Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2019 jan. 17 23:25 #4064 Írta: Fazo
Fazo válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!

Fazo vagyok új tag a csapatban miután beszereztem egy 2005-ös YP 400-ast.
Mivel tél van, úgy gondolom van rá idő hogy felkészítsem a tavasztól késő őszig érő szezonra.
A motor olyan amilyet a piac ár-érték arányosnak nevezz.
Szóval szétszedtem hogy azokat a állítások amit az eladó mondott alátámasszam vagy cáfoljam.
Idáig úgy néz ki az eladó nem kamuzott.
Viszont mikor megvettem már akkor tudtam hogy egy kis gond akkor is van vele.
Sajnos a hátsó kerék alapjáraton forog úgy 4-5 fordulat per/perc.A másik pedig a szokásos 34-40 közötti remegés.
Azt is tudom már hogy ilyenkor a kuplunggal van gond,
Nos szét szedtem a variátor házat de ennél többre még tovább nem jutottam.
Amit idáig megállapítottam.

A variátor házam talán gyári 14 g malossi görgökkel.

Kopás nyomokat nem látok rajtuk.A kuplungom malossi 5 pofás, fehér rugókkal a kontraszt rugó szürke.
A szíj jónak tűnik nem repedt a variátor ház viszonylag tiszta.
A kuplung pofák nem kopottak és úgy látszik egyenletesen is kopnak.Viszont a széleik nincsenek lesarkítva úgy mint itt fórum szerelési leírásban szerepel. A kuplung harang belseje ferrodolos mindenhol. A kuplungot még nem szedtem széjjel attól egy kicsit tartok.

Szóval tanácsot kérek.
Mit takarítsak meg, mivel?
Merre induljak el hogy egyik vagy másik hibát orvosoljam.Nem akarok tökéleteset de legalább javítsak egy kicsit a helyzeten,
Szívesen rakok fel képeket róla is ahol elmondjátok , mit kell letakarítani vagy kicserélni.
Tudom eléggé empirikus a dolog de ha van esetleg egy nagymester a környéken szívesen leszek a tanítványa.
Elviszem hozzá az egész belsőt ha kel.

Köszönöm előre is segítséget.

Üdv Fazo.





.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 szept. 24 07:09 #3766 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Köszönöm a címet, beszéltem velük, megcsinálják.


:yess:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 23 10:50 #3765 Írta: acsaba
acsaba válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm a címet, beszéltem velük, megcsinálják.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 szept. 20 20:17 #3762 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdv. még egyszer mindenkinek. Ha már szét kellet szednem a hajtást és a kuplungot is szét kell szednem a rugócserék miatt, akkor a kuplung pofák cseréjére ill. felújítására is sort kell kerítsek, mert rendesen le vannak kopva, kb. 1mm vastagok. Úgy tudom fel lehet újítani a pofákat, valami lehetőséget erre nézve tudna valaki ajánlani.
Köszönöm !


Csabi!

Én utoljára Budapesten, a Róna KFT-nél csináltattam a 250- kuplungját, nagyon jó munkát végeztek.

www.ronakft.hu

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 szept. 20 20:17 #3761 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdv. még egyszer mindenkinek. Ha már szét kellet szednem a hajtást és a kuplungot is szét kell szednem a rugócserék miatt, akkor a kuplung pofák cseréjére ill. felújítására is sort kell kerítsek, mert rendesen le vannak kopva, kb. 1mm vastagok. Úgy tudom fel lehet újítani a pofákat, valami lehetőséget erre nézve tudna valaki ajánlani.
Köszönöm !


Csabi!

Én utoljára Budapesten, a Róna KFT-nél csináltattam a 250- kuplungját, nagyon jó munkát végeztek.

www.ronakft.hu

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 20 17:27 #3760 Írta: acsaba
acsaba válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Üdv. még egyszer mindenkinek. Ha már szét kellet szednem a hajtást és a kuplungot is szét kell szednem a rugócserék miatt, akkor a kuplung pofák cseréjére ill. felújítására is sort kell kerítsek, mert rendesen le vannak kopva, kb. 1mm vastagok. Úgy tudom fel lehet újítani a pofákat, valami lehetőséget erre nézve tudna valaki ajánlani.
Köszönöm !

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 20 17:17 #3759 Írta: acsaba
acsaba válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm a tippet, a csapágyakat minta alapján SKF boltban megvettem. A többi alkatrészt pedig megrendeltem az oem-parts.hu oldalról, ott tényleg minden megvan. Köszönöm még egyszer a segítséget.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 19 20:56 #3756 Írta: acsaba
acsaba válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm Tamás, úgy lesz !

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 szept. 19 20:27 #3754 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Köszönöm a válaszod, igen sajnos kimaradt, hogy 1997-es, 250-es Majesty-ről van szó. Igen a többi csapágy is nagyrészt Koyo.


Szia Csabi,
Igen, a japó Koyo csapágyakkal szerelte a Matestyt. Ha kézbe vannak, besétálhatsz velük egy szaküzletbe, ha nincs is polcon, beszerezni be tudják.
Sok sikert!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 19 19:44 #3753 Írta: acsaba
acsaba válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm a válaszod, igen sajnos kimaradt, hogy 1997-es, 250-es Majesty-ről van szó. Igen a többi csapágy is nagyrészt Koyo.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 19 19:24 #3752 Írta: Andris
Andris válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdvözlök minden fórumozót. Sok év után ismét jelentkezek, mert gondom van és eddig is mindig számíthattam a club tagok tapasztalataira és értő segítségeire. A forgattyúsházban megadta magát az egyik csapágy. Szétszedtem, megállapítottam, hogy egy másik csapágy is már a végét járja, tehát azt is cserélnem kell. Mivel levettem a forgattyúsház fedelét ezért annak tömítése is cserére szorul, valamint amikor levettem a kuplungot akkor derült ki, hogy a 3-ból az egyik pofa feszítő rugó is hiányzik, illetve letörött az akasztó része. Összefoglalva tehát, hogy milyen alkatrészre van szükségem:
1.- 1 db csapágy,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint:93306-30302 (B6303C3)
2.- 1 db csapágy,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 93306-20532
3.- 3 db kuplungpofa rugó,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 2YM-16626-00 (1-es méret)
4.- 1 db az első pontban leírt csapágyhoz tartozó forgásirányos szimering, a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám
szerint: 9310225299
5.- 1db forgattyúsházfedél tömítés,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 4HC-15461-00
A problémám tulajdonképpen annyi, hogy a feltüntetett számok alapján semmit nem találtam a keresőkben.Tehát nagy segítség lenne ha valaki olyan azonosítókat tudna párosítani a felsorolt alkatrészekhez, amelyek alapján meg tudnám rendelni azokat. Ha esetleg pontos beszerzési forrást is tudna valaki javasolni, akkor nagyon megkönnyítené a dolgomat.
Előre is köszönöm segítségeteket !


Szia!
Sajnos nem tudom pontosan, hogy milyen motorod van.
Én is rákerestem a cikkszámokra, a csapágyakhoz kidobta a google, hogy ezek nagy valószínűséggel Koyo gyártmányú csapágyak.
Ha már végképp semmi ötleted nincs az alkatrész beszerzésre, akkor oem-parts.hu
Itt motortípus, évjárat szerint kereshetsz, robbantott ábrák is segítenek eligazodni az alkatrészek között.

A dzsungelben minden ehető. Te is.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 19 11:59 #3749 Írta: acsaba
acsaba válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Üdvözlök minden fórumozót. Sok év után ismét jelentkezek, mert gondom van és eddig is mindig számíthattam a club tagok tapasztalataira és értő segítségeire. A forgattyúsházban megadta magát az egyik csapágy. Szétszedtem, megállapítottam, hogy egy másik csapágy is már a végét járja, tehát azt is cserélnem kell. Mivel levettem a forgattyúsház fedelét ezért annak tömítése is cserére szorul, valamint amikor levettem a kuplungot akkor derült ki, hogy a 3-ból az egyik pofa feszítő rugó is hiányzik, illetve letörött az akasztó része. Összefoglalva tehát, hogy milyen alkatrészre van szükségem:
1.- 1 db csapágy,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint:93306-30302 (B6303C3)
2.- 1 db csapágy,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 93306-20532
3.- 3 db kuplungpofa rugó,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 2YM-16626-00 (1-es méret)
4.- 1 db az első pontban leírt csapágyhoz tartozó forgásirányos szimering, a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám
szerint: 9310225299
5.- 1db forgattyúsházfedél tömítés,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 4HC-15461-00
A problémám tulajdonképpen annyi, hogy a feltüntetett számok alapján semmit nem találtam a keresőkben.Tehát nagy segítség lenne ha valaki olyan azonosítókat tudna párosítani a felsorolt alkatrészekhez, amelyek alapján meg tudnám rendelni azokat. Ha esetleg pontos beszerzési forrást is tudna valaki javasolni, akkor nagyon megkönnyítené a dolgomat.
Előre is köszönöm segítségeteket !

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 22 22:50 #3412 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Ez a dőlésszög mérő a kép alapján minden irányba mér?
Mert azon a sárga festéken is van kopásnyom nemcsak a gumin!

Történnek kisebb balesetek toligatás közben, 0°-nál...:homlcsap:
...és ez nem celsius... :juhe:

Lekoptattam én a sisakomat is annakidején! :vigyor:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 22 19:06 #3410 Írta: kalo józsef
kalo józsef válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ez a dőlésszög mérő a kép alapján minden irányba mér?
Mert azon a sárga festéken is van kopásnyom nemcsak a gumin!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 22 15:31 #3409 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az elég pontos.

Már miert ne lenne szükség a dőlésszög mérőre...?


Az ezeken a kis "problémákon" nem segít, de utólag jól mutat az adatokban, hogy 45fok alá döntöttél:)

:jaja:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 22 15:31 #3408 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az elég pontos.

Már miert ne lenne szükség a dőlésszög mérőre...?


Az ezeken a kis "problémákon" nem segít, de utólag jól mutat az adatokban, hogy 45fok alá döntöttél:)

:jaja:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 22 10:01 #3406 Írta: sch
sch válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az elég pontos.

Már miert ne lenne szükség a dőlésszög mérőre...?


Az ezeken a kis "problémákon" nem segít, de utólag jól mutat az adatokban, hogy 45fok alá döntöttél:)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 21 18:05 #3403 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Az elég pontos.

Már miert ne lenne szükség a dőlésszög mérőre...?


"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 21 08:43 #3399 Írta: sch
sch válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

köszi.
Jó ára van... :(
Szívesen kipróbáltam volna. Állítólag egy érzéssel jobb. De maradok a Malossinál abból úgy is van annyi féle a garázsban, hogy egy életre kiszolgál

Érdekes, hogy az újabb majestyben 19 grammos görgő van 5 pofás kuplunggal. Nekem 12 gramm az ideális (2005 ös gép)
Mennyit pörög így a motor 100 km/h utazó tempóban?


Végre volt egy kis időm és kiszabadultam a városból... Szóval 60-nál 4200, 80-nál nem egész 5000, 100-nál 5500-at forog.
120-ig jobban gyorsul, mint a gyári 19es görgőkkel, onnan viszont lassabban éri el az óra szerinti 160-at. Végsebességnél a gyári görővel 8000-et a pulley-val 7400-at pörög. Fogyasztás a gyárival stabil 4,5 volt, most 4,8 lett, bár talán kicsit többet is gyorsulgatok mint eddig:), emiatt is lehet a 3 deci különbség.


Majd GPS-el mérd be mennyit megy a motor valójában, nehogy megtréfáljon.
Sógor mindig panaszkodott hogy száguldozok, közbe meg többet mutatott az órája jócskán...


Én a Yamaha MyRide app-ot használom, az gps jel alapján méri a sebességet, gyorsulást, lassulást és a kanyar dőlésszögét is (bár erre robogónál nem igazán van szükség). Szóval a 160-as óra szerinti szebesség a gps szerint 149:)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 20 18:10 #3396 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

köszi.
Jó ára van... :(
Szívesen kipróbáltam volna. Állítólag egy érzéssel jobb. De maradok a Malossinál abból úgy is van annyi féle a garázsban, hogy egy életre kiszolgál

Érdekes, hogy az újabb majestyben 19 grammos görgő van 5 pofás kuplunggal. Nekem 12 gramm az ideális (2005 ös gép)
Mennyit pörög így a motor 100 km/h utazó tempóban?


Végre volt egy kis időm és kiszabadultam a városból... Szóval 60-nál 4200, 80-nál nem egész 5000, 100-nál 5500-at forog.
120-ig jobban gyorsul, mint a gyári 19es görgőkkel, onnan viszont lassabban éri el az óra szerinti 160-at. Végsebességnél a gyári görővel 8000-et a pulley-val 7400-at pörög. Fogyasztás a gyárival stabil 4,5 volt, most 4,8 lett, bár talán kicsit többet is gyorsulgatok mint eddig:), emiatt is lehet a 3 deci különbség.


Majd GPS-el mérd be mennyit megy a motor valójában, nehogy megtréfáljon.
Sógor mindig panaszkodott hogy száguldozok, közbe meg többet mutatott az órája jócskán...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.179 másodperc