Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2017 jan. 03 19:48 #951 Írta: kobra9kobra
kobra9kobra válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok , enni sosem ette az olajat csak kinyonta a levegoszurobe.Nem gyanakodtam semmilyen gondra hiszen konnyen indult es 120 km/h val ment ket szemelyel gond nelkul.Egy hosszabb ut utan eszrevettem hogy a levegoszurobol folyik az olaj es az egesz motor hatulja olajos...utantoltottem es 1 liter ment bele....rovid erdeklodes utan kapott egy szett ujj gyurut . A fotengelyt es a hengerfejet elvittem egy szerelohoz...fotengely ok , hengerfej rendben eppen csak szelephezagot alitott.Osszeszereles utan kapott 12 gr gorgoket hogy veletlenul se porgessem tul es kb 450 km utan minden rendben volt , se olajfogyasztas se olajkinyomas ugyhogy kapott egy olajcseret es visszakerultek a regi 9gr gorgok.Meg lement ugy 400 km varosi forgalomban olajszint rendben.Gondoltam eljott a proba ugy 1000km utan lehuztam a csovet a levegoszurorol es egy egyenes utszakaszon 30km-en keresztul tartottam a 110 km/h tempot ...megaltam az elso parkoloban...a motor hatulja tiszta olaj es utantolteskor szinte 1.1 liter olaj ment bele.Azota kb 700-800 km -t mentem vele anelkul hogy meghaladjam a 80 km/h es az olajszintem rendben van.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 jan. 02 11:24 #942 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Na most akkor várjatok kicsit.
Meg tud enni egy 125cc egy liter olajat kopás miatt??
Aránylag rövid távon??
Azt írja Kobra, hogy 30 km alatt. Ilyen a világon sincs!

Ez olyan hihetetlen számomra.
Ami ilyen kopott el sem indul. Miért csak nagy sebességnél?
Jól vannak azok a gyűrűk?
Az olajlehúzó gyűrű nem mindegy hogyan van, van teteje és alja.
Bele lehet rakni fordítva.

Azért majd írd meg, hogy mi a diagnózis roppant kíváncsivá tettél.

Nem megette, kifújta a légszűrőházba. Ez pedig lehet a magas kartel nyomás miatt, amit a kopott gyűrűk idézhetnek elő.
Egy kompressziómérés után okosabbak lennénk...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 02 09:35 - 2017 jan. 02 09:43 #940 Írta: Coller úr
Coller úr válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Na most akkor várjatok kicsit.
Meg tud enni egy 125cc egy liter olajat kopás miatt??
Aránylag rövid távon??
Azt írja Kobra, hogy 30 km alatt. Ilyen a világon sincs!

Ez olyan hihetetlen számomra.
Ami ilyen kopott el sem indul. Miért csak nagy sebességnél?
Jól vannak azok a gyűrűk?
Az olajlehúzó gyűrű nem mindegy hogyan van, van teteje és alja.
Bele lehet rakni fordítva.

Azért majd írd meg, hogy mi a diagnózis roppant kíváncsivá tettél.

Én szentül hiszem, hogy angyalok igenis léteznek. Emberi álruhát öltve köztünk járnak a földön.
Last edit: 2017 jan. 02 09:43 by Coller úr.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2017 jan. 01 12:02 #933 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

B.U.E.K mindenkinek !!!

Ugy latszik akkor hogy tavaszra kap egy ujj hengert , dugot , gyurut.....

Járd körül a témát, mert nincs rá garancia, hogy a megnövekedett (normális értékre hozott) kompresszió nem üti-e szét a főtengelyt.
Alul felújíthatod anélkül, hogy fent bármit is bántanák, de visszafelé ez sok esetben nem igaz. Elég egy minimális lógás és már vége is a főtengelynek...
Egyszerre jobb lenne egy teljes generál.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 01 09:22 #928 Írta: kobra9kobra
kobra9kobra válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
B.U.E.K mindenkinek !!!

Ugy latszik akkor hogy tavaszra kap egy ujj hengert , dugot , gyurut.....

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 31 19:00 #923 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Nem úszod meg, szét kell borítani ha ilyen "rövid" távon elmegy egy liter.Ha jó a blokk 90-100 között nem eszik semmit.Tudom mert nekem volt.A gyűrűzésnek is vannak trükkjei, nem elég csak beletenni.Ott valami nem jó és ezt nem fogod megtudni itt a fórumon....Sok szerencsét

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 31 15:52 #921 Írta: kobra9kobra
kobra9kobra válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Olajat mindig ugynazt hasznalok 10w40-es Motul-t.A nyaron egy 250-300km-es turan kepes volt kinyomni egy liter olajat es emiatt kapott egy szett ujj gyurut.Varosban kicsi sebesegnel vagy rovidebb tavolsagon nagy sebesseggel nem tortenik semmi.Legutolso alkalomkor nagy sebessegnel 30 kilometer tavolsagon kinyomott szinte egy liter olajat....ugyhogy egyenlore csak 70-80 km/h tempoval lehet hosszu utra elindulni.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 31 07:30 #909 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Biztos vagyok benn a kartelgáz lesz a ludas.Ha csak nagy fordulaton csinálja akkor sztem biztos. Van egy átmeneti megoldás, a kivezetőcsövet kösd ki a szabadba, így nem olajozza be a szűrődet A hátránya , így nem veszed észre a helyzet esetleges romlását. Ha már alacsonyabb fordulaton is csinálja ajánlatos beavatkozni A kikötés csak elodázza a teljes szétszedést.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 30 19:41 - 2016 dec. 30 19:41 #907 Írta: Coller úr
Coller úr válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok !

Egy 125-os majesty -rol lenne szo , egy idelye kinyomja az olajat a levegoszurobe nagyobb temponal ugy 100km/h sebessegnel , kisebb sebessegnel semmi baja.Mitol van ez ?!


Szia!

A levegő szűrőbe több dolog miatt is kerülhet olaj. Ha esetleg túltöltik, vagy nem a megfelelő viszkozitású olajat önti a motorba. De a fő ok jellemzően a motor kopottsága vagy a nem jól elvégzett felújítás lehet.

Sajna.... Szét kell szedni, kompresszió, szelepek, olajszint, meg kell szagolni, hogy nem benzin szagú -e az olaj.
A blokk szellőzése légszűrőázba van visszavazetve, és az olajpárát beszívja a légszűrő, és a motor elégeti nagyrészét.
Szerintem valahogy a kartergázzal feljut az olaj is a légszűrőházba.
Nagy fordulaton felveri... olalszint ??? Nem tom... :angry:

Én szentül hiszem, hogy angyalok igenis léteznek. Emberi álruhát öltve köztünk járnak a földön.
Last edit: 2016 dec. 30 19:41 by Coller úr.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 29 06:43 #895 Írta: kobra9kobra
kobra9kobra válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok !

Egy 125-os majesty -rol lenne szo , egy idelye kinyomja az olajat a levegoszurobe nagyobb temponal ugy 100km/h sebessegnel , kisebb sebessegnel semmi baja.Mitol van ez ?!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 12 17:14 #803 Írta: Dániel
Dániel válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Féktisztítóval nem biztos hogy a kívánt hatást éred el, könnyen túlzásba lehet vinni.
A variátort például nem ártana lezsírozni, mert a 250-eseké zárt, zsíros a görgőpálya. Lehet hogy zsíroztad, csak nem írtad...
A tárcsákat nem kéne csiszolgatni. Az úgy jó, ha tükör sima. Azzal hogy érdesíted, nem a tapadást növeled, hanem a szíjat koptatod. A szíj a kontrasztrúgó megfelelő feszítése által tapad megfelelően. Ellenkező esetben a tárcsák lerágják a szíjat.

Igen, természetesen zsíroztam (MoS2) csak el felejtettem írni, fényképezni meg nem nagyon tudtam, mert nem akartam, hogy dzsuvás legyen a telóm :) Igen értelek, akkor nem csiszolgatom. :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 dec. 12 15:23 #801 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Féktisztítóval nem biztos hogy a kívánt hatást éred el, könnyen túlzásba lehet vinni.
A variátort például nem ártana lezsírozni, mert a 250-eseké zárt, zsíros a görgőpálya. Lehet hogy zsíroztad, csak nem írtad...
A tárcsákat nem kéne csiszolgatni. Az úgy jó, ha tükör sima. Azzal hogy érdesíted, nem a tapadást növeled, hanem a szíjat koptatod. A szíj a kontrasztrúgó megfelelő feszítése által tapad megfelelően. Ellenkező esetben a tárcsák lerágják a szíjat.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 12 10:47 #798 Írta: Dániel
Dániel válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Osztom Herold véleményét!
A harangot ha már kézben van meg lehet érintőre szabályozni, a rend kedvéért.
A variód is és a kuplung pofái is szépek. A vastagságukat mérd meg.
Mikor fenn voltunk a zabáláson, pont ezt a magyarázatod adta a csilingelésre Neked (azt hiszem) Tyti.
Szétszed, kitakarít, lezsíroz, összerak.


Igen meg is történt. Már össze raktam, de azért picit óvatosan meg csiszoltam a 2 tárcsát ami között a szíj fut. Nem tart sokból szétszedni, szóval lehet hogy még lesz szabályozva. Kuplungon a 3 pofát megcsiszoltam, féktiszítóval jól átmostam. Meg persze a többi részt is a görgőket benzinben stb. Persze vigyázva gumikra. csapágyakra a féktisztítóval. :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 dec. 12 09:26 #796 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Osztom Herold véleményét!
A harangot ha már kézben van meg lehet érintőre szabályozni, a rend kedvéért.
A variód is és a kuplung pofái is szépek. A vastagságukat mérd meg.
Mikor fenn voltunk a zabáláson, pont ezt a magyarázatod adta a csilingelésre Neked (azt hiszem) Tyti.
Szétszed, kitakarít, lezsíroz, összerak.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 12 08:14 #790 Írta: Herold
Herold válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok! Légyszíves nézzetek rá ERRE a videóra és áruljátok el nekem, hogy ez mekkora probléma? Hallok néha fémesen kopogó hangot, de nem vagyok benne biztos, hogy ez lehet az oka. Ugyanakkor mást nem találtam, ami válasz lehetne a kérdésemre.
Köszönöm előre is.
Ui.: további képeket ITT találtok.


Szia!

Nem vagyok szerelő, sem szakértő, de nekem két motorban három kuplung pont így csinált. Volt amelyiknél alapjáraton is hallható volt néha.
Soha nem okozott problémát.

A képek alapján, a harangod belső fele elég használtnak tűnik. A variód is látott már ezt-azt. Ősszeszerelés előtt a tengelyeket pucold tisztára.
Ha csak karbantartás miatt lett szétkapva, akkor ok. De amíg nincs baja ne javítsd!! :)

Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 11 14:38 - 2016 dec. 11 14:41 #782 Írta: Dániel
Dániel válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok! Légyszíves nézzetek rá ERRE a videóra és áruljátok el nekem, hogy ez mekkora probléma? Hallok néha fémesen kopogó hangot, de nem vagyok benne biztos, hogy ez lehet az oka. Ugyanakkor mást nem találtam, ami válasz lehetne a kérdésemre.
Köszönöm előre is.
Ui.: további képeket ITT találtok.
Last edit: 2016 dec. 11 14:41 by Dániel.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 24 08:35 #602 Írta: Dániel
Dániel válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szuper. Köszi :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 okt. 23 23:02 #601 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Nállatok mikor enged el a kuplung mikor lassítotok? Nálam 20km/h (250). Ez Jo lehet?

Pompás!
Ez a gyári érték!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 23 21:22 #598 Írta: Dániel
Dániel válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Nállatok mikor enged el a kuplung mikor lassítotok? Nálam 20km/h (250). Ez Jo lehet?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 10 08:53 #538 Írta: Wrábel László
Wrábel László válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Igen sajnos ettől féltem,szerettem volna motorral beszerezni az alkatrészeket,köszönöm

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.170 másodperc