Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2021 ápr. 15 19:05 #5773 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Megvolt a kör,egész más lett. Olyan komótosan:) megy! Azért persze megy,de nem olyan robbanékony mint a könnyebb görgőkkel,nem tépi le a kezem ...ha-ha-ha...! Úgy gondolom nem is kell a súlyokkal kisérletezni,ez így megfelel.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 14 19:27 #5772 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Közben a régi fórumotokon ráakadtam a parázsvitàra,ami a zsírzás kapcsán keletkezett:),úgyhogy tettem grafitos zsírt,de nem tömtem tele. Egyébkènt a görgő,amit kaptam a varióhoz,érzésre tényleg silányabbnak tűnik,mint az éppségben maradt malossi,de laegalábbis az anyaguk egészen más. Az új görgők 13grammosak a mérlegen. Csak az utcában keringőztem vele próbaképp,de más lett. Nem ugrik olyan hirtelen,mint a régivel,ami egyébként nem is baj. Nem versenymotort akartam. Majd holnap felöltözök rendesen,és kerülök egy normálisat. Reggel még visszaszedem a deknit,ránézek a dolgokra,hogy minden maradt e a helyén. Tettem menetrögzítőt is az anyák alá,meg meg is jelöltem,hogy hogy állnak. Kiváncsi vagyok hogyan viselkedik majd. Az a furi szaga eltünt,tehát itt "égett" valami,és megszünt a zörgés is. A hűtőfolyadékkel vacakoltam még. Cseréltem benne múltkor még,de sokat öntöttem a kiegyenlítőtartályba valószínüleg.nyomta ki a túlfolyón,meg valahol még:)! A hűtősapka alól is,mint kiderült,ott a bilincs volt laza. A vízcsövek forrók mindenhol,hütő ventilátor is bekapcsol ókor,úgyhogy talán az rendbe van. A görgőre visszatérve,meg így legalább kipróbálom milyen a nagyobb görgővel,lesz mihez viszonyítani,aztán veszek bele majd normálisabb minőségüt.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 ápr. 14 15:19 #5771 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Nekem 250-es Majestybe 300 km után már el voltak törve az RMS görgők.

Zsír...
...hmmmmm...
Se jó nincs, se olyan, aki jót tud ajánlani. Gyárihoz meg nem jutunk hozzá...
Ent vettem konkrétan variátorba való zsírt, de lássuk be, pörög a főtengely 6-8'000-et percenként, az mindent szétcsap. Próbáltuk azt is, hogy nyers kőolajat kevertünk grafitos zsírba, hogy megtapadjon. Az meg megfogta az egész cuccost! :mia:
Volt, aki direkt híg zsírt tett bele, mert az lecsorog mikor leállítod.

Teheted bele a grafitosat, igazából az a lényeg, hogy ne tömd tele, mert beáll.

Én a Dr. Pulley görgőt (kockát) teflonos zsírral kentem meg finoman, 35'000 km után is jó még.
Ha rendszeresen takarítod, jó lesz...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 14 08:50 #5770 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A gyári méret,az talán 15,3..ha jól olvastam valahol.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 14 08:48 #5769 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ja..tegnap megmértem a konyhai mérlegen,és 11grammot nyomott az épségben lévő malossi görgő.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 14 08:42 #5768 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ilyen a vario másik fele,és ilyen retkes volt a blokk rész. Zsír-kosz-és görgő réz por masszája. A szíjtárcsa másik fele,amin a lapátok vannak,az érdekes módon újszerűbb állapotúnak tűnik,csak koszos volt az is.

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 14 08:31 #5767 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A bácsi akitől vettem,nem volt egy műszaki zseni,ahogy kivettem a szavaiból. Ez mondjuk lehet probléma is....Küllemre szép a motor,nem egy agyonszerelgetett valaminek tűnik. A csavarok éppek,szépek,nem lenyaltak,esztétikailag,és amennyire eddig átnéztem,kókányolásmentesnek tűnik a vas! Olajcsere óta nem sokat mentem vele,de majd figyelem a szintet.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 14 08:19 #5766 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A csúszkahelyek egyik oldala mindeggyik helyen ilyen,a görgőház,pedig durván bemaródott,mégha a képek nem is adják vissza. Szerintem pikk-pakk megenné az új görgőket. Igazából elindult-ment-megállt,alapjáraton nem vitte a kereket. Nem igen van viszonyítási alapom. Az orszég másik felén vettem,lábon vittem haza,kerülővel(500km)jött szépen,szerintem. Viszont így látva a belsejét,nyugodtabb vagyok,ha új alkatrész kerül bele,mégha utángyártott is. Így már van vésztartalék alkatrész hozzá:)! 19000párszáz Ft volt kompletten az új egység. A gyárinak mondott a duplája,aztán a határ a csillagos ég. Annyira azért nincs jó világ:(,sajnos.

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 14 07:45 #5765 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia Herold! Ahová a csúszkákat lehet tenni,az a része felejtős. Maga a ház görgőpályái pedig bemaródottak,mintha szétkarmolták volna. A tömítőkarika hiányzik a házról,és igen,arra én is gondoltam,hogy a hajtásból jön a szag,mert a fékekkel nincs baj. Eléggé "zsírsáros" volt a blokk öntvény vario részen,de az szíj nem tűnt szennyezettnek. Szerintem pont végszóra szedtem szét. Igazából rendeltem egy rms variót komletten. Tamás írta,hogy felejtős,de az előző Yamahámnál(igaz nem robogó volt) sem volt problémám az utángyártott alkatrészekkel,és megmondom őszintén,nem tudtam/szerettem volna őrült nagy összeget most rááldozni. (Van 3 gyermekem is:))! Majd meglátjuk,hogy milyen lesz hosszú távon. Majd,ha lesz időm,összerakom. A bontott alkatrészekkel van egy kis fenntartásom. Azokat látni szeretem,mielőtt megveszem. Na mindeggy,majd alakul. Egyébként hogyan kell a variót zsírozni,és mivel? Otthon van grafitos zsírom,de talán csak 150 fokig hőálló. Az jó lehet? Vagy mivel?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 13 18:23 #5762 Írta: Herold
Herold válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ja!
A varió oldalán van gumitömítés?
Mert akkor elvileg zsírral kellene összerakni.
Bár itt ebből is volt már vita, ki mire esküszik.
De a gyári szerelési utasítást betartva nagy mellét nem tudsz lőni.:)

Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 13 18:20 #5761 Írta: Herold
Herold válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Köszön az információt,akkor nézelődök még,és nézek valami minőségibb megoldást. Végül is egyszer kell rendberakni,aztán akkor talán sokáig jó lesz.


Szervusz Cb!

Én is belekotyognék a dologba.
A varió szíj felöli oldala milyen? Ha hasonlóan szép mint a kuplungé én magát a variót még nem temetném.
A csúszkáknál érintkező felület szintén szépnek látszik, hát próbából ugyanilyen méretű és tipusú görgőkkel kipróbálnám!
Ha eddig ment a motor úgy, ahogy neked megfelel, akkor ne bontsd meg a rendszert!
A legszebb görgőt mérd le súlyra!
Tamásnak igaza van, de a bontott kopó alkatrészért csak akkor adj pénzt, ha a kezedben volt előtte és jónak ítéled!!
Az olajfogyasztás is lehet rapszódikus.
A 250-es ugyanilyen felépítésű és ahány tulaj, annyi tapasztalat van.
Nálam pl időjárás és terhelésfüggő volt az olajfogyasztás. a motor jó állapota mellett.
Ha nincs mögötte "olajszag" (egy cimbit megkérsz, hogy kövessen), akkor nem kell túlaggódni.
A "fékszag" nem lehet szíjszag? Nagyon hasonló tud lenni!
De a motorod a kép alapján nem néz ki rosszul, sok sikert hozzá!
Üdv!
Herold

Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 ápr. 12 17:36 #5758 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Köszön az információt,akkor nézelődök még,és nézek valami minőségibb megoldást. Végül is egyszer kell rendberakni,aztán akkor talán sokáig jó lesz.


Így ahogy mondod.
Azért egy 300-as Vesrsity jól kell, hogy menjen... :yess:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 12 07:32 #5757 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszön az információt,akkor nézelődök még,és nézek valami minőségibb megoldást. Végül is egyszer kell rendberakni,aztán akkor talán sokáig jó lesz.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 ápr. 12 07:14 #5756 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

A nyomólapnak az a része cefet,ahová a műanyag csúszkák kerülnek. Ott mindeggyik lehetőségnél az eggyik oldal kikopottnak tűnik. Igen,a varióban a görgőpályák is bemaródottak. Tehát igazából kompletten cserés az egész. Néztem az om parts oldalán,hogy egész emberi áron lehet kapni komplett rms variót ehez a tipushoz(alvázszám szerint). Azt annyit is ér,mint amibe kerül? Vagy használható? Itt nálatok olvastam,hogy az rms görgők nem jó minőségüek. A komlett? variót adnák 20.e ft-ért,ha igaz. Tennék bele minőségibb görgőt valamilyet,ha kell. Ez működő megoldás lehet?

Hiába kezded a főzést extraszűz olíva olajjal, ha x@rt teszel bele hús helyett...
Én vagy gyári, vagy bontott (de jó gyári) cuccot tennék bele. Esetleg Malossit. Ennek nem mennék alá, de ez emberfüggő.
Az RMS valóban felejtős.
Jó kombó a Malossi vario Dr. Pulley kockákkal... Súlyt nem tudok.

Olajfogyasztást már tudod, nem szabad ennie. Ha eszi, max-minimumig egy intervallum alatt. Az e fölötti már gondra utal. Probálkozhatsz sűrűbb olajakkal, de résen kell lenni.

Féketet szedd szét, csiszold meg, féktisztítóval mosd át. Ha szaga lesz, az a betétek miatt lesz.


"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 12 06:03 #5754 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Egyébként mi az az olajfogyasztás,ami már tényleg gáz egy ilyen robogónak? Az előző 4t 125ös yamahám 3000es olajcsere periódusban semmi olajat nem fogyasztott. Mi az,ami még az "elmegy" kategóriába belefér? Igazából a légszűrője teljesen tiszta volt,az olaj nem folyik látszólag sehol. Majd mostmár olajcsere után vagyok,és figyelen,hogy mennyi az annyi. Ilyen volt benne a gyertya,amivel megvettem. A kipuf vége tiszta,bár a dob alján van egy pici furat,már otthon a garázsban állva,és nézve ott mintha,talán kifüstölne. ....és még egy észrevétel. Olyan büdös fékszaga van,de a féjek rendbe vannak,nem fognak. A kuplung pofái is szépnek tűnnek. Nem éreztem,hogy probléma lenne. Csodálkoztam is a varió állapotán!

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 12 05:49 #5753 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A nyomólapnak az a része cefet,ahová a műanyag csúszkák kerülnek. Ott mindeggyik lehetőségnél az eggyik oldal kikopottnak tűnik. Igen,a varióban a görgőpályák is bemaródottak. Tehát igazából kompletten cserés az egész. Néztem az om parts oldalán,hogy egész emberi áron lehet kapni komplett rms variót ehez a tipushoz(alvázszám szerint). Azt annyit is ér,mint amibe kerül? Vagy használható? Itt nálatok olvastam,hogy az rms görgők nem jó minőségüek. A komlett? variót adnák 20.e ft-ért,ha igaz. Tennék bele minőségibb görgőt valamilyet,ha kell. Ez működő megoldás lehet?

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 ápr. 11 23:04 #5752 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Helló! Már cseréltem olajat,mágnest nem tettem sajna. A fémszita szűrője szép tiszta volt. Majd a görgőméreteknek akkor valahol utánanézek. A nyomólapról és a variátor házról mi a véleményed?


Nem igazán lehet látni a nyomlapot, sötét a kép. Tükörsimának kell lennie.
A varióba a görgőpályák kicsit megviseltnek tűnnek. Tapintásra milyenek? Nem lenne szabad csikarásnak, hosszanti marásnak lenni benne. Ez olyannak néz ki.
Mondjuk azok a görgők amik kijöttek belőle, ritka x@rul néztek ki... :(

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 11 22:30 #5751 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Helló! Már cseréltem olajat,mágnest nem tettem sajna. A fémszita szűrője szép tiszta volt. Majd a görgőméreteknek akkor valahol utánanézek. A nyomólapról és a variátor házról mi a véleményed?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 ápr. 11 21:58 #5749 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia!
Olajcserekor tegyél mágnest a kifolyóhoz, van-e benne fémforgács. Ha nincs, akkor lehet, hogy gyűrű, vagy szelep vezető miatt eszi az olajat. Ha van, az gáz, mert akkor főtengelyes...

A varioba fogalmam sincs milyenek az eredeti görgők, de ezek szerint nem 11 gr, mert ez nagyon ment. A gyári több lehet, 13-15 gr is akár..

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 11 20:23 #5747 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Egyébként ez lenne a robesz!

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.283 másodperc