Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2016 dec. 31 15:52 #921 Írta: kobra9kobra
kobra9kobra válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Olajat mindig ugynazt hasznalok 10w40-es Motul-t.A nyaron egy 250-300km-es turan kepes volt kinyomni egy liter olajat es emiatt kapott egy szett ujj gyurut.Varosban kicsi sebesegnel vagy rovidebb tavolsagon nagy sebesseggel nem tortenik semmi.Legutolso alkalomkor nagy sebessegnel 30 kilometer tavolsagon kinyomott szinte egy liter olajat....ugyhogy egyenlore csak 70-80 km/h tempoval lehet hosszu utra elindulni.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 31 07:30 #909 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Biztos vagyok benn a kartelgáz lesz a ludas.Ha csak nagy fordulaton csinálja akkor sztem biztos. Van egy átmeneti megoldás, a kivezetőcsövet kösd ki a szabadba, így nem olajozza be a szűrődet A hátránya , így nem veszed észre a helyzet esetleges romlását. Ha már alacsonyabb fordulaton is csinálja ajánlatos beavatkozni A kikötés csak elodázza a teljes szétszedést.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 30 19:41 - 2016 dec. 30 19:41 #907 Írta: Coller úr
Coller úr válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok !

Egy 125-os majesty -rol lenne szo , egy idelye kinyomja az olajat a levegoszurobe nagyobb temponal ugy 100km/h sebessegnel , kisebb sebessegnel semmi baja.Mitol van ez ?!


Szia!

A levegő szűrőbe több dolog miatt is kerülhet olaj. Ha esetleg túltöltik, vagy nem a megfelelő viszkozitású olajat önti a motorba. De a fő ok jellemzően a motor kopottsága vagy a nem jól elvégzett felújítás lehet.

Sajna.... Szét kell szedni, kompresszió, szelepek, olajszint, meg kell szagolni, hogy nem benzin szagú -e az olaj.
A blokk szellőzése légszűrőázba van visszavazetve, és az olajpárát beszívja a légszűrő, és a motor elégeti nagyrészét.
Szerintem valahogy a kartergázzal feljut az olaj is a légszűrőházba.
Nagy fordulaton felveri... olalszint ??? Nem tom... :angry:

Én szentül hiszem, hogy angyalok igenis léteznek. Emberi álruhát öltve köztünk járnak a földön.
Last edit: 2016 dec. 30 19:41 by Coller úr.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 29 06:43 #895 Írta: kobra9kobra
kobra9kobra válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok !

Egy 125-os majesty -rol lenne szo , egy idelye kinyomja az olajat a levegoszurobe nagyobb temponal ugy 100km/h sebessegnel , kisebb sebessegnel semmi baja.Mitol van ez ?!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 12 17:14 #803 Írta: Dániel
Dániel válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Féktisztítóval nem biztos hogy a kívánt hatást éred el, könnyen túlzásba lehet vinni.
A variátort például nem ártana lezsírozni, mert a 250-eseké zárt, zsíros a görgőpálya. Lehet hogy zsíroztad, csak nem írtad...
A tárcsákat nem kéne csiszolgatni. Az úgy jó, ha tükör sima. Azzal hogy érdesíted, nem a tapadást növeled, hanem a szíjat koptatod. A szíj a kontrasztrúgó megfelelő feszítése által tapad megfelelően. Ellenkező esetben a tárcsák lerágják a szíjat.

Igen, természetesen zsíroztam (MoS2) csak el felejtettem írni, fényképezni meg nem nagyon tudtam, mert nem akartam, hogy dzsuvás legyen a telóm :) Igen értelek, akkor nem csiszolgatom. :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 dec. 12 15:23 #801 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Féktisztítóval nem biztos hogy a kívánt hatást éred el, könnyen túlzásba lehet vinni.
A variátort például nem ártana lezsírozni, mert a 250-eseké zárt, zsíros a görgőpálya. Lehet hogy zsíroztad, csak nem írtad...
A tárcsákat nem kéne csiszolgatni. Az úgy jó, ha tükör sima. Azzal hogy érdesíted, nem a tapadást növeled, hanem a szíjat koptatod. A szíj a kontrasztrúgó megfelelő feszítése által tapad megfelelően. Ellenkező esetben a tárcsák lerágják a szíjat.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 12 10:47 #798 Írta: Dániel
Dániel válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Osztom Herold véleményét!
A harangot ha már kézben van meg lehet érintőre szabályozni, a rend kedvéért.
A variód is és a kuplung pofái is szépek. A vastagságukat mérd meg.
Mikor fenn voltunk a zabáláson, pont ezt a magyarázatod adta a csilingelésre Neked (azt hiszem) Tyti.
Szétszed, kitakarít, lezsíroz, összerak.


Igen meg is történt. Már össze raktam, de azért picit óvatosan meg csiszoltam a 2 tárcsát ami között a szíj fut. Nem tart sokból szétszedni, szóval lehet hogy még lesz szabályozva. Kuplungon a 3 pofát megcsiszoltam, féktiszítóval jól átmostam. Meg persze a többi részt is a görgőket benzinben stb. Persze vigyázva gumikra. csapágyakra a féktisztítóval. :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 dec. 12 09:26 #796 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Osztom Herold véleményét!
A harangot ha már kézben van meg lehet érintőre szabályozni, a rend kedvéért.
A variód is és a kuplung pofái is szépek. A vastagságukat mérd meg.
Mikor fenn voltunk a zabáláson, pont ezt a magyarázatod adta a csilingelésre Neked (azt hiszem) Tyti.
Szétszed, kitakarít, lezsíroz, összerak.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 12 08:14 #790 Írta: Herold
Herold válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok! Légyszíves nézzetek rá ERRE a videóra és áruljátok el nekem, hogy ez mekkora probléma? Hallok néha fémesen kopogó hangot, de nem vagyok benne biztos, hogy ez lehet az oka. Ugyanakkor mást nem találtam, ami válasz lehetne a kérdésemre.
Köszönöm előre is.
Ui.: további képeket ITT találtok.


Szia!

Nem vagyok szerelő, sem szakértő, de nekem két motorban három kuplung pont így csinált. Volt amelyiknél alapjáraton is hallható volt néha.
Soha nem okozott problémát.

A képek alapján, a harangod belső fele elég használtnak tűnik. A variód is látott már ezt-azt. Ősszeszerelés előtt a tengelyeket pucold tisztára.
Ha csak karbantartás miatt lett szétkapva, akkor ok. De amíg nincs baja ne javítsd!! :)

Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 11 14:38 - 2016 dec. 11 14:41 #782 Írta: Dániel
Dániel válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok! Légyszíves nézzetek rá ERRE a videóra és áruljátok el nekem, hogy ez mekkora probléma? Hallok néha fémesen kopogó hangot, de nem vagyok benne biztos, hogy ez lehet az oka. Ugyanakkor mást nem találtam, ami válasz lehetne a kérdésemre.
Köszönöm előre is.
Ui.: további képeket ITT találtok.
Last edit: 2016 dec. 11 14:41 by Dániel.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 24 08:35 #602 Írta: Dániel
Dániel válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szuper. Köszi :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 okt. 23 23:02 #601 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Nállatok mikor enged el a kuplung mikor lassítotok? Nálam 20km/h (250). Ez Jo lehet?

Pompás!
Ez a gyári érték!

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 23 21:22 #598 Írta: Dániel
Dániel válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Nállatok mikor enged el a kuplung mikor lassítotok? Nálam 20km/h (250). Ez Jo lehet?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 10 08:53 #538 Írta: Wrábel László
Wrábel László válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Igen sajnos ettől féltem,szerettem volna motorral beszerezni az alkatrészeket,köszönöm

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 okt. 09 14:48 #537 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szerintem nem lesz csapágyméretekben nagy tolongás...
Szészeded, megláltod, megveszed, beteszed...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 08 19:45 #535 Írta: Wrábel László
Wrábel László válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!
Maja 250dx kihajtás csapágyait szeretném cserélni.
Tudnátok segíteni milyen méretű csapágyak vannak benne,illetve általában hol milyen méretek vannak a motoron?
Úgy látom a csapágy méretek hétpecsétes titok a dokumentációkban
elöre is köszi.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 szept. 07 06:42 - 2016 szept. 07 06:43 #245 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

és ki az a Béla? merre találom?

A szíj tapad, jobban megy a motor mióta rátettem, csak csodálkoztam hogy lehet minimum 2-3 cm-el hosszabb, mint ami rajta volt.

köszönöm

Juhász Béla, Atkáron lakik. Ha nincs semmi elérhetőséged felé, majd adok egy e.mail címet.
Lehet, a régi szíj volt rövidebb. Láttam már ilyet.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2016 szept. 07 06:43 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 szept. 06 23:48 #243 Írta: stancy
stancy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
és ki az a Béla? merre találom?

A szíj tapad, jobban megy a motor mióta rátettem, csak csodálkoztam hogy lehet minimum 2-3 cm-el hosszabb, mint ami rajta volt.

köszönöm

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2016 szept. 06 23:23 #239 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok!

lenne pár kérdésem.

Kicseréltem a varió szíjat, és sokkal hosszabb már szemre is az új malossi szíj mint ami rajta volt, gates 30805. pedig a típusszám alapján az is maya 250esre való, ez hogy lehetséges?

továbbá, lehet szabályoztatni a hátsó varió, kuplung szíjtárcsákat, vagy újat kell vegyek? ugyan is ha az ujjamat végig húzom, érzem hogy hullámos a kuplung mögötti tárcsa felülete. Gondolom ez így nem egészséges..

köszönöm,

Szabályoztasd fel Bélával. Elmagyarázhatnám mire figyelj, de szinte biztos, hogy valami gáz lenne belőle. Bízd olyanra, aki csinált már ilyet. Erre jó a tél i szünet.
A szíjat tedd fel, ha tapad, teszi a dolgát, jó...

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2016 szept. 05 11:19 #152 Írta: stancy
stancy válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!

lenne pár kérdésem.

Kicseréltem a varió szíjat, és sokkal hosszabb már szemre is az új malossi szíj mint ami rajta volt, gates 30805. pedig a típusszám alapján az is maya 250esre való, ez hogy lehetséges?

továbbá, lehet szabályoztatni a hátsó varió, kuplung szíjtárcsákat, vagy újat kell vegyek? ugyan is ha az ujjamat végig húzom, érzem hogy hullámos a kuplung mögötti tárcsa felülete. Gondolom ez így nem egészséges..

köszönöm,

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.182 másodperc