Motorblokk és CVT hajtómű

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 19 20:17 #2251 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok!

Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.

Köszönettel:

Botond

Szia Botond!

A legnagyobb tisztelettel és a legfinomabban fogalmazva itt bárki csak azt fogja mondani, amit Te is tudsz.
X@rul raktátok össze...
Szét kell szedni és rendesen összerakni...
Ezt interneten senki meg nem teszi Neked...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 19 19:48 #2250 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!

Ismételten a segítségetekre, vagy a tapasztalatotokra lenne szükségem.
Mint a korábbiakban írtam, a motorom magasabb fordulaton kinyomta az olajat a légszűrő házba. Többen írtátok, hogy nagy valószínűséggel kopott a motor és fel kell újítani. Végülis szétszedtük és mint írtátok a henger, a dugó és a gyűrűk kuka. Vettem egy komplett új szettet. Összeraktuk, de most fémes csattogó hang jön a motorból, ami a fordulat emelésével arányosan változik. Ellenőriztük a vezérlést, a szelepbeállítást, a láncfeszítőt de semmi.Természetesen a szelepeket becsiszoltuk, a tömítéseket és szimeringeket kicseréltük. A hang a lánc felőli oldalon a motortömből hallható, amit fonendoszkóppal állapítottunk meg.
Nincs valakinek tapasztalata, vagy ötlete ebben? Ha tudtok, akkor segítsetek kérlek.

Köszönettel:

Botond

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 17 00:19 #2240 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Természetesen igen.
A 250-esek kuplungjait folyamatosan újítottuk fel így.
Sőt.
Hozzászabályoztam a haranghoz úgy, hogy eleve túlméretesre lett ferrodoloztatva és a pofák alá betettem egy alátétet, majd esztergapadon kis fordulaton felhúzattam arra a méretre, hogy pont betapadjon a harangba. Így elsőre telibe fogott.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 16 21:52 #2239 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Üdvözlök mindenkit!

Gondolt valaki a kuplungpofák felújítására, csere helyett? Találtam az országban pár helyet, ahol foglalkoznak ilyesmivel, nagy meglepetésemre itt a közelben is leltem egyet! Ma délután meg is látogattam a műhelyt, el is vittem a cuccot, amikor elvállalták megkérdeztem, mibe fog ez nekem kerülni? 800 (NYOLCSZÁZ!) Forint/pofa! A legolcsóbb kínai kuplung 18000 Forint körül van, szerintem egy próbát megér :-) Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, vagy ha elkopik akkor csere?

Üdv: Janika

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 13 12:38 #2230 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdvözlet mindenkinek!

Mint a bemutatkozásomban is írtam, még nincs meg a jogsim, ezért úgy gondoltam, kicsit megnézem a paripa "belsejét", kitakarítom, megzsírozom a váltót ahol kell. A kuplungot is terveztem kitakarítani, meg az amúgy is "örök hajtós" volt (alapjáraton is hajtott, ha levettem sztenderről, el nem indult velem, de azért érezhetően fogta a motort), azt is levettem.
Hol is kezdjem? Az én vasamban száraz variátor van! Az előző gazdi legalább is úgy rakta össze. Nem is zsírozhatta volna meg, mert az első indításnál kicsapódott volna belőle, ugyanis nincs rajta a variátor hátulján a zsírfogó :D Amúgy a görgőknek semmi baja, nem rég lehetett cserélve, jófajta Malossi görgők, szíj is rendben, félúton van az új méret és a cserehatár között!
Na, gondoltam most jön a kuplung, leszedtem. Az egyik pofánál NINCS rugó! Nem leesett, eltörött, nincs beszerelve :D Örök hajtós kérdés kipipálva :)
Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett, most jön a kérdés: a kontrasztrugó sárga, a kuplungrugók meg pirosak benne, ha jól tudom, mindkettő szín erősebbet jelöl a gyárinál. Van ennek így valami értelme? A görgők a gyári 14 grammosak, nem szándékozom tuningolni! Milyen rugókkal szereljem, ebben kérem a segítségeteket, amit előre is köszönök!

Üdv: Janika

Huhhh ez igen!:yess:
Azért a kuplung rugó nélkül, az komoly! :homlcsap:
A színkódokkal sajnos nem vagyok tisztába, de biztosan lesz aki igen.
Azért a vario hátára szerezz egy fedlapot, a 250-eseknek ez kell.
Ez is érdekes, mert a 125, 150, 180 száraz variós, a 250 zsíros, a 400-as azt hiszem zsíros, a T-MAX megint zsíros.
Barátkozzatok.
A kuplung harangját nézzétek meg és ha kell, érintőre húzzátok meg eszterga padon.



Természetesen így nem rakom össze, zsírfogó beszerzése folyamatban van, a kuplungharangot szabályozni kell, mert elég "barázdás", munkahelyen megoldjuk. A többi még képlékeny, bár ahogy elnéztem komplett kuplungcsere lesz, mert azon a pofán, amelyiken nincsen rugó, sokkal jobban lekopott a ferrodol! :(

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 13 11:49 #2229 Írta: pothy
pothy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni, hogy hol vegyek szelepszár szimeringet a 150-es majához? A unixnál csak 10 dbos kiszerelésben árulják, azt se olcsón.

Köszi

Botond

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 12 23:22 #2227 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Üdvözlet mindenkinek!

Mint a bemutatkozásomban is írtam, még nincs meg a jogsim, ezért úgy gondoltam, kicsit megnézem a paripa "belsejét", kitakarítom, megzsírozom a váltót ahol kell. A kuplungot is terveztem kitakarítani, meg az amúgy is "örök hajtós" volt (alapjáraton is hajtott, ha levettem sztenderről, el nem indult velem, de azért érezhetően fogta a motort), azt is levettem.
Hol is kezdjem? Az én vasamban száraz variátor van! Az előző gazdi legalább is úgy rakta össze. Nem is zsírozhatta volna meg, mert az első indításnál kicsapódott volna belőle, ugyanis nincs rajta a variátor hátulján a zsírfogó :D Amúgy a görgőknek semmi baja, nem rég lehetett cserélve, jófajta Malossi görgők, szíj is rendben, félúton van az új méret és a cserehatár között!
Na, gondoltam most jön a kuplung, leszedtem. Az egyik pofánál NINCS rugó! Nem leesett, eltörött, nincs beszerelve :D Örök hajtós kérdés kipipálva :)
Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett, most jön a kérdés: a kontrasztrugó sárga, a kuplungrugók meg pirosak benne, ha jól tudom, mindkettő szín erősebbet jelöl a gyárinál. Van ennek így valami értelme? A görgők a gyári 14 grammosak, nem szándékozom tuningolni! Milyen rugókkal szereljem, ebben kérem a segítségeteket, amit előre is köszönök!

Üdv: Janika

Huhhh ez igen!:yess:
Azért a kuplung rugó nélkül, az komoly! :homlcsap:
A színkódokkal sajnos nem vagyok tisztába, de biztosan lesz aki igen.
Azért a vario hátára szerezz egy fedlapot, a 250-eseknek ez kell.
Ez is érdekes, mert a 125, 150, 180 száraz variós, a 250 zsíros, a 400-as azt hiszem zsíros, a T-MAX megint zsíros.
Barátkozzatok.
A kuplung harangját nézzétek meg és ha kell, érintőre húzzátok meg eszterga padon.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 12 22:05 - 2017 aug. 12 22:07 #2226 Írta: Janika
Janika válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Üdvözlet mindenkinek!

Mint a bemutatkozásomban is írtam, még nincs meg a jogsim, ezért úgy gondoltam, kicsit megnézem a paripa "belsejét", kitakarítom, megzsírozom a váltót ahol kell. A kuplungot is terveztem kitakarítani, meg az amúgy is "örök hajtós" volt (alapjáraton is hajtott, ha levettem sztenderről, el nem indult velem, de azért érezhetően fogta a motort), azt is levettem.
Hol is kezdjem? Az én vasamban száraz variátor van! Az előző gazdi legalább is úgy rakta össze. Nem is zsírozhatta volna meg, mert az első indításnál kicsapódott volna belőle, ugyanis nincs rajta a variátor hátulján a zsírfogó :D Amúgy a görgőknek semmi baja, nem rég lehetett cserélve, jófajta Malossi görgők, szíj is rendben, félúton van az új méret és a cserehatár között!
Na, gondoltam most jön a kuplung, leszedtem. Az egyik pofánál NINCS rugó! Nem leesett, eltörött, nincs beszerelve :D Örök hajtós kérdés kipipálva :)
Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett, most jön a kérdés: a kontrasztrugó sárga, a kuplungrugók meg pirosak benne, ha jól tudom, mindkettő szín erősebbet jelöl a gyárinál. Van ennek így valami értelme? A görgők a gyári 14 grammosak, nem szándékozom tuningolni! Milyen rugókkal szereljem, ebben kérem a segítségeteket, amit előre is köszönök!

Üdv: Janika
Last edit: 2017 aug. 12 22:07 by Janika. Indoklás: Formázás

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 12 12:59 #2223 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Akkor felírom, mert a démon visszadobál minden emailt amit küldök Neked.
30/321-20-45

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 10 17:43 #2220 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Szia Tamás!

A telefonszámod köszönöm előre is, mert én is utálok gépelni. Melyik e-mail címre küldted, mert hozzám eddig nem érkezett semmi.
A címem: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szép napot!
Üdv:
Norbert

Pont erre...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 17:24 #2219 Írta: Spartan
Spartan válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia Tamás!

A telefonszámod köszönöm előre is, mert én is utálok gépelni. Melyik e-mail címre küldted, mert hozzám eddig nem érkezett semmi.
A címem: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szép napot!
Üdv:
Norbert

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 09 15:18 #2214 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Szervusz Tamás!

Köszönöm a választ!
Miska ma nem volt elérhető egész nap, szóval még nincs meg a gyári harang átmérője. Viszont az enyém a következők szerint alakul:
A Malossi harangom átmérője 160,6 mm
A kuplungom átmérője 154 mm, plusz-minusz 1 mm.
Ez annyit tesz, hogy a harang és a zárt pofák közözz 3,5 mm hézag van. Sok lehet ez?
A mai napom egyébként nem volt túl gyümölcsöző. Miska javaslatára csiszolgattam a ferrodolok rövid oldalán, és szerintem tönkre tettem a kb. 2 hetes kuplungot. Indítás után fémes súrlódás, csikorgás a CVT felől. gyorsan leállítottam, és visszagurultam a garázsba. Valószínűleg túlságosan belejöttem a csiszolásba, és többet szedtem le mint kellett volna. Hát ez az így járás tipikus esete...
Tamás mit értesz szett alatt? Miket lenne jó szettben cserélni? Elnézést ha esetleg bolondságokat kérdezek.
Megpróbálom felvenni a kapcsolatot Orpi-val is...
Szép napot!
Üdv:
Norbi

Elküldtem a telefonszámomat e.mailban.
Annyi kérdés tettél fel, hogy ezt én válasz formájában le nem írom... :almos:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 07 19:37 #2211 Írta: Spartan
Spartan válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szervusz Tamás!

Köszönöm a választ!
Miska ma nem volt elérhető egész nap, szóval még nincs meg a gyári harang átmérője. Viszont az enyém a következők szerint alakul:
A Malossi harangom átmérője 160,6 mm
A kuplungom átmérője 154 mm, plusz-minusz 1 mm.
Ez annyit tesz, hogy a harang és a zárt pofák közözz 3,5 mm hézag van. Sok lehet ez?
A mai napom egyébként nem volt túl gyümölcsöző. Miska javaslatára csiszolgattam a ferrodolok rövid oldalán, és szerintem tönkre tettem a kb. 2 hetes kuplungot. Indítás után fémes súrlódás, csikorgás a CVT felől. gyorsan leállítottam, és visszagurultam a garázsba. Valószínűleg túlságosan belejöttem a csiszolásba, és többet szedtem le mint kellett volna. Hát ez az így járás tipikus esete...
Tamás mit értesz szett alatt? Miket lenne jó szettben cserélni? Elnézést ha esetleg bolondságokat kérdezek.
Megpróbálom felvenni a kapcsolatot Orpi-val is...
Szép napot!
Üdv:
Norbi

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 07 17:38 #2210 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Dr.Pulley cuccai bitang jók, ennek folytán nem olcsók.

Azt bátorkodom javasolni (ha még nem késő-gondolok itt Miskára), abban az esetben ha hosszú távra tervezed a motorral való szimbiózist, szettet vegyél.
Szinte mindegy, hogy Malossi, Pollini, Dr.Pulley, vagy adja isten J.Costa (na jó, ez már nem midegy) mert a szetteket összehangolta a gyártó és nem hülyék gyülekezete aki ott van.
Igaz, hogy ez a legdrágább megoldás, de 50-70'000 kmre kipipálhatod a problémát, Dr.Pulley esetében csak szíjra kell költened.
Szóval érdeklődj, mérlegelj és számolgasd mi mennyi.
Mint mondtam, a 400-as kollégáknak van mit leírni, főleg Orpinak mert Neki full Malossi rendszer van a motorjában.
Hátha olvassák a topicot... :yess:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 07 12:33 #2209 Írta: Spartan
Spartan válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szervusz Tamás!

Köszönöm a választ!
A Mravik Miskát megtaláltam én is szerencsére, éppen most tárgyalok vele eredeti kuplung harang ügyben. Próbálom rábeszélni, hogy mérje már meg a kuplung harang belső átmérőjét. Nagy segítség lenne az infó, mert ezen múlik cserélnem kell-e a meglévő Malossi harangot vagy sem.
És azt is állítja, hogy ha lereszelem a ferrodol pofák rövid oldalának széleit, sokat javítana a helyzeten. Mondjuk a 30 km/ó sebességnél való leoldást nem fogja javítani. Ha végre lesz egy gyári méretű harangom, akkor beruházok egy 5 pofás kuplungra, ahogy javasoltad. Láttam valahol ebből más gyártótól is nem csaka Malossi-tól. Az is jó lehet? Talán Dr. Pulley vagy valami hasonló...
Köszönöm a segítséget és ha megtudsz esetleg bármilyen hasznos infót ezzel kapcsolatban, kérlek ne feledkezz meg rólam!

Szép napot!
Üdv:
Norbert

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 06 22:43 #2208 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ja, meg Mavrik Miskától is tudsz bontott alkatrészeket rendelni:
+36 20 978 9326

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 06 21:18 #2207 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Be kell fogni csúcsesztergába a kuplungot és már mondja is a szaki a pontos méretet.
A főoldalon a letöltések között kell hogy legyen service manunal, abban tuti benne van a minimum méret. Keresgélni kell kicsit.

A 400-as kollégáknak biztos van tippje hol érdemes vásárolni, én a Yamaha Fehérnél és a Yamaha World-ben szoktam ha gyári alkatrész kell.
De rengeteg cucc van hozzá E.bay-en és Alin.
Kutakodni kell mert úgy ahogy most Te eladod ezt a kuplungot, másnak is lehetnek cuccai.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 06 16:03 #2204 Írta: Spartan
Spartan válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia Tamás!

Köszönöm szépen a gyors és a hasznos választ!
Hát igen erre én is gondoltam, hogy esetleg a harang túl nagy. De mekkora a túl nagy? Egy esztergályossal megvizsgáltattam, azt mondta nem üt (kisebb mint 3 század), és 160,6 mm átmérőt mért. Sehol nem találtam arról infót, hogy mekkora lehet a gyári harang átmérője, szóval nem tudom összehasonlítani. A kuplung átmérőjét még nem tudom hogyan mérhetném le, hiszen 3 pofás tehát nincs szemben levő ferrodol.
De azt érzem én is, hogy a harang és a kuplung ferrodoljai között elég nagy hézag van.Ha esetleg ismernénk a gyári kuplung harang átmérőjét, az nagyon jó lenne!!! A túl nagy hézag a pofák és a harang között szerintem nagyon szépen tudná okozni azt a tünetet is, hogy hamar(35 km/ó) leold a kuplung
Igen a másik az 5 pofás kuplung. Az 5 pofa nyilván jobban tud illeszkedni egy kör kerületére, mint a 3 pofa, de sajnos itt félre vittek a szerelők a motor szervizben, illetve a gyári Manual robbantott ábrája is. De a cél érdekében beruháznék egy 5 pofásra is!
Szóval akkor kéne ismerni, hogy jó-e a harangom mérete, ha nem jó csere.
Illetve kell egy 5 pofás kuplung.
Tudnál abban segíteni honnét vásároljak? Eddig az OEM-PARTS-tól vettem alkatrészeket, de örömmel fogadnék másik opciót is, ahol esetleg az eladóval lehetne egyeztetni vásárlás előtt az adott alkatrészről, vagy opciókról, méretekről, stb.

Köszön szépen előre is a további segítséged!

Szép napot!
Üdv:
Norbert

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 aug. 05 23:15 #2196 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia Spartan!:hali:
A Malossi harang nem lenne gond (ha nem túlméretes!). A pofák fogási pontja igen. Nem elég vastag a ferrodol réteg a kuplung pofáin. Ezért csak a csúcsa tud ráfeszülni a harangra. Kellene egy gyári harang és egy 5 pofás Malossi kuplung. Na az jó párosítás! Ez a jelenlegi harang is jó ha nem ovál, vagy túlméretes. Az ovalitást lehet esztergával orvosolni.
Mérd meg a kuplung átmérőjét a haranghoz képest.
A fogási fordulatszám nem lenne rosz, ha 2500-2800 körül indul, de az nem az igazi, hogy 35km/h-nál leold. 20-25-ig fognia kellene. Okozhatja az elinduláskor tapasztalt vibrációt a rossz kuplung rugó-kontrasztrugó párosítás. Ezt Malossiék szettben árulják, varió, szíj, kuplung (5pofás az igazi, bár van akinek 2pofás hangolható van, de ebbe ne menjünk bele...) és kontraszt valamint kuplung rugók. Nagyon ki van ez találva.
A varió allapotát úgy tudod ellenőrizni, hogy kimosod és szárazon összerakod. Rászorítod a nyomlapot a görgőkre és megrázod. Ha bármi mozdul (csúszkák, nyomlap, görgők) csörren akkor ott kopott a cucc.
De Neked hátul lesznek a gondjaid szerintem. Az a Vicman kuplung nincs a helyzet magaslatán a leírtak alapján...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 17:43 #2194 Írta: Spartan
Spartan válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szervusztok!

Két hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy 2004-es Yamaha Majesty 400-as robogónak. Sajnos az előző gazdája, finoman fogalmazva keveset gondozta. Amikor elkezdtem átvizsgálni, elképedve láttam a légszűrő betéteket, amelyek olyanok voltak, mintha csak földes úton jártak volna vele. Szóval nem a karbantartás volt a kedvenc időtöltése a tulajnak. A nagyobb baj, hogy valamiért sajnos hozzányúltak a CVT-hez is. Először is a kuplung tengelyén lévő eredeti M14x1-es csavar helyett egy gányolt, rozsdás vasdarabból "esztergált" anyára emlékeztető tárgy volt. Szinte kézzel lejött, mert menet már nem is volt benne. Az eredeti kuplung harangot is elvitte a cica,mert egy Malossi harangot találtam a helyén. A CVT egyébként induláskor olyan hangot hallatott időnként, mint ha valami vas elszabadult volna benne, és azonnal széttörne. A kuplung szerkezet volt a következő áldozat, mert szanaszét reszelték, és üveges re fényesedett.
Hát rendeltem hozzá gyári anyát (4500 Ft és van még egy eladó ha kell valakinek) aztán rendeltem egy VICMA gyártmányú 3 pofás kuplungot is. Összeraktam, megy is a gép, de sajnos ez messze nem az igazi, rezonál, enyhén rázkódik induláskor, alacsony sebességnél. Megint szétszedtem, és észre vettem, hogy csak kicsi felületen érintkeznek a pofák a haranggal. Kb. körömnyi felület, a többi nem ér hozzá. A másik gondom, hogy olyan 2500-2800-as fordulaton indul el a gép, és kb. 30-35 km/óra sebességnél ki is kapcsol a röpsúly, tehát csak gurul a motor. Gondolná az ember, erősek a kis rugók, de lehetséges ez? Az után gyártott kuplung kis rugói túl erősek lehetnek? És egyáltalán, az új kuplung miért nem fekszik fel jobban? Direkt 3 pofásat rendeltem, mert ilyen van a gyári Service Manual robbantott ábráján is. Lehet, hogy az 5 pofás megoldás lenne? Aztán végül, még az is felmerült bennem, hogy mi van akkor, ha a kuplung azért kínlódik, mert a variátor nem optimális áttételt csinál? A variátor görgök súlya (15g) és mérete (15x25) gyári. Szép kerek formájúak, nincsenek szögletek rajtuk. A variátor házon látszólag nincs hiba, bár magam jártam már úgy, hogy semmi gyanús nem látszott a kis 50-es Aprilia Gulliver variátor házán, de a motor mégis olyan volt, mintha 3.-ban akarnék indulni egy váltós géppel. Gyorsan vettem bele egy másik kuplungot, de akkor is ugyan olyan maradt. Kicseréltem a jónak látszó variátor házat, és gép "egy kerékre " állt. Szóval még ez is lehet bajkeverő. Cserélnék én szívesen mindenféle alkatrészt, csak azért gazdasági szempontból jó lenne, ha következetesen a hiba okozóját cserélhetném, és nem a valójában jól működő alkatrészeket.
Hát itt tartok most. Minden egyéb mást megcsináltam már a gépen, elmegyek a "Lidli"-be vele, de még nem olyan mint amilyennek szeretném.
Ha valamelyikőtöknek volt már ilyen gondja, és sikerült rájönni mi a hiba okozója, nagyon hálás lennék ha segítene!
Nagyon szépen köszönöm előre is!
Szép napot!
Üdv:
Norbert

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.181 másodperc