görgőket. Dinamikus gyorsításnál igen, de az is csak addig tart, míg el nem veszed a gázt.
Lentebb valakinek írtam, hogy mivel ezek a szettek nagyon érzékenyek a hangolásra, vagy a tapasztalat segít, vagy a komplett készlet...
De arra sincs garancia, hogy a belevaló rugóval menni fog ám 130-at!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 22 11:50 - 2017 aug. 22 11:56 #2270 Írta: dezsikkh
dezsikkh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Üdv mindenkinek ujj vagyok itt. Tapasztalt mester tanácsát kérném. 150es em van elég lepukkanva 55000KM el került hozzám szépen rendbe tettem. Sok mindent cseréltem rajta. Variátor szettet is. Egy toppracing szett van benne 8.5g os görgőkkel.(Próbáltam 10,5g os al is de nagyon lomha volt) Már csere óta 500Km t mentem vele de valami nem oké.
Ha 80-90 es tempót tartok vele és gyorsítani akarok akkor nagy kínlódva el éri a 100-105Km/h és ott a vége . Ha álló helyzetből Hirtelen nagy(teljes) gázzal indulok érezhetően jobban húz és ora szerint 130ig szépen gyorsul. Lehet e Kontraszt rugó hiba? Benne hagytam az előző kopott multivarhoz tartozó sárga rugót. A topp részinghez úgy tudom szürke passzolna, de nem volt a szettben és nem szeretnék plusz pénzért kísérletezni ezért inkább kérdezek.
Last edit: 2017 aug. 22 11:56 by dezsikkh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 21 07:10 #2264 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Szia!

Igen azt gondoltam, hogy neten keresztül nem tudja senki megcsinálni... Csak arra lettem volna kíváncsi, hogy valaki nem járt-e már így, vagy nincs-e valami ötlet a megoldásra. Nyilván szét kell szedni újra, de ötletem sincs sajna, hogy hol keressem a hibát. Végiggondolva semmi bonyolult nincs a hengercserében, és az alsó részéhez nem is nyúltunk, így nem tudom mit kellene rendesen összerakni.

Köszi

Botond

Sziasztok!

Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.

Köszönettel:

Botond

Szia Botond!

A legnagyobb tisztelettel és a legfinomabban fogalmazva itt bárki csak azt fogja mondani, amit Te is tudsz.
X@rul raktátok össze...
Szét kell szedni és rendesen összerakni...
Ezt interneten senki meg nem teszi Neked...

Azért írtam, hogy a legnagyobb tisztelettel, mert tudom, hogy rosszul esik, mikor leminősítik az ember munkáját.
Te is felteszed megfogalmaztad, hogy
- "mivel semmi bonyolult nincs a hengercserében"
Na de valami mégsem stimmel, pedig oly egyszerű. Sokan jártak már hasonlóan, mert bár nem tűnik nagy feladatnak a dolog, mégis vannak buktatói.
Ezt sjnos csak Ti tudjátok saját kútfőből megoldani, itt már nincsennek tippek.
Adott a probléma, megvolt a motor szét-össze és valami nem sikerült. Ezt csak Ti látjátok.
Ha kiderült mi okozta, azért szólj!
Sok sikert!:hali:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 20 23:44 #2263 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.

Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban :)

Mi nem szoros...?
A ferrodol vastagsága tök mindegy mennyi, hiszen úgyis vissza lesz szedve. Azért legyen vastagabb, mert ha a 3mmt teszed rá ami helyből belekoppan a harangba akkor induláskor mikor elkezd nyitni, csak a végei érnek a haranghoz. Ezek szépen lassan elkezdenek kopni, majd 2000km múlva fog a fele, 4000 múlva a 3/4-e (mert egyre nagyobb felületen fog kopni) majd az eleje is.
(Természetesen hézag az marad, nem szabad passzosra szabályozni.)
Viszont ha túlmeretesre van hagyva és a nyíló oldalra teszel hézagolókat, akkor bele lehet faragni a harangba.
Egyből teljes felületen fog tapadni induláskor.

A rugók színe.
Két helyen vannak rugók. A kuplungszerlezetben és a kuplung alatt egy bitang nagy kontrasztrugó. A görgők súlyának, a kontrasztrúgónak és a kuplungban levő három kis rugónak összhangban kell lennie.
Gyenge kuplungrugó alacsony (nagypapás) fordulaton való elindulást eredményez, erős rugók sportosabb, dinamikusabb indulást.

Ahha, így már tiszta! Túlméretes surlódóbetét, pofákat megemelem 1 milit és úgy szabályozom le 3 milisre! Megmarad a megfelelő hézag, a 3 mm-es betét és így már rögtön egész felületen fog a kuplung!
Köszi, így már világos :-)

Na mostmár belekeveredtem rendesen :-), szóval a második mondatom vége: ...és úgy szabályozom le HARANGMÉRETRE!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 20 22:12 #2262 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.

Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban :)

Mi nem szoros...?
A ferrodol vastagsága tök mindegy mennyi, hiszen úgyis vissza lesz szedve. Azért legyen vastagabb, mert ha a 3mmt teszed rá ami helyből belekoppan a harangba akkor induláskor mikor elkezd nyitni, csak a végei érnek a haranghoz. Ezek szépen lassan elkezdenek kopni, majd 2000km múlva fog a fele, 4000 múlva a 3/4-e (mert egyre nagyobb felületen fog kopni) majd az eleje is.
(Természetesen hézag az marad, nem szabad passzosra szabályozni.)
Viszont ha túlmeretesre van hagyva és a nyíló oldalra teszel hézagolókat, akkor bele lehet faragni a harangba.
Egyből teljes felületen fog tapadni induláskor.

A rugók színe.
Két helyen vannak rugók. A kuplungszerlezetben és a kuplung alatt egy bitang nagy kontrasztrugó. A görgők súlyának, a kontrasztrúgónak és a kuplungban levő három kis rugónak összhangban kell lennie.
Gyenge kuplungrugó alacsony (nagypapás) fordulaton való elindulást eredményez, erős rugók sportosabb, dinamikusabb indulást.

Ahha, így már tiszta! Túlméretes surlódóbetét, pofákat megemelem 1 milit és úgy szabályozom le 3 milisre! Megmarad a megfelelő hézag, a 3 mm-es betét és így már rögtön egész felületen fog a kuplung!
Köszi, így már világos :-)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 20 11:35 #2258 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia!

Igen azt gondoltam, hogy neten keresztül nem tudja senki megcsinálni... Csak arra lettem volna kíváncsi, hogy valaki nem járt-e már így, vagy nincs-e valami ötlet a megoldásra. Nyilván szét kell szedni újra, de ötletem sincs sajna, hogy hol keressem a hibát. Végiggondolva semmi bonyolult nincs a hengercserében, és az alsó részéhez nem is nyúltunk, így nem tudom mit kellene rendesen összerakni.

Köszi

Botond

Sziasztok!

Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.

Köszönettel:

Botond

Szia Botond!

A legnagyobb tisztelettel és a legfinomabban fogalmazva itt bárki csak azt fogja mondani, amit Te is tudsz.
X@rul raktátok össze...
Szét kell szedni és rendesen összerakni...
Ezt interneten senki meg nem teszi Neked...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 20 09:30 #2255 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.

Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban :)

Mi nem szoros...?
A ferrodol vastagsága tök mindegy mennyi, hiszen úgyis vissza lesz szedve. Azért legyen vastagabb, mert ha a 3mmt teszed rá ami helyből belekoppan a harangba akkor induláskor mikor elkezd nyitni, csak a végei érnek a haranghoz. Ezek szépen lassan elkezdenek kopni, majd 2000km múlva fog a fele, 4000 múlva a 3/4-e (mert egyre nagyobb felületen fog kopni) majd az eleje is.
(Természetesen hézag az marad, nem szabad passzosra szabályozni.)
Viszont ha túlmeretesre van hagyva és a nyíló oldalra teszel hézagolókat, akkor bele lehet faragni a harangba.
Egyből teljes felületen fog tapadni induláskor.

A rugók színe.
Két helyen vannak rugók. A kuplungszerlezetben és a kuplung alatt egy bitang nagy kontrasztrugó. A görgők súlyának, a kontrasztrúgónak és a kuplungban levő három kis rugónak összhangban kell lennie.
Gyenge kuplungrugó alacsony (nagypapás) fordulaton való elindulást eredményez, erős rugók sportosabb, dinamikusabb indulást.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 19 23:42 #2254 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.

Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 19 20:23 #2253 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Hááát ...újból szétszed ...kis szerencsével rájön mit nem rakott jól....

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.261 másodperc