Motorblokk és CVT hajtómű

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 ápr. 22 08:27 #5070 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Csak jobban néz ki...
Kíváncsi vagyok simábban fut-e majd, illetve, hogy megy.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 21 16:43 #5067 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Az esztergályossal nem jártam szerencsével, csak sokára tudta volna megcsinálni, nekem meg közben kellett a gép, úgyhogy körülnéztem az íbén és lett is egy új szíjtárcsa occsóé' Fhansziaországból...

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 08 09:43 #5008 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Egyik nap szétszedem aztán elsétálok vele az esztergályoshoz (szerencsére van egy itt a közelben).
Amúgy most hogy normálisan hozzáfértem, a szíj szélességét nem is 20,5-nek, hanem 20,8-nak mértem (gyári Yamaha).

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 ápr. 07 07:29 #5002 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Mint mondtam, a szíj kifutása nem biztos, hogy kevés, de a tárcsa kopása jelentős. Az nem fog jót tenni hosszútávon se a szíjnak, se az egész rendszer működésének.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 06 21:29 #4999 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ma volt időm foglalkozni a témával, ennyire fut ki a szíj az új variátorral:

Ilyen a külső szíjtárcsa:

A hátsó pár meg így néz ki:

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 ápr. 01 07:23 #4985 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az nem lesz jó ám, ha a vario új és simán szalad rajta a szíj fel-s alá, míg a másik oldali tárcsa hullámos. Billegni fog rajta a szíj keresztbe.


Tudtok ajánlani szakembert a tárcsa felszabályozására?


Itt Egerben Biró Gabi bácsi a Sas úton.
De egy jó esztergályos megcsinálja Neked bárhol az országban, ezért nem kell szaladgálni sehova.
Egyet vegyél figyelembe, ezt a szakembernek eleve jeleznie kell!
Mégpedig, ha felhúzza a szíjtárcsa felületét, akkor ugyan annyival módosítani kell a két tárcsa távolságát. Vagyis hézagolni kell! Ezt mindig annyival, amennyit levesz a tárcsából.
Na meg polírozd fel tükörsimára ha készen van, ne egye a szíjat...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 31 22:59 #4984 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az nem lesz jó ám, ha a vario új és simán szalad rajta a szíj fel-s alá, míg a másik oldali tárcsa hullámos. Billegni fog rajta a szíj keresztbe.


Tudtok ajánlani szakembert a tárcsa felszabályozására?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 31 22:57 #4983 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Hogy miért nem ment ki a szíj...?
Lehet, hogy eleve, gyárilag ilyenre van tervezve...
A T-MAX-on se megy ki fullra.


Mondjuk ja, a gyári variátorral a Zip-en sem ment ki (olyan régóta a Multivar van benne hogy ez csak most jutott eszembe hogy írtad)...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 31 22:03 - 2020 márc. 31 22:03 #4982 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
"A külső tárcsát nem cseréltem, az majd' 3× annyiba kerül mint a variátor."

Az nem lesz jó ám, ha a vario új és simán szalad rajta a szíj fel-s alá, míg a másik oldali tárcsa hullámos. Billegni fog rajta a szíj keresztbe.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2020 márc. 31 22:03 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 31 17:56 - 2020 márc. 31 17:59 #4981 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Nagyon egyszerű amit írtam de előfordulhat hogy csak nekem egyértelmű!Ha a szíjad csak 5 tizedet kopott akkor ezen a varión ez már biztos nem az első szíj. Tamás jól mondta "itt minden összefügg mindennel". Szemből nézve nem is látod a kopást. nem így kell nézni ahogy lefotóztad.
Az hogy nem megy ki fullra, az nem érdekes, mert írtam hogy "csak addig mehet ki hézagolásnál hogy a másik tárcsa ne fenekeljen le".
Last edit: 2020 márc. 31 17:59 by Feco.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 31 09:54 #4980 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Hát van benne egy mélyedés ahol futott a szíj, majd egy váll, ahol meg már nem.

Viszont minél többet nézegetem, annál inkább úgy tűnik, hogy ezen a gépen jó variátorral, új szíjjal sem ment ki a szíj a tárcsa széléig - de miért nem?


Minden kicsi kopás sebességveszteség.
Hogy miért nem ment ki a szíj...?
Lehet, hogy eleve, gyárilag ilyenre van tervezve...
A T-MAX-on se megy ki fullra.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 31 00:13 #4979 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Hát van benne egy mélyedés ahol futott a szíj, majd egy váll, ahol meg már nem.

Viszont minél többet nézegetem, annál inkább úgy tűnik, hogy ezen a gépen jó variátorral, új szíjjal sem ment ki a szíj a tárcsa széléig - de miért nem?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 30 21:47 #4978 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Hullámos a felülete?
Ha igen, az baj, mert akkor az ellendarab is olyan, meg a szekunder hajtás is lehet olyan.
Fel kell szabalyoztatni ha nem tökéletesen sima a felülete.


Én gondolom Feco mit szeretett volna mondani, nem két hete ismerem. De majd Ő előadja. :hali:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 30 21:20 - 2020 márc. 30 21:21 #4977 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Akkor nem csak én nem értem:vigyor:

A külső tárcsát nem cseréltem, az majd' 3× annyiba kerül mint a variátor.
Viszont most elővettem a régi variót és azon is csak annyira futott ki a szíj, tehát ez valami nem újkeletű dolog...

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Last edit: 2020 márc. 30 21:21 by G.D.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 márc. 30 20:42 #4976 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Majd ezt Feco megmagyarázza.
Mindenesetre.
A varióval a másik tárcsát is cserélted?
Mert ha az hullámosra kopott (és a szekunder tárcsák is lehetnek ilyenek) az is tempóveszteség.
Itt minden mindennel összefügg.

De ha kevesled a tempót, való igaz, nagyobbat kell venni...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 30 19:25 #4975 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

HA 5 tizedet kopott akkor már a sokadik szíj van a tárcsákon.


Mivan?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 30 17:04 #4974 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
HA 5 tizedet kopott akkor már a sokadik szíj van a tárcsákon. biztos hogy a tárcsa is "ívesre" kopott. A sok kopás összeadódhat és így lehet 5-10% végsebesség csökkenés.Így nem lehet ősszehasonlítani a motorokat, mert lehet hogy a kis mocidat már hézagolták. Hézagolással fel lehet vinni a végsebességet a nyomaték kárára.Szerintem a legjobb tuning:venni egy nagyobb gépet éppen megfelelőt!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 29 19:10 #4973 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ma jutottam el odáig hogy megmérjem a szíjat: 20,5 mm. A manual szerint 21 mm a standard, ennyi kopás már okozhat ilyen tüneteket?:mia:
A másik robogómon (Zip 50 4T) 1 mm-t kophat a szíj a gyári értékhez képest (18,2->17,2) cseréig, de én még a határértékre kopott szíjjal sem tapasztaltam végsebesség-csökkenést, pedig volt 80-as henger is a gépen...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 25 17:12 - 2020 márc. 25 17:15 #4947 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ha nem tuningolt a gép akkor átlag 100, és 115 körül van a vége, e fölött sztem csak a zsír újak mennek na meg a Coller 25-öse, na de az nem robesz .Szerintem 100 fölött nem jársz messze az igazságtól....A áttételt hézagolni kell a variátor két oldala között.El lehet cseszni és akkor szétszakítja a szíjat. Akkor jó, ha max fordulaton a hátsó tárcsán még nem ül le, a tengelyre.Ha kopott a szíjad akkor ne csináld.Lehet, hogy csak ennyi a gond, mert tizedek is számítanak.Az új méret a manuálban valahol megvan, már nem emlékszem, rég volt 25-ösöm...Megtalálod...A főtengelyanyára vigyázz hamar lehet venni új tengelyt ha lepörög....
Sok szerencsét...
Last edit: 2020 márc. 25 17:15 by Feco.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 24 23:44 #4945 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Igen, az új variátorral megy annyit és nem vagyok 110 kg (motoroscuccban lehetek 80-85 körül):lol:
Mondjuk kilométer az van a gépben gazdagon (óra szerint majd' 54e), de nem tűnik erőtlennek egyáltalán, szépen forog, nem füstöl, olaj sem fogy belőle észrevehető módon (bár még csak 900 km-t mentem vele olajcsere óta).

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.175 másodperc