Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2018 szept. 20 17:17 #3759 Írta: acsaba
acsaba válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm a tippet, a csapágyakat minta alapján SKF boltban megvettem. A többi alkatrészt pedig megrendeltem az oem-parts.hu oldalról, ott tényleg minden megvan. Köszönöm még egyszer a segítséget.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 19 20:56 #3756 Írta: acsaba
acsaba válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm Tamás, úgy lesz !

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 szept. 19 20:27 #3754 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Köszönöm a válaszod, igen sajnos kimaradt, hogy 1997-es, 250-es Majesty-ről van szó. Igen a többi csapágy is nagyrészt Koyo.


Szia Csabi,
Igen, a japó Koyo csapágyakkal szerelte a Matestyt. Ha kézbe vannak, besétálhatsz velük egy szaküzletbe, ha nincs is polcon, beszerezni be tudják.
Sok sikert!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 19 19:44 #3753 Írta: acsaba
acsaba válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm a válaszod, igen sajnos kimaradt, hogy 1997-es, 250-es Majesty-ről van szó. Igen a többi csapágy is nagyrészt Koyo.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 19 19:24 #3752 Írta: Andris
Andris válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdvözlök minden fórumozót. Sok év után ismét jelentkezek, mert gondom van és eddig is mindig számíthattam a club tagok tapasztalataira és értő segítségeire. A forgattyúsházban megadta magát az egyik csapágy. Szétszedtem, megállapítottam, hogy egy másik csapágy is már a végét járja, tehát azt is cserélnem kell. Mivel levettem a forgattyúsház fedelét ezért annak tömítése is cserére szorul, valamint amikor levettem a kuplungot akkor derült ki, hogy a 3-ból az egyik pofa feszítő rugó is hiányzik, illetve letörött az akasztó része. Összefoglalva tehát, hogy milyen alkatrészre van szükségem:
1.- 1 db csapágy,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint:93306-30302 (B6303C3)
2.- 1 db csapágy,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 93306-20532
3.- 3 db kuplungpofa rugó,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 2YM-16626-00 (1-es méret)
4.- 1 db az első pontban leírt csapágyhoz tartozó forgásirányos szimering, a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám
szerint: 9310225299
5.- 1db forgattyúsházfedél tömítés,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 4HC-15461-00
A problémám tulajdonképpen annyi, hogy a feltüntetett számok alapján semmit nem találtam a keresőkben.Tehát nagy segítség lenne ha valaki olyan azonosítókat tudna párosítani a felsorolt alkatrészekhez, amelyek alapján meg tudnám rendelni azokat. Ha esetleg pontos beszerzési forrást is tudna valaki javasolni, akkor nagyon megkönnyítené a dolgomat.
Előre is köszönöm segítségeteket !


Szia!
Sajnos nem tudom pontosan, hogy milyen motorod van.
Én is rákerestem a cikkszámokra, a csapágyakhoz kidobta a google, hogy ezek nagy valószínűséggel Koyo gyártmányú csapágyak.
Ha már végképp semmi ötleted nincs az alkatrész beszerzésre, akkor oem-parts.hu
Itt motortípus, évjárat szerint kereshetsz, robbantott ábrák is segítenek eligazodni az alkatrészek között.

A dzsungelben minden ehető. Te is.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 19 11:59 #3749 Írta: acsaba
acsaba válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Üdvözlök minden fórumozót. Sok év után ismét jelentkezek, mert gondom van és eddig is mindig számíthattam a club tagok tapasztalataira és értő segítségeire. A forgattyúsházban megadta magát az egyik csapágy. Szétszedtem, megállapítottam, hogy egy másik csapágy is már a végét járja, tehát azt is cserélnem kell. Mivel levettem a forgattyúsház fedelét ezért annak tömítése is cserére szorul, valamint amikor levettem a kuplungot akkor derült ki, hogy a 3-ból az egyik pofa feszítő rugó is hiányzik, illetve letörött az akasztó része. Összefoglalva tehát, hogy milyen alkatrészre van szükségem:
1.- 1 db csapágy,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint:93306-30302 (B6303C3)
2.- 1 db csapágy,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 93306-20532
3.- 3 db kuplungpofa rugó,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 2YM-16626-00 (1-es méret)
4.- 1 db az első pontban leírt csapágyhoz tartozó forgásirányos szimering, a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám
szerint: 9310225299
5.- 1db forgattyúsházfedél tömítés,a motorom alkatrészjegyzékében szereplő szám szerint: 4HC-15461-00
A problémám tulajdonképpen annyi, hogy a feltüntetett számok alapján semmit nem találtam a keresőkben.Tehát nagy segítség lenne ha valaki olyan azonosítókat tudna párosítani a felsorolt alkatrészekhez, amelyek alapján meg tudnám rendelni azokat. Ha esetleg pontos beszerzési forrást is tudna valaki javasolni, akkor nagyon megkönnyítené a dolgomat.
Előre is köszönöm segítségeteket !

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 22 22:50 #3412 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Ez a dőlésszög mérő a kép alapján minden irányba mér?
Mert azon a sárga festéken is van kopásnyom nemcsak a gumin!

Történnek kisebb balesetek toligatás közben, 0°-nál...:homlcsap:
...és ez nem celsius... :juhe:

Lekoptattam én a sisakomat is annakidején! :vigyor:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 22 19:06 #3410 Írta: kalo józsef
kalo józsef válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ez a dőlésszög mérő a kép alapján minden irányba mér?
Mert azon a sárga festéken is van kopásnyom nemcsak a gumin!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 22 15:31 #3409 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az elég pontos.

Már miert ne lenne szükség a dőlésszög mérőre...?


Az ezeken a kis "problémákon" nem segít, de utólag jól mutat az adatokban, hogy 45fok alá döntöttél:)

:jaja:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 22 15:31 #3408 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az elég pontos.

Már miert ne lenne szükség a dőlésszög mérőre...?


Az ezeken a kis "problémákon" nem segít, de utólag jól mutat az adatokban, hogy 45fok alá döntöttél:)

:jaja:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 22 10:01 #3406 Írta: sch
sch válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az elég pontos.

Már miert ne lenne szükség a dőlésszög mérőre...?


Az ezeken a kis "problémákon" nem segít, de utólag jól mutat az adatokban, hogy 45fok alá döntöttél:)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 21 18:05 #3403 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Az elég pontos.

Már miert ne lenne szükség a dőlésszög mérőre...?


"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 21 08:43 #3399 Írta: sch
sch válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

köszi.
Jó ára van... :(
Szívesen kipróbáltam volna. Állítólag egy érzéssel jobb. De maradok a Malossinál abból úgy is van annyi féle a garázsban, hogy egy életre kiszolgál

Érdekes, hogy az újabb majestyben 19 grammos görgő van 5 pofás kuplunggal. Nekem 12 gramm az ideális (2005 ös gép)
Mennyit pörög így a motor 100 km/h utazó tempóban?


Végre volt egy kis időm és kiszabadultam a városból... Szóval 60-nál 4200, 80-nál nem egész 5000, 100-nál 5500-at forog.
120-ig jobban gyorsul, mint a gyári 19es görgőkkel, onnan viszont lassabban éri el az óra szerinti 160-at. Végsebességnél a gyári görővel 8000-et a pulley-val 7400-at pörög. Fogyasztás a gyárival stabil 4,5 volt, most 4,8 lett, bár talán kicsit többet is gyorsulgatok mint eddig:), emiatt is lehet a 3 deci különbség.


Majd GPS-el mérd be mennyit megy a motor valójában, nehogy megtréfáljon.
Sógor mindig panaszkodott hogy száguldozok, közbe meg többet mutatott az órája jócskán...


Én a Yamaha MyRide app-ot használom, az gps jel alapján méri a sebességet, gyorsulást, lassulást és a kanyar dőlésszögét is (bár erre robogónál nem igazán van szükség). Szóval a 160-as óra szerinti szebesség a gps szerint 149:)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 20 18:10 #3396 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

köszi.
Jó ára van... :(
Szívesen kipróbáltam volna. Állítólag egy érzéssel jobb. De maradok a Malossinál abból úgy is van annyi féle a garázsban, hogy egy életre kiszolgál

Érdekes, hogy az újabb majestyben 19 grammos görgő van 5 pofás kuplunggal. Nekem 12 gramm az ideális (2005 ös gép)
Mennyit pörög így a motor 100 km/h utazó tempóban?


Végre volt egy kis időm és kiszabadultam a városból... Szóval 60-nál 4200, 80-nál nem egész 5000, 100-nál 5500-at forog.
120-ig jobban gyorsul, mint a gyári 19es görgőkkel, onnan viszont lassabban éri el az óra szerinti 160-at. Végsebességnél a gyári görővel 8000-et a pulley-val 7400-at pörög. Fogyasztás a gyárival stabil 4,5 volt, most 4,8 lett, bár talán kicsit többet is gyorsulgatok mint eddig:), emiatt is lehet a 3 deci különbség.


Majd GPS-el mérd be mennyit megy a motor valójában, nehogy megtréfáljon.
Sógor mindig panaszkodott hogy száguldozok, közbe meg többet mutatott az órája jócskán...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 20 14:34 #3394 Írta: sch
sch válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

köszi.
Jó ára van... :(
Szívesen kipróbáltam volna. Állítólag egy érzéssel jobb. De maradok a Malossinál abból úgy is van annyi féle a garázsban, hogy egy életre kiszolgál

Érdekes, hogy az újabb majestyben 19 grammos görgő van 5 pofás kuplunggal. Nekem 12 gramm az ideális (2005 ös gép)
Mennyit pörög így a motor 100 km/h utazó tempóban?


Végre volt egy kis időm és kiszabadultam a városból... Szóval 60-nál 4200, 80-nál nem egész 5000, 100-nál 5500-at forog.
120-ig jobban gyorsul, mint a gyári 19es görgőkkel, onnan viszont lassabban éri el az óra szerinti 160-at. Végsebességnél a gyári görővel 8000-et a pulley-val 7400-at pörög. Fogyasztás a gyárival stabil 4,5 volt, most 4,8 lett, bár talán kicsit többet is gyorsulgatok mint eddig:), emiatt is lehet a 3 deci különbség.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 15 14:51 #3384 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Háát ez szakszerű tanács. De nincs esztergályos ismerős kéznél. Meg nem állhat a gép most.
Csapágyragasztó lett. Pont erre találták ki. Zsíros volt a tengely az is rásegített az elforgásra.
Most szárad egy napot, aztán meglátjuk bírja e a gyorsításokat
Közben ha már lent volt a hátsó kerék. Kapott egy új gumit, meg kerék centírozást :)

Ott valami sántít...
Ha beragasztod, esetleg olyan pozicióba köt meg, ahol pont nincs központban. Akkor pedig szét fog verni valamit...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 15 13:41 - 2018 jún. 15 13:43 #3383 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Háát ez szakszerű tanács. De nincs esztergályos ismerős kéznél. Meg nem állhat a gép most.
Csapágyragasztó lett. Pont erre találták ki. Zsíros volt a tengely az is rásegített az elforgásra.
Most szárad egy napot, aztán meglátjuk bírja e a gyorsításokat
Közben ha már lent volt a hátsó kerék. Kapott egy új gumit, meg kerék centírozást :)
Last edit: 2018 jún. 15 13:43 by szabadh.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 14 14:54 #3379 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Méretre minimális lehet az eltérés. Én nem tudtam tolómérővel érdemit kimutatni.
Vettem új csapágyat, de vonakodok, hogy kiüssem a régit. Van ott egy speciális nagy szimmering is.
De akkor vélhetőleg e miatt adta azt a daráló hangot gyorsításkor. A hátsó tengely a nagy nyomaték miatt megforgott a csapágyban.

Azon töprengek, hogy cseréljem, vagy vegyek csapágyrögzítő ragasztót.


Azt mikrométerrel fogod tudni megmérni, a tolómérő tizedesekig jó.
De ha a tengely elforog úgy, hogy a csapágy áll, az komoly gáz. En kivenném a tengelyt és megmérném esztergapadon intóval. Az mikronra megmutatja üt-e, lóg-e. Valami van, az biztos.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 14 13:28 #3378 Írta: szabadh
szabadh válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Méretre minimális lehet az eltérés. Én nem tudtam tolómérővel érdemit kimutatni.
Vettem új csapágyat, de vonakodok, hogy kiüssem a régit. Van ott egy speciális nagy szimmering is.
De akkor vélhetőleg e miatt adta azt a daráló hangot gyorsításkor. A hátsó tengely a nagy nyomaték miatt megforgott a csapágyban.

Azon töprengek, hogy cseréljem, vagy vegyek csapágyrögzítő ragasztót.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2018 jún. 14 12:07 #3377 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Az van. Full Malossi.
Ha el tudnám adni vennék egy J Costát

DE most van fontosabb projekt.
Szétszedtem a hajtóművet a surrogó hang miatt ami gyorsításkor jelentkezik. Semmi rendellenest nem találtam. Csapágyak rendben. Ami esetleg okozhatja, hogy a hátsó tengely elforog a csapágyban.
Simán tudom forgatni a motorból kijövő hátsó tengelyen a csapágy belső körét. Szerintem ennek nem kéne így lennie.

...hát nagyon nem...
Mérd meg melyik van túlméreten.

PappLacinak volt J. Costa, kivette mert ment mint a barom, de nem volt megfelelő végsebesség és zabált nagyon.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.181 másodperc