Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2021 ápr. 11 19:20 #5746 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Úgyhogy szívesen látnám,az építő jellegű hozzászólásokat:jaja: ! Robogót még nem javítottam. Saját magam szervizelgetem/szögelgetem a motorjaimat,de inkább a veterán 2t az,amihez szerencsém volt. Ez előtt egy 125ös yamahám volt,de az motorikusan pöcc-röff volt! Úgyhogy előre is köszi a segítségeket,információkat!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 11 19:11 #5745 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A kuplung részét nem tudtam szétszedni. Az nem tűnik szarnak. Vastag ferrodol,sárga színü a nagy rugó,a kuplungpofákat meg sima fémszinű rugó fogja. Igazából szépen indult,szépen ment,nem rángatott,...kicsit zörgött:) ! A variátor ház,az malossi termék,a nyomólapra nincs írva semmi. A görgők meg...eggyen látni a feliratot,talán az mintha 11grammos lenne. A nyomólap cserés,gondolom,meg új görgők,csúszkák. A variátor ház az használhatónak tűnik? Nagyjából gyári paramétereket szeretnék,nem gyorsulgatni szeretnék. Mekkora görgőket kellene venni???

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 ápr. 11 18:59 #5744 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok! Mint a bemutatkozó topikban írtam,egy Versity Xc 300-at vettem nemrég. Az olajak/szűrőszervízt már megejtettem,és vettem hozzá egy meghajtószíjat,biztos ami biztos. Előtte nem volt még nagyrobogóm,kicsi is csak régen,úgyhogy sok viszonyítási alapom nem volt a vásárlásnál. Nem az új robogók közt válogattam. Esztétikailag nem lepukkant,motorikusan meg majd alakul. Indul,jön -megy rendesen,megáll. Sajna kicsit olajfalónak tűnik. Na de...ma leszedtem a varió részt,és háttt.... Kemény! Csoda hogy még ment. Bár,nem tudom hogyan is kellene mennie. Kicsi gázadásra megindul,és pikk-pakk 120on az óra. Persze az a valóságba kevesebb,de a lényeg,hogy igazából egyenletesen húz. A 8db görgőböl 1db talán,ami épp volt. A hátsó nyomólap is kukának tűnik. A variátor/görgőház,az meg nem tudom,hogy milyennek minősül.

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 14 05:56 #5320 Írta: Yamaha
Yamaha válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm Tamás!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 aug. 13 20:40 #5318 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Köszönöm Tamás! RMS görgők és csúszkák lettek belerakva. Miska a grafitos zsírt javasolta ami van itthon,igaz elég régi molos.


Nekem volt RMS görgőm, ez az egyik amit nem szoktam ajánlani, a másik Dayko szíj.
Nekem az RMS görgők eltörtek a variátorba. 500 kmt nem mentem még velük... Legyen velük szerencséd, de figyeld a hangját.

A grafitos zsír is jó, csak ne vidd túlzásba.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 13 09:46 #5313 Írta: Yamaha
Yamaha válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Milyen hőálló legyen minimum a zsír Tamás? Ami itthon van az +140 fokig használható.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 13 06:47 #5312 Írta: Yamaha
Yamaha válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszönöm Tamás! RMS görgők és csúszkák lettek belerakva. Miska a grafitos zsírt javasolta ami van itthon,igaz elég régi molos.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 aug. 12 20:54 #5311 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok ! Voltam Miskánál alkatrészért Szarvason és mondtam,hogy nemrégen cseréltem szíjat ,görgőket,csúszkákat és mintha hangosabb lenne a motor. Kérdezte,hogy raktam e zsírt a variátoba mondtam hogy nem. Azt mondta kellene. A kérdésem az lenne,hogy milyen minőségű és mennyi kell bele? Yp 250-es. 2001-és évjáratú a motor.


Szia!
Lehetőleg hőálló és sűrű legyen.
Ne túl sokat, mert mikor kihül megdermedhet és nehezebben dolgozik a vario.
Ha most szárazon csörög, akkor lehet, hogy a görgőpályák kopottak kissé. A zsír tompítani fog a hangján egy ideig, de hosszútávon valószínűleg újra előjön a hangja...
Próbálkozhatsz Dr. Pulley csúszkákkal és Pulley kockákkal, azok többet csillapítanak.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 12 13:45 #5310 Írta: Yamaha
Yamaha válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok ! Voltam Miskánál alkatrészért Szarvason és mondtam,hogy nemrégen cseréltem szíjat ,görgőket,csúszkákat és mintha hangosabb lenne a motor. Kérdezte,hogy raktam e zsírt a variátoba mondtam hogy nem. Azt mondta kellene. A kérdésem az lenne,hogy milyen minőségű és mennyi kell bele? Yp 250-es. 2001-és évjáratú a motor.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 03 15:29 #5169 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Az enyémről sehol nem találtam manualt, ezért kérdezgetek:(

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 jún. 03 12:27 #5168 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

125 5DS


Ha karbis és van rajra vízcső (azt sem árt kimosni, mert a kis keresztmetszetű furatok bitangmód bedugulnak ám) akkor azon kéne lennie légtelenítő csavarnak.
Olyan is van, mint a T-MAX, hogy magát légteleníti.
Manualban is utána nézhetsz.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 03 08:56 #5167 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
125 5DS

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 jún. 02 21:38 #5164 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Köszi!
Légteleníteni kell valahol?

Megrendeltem a németektől, 30,37 € postával.


Milyen motor is a Tied...?
...esküszöm nem emlékszem... :mia:

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 02 18:22 - 2020 jún. 02 18:22 #5162 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszi!
Légteleníteni kell valahol?

Megrendeltem a németektől, 30,37 € postával.
Last edit: 2020 jún. 02 18:22 by G.D.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 jún. 02 11:13 #5161 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Update: csavarlazító+hőlégfújó után sem mozdult a rohadék, úgyhogy egy méretes csapágylehúzóval kellett elbánnunk vele, de végül lejött!
Mondjuk érdekes, mert a felszerelt gyári új meg jóformán lötyög a tengelyen...

Viszont kérdés: hűtőfolyadékot hol tudom leengedni meg feltölteni? Minden más levet lecseréltem már a gépben, ahogy elnéztem őket, szerintem érdemes volna ezt is.

Másik kérdés: Dr. Pulley "szögletes görgőt" lehet itthon kapni valahol, netán értelmes áron?


Széthúzod a hűtőrőadiátorról jovő csövet a blokk felé és kifolyik minden. Ki is öblítheted a hűtőt folyó vízzel.
A hűtőt belülről kifelé fújd ki óvatosan.

Nekem is Pulley kocka van, szeretem. Nem is tudom honnan vettem anno...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 02 11:02 #5160 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Update: csavarlazító+hőlégfújó után sem mozdult a rohadék, úgyhogy egy méretes csapágylehúzóval kellett elbánnunk vele, de végül lejött!
Mondjuk érdekes, mert a felszerelt gyári új meg jóformán lötyög a tengelyen...

Viszont kérdés: hűtőfolyadékot hol tudom leengedni meg feltölteni? Minden más levet lecseréltem már a gépben, ahogy elnéztem őket, szerintem érdemes volna ezt is.

Másik kérdés: Dr. Pulley "szögletes görgőt" lehet itthon kapni valahol, netán értelmes áron?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 máj. 16 06:57 #5107 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Ha valahogy le tudom venni, akkor még akár azt is el tudom képzelni hogy ki lehetne polírozni (az ugye vas, nem alu), de ahogy nézem ilyen párezer forint a gyári új, szóval nem hiszem hogy érdemes erőlködni vele.


Ha meg van kopva, akkor nem. Ha rá van rakódva valami, talán levakarhatod, de nem érdemes foglalkozni vele...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 15 23:48 #5106 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ha valahogy le tudom venni, akkor még akár azt is el tudom képzelni hogy ki lehetne polírozni (az ugye vas, nem alu), de ahogy nézem ilyen párezer forint a gyári új, szóval nem hiszem hogy érdemes erőlködni vele.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2020 máj. 15 23:34 #5105 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
...hát ez nem néz ki túl jól...
Arról nem beszélve, hogy simán le kéne csúsznia a főtengelyről. Fújd be WD40-el, had ázzon, meg csavarlazítóval, meg mittudom én mivel, hátha bejut valami és oldja a rohadást.
De vigyázz, mert mint tudod, ez a ricnis tengely maga a motorod főtengelye. Meg ne hajtsd, el ne csavard. Csak finoman!

A nyomlapot cserélni kell, ahogy nézem meg is van kopva rendesen ugye...?

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 15 17:22 #5104 Írta: G.D
G.D válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Mentem a másik szíjtárcsa cseréje óta pár km-t, picit mintha simább lenne a menése a gépnek, viszont sajnos sem a szíj nem fut kijjebb, sem az a jelenség nem változott, hogy 60-65-től nem "vált" feljebb, hanem csak pörög mint a'állat. Csinálnék videót róla, de mivel errefelé az elmúlt egy hónapban kb. folyamatosan orkán van, sok értelmét nem látom a dolognak...

Viszont ma ránéztem a variátor belső felére és az így néz ki:

Lehet hogy ez okozza a bajságot? Illetve ezt hogy lehet egyáltalán leszedni a tengelyről? A Piaggio-n simán le lehetett húzni mint a külső szíjtárcsát, de ez meg se mozdul, hiába rángatom...

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.242 másodperc