Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2017 szept. 11 21:02 #2412 Írta: FTG
FTG válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szép estét! Egy 2002-es 250-es Majesty-m van és egy teljes kuplungot szeretnék hozzá vásárolni. Az enyémen jelen pillanatban fent lévő harang átmérője kb145mm de tudomásom szerint van egy 135mm-es haranggal készült változat is. Tudjátok mi a különbség ezek között? Melyik évjáratok/modellek melyikkel voltak szerelve?
Előre is köszönöm!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 szept. 06 12:38 #2386 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia Botond!
...hát, tudtommal így még nem járt senki közülünk.... Szerencse, hogy megtaláltad a problémát!

Kipuf...
Okosan.
Nagyon harapnak a rendőrök bizonyos helyzetekben.
Csak hivatalos, megfelelő műbizonylatos rendszert tégy rá!
Nekem van egy gyári Remus rendszerem, de hosszútávon olyan, mintha kv darálóm lenne...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 06 10:20 #2384 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!

A korábbiakban írtam a 150es hengercseréjéről és a csere utáni csattogós hangról. Gondoltam megosztom veletek a hibát, mert nekem is nagy segítség lett volna, ha valaki ezt teszi (ha már járt így).

A hengerszetthez adtak egy hengerfej és egy hengertalp tömítést. A hengertalp tömítés egy leheletnyivel vékonyabb volt, ezért amikor a dugattyú a felső ponton járt a csapszegek természetes lógása miatt a dugó felkoccant a hengerfejbe és ez adta a csörömpölő hangot. Amikor átforgattuk a motort az összerakás után a jelenség nem volt tapasztalható és a felütközés is annyira minimális volt, hogy alig vettük észre a dugattyú tetején a pici benyomódásokat. Hihetetlen és bosszantó probléma, de szerencsére ez is megoldódott...

Most a gépsárkány hangját szeretném kicsit előhozni, de eddig minden kipufogós lepattintott. Tudnátok abban segíteni, hogy hol tudják "megtuningolni" a kipufogót?
Esetleg van valakinek tapasztalata a képen szereplő kipufogóval?

Köszönöm!

Botond

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 20:07 #2281 Írta: dezsikkh
dezsikkh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm a választ. Nem is szeretnék mindig 130 al motorozni. 90-100 a kedvencem csak furcsállottam a jelenséget mert nekem ujdonság.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 22 21:17 #2275 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdv mindenkinek ujj vagyok itt. Tapasztalt mester tanácsát kérném. 150es em van elég lepukkanva 55000KM el került hozzám szépen rendbe tettem. Sok mindent cseréltem rajta. Variátor szettet is. Egy toppracing szett van benne 8.5g os görgőkkel.(Próbáltam 10,5g os al is de nagyon lomha volt) Már csere óta 500Km t mentem vele de valami nem oké.
Ha 80-90 es tempót tartok vele és gyorsítani akarok akkor nagy kínlódva el éri a 100-105Km/h és ott a vége . Ha álló helyzetből Hirtelen nagy(teljes) gázzal indulok érezhetően jobban húz és ora szerint 130ig szépen gyorsul. Lehet e Kontraszt rugó hiba? Benne hagytam az előző kopott multivarhoz tartozó sárga rugót. A topp részinghez úgy tudom szürke passzolna, de nem volt a szettben és nem szeretnék plusz pénzért kísérletezni ezért inkább kérdezek.

Szia!
Jól látod a problémát. Ha kicsi a görgők súlya, pörgősebb a motor, nagyobb fordulaton dolgozza ki a variátor a görgőket a külső pontra. Ennek az az ára, hogy veszítesz a végsebességből.
De.
Ha nem a megfelelő a kontrasztrugó, akkor lehet, ki se tudja tolni a görgőket. Dinamikus gyorsításnál igen, de az is csak addig tart, míg el nem veszed a gázt.
Lentebb valakinek írtam, hogy mivel ezek a szettek nagyon érzékenyek a hangolásra, vagy a tapasztalat segít, vagy a komplett készlet...
De arra sincs garancia, hogy a belevaló rugóval menni fog ám 130-at!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 22 21:17 #2274 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdv mindenkinek ujj vagyok itt. Tapasztalt mester tanácsát kérném. 150es em van elég lepukkanva 55000KM el került hozzám szépen rendbe tettem. Sok mindent cseréltem rajta. Variátor szettet is. Egy toppracing szett van benne 8.5g os görgőkkel.(Próbáltam 10,5g os al is de nagyon lomha volt) Már csere óta 500Km t mentem vele de valami nem oké.
Ha 80-90 es tempót tartok vele és gyorsítani akarok akkor nagy kínlódva el éri a 100-105Km/h és ott a vége . Ha álló helyzetből Hirtelen nagy(teljes) gázzal indulok érezhetően jobban húz és ora szerint 130ig szépen gyorsul. Lehet e Kontraszt rugó hiba? Benne hagytam az előző kopott multivarhoz tartozó sárga rugót. A topp részinghez úgy tudom szürke passzolna, de nem volt a szettben és nem szeretnék plusz pénzért kísérletezni ezért inkább kérdezek.

Szia!
Jól látod a problémát. Ha kicsi a görgők súlya, pörgősebb a motor, nagyobb fordulaton dolgozza ki a variátor a görgőket a külső pontra. Ennek az az ára, hogy veszítesz a végsebességből.
De.
Ha nem a megfelelő a kontrasztrugó, akkor lehet, ki se tudja tolni a görgőket. Dinamikus gyorsításnál igen, de az is csak addig tart, míg el nem veszed a gázt.
Lentebb valakinek írtam, hogy mivel ezek a szettek nagyon érzékenyek a hangolásra, vagy a tapasztalat segít, vagy a komplett készlet...
De arra sincs garancia, hogy a belevaló rugóval menni fog ám 130-at!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 22 11:50 - 2017 aug. 22 11:56 #2270 Írta: dezsikkh
dezsikkh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Üdv mindenkinek ujj vagyok itt. Tapasztalt mester tanácsát kérném. 150es em van elég lepukkanva 55000KM el került hozzám szépen rendbe tettem. Sok mindent cseréltem rajta. Variátor szettet is. Egy toppracing szett van benne 8.5g os görgőkkel.(Próbáltam 10,5g os al is de nagyon lomha volt) Már csere óta 500Km t mentem vele de valami nem oké.
Ha 80-90 es tempót tartok vele és gyorsítani akarok akkor nagy kínlódva el éri a 100-105Km/h és ott a vége . Ha álló helyzetből Hirtelen nagy(teljes) gázzal indulok érezhetően jobban húz és ora szerint 130ig szépen gyorsul. Lehet e Kontraszt rugó hiba? Benne hagytam az előző kopott multivarhoz tartozó sárga rugót. A topp részinghez úgy tudom szürke passzolna, de nem volt a szettben és nem szeretnék plusz pénzért kísérletezni ezért inkább kérdezek.
Last edit: 2017 aug. 22 11:56 by dezsikkh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 21 07:10 #2264 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Szia!

Igen azt gondoltam, hogy neten keresztül nem tudja senki megcsinálni... Csak arra lettem volna kíváncsi, hogy valaki nem járt-e már így, vagy nincs-e valami ötlet a megoldásra. Nyilván szét kell szedni újra, de ötletem sincs sajna, hogy hol keressem a hibát. Végiggondolva semmi bonyolult nincs a hengercserében, és az alsó részéhez nem is nyúltunk, így nem tudom mit kellene rendesen összerakni.

Köszi

Botond

Sziasztok!

Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.

Köszönettel:

Botond

Szia Botond!

A legnagyobb tisztelettel és a legfinomabban fogalmazva itt bárki csak azt fogja mondani, amit Te is tudsz.
X@rul raktátok össze...
Szét kell szedni és rendesen összerakni...
Ezt interneten senki meg nem teszi Neked...

Azért írtam, hogy a legnagyobb tisztelettel, mert tudom, hogy rosszul esik, mikor leminősítik az ember munkáját.
Te is felteszed megfogalmaztad, hogy
- "mivel semmi bonyolult nincs a hengercserében"
Na de valami mégsem stimmel, pedig oly egyszerű. Sokan jártak már hasonlóan, mert bár nem tűnik nagy feladatnak a dolog, mégis vannak buktatói.
Ezt sjnos csak Ti tudjátok saját kútfőből megoldani, itt már nincsennek tippek.
Adott a probléma, megvolt a motor szét-össze és valami nem sikerült. Ezt csak Ti látjátok.
Ha kiderült mi okozta, azért szólj!
Sok sikert!:hali:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 20 23:44 #2263 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.

Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban :)

Mi nem szoros...?
A ferrodol vastagsága tök mindegy mennyi, hiszen úgyis vissza lesz szedve. Azért legyen vastagabb, mert ha a 3mmt teszed rá ami helyből belekoppan a harangba akkor induláskor mikor elkezd nyitni, csak a végei érnek a haranghoz. Ezek szépen lassan elkezdenek kopni, majd 2000km múlva fog a fele, 4000 múlva a 3/4-e (mert egyre nagyobb felületen fog kopni) majd az eleje is.
(Természetesen hézag az marad, nem szabad passzosra szabályozni.)
Viszont ha túlmeretesre van hagyva és a nyíló oldalra teszel hézagolókat, akkor bele lehet faragni a harangba.
Egyből teljes felületen fog tapadni induláskor.

A rugók színe.
Két helyen vannak rugók. A kuplungszerlezetben és a kuplung alatt egy bitang nagy kontrasztrugó. A görgők súlyának, a kontrasztrúgónak és a kuplungban levő három kis rugónak összhangban kell lennie.
Gyenge kuplungrugó alacsony (nagypapás) fordulaton való elindulást eredményez, erős rugók sportosabb, dinamikusabb indulást.

Ahha, így már tiszta! Túlméretes surlódóbetét, pofákat megemelem 1 milit és úgy szabályozom le 3 milisre! Megmarad a megfelelő hézag, a 3 mm-es betét és így már rögtön egész felületen fog a kuplung!
Köszi, így már világos :-)

Na mostmár belekeveredtem rendesen :-), szóval a második mondatom vége: ...és úgy szabályozom le HARANGMÉRETRE!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 20 22:12 #2262 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.

Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban :)

Mi nem szoros...?
A ferrodol vastagsága tök mindegy mennyi, hiszen úgyis vissza lesz szedve. Azért legyen vastagabb, mert ha a 3mmt teszed rá ami helyből belekoppan a harangba akkor induláskor mikor elkezd nyitni, csak a végei érnek a haranghoz. Ezek szépen lassan elkezdenek kopni, majd 2000km múlva fog a fele, 4000 múlva a 3/4-e (mert egyre nagyobb felületen fog kopni) majd az eleje is.
(Természetesen hézag az marad, nem szabad passzosra szabályozni.)
Viszont ha túlmeretesre van hagyva és a nyíló oldalra teszel hézagolókat, akkor bele lehet faragni a harangba.
Egyből teljes felületen fog tapadni induláskor.

A rugók színe.
Két helyen vannak rugók. A kuplungszerlezetben és a kuplung alatt egy bitang nagy kontrasztrugó. A görgők súlyának, a kontrasztrúgónak és a kuplungban levő három kis rugónak összhangban kell lennie.
Gyenge kuplungrugó alacsony (nagypapás) fordulaton való elindulást eredményez, erős rugók sportosabb, dinamikusabb indulást.

Ahha, így már tiszta! Túlméretes surlódóbetét, pofákat megemelem 1 milit és úgy szabályozom le 3 milisre! Megmarad a megfelelő hézag, a 3 mm-es betét és így már rögtön egész felületen fog a kuplung!
Köszi, így már világos :-)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 20 11:35 #2258 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia!

Igen azt gondoltam, hogy neten keresztül nem tudja senki megcsinálni... Csak arra lettem volna kíváncsi, hogy valaki nem járt-e már így, vagy nincs-e valami ötlet a megoldásra. Nyilván szét kell szedni újra, de ötletem sincs sajna, hogy hol keressem a hibát. Végiggondolva semmi bonyolult nincs a hengercserében, és az alsó részéhez nem is nyúltunk, így nem tudom mit kellene rendesen összerakni.

Köszi

Botond

Sziasztok!

Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.

Köszönettel:

Botond

Szia Botond!

A legnagyobb tisztelettel és a legfinomabban fogalmazva itt bárki csak azt fogja mondani, amit Te is tudsz.
X@rul raktátok össze...
Szét kell szedni és rendesen összerakni...
Ezt interneten senki meg nem teszi Neked...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 20 09:30 #2255 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.

Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban :)

Mi nem szoros...?
A ferrodol vastagsága tök mindegy mennyi, hiszen úgyis vissza lesz szedve. Azért legyen vastagabb, mert ha a 3mmt teszed rá ami helyből belekoppan a harangba akkor induláskor mikor elkezd nyitni, csak a végei érnek a haranghoz. Ezek szépen lassan elkezdenek kopni, majd 2000km múlva fog a fele, 4000 múlva a 3/4-e (mert egyre nagyobb felületen fog kopni) majd az eleje is.
(Természetesen hézag az marad, nem szabad passzosra szabályozni.)
Viszont ha túlmeretesre van hagyva és a nyíló oldalra teszel hézagolókat, akkor bele lehet faragni a harangba.
Egyből teljes felületen fog tapadni induláskor.

A rugók színe.
Két helyen vannak rugók. A kuplungszerlezetben és a kuplung alatt egy bitang nagy kontrasztrugó. A görgők súlyának, a kontrasztrúgónak és a kuplungban levő három kis rugónak összhangban kell lennie.
Gyenge kuplungrugó alacsony (nagypapás) fordulaton való elindulást eredményez, erős rugók sportosabb, dinamikusabb indulást.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 19 23:42 #2254 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.

Hm, nem szoros az úgy? Az én harangom most 135,1 mm-es (a gyári méret 135), 3 mm-es súrlódóbetétet kértem rá (ennyit ír a nagykönyv), ha jól számoltam akkor így lesz a kuplung mérete 133 mm, ez oldalanként 1mm. Amúgy jó ötlet, ha kopik a harang lehet utánamenni a betétekkel. Az alátéteket hová kell tenni?
A rugókkal még mindig nem jutottam semmire, nem értem mi indokolja az erősebb rugókat? Bár ahogy elnézem ezt a vasat, én most már semmin nem csodálkozom lehet, hogy ez volt otthon a sufniban :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 19 20:23 #2253 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Hááát ...újból szétszed ...kis szerencsével rájön mit nem rakott jól....

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 19 20:17 #2251 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok!

Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.

Köszönettel:

Botond

Szia Botond!

A legnagyobb tisztelettel és a legfinomabban fogalmazva itt bárki csak azt fogja mondani, amit Te is tudsz.
X@rul raktátok össze...
Szét kell szedni és rendesen összerakni...
Ezt interneten senki meg nem teszi Neked...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 19 19:48 #2250 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!

Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.

Köszönettel:

Botond

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 17 00:19 #2240 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 16 21:52 #2239 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Üdvözlök mindenkit!

Gondolt valaki a kuplungpofák felújítására, csere helyett? Találtam az országban pár helyet, ahol foglalkoznak ilyesmivel, nagy meglepetésemre itt a közelben is leltem egyet! Ma délután meg is látogattam a műhelyt, el is vittem a cuccot, amikor elvállalták megkérdeztem, mibe fog ez nekem kerülni? 800 (NYOLCSZÁZ!) Forint/pofa! A legolcsóbb kínai kuplung 18000 Forint körül van, szerintem egy próbát megér :-) Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, vagy ha elkopik akkor csere?

Üdv: Janika

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 13 12:38 #2230 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdvözlet mindenkinek!

Mint a bemutatkozásomban is írtam, még nincs meg a jogsim, ezért úgy gondoltam, kicsit megnézem a paripa "belsejét", kitakarítom, megzsírozom a váltót ahol kell. A kuplungot is terveztem kitakarítani, meg az amúgy is "örök hajtós" volt (alapjáraton is hajtott, ha levettem sztenderről, el nem indult velem, de azért érezhetően fogta a motort), azt is levettem.
Hol is kezdjem? Az én vasamban száraz variátor van! Az előző gazdi legalább is úgy rakta össze. Nem is zsírozhatta volna meg, mert az első indításnál kicsapódott volna belőle, ugyanis nincs rajta a variátor hátulján a zsírfogó :D Amúgy a görgőknek semmi baja, nem rég lehetett cserélve, jófajta Malossi görgők, szíj is rendben, félúton van az új méret és a cserehatár között!
Na, gondoltam most jön a kuplung, leszedtem. Az egyik pofánál NINCS rugó! Nem leesett, eltörött, nincs beszerelve :D Örök hajtós kérdés kipipálva :)
Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett, most jön a kérdés: a kontrasztrugó sárga, a kuplungrugók meg pirosak benne, ha jól tudom, mindkettő szín erősebbet jelöl a gyárinál. Van ennek így valami értelme? A görgők a gyári 14 grammosak, nem szándékozom tuningolni! Milyen rugókkal szereljem, ebben kérem a segítségeteket, amit előre is köszönök!

Üdv: Janika

Huhhh ez igen!:yess:
Azért a kuplung rugó nélkül, az komoly! :homlcsap:
A színkódokkal sajnos nem vagyok tisztába, de biztosan lesz aki igen.
Azért a vario hátára szerezz egy fedlapot, a 250-eseknek ez kell.
Ez is érdekes, mert a 125, 150, 180 száraz variós, a 250 zsíros, a 400-as azt hiszem zsíros, a T-MAX megint zsíros.
Barátkozzatok.
A kuplung harangját nézzétek meg és ha kell, érintőre húzzátok meg eszterga padon.



Természetesen így nem rakom össze, zsírfogó beszerzése folyamatban van, a kuplungharangot szabályozni kell, mert elég "barázdás", munkahelyen megoldjuk. A többi még képlékeny, bár ahogy elnéztem komplett kuplungcsere lesz, mert azon a pofán, amelyiken nincsen rugó, sokkal jobban lekopott a ferrodol! :(

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 13 11:49 #2229 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni, hogy hol vegyek szelepszár szimeringet a 150-es majához? A unixnál csak 10 dbos kiszerelésben árulják, azt se olcsón.

Köszi

Botond

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.183 másodperc